مقالات

این، برای، یک، کنید، بسیار

دانلود پایان نامه

. شاخص گلیسمی بالای نان صبحانه و ساندویچ ناهارتان بر میزان قند خون و انسولین اثر می‌گذارد، پس باید به‌جای آنها از غلات کامل و سبوس‌دار استفاده کنید. براساس مطالعه‌ای روی مردان ?? تا ?? ساله که در مجله‌ی آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی (Academy of Nutrition and Dietetics) منتشر شده، مصرف موادغذایی با شاخص گلیسمی پایین‌تر مانند غلات کامل موجب کاهش آکنه و درمان جوش صورت می‌شود.
?. حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم

وجود حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که در رژیم‌غذایی‌تان به‌اندازه‌ی کافی آب مصرف نمی‌کنید.
همیشه راه از بین بردن سیاهی دور چشم، استراحت شبانه‌ی طولانی نیست. ممکن است که حلقه‌های تیره‌ای که با آن مواجه هستید، بیشتر مربوط به حفظ آب در بدن‌تان باشد، یعنی آب کافی مصرف نمی‌کنید (فواید نوشیدن آب). فراموش نکنید که وضعیت پوست فقط به خوراکی‌هایی که می‌خورید مربوط نیست و نوشیدنی‌ها نیز روی آن تا?ثیر می‌گذارند. حتما میزان توصیه‌شده‌ی ? لیتر آب در روز را مصرف کنید و با آبرسانی به پوست و هیدراته نگه داشتن بدن‌تان، آن لکه‌های کبود آزاردهنده را ازبین ببرید.
این راه‌حل سریع با کاهش مصرف شیر کمک بیشتری به شما می‌کند. براساس بررسی ناحیه‌ای صورت، نوشیدن لبنیات می‌تواند منجربه التهاب در سراسر بدن، حتی زیر چشم‌هایتان شود و ازآنجاکه ?? درصد مردم به شکلی از عدم تحمل لاکتوز دچار هستند، شما هم ممکن است که به این مشکل دچار باشید.
?. خشکی پوست
خشکی پوست می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که در رژیم‌غذایی‌تان سدیم بسیار زیادی وجود دارد.
نمک باعث حفظ آب در بدن و خشک شدن پوست‌تان می‌شود. این نیز دلیل دیگری است که نشان می‌دهد باید مصرف سدیم خود را کاهش دهید، زیرا باعث خشک شدن پوست‌تان می‌شود. وقتی نمک زیادی در رژیم‌غذایی‌تان وجود دارد، بدن با تلاش برای حفظ آب، سعی در جبران بیش‌ازحد آن دارد و این فقط موجب داشتن گونه‌های پف‌کرده نمی‌شود و علاوه‌بر آن باعث می‌شود پوست خشک و ترک‌خورده داشته باشید.
?. چربی پوست
پوست چرب می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که در رژیم‌غذایی‌تان لبنیات بسیار زیادی وجود دارد.
اگر چربی پوست‌تان بیش‌ازحد زیاد شده و هر روز با رطوبت و چربی بیش‌ازحد پوست روبه‌رو هستید، شاید به این دلیل است که بیش‌ازحد لبنیات می‌نوشید. به گفته‌ی پژوهش‌گران آکادمی تغذیه‌ی آمریکا (American Academy of Nutrition)، پسرانی که شیر کم‌چرب مصرف می‌کنند، نسبت‌به دیگران بیشتر دچار آکنه می‌شوند.
در مطالعه‌ای که در مجله‌ی آنلاین بیماری‌های پوستی (Dermatology Online Journal) منتشر شده، همین نتایج درمورد دختران هم به‌دست آمده است. البته این نتایج درمورد کاهش مصرف شیر و کاهش چربی پوست به‌طورکلی است و فقط مربوط به مصرف شیر کم‌چرب در دختران نیست. ولی رزماری انگلتون عقیده دارد که رابطه‌ی میان چربی پوست و مصرف لبنیات درمورد همه صادق نیست و او توصیه می‌کند که «کاهش مصرف لبنیات و ارزیابی اینکه آیا این کاهش موجب بهبود آکنه می‌شود یا خیر، می‌تواند مفید باشد.»
?. اگزما

