اين، براي، يا، تهوع، خريد

درد است. تمرينات اوليه‌ي يوگا مي‌توانند بسته به شرايط بدني شما تعديل و آسان‌سازي شوند.
به هر حال وقتي صحبت از ورزش مي‌شود لازم است که با پزشک خودتان مشورت کنيد تا مبادا ورزشي انجام دهيد که درد شما را افزايش دهد. نکته‌ي ديگر اينکه در زمان اوج گرفتن بيماري هر برنامه‌ي ورزشي را موقتا متوقف کنيد.
??. استفاده از اُرتوزها و بِريس‌ها

شامل وسايل کمکي هستند که حين حرکت از مفاصل شما حمايت و محافظت مي‌کنند. براي مثال کفي کفش، آتل يا بريس‌هايي که مفاصل شما را در وضعيت مناسب قرار مي‌دهند. شما همچنين مي‌توانيد دستکش مخصوص رماتيسم را براي انگشتان و دست خود تهيه کنيد. براي انتخاب اين وسايل يک متخصص ارتوپد مي‌تواند بهترين گزينه‌هاي موجود را به شما پيشنهاد بدهد.
??. سرد و گرم کردن

ماهيچه‌ها در مواجهه با گرما ريلکس مي‌شوند و سرما احساس درد را کاهش مي‌دهد. شما مي‌توانيد براي کاهش درد رماتيسم مفصلي از کمپرس سرد و گرم به تنهايي يا به تناوب استفاده کنيد. حمام آب گرم نيز مانند ورزش در استخر آب گرم درد مفاصل را کاهش مي‌دهد.
??. طب سوزني

اعتقاد بر اين است که در اين درمانِ شرقيِ قديمي از طريق سوزن‌هايي که به پايانه‌هاي عصبي نزديک مي‌شود ترشح مسکن‌هاي طبيعي بدن تحريک مي‌شود. برخي مطالعات از مفيد بودن طب سوزني براي تسکين درد مزمن حکايت دارد، اما شواهد چنداني براي مفيد بودن آن در رماتيسم مفصلي پيدا نشده است. با اين حال طب سوزني مي‌تواند براي برخي بيماران تسکيني موقتي فراهم کند.
??. تحريک الکتريکي اعصاب به صورت زيرپوستي
تحريک الکتريکي اعصاب به صورت زيرپوستي (Transcutaneous electrical nerve stimulation) يا (TENS) نوعي درمان با استفاده از جريان کم‌ولتاژ الکتريکي است که اعصاب بدن را تحريک کرده و در مسير‌هاي درد اختلال ايجاد مي‌کند. تحريک الکتريکي اعصاب به صورت زيرپوستي خط اول درمان رماتيسم مفصلي نيست و معمولا از آن براي درمان دردهاي سرسخت و مزمن استفاده مي‌شود. اگر مايليد اين درمان را امتحان کنيد با پزشک خود در اين‌ باره مشورت کنيد.
??. هواي آزاد و تغيير فضا
ممکن است به خاطر رماتيسم احساس خستگي و مريضي کنيد. وقتي با نشانه‌هاي اين بيماري دست‌و‌پنجه نرم مي‌کنيد کسي نمي‌تواند شما را بابت اينکه مي‌خواهيد در خانه بمانيد ملامت کند. اما انزوا روي خلق و سلامتي شما اثر منفي مي‌گذارد. همه‌ي انسان‌ها نياز به احساس تعلق به جمع، دوست داشته شدن، ارزشمند به حساب آمدن و مراقبت شدن دارند. تا جايي که مي‌توانيد از خانه بيرون بزنيد، حتي زماني که در بهترين حال و هوا نيستيد. هواي تازه و نور خورشيد قدرت و زندگي تازه‌اي به شما خواهد داد. ديدار با دوستان و عزيزان‌تان کمک مي‌کند روحيه‌ي خوبي داشته باشيد.
??. به خاطر داشته باشيد که تنها نيستيد
پزشکان و متخصصان مي‌توانند به شما براي کاهش درد مزمن کمک کنند. اگر نسبت به گذشته درد بيشتري را تجربه مي‌کنيد، يا اگر درد در به انجام رساندن کارهاي‌تان اختلال ايجاد مي‌کند، بدون معطلي موضوع را با پزشک خود در ميان بگذاريد. از پزشک روماتولوژيست در مورد گزينه‌هاي کاهش درد مانند تمرينات بدني، ماساژ، يوگا و طب سوزني سؤال کنيد، اما به ياد داشته باشيد که اولين اولويت شما در کنار آمدن با درد رماتيسم مفصلي، کنترل کردن التهاب است.
برگرفته از: healthline و everydayhealth



