گزارش گالری گردی این هفته سرویس هنری ما، مروری داره بر جدید ترین برنامه نگارخانهای پایتخت تا با رونمایی از آثار هنرمندان جوون و پیشکوست در میدون خطاطی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی و چیدمان آشنا شیم. با گالری گردی این هفته، همراه ما باشین.

“مزرعه حیوانات” به نگارخانه آرته رفت

نگارخانه آرته تهران، از بیست و سوم تیر ماه لغایت اول مرداد، میزبان نمایشگاه نقاشی تکی محمد باباکوهیه که با عنوان مزرعه حیوانات آثار خود رو به نمایش گذاشته.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

بشر تنها دشمن واقعی ماست اگه بشر رو از روی صحنه دور کنیم ریشه گرسنگی و بیکاری واسه ابد رفع می شه.
بشر تنها مخلوقیه که مصرف می‌کنه و تولید نداره نه شیر می‌دهد، نه تخم می‌کنه، ضعیف‌تر از اون هستش که گاوآهن بکشه و سرعتش در دویدن به حدی نیس که خرگوش بگیره.

معذلک ارباب مطلق حیوانه. اونه که اونا رو به کار می‌گمارد، و از دسترنج حاصل فقط اونقدر به اونا می‌دهد که نمیرند، و بقیه رو تصرف می‌کنه . – مزرعه حیوانات –جورج اورول اون خود رو در القابی جور واجور می خواند و به خود، اجازه برتری می داد.

با اندیشه و تصوراتی که اونا رو برتر می دونست، خود رو سلطه گر و فرمانده بقیه می خواند، و حال؛ گذر تاریخ هر کدوم از اونا رو به شکل و قالبی تازه ریخته بود؛ جدا از هم از اجدادشون، گونه ای تغییر کرده با چهره هایی فراموش نشدنی … بشری که روزگاری خود رو برتر ا از دیگر مخلوقات می دونست، حال با گذر پرده اشرافیت و انحصار زد گی اش، به پایه و بنیان دیگری بدل شده که دیگه معنی وجودی نداره ، و تنها صفات و القابی بجای مونده از اون، که خالی از برتری بود اونو سرشار می سازه …

صفاتی ماسک گون، که اونا رو نه ازخود، بلکه از اون چیزی که خودنمایی می کرد.
ساقط ساخته بود … واکنون اون چیزی که به جای موند، تنها چهره تصویر هاییه، که شاید در زمان خود، نمایشی از شکوه وجلال بوداند اما حال، با گذشت زمان؛ چهره از اونا ورداشته شده و معنا و حقیقت دیگری فرصت نمایش پیدا کرده.

محمد باباکوهی که در نهمین جشنواره تجسمی فجر (سال ۱۳۹۵) برگزیده شد آثار جدید خود رو به نمایش گذاشته.

  • ساعات بازدید : همه روزه از ساعت ۱۶-۲۰
  • روزای تعطیل: گالری روزای شنبه تعطیله
  • نشانی: ونک ، بزرگراه کردستان (پایین تر از همت)، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، شماره ۳ تلفن : ۸۸۰۳۱۶۵۲

نگارخانه نگر

نگارخانه نگر تهران، از بیست و سوم تیر ماه لغایت بیست و پنجم مرداد ماه* نمایشگاه نقاشی و پرفورمنس رو در نگارخانه نگر اجرا می کنه.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

دهکده ازلی نمایشگاهیه که درآن روایت آدمای یه دهکده رو به ما نشون میده، انسانایی که عمر زیادی دارن، مرگ روحی نداشته و در ابهام به نمایش در اومده ان. نه وقتی هست نه مکانی، دهکده ای از هستی، بدون نقطه شروع و پایان با مردمانی که جوونی و زیباییشان ربوده شده و به جای چشم هاشون چاله تاریکی نقش بسته .