اگزما می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که در رژیم‌غذایی شما پروتئین حیوانی بسیار بالایی وجود دارد.
بخش قرمز و ناهمواری که دچار خارش پوست شده است، اگزما پوستی است. شما نباید اجازه بدهید که اگزما برای مدتی طولانی ادامه پیداکند و با چند ترفند غذایی ساده می‌توانید از شر آن خلاص شوید. ابتدا اجازه بدهید تصور غلط رایجی را روشن کنم. شاید شنیده باشید که کاهش مصرف موادغذایی دارای شکر بالا راه رهایی از اگزماست. درست است که باید مصرف خوراکی‌های شیرین را به دلایل دیگر کاهش بدهید، ولی در مطالعه‌ای که در مجله‌ی Acta Dermato-Venereologica منتشر شده، مشخص شده است که شکر موجب بدتر شدن اگزما نمی‌شود. پس اگر می‌خواهید مصرف شکر را کم کنید، این کار را برای کاهش خطر ابتلا به دیابت و چاقی انجام دهید، نه برای نجات پوست‌تان.
بهتر است که امتحان کنید و ببینید که وقتی به گفته‌های سوزان تاکر (Susan Tocker)، متخصص تغذیه و بنیان‌گذار روش درمانی Green Beat Life عمل بکنید، چه اتفاقی رخ می‌دهد. او توصیه می‌کند که رژیم گیاهخواری را امتحان کنید و می‌گوید: «بسیاری متوجه می‌شوند که وقتی خوردن گوشت را کنار می‌گذارند، اگزمای آنها برطرف می‌شود.»
خلاصه‌ی مطلب
الکل رطوبت پوست را از بین می‌برد و باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود.
گاهی وجود جوش نشان می‌دهد که در رژیم‌غذایی شما موادغذایی دارای شاخص گلیسمی بالای (غذاهایی که با سرعت بیشتری گلوکز آزاد می‌کنند و سطح قندخون را بالا می‌برند) زیادی وجود دارد.
مصرف لبنیات می‌تواند موجب چرب‌شدن پوست شود و سدیم بیش‌ازحد نیز موجب خشکی پوست می‌شود.
________________________________________
در ادامه بخوانید: ? رژیم غذایی عالی برای داشتن پوستی زیبا و شاداب
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رژیم و تغذیه برای تناسب اندام
به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

7000تومان



موفقیت و پیشرفت شغلی نیز مانند هر دستاورد دیگری به آسانی به دست نمی‌آید و باید برای دستیابی به آن، مهارت‌هایی را کسب کنید. هوش و استعداد به تنهایی کافی نیست و در دنیای تجارت امروز، که دنیای سرعت، رقابت و ارتباطات است، به چیزهایی فراتر از آنها نیاز دارید. در این مقاله جیمز میشل لَفرتی مدیرعامل شرکت بریتیش امریکن توباکو (British American Tobacco) تجربیات ارزشمند خود درباره‌ی مهم‌ترین و ضروری‌ترین مهارت‌های لازم برای پیشرفت و موفقیت شغلی هر کارمندی را با ما در میان می‌گذارد.

دیروز، در انجمن بزرگی از رهبران تجاری جوان، پرسشی از من پرسیده شد که در طول این سال‌ها بیش از هر پرسش دیگری با آن مواجه شده‌ام: «چه توصیه‌ای برای موفقیت شغلیِ نسل هزاره دارید؟»

ما در جهانی با سرعت بالا زندگی می‌کنیم. همانطور که به تیم خود در BAT (شرکت بریتیش امریکن توباکو) می‌گویم، «اکنون زمان، زمانِ کالاهای FMCG یعنی «کالاهای تندمصرف» (Fast-moving consumer goods) است. همانطور که می‌بینید در اسم این کالاها از هیچ واژه‌ای که معنای آهستگی بدهد، استفاده نشده است. ?? سال پیش که وارد حرفه‌ی بازاریابی شدم، مفاهیم بازاریابی مانند «SEO» (بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو) و «بازاریابی دیجیتال» وجود نداشت، ولی امروز این مفاهیم اهمیت و تاثیر بسیار زیادی در موفقیت دارند. اما با تمام این تغییراتی که گفتم، همیشه ممکن است به دام این باور اشتباه بیفتیم که امروزه عوامل موفقیت فردی کارمندان نیز تغییر کرده‌ است، در حالی که چنین نیست.
با وجود تغییر نام‌گذاری‌ها و مجموعه‌ی مهارت‌های فنی، اصول مبنایی همچنان بدون تغییر مانده‌اند، یعنی همان «مهارت‌هایی» که موجب می‌شود یک کارمند حفظ شود و کارمند دیگر، به راحتی جایگزین شود. این اصول در سال ???? هم همین موارد بودند، امروز هم همین موارد هستند و در سال ???? هم همین موارد خواهند بود. این اصول، مجموعه‌ی مهارت‌های ناملموسی هستند که مختص هیچ زمانی نیستند و در این میان ? اصل وجود دارد که توصیه می‌کنم، تمام کسانی که می‌خواهند در تجارت امروز (و البته فردا) موفق باشند، آنها را بپذیرند.

