اين، مي، هاي، براي، بيشتر

غيراستروئيدي (NSAIDS) نبايد با شکم خالي خورده شوند. اين کار نه‌تنها تأثير آنها را کم مي‌کند، بلکه مي‌تواند باعث عوارض جدي (مانند خونريزي گوارشي) شود.
توصيه: شير اثر منفي داروهاي ضدالتهاب غيراستروئيدي (NSAIDs) را کم مي‌کند، بنابراين بهتر است به‌جاي آب با آنها شير بنوشيد. درصورتي‌که شير در دسترس نداشتيد، دارو را با مقدار زيادي آب مصرف کنيد.
?. قهوه نخوريد

حتي قهوه‌ي بدون کافئين هم توليد اسيد را تشديد مي‌کند و اگر با شکم خالي خورده شود، مي‌تواند باعث سوزش معده و ساير عوارض گوارشي شود. نخوردن صبحانه، حتي بعد از مصرف قهوه مي‌تواند باعث کاهش سروتونين (يکي از انواع هورمون‌هاي شادي) شود و کل روز شما را غمگين و افسرده کند.
توصيه: اگر نمي‌توانيد عادت نوشيدن قهوه‌ي اول صبح را کنار بگذاريد، آن را با شير يا خامه مخلوط کنيد. چربي شير تأثيرات منفي را کاهش مي‌دهد. قهوه‌ي طبيعي را به‌جاي قهوه‌ي فريزدراي (قهوه را به‌سرعت منجمد و در خلأ و حرارت بالا خشک مي‌کنند. با اين کار، قهوه در دماي ‌معمولي ماندگاري بيشتري پيدا مي‌کند) انتخاب کنيد.
________________________________________
: ?? عادت عجيبي که انرژي شما را بيش از خوردن قهوه تقويت مي‌کند
________________________________________
تبليغات

?. آدامس نجويد
اسيد معده‌اي که زمان جويدن آدامس ترشح مي‌شود، پوشش معده‌ي خالي را تخريب مي‌کند. زياده‌روي در مصرف آدامس مي‌تواند باعث گاستريت (ورم معده) شود. تحقيقات نشان داده‌اند افرادي که آدامس مي‌جوند، به‌جاي ميوه و سبزيجات تمايل بيشتري به غذاهاي ناسالم دارند.
توصيه: آدامس‌هايي که به‌جاي شکر، سيکلامات و آسپارتام، حاوي شيرين‌کننده‌هاي طبيعي مانند زايليتول و سوربيتول هستند، آسيب کمتري به بدن وارد مي‌کنند. حتي اگر معده‌يتان پر است، بيشتر از ده دقيقه مداوم آدامس نجويد.
?. به رختخواب نرويد
گرسنگي و سطح گلوکز پايين مانع از خواب خوب مي‌شود و از خواب عميق جلوگيري مي‌کند. جالب اينجاست که کم خوابي هم به‌نوبه‌ي خود سطح هورمون‌هاي گرسنگي را افزايش مي‌دهد. به همين علت است که فرداي روزي که شام نمي‌خوريم، گرسنه‌تر هستيم و بيشتر مي‌خوريم.
توصيه: پرخوري قبل از خواب هم انتخاب خوبي نيست. بهترين انتخاب مصرف محصولات لبني است، زيرا اين محصولات از جمله منابع خوب کلسيم و منيزيم هستند. اين عناصر يک خواب سالم را براي شما تضمين مي‌کنند. مي‌توانيد يک ليوان شير به همراه عسل ميل کنيد.
________________________________________
: ?? خوراکي که به داشتن خواب راحت کمک مي‌کنند
________________________________________
?. تمرينات ورزشي سخت انجام ندهيد
اين تصور وجود دارد که ورزش‌کردن با شکم خالي کالري بيشتري مي‌سوزاند. در واقعيت اين کار تأثيري بر چربي سوزي ندارد، اما از طرف ديگر، از دست‌دادن ماهيچه‌ها مسئله‌اي جدي است. همچنين با کاهش انرژي بدن، شدت تمرينات کمتر مي‌شود.
توصيه: تمرينات ايروبيک را جايگزين تمرينات ورزشي سنگين کنيد. بهتر است قبل از هر نوع تمرين ورزشي کمي تنقلات مصرف کنيد، چون فعاليت فيزيکي ترشح شيره‌ي معده را تحريک مي‌کند که مي‌تواند به معده‌ي خالي آسيب بزند.
?. خريد نکنيد

همه‌ي ما مي‌دانيم گرسنگي باعث مي‌شود بيشتر از مقدار نيازمان خوراکي بخريم. درواقع، شکم گرسنه باعث مي‌شود در مغازه‌هاي مواد غيرخوراکي هم بيشتر از نيازمان خريد کنيم. تحقيقات نشان داده‌اند که پيام دروني «من غذا مي‌خواهم» به پيام «من مي‌خواهم» تبديل مي‌شود و فرد با پيروي از اين پيام، بيشتر خريد مي‌کند.
توصيه: تهيه‌ي فهرست خريد و پرداخت پول نقد، از راه‌هاي جلوگيري از ول‌خرجي هستند. تحقيقات نشان داده‌اند که وقتي افراد پول نقد مي‌پردازند، نسبت به وقتي که از کارت اعتباري استفاده مي‌کنند، کمتر خرج مي‌کنند.
________________________________________
: وسوسه خريد آني؛ تحليل روانشناسانه اين رفتار و راه‌هاي مقابله با آن
________________________________________
?. آب مرکبات ننوشيد
اسيد و فيبرهاي سخت که در مرکبات وجود دارد، به معده‌ي خالي آسيب مي‌زنند. اين مورد به‌ويژه براي افرادي که مبتلا به گاستريت يا در معرض ابتلا هستند، خطرناک است.
توصيه: آب مرکبات تازه اگر به‌نسبت ? به ? (براي افراد معمولي) و ? به ? (براي افرادي که معده‌ي هايپراسيدي دارند) با آب رقيق شود،براي بدن‌تان مفيد است.
تحقيقات ثابت کرده‌اند که گرسنگي باعث مي‌شود خونسردي‌مان را از دست بدهيم، زيرا ما براي کنترل خودمان به انرژي احتياج داريم که با معده‌ي خالي، اين مقدار انرژي براي کنترل‌مان وجود ندارد.
توصيه: اگر قبل از شروع بحث فرصت غذاخوردن نداريد، يک نوشيدني گرم بنوشيد و به طرف مقابل‌تان هم تعارف کنيد. اين کار، بحث را دوستانه‌تر خواهد کرد.
________________________________________
: خواص هويج براي سلامتي و طرز تهيه يک نوشيدني خوشمزه و مقوي
________________________________________
و در آخر: با شکم خالي چه کارهايي مي‌توانيد انجام دهيد؟
احتمالا حدس مي‌زنيد محتمل‌ترين کاري که بهتر است با شکم گرسنه انجام بدهيد، خوردن غذاست! اما کارهايي هستند که حتي فکرش را نمي‌کنيد که بهتر است در گرسنگي انجام شوند.
حل‌کردن مسائل
وقتي گرسنه هستيد، توانايي‌تان براي دقت و تمرکز بيشتر مي‌شود. به‌گفته‌ي محققان، اين ميراثي از اجداد اوليه‌ي ماست که بايد کل تمرکزشان را براي به‌دست‌آوردن غذا مي‌گذاشتند. هورمون گرسنگي «گرِلين» با تحريک فعاليت مغز، به ما کمک مي‌کند تا کارهاي مختلفي را هم‌زمان انجام دهيم.
انتخاب‌کردن
اگر براي انتخاب بين چند چيز گير افتاده‌ايد -مثلا نمي‌دانيد پيراهن قرمزي که حاشيه‌هاي طلايي دارد، بيشتر به شلوار جين جديدتان مي‌آيد يا بلوز آبي و سفيد با يقه‌ي توردار- سعي کنيد با شکم خالي انتخاب کنيد. تحقيقات نشان مي‌دهد، تصميماتي که فرد در زمان گرسنگي مي‌گيرد با اينکه بدون فکر قبلي و ناگهاني هستند، اغلب بيشتر به موفقيت مي‌رسند. البته واضح است که نبايد در مورد تصميمات مهمي که مسائل اقتصادي، ارتباطي يا سلامتي را به‌خطر مي‌اندازد، اين روش را به‌کار ببنديد.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: کدام غذاها را مي‌توانيد با معده خالي بخوريد و کدام غذاها را نه!
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع رژيم و تغذيه براي تناسب اندام
به من بگو چه مي‌خوري تا به تو بگويم که هستي

