مقالات

یک، برای، این، کنید، یا

دانلود پایان نامه

(Dan Ariely) می‌گوید: تنها چند چیز است که به‌اندازه‌ی تشویق بابت انجام یک کار خوب، به افراد انگیزه می‌دهد. هر زمان که مناسب و لازم بود، تحسین کنید. اگر کارمندتان، یک سخنرانی خوب ارائه داده است، برای او ایمیل تبریک بفرستید. اگر به یک نوار صوتی مفید گوش دادید، یک پیام قدردانی برای صاحب آن بگذارید. با این کار دیگران را تشویق می‌کنید تا به کارهای خوب‌شان ادامه بدهند و خودتان هم احساس بسیار خوبی خواهید داشت.
??. در کلام‌تان دقت کنید
همان‌طور که دان میگوئل روییز (Don Miguel Ruiz) در کتاب خود به نام «چهار میثاق: یک راهنمای عملی برای آزادی شخصی» می‌گوید: هرگز چیزی در مورد کسی نگویید که نتوانید مستقیم به خودش ابراز کنید. این یک شیوه‌ی عالی برای تمرین صداقتِ شخصی است.
??. هر روز یک عکس بیندازید
عکس‌ها تأثیر عجیبی دارند که گذشت زمان ارزش‌شان را بیشتر می‌کند. عکسی که امروز با دوستان‌تان می‌گیرید شاید خاص به نظر نرسد اما ?? سال بعد، یک گنج خواهد بود. پس همین امروز زندگینگاریِ تصویری خود را شروع کنید و هر روز یک عکس بگیرید. چند سال بعد بابت کاری که امروز انجام داده‌اید خوشحال و راضی خواهید بود، هم خودتان و هم خانواده و دوستان‌تان.
________________________________________
: ?? راه برای شاد زیستن
________________________________________
??. به تجربیات‌تان رنگ و بوی خاص بدهید
غذای خوب و خوشمزه‌ای خوردید؟ بگویید به به! از خواب بیدار شدید و به بدن‌تان کش‌وقوس خوشایندی دادید؟ بگویید وای چه خوب! به خودتان اجازه بدهید غرق معجزات کوچک روزمره‌ی زندگی‌تان شوید و خواهید دید که برای‌تان چقدر لذت‌بخش‌تر خواهند شد.
??. در گفتارتان خود را قربانی و تسلیم‌شده جلوه ندهید
کلماتی که در گفتارتان به‌کار می‌برید، به واقعیت تبدیل خواهند شد، بنابراین آگاهانه آنها را انتخاب کنید. به‌جای «نمی‌توانم» بگویید «سعی خودم را می‌کنم»، به‌جای «مجبورم این کار را بکنم» بگویید «قرار است این کار را بکنم»، به‌جای «نمی‌دانم» بگویید «خواهم فهمید». هرگز از خودتان در جایگاه یک قربانی حرف نزنید، چون واقعا یک قربانی خواهید شد!
??. یک روال برای پایان روزِ کاری‌تان داشته باشید
در پایان روز کاری‌تان، چند دقیقه وقت بگذارید و هر کار عقب افتاده‌ای را که دارید از ذهن‌تان خارج کنید و روی کاغذ بنویسید و برای مهم‌ترین کارهایی که روز بعد می‌خواهید انجام بدهید برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید قبل از ترک محل کار، کارهایتان را «واقعا» همان‌جا به اتمام برسانید تا وقتی به خانه می‌رسید، فکرتان را در محل کارتان جا نگذاشته باشید!
??. تلفن همراه‌تان را از خود دور کنید

کاربران تلفن‌های هوشمند به‌صورت میانگین، روزی ??? بار گوشی‌های خود را چک می‌کنند. این رفتار تبدیل به یک مشکل جدی در روابط دنیای مدرن شده است، زیرا این حس را به اطرافیان فرد می‌دهد که مورد بی‌احترامی و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. دانشمندان برای این پدیده یک اسم هم انتخاب کرده‌اند: phubbing که ترکیب دو کلمه‌ی phone و snubbing به معنی کم‌محلی کردن است؛ یعنی بی‌اعتنایی کردن به اطرافیان به‌خاطر سرگرم بودن با موبایل.
پس هر وقت در جمع هستید، گوشی‌تان را کنار بگذارید تا به روابط‌‌تان آسیبی وارد نشود.
??. «بایست، نگاه کن، برو» را تمرین کنید
زمانی را به غرق‌شدن در معجزات کوچک زندگی اختصاص بدهید. اگر چشم‌تان به آسمان زیبای شب افتاد، پرنده‌ای را دیدید که به زیبایی می‌خواند یا کسی را دیدید که مهربانی می‌کند، بگذارید این معجزات کوچک و زیبا، غرق‌تان کنند. قبل از ادامه‌ی کارهای روزمره‌تان یک دقیقه یا به‌اندازه‌ی چند ثانیه‌ی کوتاه، بایستید و آن لحظه را تمام و کمال تجربه کنید.
??. لبخند درمانی را فراموش نکنید

