مقالات

این، یک، برای، یا، کنید

دانلود پایان نامه

کوچک هستند. شما محلول آب نمک گرم را درون نتی پات می‌ریزید. سپس از نتی پات برای ریختن محلول داخل یک سوراخ بینی و خروج آن از سوراخ بینی دیگر استفاده می‌کنید. این کار سینوس‌های شما را به‌خوبی می‌شوید.
بسته‌ی نتی پات را از داروخانه تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که با دقت به دستورالعمل آن عمل می‌کنید. استفاده‌ی نادرست از نتی پات می‌تواند آبریزش بینی شما را بدتر کند یا منجر به عفونت سینوس شود. البته چنین اتفاقاتی به‌ندرت رخ می‌دهند.
به‌جای آب شهری از آب مقطر و استریل برای نتی پات خود استفاده کنید. می‌توانید از اسانس‌های رفع گرفتگی بینی که در بالا اشاره شد، استفاده و به محلول نمکی نتی پات خود اضافه کنید. دو یا سه قطره در هر پات کافی است.
?. استفاده از غذاهای تند
غذاهای تند آبریزش بینی شما را بدتر می‌کنند. اما اگر نشانه‌های گرفتگی بینی دارید، غذاهای تند می‌توانند به شما کمک کنند. اگر می‌توانید غذاهای تند را تحمل کنید، بد نیست که این روش را امتحان کنید. اگر به غذاهای تند عادت ندارید، در ابتدا کمی ادویه‌ی تند را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما مفید است یا خیر.
ادویه‌های تند مانند فلفل هندی،‌ هابانرو، ترب کوهی و زنجبیل انتخاب‌های مناسبی هستند. این ادویه‌ها، وقتی خورده می‌شوند، بدن را گرم، مخاط راه‌های تنفسی را رقیق و مشکلات سینوسی را حل می‌کنند.
________________________________________
: سس تند چه تاثیری روی سلامتی شما دارد؟
________________________________________
?. کپسِیسین
کپسِیسین ماده‌ی شیمیایی عامل تندی فلفل است. از کپسِیسین برای درمان دردهای عصبی و پسوریازیس استفاده می‌شود؛ اما اگر آن را به بینی خود بمالید، آبریزش بینی ناشی از گرفتگی بینی بهبود پیدا می‌کند.
چندین پژوهش نشان داده‌اند که کپسِیسین در درمان آبریزش بینی از محصولات تجاری بودزوناید مؤثرتر عمل می‌کند.
نتیجه‌گیری
داروهای خانگی زیادی برای رهایی از آبریزش بینی وجود دارد. هیچ‌یک از این درمان‌های خانگی برای درمان سرماخوردگی، درمان حساسیت فصلی و عفونت‌های ویروسی و سایر علت‌های محتمل آبریزش بینی طراحی نشده‌اند.
این روش‌ها فقط آبریزش بینی شما را تسکین می‌دهد. اگر سرما خورده‌اید، عفونتی ویروسی یا آلرژی دارید، از درمان‌های تخصصی‌تری استفاده کنید.
________________________________________
در ادامه بخوانید: درمان سرفه خشک؛ ? درمان خانگی و سریع که سرفه را متوقف می‌کند
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع علائم، پیشگیری و درمان بیماری‌ها
سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

7000تومان



ما در طول روز بیشتر اوقات بیداری‌مان را مشغول کار هستیم؛ یا در جلسه‌ایم یا در دفتر خود نشسته‌ایم و به کارها رسیدگی می‌کنیم. ناگزیر در این ساعات طولانی گاهی با همکاری بدقلق یا رئیسی متکبر مواجه خواهیم شد. برقراری رابطه با چنین افرادی مشکل است اما غیرممکن هم نیست. به خصوص که ما برای موفقیت به این روابط کاری نیاز داریم. روابط سازنده، در عین حال که دستاوردهای کاری را افزایش می‌دهند باعث می‌شوند از محیط کاری لذت بیشتری ببرید. در ادامه، هفت راهکار برای برقراری رابطه‌ی بهتر با بالادستی‌ها،‌ زیردستان، همکاران و مشتریان‌تان ارائه کرده‌ایم که به محبوبیت بیشتر شما در محیط کاری منجر می‌شود.