7000تومان



“بهشت زير پاي مادران است، نه کارمندان!” وقتي براي اولين بار اين جمله را خواندم مادراني را متصور شدم که در کنار مادر بودن به جامعه خود نيز خدمت مي کنند.آنها سعي دارند براي جامعه مفيد باشند و اين در تضاد با مادر بودن آنان نيست. مادر من نمونه اي است از همه زنان اين جامعه که در کنار مادر بودن در جامعه خود نيز مفيد هستند. اما وجود چنين ديدگاه هايي باعث مايوس شدن همه بانوان شاغل، چه مادر باشند و چه نباشند، مي گردد. حال سوالي که مطرح مي گردد اينست چرا برخي افراد چنين تفکري دارند؟ به نظر بنده دليل اصلي اينست که افراد جامعه ما در ضمير نا خود آگاه خود موثر بودن زن در جامعه را قبول ندارند و اين امر موجب مي گردد که نگاه جامعه به مقوله “زن و کار” همان نگاه ??? سال پيش باشد. پس چه بايد کرد تا جامعه با تمام وجود بپذيرد که زنان هم مي توانند مانند مردان موثر باشند؟ در زير چند راهکار را براي پايان دادن به اين تبعيض جنسيتي ارائه داده ام:
از بين بردن برخي باور هاي غلط:
تنها وظيفه زنان انجام امور خانه و تربيت فرزندان است.
شايد ??? سال پيش اين باور بنا بر نياز هاي جامعه درست بود ولي امروز بدليل پيشرفت روز افزون جامعه مشارکت زنان در جامعه امري ضروري مي باشد. زيرا که يک جامعه براي پيشرفت به همه اعضاي خود نياز دارد.
مردان نسبت به زنان مديران بهتري مي باشند.
يکي از مخربترين باور هايي که مي تواند زنان را از عرصه هاي مديريتي جامعه بدور نگاه دارد، داشتن نگاه جنسيتي نسبت به مديريت است. عموما در جوامع در حال توسعه و توسعه نيافته زنان را بدليل داشتن برخي تفاوت ها نسبت به مردان ضعيف تر مي دانند که باعث به دور ماندن زنان از پست هاي مديريتي مي شود که در نهايت به ضرر خود جامعه تمام مي شود.
مادران خانه دار فرزندان بهتري تربيت مي کنند.
متاسفانه اين باور غلط باعث ضربه زدن به بانوان شاغل در جامعه مي شود. چرا که ذهنيتي در عموم جامعه ايجاد مي کند که باعث مي شود ديد منفي نسبت به عملکرد تربيتي زنان شاغل داشته باشند. ولي اين نکته مهم بايد در نظر گرفته شود که زنان شاغل بدليل مواجه با اتفاقات گوناگون در درون جامعه تجربيات زيادي کسب مي کنند که مي توانند به کمک آن تجربيات فرزندان خود را بهتر تربيت نمايند.
آموزش و تربيت مديران زن
براي آنکه مديران قدرمتند و توانمد در عرصه هاي مديريتي داشته باشيم بايد زمينه سازي هاي مناسب انجام پذيرد. يکي از مهمترين بستر سازي هاي لازم براي داشتن مديران موفق آموزش آنان مي باشد. از آنجايي در جوامعي نظير جامعه ما برخي پيش فرض هاي غلط در باره زنان وجود دارد بايد نگاه ويژه اي به تربيت مديران زن داشته باشيم. به طور مثال مي توان با آموزش مديريت به دختران در مدرسه و حتي خانه چگونه مديريت کردن را در آنان نهادينه کرد. اين کار علاوه بر کمک به موفق بودن آنان در امر مديريت باعث افزايش روحيه در آنان مي شود.
متوقف کردن نگاه ابزاري-سياسي به زنان در جامعه
در سال هاي اخير مشاهده شده است که دولت ها بعد از به روي کار آمدن اقدام به انتصاب بانوان در برخي از پست هاي مهم دولتي مي کنند. اگر به صورت سطحي به مسئله نگاه کنيم امري بسيار خوب به نظر مي رسد ولي اگر عميق تر به اين قضيه نگاه کنيم در مي يابيم که اين کار بيشتر براي کسب محبوبيت دولت در ميان اقشار تحصيل کرده و روشن فکر جامعه است. فرض کنيد يکي از اين بانوان در کار خود به هر دليلي موفق نباشد و نتواند وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهد؛ در دوره هاي بعدي به دليل عدم وجود بستر سازي هاي مناسب انتصاب بانوان در رده هاي بالاي مديريتي بسيار سخت تر خواهد بود. پس بهتر است دولت هاي به جاي استفاده از بانوان براي کسب محبوبيت بيشتر به فکر بستر سازي براي حضور آنان باشند.

و در پايان جامعه ما جامعه اي در حال پيشرفت است و براي پيشرفت به همه اعضا نياز داريم و اين امر محقق نخواهد شد مگر با بستر سازي هاي مناسب. پس بهتر است به جاي زير سوال بردن فعاليت زنان در جامعه زمينه را براي فعاليت بيشتر آنان در جامعه مهيا سازيم.



