يک، براي، اين، کنيد، يا

(Dan Ariely) مي‌گويد: تنها چند چيز است که به‌اندازه‌ي تشويق بابت انجام يک کار خوب، به افراد انگيزه مي‌دهد. هر زمان که مناسب و لازم بود، تحسين کنيد. اگر کارمندتان، يک سخنراني خوب ارائه داده است، براي او ايميل تبريک بفرستيد. اگر به يک نوار صوتي مفيد گوش داديد، يک پيام قدرداني براي صاحب آن بگذاريد. با اين کار ديگران را تشويق مي‌کنيد تا به کارهاي خوب‌شان ادامه بدهند و خودتان هم احساس بسيار خوبي خواهيد داشت.
??. در کلام‌تان دقت کنيد
همان‌طور که دان ميگوئل روييز (Don Miguel Ruiz) در کتاب خود به نام «چهار ميثاق: يک راهنماي عملي براي آزادي شخصي» مي‌گويد: هرگز چيزي در مورد کسي نگوييد که نتوانيد مستقيم به خودش ابراز کنيد. اين يک شيوه‌ي عالي براي تمرين صداقتِ شخصي است.
??. هر روز يک عکس بيندازيد
عکس‌ها تأثير عجيبي دارند که گذشت زمان ارزش‌شان را بيشتر مي‌کند. عکسي که امروز با دوستان‌تان مي‌گيريد شايد خاص به نظر نرسد اما ?? سال بعد، يک گنج خواهد بود. پس همين امروز زندگينگاريِ تصويري خود را شروع کنيد و هر روز يک عکس بگيريد. چند سال بعد بابت کاري که امروز انجام داده‌ايد خوشحال و راضي خواهيد بود، هم خودتان و هم خانواده و دوستان‌تان.
________________________________________
: ?? راه براي شاد زيستن
________________________________________
??. به تجربيات‌تان رنگ و بوي خاص بدهيد
غذاي خوب و خوشمزه‌اي خورديد؟ بگوييد به به! از خواب بيدار شديد و به بدن‌تان کش‌وقوس خوشايندي داديد؟ بگوييد واي چه خوب! به خودتان اجازه بدهيد غرق معجزات کوچک روزمره‌ي زندگي‌تان شويد و خواهيد ديد که براي‌تان چقدر لذت‌بخش‌تر خواهند شد.
??. در گفتارتان خود را قرباني و تسليم‌شده جلوه ندهيد
کلماتي که در گفتارتان به‌کار مي‌بريد، به واقعيت تبديل خواهند شد، بنابراين آگاهانه آنها را انتخاب کنيد. به‌جاي «نمي‌توانم» بگوييد «سعي خودم را مي‌کنم»، به‌جاي «مجبورم اين کار را بکنم» بگوييد «قرار است اين کار را بکنم»، به‌جاي «نمي‌دانم» بگوييد «خواهم فهميد». هرگز از خودتان در جايگاه يک قرباني حرف نزنيد، چون واقعا يک قرباني خواهيد شد!
??. يک روال براي پايان روزِ کاري‌تان داشته باشيد
در پايان روز کاري‌تان، چند دقيقه وقت بگذاريد و هر کار عقب افتاده‌اي را که داريد از ذهن‌تان خارج کنيد و روي کاغذ بنويسيد و براي مهم‌ترين کارهايي که روز بعد مي‌خواهيد انجام بدهيد برنامه‌ريزي کنيد. سعي کنيد قبل از ترک محل کار، کارهايتان را «واقعا» همان‌جا به اتمام برسانيد تا وقتي به خانه مي‌رسيد، فکرتان را در محل کارتان جا نگذاشته باشيد!
??. تلفن همراه‌تان را از خود دور کنيد