خرده‌فروشي شايد چالش بزرگي باشد، به‌ويژه در سال‌هاي اخير که غول‌هاي تجارت الکترونيک مانند آمازون سر برآورده‌اند. احتمالا اين جملات را شنيده‌ايد که «خرده‌فروشي مرده است» و «فروشگاه‌هاي فيزيکي ديگر توان رقابت ندارند». اما واقعيت اين است که آمار، چيز ديگري را نشان مي‌دهد و تأکيد مي‌کند که خرده‌فروشي همچنان مي‌تواند به راه خود ادامه دهد. براي همين در اين نوشته قصد داريم که رمز موفقيت در مغازه داري را برايتان بگوييم.

:
افزايش فروش رستوران با ? راهکار منحصربه‌فرد و نتيجه‌بخش
مهمترين رازهاي فروشندگي از زبان بزرگترين مديران فروش دنيا
برترين ايده هاي فروش که شما را در تجارت‌ موفق مي‌سازد
ما مي‌دانيم که خرده‌فروشي به قوت خود باقي است. اما صِرف اينکه خريداران دوست دارند از مغازه‌ها خريد کنند، به اين معنا نيست که آنها مي‌خواهند محصول شما را بخرند. مي‌توان و بايد خريداران را با عناصر موجود در فروشگاه، تحت تأثير قرار داد.
به‌اين‌ترتيب چگونه مي‌توانيد اين خريداران را به بهترين شکل هدف بگيريد؟ در ادامه‌ي اين مقاله، راهبردهايي معرفي مي‌کنيم که براي موفقيت در خرده‌فروشي به شما کمک مي‌کنند.

?. مشتري خود را بشناسيد
اين نکته بديهي به‌نظر مي‌رسد، اما اگر بدانيد چه تعداد از برند‌ها و خرده‌فروش‌ها براي مخاطبانِ اشتباه بازاريابي مي‌کنند، شگفت‌زده خواهيد شد. بسياري از مشتري‌ها حاضرند اطلاعات شخصي‌شان را در اختيار شما بگذارند و درعوض، پيشنهادي ويژه يا تخفيف خوبي دريافت کنند. شما هم، مي‌توانيد از اين اطلاعات براي فروشِ بيشتر سود ببريد. محيط خرده‌فروشي‌تان را باتوجه‌به علايق مخاطبانِ هدف‌تان طراحي کنيد.
?. چينش محصولات
پژوهش‌ها رابطه‌ي مستقيمي را ميان قابل‌رؤيت‌بودن قفسه‌ها و ميزان خريد نشان مي‌دهند. براساس تحقيقي که POPAL در سال ???? انجام داد، قراردادن محصولات در انتها و وسط راهرو باعث مي‌شود خريدارها بهتر آنها را ببينند. زماني که محصولات‌ خود را درون مغازه مي‌چينيد، روي اين مکان‌ها سرمايه‌گذاري کنيد. اگر مشتري‌هاي شما محصولات را نبينند، هرگز آنها را نمي‌خرند.
?. بسته‌بندي مؤثر است

تبليغات

تحقيقات نشان مي‌دهند بسته‌بندي مي‌تواند اثر بسيار زيادي روي تصميم مشتري‌ها بگذارد. عواملي مانند اندازه و شکل، رنگ، جنس و فونت، همگي روي ادراک مشتري اثر مي‌گذارند. باتوجه‌به تعداد بسيار زياد خريداراني که از فروشگاه‌ها خريد مي‌کنند، بسته‌بندي عامل بسيار مهمي است که نبايد در استراتژي فروش‌تان از آن غفلت کنيد.
?. محصولات را به‌شکل مناسبي نمايش دهيد
نمايش محصولات در محل خريد، آخرين فرصت شما براي اثرگذاشتن روي تصميم خريدار است. پس اين کار را به‌شکلي هوشمندانه انجام دهيد. نمايش محصولات بايد حالتي مکمل داشته باشد و پيام‌هاي بازايابانه‌ي فرستاده‌شده از طرق ديگر را تقويت کند.
?. محصولات گروهيِ مکمل

چند وقت پيش براي خريد بيسکويت وارد فروشگاهي شدم. انتهاي يکي از راهرو‌ها با سه محصول پر شده بود: بيسکويت، مارشمالو و شکلات. ذهن من فورا ترکيب اين سه محصول را در نظر گرفت. من براي خريد بيسکويت به فروشگاه رفته بودم، اما مارشمالو و شکلات نيز خريده بودم. اين شگرد ممکن است براي همه‌ي انواع محصولات مناسب باشد، براي مثال: تيغ اصلاح صورت همراه با خمير اصلاح و لوسيون، جعبه‌ي‌ ناهار همراه با تجهيزات لازم براي مدرسه يا حتي کتاب آشپزيِ کم‌کالري همراه با لباس‌هاي ورزشي.
?. شخصي‌سازي تجربه‌ي خريد
اين موضوعِ بسيار مهمي است و بايد کاملا به آن توجه کرد. خريداران فقط به‌دنبال خريد نيستند، آنها تجربه‌‌اي شخصي‌سازي‌شده مي‌خواهند. زماني که مشتري‌تان را شناختيد (توصيه‌ي ?)، مي‌توانيد اين شناخت را به پيشنهادها و فروش‌هاي ويژه‌ي شخصي‌سازي‌شده ترجمه کنيد.
?. ارائه‌ي پيشنهاد از کانال‌هاي مختلف
فراهم‌کردن تجربه‌‌اي منسجم و يکپارچه براي مشتري‌ در فضاي آنلاين و فروشگاه، عامل بسيار مهمي در افزايش فروش است. فراهم‌کردن امکان خريد آنلاين و نيز آوردن محصولات به فروشگاه، دو روشي هستند که در کنار هم باعث افزايش رفاه خريداران مي‌شوند.
?. به مشتري‌‌تان اطلاع‌رساني کنيد
چرا خريدار بايد در ميان رقبا محصول شما را انتخاب کند؟ مصرف‌کننده‌ها همواره به‌دنبال يافتن پاسخ اين پرسش‌اند. افراد علاقه‌ي زيادي به اطلاعات دارند و هرچه در فروشگاه اطلاعات بيشتري به آنها بدهيد، بهتر است. اما چگونه مي‌توانيد اين کار را بکنيد؟ توصيه‌هاي ? و ? را ببينيد.
?. از ابزارهاي ديجيتال استفاده کنيد
امروزه واژه‌ي «ديجيتال» شامل چيزهاي بسيار زيادي مي‌شود. شبکه‌هاي اجتماعي، ايميل‌ها، اپليکيشن‌هاي تلفن‌هاي هوشمند و حتي اپليکيشن‌هاي ديجيتالِ درون فروشگاه، همگي «ديجيتال» هستند. از همه‌ي اين موارد استفاده کنيد. تا جايي که مي‌توانيد، درباره‌ي اين گزينه‌ها چيزهايي ياد بگيريد و سپس مواردي را انتخاب کنيد که بيشتر مناسب کار شما هستند.
??. قابل‌اعتماد باشيد
برندهايي مانند گوگل، کوکاکولا و ديزني معمولا چه کار مي‌کنند؟ آنها احساس اعتماد ايجاد مي‌کنند و به‌اين‌ترتيب به باارزش‌ترين برند‌هاي دنيا تبديل شده‌اند. البته منظور ما اين نيست که از اين برند‌ها تقليد کنيد، بلکه روي برند و فروشگاه خودتان تمرکز کنيد. تجربه‌‌اي منحصربه‌فرد و قابل‌اعتماد براي مشتري فراهم کنيد تا وفاداريِ او را به خود جلب کنيد. هروقت به چنين جايگاهي برسيد، فروش هم خودبه‌خود انجام خواهد شد.
??. درباره‌ي محصولاتي که مي‌فروشيد، اطلاعات کافي داشته باشيد
فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بزرگ و غيرشخصي نيازي ندارند همه‌‌چيز را درباره‌ي محصولات عرضه‌شده‌شان بدانند. قيمت پاييني که ارائه مي‌کنند، مزيت رقابتي خوبي به آنها مي‌دهد. براي رقابت با اين فروشنده‌هاي بزرگ بايد درباره‌ي همه‌ي اقلامِ فروشي‌تان اطلاعات دقيقي داشته باشيد. بايد ضعف‌ها و قوت‌هاي همه‌ي اجناس‌تان را بدانيد. پيشرفت‌هاي جديد را در نظر بگيريد و به‌روز باشيد. سعي کنيد بيشترِ مدل‌هاي جديد را داشته باشيد. زماني که نيروهاي جديد را آموزش مي‌دهيد، نحوه‌ي کار محصولات مختلف را به آنها آموزش بدهيد. هر کاري مي‌توانيد بکنيد تا ميزان تغيير در کارمندان‌تان را به حداقل برسانيد، چراکه جايگزين‌کردن فروشنده‌‌‌اي مطلع، کاري پرهزينه و زمان‌بر است.
??. به محصولات‌تان اشتياق نشان بدهيد
اين نکته با توصيه‌ي قبل کاملا هماهنگ است. اگر مشتري احساس کند شما به چيزي که مي‌خواهيد بفروشيد، واقعا اشتياق داريد، احتمالا تمايل بيشتري به خريد آن خواهد داشت. اگر واقعا طرف‌دار محصولات‌تان باشيد، راحت‌تر مي‌توانيد آنها را بفروشيد. اگر افرادي استخدام کنيد که واقعا به محصولات‌تان علاقه‌مند باشند، در اين صورت کاملا هوشمندانه عمل کرده‌ايد. زماني که با افراد براي استخدام مصاحبه مي‌کنيد، به‌دنبال کساني باشيد که به محصولات شما ابراز علاقه مي‌کنند.
??. دوستانه رفتار کنيد

احتمالا به‌خوبي مي‌دانيد که اگر فروشنده‌اي به شما بي‌احترامي کند، اين کار چقدر ممکن است ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشد. اگر چنين تجربه‌اي به مشتري‌تان دست بدهد، ديگر هرگز از شما خريد نخواهد کرد. شما بايد در هنگام خريد در کنار مشتري حضور داشته باشيد و دوستانه رفتار کنيد، اما نبايد به او بچسبيد. فشارآوردن به مشتري قطعا باعث مي‌شود از فروشگاه شما فرار کند. راحت‌گذاشتن مشتري بسيار مهم است، درنتيجه مدام دنبال آنها حرکت نکنيد. اين استراتژي در طولاني‌مدت نتايج خوبي به‌همراه مي‌آورد.
??. از مشتري سؤال کنيد
سوال‌کردن از مشتري اثر بسيار بيشتري دارد تا اينکه اصرار کنيد مشتري محصولي را انتخاب کند. حتي اگر تعداد بسيار زيادي از يک محصول داريد، نبايد مدام از مزاياي بي‌پايان آن صحبت کنيد. هنگامي که از آنها مي‌پرسيد چه چيزي مي‌خواهند يا به چه چيزي نياز دارند، بايد به مشتري‌ها نشان بدهيد که به خواسته‌شان اهميت مي‌دهيد. فشار به مشتري را در کمترين حد ممکن نگه داريد و نشان دهيد که واقعا مي‌خواهيد به آنها کمک کنيد که گزينه‌ي مناسب را انتخاب کنند.
??. هرگز نپرسيد: «مي‌توانم کمکي بکنم؟»
تاکنون چند بار شده است که وارد فروشگاهي بشويد و از شما بپرسند که آيا به کمک احتياج داريد يا خير و شما هم پاسخ بدهيد: «نه، ممنون. فقط مي‌خواهم نگاه کنم»؟ احتمالا از بس اين اتفاق براي‌تان افتاده است،‌حتي نمي‌توانيد تعداد دفعات تکرارش را به‌خاطر بياوريد. روش بهتر اين است که اجازه بدهيد مشتري‌ها وارد شوند و محصولات را ببينند. پس از اينکه چند دقيقه در مغازه پرسه زدند، باتوجه‌به جايي که در آن مشغول گشتن هستند، اين سؤال را از آنها بپرسيد.
??. در کنار محصول اصلي، محصولات ديگر هم بفروشيد، اما درک درستي از اين کار داشته باشيد

فروش محصولات فرعي در کنار محصول اصلي، روشي قديمي و مناسب براي افزايش فروش است. اگر اين کار را پاي صندوق انجام دهيد، احتمالا باعث رنجش افراد مي‌شويد؛ مشتري در پاي صندوق تصميم خود را گرفته است و مي‌خواهد به زندگي عادي خودش بازگردد. فشارآوردن به او براي اينکه خريد بيشتري بکند، ممکن است تمام تجربه‌ي خريد او را خراب کند. به‌جاي اين کار، هنگامي که هنوز مشغول خريد هستند، محصولات فرعي را به آنها پيشنهاد بدهيد.
استفاده از تکنيک‌ها و استراتژي‌هاي فروش مناسب تفاوتي چشمگير در موفقيت شما ايجاد مي‌کند. با استفاده از فروشنده‌هاي آگاه، خوش‌‌مشرب و واقعا علاقه‌مند، مي‌توانيد کارايي اين استراتژي‌ها را بيشتر کنيد. در اينجا هدف نهايي اين است که مشتري‌ها براي خريد بارهاوبارها پيش شما بازگردند. هنگامي که مشتري‌ها با ذهنيتي مثبت درباره‌ي فروشنده‌ها مکان را ترک کنند، تمايل خواهند داشت که باز هم به فروشگاه شما مراجعه کنند. تکرار خريد براي رشد کسب‌وکار شما ضروري است، درنتيجه تمام تلاش‌تان را بکنيد تا بتوانيد توصيه‌هاي بالا را به‌اجرا دربياوريد. تکنيک‌هاي فروش دوستانه و غيرتهاجمي، افراد را به‌سمت خريد چيزي هدايت مي‌کند که نياز دارند. با استفاده از اين تکنيک‌ها مي‌توان مشتري‌ها را خوشحال کرد.
برگرفته از: mechtron cashierlive
تبليغات
موفقيت در مغازه‌داري نيازمند مديريت درست هزينه‌ها به کمک يک نرم افزار حسابداري فروشگاهي است.


همه‌ي ما حداقل يک‌بار دچار حالت تهوع شده‌ايم. حالت تهوع، همان حس آزاردهنده‌اي است که در معده‌تان داريد و احساس مي‌کنيد که مي‌خواهيد بالا بياوريد. حالت تهوع ممکن است توسط يک ويروس، مشکل يا بيماري‌هاي گوارشي، بارداري يا حتي يک بوي ناخوشايند ايجاد شود. بعضي وقت‌ها نيز ممکن است علاوه بر داشتن حالت تهوع، استفراغ کنيد. علت حالت تهوع در بسياري از اوقات کاملا مشخص نيست اما دليل آن هرچه باشد، آن‌قدر زجرآور است که حاضريد براي خلاص شدن از شرّش هر کاري انجام بدهيد. در ادامه، به برخي از علل حالت تهوع اشاره مي‌کنيم و سپس چند درمان خانگي حالت تهوع را به شما پيشنهاد مي‌دهيم.

:
درمان اسهال با چند روش موثر خانگي
چرا نمي‌توانيم شب‌ها راحت بخوابيم؟
خواص کفير؛ ?? خاصيتي که اين خوراکي براي سيستم ايمني و گوارش دارد
چه چيزي باعث ايجاد حالت تهوع مي‌شود؟
موارد بسياري مي‌توانند باعث ايجاد حالت تهوع شوند. برخي از مردم نسبت به حرکت يا نسبت به برخي غذاهاي خاص، داروها يا اثرات برخي شرايط پزشکي به‌شدت حساس هستند. همه‌ي اينها مي‌توانند باعث تهوع شوند. در اينجا برخي از علل رايج حالت تهوع را توضيح مي‌دهيم.
?. سوزش سردل يا رفلاکس معده

سوزش سردل يا بيماري رفلاکس معده به مري باعث مي‌شود هنگام غذا خوردن، محتويات معده به مري برگردد. اين رفلاکس، حس سوزشي ايجاد مي‌کند که موجب تهوع مي‌شود.

?. عفونت يا ويروس
باکتري‌ها يا ويروس‌ها مي‌توانند بر معده تأثير بگذارند و حالت تهوع ايجاد کنند. باکتري‌هاي ناشي از مواد غذايي ممکن است باعث مسموميت غذايي شوند. عفونت‌هاي ويروسي نيز مي‌توانند موجب تهوع شوند.
?. داروها

برخي از داروها مثلا داروها و درمان‌هاي مربوط به سرطان مانند شيمي‌درماني، ممکن است معده را اذيت کنند يا در ايجاد تهوع نقش داشته باشند. حتما قبل از مصرف هر داروي جديد، اطلاعات روي جعبه‌ي آن را به‌دقت مطالعه کنيد. خواندن اين اطلاعات و صحبت کردن با پزشک‌تان درمورد درمان‌هايي که روي شما انجام مي‌شود، مي‌تواند کمک کند تهوع ناشي از مصرف دارو را به حداقل برسانيد.
تبليغات

________________________________________
: کدام غذاها را مي‌توانيد با معده خالي بخوريد و کدام غذاها را نه!
________________________________________
?. ماشين‌گرفتگي و دريازدگي

ماشين‌گرفتگي و دريازدگي به‌خاطر تکان‌هاي شديد وسيله‌ي نقليه اتفاق مي‌افتند. در حين ماشين‌‌گرفتگي و دريازدگي، پيام‌هايي که به مغز منتقل مي‌شوند، با حواس پنج‌گانه هماهنگ نيستند و درنتيجه فرد دچار حالت تهوع، سرگيجه يا استفراغ مي‌شود.
?. رژيم غذايي
پُرخوري يا خوردن برخي غذاها مانند غذاهاي تُند يا پُرچرب ممکن است معده را اذيت کند و باعث تهوع شود. خوردن مواد غذايي‌اي که به آنها آلرژي داريد نيز ممکن است حالت تهوع ايجاد کند.
?. درد
درد شديد مي‌تواند در ايجاد حالت تهوع نقش داشته باشد. اين مسئله درمورد بيماري‌هاي دردناکي مانند پانکراتيت (التهاب لوزالمعده)، سنگ کيسه صفرا يا سنگ کليه صدق مي‌کند.
?. زخم معده
زخم معده يا التهاب در معده و پوشش مخاطي روده‌ي کوچک، مي‌تواند موجب تهوع شود. هنگامي که غذا مي‌خوريد، اين زخم يک حس سوزش و تهوع ناگهاني ايجاد مي‌کند.
________________________________________
: درمان زخم معده با مصرف بيشتر اين خوراکي‌ها
________________________________________

تهوع نشانه‌ي چندين مشکل پزشکي ديگر نيز هست، از جمله:
سرگيجه‌ي ناشي از حرکت دادن سريع سر (BPPV)؛
عفونت گوش؛
حمله قلبي؛
انسداد روده؛
نارسايي کبد يا سرطان کبد؛
مننژيت؛
سردردهاي ميگرني.
?? راه براي درمان حالت تهوع
در فهرست زير، ابتدا درمان‌هاي اصلي و سريع تسکين حالت تهوع را بررسي مي‌کنيم سپس به سراغ درمان‌هايي مي‌رويم که ديرتر اثر مي‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *