اين، يک، براي، يا، کنيد

کوچک هستند. شما محلول آب نمک گرم را درون نتي پات مي‌ريزيد. سپس از نتي پات براي ريختن محلول داخل يک سوراخ بيني و خروج آن از سوراخ بيني ديگر استفاده مي‌کنيد. اين کار سينوس‌هاي شما را به‌خوبي مي‌شويد.
بسته‌ي نتي پات را از داروخانه تهيه کنيد. اطمينان حاصل کنيد که با دقت به دستورالعمل آن عمل مي‌کنيد. استفاده‌ي نادرست از نتي پات مي‌تواند آبريزش بيني شما را بدتر کند يا منجر به عفونت سينوس شود. البته چنين اتفاقاتي به‌ندرت رخ مي‌دهند.
به‌جاي آب شهري از آب مقطر و استريل براي نتي پات خود استفاده کنيد. مي‌توانيد از اسانس‌هاي رفع گرفتگي بيني که در بالا اشاره شد، استفاده و به محلول نمکي نتي پات خود اضافه کنيد. دو يا سه قطره در هر پات کافي است.
?. استفاده از غذاهاي تند
غذاهاي تند آبريزش بيني شما را بدتر مي‌کنند. اما اگر نشانه‌هاي گرفتگي بيني داريد، غذاهاي تند مي‌توانند به شما کمک کنند. اگر مي‌توانيد غذاهاي تند را تحمل کنيد، بد نيست که اين روش را امتحان کنيد. اگر به غذاهاي تند عادت نداريد، در ابتدا کمي ادويه‌ي تند را امتحان کنيد تا ببينيد آيا براي شما مفيد است يا خير.
ادويه‌هاي تند مانند فلفل هندي،‌ هابانرو، ترب کوهي و زنجبيل انتخاب‌هاي مناسبي هستند. اين ادويه‌ها، وقتي خورده مي‌شوند، بدن را گرم، مخاط راه‌هاي تنفسي را رقيق و مشکلات سينوسي را حل مي‌کنند.
________________________________________
: سس تند چه تاثيري روي سلامتي شما دارد؟
________________________________________
?. کپسِيسين
کپسِيسين ماده‌ي شيميايي عامل تندي فلفل است. از کپسِيسين براي درمان دردهاي عصبي و پسوريازيس استفاده مي‌شود؛ اما اگر آن را به بيني خود بماليد، آبريزش بيني ناشي از گرفتگي بيني بهبود پيدا مي‌کند.
چندين پژوهش نشان داده‌اند که کپسِيسين در درمان آبريزش بيني از محصولات تجاري بودزونايد مؤثرتر عمل مي‌کند.
نتيجه‌گيري
داروهاي خانگي زيادي براي رهايي از آبريزش بيني وجود دارد. هيچ‌يک از اين درمان‌هاي خانگي براي درمان سرماخوردگي، درمان حساسيت فصلي و عفونت‌هاي ويروسي و ساير علت‌هاي محتمل آبريزش بيني طراحي نشده‌اند.
اين روش‌ها فقط آبريزش بيني شما را تسکين مي‌دهد. اگر سرما خورده‌ايد، عفونتي ويروسي يا آلرژي داريد، از درمان‌هاي تخصصي‌تري استفاده کنيد.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: درمان سرفه خشک؛ ? درمان خانگي و سريع که سرفه را متوقف مي‌کند
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع علائم، پيشگيري و درمان بيماري‌ها
سلامتي ارزشمندترين دارايي انسان است

7000تومان



ما در طول روز بيشتر اوقات بيداري‌مان را مشغول کار هستيم؛ يا در جلسه‌ايم يا در دفتر خود نشسته‌ايم و به کارها رسيدگي مي‌کنيم. ناگزير در اين ساعات طولاني گاهي با همکاري بدقلق يا رئيسي متکبر مواجه خواهيم شد. برقراري رابطه با چنين افرادي مشکل است اما غيرممکن هم نيست. به خصوص که ما براي موفقيت به اين روابط کاري نياز داريم. روابط سازنده، در عين حال که دستاوردهاي کاري را افزايش مي‌دهند باعث مي‌شوند از محيط کاري لذت بيشتري ببريد. در ادامه، هفت راهکار براي برقراري رابطه‌ي بهتر با بالادستي‌ها،‌ زيردستان، همکاران و مشتريان‌تان ارائه کرده‌ايم که به محبوبيت بيشتر شما در محيط کاري منجر مي‌شود.

