برای بسیاری از مردم در سراسر جهان ، فیسبوک یکی از مفیدترین و همه گیرترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و خانواده و همچنین ملاقات با افراد جدید با علایق مشترک است.

اما برای مشاغل ، فیس بوک فقط به دنبال حفظ ارتباطات اجتماعی نیست. بستر رسانه های اجتماعی همچنین می تواند ابزاری اساسی برای بازاریابی باشد. این امکان را به مشاغل می دهد تا به اهداف جمعیتی خود برسند و حتی از رفتار و ترجیحات مشتری و بینش های ارزشمند و آنچه می توان برای ایجاد چشم انداز برای یادگیری بیشتر یا حتی خرید یک محصول یا خدمات انجام داد ، بهره مند شوند.

همه این نتایج مطلوب وابسته به دریافت نوع داده هایی است که می تواند در اقدامات مفیدی قرار گیرد. خوشبختانه ، دقیقاً این نوع داده هایی است که فیس بوک برای ارائه به مشاغلی که به دنبال بازاریابی روی این سیستم عامل هستند ، تخصص دارد. این همه بخشی از تجزیه و تحلیل فیس بوک است. اما این چیست؟ این برای شما چه معنی دارد و چگونه می توانید از آن برای بهبود تلاشهای بازاریابی و تجارت استفاده کنید؟

Facebook Analytics چیست؟

اصطلاح “تجزیه و تحلیل” به طور گسترده به معنای استفاده از ابزارهای مختلفی از جمله ریاضیات ، آمار و مدل سازی پیش بینی برای کشف الگوهای داده های خام است. به طور خلاصه ، آن را در یک آشفتگی از اطلاعات غیر منتظره تصادفی معنی می یابد.

آنالیز فیس بوک از داده های خام تولید شده توسط سیستم عامل کاوش می کند و الگوهای مفیدی را در آن داده ها پیدا می کند که می تواند برای بینش و عملکرد بازاریابی استفاده شود. در مورد فیس بوک ، تجزیه و تحلیل – به صورت رایگان – توسط ابزاری با عنوان “Facebook Insights” ارائه می شود ، که به کاربران امکان می دهد میزان درگیری و اثربخشی صفحات فیس بوک و تلاش های بازاریابی خود را اندازه گیری کنند.

بسته به سن و مشخصات جمعیتی هدف شما ، فیس بوک ممکن است بخش مهمی از تلاشهای بازاریابی آنلاین یک شغل باشد. با بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال روزانه ، فیس بوک هنوز بزرگترین پلت فرم رسانه های اجتماعی است. بنابراین ، حجم عظیمی از داده ها هم توسط کاربران و هم نرم افزاری که اقدامات آنها را ردیابی می کند ، تولید می شوند. از نظر بازاریابی ، این مجموعه اطلاعات عظیمی است که می تواند بینش ارزشمند بسیاری را ارائه دهد ، اما فقط برای افرادی که می دانند چه چیزی را جستجو کنند.

همه چیز در مورد نامزدی است

یکی از مهمترین ابزاری که Facebook Insights به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد ، نشان دادن میزان تعامل با صفحات Facebook است. نامزدی یک معیار مهم برای سنجش موفقیت بازاریابی آنلاین است.

در این زمینه ، تعامل به معنای سطح تعامل کاربران با محتوای شما است. چند وقت است که آنها نظر خود را می گذارند؟ نظر دوست دارید؟ با کلیک روی پیوندهایی که تعبیه کرده اید ممکن است آنها را به صفحه ای ببرند که در آنجا می توانند درباره یک محصول یا خدمات اطلاعات بیشتری کسب کنند یا حتی خرید کنند؟ همه این تعامل با محتوای شما درگیر است و هرچه این تعداد بیشتر باشد ، محتوای Facebook شما بیشتر کار می کند و مردم را ترغیب می کند تا به نوعی اقدام کنند.

یافتن راه هایی برای افزایش تعامل یک استراتژی مهم در بازاریابی فیس بوک یا هر نوع بازاریابی آنلاین است. اما شما فقط می خواهید بدانید که آیا تلاش های شما باعث افزایش تعامل می شود یا خیر ، اگر بدانید که در مرحله اول مشارکت شما چیست. آنالیز فیس بوک می تواند این شماره حیاتی را به شما بدهد.

داده های شیوه زندگی داده های استراتژی است

می دانید که برخی افراد با مطالب شما درگیر هستند اما آیا دقیقاً می دانید آن افراد چه کسانی هستند؟ چه خصوصیات مشترکی دارند؟ این بخش مهم دیگری از داده هایی است که تجزیه و تحلیل های فیس بوک می تواند به شما بدهد. آمار جمعیتی درباره خصوصیاتی است که بخش های خاصی از جمعیت دارند.

هنگامی که ویژگی های مشترکی را در افرادی پیدا کردید که درگیر بازاریابی شما و یا حتی محصول یا خدمات شما هستند ، مشترکات باعث می شود که برای نتایج بهتر و جذابیت بیشتر ، بازاریابی خود را آسان تر و هدفمند کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است دریابید که بازاریابی شما در فیس بوک درگیری بسیار بالایی از پدرانی در منطقه نیو انگلستان دریافت می کند که علاقه زیادی به بازی های ویدئویی دارند. شاید شما به صراحت هدف قرار دادن این جمعیتی نبوده اید ، اما اکنون که می دانید توجه آنها را جلب کرده اید ، می توانید بازاریابی خود را به آنها اختصاص دهید ، به خصوص اگر به هر حال به دنبال گسترش فروش خود در منطقه نیو انگلستان باشید.

با کسب اطلاعات بیشتر در مورد جمعیت شناختی خود ، می توانید شروع به ساختن یک “شخصیت” کنید ، لیستی از مشخصات بهترین مشتریان شما یا حتی افراد مورد نظر خود را تهیه کرده و استراتژیهایی را برای جذابیت در این بازار بسازید.

“کجا” به همان اندازه “چه کس” مهم است

یکی دیگر از ویژگیهای مهم تحلیل فیس بوک این است که می تواند به شما نشان دهد که “در کجا” در فیس بوک سطح درگیری شما رخ می دهد. از بعضی جهات ، این می تواند باشدیک ابزار مهم برای هدایت استراتژی شما است زیرا می تواند به شما نشان دهد چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

به عنوان مثال ، شما ممکن است به دنبال این معیارها باشید و سطح درگیری خود را در صفحه فیسبوک خود با میزان درگیری خود از طریق افراد دیگر ارسال کنید یا حتی از طریق تلاش های تبلیغاتی خود در Facebook مقایسه کنید.

Analytics ابزاری را که شما نیاز دارید برای دیدن اینکه “لایک” و سایر تعاملها از کجا می آیند ، فراهم می کند. ممکن است توجه کنید که اگرچه درگیری در فیس بوک نسبتاً کم است ، شما درگیر تعامل زیاد دیگران هستید ، شاید حتی یک تأثیرگذار برجسته ، با محتوای شما در تعامل باشید. این ممکن است ایده هایی برای استراتژیک کردن با تأثیر گذاران بیشتر برای شما ایجاد کند.

ایده

از طرف دیگر ، ممکن است متوجه شوید که تازه تبلیغات تهاجمی را در فیس بوک شروع کرده اید ، و وقتی می بینید که تعامل شما از کجا می آید ، می بینید که تعامل زیادی از خود تبلیغات دارید. این امر تأیید می کند که تصمیم شما برای سرمایه گذاری در تبلیغات خوب بوده است ، و اکنون ، شما اثبات دارید زیرا می توانید دقیقاً ببینید که افزایش تعامل از کجا می آید.
سرمایه گذاری

داده های منفی را می توان فاش کرد

اگرچه ممکن است ایده آل نباشد ، موارد منفی مطرح شده در آنالیز فیس بوک می تواند به همان اندازه – اگر نه بیشتر – مهمتر از نگاه به مثبت باشد. اقدامات کاربر مانند عدم لمس دکمه “Like” یا انتخاب “پنهان کردن پست” یا “گزارش به عنوان هرزنامه” منفی هستند که نباید از آنها چشم پوشی کنید.

اگر این ارقام در حال افزایش است ، باید در جستجوی درک دلیل این امر ، به تجزیه و تحلیل هایی بپردازید که به شما می گوید چگونه ، چه موقع و کجا اقدامات منفی اتفاق می افتد. اگر نمی دانید چرا اقدامات منفی رخ می دهد ، شما قادر به جلوگیری از ادامه فعالیت آنها نیستید.

در برخی موارد ، پیگیری داده های منفی به عنوان راهی برای اطمینان از دیدن کاربران در پست های شما مهم است. این کاهش ممکن است تقصیر شما نباشد ، اما ممکن است ناشی از تغییر غیرقابل پیش بینی باشد که فیس بوک الگوریتم جدیدی را پیاده سازی می کند.

هر روز داده های خیلی زیادی تولید می شوند بنابراین وقتی فیس بوک الگوریتم های خود را تغییر می دهد ، می تواند عواقب گسترده ای داشته باشد. به همین دلیل مهم است که هنگام انجام چنین تغییراتی در الگوریتم ، به تحلیل های فیس بوک توجه داشته باشید تا ببینید چه نوع تأثیرات (مثبتی یا منفی) بر بازاریابی شما دارند.

افکار نهایی

برای انواع خاصی از بازاریابی دیجیتال ، فیس بوک می تواند یک کانال انتگرال باشد که برای دسترسی به مخاطب مورد نظر استفاده می شود. با این حال ، اثربخشی آن بازاریابی – به دستور بزرگی – برای مشاغل که از تجزیه و تحلیل غنی ارائه شده توسط ابزارهایی مانند Facebook Insights استفاده می کنند ، افزایش می یابد.

دیجیتال