?. قابلیت اطمینان
زمانی مدیر ارشدی داشتم که برایم کار می‌کرد. او مسئول ارائه‌ی به‌روز‌رسانی‌های به‌موقع، برای پروژه‌ی بسیار مهم خود و ارائه‌ی اطلاعاتی به افراد در مورد روند آن بود. یک بار به دلیل تاخیر در ارائه‌ی گزارش، از او سوال کردم و به من جواب داد: «فردا روی آن کار می‌کنم.» چند روز گذشت و دوباره از او پرسیدم و همان جواب را شنیدم. این وضعیت بیش از دو هفته ادامه پیدا کرد! و در پایان، اعتمادم را نسبت به قابلیت اتکا و قابل اطمینان بودن این مدیر از دست دادم. قابلیت اطمینان (Reliability)، یعنی می‌شود به شما اطمینان کرد که آنچه می‌گویید انجام خواهید داد را واقعا انجام بدهید. همانطور که امروز به مخاطبان جوانم می‌گویم: «چه حسی خواهید داشت اگر به شما بگویم که حقوق شما را در روز بیست‌و‌یکم ماه پرداخت می‌کنم، و سپس زمانی که به آن روز می‌رسیم، به وعده‌ام عمل نکنم؟ و بعد مدام به شما بگویم، فردا حقوق‌تان را پرداخت می‌کنم، ولی هرگز این کار را انجام ندهم. آیا شما می‌پذیرید؟» احتمالا خیر. اگر از شرکت انتظار دارید که در انجام تعهداتش نسبت به شما قابل اعتماد باشد، شما نیز باید همینطور رفتار کنید و به وعده‌ی خود عمل کنید. به همین سادگی است و این یعنی قابلیت اطمینان.
________________________________________
: ?? راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند
________________________________________
?. مهارت نگارش

من بسیار خوش‌شانس بودم که در فرهنگ «یادداشت‌های یک صفحه‌ایِ» شرکت بزرگ P&G رشد کردم و در هنر نگارش تجاری موثر، تسلط پیدا کردم. نوشتن ?? سال پیش هم مهم بود، خیلی قبل‌تر از اینکه شرکت‌ها جهانی شوند و در تمام مناطق دنیا شعبه داشته باشند. امروزه نوشتن اهمیت بسیار بیشتری دارد. نگارش خوب می‌تواند کوه‌ها را جابجا کند. نوشتن، تفکر شما را تقویت می‌کند. به فرد کمک می‌کند تا در میان مناطق زمانی و جغرافیایی جابجا شود. نوشتن می‌تواند نمایانگر شما باشد و ارزش ویژه‌ی برند شخص شما را بسازد یا از بین ببرد. هیچ چیز مهم‌تر از یادگیری نگارش موثر و بیان افکارتان به شیوه‌ای مختصر و کوتاه بر روی کاغذ نیست. اگر نمی‌توانید خوب بنویسید، تمرین کنید. در دوره‌های مکاتبات بازرگانی شرکت کنید. کسب این مهارت، آسان است و فقط به تمرین و پشتکار نیاز دارد.
تبلیغات

________________________________________
: ? گام موثر برای نوشتن طرح کسب‌ و کار
________________________________________
?. هوش هیجانی یا «هوش اجتماعی»

حتی بیش از ?? سال پیش هم، ما در جهانی از ساختارهای ماتریسیِ همکاری زندگی می‌کردیم. دیگر هیچ انسانی مانند یک جزیره نیست. یعنی باید بدانید که چگونه با دیگران رفتار کنید و درک کنید که دیگران تحت تاثیر آنچه انجام می‌دهید یا انجام نمی‌دهید قرار می‌گیرند. هنوز هم بسیار متعجب می‌شوم وقتی جوانانی را می‌بینم که به تماس‌های تلفنی یا ایمیل‌ها پاسخ نمی‌دهند، انگار خیلی مشغله دارند و نمی‌توانند این کار را انجام دهند. بعضی از آنها تعجب می‌کنند که چرا نمی‌توانند شغل‌های بزرگ را به دست بیاورند یا شغل خود را حفظ کنند. ندانستن اینکه چگونه با دیگران رفتار کنید، و چگونه آنها را مجذوب خود کنید، بدون شک قاتل حرفه‌ی شماست، مهم نیست که چقدر باهوش باشید. فقط فردی احمق نمی‌تواند تشخیص بدهد که «هیچ کسی وجود ندارد که باهوش‌تر از همه باشد». احترام گذاشتن به دیگران را یاد بگیرید. کاری کنید که دیگران حس کنند که به آنها بها داده شده است و درک شده‌اند. دنیایی که امروز در آن کار می‌کنیم، بیش از هر زمان دیگری، جهان «تاثیرگذاری» است تا جهان «قدرت». یعنی هر فرد باید هنر رفتار با دیگران را به خوبی یاد بگیرد.
________________________________________
: ? تکنیک برای تقویت هوش هیجانی
________________________________________
?. حرفه‌ای بودن

حرفه‌ای‌گری حوزه‌ی وسیعی است که همه چیز، از لباس پوشیدن، تا رفتار، و تا رویکرد فرد در محل کار را در برمی‌گیرد. آیا شما حرفه‌ای عمل می‌کنید؟ آیا برای شغل خود، مناسب به نظر می‌رسید؟ همه‌ی ما می‌توانیم «بی‌عدالتیِ قضاوت بر اساس ظاهرِ افراد» را فریاد بکشیم، ولی در بیشتر موارد، مردم بر اساس ظاهر افراد قضاوت می‌کنند. وقتی شما مانند فردی نامرتب لباس می‌پوشید، دیگران تصور نمی‌کنند که فردی جدی و منظم هستید. وقتی همیشه تاخیر دارید، دیگران از اینکه ناچارند منتظر شما بمانند خشمگین می‌شوند و در توانایی شما برای انجامِ کارها، تردید می‌کنند. کافی است که این آزمون ساده را انجام دهید. پیش از رفتن سرِکار، در مقابل آینه بایستید. آیا حاضرید خودتان را استخدام کنید؟ آیا حاضرید مسئولیت شرکت‌تان را به خودتان بسپارید؟ پس حرفه‌ای شوید و درست رفتار کنید.
________________________________________
: ?? فرمان اخلاق حرفه‌ای در محل کار
________________________________________
?. ارائه‌ی شفاهی

این مورد، ارتباط بسیار نزدیکی با ارتباط‌های مکتوب دارد. آیا می‌توانید افکار خود را به یک سخنرانی منسجم ترجمه کنید که ساده، قابل فهم و معنادار باشد؟ این مسئله در مجموع، مرتبط با هنر برقراری ارتباط است و اگر نتوانید به خوبی ارتباط برقرار کنید، به سختی به موفقیت خواهید رسید. خبر خوب این است که مانند نوشتن، در این کار نیز به راحتی می‌توانید استاد شوید، فقط باید تمرین کنید. اگر به من ?? روز مهلت داده شود، می‌توانم هر کسی را به یک سخنران عالی تبدیل کنم.
________________________________________
: ? ترفند برای اینکه با یک ارائه خلاقانه، رئیس‌تان را حیرت زده کنید
________________________________________
?. توجه به جزئیات

جزئیات اهمیت بسیار زیادی دارند و در تجارت بسیار مهم هستند. یک صفر اضافه می‌تواند ? میلیون را به ?? میلیون تبدیل کند. توجه نکردن به جزئیات، می‌تواند موجب از دست دادن یک حرفه شود. مدت‌ها است که این اصل را برای خود تعیین کرده‌ام که اگر در رزومه‌ای که دریافت می‌کنم غلط املایی وجود دارد، آن را مستقیما داخل سطل زباله بیندازم. اگر فردی حتی در رزومه‌ی خود نیز (که معرف اوست) کمال‌گرا نیست، چگونه می‌توان انتظار داشت که در کسب‌و‌کار من، به جزئیات توجه کند؟ بارها شاهد شغل‌هایی بوده‌ام که به دلیل توجه نکردن به جزئیات، عدم بررسی اطلاعات و از دست دادن میلیون‌ها دلار از پول شرکت، بر باد رفته‌اند. مواردی مانند ترتیبِ اشتباه، یک مُهرِ اشتباه، عدم پیگیری، آمار و ارقام و محاسبات اشتباه در زمانِ ارائه، کم‌اهمیت به نظر می‌رسند ولی در واقع بسیار مهم هستند و بهترین‌ها این را به خوبی می‌دانند.
نکته‌ی مهم در مورد این مهارت‌ها این است که همه‌ی آنها به انتخاب ما بستگی دارند و ربطی به ژنتیک، تحصیلات، دودمان و نژاد ما ندارند. آنها فقط به انتخاب انسان وابسته‌اند. ما انتخاب می‌کنیم که حرفه‌ای باشیم، قابل اعتماد باشیم، به جزئیات توجه کنیم و مهارت‌های ارتباطیِ کتبی یا شفاهی خود را ارتقا دهیم. با این انتخاب‌ها هرگز در طول دوره‌ی کاری خود، نگران به دست آوردن شغلی عالی نخواهید بود و در مقابل، با انتخاب نکردن این موارد، همواره با کشمکشی پر از تلخی و ناامیدی روبه‌رو خواهید بود. حالا انتخاب با شماست.
برگرفته از: linkedin.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رازهای موفقیت
موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

7000تومان



نوآوری در کسب‌وکار یک ضرورت است و این موضوع نه تنها برای کارآفرین‌ها، بلکه برای مدیران نیز لازم است. با به کارگیری نوآوری می‌توانید در زمان و پول خود صرفه‌جویی کنید، سرعت رشد و توسعه‌ی خود را افزایش دهید و از رقبایتان پیشی بگیرید. در اینجا می‌خواهیم شش مهارت که به شما یاد می‌دهد چگونه در کارتان نوآوری ایجاد کنید را آموزش دهیم.

مت کوپلند (Matt Copeland) سرپرست برنامه‌ی MBA در مدرسه‌ی بازرگانی آشریج (Ashridge) است. او می‌گوید: «وجود نوآوری در تمام عمرِ کاری لازم است، چرا که همه چیز خیلی راحت کپی می‌شود و سرعت انتقال اطلاعات در جهان به قدری بالاست که اگر کار خود را نوآورانه دنبال نکنید، امتیاز خود را در رقابت خیلی سریع از دست می‌دهید.» به همین دلیل کوپلند احساس می‌کند که نوآوری در تجارت، یک اصل مهم و کلیدی است.
برای آنکه یک ایده از مرحله‌ی تصور به مرحله‌ی اجرا برسد، به چندین مهارت برای ایجاد نوآوری نیاز است؛ مهارت‌هایی که می‌توانید در طول یک برنامه‌ی MBA و از طریق اطلاعات، مطالعه و منابعی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، تقویت کنید و بهبود ببخشید. در اینجا با مهارت‌هایی آشنا می‌شوید که کوپلند برای رسیدن به نوآوریِ موفقیت‌آمیز مهم می‌شمارد.
?. مهارت‌های پیاده‌سازی

در حالی که بسیاری از دانشجویان کوپلند انتظار دارند بخش نوآوریِ برنامه را صرف پرورش «ایده‌های دیوانه‌وار، جدید و دیده نشده» کنند، ولی او اظهار می‌دارد که نوآوری تنها به حوزه‌ی کارهای خلاقانه محدود نمی‌شود، بلکه در کارهای اجرایی نیز کاربرد دارد. «داشتن یک ایده‌ی خوب به تنهایی هیچ ارزشی ندارد، مگر آنکه با آن کاری کنید.» فراسوی رسیدن به یک ایده‌ی جدید، تمام مجموعه مهارت‌های پیاده‌سازی وجود دارند که برای آنکه ایده‌ی خود را عملی کرده و آن را روانه‌ی بازار کنید به آنها نیاز خواهید داشت. اینکه بدانید چطور ایده‌ی مناسب را انتخاب کنید و اینکه چطور از آن ایده استفاده کنید تا ارزشمند تلقی شود، دو رکن اصلی مهارت‌های پیاده‌سازی را تشکیل می‌دهند.

?. مهارت‌های حل مسئله
در ارتباط با نوآوری، انواع مختلفی از مهارت‌های حل مسئله وجود دارد. اول، قابلیت شناخت مشکلی است که محصول یا خدمات شما آن را برطرف می‌کند. «ما اغلب بدون آنکه ماهیت واقعی مسئله را متوجه شویم، به سمت راه‌حل خیز برمی‌داریم. اگر بتوانیم بخش‌های مهم مسئله را جدا کنیم، خیلی ساده‌تر می‌توانیم راه‌حل را پیدا کنیم.» دوم، مهارت‌های حل خلاقانه‌ی مسئله است. کوپلند اغلب

92