کاربران تلفن‌هاي هوشمند به‌صورت ميانگين، روزي ??? بار گوشي‌هاي خود را چک مي‌کنند. اين رفتار تبديل به يک مشکل جدي در روابط دنياي مدرن شده است، زيرا اين حس را به اطرافيان فرد مي‌دهد که مورد بي‌احترامي و بي‌توجهي قرار گرفته‌اند. دانشمندان براي اين پديده يک اسم هم انتخاب کرده‌اند: phubbing که ترکيب دو کلمه‌ي phone و snubbing به معني کم‌محلي کردن است؛ يعني بي‌اعتنايي کردن به اطرافيان به‌خاطر سرگرم بودن با موبايل.
پس هر وقت در جمع هستيد، گوشي‌تان را کنار بگذاريد تا به روابط‌‌تان آسيبي وارد نشود.
??. «بايست، نگاه کن، برو» را تمرين کنيد
زماني را به غرق‌شدن در معجزات کوچک زندگي اختصاص بدهيد. اگر چشم‌تان به آسمان زيباي شب افتاد، پرنده‌اي را ديديد که به زيبايي مي‌خواند يا کسي را ديديد که مهرباني مي‌کند، بگذاريد اين معجزات کوچک و زيبا، غرق‌تان کنند. قبل از ادامه‌ي کارهاي روزمره‌تان يک دقيقه يا به‌اندازه‌ي چند ثانيه‌ي کوتاه، بايستيد و آن لحظه را تمام و کمال تجربه کنيد.
??. لبخند درماني را فراموش نکنيد

همه‌ي ما مي‌دانيم وقتي احساس شادي مي‌کنيم، لبخند مي‌زنيم و آن را بروز مي‌دهيم. اما آيا اثرات ديگر آن را هم مي‌دانيد؟ وقتي لبخند مي‌زنيد به سيستم عصبي‌تان مي‌گوييد که شاد و خوشحال هستيد و اين به شما حس خوبي مي‌دهد. بنابراين بيشتر لبخند بزنيد، حتي وقتي که زندگي به شما سخت مي‌گيرد.
??. در مورد بهترين اتفاقات روزتان حرف بزنيد
مهم نيست چه روزي را پشت سر گذاشته‌ايد، هميشه به محض اينکه وارد خانه شديد، با خانواده‌تان در مورد بهترين رويدادهايي که در آن روز روي داده حرف بزنيد. اين يک عادت کوچک اما قدرتمند است که هم مي‌تواند شيوه‌‌ي ارتباط شما با ديگران را متحول کند و هم باعث تداعي تجربيات خوب خودتان بشود.
??. اگر مجبوريد کاري را انجام بدهيد که خوشايندتان نيست، براي خود پاداش در نظر بگيريد

شايد براي‌ شما هم پيش آمده باشد که انجام کاري (مثلا امور مربوط به خانه‌داري) براي‌تان ناخوشايند بوده و تمايلي به انجام آن نداشته‌ايد، اما با همراه کردن آن با انجام يک فعاليت مفرح ديگر، موفق شده‌ايد بدون ناراحتي انجامش دهيد. اين يک تکنيک ساده است که پشتوانه‌ي علمي دارد. کاري که بايد بکنيد اين است: همراه کردن کاري که بايد انجام دهيد با کاري که از انجام دادن آن لذت مي‌بريد. مثلا اگر از ظرف شستن متنفر هستيد، مي‌توانيد هم‌زمان گوش دادن به موسيقي مورد علاقه‌تان را به عنوان جايزه براي خود در نظر بگيريد و خواهيد ديد که چقدر همه چيز ساده‌تر خواهد شد.
??. پنج دقيقه براي ساماندهي به بي‌نظمي‌ها وقت بگذاريد
کافي است هر روز فقط چند دقيقه براي جمع‌وجور کردن بي‌نظمي‌ها و ريخت‌وپاش‌ها زمان صرف کنيد. اين بي‌نظمي مي‌تواند چيزهايي مثل لباس يا وسايل بلااستفاده باشد يا به‌هم‌ريختگي‌هاي ديجيتالي مثل آيکون‌ها و اپليکيشن‌هايي که گوشي‌تان را پُر کرده‌اند، اين غيرضروري‌ها را حذف کنيد.
________________________________________
: نظم در زندگي و ?? نکته براي پياده سازي آن
________________________________________
??. شرايط سخت را داوطلبانه تمرين کنيد
طبق يک فلسفه‌‌ي رواقي، هر روز يک کار انجام دهيد که شما را در شرايط دشوار قرار بدهد، مثلا در هواي سرد، لباس کمي بپوشيد، از يک وعده غذا چشم‌پوشي کنيد يا بدون بالش بخوابيد. با تمرين داوطلبانه‌ي شرايط سخت، صبوري و قدرت تحمل‌تان را افزايش داده‌ايد بنابراين اگر در شرايط سخت واقعي قرار بگيريد راحت‌تر مي‌توانيد از پس آن بربياييد و احساس رضايت خواهيد داشت؛ اين مي‌تواند کليد موفقيت باشد.
??. به ديگران کمک کنيد

سخنران معروف انگيزشي، زيگ زيگلار (Zig Ziglar) گفته است: شما مي‌توانيد هر چيزي را که در زندگي مي‌خواهيد به‌دست بياوريد اما لازمه‌ي آن کمک به ديگران براي به‌دست آوردن آن چيزي است که مي‌خواهند.
هر چه بيشتر به ديگران کمک کنيد، فرصت‌هاي بيشتري سر راه‌تان قرار خواهد گرفت. سعي کنيد هر روز به کسي کمک کنيد، هر چند کوچک و جزئي باشد. نيت خوبي که در دل داريد قطعا به خودتان برخواهد گشت.
??. آلارم ساعت را تنظيم کنيد تا هر شب يک ساعت قبل از خواب، زنگ بزند!
وقتي آلارم ساعت پخش شد، تلويزيون، کامپيوتر و … را خاموش کنيد و چند صفحه کتاب بخوانيد يا چند دقيقه مديتيشن (تمرکز ذهن) انجام بدهيد. هر چقدر که زمان کمتري را با تکنولوژي سر کنيد، خواب بهتري خواهيد داشت.
??. اتفاقات خوب و شگفت‌انگيز را بر روي کاغذ يادداشت کنيد و در ظرفي نگه‌ داريد
تيم فريس (Tim Ferriss) نويسنده و کارآفرين مي‌گويد: هر وقت ماجراي جالب و شگفت‌انگيزي داشتيد، چه کوچک و چه بزرگ، آن را روي کاغذ بياوريد و در يک ظرف يا جعبه نگه‌داري کنيد. هر وقت احساس افسردگي و نااميدي کرديد، ظرف را باز کنيد و يادداشت‌ها را بخوانيد، در آن لحظه احساس بسيار بهتري خواهيد داشت.
??. براي ترک عادت‌هاي بد، حرکت‌هاي کوچک انجام بدهيد
با خودتان قرار بگذاريد که هر وقت سراغ يک عادت بد رفتيد، يک حرکت خاص انجام بدهيد. مثلا هر زمان که احساس کرديد دوست داريد يک خوراکي ناسالم بخوريد، به جاي آن آدامس بجويد يا يک سيب ميل کنيد. معمولا هوس خوردن، تنها تا چند دقيقه پابرجاست، پس يک حرکت کوچک مي‌تواند براي غلبه بر آن کافي باشد.
??. براي انگيزه دادن به خودتان، براي خود هديه بخريد
نِيل فيور (Neil Fiore) روان‌شناس، در کتابش به نام «عادت جديد در کار» مي‌گويد: هر وقت کارتان را خوب انجام داديد، تمرکز داشتيد، و انگيزه‌اي در خودتان و ديگران ايجاد کرديد، با يک هديه به خودتان پاداش بدهيد. مي‌توانيد جوايزي براي خود تهيه کنيد که به هدف‌تان ربط داشته باشد، مثلا اگر يک دونده هستيد مي‌توانيد يک بطري آب جديد بخريد يا يک جفت جوراب مخصوص دونده‌ها براي خودتان تهيه کنيد.
________________________________________
: چگونه انگيزه پيدا کنيم؛ ?? نکته‌اي که اراده شما را تقويت مي‌کند
________________________________________
??. مهرباني با خودتان را تمرين کنيد

در پايان، هرگاه اوضاع روحي‌تان به‌هم‌ريخته بود، بدانيد گناه‌کار و مقصر دانستن خودتان چيزي را بهتر نخواهد کرد بلکه فقط شرايط جبران و برگشت را سخت‌تر مي‌کنيد. پس هر وقت شکست خورديد، با خودتان همان‌طور رفتار کنيد که با دوست خوب و صميمي‌تان رفتار خواهيد کرد؛ يعني با مهرباني و قوت قلب دادن.
برگرفته از: themuse.com

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع رازهاي موفقيت
موفقيت چيزي جز رعايت يک سري اصول و تمرين مداوم آنها نيست

7000تومان



استراتژي فروش، مسئله‌اي مهم براي تمام افراد شاغل در حوزه‌ي فروش است که چارچوب و مراحلي را که بايد براي افزايش فروش و سوددهي شرکت رعايت شود، روشن مي‌کند. با داشتن استراتژي فروش مختص به خودتان، مي‌توانيد مسير و شيوه‌ي عملکردي خود را تعيين کنيد و به تمام فعاليت‌هاي مرتبط با فروش، جهت بدهيد. در اينجا قصد داريم نکات و راهنمايي‌هاي لازم براي تدوين استراتژي فروش منحصر به شرکت خودتان را به‌طور مفصل بيان کنيم.

________________________________________
: چطور يک استراتژي بازاريابي موفق داشته باشيم؟
________________________________________

استراتژي فروش، تقريبا براي تمام مديران فروش، مشاوران فروش، رهبران فروش و افراد مشغول در حوزه‌ي فروش در هر بازار، اولويت اول به شمار مي‌رود. ولي هيچ استراتژي يا تکنيک فروش روشن و واحدي وجود ندارد که در تمام شرکت‌ها (يا نمايندگي‌هاي فروش در يک سازمان فروش) مو?ثر باشد. البته وجود استراتژي فروشي که به‌خوبي تعريف شده باشد، امري ضروري است. زيرا اين استراتژي فروش، چارچوب و فرايند روشني را ايجاد مي‌کند که از طريق آن، نمايندگي‌هاي فروش شرکت شما مي‌توانند سبکي مختص به خود را ايجاد کنند که با اهداف کلي شرکت شما هم‌راستا باشد.
ولي از کجا بايد شروع کنيم؟ استراتژي فروش موضوع بسيار گسترده‌اي در هر واحدِ فروشي است و اين حوزه، مملو از نکات و تاکتيک‌هايي است که همگي، ادعا مي‌کنند حتي در مشکل‌دارترين گروه‌ها نيز نتيجه‌بخش هستند. با وجود اينکه ايجاد استراتژي فروش براي سازمان شما، فرايندي منحصر به شماست که منتهي به نقشه‌ي راهي مختصِ شما مي‌شود، ولي شيوه‌ها و راهنمايي‌هايي کلي‌ براي تعيين استراتژي وجود دارد که مي‌توانيد از آنها براي بهبود اقدام‌هايتان استفاده کنيد.

ما براي کمک به شما، ?? مورد از بهترين رازها و نکات در زمينه‌ي تدوين استراتژي فروش را از حرفه‌اي‌ترين افراد در حوزه‌ي فروش جمع‌آوري کرده‌ايم. ?? نکته‌ي زير، بر اساس ميزان اهميت فهرست نشده‌ است و شامل تمام موارد، از جمله تشکيلِ يک تيم فروش فوق‌العاده، انگيزه دادن به نمايندگي‌هاي فروش براي موفقيت و اسراري براي نهايي‌کردن فروش و همچنين، جنبه‌هاي مهم استراتژي فروش مانند حفظ مشتري و تعيين هدف مو?ثر است که هرگز نبايد ناديده گرفته شود.
ايجاد روابط و به‌دست آوردنِ مشتري
?. هميشه با مشتري موافق باشيد
فرقي نمي‌کند خريدار چه بگويد، چه تعيين کند يا چه بخواهد. تحت هيچ شرايطي نبايد با او مخالفت کنيد يا بگوييد او اشتباه مي‌کند يا برآورده‌کردنِ درخواست او امکان‌پذير نيست. اگر در اين استراتژي ساده مهارت پيدا کنيد، اين استراتژي فروش، شما را نجات خواهد داد.
جمله‌ي قديميِ «هميشه حق با مشتري است» درست نيست. در واقع در بيشتر موارد، حق با مشتري نيست يا حتي مشتري دروغ مي‌گويد، ولي اين مسئله به آن معنا نيست که بايد بر سر او فرياد بکشيد يا به او بگوييد حق با او نيست. وقتي به مشتري مي‌گوييد «شما نمي‌توانيد»، «اجازه نداريد» يا «اين کار غيرممکن است»، موجب مي‌شويد که او حالت تدافعي بگيرد، بر موضع خود بيشتر پافشاري کند و احتمالِ به توافق رسيدن با او کاهش پيدا کند. پس سعي کنيد روي اصول مشتري مداري تمرکز کنيد.
تبليغات

________________________________________
: ?? روش موثر در برخورد با مشتري
________________________________________
?. «هنرِ» وسوسه کردن مشتري را ياد بگيريد
تام سزاکي (Tom Szaky)، بنيانگذار شرکت TerraCycle مي‌گويد: «ايجاد ترس، بلاتکليفي و ترديد در ذهن مشتري، روش خوبي است؛ زيرا موجب مي‌شود مشتري به حرف‌هاي شما جدي‌تر توجه کند. ما در شرکت TerraCycle، بر اساس کشور و نوع طبقه‌بندي، به برندها امتياز مي‌دهيم. من اغلب بايد به مشتريان بالقوه بگويم که رقيب آنها نيز در حال مذاکره با ماست. البته اين حرف را فقط يک بار مي‌گويم و آن را ديگر تکرار نمي‌کنم، زيرا ممکن است موجب عصباني‌شدن آنها شود و يک فرد عصباني هرگز به شما بله نمي‌گويد.»
________________________________________
: چطور از روانشناسي تبليغات براي مسحور کردن مشتري استفاده کنيم؟
________________________________________
?. تحقيق‌کردن پيش از تماس، ضروري است

جيل کونراث (Jill Konrath) مي‌گويد: «براي معامله با شرکت‌هاي بزرگ، نمي‌توانيد ??? تماس سرد (cold call) بگيريد و حرف‌هاي يکساني را به همه بگوييد. چند سال پيش، مديران شرکت، ديگر به تلفن‌هايشان جواب ندادند و تمام تماس‌ها را به پُست صوتي خود انتقال دادند. آنها بيشتر پيام‌ها را ظرف چند ثانيه پاک مي‌کنند، زيرا آن پيام‌ها توسط فروشندگاني گذاشته شده‌اند که براي فروش محصولات‌شان تماس گرفته‌اند.»
«به نظر من، تنها راهِ به‌دست آوردن توجه مديران در شرکت‌ها، گذاشتنِ پيامي بسيار اختصاصي، بر اساس تحقيقي عميق در مورد شرکت آنهاست. وقتي از اين روش استفاده کردم، توانستم قرار ملاقات‌هاي زيادي را با آنها ترتيب بدهم.»
________________________________________
: معرفي تکنيک‌هاي برتر در فروش تلفني
________________________________________
?. بايد کاري کنيد که مشتريان احتمالي‌تان حس کنند مشکلي دارند

کريگ روزنبرگ (Craig Rosenberg) مي‌گويد: «اين نکته‌ي ديگري است که از مربي‌ام، استو سيلورمن (Stu Silverman) ياد گرفتم. استو سيلورمن، يکي از تا?ثيرگذارترين افراد در زندگي من بوده است. او که مدير ارشد اجرايي شرکت مشاوره‌ي کوچک‌مان بود، فروشنده‌ي اصلي به‌شمار مي‌رفت. او به‌ندرت معاملات را از دست مي‌داد و هرگز تخفيف نمي‌داد. وقتي او را مي‌ديديد، در برداشت اول حس نمي‌کرديد با فروشنده‌اي معمولي روبه‌رو هستيد. او پرشور بود و صرفا يک فروشنده نبود. کار شرکت ما، ارائه‌ي خدمات مشاوره‌ي بسيار گران، براي ايجادِ گروه‌هاي توسعه‌ي فروش و همچنين فروش داخلي به استارتاپ‌ها بود. جالب است که تنها تعداد اندکي از مشترياني که به ما مراجعه مي‌کردند، مي‌دانستند که قصد دارند مشکلي را حل کنند و به راه‌حل نياز دارند، بسياري از مشتريان‌مان در ابتدا حتي نمي‌دانستند که مشکلي دارند! ما بيشتر معاملات‌مان را از شروعي سرد (cold start، بدونِ اطلاعاتِ کافي) به‌دست مي‌آورديم.
او فرايند شگفت‌انگيزي را در چرخه‌هاي فروش اجرا مي‌کرد که در آن، مشتري متوجه نبود که با مشکلي مواجه است. پس از يک ساعت (يا بيشتر) بحث و گفت‌وگو با مشتري احتمالي، تعيين مي‌کرد که آيا مشتري مشکلي دارد و به کمک نياز دارد يا نه. اگر آنها اين مسئله را مي‌پذيرفتند، او از آنها مي‌خواست تا جلسه‌اي داشته باشند. او اين جلسه را با دستور کاري بسيار شفاف آغاز مي‌کرد و مي‌گفت:
«هدف من از اين جلسه اين است که به شما کمک کنم بفهميد که مشکلي داريد و بايد آن را برطرف کنيد. حال چه انتخاب کنيد که با ما کار کنيد چه به شرکت ديگري مراجعه کنيد و مشکل را برطرف کنيد (يا نکنيد!). پس از پذيرفتنِ اين مسئله که مشکلي داريد، سعي مي‌کنم شما را متقاعد کنم که ما افراد مناسبي براي کمک به شما در رفع اين مشکل هستيم.»
استو سيلورمن سپس توضيح مي‌داد چرا آنها بايد براي حل آن مشکل کاري انجام بدهند. او ابتدا در مورد شرکت خود صحبت نمي‌کرد. پس از آنکه آنها مي‌پذيرفتند که بايد مشکل را حل کنند، او به اين مسئله مي‌پرداخت که شرکت ما چگونه مي‌تواند آن مشکل را حل کند.
اين کار اصلا دروغ و حيله‌گري نبود و سيلورمن واقعا قصد کمک داشت و مشتريان نيز متوجهِ اين مسئله مي‌شدند و در نتيجه، به او اعتماد مي‌کردند.
من هرگز اين استراتژي را فراموش نکردم. شما نيز نبايد فراموش کنيد.
________________________________________
: معرفي برترين استراتژي‌ها در طراحي کمپين تبليغاتي
________________________________________
?. آنچه شما مي‌گوييد اهميتي ندارد؛ آنچه مشتري شما باور دارد، مهم است
حتي اگر بهترين نمايندگي‌هاي فروش در جهان را داشته باشيد، ولي مشتري پيشنهادهاي شما را باور نداشته باشد، شانسي نخواهيد داشت. پس بهتر است که براي جلب رضايت مشتري و تعامل با وي، وقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *