براي، اين، يا، بايد، يک

که مانع موفقيت‌شان شده است، آماده‌ي تحويل دارند.
بايد ديدگاه‌ خود را اصلاح کنيد. به هر تلاش ناموفقي به منزله‌ي شکست نگاه نکنيد. آدم‌هاي کمي پيدا مي‌شوند که در همه‌ي زمينه‌ها در همان تلاش اول به نتيجه‌ي مطلوب مي‌رسند و بسياري از ما فقط در صورت تلاش‌هاي مکرر است که به اهداف‌مان شکل مي‌دهيم. پس تا جايي که مي‌توانيد تلاش‌هاي ناموفق خود را موشکافانه‌تر بررسي کنيد و از تجربيات گذشته‌تان درس بگيريد.
?. بي‌انضباطي
مطمئن باشيد هر کس که به موفقيتي دست پيدا کرده حتما منضبط و قاعده‌مند پيش رفته است. براي موفقيت به مهارت‌هايي از قبيل تسلط بر خود، ايثار و پرهيز از عوامل اختلال‌گر نياز داريد. خلاصه‌ي کلام اينکه بايد همه‌ي حواس‌تان را به مسيري که در پيش داريد معطوف کنيد تا به بيراهه نرويد.
ايده‌آل‌گرا نباشيد. شايد در ذهن‌تان يک تصوير ايده‌آل از موفقيت داشته باشيد که البته مي‌تواند انگيزه‌بخش باشد، اما چنين تصويري خيلي اوقات واقع‌گرايانه نيست. آگاه باشيد که همه‌ي مشکلات‌تان با دستيابي به صرفا يک هدف خاص رفع نخواهد شد. بايد به‌طور مشخص بدانيد که چطور مي‌توانيد اهداف‌‌تان را برآورده کنيد. همچنين خودتان را در طول مسير با جزئيات بي‌مورد آزار ندهيد.
?. عزت نفس ضعيف

عزت نفس ضعيف يعني عدم احترام به خود و فقدان احساس خودارزشي. افراد با عزت نفس پايين به جاي اينکه از خودشان فردي بسازند که مي‌خواهند باشند، مدام در جست‌وجوي خودشان هستند چرا که هنوز خود را پيدا نکرده‌اند.
به خودتان برچسب نزنيد. شايد تلاش‌تان به نتيجه‌ي مطلوب نرسيده باشد، اما فقط وقتي شکست‌خورده به حساب مي‌آييد که دست از تلاش برداريد. به خودتان به‌عنوان فردي نگاه کنيد که هنوز در تلاش براي دستيابي به يک هدف مشخص است. با چنين طرز فکري راحت‌تر مي‌توانيد در طولاني‌مدت تا رسيدن به هدف نهايي شکيبا باشيد و با پشتکار و عزم راسخ پيش برويد.
?. اعتقاد به بخت و اقبال
اعتقاد به بخت و اقبال موجب مي‌شود که افراد مسئوليت جايگاهي را که اکنون در زندگي دارند نپذيرند و هر موفقيت يا شکستي را به بخت و اقبال نسبت بدهند. اين افراد خودشان را به دست سرنوشت مي‌سپارند و معتقدند هرچه قرار باشد پيش بيايد اتفاق مي‌افتد و به تلاش آنها بستگي ندارد.
هر روز در آينه به خودتان نگاه کنيد و بگوييد: «من مسئول هستم.» البته که نمي‌توانيد روي همه‌ي جنبه‌هاي زندگي خود کنترل داشته باشيد، اما اين‌طور هم نيست که کلا هيچ کنترلي نداشته باشيد، بلکه در قبال شادي و موفقيت خود مسئول هستيد. در واقع اين طرز فکر شماست که مي‌تواند روحيه‌تان را تقويت کند و شما را به اوج ببرد يا بي‌انگيزه کند و زمين بزند.
برگرفته از: success.com

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع رازهاي موفقيت
موفقيت چيزي جز رعايت يک سري اصول و تمرين مداوم آنها نيست

7000تومان



براي اينکه بهترين شرکت را داشته باشيد بايد بتوانيد بهترين کارمندها را به دست آوريد و آنها را نگه داريد. از دست دادن يک کارمند، مسئله‌ي بسيار وحشتناکي است،چرا که در آنصورت هزينه‌هاي زيادي بايد صرف يافتن، آموزش دادن و دوره ديدن فرد جديد شود. علاوه بر اين مشخص نيست که آيا فرد جديد چطور مي‌تواند از پس کار برآيد يا نه. از طرفي ديگر کارمندان شما، تا زماني که جايگزين مناسب پيدا شود با دردسر زيادي مواجه خواهند بود. مقاله زير را بخوانيد تا با ? دليلي که بهترين کارمندان با وجود رضايت شغلي استعفا مي‌دهند، آشنا شويد.

