“
امروزه جهان توسط دیجیتال هدایت می شود و تقریباً همه جنبه های فرایند فروش بسیار متفاوت است.
شاید برجسته ترین تغییر در مراجعه به منابع باشد. مطالعات نشان می دهد که ۸۴٪ از تصمیم گیرندگان B2B روند خرید خود را با مراجعه به مجدد شروع می کنند ، در حالی که ۶۵٪ از مشاغل تازه از مراجعه به این امر ناشی می شوند.
برای پیروزی در میدان نبرد تجاری ، شرکت ها باید قدرت دیجیتال را در آغوش بگیرند و اطمینان حاصل کنند که تیم های فروش آنها در جایی که مشتریان فعال و فعال هستند – بصورت آنلاین.
با داشتن ۹۰٪ مخاطبان اجتماعی کارکنان مشاغل جدید در این برند ، داشتن کارمندان سرمایه گذاری در فعالیت های فروش اجتماعی شرکت باعث می شود گسترش قابل توجهی گسترش یابد.
بنابراین با توجه به اینکه مصرف کنندگان به صورت آنلاین به تحقیق ، دامنه و خرید می پردازند ، چگونه این فروش تغییر کرده است و چگونه می توان متخصصان فروش در عصر تحول دیجیتال موفق شدند؟
معرفی فروش اجتماعی
تا پایان سال ۲۰۱۸ ، کارشناسان پیش بینی می کنند ۲٫۵۵ میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سطح جهان وجود داشته باشد. برای مارک ها و فروشندگان این بدان معناست که مخاطبان اسیر بزرگی در سکوهای رسانه های اجتماعی فعال هستند.
کسانی که قبلاً درگیر مشارکت آنلاین شده اند ، جوایزی را دریافت کرده اند که٪ ۹ از فروشندگان برتر این شرکت در حال حاضر از رسانه های اجتماعی با کانال های دیجیتال استفاده می کنند و اکنون ۹۲٪ از تصمیمات خرید B2B را تحت تأثیر قرار می دهند.
حضور مارک های آنلاین مورد توجه مصرف کنندگان قرار نگرفته است. تحقیقات PwC نشان داد که ۷۸٪ هنگام خرید ، تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند ، در حالی که تقریبا نیمی ادعا کرده اند بررسی ، نظر و بازخورد در مورد اجتماعی رفتار خرید خود را تغییر داده است.
نکته اصلی این است که حوزه دیجیتال عمومی بستری را برای مصرف کنندگان فراهم می کند تا نظرات و بازخورد منفی را به اشتراک بگذارند. با این وجود ، یک مقدار باورنکردنی بالقوه نیز وجود دارد که بتواند بر تصمیم مثبت خریدار از طریق فروش اجتماعی تأثیر بگذارد.
تأثیر فروش اجتماعی چیست؟
طبق تعریف ، فروش اجتماعی یک رشته دیجیتال مارکتینگ است که در آن فروشندگان از قدرت رسانه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با چشم انداز استفاده می کنند.
فروشندگان می توانند با پاسخ دادن به سؤالات ، حل مشکلات مصرف کننده و ارائه مطالب متفکرانه و هدفمند برای تبدیل فروش ، ارزش منحصر به فردی را ارائه دهند.
در مدتی اشباع شده از سخنان گمراه کننده اخبار جعلی و وعده های مصرف کننده مبنی بر عدم موفقیت شرکت ها ، مردم هوس شفافیت و یک اخلاق تجاری را می کنند که به عقاید و ایده های خود پیوند می خورد – رسانه های اجتماعی واسطه ای است که در آن می توان اعتماد و جرقه ارزشمندی را ایجاد کرد. روابط طولانی مدت بدون اینکه به ظاهر زحمت کش یا مزاحم به نظر برسند.
درنهایت ، با فروش دیجیتالی و اجتماعی ، هدف اصلی نشان دادن اقتدار و ایجاد اعتماد مصرف کننده است تا زمانی که آماده سرمایه گذاری در یک سرویس یا کالایی باشند. و با ارائه مطالب روشنگری ، جذاب ، مفید و الهام بخش در مکان مناسب و در زمان مناسب ، فروشندگان شما ایستاده اند تا نتایج قابل توجهی کسب کنند.
در حوزه های B2B و B2C ، پست ها و فیلم های رسانه ای اجتماعی از محبوب ترین مطالب است که ۸۶٪ از کاربران یوتیوب به تنهایی در حال تماشای فیلم هستند تا چیز جدیدی یاد بگیرند.
درنهایت ، فروش اجتماعی (هنگامی که درست انجام شود) هوشمندانه است ، فروش اجتماعی هدفمند است ، فروش اجتماعی شخصی است و فروش اجتماعی در سطحی قرار دارد که اکثر قریب به اتفاق فرایندهای فروش سنتی نتوانند به آن دست پیدا کنند.
یک استراتژی منسجم فروش اجتماعی می تواند به تجارت شما کمک کند:
- اتصالات جدید را پرورش دهید
- چشم اندازهای آموزشی ، الهام بخش و پرورشی
- روابط قابل اعتماد را با چشم اندازها و مشتریان احتمالی ایجاد کنید
- با پاسخ دادن به سؤالات و ارائه راه حلها ، مارک و فروشندگان خود را به عنوان متخصص در حوزه خود قرار دهید
- مطالب معنادار و بینش های ارزشمند را در طول هر مرحله از خرید به اشتراک بگذارید
با کم مصرف تر شدن مصرف کنندگان ، اتخاذ یک اندازه با تمام ذهنیت برنامه فروش آنلاین سازمان شما گزینه ای هوشمندانه نیست.
اکنون ، شکل دادن به تلاش تیم فروش برای فرد ضروری است. بخش عظیمی از فروش اجتماعی با استفاده از طرز تفکر مشتری مداری را آغاز می کند و با یک معرفی گرم و شخصی ، به چشم انداز نزدیک می شود.
وقتی صحبت از فروش محصولات ، خدمات یا حتی مفاهیم می شود ، اینترنت در توسعه و پرورش روابط پاداش دهنده برتر است. علاوه بر ایجاد روابط ، این فرصت را ایجاد می کند تا با چشم انداز های موجود و بالقوه اعتماد ایجاد کنید و در نتیجه فروش را هدایت کنید.
موفقیت فروش اجتماعی غیرقابل انکار است ، زیرا نیمی از درآمد اکنون در ۱۴ صنعت قابل توجه از جمله نرم افزار رایانه ای ، بهداشت و درمان ، بازاریابی و تبلیغات تحت تأثیر فروش اجتماعی قرار دارد.