درجامعه امروزي ايران،که براساس برخي آمارجهاني رتبه اول رادرشاخص تعارضات احساسي وعصبانيت دربين سايرکشور هادارد،کم نيستندکساني که ازنظرعلمي در رده هاي بالا قرار دارنداما دربرقراري ارتباط باسايرين به شکل موثرومفيد ناتوان هستند و اين ضعف،مشکلات اجتماعي متعددي رابه دنبال خواهدداشت.
اين افراد همچون ديگران در دوره هاي ابتدايي و آموزش عالي تنها به کسب علم ودروس مربوط به علوم‌ تجربي و رياضيات و يا علوم انساني(به شدت محدود و وابسته به حفظيات)پرداخته‌اند و از طريق آموزش وپرورش آگاهي خاصي در زمينه شيوه زندگي وروابط صحيح با ديگران به آنها آموخته نشده است،مگر آنکه فردبه توصيه کسي ويا برحسب علاقه خود دراين زمينه مطالعاتي راداشته باشد.
اما آموختن روش صحيح زندگي وداشتن رابطه موثر انسان با ديگران براي داشتن يک زندگي لذت بخش واثرگذارضروري است.
بهترين سال ها براي يادگرفتن اين موارد دوران ابتدايي است،چرا که هنوز شخصيت فرد به شکل کامل شکل نگرفته است و تغيير شخصيت و ويژگي هاي شخصيتي ميسراست اماهرچه از سالهاي عمر انسان بگذرد اين تغيير سخت تر مي‌شود.
چند مورد مي توان درباره محتواي اين درس ذکر کرد:
خودآگاهي
مديريت زمان
تفکرمنطقي ونقادانه
شنونده خوبي بودن وفن بيان مناسب
وقت شناس ومسئوليت پذير بودن
ابراز همدلي وارائه راهکار درهنگام مشکلات
صداقت و صراحت در بيان ورفتار درعين مودب بودن
بيان صحيح احساسات خود و درک احساسات ديگران
توانايي حل مسئله براي برطرف کردن مسائل زندگي(مسائل شخصي،کاري و …)
هرکدام از اين موارد بايد به تناسب سن وسال تحصيلي دانش آموزان تدريس شوند و مي توان به شکلي خلاصه هر کدام را در قالب يک درس فقط در يک سال تحصيلي ياد داد.
اما بهتر است ابتدامهارت هاي پايه اي و آسان تر درسال هاي نخست آموزش داده شودو در طول ? سال دوره ابتدايي، بخشي ازهر کدام ازموارد بالا به دانش آموزان تدريس شود؛ چرا که اگر مهارت هاي زندگي درطول مدت طولاني تري آموخته شونداثر بخشي بهتري دارند.
همچنين خودمعلمان ابتدايي بايدتوسط متخصصين و روانشناسان خبره، موارد بالا را به بهترين شکل آموزش ببينند تا بتوانند به شکلي مناسب به دانش آموزان اين مهارتها رابياموزند.

چندويژگي مي توان براي نحوه تدريس اين درس در نظر گرفت:
لزوما نبايد داراي کتابي باشد که از آن امتحان گرفته شود.
براي مثال در ژاپن،که يکي از بهترين نظام هاي آموزش و پرورش رادرجهان دارد،دردوره ابتدايي چيزي به نام نمره ومردودي وجود نداردچون هدف تربيت،نهادينه کردن مفاهيم وساختن شخصيت است،نه فقط تعليم و تلقين و حفظ کردن.
همچنين دانش آموزان نبايدبه خاطر ترس از نمره اين درس را مطالعه کنندو همچنين صرفا مطالعه کتاب وحفظ کردن آن نمي تواند همه بخش ذهن را درگير کند و يادگيري کامل مهارتها صورت نمي‌گيرد.
حتما کلاس بايدبه شکل کار گروهي و هر جلسه در گروه هاي متفاوتي برگزار شود.
چرا که ذات اين درس ارتباط افراد با يکديگر است،و اگر معلم به شکل سنتي،تنها مطالب را بازگو کند ودانش آموزان هر کدام به تنهايي و انفرادي درس را بياموزندتاثيرچنداني نخواهد داشت.
بهتر است که آموزش در فضاهاي مختلف و نه فقط کلاس درس صورت بگيرد.
ميتوان بخشي ازدرس رادرحياط ويا حتي دراردو آموزش داد.(اردويي که هدف آن بازديدمحض نباشد)
همچنين در اصل،نکات مربوط به اين درس بيشتر مهارتي هستند(مهارت زندگي ومهارت اجتماعي)و خود دانش آموز بايد اين نکات راتجربه کند.



به زعم من اينروزها، پر شباهت به آن مثل معروف و ملموسِ “افتاده از آن ور بام” شده ايم، گويي آنقدر محض نيفتادن از سوي ديوارِ تمجيد از نيکي هايمان به عقب رفته ايم که از سوي ديگر در بيان ايرادتمان افتاده ايم!
شايد از همين روست که اگر به من و شماي نوعي مجالي بدهند من باب برشمردن ليستي از آن چه يک خارجي ايران سفر کرده را متعجب مي کند، بي اختيار انتخاب هايمان رنگ و بوي نقصان و کاستي خصايل مان خواهد داشت که از قضا واقع بين اگر باشيم، وجودشان غيرقابل انکار است. يعني دست کم براي خيلي از خارجيان مهمان ما ايرانيان، از ترافيک و نحوه رانندگي و رعايت نکردن قوانين راهنمايي رانندگي گرفته تا دخالت و قضاوت هاي بعضا نامناسب در امور شخصي يکديگر (خاصه اگر چندي دمخور و هم نشيني در کشورمان داشته باشند)، از عجايب رفتاري ما ايرانيان خواهد بود.
اما در کنار اينها نمي توان غافل از آن صفا و صميميتي که در اغلب ما ايراني ها در کمک و راهنمايي به خارجيان مهمان وجود دارد، شد. نمي توان شگفت آنان از تنوع فرهنگ هاي مختلفِ جا گرفته در ذيل يک هويت ملي مشترک را ناديده گرفت. حتما براي يک بار هم شده جاذبه هاي طبيعي چونان گردنه حيران، حيران شان کرده، اگر دلي به دامان طبيعت زده باشند. يا مزه مزه طعم هاي ايراني، با آن تنوع جغرافيايي اش، حتما روزي دچار سحر عاطفه مادران اين سرزمين شان کرده است. حتي دور از تصور نيست که بوي بهار نارنج شيراز مدهوش شان کرده باشد.
القصه اينکه واقع بين اگر بود، بايد اقرار کرد ما مردمان نيز، چونان هر ملت ديگري، ملغمه اي خوش رنگ از کاستي ها و بلندي هاي خودساخته ايم. حال يکي چشمگير تر و ديگري چشم نواز تر و يا شايد حتي يکي پر آب چشم از سيه روزي بخت مردمان اش از آوار رنج و درد و اندوه. اينکه برآيندمان چقدر مثبت است و تا چه حد تلاش مي کنيم در جهت بيشتر مثبت شدنش، چيزي است که زمان آن را به محک آزمون نهاده است و حتي به نظاره نشسته آنچه را هر ملت در زماني به بلنداي تاريخ مي بافد و مي تند. مهم است ايمان بياوريم به سرنوشت جمعي داشتن.
ما و تمام نسل هاي پيش و پس هر سرزميني، مسئول ايم در قبال آنچه ساخته ايم و مي سازيم. وامدار پيشينيان و مديون آيندگان نيز.
از اينروست که لزوم نگاهي بي حب و بغض، اهتمامي با آگاهي وافرتر و بينشي همه نگر ، جامه ما نزد خارجيان مهمان را زيباتر خواهد کرد و حيرت شان بيش از عيوب، ناشي از تحسين نيکي ها خواهد بود.

8000تومان



خيلي از شرکت‌ها واقعا مي‌خواهند فرهنگ نوآوري را در سازمان خود ايجاد کنند، فرهنگي که کارمندان را به پذيرفتن خطراتي تشويق مي‌کند که به خلق محصولات جديد منجر مي‌شود. اما اکثر مديران ارشد نمي‌دانند دقيقا چطور مي‌توان به چنين فرهنگي دست پيدا کرد و همين باعث مي‌شود در رسيدن به ابتکارات جديد ناکام بمانند. اين مقاله را بخوانيد تا با ? راهکار براي ايجاد فرهنگ نوآوري در سازمان‌ها، آشنا شويد.
جالب اينجاست، چيزي که آنها را عقب نگه مي‌دارد، تمرکز‌شان بر فرهنگ سازماني است. آنها فقط به چشم‌انداز کُلي فکر مي‌کنند، در حالي که بايد تغييراتي را پايه‌ريزي کنند که به ايجاد اين چشم‌انداز کمک کند. فرهنگ، تأثير مستقيم رفتارهاي مشترک است و در نتيجه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *