نرم افزار اتوکد یک برنامه طراحی به کمک کامپیوتر یا به اختصار CAD است.

نرم افزار AutoCAD از قابلیت های کامپیوتر و قابلیت های پردازش برای ترسیم، ویرایش، تجزیه و تحلیل و بهبود طرح های مختلف با سرعت و کارآمدتر استفاده می کند.

اتوکد برنامه ای است که معمولاً برای ترسیم و ویرایش نقشه ها و نقشه های دو بعدی و سه بعدی در زمینه های معماری، عمران، مکانیک و غیره استفاده می شود.

سهولت استفاده، سرعت کشیدن بالا و دقت فوق العاده از دلایل اصلی محبوبیت این نرم افزار در این زمینه ها می باشد.

فونت اتوکد چه کاربردی دارد؟

اگر تا به حال نقشه های اتوکد آماده را دیده باشید، بدون شک ، یک سری اطلاعات به صورت جدول درج شده است که می توانید اطلاعات کلی در مورد نقشه یا حتی سایر اطلاعات موجود در نقشه را مشاده نمایید.

البته لازم به ذکر است که اتوکد به صورت پیش فرض از فونت های فارسی پشتیبانی نمی کند و باید فونت های مربوطه را به صورت دستی دانلود و سپس نصب کنید.

در این پست می توانید مجموعه کاملی از فونت های فارسی اتوکد را به همراه فونت نسخ دانلود کنید، فونت های اتوکد با فرمت ttf و shx می باشند.

اما مهم ترین نکته این است که باید نحوه نصب صحیح این فونت ها را بدانید که در ادامه این مقاله با توجه به نوع فونت های ttf و shx نحوه نصب صحیح آن ها را به شما آموزش می دهیم.

دانلود مجموعه فونت اتوکد

برای دانلود رایگان مجموعه ای بی نظیر از فونت های فارسی اتوکد کلیک نمایید.

آموزش نصب فونت اتوکد

ابتدا مجموعه کامل فونت اتوکد را از بخش بالا دانلود کنید؛ فایل به صورت ZIP می باشد و باید آن را از حالت فشرده آن را خارج کنید.

حال بایستی فونت های ttf ، را در پوشه ی Fonts ویندوز خود در آدرس زیر کپی کنید.

C:/Windows/Fonts

حال، فونت های shx می باشند را در پوشه ی Fonts اتوکد به آدرس زیر کپی کنید.

C:/Program Files/Autodesk/AutoCad 2021