?. به وقتِ ديگران احترام بگذاريد
اگر مي‌خواهيد حسابي منفور شويد، از آن دسته افرادي باشيد که بي‌خبر سر و کله‌شان در دفتر اين و آن پيدا مي‌شود. حضور شما ناخوشايند خواهد بود چون همه مي‌دانند که باز هم آمده‌ايد تا يک سؤال بي‌ربط بپرسيد يا حرف بي‌فايده‌اي بزنيد. اگر مدام مزاحم کار ديگران شويد يا يک سؤال ?? ثانيه‌اي را ده دقيقه کش بدهيد،‌ مطمئنا در صدر ليست افراد آزاردهنده‌ي دفترتان جاي خواهيد گرفت!
اين احترام را بايد در مسائل ديگر هم لحاظ کنيد. مثلا،‌ اگر چيدمان دفتر طوري است که همکارانتان مي‌توانند صداي شما را بشنوند، با پايين آوردن صدا موقع صحبت کردن و اجتناب از حرف زدن با آنها وقتي مي‌بينيد مشغول کار هستند به آنها احترام بگذاريد. در يک کلام: حرفه‌اي رفتار کنيد.
________________________________________
: ?? راه براي اينکه در محل کار به شما احترام بگذارند
________________________________________
?. مراقب ايميل‌هايتان باشيد

ايميل تأثير بلندمدتي دارد. اگر يک ايميل فتنه‌انگيز در مورد يکي از کارکنان براي کس ديگري بفرستيد ممکن است قبل از اينکه بفهميد، دست به دست بشود و در نهايت به دست همان کسي برسد که متن را درباره‌اش نوشته‌ايد. يک ايميل بد علاوه بر اين که مي‌تواند براي هميشه روابط کاري شما را با يک همکار تخريب کند، تهديدي هم براي وجهه‌ي کاري شماست.
اگر نياز داريد درباره‌ي همکارتان غر بزنيد يا پشت سرش غيبت کنيد اين کار را دور از محل کار و ترجيحا با دوستي قابل اعتماد يا همسرتان انجام دهيد. حتي اگر دل‌تان مي‌خواهد دق و دلي‌تان را سر همکاري خالي کنيد يادتان باشد که هيچ‌وقت آن را مکتوب نکنيد!
?. مثبت باشيد
دوستي دارم که هميشه مي‌گويد :«آدم‌ها جذب افراد مثبت مي‌شوند چون اين افراد با رفتارشان باعث مي‌شوند ديگران احساس انگيزش و الهام کنند. مديران هم معمولا به آدم‌هاي مثبت براي انجام پروژه بيشتر اعتماد مي‌کنند چون رفتار آنها نشان از حمايت نسبت به سازمان و کارشان دارد.»
تبليغات

البته بايد مراقب باشيد که در مثبت بودن زياده‌روي نکنيد. آدمِ زيادي خوش‌بين مي‌تواند آزاردهنده باشد، به خصوص وقتي سايرين تحت فشار تحويل کار در موعد مقرر هستند يا مشکلي دارند. با اين حال، اگر بتوانيد در هر حالتي رويکرد مثبت خود را حفظ کنيد، احتمال بيشتري دارد که بتوانيد فشارهاي مختلف و زيادي را که هر روز با آنها مواجه خواهيد شد مديريت کنيد.
________________________________________
: چرا بايد مثبت‌انديش باشيم؟
________________________________________
?. علايق مشترک را پيدا کنيد

