دنیای رنگارنگ و جذاب مد و لباس، این روزا با جادوی شبکه های اجتماعی، بخش غیر قابل رد سبک زندگی میلیاردها کاربر اینترنت شده که کاربران جامعه اطلاعاتی ایران هم از اون مستثنی نیستن.

دنیای فشن بلاگرها و صفحات و گروه های اینستاگرامی و تلگرامی، بخشی از دنیای باحال و عجیب شبکه های اجتماعی، مروج مد در کشورمون هستن که هر روز به حساب مخاطبانش اضافه می شه.

علاوه بر دنیای مد در فضای مجازی که خیلی روند داغی رو تو یه دهه گذشته تجربه می کنه، دنیای فشن در نشریات نوشته شده قرن بیستمی هم، مخاطبان بسیاری داره و تقریباً ۱۰ نشریه معروف مد و لباس جهان از هارپرز بازار آمریکایی گرفته (Harper’s Bazaar) تا گرازیا ایتالیا (Grazai) و لوفیسیل فرانسه (L’officiel)، ماهانه ده ها میلیون مشترک دارن و اخبار فعالیتا و اجناس طراحان مزونای معروف پایتختای مد و لباس جهان رو دنبال می کنن.

با وجود دنیای وب، هنوز، مجلات مطرح مد و لباس دنیا، از پاریس و میلان تا نیویورک و توکیو، مخاطبان میلیونی داشته و روی جلد این نشریات، سلبریتیایی رو میبینیم که جدید ترین طرحای الهام بخش عاشقان مد و لباس رو معرفی می کنن.

یکی از نشریات فعال و معروف دنیای مد رو میشه مجله ووگ بافتنی (Vogue Knitting) دونست که در مورد معرفی لباسای پاییزی و زمستونی، از مطرح ترین نشریات مد هستش.
ووگ بافتنی، در معرفی پلیور، ژاکتای نیم تنه واسه بانوان، معرفی کلاه های پشمی و چرمی و هم اینکه شکلای جور واجور جوراب و دستکش و ساق پا، از طراحان خلاق بسیاری در سطح جهان استفاده می کنه که مجله ووگ بافتنی چند زبانه در ده ها کشور، محصول این فرآینده.

این نشریه در کشورای جور واجور دنیا به وسیله طراحانش، کلاسای آموزشی بافتنی و طراحی مد هم برگزار می کنه که در میان قشر سن بالا، مخاطبان زیادی داره.

در میدون صنایع دستی و لباسای بافتنی زمستونی، انتشارات SOHO، از جمله مطرح ترین مراکز انتشار دهنده اجناس رسانه ای در این میدون هستش.
این نشریه چهار بار در سال منتشر می شه و از سال ۱۹۳۲ میلادی تا کنون، به عنوان یکی از فعال ترین نشریات معرفی کننده لباسای بافتنی، فعالیت داره.

ووگ بافتنی رو میشه در این نشانی دنبال کرد که اینستاگرامش هم در این لینک در دسترسه.

طرحای ووگ بافتنی واسه شیک پوشای پاییزی

ووگ بافتنی تلاش می کنه تا چگونگیه کردن لباسای بافتنی با طرحا و فرمای روز رو با شکلای جور واجور و اقسام لباسای پاییزی و زمستونی به وسیله مانکنای خود معرفی کنه که مخاطبان بسیاری هم پیدا کرده. به هر حال، لباسای بافتنی، مخاطبان خاص خود رو داره و این جور لباسا بر خلاف لباسای تابستونی، قیمتای بیشتری هم دارن.

پس، واسه عاشقان مد و لباس، ستای زمستونی با لباسای دست دوز که از رنگا و نخای با کیفیت و با طرحای خلاقانه مزونای معروف اروپا و آمریکا تولید شده، همیشه با استقبال روبرو شده و بخاطر این، ووگ بافتنی تلاش داره تا بخشی از این ظرفیت رو واسه مخاطبان پر و پا قرص خود معرفی کنه.

ووگ بافتنی همیشه در معرفی طرحا و برنده ها، به رنگ بندی جور واجور و ساده گرایی در طراحی و نمایش لباسای بافتنی توجه داره که شاید همین موضوع، زمینه استقبال تعداد خیلی از علاقمندان طرحای لباس زمستونی این نشریه رو در سراسر جهان جفت و جور کرده.

ووگ بافتنی در بعضی از طرحای خود، معمولا چگونگیه کردن بافتنیای جور واجور رنگی و ساده رو با پیراهنای رو یا زیر نمایش میده که تصویر زیر، مدل جدید معرفی شده این نشریه رو واسه مخاطبانش در روزای آخر سال ۲۰۱۶ میلادی میبینیم.

رنگ بندیای خوشحال متناسب با سلایق طیفای جور واجور مخاطبان این نشریه، بخشی از ظرفیتای مشتری مداری این نشریه هستش.
طرح بافتنی زیر واسه روزای پاییزی، می تونه انتخاب خوبی باشه. البته واسه کسایی که بافتنیای دکمه دار رو دوست دارن.

واسه خیلی از عاشقان لباسای بافتنی به قولی البسه زمستونی، ست کردن لباسای جور واجور با هم، اهمیت زیادی داره.
چون که در زمستون، لباسای بافتنی رو باید با لباسای دیگه پوشید و این موضوع انتخاب چند لباس با رنگ بندی و ستای خاص رو واسه خانمای جوون، با مشکل روبرو می کنه.

به خاطر همین، ووگ بافتنی معمولا چگونگیه کردن لباسا با رنگای جورواجور رو هم در اختیار مخاطبان خود قرار میده.

به عنوان یه شال زمستونی بلند روی لباسایی که در بیرون به تن می کنین، نظرتون درباره طرح رنگارنگ و شیک و ساده زیر چیه؟ میشه اونو با لباسای تیره س کرد؟

طرحایی که به وسیله ووگ بافتنی ارائه می شه، طرح و نقشای متنوعی داره که واسه خیاطان و طراحان مزونای پر طرفدار تهران و مراکز استانا، می تونه الگوهای خوبی واسه مشتریان سخت پسند باشه.

بعضی از مخاطبان لباسای زمستونی، دوست دارن که لباسای بافتنی که در بیرون از خونه به تن می کنن، انگار جیب داشته تا در سرمای هوا، کمی دستان خود رو گرم کنن. واسه این دسته از مخاطبان هم، ووگ بافتنی در نسخه پاییزی، طرحایی رو ارائه کرده که در زیر یکی از اونا رو مشاهده می کنین.

طرحای بافتنی زمستونی وقتی آستین کوتاه باشه، مخاطبان خاص خود رو به دنبال داره که ووگ بافتنی، واسه این دسته از علاقمندان هم طرحایی ارائه کرده که در پایین یکی از اونا رو مشاهده می کنین.

به نظر شما، طرح بافتنی زیر، شیک و خاصه؟

درباره بافتنی زیر چیجوری؟ رنگ بندی رو پسند می کردین؟ واسه انرژی مثبتا، انتخاب هیجانی خوبی میشه؟

ووگ بافتنی، بعضی وقتا طرحای جذابی واسه جورابا و گرم کننده ساق پا طراحی و معرفی می کنه که نمونه بنفش رنگ اونو در زیر مشاهده می کنین.

ووگ بافتنی روی موبایل

واسه دنبال کردن آخرین طرحای ووگ بافتنی روی گوشی هوشمند خود، کافیه به این نشانی رفته و نسخه ios اونو دانلود کنین. این نرم افزار رایگان، ۶۲ مگابایت بوده که آخرین نسخه اش، مربوط به دسامبر ۲۰۱۵ میلادیه.

البته اپلیکیشن مربوطه به نشریه Simply Knitting که مجله بافتنی معروف انگلیسیا هستش رو هم میشه در این نشانی دانلود کرد و از طرحای جذاب اون بهره برد.

در این ویدیو، رونمایی از طرح کت آبی رنگ پشمی که مدل ۲۰۱۴ ووگ بافتنیه رو مشاهده می کنین. این کت بلند به وسیله Amy Micallef طراحی شد و از کلکسیون Hikoo/Skacel Collection هستش.
سایت طراح این لباس رو در این نشانی دنبال کنین و با طرحای جذابش واسه زمستون ۲۰۱۶ میلادی آشنا شید.

کدوم یکی از طرحای بافتنی دست دوز در این نشانی می تونه انتخاب خوبی واسه استقبال از فصل سرما واسه شیک پوشا باشه؟