?. به وقتِ دیگران احترام بگذارید
اگر می‌خواهید حسابی منفور شوید، از آن دسته افرادی باشید که بی‌خبر سر و کله‌شان در دفتر این و آن پیدا می‌شود. حضور شما ناخوشایند خواهد بود چون همه می‌دانند که باز هم آمده‌اید تا یک سؤال بی‌ربط بپرسید یا حرف بی‌فایده‌ای بزنید. اگر مدام مزاحم کار دیگران شوید یا یک سؤال ?? ثانیه‌ای را ده دقیقه کش بدهید،‌ مطمئنا در صدر لیست افراد آزاردهنده‌ی دفترتان جای خواهید گرفت!
این احترام را باید در مسائل دیگر هم لحاظ کنید. مثلا،‌ اگر چیدمان دفتر طوری است که همکارانتان می‌توانند صدای شما را بشنوند، با پایین آوردن صدا موقع صحبت کردن و اجتناب از حرف زدن با آنها وقتی می‌بینید مشغول کار هستند به آنها احترام بگذارید. در یک کلام: حرفه‌ای رفتار کنید.
________________________________________
: ?? راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند
________________________________________
?. مراقب ایمیل‌هایتان باشید

ایمیل تأثیر بلندمدتی دارد. اگر یک ایمیل فتنه‌انگیز در مورد یکی از کارکنان برای کس دیگری بفرستید ممکن است قبل از اینکه بفهمید، دست به دست بشود و در نهایت به دست همان کسی برسد که متن را درباره‌اش نوشته‌اید. یک ایمیل بد علاوه بر این که می‌تواند برای همیشه روابط کاری شما را با یک همکار تخریب کند، تهدیدی هم برای وجهه‌ی کاری شماست.
اگر نیاز دارید درباره‌ی همکارتان غر بزنید یا پشت سرش غیبت کنید این کار را دور از محل کار و ترجیحا با دوستی قابل اعتماد یا همسرتان انجام دهید. حتی اگر دل‌تان می‌خواهد دق و دلی‌تان را سر همکاری خالی کنید یادتان باشد که هیچ‌وقت آن را مکتوب نکنید!
?. مثبت باشید
دوستی دارم که همیشه می‌گوید :«آدم‌ها جذب افراد مثبت می‌شوند چون این افراد با رفتارشان باعث می‌شوند دیگران احساس انگیزش و الهام کنند. مدیران هم معمولا به آدم‌های مثبت برای انجام پروژه بیشتر اعتماد می‌کنند چون رفتار آنها نشان از حمایت نسبت به سازمان و کارشان دارد.»
تبلیغات

البته باید مراقب باشید که در مثبت بودن زیاده‌روی نکنید. آدمِ زیادی خوش‌بین می‌تواند آزاردهنده باشد، به خصوص وقتی سایرین تحت فشار تحویل کار در موعد مقرر هستند یا مشکلی دارند. با این حال، اگر بتوانید در هر حالتی رویکرد مثبت خود را حفظ کنید، احتمال بیشتری دارد که بتوانید فشارهای مختلف و زیادی را که هر روز با آنها مواجه خواهید شد مدیریت کنید.
________________________________________
: چرا باید مثبت‌اندیش باشیم؟
________________________________________
?. علایق مشترک را پیدا کنید

چه برای اولین بار با یک مشتری جلسه داشته باشید چه کنار غریبه‌ای سرگرم وقت‌کشی بین جلسات باشید، بهترین چیزی که به شما کمک می‌کند ارتباط برقرار کنید یافتن علاقه‌ی مشترک است. بد نیست کار را با این پرسش که آیا آخرهفته‌ی خوبی داشته‌اند شروع کنید یا به یک برنامه‌ی تلویزیونی مهم مثل یک بازی فوتبال اشاره کنید.
اگر بتوانید از این طریق پیوند مشترکی ایجاد کنید، مرتبه‌ی بعدی که آن فرد را دیدید حرفی برای گفتن به هم خواهید داشت. اگر آن فرد مشتری شما باشد،‌ نه تنها در خاطرش خواهید ماند بلکه احتمال اینکه جلسه‌تان نتیجه‌ی مثبتی داشته باشد هم بیشتر می‌شود.
________________________________________
: ? راه افزایش کاریزما
________________________________________
?. گوش بدهید
دیل کارنگی (Dale Carnegie) می‌گوید: «مهم‌ترین مهارت ارتباطی که در عین حال ساده‌ترین آنها هم هست، گوش‌ دادن است.» آدم‌ها جذب کسانی می‌شوند که به شنیدن حرف‌هایشان علاقه نشان می‌دهند و نه حرف آنها را قطع می‌کنند و نه در میانه‌ی صحبت توجه‌شان به جای دیگری معطوف می‌شود. هنگام صحبت کردن دیگری به جای اینکه فکر کنید در ادامه چه حرفی می‌خواهید بزنید واقعا به او گوش بدهید و اگر لازم شد در گفتگوی بعدی به او نشان بدهید که حرف‌هایش را به یاد دارید.
مهارت‌های شنیداری در روابط با مافوق به طور خاص اهمیت دارند. کارمندان دوست دارند بدانند که شکایات و مشکلاتشان شنیده می‌شود. رهبران می‌توانند به سادگی،‌ با گوش‌دادن و توجه به آنچه کارمندان‌شان می‌گویند رضایت کارکنان را تا حد زیادی بالا ببرند.
________________________________________
: تقویت مهارت گوش دادن؛ ?? اصلی که شما را تبدیل به شنونده سراپا گوش می‌کند
________________________________________
?. حمایت‌گر باشید

«به هم لطف کردن» بخش مهمی از کسب‌وکار است. نیل فوگارتی توصیه می‌کند پیش از اینکه از کسی بخواهید در حق شما لطفی بکند چیزی به او پیشنهاد بدهید. پیش از آنکه از دیگران بخواهید در کار شما سرمایه‌گذاری کنند یا در وبلاگ‌شان شما را تبلیغ کنند،‌ از آنها در شبکه‌های اجتماعی حمایت کنید.
اگر یک کارآفرین حمایت‌گر و سخاوتمند باشید دیگران به صورت طبیعی جذب شما می‌شوند. این مسئله در مورد محیط دفتر هم صادق است چرا که افراد دائما برای انجام پروژه‌ها به کمک نیاز دارند. به جای آنکه همیشه از دیگران بخواهید به شما لطف کنند، هر جا که همکاری را غرق در کار دیدید پیشنهاد کمک بدهید.
?. چُغُلی نکنید
اگر می‌خواهید برای خودتان دشمن‌تراشی کنید، پس مستقیم به سراغ مافوق همکاران‌تان بروید و نزد او از آنها گله و شکایت کنید. یا مثلا آن مافوق را در لیست گیرندگان ایمیلی قرار دهید که در آن از فلان همکارتان بدگویی کرده‌اید (چه مستقیم خطاب به خود آن همکار باشد چه دیگری). یادتان که هست گفتیم ایمیل چطور دست به دست می‌چرخد تا مستقیم به دست کسی که نباید، برسد؟ بله،‌ تبریک می‌گویم، دشمن شما حاضر و آماده است.
اگر با کسی مشکلی دارید مستقیم با خودش صحبت کنید. اگر بارها این کار را کردید و نتیجه‌ای نگرفتید راه دیگری برای انجام این کار پیدا کنید. اگر احساس کردید رفتار آن شخص کل مجموعه (شرکت یا تیم) را به خطر انداخته است آن‌وقت سراغ مافوق‌تان بروید و بگذارید او مسئله را حل و فصل کند.
خلاصه‌ی کلام
روابط قوی و مثبت باعث می‌شوند هر پروژه‌ای مفیدتر و لذت‌بخش‌تر باشد. اگر هر روز با همکاران‌تان تعامل داشته باشید متوجه خواهید شد که افراد هنگام نیازتان تمایل بیشتری برای کمک به شما خواهند داشت. بسیاری از نکات فوق را می‌توانید در روابط با اعضای خانواده،‌ دوستان و افراد غریبه‌ای که در طول روز با آنها برخورد دارید هم به کار ببرید.
برگرفته از: entrepreneur.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی برگزاری جلسات موثر به روش اساتید هاروارد
جلسات کاری را تبدیل به ابزار موفقیت خود کنید

8000تومان



تا حالا شده که مدیریت جلسات کاری، فرهنگی یا آموزشی بر عهده‌ی شما باشد؟ اگر تجربه‌ی این کار را دارید حتما می‌دانید که مدیریت جلسات اصلا کار آسانی نیست. وقتی اسم جلسه می‌آید یک تصویر خسته‌کننده به ذهن‌مان می‌رسد: چند نفر دارند با گوشی‌های هوشمندشان بازی می‌کنند، بعضی‌ها چُرت می‌زنند و دائما از خودشان می‌پرسند: «پس کِی تموم میشه؟» جلسات کاری ساعت‌های زیادی را در طول روز به خودشان اختصاص می‌دهند؛ اما اغلب کارمندان فکر می‌کنند که این جلسات وقت‌شان را هدر می‌دهند و البته در اغلب مواقع همین‌طور هم هست! اما خب راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید مدیریت جلسات کاری را به دست بگیرید و از آنها به مؤثرترین شیوه استفاده کنید تا کارمندان‌تان انرژی بگیرند، به وجد بیایند و برای انجام کارشان مشتاق‌تر شوند. این مقاله را بخوانید تا با نکته‌های مؤثری برای مدیریت جلسات آشنا شوید.

________________________________________
: ? نکته برای اینکه جلسه‌های کاری‌تان را بهتر رهبری کنید
________________________________________
?. هدف‌تان را از برگزاری جلسه مشخص کنید

هر جلسه باید هدف مشخص و روشنی داشته باشد. قبل از اینکه دیگران را به جلسه دعوت کنید، از خودتان بپرسید: «در این جلسه قراره چی به‌دست بیاریم؟» قرار است کادر مدیریت جدید را به آنها معرفی کنید یا خط مشی تازه را با آنها در میان بگذارید؟ می‌خواهید در مورد یکی از مشکلات شرکت با آنها مشورت کنید یا قرار است در مورد یک مسئله‌ی خاص تصمیم‌گیری کنید؟ جلسات سرپایی با هدف‌های مبهم مثل «به‌روز‌رسانی وضعیت» معمولا بازده‌ی خوبی ندارند.
________________________________________
: معرفی معروف‌ترین نظریه‌ های انگیزشی و تاثیر آنها بر بهره‌وری کارمندان
________________________________________

?. تنها افرادی را به جلسه دعوت کنید که حضورشان لازم است
وقتی دارید برای یک جلسه برنامه‌ریزی می‌کنید، به این فکر کنید که چه کسی واقعا لازم است حضور داشته باشد؟ اگر می‌خواهید یک تغییر را اطلاع‌رسانی کنید باید کسانی را دعوت کنید که از این اطلاع‌رسانی تأثیر می‌گیرند. اگر قرار است یک مشکل را حل کنید، کسانی را دعوت کنید که اطلاعات خوبی دارند و می‌توانند در حل این مسئله به شما کمک کنند. اگر افراد حاضر در جلسه فکر کنند که موضوع جلسه به آنها ارتباطی ندارد یا از این مسئله اصلا سر در نمی‌آورند، این جلسه برای‌شان کسل‌کننده می‌شود و وقت‌شان با شرکت کردن در آن هدر می‌رود.
?. به برنامه‌ی زمان‌بندی‌تان توجه کنید
همه‌ی مسائلی را که قرار است در جلسه مطرح شوند، در قالب یک دستور جلسه بنویسید. باید یک برنامه‌ی زمانی مشخص داشته باشید و زمان مورد نیاز برای هر بخش از جلسه را مشخص و آن را برای همه‌ی افرادی که در جلسه حضور داشتند، ایمیل کنید.
وقتی هم که جلسه شروع شد آن برنامه‌ی زمانی را روی تخته بنویسید یا روی صفحه‌ی نمایش بگذارید. این کار که یکی از روش‌های مدیریت جلسات است، باعث می‌شود که تمرکز افراد حاضر در جلسه حفظ شود.
تبلیغات

________________________________________
: عوامل موثر بر بهره‌ وری نیروی انسانی چیست؟
________________________________________
?. موقعیتی فراهم کنید تا همه‌ی افراد اظهارنظر کنند
هیچ چیز به اندازه‌ی زیادی حرف زدن یک نفر، جلسه را از مسیرش خارج نمی‌کند. اگر دیدید کسی دارد بیش از حد صحبت می‌کند سریعا او را متوقف کنید. بگویید: «از توجه شما خیلی سپاس‌گزاریم اما حالا باید به دیگران هم فرصت بدهیم که نظرات‌شان را بیان کنند تا بتوانیم یک تصمیم درست و جامع بگیریم.»
هیچ‌کس استثنا نیست. وقتی قانون‌های مناسبی برای مدیریت جلسات داشته باشید و به نظر همه توجه کنید، عملکرد گروه‌تان در یک چهارچوب خاص قرار خواهد گرفت و بهتر می‌شود.
________________________________________
: ?? عادتی که بهره‌وری شما را خیلی بالا می‌برد
________________________________________
?. جلسه را به موقع شروع و به موقع هم تمامش کنید

وقتی مسئولیت مدیریت جلسات با شماست، اگر به موقع آن جلسه را شروع و تمام کنید و به عنوان یک فرد منظم شناخته شوید، می‌بینید که چطور همکاران‌تان به جلسه توجه می‌کنند. وقتی شما برای وقت آنها ارزش قائل شوید، آنها هم به شما احترام می‌گذارند.
یک نکته‌ی دیگر در مورد زمان: جلسات‌تان نباید بیشتر از یک ساعت طول بکشند. ?? دقیقه بیشترین زمانی است که کارمندان حواس‌شان جمع و متمرکز است.
?. آوردن گوشی و تبلت به جلسه ممنوع!
واقعیت این است که اگر افراد اجازه داشته باشند که با خودشان تبلت یا تلفن همراه هوشمندشان را بیاورند، دیگر کسی به جلسه توجه نمی‌کند و در مباحث آن شرکت نمی‌کند. در عوض ایمیل می‌دهند، در اینترنت می‌چرخند یا اَنگری بِردز (angry birds) بازی می‌کنند و دائما باید تذکر بدهید: «لطفا به من توجه کنید.»
________________________________________
: ? روش افزایش بهره‌وری کارکنان بر اساس ساختار مغز
________________________________________
?. پیگیری کنید
طبیعی است که افراد مختلف بعد از یک جلسه، نظرها و برداشت‌های متفاوتی در مورد مباحث آن داشته باشند. برای اینکه احتمال اشتباه را کاهش بدهید، بعد از جلسه یک ایمیل برای هر کدام از افراد حاضر بفرستید و در آن نکات مهم را مشخص و پررنگ کنید و بگویید که این جلسه چه دستاوردهایی داشته و مسئولیت‌های افراد، کارهایی که باید انجام دهند و تاریخ تحویل کار را به آنها یادآوری کنید. به این ترتیب همه‌ی افراد یک برداشت مشترک خواهند داشت.
جلسات کاری می‌توانند باارزش و مولد باشند، فقط باید فوت و فن مدیریت جلسات را به خوبی بدانید تا موفق شوید.
برگرفته از: forbes

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد
تغییر را در زندگی خود احساس کنید: در زمان کمتر، چندبرابر بیشتر کار کنید

15000تومان



سال‌های اولیه‌ی زندگی یک کودک، مهم‌ترین دوران زندگی او هستند. هر چیزی که او در این سال‌ها می‌آموزد، زمینه‌ساز رفتار او در آینده خواهد بود. بی‌تردید، مهم‌ترین آموزگاران کودک در این دوران، پدرومادرش (یا هر کسی که از آنها مراقبت می‌کند) هستند. کودکان با دقت به رفتار بزرگترها توجه می‌کنند و همان رفتار را مانند یک آینه به دیگران نشان می‌دهند. بنابراین این شما هستید که تعیین می‌کنید کودک‌تان طوری بار بیاید که همه از ادب و شخصیت او تعریف کنند یا به‌دلیل بی‌ادب‌بودنش از او دوری کنند. البته والدین همیشه می‌کوشند در تربیت فرزندان خود کوتاهی نکنند، اما گاهی بعضی از رفتارهای آنان اگرچه از روی خیرخواهی است، اما نتایج معکوسی دارد. در این مقاله با ? رفتار اشتباه والدین که سبب می‌شود کودکان بی‌ادب بار بیایند، آشنا می‌شوید.

:
رفتار با نوجوانان؛ ? توصیه تربیتی برای ایجاد ارتباط بهتر با نوجوانان
کودک یک ساله و مراحل رشد فیزیکی و روحی او در یک سالگی
نقش پدر در تربیت فرزند چیست؟
بسیاری از والدین، در مورد درست یا غلط بودن یک رفتار یا عمل مدام به کودک توضیح می‌دهند و به خیال خودشان با این کار به او آموزش می‌دهند. اگر این کودک یک رفتار اشتباه از خودش نشان دهد،

92