امروزه جهان توسط دیجیتال هدایت می شود و تقریباً همه جنبه های فرایند فروش بسیار متفاوت است.

دیجیتال

شاید برجسته ترین تغییر در مراجعه به منابع باشد. مطالعات نشان می دهد که ۸۴٪ از تصمیم گیرندگان B2B روند خرید خود را با مراجعه به مجدد شروع می کنند ، در حالی که ۶۵٪ از مشاغل تازه از مراجعه به این امر ناشی می شوند.

برای پیروزی در میدان نبرد تجاری ، شرکت ها باید قدرت دیجیتال را در آغوش بگیرند و اطمینان حاصل کنند که تیم های فروش آنها در جایی که مشتریان فعال و فعال هستند – بصورت آنلاین.

با داشتن ۹۰٪ مخاطبان اجتماعی کارکنان مشاغل جدید در این برند ، داشتن کارمندان سرمایه گذاری در فعالیت های فروش اجتماعی شرکت باعث می شود گسترش قابل توجهی گسترش یابد.

بنابراین با توجه به اینکه مصرف کنندگان به صورت آنلاین به تحقیق ، دامنه و خرید می پردازند ، چگونه این فروش تغییر کرده است و چگونه می توان متخصصان فروش در عصر تحول دیجیتال موفق شدند؟

معرفی فروش اجتماعی

تا پایان سال ۲۰۱۸ ، کارشناسان پیش بینی می کنند ۲٫۵۵ میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سطح جهان وجود داشته باشد. برای مارک ها و فروشندگان این بدان معناست که مخاطبان اسیر بزرگی در سکوهای رسانه های اجتماعی فعال هستند.

کسانی که قبلاً درگیر مشارکت آنلاین شده اند ، جوایزی را دریافت کرده اند که٪ ۹ از فروشندگان برتر این شرکت در حال حاضر از رسانه های اجتماعی با کانال های دیجیتال استفاده می کنند و اکنون ۹۲٪ از تصمیمات خرید B2B را تحت تأثیر قرار می دهند.

حضور مارک های آنلاین مورد توجه مصرف کنندگان قرار نگرفته است. تحقیقات PwC نشان داد که ۷۸٪ هنگام خرید ، تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند ، در حالی که تقریبا نیمی ادعا کرده اند بررسی ، نظر و بازخورد در مورد اجتماعی رفتار خرید خود را تغییر داده است.

نکته اصلی این است که حوزه دیجیتال عمومی بستری را برای مصرف کنندگان فراهم می کند تا نظرات و بازخورد منفی را به اشتراک بگذارند. با این وجود ، یک مقدار باورنکردنی بالقوه نیز وجود دارد که بتواند بر تصمیم مثبت خریدار از طریق فروش اجتماعی تأثیر بگذارد.

تأثیر فروش اجتماعی چیست؟

طبق تعریف ، فروش اجتماعی یک رشته دیجیتال مارکتینگ است که در آن فروشندگان از قدرت رسانه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با چشم انداز استفاده می کنند.

فروشندگان می توانند با پاسخ دادن به سؤالات ، حل مشکلات مصرف کننده و ارائه مطالب متفکرانه و هدفمند برای تبدیل فروش ، ارزش منحصر به فردی را ارائه دهند.

مشکلات

در مدتی اشباع شده از سخنان گمراه کننده اخبار جعلی و وعده های مصرف کننده مبنی بر عدم موفقیت شرکت ها ، مردم هوس شفافیت و یک اخلاق تجاری را می کنند که به عقاید و ایده های خود پیوند می خورد – رسانه های اجتماعی واسطه ای است که در آن می توان اعتماد و جرقه ارزشمندی را ایجاد کرد. روابط طولانی مدت بدون اینکه به ظاهر زحمت کش یا مزاحم به نظر برسند.

درنهایت ، با فروش دیجیتالی و اجتماعی ، هدف اصلی نشان دادن اقتدار و ایجاد اعتماد مصرف کننده است تا زمانی که آماده سرمایه گذاری در یک سرویس یا کالایی باشند. و با ارائه مطالب روشنگری ، جذاب ، مفید و الهام بخش در مکان مناسب و در زمان مناسب ، فروشندگان شما ایستاده اند تا نتایج قابل توجهی کسب کنند.

در حوزه های B2B و B2C ، پست ها و فیلم های رسانه ای اجتماعی از محبوب ترین مطالب است که ۸۶٪ از کاربران یوتیوب به تنهایی در حال تماشای فیلم هستند تا چیز جدیدی یاد بگیرند.

درنهایت ، فروش اجتماعی (هنگامی که درست انجام شود) هوشمندانه است ، فروش اجتماعی هدفمند است ، فروش اجتماعی شخصی است و فروش اجتماعی در سطحی قرار دارد که اکثر قریب به اتفاق فرایندهای فروش سنتی نتوانند به آن دست پیدا کنند.

یک استراتژی منسجم فروش اجتماعی می تواند به تجارت شما کمک کند:

     

  • اتصالات جدید را پرورش دهید

       

    • چشم اندازهای آموزشی ، الهام بخش و پرورشی

       

    • روابط قابل اعتماد را با چشم اندازها و مشتریان احتمالی ایجاد کنید

       

    • با پاسخ دادن به سؤالات و ارائه راه حلها ، مارک و فروشندگان خود را به عنوان متخصص در حوزه خود قرار دهید
    • راه حل

       

    • مطالب معنادار و بینش های ارزشمند را در طول هر مرحله از خرید به اشتراک بگذارید

اهمیت فروش اجتماعی

با کم مصرف تر شدن مصرف کنندگان ، اتخاذ یک اندازه با تمام ذهنیت برنامه فروش آنلاین سازمان شما گزینه ای هوشمندانه نیست.

اکنون ، شکل دادن به تلاش تیم فروش برای فرد ضروری است. بخش عظیمی از فروش اجتماعی با استفاده از طرز تفکر مشتری مداری را آغاز می کند و با یک معرفی گرم و شخصی ، به چشم انداز نزدیک می شود.

وقتی صحبت از فروش محصولات ، خدمات یا حتی مفاهیم می شود ، اینترنت در توسعه و پرورش روابط پاداش دهنده برتر است. علاوه بر ایجاد روابط ، این فرصت را ایجاد می کند تا با چشم انداز های موجود و بالقوه اعتماد ایجاد کنید و در نتیجه فروش را هدایت کنید.

موفقیت فروش اجتماعی غیرقابل انکار است ، زیرا نیمی از درآمد اکنون در ۱۴ صنعت قابل توجه از جمله نرم افزار رایانه ای ، بهداشت و درمان ، بازاریابی و تبلیغات تحت تأثیر فروش اجتماعی قرار دارد.

و با ۹۸٪تکرار فروش با بیش از ۵،۰۰۰ اتصال LinkedIn ، ​​ملاقات یا پیشی گرفتن از سهمیه آنها ، ارتباط با چشم انداز در شبکه های اجتماعی یکی از ارزشمندترین رویکردهای فروش است.

۶۹٪ از افراد بومی دیجیتال علاقه مند به خرید محصولات و خدمات مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی هستند – Accenture

این توییت

داستانهای موفقیت فروش اجتماعی

یک داستان موفقیت آمیز از شبکه های Juniper است. این سازمان با شناسایی پتانسیل بی رویه رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از فرایند فروش ، یک دوره فروش اجتماعی را برای آموزش ۷۵ نفر از متخصصان فروش در داخل خود و ۲۵ نفر از متخصصان بازاریابی داخلی خود در سراسر EMEA و آمریکا اجرا کرد.

ReadyTalk با استفاده از رویکردی مشابه در زمینه فروش اجتماعی در سازمان خود ، کنفرانس نوآوری ، پاداش های ۱۰۰۰۰۰ دلاری تولید شده در معاملات جدید خالص ، به علاوه ۳ برابر بهبود کیفیت اشتراک محتوای خود را به دست آورد.

ارائه دهنده خدمات حمل و نقل موزیو توانسته است با هدف قرار دادن افراد در توییتر به نیاز به راه حل های حمل و نقل ، و ایجاد شخصیت های مختلف برای ارائه راه حل های مناسب ، نسل پیشرو خود را افزایش داده و حضور در رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کند.

موزیو با شناسایی اینکه این کاربر رسانه های اجتماعی برای یک سفر تجاری آینده ، پرواز و هتلی را رزرو کرده اند ، فوراً وی را توییت کرد و به او کمک کرد تا برنامه های سفر خود را نهایی کند و او را به مشتری پرداخت کننده تبدیل کند.

این رشد در پتانسیل به معنای این است که شرکت ها برای کمک به حداکثر رساندن ROI خود در زمینه فروش اجتماعی ، باید تلاش های آموزشی خود را متمرکز کنند تا گفتگوهای معناداری را در طیف وسیعی از کانال های طاقچه ایجاد کنند.

آینده فروش دیجیتال

برای نخستین بار ، خرده فروشی آنلاین رسما از فروش آجر و ملات یا خیابان های بالای خیابانی فراتر رفت. در عصر مدرن ، مردم به نوک انگشتان خود به اطلاعات بسیاری دسترسی دارند – و با تکامل تکنولوژی ، آنها خواهان پاسخ فوری تر به سؤالات خود هستند.

در حالی که فروش اجتماعی در بین متخصصان فروش در صنایع ، شتاب جدی را به خود جلب کرده است ، فروش دیجیتال در کل آن هنوز به حداکثر پتانسیل خود نمی پردازد. این واقعیت به تنهایی فرصت های عظیمی را برای مشاغلی که به دنبال برتری در دنیای دیجیتال هستند فراهم می کند.

با ایجاد ساختار سازمانی پیرامون محتوا و ایجاد محیطی مناسب برای اندازه گیری میزان مصرف آن ، اندازه گیری دقیق مصرف کننده و خریدن هدف از تأثیرگذاری و تبدیل فروش ، امکان پذیر خواهد شد.

تحول دیجیتال در همه زمینه های یک مشاغل تأثیر می گذارد و برای پیشرفت و شکوفایی فروشندگان باید از کانال ها و راه های دیجیتالی که می توانند در آن تأثیر بگذارد ، آگاه و درگیر مشتری کنند ، آگاهی و درک داشته باشند.

مشارکت کننده