همه‌ی ما می‌دانیم وقتی احساس شادی می‌کنیم، لبخند می‌زنیم و آن را بروز می‌دهیم. اما آیا اثرات دیگر آن را هم می‌دانید؟ وقتی لبخند می‌زنید به سیستم عصبی‌تان می‌گویید که شاد و خوشحال هستید و این به شما حس خوبی می‌دهد. بنابراین بیشتر لبخند بزنید، حتی وقتی که زندگی به شما سخت می‌گیرد.
??. در مورد بهترین اتفاقات روزتان حرف بزنید
مهم نیست چه روزی را پشت سر گذاشته‌اید، همیشه به محض اینکه وارد خانه شدید، با خانواده‌تان در مورد بهترین رویدادهایی که در آن روز روی داده حرف بزنید. این یک عادت کوچک اما قدرتمند است که هم می‌تواند شیوه‌‌ی ارتباط شما با دیگران را متحول کند و هم باعث تداعی تجربیات خوب خودتان بشود.
??. اگر مجبورید کاری را انجام بدهید که خوشایندتان نیست، برای خود پاداش در نظر بگیرید

شاید برای‌ شما هم پیش آمده باشد که انجام کاری (مثلا امور مربوط به خانه‌داری) برای‌تان ناخوشایند بوده و تمایلی به انجام آن نداشته‌اید، اما با همراه کردن آن با انجام یک فعالیت مفرح دیگر، موفق شده‌اید بدون ناراحتی انجامش دهید. این یک تکنیک ساده است که پشتوانه‌ی علمی دارد. کاری که باید بکنید این است: همراه کردن کاری که باید انجام دهید با کاری که از انجام دادن آن لذت می‌برید. مثلا اگر از ظرف شستن متنفر هستید، می‌توانید هم‌زمان گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان را به عنوان جایزه برای خود در نظر بگیرید و خواهید دید که چقدر همه چیز ساده‌تر خواهد شد.
??. پنج دقیقه برای ساماندهی به بی‌نظمی‌ها وقت بگذارید
کافی است هر روز فقط چند دقیقه برای جمع‌وجور کردن بی‌نظمی‌ها و ریخت‌وپاش‌ها زمان صرف کنید. این بی‌نظمی می‌تواند چیزهایی مثل لباس یا وسایل بلااستفاده باشد یا به‌هم‌ریختگی‌های دیجیتالی مثل آیکون‌ها و اپلیکیشن‌هایی که گوشی‌تان را پُر کرده‌اند، این غیرضروری‌ها را حذف کنید.
________________________________________
: نظم در زندگی و ?? نکته برای پیاده سازی آن
________________________________________
??. شرایط سخت را داوطلبانه تمرین کنید
طبق یک فلسفه‌‌ی رواقی، هر روز یک کار انجام دهید که شما را در شرایط دشوار قرار بدهد، مثلا در هوای سرد، لباس کمی بپوشید، از یک وعده غذا چشم‌پوشی کنید یا بدون بالش بخوابید. با تمرین داوطلبانه‌ی شرایط سخت، صبوری و قدرت تحمل‌تان را افزایش داده‌اید بنابراین اگر در شرایط سخت واقعی قرار بگیرید راحت‌تر می‌توانید از پس آن بربیایید و احساس رضایت خواهید داشت؛ این می‌تواند کلید موفقیت باشد.
??. به دیگران کمک کنید

سخنران معروف انگیزشی، زیگ زیگلار (Zig Ziglar) گفته است: شما می‌توانید هر چیزی را که در زندگی می‌خواهید به‌دست بیاورید اما لازمه‌ی آن کمک به دیگران برای به‌دست آوردن آن چیزی است که می‌خواهند.
هر چه بیشتر به دیگران کمک کنید، فرصت‌های بیشتری سر راه‌تان قرار خواهد گرفت. سعی کنید هر روز به کسی کمک کنید، هر چند کوچک و جزئی باشد. نیت خوبی که در دل دارید قطعا به خودتان برخواهد گشت.
??. آلارم ساعت را تنظیم کنید تا هر شب یک ساعت قبل از خواب، زنگ بزند!
وقتی آلارم ساعت پخش شد، تلویزیون، کامپیوتر و … را خاموش کنید و چند صفحه کتاب بخوانید یا چند دقیقه مدیتیشن (تمرکز ذهن) انجام بدهید. هر چقدر که زمان کمتری را با تکنولوژی سر کنید، خواب بهتری خواهید داشت.
??. اتفاقات خوب و شگفت‌انگیز را بر روی کاغذ یادداشت کنید و در ظرفی نگه‌ دارید
تیم فریس (Tim Ferriss) نویسنده و کارآفرین می‌گوید: هر وقت ماجرای جالب و شگفت‌انگیزی داشتید، چه کوچک و چه بزرگ، آن را روی کاغذ بیاورید و در یک ظرف یا جعبه نگه‌داری کنید. هر وقت احساس افسردگی و ناامیدی کردید، ظرف را باز کنید و یادداشت‌ها را بخوانید، در آن لحظه احساس بسیار بهتری خواهید داشت.
??. برای ترک عادت‌های بد، حرکت‌های کوچک انجام بدهید
با خودتان قرار بگذارید که هر وقت سراغ یک عادت بد رفتید، یک حرکت خاص انجام بدهید. مثلا هر زمان که احساس کردید دوست دارید یک خوراکی ناسالم بخورید، به جای آن آدامس بجوید یا یک سیب میل کنید. معمولا هوس خوردن، تنها تا چند دقیقه پابرجاست، پس یک حرکت کوچک می‌تواند برای غلبه بر آن کافی باشد.
??. برای انگیزه دادن به خودتان، برای خود هدیه بخرید
نِیل فیور (Neil Fiore) روان‌شناس، در کتابش به نام «عادت جدید در کار» می‌گوید: هر وقت کارتان را خوب انجام دادید، تمرکز داشتید، و انگیزه‌ای در خودتان و دیگران ایجاد کردید، با یک هدیه به خودتان پاداش بدهید. می‌توانید جوایزی برای خود تهیه کنید که به هدف‌تان ربط داشته باشد، مثلا اگر یک دونده هستید می‌توانید یک بطری آب جدید بخرید یا یک جفت جوراب مخصوص دونده‌ها برای خودتان تهیه کنید.
________________________________________
: چگونه انگیزه پیدا کنیم؛ ?? نکته‌ای که اراده شما را تقویت می‌کند
________________________________________
??. مهربانی با خودتان را تمرین کنید

در پایان، هرگاه اوضاع روحی‌تان به‌هم‌ریخته بود، بدانید گناه‌کار و مقصر دانستن خودتان چیزی را بهتر نخواهد کرد بلکه فقط شرایط جبران و برگشت را سخت‌تر می‌کنید. پس هر وقت شکست خوردید، با خودتان همان‌طور رفتار کنید که با دوست خوب و صمیمی‌تان رفتار خواهید کرد؛ یعنی با مهربانی و قوت قلب دادن.
برگرفته از: themuse.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رازهای موفقیت
موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

7000تومان



استراتژی فروش، مسئله‌ای مهم برای تمام افراد شاغل در حوزه‌ی فروش است که چارچوب و مراحلی را که باید برای افزایش فروش و سوددهی شرکت رعایت شود، روشن می‌کند. با داشتن استراتژی فروش مختص به خودتان، می‌توانید مسیر و شیوه‌ی عملکردی خود را تعیین کنید و به تمام فعالیت‌های مرتبط با فروش، جهت بدهید. در اینجا قصد داریم نکات و راهنمایی‌های لازم برای تدوین استراتژی فروش منحصر به شرکت خودتان را به‌طور مفصل بیان کنیم.

________________________________________
: چطور یک استراتژی بازاریابی موفق داشته باشیم؟
________________________________________