گاهي اوقات دليل مشخصي براي استعفاي کارمندان وجود دارد. براي مثال ممکن است فرد به درستي با تيم هماهنگ نشده باشد، يا به دلايل شخصي کار را ترک کرده و يا موقعيت کاري فوق‌العاده‌اي به او پيشنهاد شده که بدين جهت کارش را رها کرده است. اگر دلايل اينها باشد، جابه جايي منطقي مي‌رسد. اما اگر نباشد چطور؟
پس بهتر است در مرحله اول تشخيص بدهيد که کارمند شما به چه دليلي مي‌خواد کارش را ترک کند. در اينجا ? مورد از اصلي‌ترينِ اين دلايل را بيان مي‌کنيم:
?. رکود
افراد دوست ندارند فکر کنند که در يک موقعيت خاص گير افتاده‌اند، طوري که هميشه در آن باقي خواهند ماند و براي ?? يا ?? سال آينده هر روز بايد کارهاي تکراري انجام دهند. افراد دوست دارند احساس کنند در حال حرکت رو به جلو و رشد در زندگي حرفه‌اي‌شان هستند. آنها مي‌خواهند چيزي داشته باشند که انگيزه‌شان را بالا ببرد. اگر هيچ ساختار يا نردباني براي پيشرفت وجود نداشته باشد مي‌دانند که بايد آنرا در جاي ديگري جستجو کنند. در اين زمان، احتمال بسيار زيادي وجود دارد که بي‌حوصله، ناراحت و رنجور شوند، مسائلي که مي‌توانند بر روي کارايي فرد تأثير گذاشته و روحيه‌ي کل تيم را پايين بياورند.
________________________________________
: ? روش رهبران موفق براي ايجاد انگيزه در کارمندان
________________________________________

?. کار بيش از حد

در هر شغلي دوره‌هايي وجود دارد که افراد استرس و فشار کاري زيادي تحمل مي‌کنند، اما هيچ چيز به اندازه کار بيش از حد کارمندان خوب را آزار نمي‌دهد. چرا که شما به بهترين کارمندان خود اعتماد بيشتري داريد و کارهاي زيادتري به آنها مي‌سپاريد. اگر آنها احساس کنند به طور مداوم کار بيشتري به آنها سپرده مي‌شود و هيچ نشانه‌‌اي مانند ترفيع و ارتقاي شغلي وجود ندارد، به اين باور مي‌رسند که از آنها سوء استفاده شده است. کسي نمي‌تواند آنها را به خاطر اين کار سرزنش کند چرا که شما نيز در شرايط مشابه چنين احساسي خواهيد داشت.
________________________________________
: چطور استرس، اضطراب و فرسودگي شغلي کارمندان‌مان را کاهش دهيم؟
________________________________________
تبليغات

?. چشم‌ انداز مبهم
هيچ چيز نااميد کننده‌تر از اين نيست، در محيطي کار کنيد که چشم اندازها و روياهاي بزرگي در آن مي‌توان تصور کرد، اما کاري که انجام مي‌دهيد هيچ ارتباطي با محقق کردن آنها نداشته باشد. بدون وجود چنين ارتباطي اين اهداف بزرگ چيزي بيش از حرف نيستند. هيچ فرد با استعدادي دوست ندارد وقت و انرژي‌اش را، براي چيزي که مشخص نيست صرف کند. افراد دوست دارند فکر کنند کارهاي انجام شده توسط آنها منجر به ايجاد دستاورد مشخصي خواهد شد و فقط وقت خود را هدر نمي‌دهند.
________________________________________
: بيل گيتس چگونه به اسطوره‌ رهبري تبديل شد؟
________________________________________
?. ترجيح منافع بر افراد
هرگاه يک سازمان براي اهدافش ارزشي بيش از افرادش قائل شود، بهترين افراد آنجا را ترک مي‌کنند و جاي خود را به افراد متوسط يا بي‌تفاوتي مي‌دهند که نمي‌توانند جايگاه بهتري پيدا کنند. در نتيجه شاهد فرهنگ کم‌کاري، روحيه‌ي پايين و حتي مسائل انضباطي خواهيم بود. قطعا مواردي مانند سود، بازدهي، راضي نگه‌ داشتن سهامداران و بهره‌وري بسيار مهم هستند، اما موفقيت در نهايت به افرادي بستگي دارد که کار را انجام مي‌دهند.
?. به رسميت شناخته نشدن
حتي از خود گذشته‌ترين افراد نيز دوست دارند به رسميت شناخته شوند و به خاطر کاري که انجام داده‌اند از آنها قدرداني شود. اين بخشي از وجود ما به عنوان انسان است. زماني که شما نتوانيد کارمندان خود را به رسميت بشناسيد، تنها در انگيزه دادن به آنها ناموفق عمل نکرده‌ايد، بلکه مؤثرترين راه براي افزايش کارايي را نيز از دست داده‌ايد. حتي اگر بودجه‌ي کافي براي افزايش حقوق يا پاداش نداريد، راه‌هاي بدون هزينه‌ي بسياري براي قدرداني وجود دارد، براي مثال قدرداني کلامي هيچ هزينه‌اي براي شما نخواهد داشت. اگر افراد احساس کنند ديده نمي‌شوند، به هيچ چيز اهميت نمي‌دهند.
________________________________________
: چطور قدرداني از کارمندان باعث رضايت شغلي آنها مي‌شود؟
________________________________________
?. نبود اعتماد

کارمندان شما از زاويه‌ي ديد خودشان رفتار شما را تحت نظر دارند و آنها را در برابر تعهدات شما قرار مي‌دهند. اگر ببينند که شما با فروشنده‌ها برخورد غيراخلاقي داريد، به سهامداران خود دروغ مي‌گوييد، سر مشتريان کلاه‌ مي‌گذاريد و يا به عهد خود وفا نمي‌کنيد، بهترين و پايبندترين آنها از پيش شما خواهند رفت. در نتيجه بقيه کارمندان که بدترين آنها هستند، کنار شما مي‌مانند و از دستورات شما پيروي مي‌کنند.
________________________________________
: چطور مديران باهوش در محيط کارشان اعتماد ايجاد مي‌کنند؟
________________________________________
?. ساختار سلسله مراتبي شديد
هر محيط کاري‌اي نيازمند ساختار و رهبري است، اما سازمان‌هايي که ساختار سلسله مراتبي بالا به پايين دارند کارمندان را به شدت ناراضي مي‌کنند. اگر بهترين کارمندان شما بدانند قرار است به ايده‌هاي آنها در کار توجهي نشود، در تصميم‌گيري‌ها دخالت داده نشوند، دائما به خاطر عنوان‌شان از ديگران متمايز شوند و نه به خاطر مهارت‌هايشان، چيزي وجود نخواهد داشت که آنها را خوشحال کند.
با وجود اين نکات در نهايت، بسياري از افراد نه به دليل شرايط کاري و سازمان، بلکه به خاطر رئيس‌شان محل کار خود را ترک مي‌کنند. از خودتان بپرسيد ممکن است چه‌ رفتاري داشته باشيد که بهترين افرادتان را از خودتان برانيد سپس شروع به ايجاد تغييراتي کنيد تا آنها را نگه‌ داريد.
تجربيات محيط کاري خود را با ما در ميان بگذاريد.
برگرفته از: inc.com



براي کارآفرينان پرمشغله هيچ‌چيز آزاردهنده‌تر از اين نيست که با وجود وقت کافي و شرايط مناسب براي کارکردن، نتوانند بر کاري که انجام مي‌دهند تمرکز کنند. اين حالت براي افراد بسياري ايجاد مي‌شود. تحقيقات يک محقق کانادايي به نام جاناتان اسکولر نشان داده است که حتي در کارهاي ساده‌اي مثل مطالعه‌کردن،‌ ذهن افراد در ?? تا ?? درصد مواقع سرگردان و منحرف مي‌شود.

:
تمرکز ذهن با ? راهکاري که بهره‌وري را افزايش مي‌دهد
? عادت صبحگاهي که بهره‌وري شما را در طول روز افزايش مي‌دهد
? روش افزايش بهره‌وري براي افرادي که سرشان شلوغ است
اما دانستن اينکه بسياري از افراد حرفه‌اي و کارآفرينان با چنين مشکلي مواجه هستند،‌ مشکل شما را برطرف نمي‌کند. اگر مي‌خواهيد قدرت تمرکز خودتان را تقويت کنيد و حواس‌پرتي‌هاي خود را کاهش بدهيد، بايد ريشه و دليل اصلي اين اِشکال را پيدا کنيد.
اگر براي کارکردن به تمرکز بالا نياز داريد و فقدان آن به يکي از نگراني‌هاي شما تبديل شده است، دليل آن احتمالا يک يا چند مورد از موارد زير است:
?. محروميت از خواب

