نگرانی روزانه خیلیا، خوشحال بودن و انرژی مثبت و دریافت سیگنالای کیهانی مثبته. اما از طرفی واسه خیلیا، جذب انرژی مثبت و تلاش واسه خوشحال بودن به واسطه زندگی شهری پر استرس امروزی و دنیایی پر از آدمای انرژی منفی، کار خیلی سخت و سخته. اما با بررسی زندگی آدمایی که موثر بودن و از انا به عنوان آدمایی انرژی مثبت یاد می کنیم، می فهمیم که افراد انرژی مثبت و خوشحال و موثر در زندگی خود و بقیه، هیچ وقت در وضعیتی منزوی و رویایی نبودن و چه بسا در شرایطی بسیار بد تز از اون چه که خیلیا مانع خوشحال زیستن می گن، زندگی می کردن. به هر حال هنر افراد انرژی مثبت اینه که در شرایطی که همه مردم به واسطه شرایط مکانی و وقتی با استرس و افسردگی و تنشای جور واجور رو به رو هستن،‌امیدوارانه و آگاهانه و عاشقانه به دنبال نشاط و هیچان و کمک به زندگی خود و بقیه هستن.

در گفتار قبلی به ۲۸ روش ساده خوشحال بودن اشاره کردیم. مثل: نبود توجه به شایعات، پیاده روی کردن روزانه،‌ توجه به چیزایی که واسه هر فرد شادی آفرینه، شور و اشتیاق داشتن به کاری که علاقه دارین، مثبت فکر کردن، دوری از رفتارای بد روزانه و موارد دیگه. در این گفتار هم به راه حلای پیشنهادی دیگه در بحث انرژی مثبت بودن می پردازیم.

۱-توقع بی جا ممنوع!

آدمای انرژی مثبت صبح تا شب منتظر اتفاقی عجیب نیستن. منتظر عکس العمل بقیه نسبت به کنشای خوب خود نیستن . انتظار و توقع بی جا که خیلی افراد در برابر کار انجام شده واسه بقیه دارن،‌ تو ذهن و فکر انرژی مثبتا نیس.
انرژی مثبتا در واقع ار هز دلیلی که باعث شه، استرس و تنش و افسردگی  و کاهش اعتماد به نفس به سمت اونا سرازیر شه دوری می کنن. وقتی شما  نسبت به کار خوبی که واسه کسی انجام دادین، توقع جایزه  نداشته باشین، شک نداشته باشین حس بهتری به زندگی و دور و بر دارین و حس می کنین که وظیفه خود رو نسبت به جامعه خوب انجام دادین .

واسه مثبت بودن،‌توقع بی جا ممنوع! رضای خدا بهترین هدیه س.

 

 

۲-چقدر خوبه با نمی دونم آشتی کنیم.

بدیش اینه خیلی از ما ، از کلمه نمی دونم ترس داریم! علتش معلوم نیس! وقتی آدرسی رو خوب نمی دونیم، بعضی وقتا اتفاق میفته که بقیه رو به نشانی اشتباهی راهنمایی می کنیم یا وقتی درباره موضوع سیاسی یا هنری و اجتماعی تسلط اطلاعاتی نداریم، هر آسمون ریسمانی رو سر هم می کنیم تا به طرف القا کنیم که ما نه فقط صاحب اطلاع هستیم، بلکه دستی هم در آتیش داریم! می خواد درباره تلسکوپ هابل باشه یا موشکای نقطه زن هدایت شونده یا آخرین سبک تمریم لیونل مسی در بارسلونا!

افراد انرژی مثبت، بمب اطلاعات نیستن و واسه یادگیری و علم تلاش می کنن. اما هیچ وقت غیر مستند و دارای دلیل صحبت نمی کنن و بقیه رو به انحراف نمی کشونن. واسه خوشحال بودن و انرژی مثبت، هروقت واقعا درباره بحث ای اطلاعات کامل و کافی ندارین، در هر مقام و مسئولیتی هستین، از کلمه نمی دونم یا sorry! I do not know استفاده کنین.

۳-همراهی با حیوانات و طبیعت

آدمایی که خوشحال هستن، و انرژی مثبت، کم تر دیده می شه که حیوان آزاری کنن!‌ شادی اونا به شرط شادی بقیه و راحتی حیواناته. از نظر روان شناسی،‌ مشاهده حیوانات و برخورد خوب با حیوانات، در کاهش استرس آدم و افزایش اعتماد به نفس و تقویت مهارتای ارتباطی آدم موثر میشه. واسه خوشحال بودن،‌ با حیوانات بیشتر آغشته شده و در حد ممکن از حقوق حیوانات دفاع کنین. تماشای برنامه های مستند درباره حیوانات هم می تونه بعضی وقتا شما رو به دنیای عجیب و باحال و زیبای حیوانات در گیتی برده و استرش شما رو کم و دنیا رو از دریچه های متفاوتی نگاه کنین.

دیدن دنیا از زوایای جور واجور ، هنر انرژی مثبتا هستش.
این حس رو در خود تقویت کنین. قبلا گفتیم که پیاده روی در طبیعت، دلیلی واسه کاهش استرس و دوری از بیماریای عصر جدید و دلیلی واسه خوشحال بودن و زندگی راحته. پس واسه انرژی مثبت بودن، به طبیعت پناه ببرین که همیشه بهترین همراه هست و بی کلک هست.

۴-کلمات سخیف ممنوعَ

بعیده فردی انرژی مثبت و خوشحال باشه و مرتب از کلمات رکیک و سخیف و بی ارزش در ادبیات گفتاری و نوشتاری خود در طول روز استفاده کنه.
انرژی مثبتا، چون نقش تاثیر گذاری در زندگی خود ودیگران دارن،‌همیشه از ادبیات گفتاری فاخر یا در سطح مطلوب استفاده می کنن. نبود به کار گیری کلمات سخیف حتی اگه در فرهنگ بیشتر به قولی مد روز شده باشه، باید از دستور کار آدمایی که به دنبال انرژی مثبت و خوشحال زیستن هستن خارج شه.
واسه اینکه بشه از ادبیات گفتاری بی ارزش فاصله گرفت، باید خوندن کتابای خوب،‌شنیدن سخنرانیای خوب و هم نشینی با فرهیختگان رو در سبک زندگی روزانه خود جای داد.

۵-تعریف کنین- تعریف کنین-تعریف کنین.

 تعریف کردن از چیزای خوب، می خواد گل باشه،‌می خواد یه آدم خوب باشه، می خواد از یه رفتار خوب باشه، می خواد از یه نشریه خوب باشه،‌می خواد از یه نویسنده یا کتاب خوب باشه، می خواهداز یه رفتار اجتماعی خوب باشه یا هر چیز دیگه، تو ذهن ما خیلی موثره. وقتی ما ار چیزای خوب تعریف می کنیم، ذهن خودآگاه و ناخود آگاه خود رو به الگوهای مثبت و ممتاز عادت می دیم. واسه خوشحال بودن،‌همیشه باید عاشقانه و آگاهانه درباره خصوصیتای خوب چیزای خوب با بقیه صحبت کنیم.

توجه : تعریف منطقی و خوب از بقیه، با غلو کردن فرق داره.

۶-حق تقدم با بقیه هست!

آدمای خوشحال و انرژی مثبت و با حال، در جاهایی که قانونا حق با اوناه، اگه فرصتی باشه، حق و فرصت رو به بقیه میدن.
می خواد صندلی در اتوبوس باشه،‌می خواد راه دادن به دیگر رانندگان در راه باشه، می خواد صف خرید نون باشه یا هر چیز دیگه! آدمای خوشحال،‌ از هر فرصتی واسه شادی آفرینی استفاده می کنن و چه شادی بالاتر از اون که فردی بخاطر رفتار شما، خوشحال شه.
دیدن شادی بقیه وقتی شما در شادی اونا موثر بودین،‌ارزشی به مراتب بالا تر از شادیای تکی داره.

۷- با جمع باشین!

