همه افراد شاغل انگار استرس رو تجربه می کنن و اندازه اون به شغل و مقام شخص بستگی داره.
طبق گزارشی که انجمن روانشناسان امریکا در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد، اندازه استرس شغلی واسه اولین بار در طول یه دهه گذشته زیاد شده.
پول و مسائل شغلی دو عامل تأثیرگذار بعدی در استرس شغلی هستن.

اینجا به فهرستی از پر استرس ترین مشاغل در سراسر دنیا می پردازیم که براساس گزارش منتشر شده در سایت Careercast جفت و جور شده.

۱- نیروی نظامی

با اینکه خدمت در نیروهای نظامی با افتخار همراه س، اما دوری دراز مدت از خونه و خونواده، حضور در مناطق جنگی و مشاهده زخمی شدن یا مرگ دوستان و همکاران می تونه استرس و فشار زیادی به جسم و روان شخص وارد کنه.

سطح استرس: ۷۲/۴۷

 

 

۲- آتیش نشون

شکی نیس که آتیش نشانی یکی از پر استرس ترین شغلا هستش.
آتیش نشانان هر روزه جون خود رو واسه نجات بقیه به خطر میندازن. ضرورت اراده کردن آنی در شرایط پر خطر، این شغل رو در رتبه دوم فهرست قرار داده.

سطح استرس: ۷۲/۴۳

 

۳- خلبان خطوط هواپیمایی

 

مسئولیت بسیار سنگین حفظ ایمنی صدها مسافر به تنهایی، پرواز دراز مدت و روبرو شدن با شرایط آب و هوایی بد، می تونه شدیدا استرس آور باشه.

سطح استرس: ۶۱/۰۷

۴- نیروی پلیس

افسران پلیس مسئولیتای سنگین و مهمی دارن. ساعات کاری نامعمول، روبرو شدن مستقیم با قشر گناهکار جامعه و ضرورت حضور اونا واسه کمک به افراد در زمان وقوع اتفاقات بد، استرس زیادی به نیروهای پلیس وارد می کنه.

سطح استرس: ۵۱/۹۷

۵- هماهنگ کننده برنامه ها

هماهنگ کننده های برنامه ها فقط واسه برگزاری برنامه هایی استخدام می شن که واسه صاحبان اونا اهمیت زیادی دارن، پس همه چیر در برنامه مورد نظر باید بی اشکال باشه. فرقی نداره این برنامه جلسه رسمی یه شرکت باشه یا مراسم عروسی؛ صاحبین این برنامه ها همیشه توقع دارن همه چیز بی اشکال باشه. واسه موفقیت در این شغل، برخورداری از مهارتای نتورکینگ، فعال بودن و توانایی حل مشکلات اهمیت زیادی داره.

۶- گزارشگر روزنامه

گزارشگران روزنامه بیشتر در مناطق جنگی، واسه ساعاتی طولانی و با ضرب الاجلایی سفت و خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار می کنن و درآمد تقریبا کمی دارن. هم اینکه، روزنامه ها در سالای گذشته در همگام شدن با سرعت بالای خبررسانی در عصر اینترنت دچار مشکلات زیادی شدن، به خاطر همین اخراج خبرنگاران بسیار عادی شده.

سطح استرس: ۴۹/۹۰

۷- گوینده خبر

قرار گرفتن در مقابل دوربین و صحبت در برابر جمع، هر دو استرس آور هستن و یه گوینده خبر هر روزه مجبور به انجام این کارا هستش.
از آمادگی تموم وقت واسه رفتن به جلوی دوربین در زمان وقوع اخبار فوری گرفته تا روبرو شدن با چهره های قوی و پرسیدن سوالات سخت از اونا، گویندگی خبر رو به شغلی سخت تبدیل کرده که فشار زیادی به فرد وارد می کنه.

 

سطح استرس: ۴۹/۸۳

 

 

۸- مدیر روابط عمومی

 

مدیران روابط عمومی مسئولیت اعتبار شخصی رو رو دوش دارن که واسه اون کار می کنن. اونا باید آمادگی کار واسه ساعات طولانی و در هر وقتی از روز رو داشته باشن. هم اینکه، سر و کار داشتن با چهره های سرشناس و مشهور و مدیریت مسائل مربوط به اونا بسیار سخته.

سطح استرس: ۴۹/۴۴

 

۹- مدیر عامل شرکت

 

وقتی سکان دار پیشرفت یه شرکت باشین که سرمایه زیادی رو در اختیار داره، هر چیزی باعث استرس شما می شه.
واسه حفظ کارکرد مناسب یه شرکت، مدیر عامل اون باید ساعاتی طولانی کار کنه، تصمیماتی بگیره که بر شرکت و همه کارکنان اون اثرگذاره و تلاش کنه در دنیای رقابتی و بی رحم کاری همیشه به پیش باشه.

سطح استرس: ۴۸/۷۱

 

۱۰- راننده تاکسی

 

سر و کار داشتن با مسافران یاغی، دیوونه و مست یا نشئه و ترافیک آزاردهنده شهرها، شغل رانندگی تاکسی رو در جایگاه دهم فهرست پر استرس ترین مشاغل قرار داده.

سطح استرس: ۴۸/۱۱