چه براي اولين بار با يک مشتري جلسه داشته باشيد چه کنار غريبه‌اي سرگرم وقت‌کشي بين جلسات باشيد، بهترين چيزي که به شما کمک مي‌کند ارتباط برقرار کنيد يافتن علاقه‌ي مشترک است. بد نيست کار را با اين پرسش که آيا آخرهفته‌ي خوبي داشته‌اند شروع کنيد يا به يک برنامه‌ي تلويزيوني مهم مثل يک بازي فوتبال اشاره کنيد.
اگر بتوانيد از اين طريق پيوند مشترکي ايجاد کنيد، مرتبه‌ي بعدي که آن فرد را ديديد حرفي براي گفتن به هم خواهيد داشت. اگر آن فرد مشتري شما باشد،‌ نه تنها در خاطرش خواهيد ماند بلکه احتمال اينکه جلسه‌تان نتيجه‌ي مثبتي داشته باشد هم بيشتر مي‌شود.
________________________________________
: ? راه افزايش کاريزما
________________________________________
?. گوش بدهيد
ديل کارنگي (Dale Carnegie) مي‌گويد: «مهم‌ترين مهارت ارتباطي که در عين حال ساده‌ترين آنها هم هست، گوش‌ دادن است.» آدم‌ها جذب کساني مي‌شوند که به شنيدن حرف‌هايشان علاقه نشان مي‌دهند و نه حرف آنها را قطع مي‌کنند و نه در ميانه‌ي صحبت توجه‌شان به جاي ديگري معطوف مي‌شود. هنگام صحبت کردن ديگري به جاي اينکه فکر کنيد در ادامه چه حرفي مي‌خواهيد بزنيد واقعا به او گوش بدهيد و اگر لازم شد در گفتگوي بعدي به او نشان بدهيد که حرف‌هايش را به ياد داريد.
مهارت‌هاي شنيداري در روابط با مافوق به طور خاص اهميت دارند. کارمندان دوست دارند بدانند که شکايات و مشکلاتشان شنيده مي‌شود. رهبران مي‌توانند به سادگي،‌ با گوش‌دادن و توجه به آنچه کارمندان‌شان مي‌گويند رضايت کارکنان را تا حد زيادي بالا ببرند.
________________________________________
: تقويت مهارت گوش دادن؛ ?? اصلي که شما را تبديل به شنونده سراپا گوش مي‌کند
________________________________________
?. حمايت‌گر باشيد

«به هم لطف کردن» بخش مهمي از کسب‌وکار است. نيل فوگارتي توصيه مي‌کند پيش از اينکه از کسي بخواهيد در حق شما لطفي بکند چيزي به او پيشنهاد بدهيد. پيش از آنکه از ديگران بخواهيد در کار شما سرمايه‌گذاري کنند يا در وبلاگ‌شان شما را تبليغ کنند،‌ از آنها در شبکه‌هاي اجتماعي حمايت کنيد.
اگر يک کارآفرين حمايت‌گر و سخاوتمند باشيد ديگران به صورت طبيعي جذب شما مي‌شوند. اين مسئله در مورد محيط دفتر هم صادق است چرا که افراد دائما براي انجام پروژه‌ها به کمک نياز دارند. به جاي آنکه هميشه از ديگران بخواهيد به شما لطف کنند، هر جا که همکاري را غرق در کار ديديد پيشنهاد کمک بدهيد.
?. چُغُلي نکنيد
اگر مي‌خواهيد براي خودتان دشمن‌تراشي کنيد، پس مستقيم به سراغ مافوق همکاران‌تان برويد و نزد او از آنها گله و شکايت کنيد. يا مثلا آن مافوق را در ليست گيرندگان ايميلي قرار دهيد که در آن از فلان همکارتان بدگويي کرده‌ايد (چه مستقيم خطاب به خود آن همکار باشد چه ديگري). يادتان که هست گفتيم ايميل چطور دست به دست مي‌چرخد تا مستقيم به دست کسي که نبايد، برسد؟ بله،‌ تبريک مي‌گويم، دشمن شما حاضر و آماده است.
اگر با کسي مشکلي داريد مستقيم با خودش صحبت کنيد. اگر بارها اين کار را کرديد و نتيجه‌اي نگرفتيد راه ديگري براي انجام اين کار پيدا کنيد. اگر احساس کرديد رفتار آن شخص کل مجموعه (شرکت يا تيم) را به خطر انداخته است آن‌وقت سراغ مافوق‌تان برويد و بگذاريد او مسئله را حل و فصل کند.
خلاصه‌ي کلام
روابط قوي و مثبت باعث مي‌شوند هر پروژه‌اي مفيدتر و لذت‌بخش‌تر باشد. اگر هر روز با همکاران‌تان تعامل داشته باشيد متوجه خواهيد شد که افراد هنگام نيازتان تمايل بيشتري براي کمک به شما خواهند داشت. بسياري از نکات فوق را مي‌توانيد در روابط با اعضاي خانواده،‌ دوستان و افراد غريبه‌اي که در طول روز با آنها برخورد داريد هم به کار ببريد.
برگرفته از: entrepreneur.com

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي برگزاري جلسات موثر به روش اساتيد هاروارد
جلسات کاري را تبديل به ابزار موفقيت خود کنيد