محروميت از خواب يا کمبود آن، تمرکزکردن را براي شما دشوارتر مي‌کند. انسان‌ها به ? تا ? ساعت خواب شبانه نياز دارند؛ اما چنين چيزي براي افراد پرمشغله به‌سختي امکان‌پذير است. درنتيجه بسياري از آنان با کمبود خواب مزمن روبه‌رو مي‌شوند که درنهايت باعث مي‌شود نتوانند روي کاري که در دست دارند، به‌طور کامل متمرکز شوند.
اخيرا در انجمن علوم اعصاب‌شناختي مطالعه‌اي در زمينه‌ي توجه انتخابي يا توانايي تمرکز روي يک منبع اطلاعاتي و ناديده‌گرفتن منابع ديگر انجام شده است. براي درک بهتر موضوع توجه انتخابي به مثال ساده‌‌اي اشاره مي‌کنيم. تصور کنيد در يک مهماني حضور داريد و با يکي از افراد حاضر در مهماني گفت‌وگو مي‌کنيد؛ در عين حال صداي مکالمه‌ي افرادي را که در نزديکي شما هستند نيز مي‌شنويد. توجه انتخابي به توانايي شما در تمرکز روي مکالمه‌اي که داريد (با وجود اينکه صداي مکالمه‌ي ديگران را نيز مي‌شنويد) گفته مي‌شود. در اين بررسي مشخص شد کساني که دچار محروميت از خواب هستند،‌ نمي‌توانند بين دو منبع مختلف تمايز قائل شوند. براي برطرف‌کردن اين مشکل بايد برنامه‌ي خواب خود را اولويت‌بندي کنيد و تا جايي که مي‌توانيد خواب کامل شبانه را از خودتان دريغ نکنيد.
?. حواس‌پرت‌کن‌ها
يکي ديگر از مشکلاتي که تمرکزکردن را دشوارتر مي‌کند،‌ تعداد زياد حواس‌پرت‌کن‌هايي است که اطراف ما وجود دارند. حتي بااستعدادترين افراد حرفه‌اي نيز گاهي با اين مشکل روبه‌رو مي‌شوند و تمرکز خود را از دست مي‌دهند. نظرسنجي انجام‌شده در سايت Salary.com نشان داده که ?? درصد از کارمندان در طي روز کاري، گاهي اوقات زمان را هدر مي‌دهند. مواردي که بيشتر از همه باعث حواس‌پرتي مي‌شوند عبارتند از: گفت‌وگوهاي تلفني يا پيامک‌دادن، غيبت ‌کردن، وب‌گردي و شبکه‌هاي اجتماعي.
تبليغات

براي حذف اين حواس‌پرتي‌ها مي‌توانيد از اپليکيشن‌هايي استفاده کنيد که وب‌سايت‌هاي متفرقه را مسدود مي‌کند يا اينکه گوشي همراه خود را خاموش کنيد.
?. فقدان اولويت‌بندي

در برخي مواقع فقدان اولويت‌بندي کارها باعث عدم تمرکز مي‌شود. گاهي اوقات نمي‌توانيد تمرکز کنيد چون دقيقا نمي‌دانيد روي چه کاري بايد متمرکز شويد. کارآفرينان معمولا وظايف زيادي به‌عهده دارند؛ اگر شما هم يکي از آنها هستيد و نمي‌دانيد دقيقا چه کاري را بايد پس از کار قبلي انجام بدهيد، احتمالا بدون درنظرداشتن اولويت کارها آنها را به‌دست مي‌گيريد و نيمه‌کاره رها مي‌کنيد؛ به‌اين‌ترتيب تنها نيمي از توجه و تمرکز خود را براي آنها صرف مي‌کنيد.
اگر اغلب با چنين مشکلي روبه‌رو هستيد، به سبک کارآمدتري براي اولويت‌بندي وظايف‌تان نياز داريد.
?. استرس
به گفته‌ي دکتر جان کابات زين از دانشکده‌ي پزشکي دانشگاه ماساچوست، استرس و تمرکز وابستگي متقابل دارند. زماني که چندين کار را همزمان انجام مي‌دهيم و روي چندين کار متمرکز مي‌شويم، استرس بيشتري را تجربه مي‌کنيم و هرقدر سطح استرس بالاتر باشد، تمرکزکردن نيز دشوارتر مي‌شود. براي تمرکز بهتر مي‌توانيد راهکارهايي مثل انجام تمرينات ذهني و تمدد اعصاب را امتحان کنيد.
?. فاکتورهاي سبک زندگي

عوامل يا فاکتورهاي سبک زندگي از ديگر مواردي است که بر توانايي تمرکزکردن مؤثر است. تغذيه‌ي سالم، وعده‌هاي غذايي متعادل با ترکيبي از کربوهيدرات‌هاي پيچيده، پروتئين و چربي‌هاي سالم و همچنين ورزش‌ روزانه در بهبود تمرکز مؤثر است و حتي بهره‌وري شما را افزايش مي‌دهد.
اگر ورزش را ناديده مي‌گيريد و خودتان را با تنقلات و فست‌فود سير مي‌کنيد، بايد بدانيد که انرژي لازم براي تمرکزکردن را نخواهيد داشت.
?. محيط بي‌نظم
محيط کار بي‌نظم از ديگر مواردي است که توانايي تمرکز را کاهش مي‌دهد. اگر هربار که خودتان را براي کار و تمرکز روي آن آماده مي‌کنيد، يکي از کارمندان وارد دفتر شما شود و از شما سؤال بپرسد، هرگز نمي‌توانيد کاملا روي کارتان متمرکز شويد و تمام توجه خود را وقف آن کنيد.
براي کنترل اين وضعيت بايد استانداردهاي ارتباطي محکم‌تري تعيين و محيط کار خود را سازمان‌دهي کنيد.
?. ADHD يا اختلال کم‌توجهي-‌بيش‌فعالي

اگر هيچ‌کدام از موارد بالا نمي‌تواند فقدان تمرکز شما را توجيه کند، پس احتمالا با مشکل ADHD يا اختلال کم‌توجهي-بيش‌فعالي مواجهيد. نزديک به ? تا ?? درصد از کودکان و ? درصد از بزرگسالان با اين اختلال روبه‌رو هستند. بااين‌حال، مشکل کمتر از ?? درصد بزرگسالانِ مبتلا به ADHD، تشخيص داده يا درمان شده است.
اگر به‌طور مداوم بي‌نظم هستيد، تمرکز نداريد و بي‌قراريد، پيشنهاد مي‌کنيم به پزشک مراجعه کنيد.
کدام‌يک از موارد بالا در توانايي تمرکز شما اختلال ايجاد مي‌کند؟ اگر در بيشتر مواقع با اين مشکل مواجه هستيد، احتمالا بيش از يک مورد از موارد بالا را تجربه کرده‌ايد. خوشبختانه تمامي اشکالاتي که به آنها اشاره کرديم، راه‌حل خاص خود را دارند يا حداقل اينکه مي‌توان تأثير آنها را کاهش داد.
هرقدر درک شما از تعامل و همکاري ذهن، ‌بدن و محيط اطراف بالاتر باشد، کنترل بيشتري خواهيد داشت و تمرکز شما روي کارهاي روزانه بيشتر خواهد شد.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: ?? راز موفقيت افرادي با بهره‌وري بالا
________________________________________

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي مديريت زمان به روش اساتيد هاروارد
تغيير را در زندگي خود احساس کنيد: در زمان کمتر، چندبرابر بيشتر کار کنيد

15000تومان



اگر تاکنون ثروتمند نشده‌ايد و به استقلال و آزادي مالي دلخواه خود دست پيدا نکرده‌ايد، ممکن است درباره‌ي ثروتمند شدن دچار برخي افکار و باورهاي محدودکننده باشيد. بدون ترديد نوع باورهاي ما در مورد پول، ثروت و ثروتمند شدن، مشخص‌کننده‌ي دستاوردهاي مالي ما در زندگي است. اگر بر اين باور باشيد که براي ثروتمند شدن حتما بايد در خانواده‌اي ثروتمند به دنيا مي‌آمديد يا در رشته‌ي خاصي تحصيل مي‌کرديد يا بسيار بيشتر از وضعيت فعلي تلاش مي‌کرديد، هرکدام از اين باورها ممکن است مانعي بزرگ بر سر راه موفقيت مالي شما باشد. در اين مقاله به بررسي دلايلي مي‌پردازيم که نشان مي‌دهد درصورتي‌که مصمم، متعهد و مشتاق باشيد، شما هم مي‌توانيد ثروتمند شويد.

________________________________________
: ? باوري که بايد در مورد پول داشته باشيد
________________________________________
?. همه‌ي ثروتمندان، ثروتمند زاده نشده‌اند
اگر شما در خانواده‌اي ثروتمند به دنيا آمده باشيد به دو دليل در موقعيت بهتري از ديگران براي ثروتمند شدن قرار داريد. اول اينکه ممکن است والدين شما مقدار زيادي از ثروت خود را به شما ببخشند، به ارث بگذارند يا با تأمين سرمايه‌ي اوليه براي شروع کسب و کار خودتان، از شما حمايت کنند. اما دليل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *