بعضی وقتا واسه اینکه بتونین وزن کم کنین لازم نیس که ساعات طولانی رو در باشگاه های ورزشی به سر ببرین و دائم عرق بزنین.

می تونین روند کاهش وزن رو هوشمندانه تر دنبال کنین. با این کار می تونی به کاهش وزن خود کمک کرده و بدون اینکه دائم به محاسبه کالریای دریافتی بپردازید، به حفظ اندام خود مبادرت کنین.

در ادامه بعضی از این راهکارهای هوشمندانه رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم.

با ما همراه باشین:

۱۰ دقیقه صبر کنین

پژوهشای علمی نشون دادن که وقتی که هوس خوردن چیزی می کنین به صورت میانگین ۱۰ دقیقه زمان میبره که این هوس در شما فرو نشانده شه.

به خاطر همین هم پیشنهاد می شه که وقتی که احساس گرسنگی شدید کردین، ۱۰ دقیقه حواس خود رو با انجام یه کار به درد بخور پرت کنین و بعد شروع به خوردن کنین.

نشستن به مدت طولانی می تونه مضر باشه

روشنه که داشتن سبک زندگی بدون جنب و جوش می تونه اندازه سوخت و ساز بدن رو کم کنه.
با این حال در فواصل بین کار نشسته، بالارفتن از چند پله و رفتن به بقیه طبقات واسه نوشیدن قهوه یا چای می تونه اثر داشته باشه.

حتی دو ساعت ایستادن در روز می تونه به درد بخور باشه. وقتی که می شینین در هر ساعت تنها ۱۰۰ کالری می سوزونین و در حالت وایس تاده ۱۴۰ کالری مصرف می کنین.

آب بخورین

بیشتر موارد بدن ما معنی تشنگی و گرسنگی رو اشتباه میگیره. پس دفعه بعد که احساس گرسنگی کردین کمی آب یا چای سرد بخورین. اگه بعد از گذشت بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه گرسنگی تون برطرف نشد، زمان مناسبیه که چیزی بخورین.

نوشیدنیای شامل کربوهیدرات بخورین

همیشه به دوری از نوشیدنیای شامل کربوهیدرات تاکید می شه چون که یه لیتر نوشابه شامل ۹۰ گرم قنده و نمی تونه گزینه مناسبی به حساب آید. بهتره اونو با نوشیدن چای جانشین کنین.

خوردنیا رو نشسته و به آرومی بخورین

وقتی که احساس گرسنگی می کنین و می خواین چیزی بخورین، با عجله این کار رو انجام ندین. استانداردهای لازم واسه خوردن غذا مثل یه میز رو واسه خود جفت و جور کرده، بشینین و به آرومی غذای تون رو بخورین.

با پروتئینا رابطه خوبی داشته باشین

پرواضحه که پروتئینا به مدت طولانی تری احساس سیری رو در شما به وجود میارن. اگه غذایی که در وعده های صبحونه و ناهار میل می کنین شامل پروتئین بیشتر و چربی کمتر باشن، در وعده شام پرخوری می کنین.

اگه می خواین ورزش کنین به ورزشای کاردیو روی بیارین

اگه در صدد سوزوندن چربی هستین، بهتره به انجام ورزشای کاردیو مبادرت کنین تا بتونین عضلات بیشتری رو درگیر کنین.

از بشقابایی در اندازه های کوچیک تر استفاده کنین

مطلعات نشون دادن وقتی که از بشقابای کوچیک تر استفاده می کنیم ۲۲ درصد کمتر غذا می خوریم. اون ۵ سانتیمتر قطر کمتر می تونه تاثیر زیادی در اندازه مواد غذایی که میل می کنین داشته باشه.

از آسانسور استفاده نکنین

واسه آدمایی که علاقه چندانی به پیاده روی ندارن، به کار گیری پله به جای آسانسور می تونه گزینه مناسبی به حساب آید. این کار و به مدت ۱۵ دقیقه می تونه ۱۵۰ کالری انرژی بسوزونه. اگه هر روز این کار رو انجام بدین هفته ای ۱۰۵۰ کالری خواهید سوزوند.

پیتزای سبزیجات بخورین

اگه علاقه زیادی به پیتزا دارین دست کم نوع سبزیجات اونو بخورین که در مقایسه با پپرونی و شکلای جور واجور پر حجم اون آسیب کمتری رو به دنبال داره.

پاپ کورنای سینما رو با شکلای جور واجور سنتی اون جانشین کنین

اگه از شکلای جور واجور سنتی پاپ کورن به جای پاپ کورنای سینما استفاده کنین، مفیدتره چون که در پاپ کورنای سینما نه فقط کارامل، نمک فراوون، شکر و پنیر هست بلکه شامل مواد افزودنی ناسالم دیگری هم هست.

شکلای جور واجور سنتی و سالم اون دارای آنتی اکسیدان و سلولز هستن. اگه قصد کم کردن وزن دارین از این شکلای جور واجور استفاده کنین.

با اعضای خونواده خود به بولینگ برید

اگه در طول فصل زمستون واسه تون سخته که در فضاهای خارجی ورزش و نرمش کنین می تونین به باشگاه های بولینگ برید. گذروندن وقت به مدت دو ساعت در باشگاه بولینگ می تونه ۵۰۰ کالری بسوزونه.

تمیز کردن منزل رو در چند مرحله انجام بدین

وقتی که واسه تون مهمون میاد، بیشتر بعد از رفتن مهمونا آستینا رو بالا می زنید و شروع به تمیز کردن تموم خونه می کنین، از این کار دست بکشین و به جای انجام یه دفعه اون هر روز یه بخش از خونه رو تمیز کنین.

مثلا امروز رو به اتاق نشیمن و فردا رو به آشپزخانه اختصاص بدین. ۴۵ دقیقه فعالیت بدنی روزانه می تونه واسه تون بسیار به درد بخور باشه. حتی اگه روزی تنها نیم ساعت رو به تمیز و مرتب کردن منزل تون اختصاص بدین در طول یه هفته کالری زیادی رو خواهید سوزوند.