پایان نامه ارشد روانشناسی ویژگی های شخصیتی و تعاملات اجتماعی در دانش آموزان پسر معتاد

دانلود پایان نامه

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی

نشانه­های شناختی غیرسازشی:

افکار وسواسی درباره اینترنت، کاهش فعالیت­های لذت­بخش و   سرگرمی­های قبلی برای رفتن به اینترنت، کناره­گیری از دوستان قدیمی واقعی و برگزیدن دوستان اینترنتی و احساس گناه، نشانه­های دروغگویی «در اینترنت خودم هستم»، «در اینترنت احساس احترام بیشتری تا زندگی واقعی دارم»، نگرانی و اشتغال ذهنی در ناتوانی برای توقف استفاده از اینترنت و احساس این که اینترنت تنها دوست اوست. افراد وابسته به اینترنت ترجیح می­دهند زمانی که رایانه در حال تبادل داده­ها است به دستشویی روند، دائماً از درد مچ دست شکایت می­کنند، در هنگام اتصال به اینترنت جلو رایانه غذا میل می­کنند، هرجا هستند سریع خود را به منزل می­رسانند تا ایمیل خود را بررسی کنند، در محیط­های زندگی واقعی از اصطلاحات و نشانه­های گفتگوی اینترنتی استفاده می­کنند، تمام دوستان آن­ها دارای آدرس ایمیل هستند، با دوستان اینترنتی رابطه عاطفی برقرار می­کنند و با آن­ها به گردش و تفریح می­روند و پیامدهای عاطفی رد و بدل می­کنند. حداقل ۱۰ آدرس اینترنتی را در ذهن دارند و به سرعت می­توانند آن­ها را بیان کنند. ۱۰ اصطلاح گفتگوی اینترنتی را به خوبی می­دانند و آن را در مکالمات روزمره به کار می­برند، اطرافیان آن­ها به رایانه حسودی می­کنند و رایانه را رقیب خود می­دانند، وقتی خود را معرفی می­نمایند معمولاً آدرس ایمیل می­دهند، ترجیح می­دهند با دوستان و حتی همسرشان گفتگوی اینترنتی کنند تا با آن­ها به طور مستقیم صحبت کنند، وقتی رایانه را روشن می­کنند از دیگران می­خواهند که ساکت و خاموش باشند، وقتی اتصال به اینترنت را قطع می­کنند احساس خالی بودن و خلاء می­کنند درست مثل این که فردی زندگی عاشقانه خود را از دست داده است (دیویس، ۲۰۰۳).

وجود ابعاد بالینی و سوال این که چگونه سوء­استفاده از اینترنت می­تواند ناسازگاری روان­شناختی را موجب شود هنوز موضوع بحث است. جهش روزافزونی نسبت به اعتیاد اینترنتی در ویرایش جدید راهنمای آماری اختلالات روان­پزشکی به وجود آمده است (بلوک، ۲۰۰۸). طبق اظهارنظر بلوک این اختلالات متعلق به اختلالات وسواس فکری- عملی هستند و به عنوان یکی از موضوعات سلامت عمومی جدی در کره­جنوبی و دیگر کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی روان رنجور خویی دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۲-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی برون گرایی دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۳-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی گشودگی نسبت به تجربه دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۴-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی سازش پذیری دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی

این نوشته در مقالات ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *