هنرمندان، سیاسیون، ورزشکاران و حتی سلبریتیایی که در فرهنگ بیشتر از انا به عنوان سلبریتیای الکی یاد برده می شه، از پر بیننده ترین صفحات در اینستاگرام ایرانیان رو تشکیل میدن که بعضی از اونا بیشتر از ۲ میلیون دنبال کننده (follower) داره.

در هفته ای که گذشت به عنوان اولین هفته مرداد داغ ۹۵، صفحات سلبریتیای ایرونی در اینستاگرام هم چون ماه های پیش داغ داغ بود. برگزاری جشن حافظ به وسیله ماهنامه دنیای تصویر، یکی از زمینه های داغ تر کردن صفحات سلبریتیای شرکت کننده در این مراسم بود که متن و حاشیه اونو به تصویر دیجیتالی  کشید. از رضا یزدانی تا مهران غفوریان و خیلیای دیگه، این مراسم فرصتی شد تا فالوورای خود رو زیاد کنن. اما سن بالا ترا مانند رضا کیانیان و پرویز پرستویی، هم اونقدر به نوشته نگاری به جای تصویر نگاری در شبکه اجتماعی خود مشغول هستن.

در واقع هنرمندان در میدونای سینمایی و موسیقی، پر بیننده ترین صفحات رو در میان صفحاتی که ایرانیا در شبکه محبوب اینستاگرام راه اندازی کردن در اختیار دارن. حتی معروف ترین شخصیتای سیاسی، ورزشی و حتی سلبریتیای الکی معروف (fake celebrities) که مخاطبان زیادی به خاطر موضوعات جورواجور در اختیار دارن، به اندازه هنرمندان پرده نقره ای و اسیتج، دنبال کننده ندارن.

تراژدی کسب دنبال کننده بالا تر به حدی در چند سال گذشته بین سلبریتیای ایرونی در این شبکه های مجازی حساس و پر مخاطب شده که رقابت کسب دنبال کننده بین چهره های سرشناس دنیای سینما، شدیدا زیاد شده و بهنوش بختیاری، از ۵ میلیون دنبال کننده خود به عنوان ارتش بهنوشیا یاد می کنه و به نظر می رسه کل کلای اینستاگرامی در فضای اینستاگرام بین سلبریتی  ها در حال زیاد شدنه. موضوع فالوورای میلیونی در میان هنرمندان پرده نقره ای، بیشتر واسه مهناز افشار که این روزا با دخترش، سبک زندگی دیجیتالی تازه ای رو تجربه می کنه، بیشتر از بقیه حساس به نظر می رسه.

 

پر بیننده ها چه کسایی هستن؟

 

 

 

جدید ترین بررسیای مرداد ماهی ما از پر بیننده ترین صفحات اینستاگرامی شخصیتای هنری معروف ایرونی نشون میده که بهنوش بختیاری، با ۵ میلیون فالووری که با ۱۷۰۰ پست ظرف ۳ سال گذشته منتشر کرده، پر بیننده صفحه اینستاگرامی یه ایرونی رو در اختیار داره.
بعضیا فکر میکنن که به واسطه این که صفحه ایشون معمولا با هر پستی، بیشتر از ۱۲۰ هزار لایک و ده ها هزار کامنت پیدا می کنه، پر مخاطب تر و فعال تر از رسانه های سنتی بعضی وقتا معروف ایرانیه.

پس از بهنوش با ۵ میلیون دنبال کننده، چهره مطرح دنیای سینما که در رسوایی ۱ ده نمکی اجرای نقش  کرد، با بیشتر از ۴.۴ میلیون دنبال کننده، رتبه دوم پر بیننده ترین صفحه ایرانیان در اینستاگرام رو از اون خود کرده. الناز شاکردوست به اندازه بهنوش بختیاری در فعالیتای تبلیغاتی و رسانه ای و مطبوعاتی فعالیت نداره و بیشتر، سبک زندگی دیجیتالی و حاشیه هایی از زندگی کار و شغلی سینمایی اون واسه مخاطبانش جذابیت داره.

پس از اون مهناز افشار در رتبه بعدی قرار داره و بیشتر از ۴ میلیون مخاطب داره.
سحر قریشی با ۳.۸ میلیون دنبال کننده فاصله کمی با مهناز افشار داره.
اما رتبه های بعدی رو میشه به رامبد جوون و ترانه علیدوستی داد که با تقریبا ۳.۳ میلیون دنبال کننده ، پر مخاطب هستن. رامبد و ترانه علیدوستی در ۲ سال گذشته به واسطه موفقیتای رسانه ای و سینمایی در خندوانه و فیلمای اصغر فرهادی و سریال ویدئویی شهرزاد، با حجم خیلی از دنبال کننده مواجه شدن.

(جدید ترین پستای منتشر شده در صفحه اینستاگرام سحر دولتشاهی)

پس از این افراد، تماشاگر صفحه یه خواننده زیر زمینی که این روزا حتی به رسانه ملی هم پایش کشیده شده و کلیپای موسیقی روی ناو جنگی ارتش میخوان (امیر تتلو)، با ۳.۱ میلیون دنبال کننده در جایگاه بعدی قرار داره.
تقریبا فالووراشون با محمد رضا گلزار که این روزا تصاویر خیلی از فیلم جدیدش با هنرمندان مطرح هندی در اینستاگرام منتشر کرده، با ۳.۱ دنبال کننده قرار داره.

بهرام رادان، سلبریتی پرده نقره ای هم که این روزا سطح شهر تهران پر از تصاویرش با لباسای چرم شرکت خاصیه، با ۲ میلیون دنبال کننده از دیگر صفحات پر بیننده هستش.
بهاره رهنما و خوبی کریمی هم پس از این شخصیتا، هر کدوم با حدود ۲ میلیون دنبال کننده، رتبه های بعدی رو در اختیار دارن.

از عطاران تا طرفداران مهران مدیری

علاوه بر این شخصیتایی که گفتیم، صفحات پر بیننده بعدی واسه افرادیه که زیر ۲ میلیون مخاطب دارن (البته فعلا). در بین اونا، رضا عطاران رو می بینیم که در چند سال گذشته به دلیل ساخت و بازی طنز در فیلمای پر فروشی چون نهنگ عنبر و من سالووادور نیستم ، مخاطب زیادی واسه خود دست و پا کرده. هر چند خیلی مثل بهنوش و مهناز و الناز و رامبد، اهل فیس بوک بازی و اینستاگرام نیس.
رضا عطاران با ۱.۶ میلیون دنبال کننده به نظر می رسه با حضور موفق بیشتر در فیلما و سریالا، بتونه تعداد مخاطبان خود رو زیاد کنه.

با فاصله زیاد با سلبریتیای چند میلیون فالووری، فردی به نام مهران مدیری دیده میشه. کسی که صفحه شخصی رسمی نداره و صفحه fan page اون حالا با ۹۰ پست،حدود ۱.۴ میلیون مخاطب داره.
مهران مدیری با دورهمیای آخر هفته ای خود و حاشیه های مربوطه، صفحه طرفدارانش روز به روز داغ می شه و تصاویری از کارا و فعالیتاشون هم معمولا منتشر می شه.

( تصویر جدید ترین پستای امیر تتلو که یکی از معتادان اینستاگرام در میان پر مخاطبای این شبکه س)

در میان صفحات معروف، یکی از پر بیننده ترین صفحات واسه علی کریمیه که بیشتر از ۱.۱ میلیون مخاطب داره.
جادوگر فوتبال آسیا و بازیکن سرشناس پرسپولیسیا، تنها ۱۰۲ پست منتشر کرده اما مخاطبان زیادی داره.
اون یکی از عجیب ترین usernameا رو در میان سلبریتیای ایرونی داره.
حساب ایشون به صورت aliiiiiiiikarimi8ه که نشون میده که چقدر انتخاب یه نام واسه بازیکن اسطوره ای فوتبال پرسپولیس و تیم ملی در اینستاگرام، سخت بوده.

سحر دولتشاهی پس از علی آقا، ۱ میلیون مخاطب در اختیار داره.
اون ۱۳۵ پست منتشر کرده و فقط ۲۴ صفحه رو دنبال می کنه.
ایشون رو باید یکی از طرفداران سلفی در میان سلبریتی  ها دونست.

علاوه بر شخصیتای اشاره شده، افراد محبوب دیگری هم دارندکه هنوز میلیونی نشده ان اما مخاطبان و هواداران زیادی در سراسر کشور دارن که رضا یزدانی، یکی از اونا هستش.
فردی با بیشتر از ۹۷۰ پست منتشر شده و تنها ۳۲۰ هزار دنبال کننده یکی از سلبریتیایی هست که فعلا در صف دنبال کننده میلیونی قرار داره.

خواننده نوستالژی باز نسل جوون، هر چند در برنامه های هنری و رسانه ای حضور زیادی داره و کنسرتای جذابی رو تجربه می کنه، اما به نظر می رسه تمایل کاربران ایرونی به دنیای حاشیه های هنرپیشهای سینما، هم اونقدر بیشتر از خواننده باشه. حتی اگه این خواننده، رضا یزدانی نوستالژی باز دهه شصتی باشه.

حقیقت اون هستش که ارتش «سحری‌ها» و «بهنوشی‌ها» و «خاصی‌ها» و «تتلیتی‌ها» یه توهم بزرگ به وجود می‌بیارن که ً در دنیای واقعی و کف خیابون‌ها باعث بروز مشکلات زیادی هم شده.
حتماً بعضی از هنرمندان خانوم که اتفاقاً جزو بازیگران شاخص نیستن، در زمان عقد قرارداد با استناد به همین فالوئرها رقم‌های زیادی رو پیشنهاد میدن که با اندازه فروش‌شون در گیشه نسبتی نداره.

نگاهی به چند صفحه پر بیننده در هفته ای که گذشت

پرویز پرستویی و حکیمانهای اینستاگرامی

پرویز خان پرستویی مدتیه که به نوشته نگاری به جای عکس نگاری صرف اشتغال داره، این هفته هم عکسایی از پرتره خود منتشر کرد که در بالا می بینین. پرویز خان به ارائه صحبتای عاقلانه اینستاگرامی معروفه. مثلا این هفته نوشت:

به چه دلیل ﻗﺴﻢ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﯾﻌﻨﯽ ﺍین که ﺗﻮ ﻗﺮﺍﺭه ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭا ﺑﮕویی ؟! ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ اصلا ﻣرا ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻗﺮﺍﺭ نمی ده ! ﺍگر ﺑﻪ ﻣﻦ بگن : “ﻗﺴﻢ می خورﯼ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭا بگی ، تماﻡ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭا بگی ، ﻭ ﻓﻘﻂ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭا بگی ، ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﮐﻤﮑﺖ کنه ؟” ﻣﻦ می گم : ﺁﺭی …

با درد دلی که چند وقت پیش کرد:

گر چه سکوت پر از ناگفته ها، فریاد های نزده،خشم های فرو خورده،انتقاداتِ تند،رضایت محض ویا خستگی ودلزدگیه ، واگر چه سکوت چون فضای سربسته ایه که ما از درون اون هیچ نمی دانیم اما دریچه چشم وابزار کلام وکلید اعمال ؛وسیله راه یافتن به درون آدما وفضای سکوت آدماس. چشما زبون مشترک آدما هستن تو در میان سنگین ترین سکوتا نیز می توانی خشم ،آرامش،تهدید،وعشق رو از چشمون دیگران بخوانی؛ وآهنگ کلام ،که انعکاسی از حالات درونه ونرم وارام از میان اندیشها وشناخت وبینش هرکس که بر کلامش جاریست ،به درون اون خواهی رسید. وکردار آدم که نمودی از درون هر کسه وبه منزله ترازوییه که هرکس به اون سنجیده می شوی. بنابراین حالات بیرونی ما ایینه درون ماست وانچه می بینیم ومی شنویم ومی گوییم هیچوقت بر پایه بیهودگی نیست وهر کدام در لحظه بارقه ایه روشن که درونِ تاریک وپر سکوت تورو روشن ونمایان می کند.

بهنوش بختیاری و سه آبجی!

دارنده پر بیننده ترین صفحه ایرونی در اینستاگرام، این هفته هم خیلی فعال بود. در این هفته اون، ویدئوییایی از خود منتشر کرد و تلاش کرد هم چون تیلور سویفت، با مخاطبانش به صورت زنده صحبت کنه.
انتشار تصاویری از دنیای مد و لباس محبوب ایشون هم از جمله فعالیتای بهنوش در این هفته بود. اون این روزا تئاتر سه آبجی چخوف روسی رو روی صحنه داره  و مرتب تصاویری از ان رو منتشر می کنه.

ایشون در جدید ترین پستش نوشت:

اجرای سه آبجی، با استقبال فوق العاده و پرهیجان مخاطبان روبرو شد…نویسنده و کارگردان: استادحمید امجد…جفت و جور کننده:بانو سعیده آبشناسان..هرشب ساعت هفت وسی..سالن اصلی تئاترشهر….دوستان من شخصا از کسی دعوت نمیکنم…چون وقت گذاشتن واسه دیدن نمایش یه امر خیلی دلبخواهیه….اگه کسی دوس داشته باشه میاد…چون یه جورایی دوس ندارم کسی رو تو رودرواسی بذارم…..تو این ترافیک و دوری راه….من ایمان دارم کسایی که دوس دارن…این نمایشو میان و میبینن…… #سه_خواهر_و_دیگران

یکی از چیزای مورد علاقه ایشون در انتشار پستا، به کار گیری هشتگ و حتی هشتگ سازیه که در میان سلبریتیای ایرونی، جایگاه خاصی داره.

مهناز افشار و پوشگ پمپرز!