8000تومان



تا حالا شده که مديريت جلسات کاري، فرهنگي يا آموزشي بر عهده‌ي شما باشد؟ اگر تجربه‌ي اين کار را داريد حتما مي‌دانيد که مديريت جلسات اصلا کار آساني نيست. وقتي اسم جلسه مي‌آيد يک تصوير خسته‌کننده به ذهن‌مان مي‌رسد: چند نفر دارند با گوشي‌هاي هوشمندشان بازي مي‌کنند، بعضي‌ها چُرت مي‌زنند و دائما از خودشان مي‌پرسند: «پس کِي تموم ميشه؟» جلسات کاري ساعت‌هاي زيادي را در طول روز به خودشان اختصاص مي‌دهند؛ اما اغلب کارمندان فکر مي‌کنند که اين جلسات وقت‌شان را هدر مي‌دهند و البته در اغلب مواقع همين‌طور هم هست! اما خب راه‌هاي زيادي وجود دارند که مي‌توانيد مديريت جلسات کاري را به دست بگيريد و از آنها به مؤثرترين شيوه استفاده کنيد تا کارمندان‌تان انرژي بگيرند، به وجد بيايند و براي انجام کارشان مشتاق‌تر شوند. اين مقاله را بخوانيد تا با نکته‌هاي مؤثري براي مديريت جلسات آشنا شويد.

________________________________________
: ? نکته براي اينکه جلسه‌هاي کاري‌تان را بهتر رهبري کنيد
________________________________________
?. هدف‌تان را از برگزاري جلسه مشخص کنيد

هر جلسه بايد هدف مشخص و روشني داشته باشد. قبل از اينکه ديگران را به جلسه دعوت کنيد، از خودتان بپرسيد: «در اين جلسه قراره چي به‌دست بياريم؟» قرار است کادر مديريت جديد را به آنها معرفي کنيد يا خط مشي تازه را با آنها در ميان بگذاريد؟ مي‌خواهيد در مورد يکي از مشکلات شرکت با آنها مشورت کنيد يا قرار است در مورد يک مسئله‌ي خاص تصميم‌گيري کنيد؟ جلسات سرپايي با هدف‌هاي مبهم مثل «به‌روز‌رساني وضعيت» معمولا بازده‌ي خوبي ندارند.
________________________________________
: معرفي معروف‌ترين نظريه‌ هاي انگيزشي و تاثير آنها بر بهره‌وري کارمندان
________________________________________

?. تنها افرادي را به جلسه دعوت کنيد که حضورشان لازم است
وقتي داريد براي يک جلسه برنامه‌ريزي مي‌کنيد، به اين فکر کنيد که چه کسي واقعا لازم است حضور داشته باشد؟ اگر مي‌خواهيد يک تغيير را اطلاع‌رساني کنيد بايد کساني را دعوت کنيد که از اين اطلاع‌رساني تأثير مي‌گيرند. اگر قرار است يک مشکل را حل کنيد، کساني را دعوت کنيد که اطلاعات خوبي دارند و مي‌توانند در حل اين مسئله به شما کمک کنند. اگر افراد حاضر در جلسه فکر کنند که موضوع جلسه به آنها ارتباطي ندارد يا از اين مسئله اصلا سر در نمي‌آورند، اين جلسه براي‌شان کسل‌کننده مي‌شود و وقت‌شان با شرکت کردن در آن هدر مي‌رود.
?. به برنامه‌ي زمان‌بندي‌تان توجه کنيد
همه‌ي مسائلي را که قرار است در جلسه مطرح شوند، در قالب يک دستور جلسه بنويسيد. بايد يک برنامه‌ي زماني مشخص داشته باشيد و زمان مورد نياز براي هر بخش از جلسه را مشخص و آن را براي همه‌ي افرادي که در جلسه حضور داشتند، ايميل کنيد.
وقتي هم که جلسه شروع شد آن برنامه‌ي زماني را روي تخته بنويسيد يا روي صفحه‌ي نمايش بگذاريد. اين کار که يکي از روش‌هاي مديريت جلسات است، باعث مي‌شود که تمرکز افراد حاضر در جلسه حفظ شود.
تبليغات

________________________________________
: عوامل موثر بر بهره‌ وري نيروي انساني چيست؟
________________________________________
?. موقعيتي فراهم کنيد تا همه‌ي افراد اظهارنظر کنند
هيچ چيز به اندازه‌ي زيادي حرف زدن يک نفر، جلسه را از مسيرش خارج نمي‌کند. اگر ديديد کسي دارد بيش از حد صحبت مي‌کند سريعا او را متوقف کنيد. بگوييد: «از توجه شما خيلي سپاس‌گزاريم اما حالا بايد به ديگران هم فرصت بدهيم که نظرات‌شان را بيان کنند تا بتوانيم يک تصميم درست و جامع بگيريم.»
هيچ‌کس استثنا نيست. وقتي قانون‌هاي مناسبي براي مديريت جلسات داشته باشيد و به نظر همه توجه کنيد، عملکرد گروه‌تان در يک چهارچوب خاص قرار خواهد گرفت و بهتر مي‌شود.
________________________________________
: ?? عادتي که بهره‌وري شما را خيلي بالا مي‌برد
________________________________________
?. جلسه را به موقع شروع و به موقع هم تمامش کنيد

وقتي مسئوليت مديريت جلسات با شماست، اگر به موقع آن جلسه را شروع و تمام کنيد و به عنوان يک فرد منظم شناخته شويد، مي‌بينيد که چطور همکاران‌تان به جلسه توجه مي‌کنند. وقتي شما براي وقت آنها ارزش قائل شويد، آنها هم به شما احترام مي‌گذارند.
يک نکته‌ي ديگر در مورد زمان: جلسات‌تان نبايد بيشتر از يک ساعت طول بکشند. ?? دقيقه بيشترين زماني است که کارمندان حواس‌شان جمع و متمرکز است.
?. آوردن گوشي و تبلت به جلسه ممنوع!
واقعيت اين است که اگر افراد اجازه داشته باشند که با خودشان تبلت يا تلفن همراه هوشمندشان را بياورند، ديگر کسي به جلسه توجه نمي‌کند و در مباحث آن شرکت نمي‌کند. در عوض ايميل مي‌دهند، در اينترنت مي‌چرخند يا اَنگري بِردز (angry birds) بازي مي‌کنند و دائما بايد تذکر بدهيد: «لطفا به من توجه کنيد.»
________________________________________
: ? روش افزايش بهره‌وري کارکنان بر اساس ساختار مغز
________________________________________
?. پيگيري کنيد
طبيعي است که افراد مختلف بعد از يک جلسه، نظرها و برداشت‌هاي متفاوتي در مورد مباحث آن داشته باشند. براي اينکه احتمال اشتباه را کاهش بدهيد، بعد از جلسه يک ايميل براي هر کدام از افراد حاضر بفرستيد و در آن نکات مهم را مشخص و پررنگ کنيد و بگوييد که اين جلسه چه دستاوردهايي داشته و مسئوليت‌هاي افراد، کارهايي که بايد انجام دهند و تاريخ تحويل کار را به آنها يادآوري کنيد. به اين ترتيب همه‌ي افراد يک برداشت مشترک خواهند داشت.
جلسات کاري مي‌توانند باارزش و مولد باشند، فقط بايد فوت و فن مديريت جلسات را به خوبي بدانيد تا موفق شويد.
برگرفته از: forbes

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي مديريت زمان به روش اساتيد هاروارد
تغيير را در زندگي خود احساس کنيد: در زمان کمتر، چندبرابر بيشتر کار کنيد

15000تومان



سال‌هاي اوليه‌ي زندگي يک کودک، مهم‌ترين دوران زندگي او هستند. هر چيزي که او در اين سال‌ها مي‌آموزد، زمينه‌ساز رفتار او در آينده خواهد بود. بي‌ترديد، مهم‌ترين آموزگاران کودک در اين دوران، پدرومادرش (يا هر کسي که از آنها مراقبت مي‌کند) هستند. کودکان با دقت به رفتار بزرگترها توجه مي‌کنند و همان رفتار را مانند يک آينه به ديگران نشان مي‌دهند. بنابراين اين شما هستيد که تعيين مي‌کنيد کودک‌تان طوري بار بيايد که همه از ادب و شخصيت او تعريف کنند يا به‌دليل بي‌ادب‌بودنش از او دوري کنند. البته والدين هميشه مي‌کوشند در تربيت فرزندان خود کوتاهي نکنند، اما گاهي بعضي از رفتارهاي آنان اگرچه از روي خيرخواهي است، اما نتايج معکوسي دارد. در اين مقاله با ? رفتار اشتباه والدين که سبب مي‌شود کودکان بي‌ادب بار بيايند، آشنا مي‌شويد.

:
رفتار با نوجوانان؛ ? توصيه تربيتي براي ايجاد ارتباط بهتر با نوجوانان
کودک يک ساله و مراحل رشد فيزيکي و روحي او در يک سالگي
نقش پدر در تربيت فرزند چيست؟
بسياري از والدين، در مورد درست يا غلط بودن يک رفتار يا عمل مدام به کودک توضيح مي‌دهند و به خيال خودشان با اين کار به او آموزش مي‌دهند. اگر اين کودک يک رفتار اشتباه از خودش نشان دهد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *