شورت زنانه به عنوان یکی از لباس زیرهای زنانه نقش مهمی در سلامت بانوان ایفا می کند. بنابراین در انتخاب و خرید آن باید دقت نمود. تنوع طرح و جنس و مدل لباس زیرهای زنانه امروز خیلی افزایش یافته است. اما مسئله ای که خرید را برای بانوان مشکل می کند سردرگمی در انتخاب لباس زیر مناسبی است که جنس وکیفیت بالاتری نسبت به سایر لباس زیرها داشته باشد. با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات در هنگام خرید لباس زیر را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید یک لباس زیر مناسب خریداری نمایید.

  1. انتخاب الیاف طبیعی و نخ

بهترین نوع شورت زنانه، شورت هایی هستند که از الیاف طبیعی و نخ تشکیل شده اند. شورت های راحت و حتی فانتزی که از جنس نخ هستند می توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند. زیرا به دلیل بافتی که دارند رطوبت را به خوبی جذب نموده و هوا را عبور می دهند. در نتیجه می توانند سلامت بدن فرد را حفظ نمایند.

  1. بهترین سایز لباس زیر

در هنگام خرید شورت زنانه نه تنها کیفیت آن مهم است بلکه سایز آن نیز اهمیت دارد  و می تواند سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین سایز لباس زیر خیلی مهم است زیرا لباس زیرهای گشاد موجب می شوند که بدن فرم زیبایی نداشته باشد و در صورتی که خیلی تنگ باشند سبب ایجاد بیماری های عفونی و خارج در ناحیه واژن می شوند.

  1. توجه به حساسیت های پوستی

شورت ها به ویژه شورت های فانتزی مانند شورت لامبادا که معمولا از جنس تور، ساتن و … هستند به دلیل جنسی که دارند استفاده از آن ها برای برخی از افراد می توانند حساسیت هایی را ایجاد نماید و مشکلاتی را درپی داشته باشد. بنابراین این افراد پیش از خرید لباس زیرهایی مانند شورت و سوتین که در تماس مستقیم با بدن هستند به جنس و قطعات تزئینی مانند قطعات فلزی، نگین و … که بر روی آن ها به کار رفته باید توجه کنند و با صرف هزینه ای بیشتر یک خرید مناسب انجام دهند. به طور کلی استفاده از شورت های فانتزی به صورت مکرر و همیشگی توصیه نمی شود.

 

 

  1. انتخاب مدل شورت زنانه مناسب

تنوع شورت های زنانه بسیار بالا است که از جمله آن ها می توان به شورت توری، گیپور، حریر، شورت گنی، شورت لامبادا و … اشاره نمود. در صورتی که بانوان برای مصرف روزانه قصد خرید شورت را داشته باشند بهتر است شورت های کلاسیک و شورت گنی که می توانند در آن ها احساس راحتی بیشتری داشته باشند را انتخاب نمایند و شورت های فانتزی را انتخاب نکنند. شورت های فانتزی هر چند که مصرف روزانه ندارد اما در گروه پر فروش ترین لباس زیرها قرار دارند، بنابراین در انتخاب آن ها باید حتما به جنسی که دارند توجه نمود و با کیفیت ترین نوع  شورت های فانتزی را انتخاب کرد.

  1. داشتن دقت زیاد در خرید اینترنتی لباس زیر

خیلی از بانوان امروزه ترجیح می دهند که به صورت اینترنتی خرید شورت زنانه و انواع لباس زیر را انجام دهند و تایم خود را به مراجعه به بازار و خرید حضوری اختصاص ندهند. این افراد باید دقت بیشتری داشته باشند و به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنند تا با خیال راحت بتوانند خرید خود را انجام دهند. علاوه بر این باید ویژگی ها و خصوصیات لباس زیر مانند جنس، سایز و رنگ که در سایت قرار داده شده است را به دقت مطالعه نمایند و نظرات کاربران را نیز در نظر بگیرند تا بعدا از خرید خود پشیمان نشوند.

  1. شست و شو لباس های زیر نو و تازه خریداری شده

بانوان به منظور حفظ سلامتی خود حتما باید به این نکته توجه داشته باشند و از پوشیدن بدون شست وشو لباس زیرهای تازه خریداری شده بپرهیزند. بعد از خرید شورت و سوتین حتما باید آن ها را با آب و صابون و یا یک شوینده مناسب و ضد حساسیت شست و در معرض نور خورشید قرار داد تا کاملا خشک و عاری از هر گونه میکروب شود. این مسئله مخصوصا امروزه به دلیل وجود بیماری کرونا و تماس دست با این محصولات اهمیت بیشتری دارد، بنابراین نیاز است که توجه بیشتری به آن شود.

 

 

  1. خرید لباس زیر جدید در فاصله های زمانی کوتاه

لباس زیر به عنوان پوششی که در تماس مستقیم با پوست بدن زنان به صورت طولانی مدت می باشد باید هر چند مدت یکبار تعویض شود و یک لباس زیر نو جایگیزین آن گردد. با توجه به اینکه لباس زیرها مرتبا هر روز یا دو روز یک بار عوض می شوند و با مواد شوینده مورد شست و شو قرار می گیرند سریع تر بافت و ویژگی های خود را از دست می دهند و از طرفی استفاده طولانی مدت از آن ها به دلیل احتمال وجود آلودگی در آن ها می تواند سبب بروز بیماری هایی مانند سوزش یا خارش شود. بنابراین باید هر چند ماه یکبار یک لباس زیر جدید خریداری گردد.