نقاش در بعضی آثار، مغرضانه با حذف پرسپکتیو تلاش در خلق فضایی آویزون و بی روح و سرد در جهت تمرکز د ربر انگیزه احساس و تاثیرگذاری عمیق بر مخاطب قدم ورداشته س. نقاشیای مهناز بهرام نیا براساس یه ترکیب بندی خاص و یدونه ساخته شده و با استفاده رنگهایی، متناوبا گرم و سرد تلاش شده مخاطب رو با وجوه متفاوت و منحصر به فرد شخصیتهایی ذهنی روبرو کنه …

بعضی وقتا سرها بر چوبدستی غریب و سست گاه بر پیکره ای حیوونی سواره تا چیدمانی خیالی گون رو تداعی کنه.
تماشاگر فضایی چند منظوره از نقاشی و پرفورمنس و موسیقی و انیمیشن باهم هستیم.
فردی که وارد نمایشگاه می شه نا خواسته پای در دهکده ای ازلی ابدی با محیطی خیال گون و شخصیتهایی ابهام آمیز و مبهم میذاره.

    • نشانی: قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابون روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم

 

  • روزای تعطیل: شنبه ها

 

 

    • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰

 

 

 

 

  • تلفن: ۲۲۶۷۷۴۵۹

 

  •  پست الکترونیک: Negargallery94@gmail.com
پلتفرم ۲۸

نتایج کارگاه مدرسه ى تابستانى Iaac در پلتفرم ٢٨ و گالرى آب‌انبار به مدت سه روز به نمایش گذاشته می شه.
برگزار کنندگان کارگاه نقطه ى شروع کارگاه رو انیمیشن خلاقانه <Inside Out > از شرکت دیزنی دونسته و از اون به عنوان موضوع اساسی این تحقیق یاد مى کنند.

دختر بچه‌ای که از شهر، برنامه‌ها و آرزوهاش فاصله ‌گرفته، در رقابت‌های زندگی امروز تجربه‌اندوزی می‌کنه. بخاطر این، تموم احساسات و بدون این دست اون دست کردن خاطرات اون به وسیله گوی‌های شفافی که در مرکز فرماندهی احساسات اون هستن نشون داده شده و ذخیره می‌گردند […].

این کارگاه به دنبال اینه که احساسات آدما چیجوری دریافت می‌شن، چیجوری خونده می‌شن، چیجوری تحلیل می‌شن، چیجوری به داده‌های ریاضی مبدل می‌گردند و چیجوری بر قدم‌های بعدی طراحی و ساخت تاثیر می‌گذارن.

  • روزای کاری: ۲۹ تیر، تعطیله.

 

  • ساعت: ١۶ الى ٢١

 

  • نشانی: میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانى، پلاک ۲۸، پلتفرم ٢٨

 

نگارخانه برسام

 

سفر با سرعت بیست کیلومتر، عنوان نمایشگاه عکس مهرداد وارسته س که از بیست و سوم تیر ماه لغایت بیست و نهم تیر در نگارخانه برسام، پذیرای بازدید گالری گرده های تیرماهیه.

    • نشانی: خیابون ولیعصر بین زرتشت و فاطمی خیابون پرستو پلاک۲۲ واحد۱
  • روزای تعطیل: چهارشنبه
  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  •  پست الکترونیک: Art.barsam@yahoo.com
آیریک

 

 

نگارخانه آیریک تهران، از بیست و سوم تیر ماه لغایت بیست و نهم همین ماه، هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱، میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان معاصره. در این گالری، آثاری از:‌ نغمه آبرومند، انسیه آجورلو، الناز ایوبی، المیرا حسینی، المیرا داوطلب محمودی، وحیده رزاق‌زاده، شهره رزمی، شیرین سودایی، پویا شجاعی، غزل صادقا، سهیلا صدری، تنها صفری؛ محمدعلی ناصرالملکی، سمیرا نظیفی، فرناز ورهامی، ندا پارسا خانقاه  به نمایش گذاشته شده.

هم اینکه گالری گردانان: کیاندخت صادق و آناهیتا سیاوش معرفی شدن.

    • نشانی: اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق نبش وفا اذر مجتمع ایریک سنتر جنوبی طبقه ۳ واحد ۱۰۲

  • روزای تعطیل: دوشنبه ها

 

  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۱

 

  • تلفن: ۴۴۹۷۸۰۹۱

 

    •  پست الکترونیک: ayrikartgallery@gmail.com

 

نگارخانه فردا

خیالای رنگی ما، عنوان نمایشگاه نقاشی سیاوش ریاحی و اونا نعیمیه که از بیست و سوم تیر ماه لغایت بیست و نهم تیر ماه، در نگارخانه فردا در برابر دید نقاشی دوستان گالری گرد قرار داره.

در بیانیه نمایشگاه میخونیم:

مجموعه ای که مشاهده می کنید در سبک ابستره یا انتزاعیه دراین مجموعه از اثار که مشاهده می کنید اشکال و فرما نه با قانون مشخص بلکه براساس حدوثیه که تخیل و الگوهای خیالپردازانه هنرمند رادرلحظه راضی به کار گذاشتن اون می کند.

ترکیب انباشته ازفرم همراه با تنوع بسیار باعت خلق اثر شده دراین مجموعه از طبیعت فقط واسه الهام کمک گرفته شده و اصلا عناصر طبیعی در مجموعه دخالت داده نشده انچه که این آثار رو نسبت به دیگر آثار متفاوت ساخته اینه که بر خلاف تکرار بعضی از فرما موجودیتی غیرقابل پیش بینی دارن.

این عامل و تنوع کمیتی اثر درآکوردی از خیال پردازی هنرمند و هم وضعیت ذهنی اثر موجودیتی روون رو هم بر اثر و هم بربیننده ایجاد کردهه و هیجان اثر رو بالا برده و سر بسته باعث تفسیر پذیری و برداشتای زیاد از اثر شده.
اگه تجمع فرما و گروه بندی اجزا می تونه به شکل روون وضعیتای متغیری رو به دید ظاهری دربیننده بوجود اورد و اونو در الگوئی چند لایه تغییر پذیر کند.

فضای خیال پردازانه و البته ذهنی که ظاهری خیالی رو در لحظه واسه هنرمند به ارمغان می اورد در عرفان ما انگار درنسبت باخاطره ازلی قابل توضیحه.

    • نشانی: خیابون کریم خان زند- خیابون حسینی – کوچه اعرابی۶- پلاک ۲ – طبقه دوم
    • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.

  • روزای تعطیل: نداره

  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰

  • تلفن: ۸۶۰۷۲۶۰۲

  • پست الکترونیک: Info@fardagallery.com

نگارخانه اتبین

ندا تولایی در نگارخانه اتبین تهران، نمایشگاه چاپ دستی رو برگزار کرده که در فاصله بیست و سوم تیر ماه لغایت سوم مرداد ادامه داره.

    • نشانی: خیابون ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲
    • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.

 

  •  روزای تعطیل: نداره

 

  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۱

 

 

  •  پست الکترونیک: info@atbingallery.com

 

نگارخانه ژینوس

 

گالری ژینوس از بیست و سوم تیر ماه لغایت بیست و هشتم تیر ماه نمایش گروهی نقاشی با نام تقابل ذهن و رنگ رو برگزار می کنه.

هدف اصلی جمع آوری این مجموعه به دنبال تلاش یکساله ایه که در جهت معرفی هنرمندان جوون و دانشجویان هنر در شاخه های جور واجور نقاشی، عکاسی و مجسمه به وسیله گروه هنری مونولی انجام شده، تا هنرمندان جوونی که فرصت معرفی خود رو تا کنون نداشتن از این روش بتونن خود رو از راه تشکیل این نوع نمایشگاه های گروهی در فضای هنری کشور نشون بدن و از این راه استعدادهای جوون شناسایی شه و اونا رو در راه اقتصاد هنر وارد کرد.

از این روی در مدت دوماه زمان برد که فراخوان داده شه و اثار ارسال شه و به وسیله استادهای دانشگاه بررسی و انتخاب شه.
این نمایشگاه با عنوان «تقابل ذهن و رنگ» در سه مرحله گروهی انجام میشه که در هر مرحله حدود ۳۰ اثر ارایه و به نمایش در میاد سبک و تکنیکای استفاده شده آزاده و از سبکای سنتی تا مدرن رو شامل میشه و از متریال و مواد جور واجور در رنگ روغن، اکرلیک ، کولاژ و میکس مدیا در کارا استفاده شده.

موضوع نمایشگاه « تقابل ذهن و رنگ» چالشیه که واسه هنرمند جوون ایجاد شده تا بتونه ذهن و تصور خود رو همراه اندیشه به شکل رنگ و مفاهیم اون به تصویر بکشه. در این نمایشگاه تلاش بر اون بوده از تموم پتانسیل هنرمندان جوون در هر بخشی بکار گرفته شه و با مشاوره استادان به رسیدن کار مطلوب نایل شه.

نیاز به توضیحه که گروه هنری مونولی تا کنون بیشتر از ده نمایشگاه گروهی در نگارخانهای کشوری برگزار کرده و این وسط هنرمندان جوون بیشماری رو به مراکز هنری معرفی کرده.

    • نشانی: خیابون دکتر‌ حسین‌ فاطمی، اول خیابان‌ ولیعصر ،پلاک‌۲۱ ، طبقه اول
    • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.

  • روزای تعطیل: پنجشنبها
  • ساعات کار: ۱۷ تا ۲۰
  • پست الکترونیک: zhinoosartgallery@gmail.com
نمایشگاه جهان بین

نمایشگاه جهان بین در نگارخانه هپتا، از بیست و سوم تیر ماه لغایت بیست و هشتم تیر برگزار می شه.
در این نمایشگاه آثار هنرمندان مثل: ساحل اسماعیلی، مهتاب ایزد دوست، شقایق بابایی، پژمان حمیدی‌ زاده، علیرضا رادف، احسن رستمی، زهرا صمدی، فاطمه عاقلی، گل‌آسا عبدی، سارا کلباسی به نمایش گذاشته شده.

  • نشانیتهران، خیابون کریمخان زند، خیابون ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر،شماره ۳، طبقه همکف
  •  درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.
  •  روزای تعطیل: پنج‌شنبه
  •  ساعات کار۱۱ تا ۲۰
  •  پست الکترونیکinfo@heptagallery.com
نگارخانه بن

نگارخانه بن تهران، از بیست و سوم تیر ماه لغایت سوم مرداد، نمایشگاه نقاشی با عنوان آشیانه افراشته رو برگزار می کنه که به نمایش آثار بزرگ کاشی اختصاص داره.

    • نشانی: تهران، خیابون درکه، خیابون احمدپور، پلاک ۶۰
    • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.
  • روزای تعطیل: شنبه‌ها

  • ساعات کار: ۱۷ تا ۲۱
  •  پست الکترونیک: info@bonartgallery.org

نگارخانه سوم

رنگی واسه تموم فصول، عنوان نمایشگاه نقاشیه که به نمایش آثار کاوه آفاق می پردازه. نمایشگاه از بیست و سوم تیر ماه لغایت دوم مرداد برپاست. نقاشی‌های کاوه آفاق که بیشتر به عنوان موزیسین و خواننده شناخته می‌شه، اون‌گونه که خود هنرمند در استیتمنت خود رو راست گفته، تلاش اونه واسه اینکه مردی واسه تموم فصول باشه و بتونه در میدون‌های جور واجور چون موسیقی، نقاشی و یا داستان‌نویسی نامی از خود به جای بزاره.

اون در این آثار به صورت به طور کامل آزادانه تلاش کرده روی بوم‌ها رنگ‌گذاری کنه.
البته این رنگ‌گذاری کمی بی‌هدفه اما شدیدا منتقل کننده، احساسات هنرمنده.

در بیانیه نمایشگاه اومده: از نوجوونی میخواستم، مردی واسه تموم فصول باشم. همه زندگی رو تجربه کنم و از پس هر فصل دردناکی با بزرگی و لبخند و شادان برآیم. زندگی گذشت و میگن مرده شده ام. اما نمی دونم واسه تموم فصول آماده ام؟ ولی خوب می دونم که از کودکی، نقاشی و نوشتن و موسیقی، کلک واسه واسه عبور از عرش آبهای خروشان فصلای سخت بودن.

مجموعه نقشای به نمایش در اومده در این گالری، درزمان چند سال سخت، با ایده های رنگ بخشی به زندگی مشکی و سفید شروع گشت. و نام این نقاشیای رنگی، که درست به عکس من اندوه زده، هماره خوشحال و آزاد و دست و دل باز به نظر میان رو مجموعه رنگی واسه تموم فصول انتخاب کردم. تا شاید دست کم خود همیشه درگیرم، از آثار خود پند بگیرم و کمی رنگ به بودنم بیافزایم.

    • نشانی: کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره١۴٨

  • روزای تعطیل: نداره
  • ساعات کار: ۱۰ تا ۲۰

 

نگارخانه مژده

 

نگارخانه مژده، نمایشگاهی از بیست و سوم تیر تا دوم مرداد رو برگزار می کنه که به نمایش آثار نوید جهانبخش اختصاص  داره. در این نمایشگاه، که اولین پروژه‌ی ” مجموعه دوره‌ای هنر معاصر” به حساب می‌رود، تماشاگر ۱۹ اثر از ۱۱ هنرمند هستیم.

آثار به نمایش در اومده، در مدیاهای متفاوت و با ساختارهایی جور واجور هستن که هر یک، از دروندادهای شخصی خودِ هنرمندان (و نه به سفارش برگزار کننده یا با در نظر گرفتن هدف فکری از پیش تعریف شده) بوجود اومده‌ان. نمایش پیش رو روایتی مستقیم درباره‌ی خودِ آدم (به واسطه‌ی ترسیمِ چهره، بدن یا…) است.

این تصاویر اما، بیشتر از یه روایتِ عمومی از آدم رو تصویر می‌کنن و در بیشتر مواقع ترسیمی از رنج رو خلق کرده‌ان؛ رنجی که گاه به شکلی مستقیم ( مثل بریده شدن عضوی از بدن) و گاه به شکلی غیر مستقیم به مخاطب نشون داده می‌شه. آثار این نمایشگاه، خبر از فاجعه در خود دارن…

فاجعه‌ هایی که در فضایی ترسناک، تلخ و مضطرب بوجود اومده‌ان. ردِ پای روحیه‌ی بیان شده رو در تیرگی رنگ‌ها، جنس ساخت آثار و تصاویر بزرگ نمایی‌ آمیزشون می‌توان دنبال کرد، تصاویری که همه تو یه محدوده‌ی وقتی و در تلاش واسه بیان فکرا هنرمندان بوجود اومده‌ان. در این جستجو تلاش می‌کنیم دریابیم که این دنیایِ ترسناک و فاجعه‌بار، خبر از چه چیز در خود داره؟ و رد پای اشتراک اون‌ها رو در کدوم تجربیات می‌توان دنبال کرد؟

    • نشانی: آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک

  • روزای تعطیل: شنبه‌ها

 

 

  • ساعات کار: ۱۱ تا ۱۸
  •  پست الکترونیک: Mojdeh.artgallery@gmail.com

نگارخانه دارگون

نگارخانه دارگون، نمایشگاهی با عنوان روح جنگل رو از بیست و سوم تیر ماه لغایت بیست و هشتم تیر برگزار می کنه.

در دنیایی که همه واسه درمان روح و جسم خود به دکتر وابسته هستن، فراموش کرده‌ایم که هر آدم در درجهٔ اول دکتر خوده.

هر انسانی توانایی درمان جسم و روح خود و حتی بقیه رو داره.
لازم نیس واسه درمان دردهای روحی خود حتماً سراغ روان‌کاو یا روان‌دکتر بریم. راه‌های زیادی واسه درمان روح هست و یکی از اون‌ها هنره؛ چه واسه خلق‌کنندهٔ اون و چه واسه بیننده‌اش!

کافیه قصد کنیم.
قدرت ذهنمون بالاتر از آنیه که می‌پنداریم.

یکی دیگه از راه ‌های درمان روح و جسم، وصل شدن با طبیعت، به‌خاص جنگل‌هاست. رابطه با روح جنگل، درختان، حیوانات.

    • نشانی: شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، خیابون کوشا، خیابون بدیعی، بن بست بشر دوست، پلاک ۱۴، زنگ۲

  • روزای تعطیل: شنبه ها

 

  • ساعات کار: ۱۷ تا ۲۱

 

  • پست الکترونیک: Daargoun@gmail.com
نگارخانه سهراب

هنر مارت تابستانه گالری سهراب، از بیست و سوم تیر لغایت ۱۴ مرداد ماه، نمایشگاهی نقاشی گروهی رو برگزار می کنه.
آثار هنرمندانی چون: سحر افتخارزاده، افسانه تائبی، نادر ترکمن، پونه جعفری‌ نژاد، یلدا جمالی، بابک خدابنده، کامبیز خدابنده‌ شهرکی، شیما خشخاشی، هانیه دربندی، مصطفی دره‌ باغی، میثم رضایی‌ نیا، هادی روشن‌ ضمیر، علی سلطانی، سبا سلیمانی، امید شایان، فرهاد فروتنیان، نیلوفر فریدونی، مهرداد فلاح، زهرا قیاسی، کاوه کاووسی، الهام کلاشک، رضا لواسانی ، بزرگ مرکبات‌ چی، پرویز معز ، مهدی نبوی، حمید هادی‌ نژاد، کیارش یعقوبی، عادل یونسی، محمد استادیان، شاپری بهزادی، باراتا خوشبختی، ودود مؤذن و حامد نوروزی در این نمایشگاه ارائه شده.

نگارخانه نک

نظام ناحیه‌ای، عنوان نمایشگاه نقاشی تکی نسیم گلیه که از بیست و سوم تیر ماه لغایت سوم مرداد در نگارخانه نک برگزار می شه.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

روایت یه هذیون و بازسازی یه تخیله که برای دریافتنِ نسبت‌ام با زندگی و شناخت جایگاهم به عنوان جزیی از این کل و طرح این سوال که ازمِ فانی چه چیز باقی می مونه به اون پرداخته‌ام. واسه رؤیت این نظام احتیاج داشتم که در هیأت یه ناظر ظاهر شوم و تنها مرگ بود که این امکان رو در اختیار من قرار می‌داد.

مرگ مثل دستی که روح رو از جسم خارج کنه و زندگی رو در برابرش به نمایش بزاره. پس به واسطه مرگ چشم‌ام رو به روی زندگی باز کردم و اونو این‌گونه یافتم: زندگی جرقه‌ای بود که در تاریکی خاموش می‌شد؛ گذشته، حال و آینده لحظه‌ای بیش نبودن که با شتاب گم می‌شدن. زندگی بستری بود برای خدمت به من، اما من در خدمت اون بودم. من در این نظام غرق شده بودم بی‌اون‌که فرصتی برای شناخت پیدا کنم…

    • نشانی: بزرگراه مدرس شمال، خیابون ظفر، خیابون تخارستان، انتهای رسیدن، کوچه سینا، پلاک ۷
    • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید
  •  روزای تعطیل: شنبه‌ها

  • ساعات کار: ۱۲ تا ۱۸

  • پست الکترونیک: info@knack.ir

قطعه ۴۱

گالری اُ و قطعه ۴۱، از بیست و سوم تیر ماه لغایت سوم مرداد ماه،‌نمایشگاه عکس امین طلاچیان رو در برابر دید قرار میده. اون با عکس‌ورداری از قبرهای آسیب دیده قطعه ۴۱ و در هم تنیدن تصاویری از انقلابیون ایرونی در دل این عکس‌ها انگار نقش اون‌ها در تاریخ ایران رو در وجهی آرتیستیک و خلاصه بر ملا کرده.

این عکس‌ها بر خلاف متریال و نوع شکل چشمی، آثاری دکوراتیو نیستن. این یکی از امتیازهاییه که عکس‌های طلاچیان از اون برخورداره. اون تونسته همزمان با عکس‌های مستند خود حس زیبایی‌شناسی مخاطبش رو برانگیزد و در بین تصویری قشنگتر، مفاهیم مورد نظر خود رو هم در نمایشگاهش ارائه دهد.

البته در طبقه فوقانی گالری و در کنار عکس‌ها، ویدئویی از صحنه‌های انقلاب به نمایش در اومده که می‌تونه در تکمیل مفهومی آثار طلاچیان به اون کمک کنه.
تصاویری مستند بدون کمترین دست بردی در محتوای اون که در ساده‌ترین وجه می‌تونه مکمل آثار طلاچیان باشه. اون در این نمایشگاه ۱۸ اثر ۱۰۰ در ۷۰ ارائه کرده.

    • نشانی: خیابون ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک ۴۶
    • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید
  • روزای تعطیل: شنبه ها
  • ساعات کار: ۱۲ تا ۲۰

  •  پست الکترونیک: info@ogallery.net

 

 

 

گالری آ

 

این نگارخانه در نمایشگاه روند، از بیست و سوم تیر ماه لغایت سوم مرداد، نمایشگاه تعدادی از هنرمندان رو برگزار میکنه. در بیانیه نمایشگاه می خونیم:

روند؛ در تلاشه تا به دور از اصالت دادن به اثر و فارغ از رفتار ارزش گذارانه بر اثر هنرى، به شیوه هاى تفکر و روند آفرینش هنرى بپردازه. روند، فضاى خصوصى میان هنرمند و اثره که به صورت عادی، به وسیله مخاطب، رویت نمیشه. این پروژه به دنبال مرئی کردن اون راه دشوارىه که هنرمند حین آفرینندگى، به تهایی طی می کنه.

مسیرى که برخلاف اثر هنرى،سویه عمومى نداره. روند این بار برخلاف عادت همیشگى، نه فقط رشته هاى عادی هنرهاى تجسمى که دیگررشته هاى هنرى رو نیز مورد مطالعه و بررسى قرار داده تا در فضایى بینامتنى، انگاره هاى جورواجور از خلق هنرى رو واکاوى کند.

بدون امید که محدودیتا و روش هاى اجرایى خاص هر مدیا، باعث ایجاد تصور جدید و تازه اى از مراحل آفرینش تو ذهن مخاطب شه.
از سوى دیگر، گرد آمدنى از این دست شاید بتونه فاصله ى میان هنرمندان رشته هاى جورواجور رو حتا شدن کمى کوتاه تر کند و دلیل شه مخاطب فارغ از اثر هنری پایانی، تا حد امکان با جهان و زیست هنرمند مواجه شه.

این نمایشگاه سعى داره به لایه هاى اولیه ى آفرینش هنرى بپردازه و ساز و کار مخفی نظام آفرینندگى رو مورد مطالعه بذاره؛ شاید که نهیبى باشه به اونا که با عجله، ضرورت روند مند بودن خلق هنرى رو نادیده مى گیرند.

امیدواریم تماشاى این مجموعه وجوه تازه ای به آداب آفرینش هنرى عادی اضافه کنین و بر نقش اندیشه و تفکر در روند خلق هنری تاکید کنه.

این نوع نگاه بیشتر از هر کشور دیگری غرب رایجه. چون که دنبال یه رفتار جستجوگر و کنجکاو هستن، غربی‌ها دوست دارن که از چگونگی روند خلق یه اثر و از شکل و شمایل برخورد هنرمند با اثر هنری در جریان تولید با خبر شن. این امکان جدای از این که می‌تونه وجهی آموزشی و مطالعاتی داشته باشه به عنوان یه عنصر جذاب واسه مخاطب کنجکاو چیزی هیجان‌انگیز و بعضی وقتا دیدنی به نظر میاد.

البته در غرب این نوع رویکردها بیشتر در قبال سلبریتی‌ها و افراد مشهور صورت می‌گیرد اما در ایران این روند در این سال‌ها دور محور هنرمندان تجسمی بوجود اومده. یکی از نکات مثبت نمایشگاه “روند” در انتخاب هنرمندان اون هستش.
هنرمندانی که هرکدوم در بخش‌های کاری خود در میدون تجسمی از معروفیت بهره مند هستن و انگار تماشای چگونگی روند ساخت یه اثر به وسیله این افراد خیلی مهم به نظر میاد.

در نمایشگاه “روند” آثار امیر اثباتی و محمدحسین عماد دو هنرمند گرافیست و مجسمه‌ساز از شکلی منظم و جزئی‌تری برخورداره و آثار آراپیک باغداساریان به عنوان یکی از ایده‌های اصلی برگزاری این نمایشگاه شکلی کامل‌تر از دیگر افراد حاضر در این نمایشگاه داره.
در آخر این نمایشگاه طبق ایده و آثاری که در اون ارائه شده نمایشگاه جذابی هستش.

مجموعه اول ٢٣ تیرماه تا ٣ مردادماه ١٣٩۶

امیر اثباتی- آراپیک باغداساریان -علی دکتر–محمد طلوعی محمد حسین عماد-نیما مجلسی-نزار موسوی نیا-مهر آرا مولوی-مهدی وثوق نیا

مجموعه دوم ۶تا ١٧ مردادماه ١٣٩۶

برنا ایزدپناه- -پویا پرهیزکار-سهیل علم اشراقی-علی ذاکری -امیر حسین قدسی- فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی -رضا ندیمی-بیژن نعمتی شریف.

    • نشانی: تهران کریم خان زند. خیابون عضدی(آبان جنوبی). کوچه اردشیر ارشد. شماره۷

 

  • روزای تعطیل: شنبه‌ها

 

 

  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰

 

 

  •  کانال تلگرام گالری: telegram.me/a_art_gallery

 

  • اینستاگرام گالری: @a_art_gallery
نگارخانه هما

عجز، عنوان گالری پارسا مستقیمه که از بیست و سوم تیر لغایت سوم مرداد در نگارخانه هما برگزار می شه.
در بیانیه نمایشگاه اومده:‌

رفتار آدم در چهره‌ی اون درخشش می‌یابد، پس صورت آدم شکلی از درخشش فرهنگی هم هست.
افراد هر جامعه به واسطه‌ی فرهنگ یاد می گیرن که باید چیجوری با همدیگه رفتار کنن ولی فرهنگ نتونسته بعد ذاتی آدم رو کنترل کنه.

شک نداشته باشین رفتار هر کدوم از آدم‌های جامعه نه فقط درخشش از خود تکی اوناس، باهم فرهنگ مسلط بر اون گروه اجتماعی رو هم نمایندگی می‌کنه. با اینحال تلاش من در نمایش اون وجه «طبیعت آدم» یه جور بررسی و کنجکاوی حیوونی‌ست در شناختن همنوعان خودم یا دست کم دور و بریا خودم. چهره‌ها رو بدون وفاداری به تصویر عکس‌وار اون‌ها ساخته‌ام.

صور‌تا، تخیل من درباره‌ی آدم‌هایی‌ست که نقاشی کردم. از طریف مرور کلی این صورت‌ها نمی‌خواهم آدم‌های دوروبرم رو ترسیم کنم، خواسته‌ام پرتره‌ی خودمو بازسازی کرده باشم. پرتره‌ها مثل پژواکی از چیزی که درباره‌ی نقاشی فکر کرده‌ام رو به شما نشون میده؛ مثل درخشش که خود اصلی صوت نیس، تنها انعکاسی از اون صوت بوده، همونطور که واسه خود من هم اینجوریه.

پارسا مستقیم هنرمند جوونیه که آثارش سال گذشته در توربین هال موزه تیت لندن به نمایش دراومده ، اون از دل جریان بازنمایانه احمد مرشدلو بیرون اومده ولی برخلاف استادش معتقدست راوی اون بخش غیر اجتماعی و ناآموخته آدم باقی می مونه . قصد اون از این عمل وفاداری به کاراکتر نقاشانه به عنوان ایده اساسی هنرمند معاصرست.

پارسا در بخشی از بیانیه اولین نمایش تکی خود تو تهران می نویسه : ” از راه مرور کلی این صورتا نمی خوام آدمای دوروبرم رو ترسیم کنم، خواستم پرتره خودمو بازسازی کرده باشم. پرتره ها مثل پژواکی از اون چه درباره نقاشی فکر کردم رو به شما نشون میده؛ مثل درخشش که خود اصلی صوت نیس، تنها انعکاسی از اون صوت بوده ، همونطور که واسه خود من هم اینجوریه.”

    • نشانی: خیابون کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک

 

  • روزای تعطیل: نداره

 

 

  • ساعات کار: ۱۱ تا ۱۹

 

 

  • پست الکترونیک: homaartgallery@yahoo.com

 

  • افتتاحیه‌ها (جمعه ها)، ساعت کار گالری ۱۶ تا ۲۰ می‌باشه.

نگارخانه صا