در بخش اول این مقاله به صحبت در مورد ۱۲ دِسر خوشمزه به همراه تصاویر و مختصری از مواد تشکیل دهنده اونا پرداختیم. در این بخش، ۱۲ دسر باقی مونده که از قرار زیر هستن رو به همراه تصاویرشان تقدیم حضوتون می کنیم.

شیرینی برنج اژدها، چین؛  Dragon beard candy

این خوردنی نه فقط به عنوان یه دسر چینی هستش، بلکه به عنوان یکی از هنرهای دستی مردم این کشور هم حساب می شه.
این دسر قشنگتر از شکر، شربت مالتوز، بادام زمینی، دانه های کنجد و نارگیل جفت و جور می شه.

نون پنجره ای بلژیکی؛ Belgian waffle

این نوع دسر به عنوان یکی از خوردنیای رایجیه که مردم در کوچه و خیابونای شهرهای جور واجور بلژیک مشغول تناول کردن اون هستن. وقتی که گرم سرو شه، مزه کره ای اون بهتر می شه.

این نون پنجره ای همراه با نوتلا هم می تونه سرو شه.
گولاب جامون هند؛ Gulab jamun

یکی از محبوب ترین دسرهای هندیا، گولاب جامونه. البته در بقیه مناطق جنوب شرقی آسیا هم طرفداران بسیاری داره.
مانند دونات هاییه که در داخل شهد شیرین شکر خوابانده شده باشن. این دسر از پودر شیر درست شده و نوع سنتی اون داخل روغن مخصوصی که یه جور کره س سرخ می شه.

ساچرتورتِ اتریش؛ Sachertorte

اگه اتریش فقط به یکی از دسرهایش معروف باشه، اون دسر، ساچرتورتِ است. این دسر خوشمزه که همیشه هم از شکلات شیرین نیس، در سال ۱۸۳۲ میلادی (۱۲۱۱ شمسی) و به وسیله فرانس ساچر، ایجاد شد.
این نوع دسر و ترکیبات تشکیل دهنده اون، فقط به وسیله شیرینی پزی در هتل ساچر وین جفت و جور و درست می شه.

 

 

لمینگتُونز استرالیا؛ Lamingtons

لمینگتُونز، یه دسر مربعی شکله که از کیک زردرنگی که با شکلات پوشیده شده جفت و جور می شه و روی قسمتای شکلاتی اون، پودر نارگیل می پاشند.

شوارتزوِلدر کرشتُرتِ آلمان؛ Schwarzwälder Kirschtorte

ترجمه تحت الفظی این دسر آلبالوی جنگلی مشکی س و از مناطق جنگلی جنوب غربی آلمان میاد. این دسر مخلوطی از خامه، شکلات، آلبالو و الکلی آلمانی به نام kirschه.

اسکایر ایسلند؛ Skyr

اسکایر، هزاران ساله که بخشی از خوردنیای عادی مردم ایسلند هستش.
این دسرِ مثل ماست، از شیر، شکر و بعضی مواقع میوه تشکیل شده که سرد سرو می شه.

کیک شکلاتی نانایمو کانادا؛ Nanaimo bar

 

 

این دسر از نام شهری به نام نانایمو در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا گرفته شده.
دسر ساده مورد بحث، احتیاجی به پخته شدن نداره. از لایه ای از ویفر با کره و کاستارد مزه دار شده تشکیل گشته که روی اون با شکلات آب شده پوشانیده شده.

 

کُئکس سیسترز آفریقای جنوبی؛ Koeksisters

 

این دسر بیشتر به همراه چای خورده می شه و در آفریقای جنوبی به اون koekje می گن. دسر یاد شده از رُلای خمیر بسیار شیرین درست می شه که اونو سرخ و در شربت سرد قوام اومده شکر می غلتانند.

پرینسِستارتای سوئدی؛ Prinsesstårta

کیک پرنسس یا پرینسِستارتا، کیک چند لایه سوئدیه که با لایه ای از یه جور کیک به نام marzipan که کلی اونو بادام تشکیل داده، پوشونده شده و معمولا سبز رنگه که همین رنگ، زیبایی خاصی به این کیک میده. در لایه های زیرین، کیک اسفنجی، لایه هایی از خامه و خامه ترش هست.

اُم علی مصری؛ Om ali

این دسر مخصوص مصریا چیزی مانند پودینگ برنج آمریکاییه که با خمیر پفدار، شیر، شکر، وانیل، کشمش، پودر نارگیل و آجیل جفت و جور می شه.

 

ماکوئیچ لهستان؛ Makowiec

 

ماکوئیچ، دسر عادی روزای تعطیل مردم لهستانه. خمیر اون در بیشتر ماه های سال پیدا میشه. این دسر از یه رُل نون مخمر شیرین تشکیل شده که با دانه های گیاهی، پر و با لایه ای از خامه تزئین می شه.