 

 

انرژی مثبتا، کلا با تکی غذا خوردن و کار کردن و . . . . به طور کل زندگی دور از جمع فراری هستن. با جمع بودن و با جمع زندگی کردن، شادی رو واسه انرژی مثبتا به ارمغان می آورد و با مختصات شادی اونا تو یه جهت هست.
واسه خوشحال بودن و انرژی مثبت شدن، مهارتای ارتباطات اجتماعی خود رو تقویت کنین و با رعایت بند بالایی، تلاش کنین در جمع حرکت کنین و با جمع باشین.

۸-انرژی مثبت، اینجا  اونجا و همه جا

عین زبل خان باشین، اینجا ، اون جا . . . همه جا. انرژی مثبتا باید همیشه و همه جا انرژی مثبت باشن و از سیگنالا و فکرا منفی باطل خود رو دور نگهدارند. انرژی مثبت بودن همه در محل کار نیازه هم در خیابون و هم در خونه . واسه انرژی مثبت بودن، تلاش کنین همیشه مثبت و ذهن خلاق و شادی داشته باشین.

۹-احترام گذارشتن

هر چقدر به بقیه احترام بذارین، به شما در کوتاه مدت و دراز مدت احترام بیش تری می ذارن. انرژی مثبتا به احترام گذاردن بیشتر از احترام گرفتن علاقمند هستن. نگاه دراز مدت به بقیه و هر چیزی باعث می شه تا شما فرهنگ صببوری رو یاد گرفته و تلاش کنین تا به همه چیز، با نگاه خیلی با احترام برخورد کنین. نگاه خیلی با احترام،‌ابزاری واسه خوشحال بودن و ذهن خلاق و خالی از تنشا و ناهنجاریا هستش.

به قول غربیا، همیشه RESPECT کنین، حتی اگه احتیاجی به ACCEPT  نباشه.

 

۱۰-وقت شناس باشین

 

انرژی مثبتا، وقت شناس هستن. به قول و قرارشان پایبندند و از هر چیزی که باعث شه تو ذهن بقیه، تصور منفی درباره اونا ایجاد شه، دوری می کنن. وقت شناس بودن، اول ارزش  به خود و دوم اهمیت دادن به نظر و وقت دیگراناست. وقتی شما وقت شناس باشین، به شخصیت خود و بقیه احترام گذاشته و این تو ذهن بقیه مهمه و دلیلی واسه خوشحال بودن هستش.

۱۱-اونی که باید باشین، باشین!

این جمله مهم و قشنگیه. ما تو ذهن خود،‌تصور ایده آلی از خود داریم. من رویایی با منی که الان در حال رفتارای جور واجور در طول روزه،‌ کمی تا قسمتی فرق داره! تلاش کنیم خود رو با اون چیزی که دوست داریم باشیم، همراه کنیم و در کلاس و اشل هم سطح اون رفتار کنیم.

۱۲-وسیله دیجیتالی رو فقط وسیله بدونین!

بعضیا با وسیله دیجیتالی زندگی می کنن. صبح تا شب و از شب تا صبح. خواب و استراحت خیلیا کم شده.
همه بخاطر افیون دنیای دیجیتاله. انرژی مثبتا از وسیله، فقط به عنوان وسیله استفاده می کنن و جانشین زندگی واقعی اونا نمی شه.
خبرای خوب همیشه خودشون به گوش شما می رسه و نیاز نیس ساعتا در شبکه های مجازی چرخ بزنیم . واسه خوشحال بودن، خود رو در برابر خبرای خوب و وسایل غیر دیجیتالی بذارین.

۱۲ راه خیلی ساده ای که در بالا درباره شادی و خوشحال بودن و انرژی مثبت ارائه کردیم، هر چند در مرحله اول خیلی ساده و بی ارزش به نظر می رسه، اما عملی کردن اون در طول روز و ارتباطات روزانه، کمی مشکله و نیازمند عزمی جدی و باور قطعی میان انرژی مثبت هاست که واسه شادی خود و بقیه تلاش می کنن.

اگه نظرات و پیشنهاداتی درباره سلسله مطالب باشگاه انرژی مثبتا دارین، از راه کانالای ارتباطی ما با ما همراه باشین.