استراتژی فروش، تقریبا برای تمام مدیران فروش، مشاوران فروش، رهبران فروش و افراد مشغول در حوزه‌ی فروش در هر بازار، اولویت اول به شمار می‌رود. ولی هیچ استراتژی یا تکنیک فروش روشن و واحدی وجود ندارد که در تمام شرکت‌ها (یا نمایندگی‌های فروش در یک سازمان فروش) مو?ثر باشد. البته وجود استراتژی فروشی که به‌خوبی تعریف شده باشد، امری ضروری است. زیرا این استراتژی فروش، چارچوب و فرایند روشنی را ایجاد می‌کند که از طریق آن، نمایندگی‌های فروش شرکت شما می‌توانند سبکی مختص به خود را ایجاد کنند که با اهداف کلی شرکت شما هم‌راستا باشد.
ولی از کجا باید شروع کنیم؟ استراتژی فروش موضوع بسیار گسترده‌ای در هر واحدِ فروشی است و این حوزه، مملو از نکات و تاکتیک‌هایی است که همگی، ادعا می‌کنند حتی در مشکل‌دارترین گروه‌ها نیز نتیجه‌بخش هستند. با وجود اینکه ایجاد استراتژی فروش برای سازمان شما، فرایندی منحصر به شماست که منتهی به نقشه‌ی راهی مختصِ شما می‌شود، ولی شیوه‌ها و راهنمایی‌هایی کلی‌ برای تعیین استراتژی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بهبود اقدام‌هایتان استفاده کنید.

ما برای کمک به شما، ?? مورد از بهترین رازها و نکات در زمینه‌ی تدوین استراتژی فروش را از حرفه‌ای‌ترین افراد در حوزه‌ی فروش جمع‌آوری کرده‌ایم. ?? نکته‌ی زیر، بر اساس میزان اهمیت فهرست نشده‌ است و شامل تمام موارد، از جمله تشکیلِ یک تیم فروش فوق‌العاده، انگیزه دادن به نمایندگی‌های فروش برای موفقیت و اسراری برای نهایی‌کردن فروش و همچنین، جنبه‌های مهم استراتژی فروش مانند حفظ مشتری و تعیین هدف مو?ثر است که هرگز نباید نادیده گرفته شود.
ایجاد روابط و به‌دست آوردنِ مشتری
?. همیشه با مشتری موافق باشید
فرقی نمی‌کند خریدار چه بگوید، چه تعیین کند یا چه بخواهد. تحت هیچ شرایطی نباید با او مخالفت کنید یا بگویید او اشتباه می‌کند یا برآورده‌کردنِ درخواست او امکان‌پذیر نیست. اگر در این استراتژی ساده مهارت پیدا کنید، این استراتژی فروش، شما را نجات خواهد داد.
جمله‌ی قدیمیِ «همیشه حق با مشتری است» درست نیست. در واقع در بیشتر موارد، حق با مشتری نیست یا حتی مشتری دروغ می‌گوید، ولی این مسئله به آن معنا نیست که باید بر سر او فریاد بکشید یا به او بگویید حق با او نیست. وقتی به مشتری می‌گویید «شما نمی‌توانید»، «اجازه ندارید» یا «این کار غیرممکن است»، موجب می‌شوید که او حالت تدافعی بگیرد، بر موضع خود بیشتر پافشاری کند و احتمالِ به توافق رسیدن با او کاهش پیدا کند. پس سعی کنید روی اصول مشتری مداری تمرکز کنید.
تبلیغات

________________________________________
: ?? روش موثر در برخورد با مشتری
________________________________________
?. «هنرِ» وسوسه کردن مشتری را یاد بگیرید
تام سزاکی (Tom Szaky)، بنیانگذار شرکت TerraCycle می‌گوید: «ایجاد ترس، بلاتکلیفی و تردید در ذهن مشتری، روش خوبی است؛ زیرا موجب می‌شود مشتری به حرف‌های شما جدی‌تر توجه کند. ما در شرکت TerraCycle، بر اساس کشور و نوع طبقه‌بندی، به برندها امتیاز می‌دهیم. من اغلب باید به مشتریان بالقوه بگویم که رقیب آنها نیز در حال مذاکره با ماست. البته این حرف را فقط یک بار می‌گویم و آن را دیگر تکرار نمی‌کنم، زیرا ممکن است موجب عصبانی‌شدن آنها شود و یک فرد عصبانی هرگز به شما بله نمی‌گوید.»
________________________________________
: چطور از روانشناسی تبلیغات برای مسحور کردن مشتری استفاده کنیم؟
________________________________________
?. تحقیق‌کردن پیش از تماس، ضروری است

جیل کونراث (Jill Konrath) می‌گوید: «برای معامله با شرکت‌های بزرگ، نمی‌توانید ??? تماس سرد (cold call) بگیرید و حرف‌های یکسانی را به همه بگویید. چند سال پیش، مدیران شرکت، دیگر به تلفن‌هایشان جواب ندادند و تمام تماس‌ها را به پُست صوتی خود انتقال دادند. آنها بیشتر پیام‌ها را ظرف چند ثانیه پاک می‌کنند، زیرا آن پیام‌ها توسط فروشندگانی گذاشته شده‌اند که برای فروش محصولات‌شان تماس گرفته‌اند.»
«به نظر من، تنها راهِ به‌دست آوردن توجه مدیران در شرکت‌ها، گذاشتنِ پیامی بسیار اختصاصی، بر اساس تحقیقی عمیق در مورد شرکت آنهاست. وقتی از این روش استفاده کردم، توانستم قرار ملاقات‌های زیادی را با آنها ترتیب بدهم.»
________________________________________
: معرفی تکنیک‌های برتر در فروش تلفنی
________________________________________
?. باید کاری کنید که مشتریان احتمالی‌تان حس کنند مشکلی دارند

کریگ روزنبرگ (Craig Rosenberg) می‌گوید: «این نکته‌ی دیگری است که از مربی‌ام، استو سیلورمن (Stu Silverman) یاد گرفتم. استو سیلورمن، یکی از تا?ثیرگذارترین افراد در زندگی من بوده است. او که مدیر ارشد اجرایی شرکت مشاوره‌ی کوچک‌مان بود، فروشنده‌ی اصلی به‌شمار می‌رفت. او به‌ندرت معاملات را از دست می‌داد و هرگز تخفیف نمی‌داد. وقتی او را می‌دیدید، در برداشت اول حس نمی‌کردید با فروشنده‌ای معمولی روبه‌رو هستید. او پرشور بود و صرفا یک فروشنده نبود. کار شرکت ما، ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی بسیار گران، برای ایجادِ گروه‌های توسعه‌ی فروش و همچنین فروش داخلی به استارتاپ‌ها بود. جالب است که تنها تعداد اندکی از مشتریانی که به ما مراجعه می‌کردند، می‌دانستند که قصد دارند مشکلی را حل کنند و به راه‌حل نیاز دارند، بسیاری از مشتریان‌مان در ابتدا حتی نمی‌دانستند که مشکلی دارند! ما بیشتر معاملات‌مان را از شروعی سرد (cold start، بدونِ اطلاعاتِ کافی) به‌دست می‌آوردیم.
او فرایند شگفت‌انگیزی را در چرخه‌های فروش اجرا می‌کرد که در آن، مشتری متوجه نبود که با مشکلی مواجه است. پس از یک ساعت (یا بیشتر) بحث و گفت‌وگو با مشتری احتمالی، تعیین می‌کرد که آیا مشتری مشکلی دارد و به کمک نیاز دارد یا نه. اگر آنها این مسئله را می‌پذیرفتند، او از آنها می‌خواست تا جلسه‌ای داشته باشند. او این جلسه را با دستور کاری بسیار شفاف آغاز می‌کرد و می‌گفت:
«هدف من از این جلسه این است که به شما کمک کنم بفهمید که مشکلی دارید و باید آن را برطرف کنید. حال چه انتخاب کنید که با ما کار کنید چه به شرکت دیگری مراجعه کنید و مشکل را برطرف کنید (یا نکنید!). پس از پذیرفتنِ این مسئله که مشکلی دارید، سعی می‌کنم شما را متقاعد کنم که ما افراد مناسبی برای کمک به شما در رفع این مشکل هستیم.»
استو سیلورمن سپس توضیح می‌داد چرا آنها باید برای حل آن مشکل کاری انجام بدهند. او ابتدا در مورد شرکت خود صحبت نمی‌کرد. پس از آنکه آنها می‌پذیرفتند که باید مشکل را حل کنند، او به این مسئله می‌پرداخت که شرکت ما چگونه می‌تواند آن مشکل را حل کند.
این کار اصلا دروغ و حیله‌گری نبود و سیلورمن واقعا قصد کمک داشت و مشتریان نیز متوجهِ این مسئله می‌شدند و در نتیجه، به او اعتماد می‌کردند.
من هرگز این استراتژی را فراموش نکردم. شما نیز نباید فراموش کنید.
________________________________________
: معرفی برترین استراتژی‌ها در طراحی کمپین تبلیغاتی
________________________________________
?. آنچه شما می‌گویید اهمیتی ندارد؛ آنچه مشتری شما باور دارد، مهم است
حتی اگر بهترین نمایندگی‌های فروش در جهان را داشته باشید، ولی مشتری پیشنهادهای شما را باور نداشته باشد، شانسی نخواهید داشت. پس بهتر است که برای جلب رضایت مشتری و تعامل با وی، وقت

92