مقالات

این، برای، مدیران، باید، یا

دانلود پایان نامه

د دیگر بر باکتری‌ها و میکروب‌ها اثرگذار نخواهند بود.
برای درمان این مشکل به دُز بیشتری از دارو یا آنتی‌بیوتیک قوی‌تری نیاز دارید که خود باعث اثرات جانبی بیشتری می‌شود.
از مصرف آنتی‌بیوتیکی که مخصوص شما تجویز نشده است خودداری کنید. اگر پزشک برای‌تان آنتی‌بیوتیک تجویز کرده است حتما دوره‌ی درمان را کامل کنید و همیشه از پزشک‌تان درباره اثرات جانبی دارو بپرسید.
آنتی‌بیوتیک‌ها هیچ اثری روی ویروس‌ها ندارند، پس به‌خاطر داشته باشید هیچگاه از آنتی‌بیوتیک برای درمان بیماری‌های ویروسی استفاده نکنید.
برگرفته از: top10homeremedies

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع علائم، پیشگیری و درمان بیماری‌ها
سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

7000تومان



هر کسی دلش می‌خواهد جذاب و مهربان به نظر برسد تا بتواند در جامعه دوستان بیشتری داشته باشد. اما چند عادت و رفتار اشتباه وجود دارد که بدون اینکه خودتان متوجه شوید، جذابیت را از شما می‌گیرد و شما را از چشم‌ها می‌اندازد. برخی از این رفتارها را به شما معرفی می‌کنیم؛ اگر هر یک از آنها را در خودتان یافتید، فورا آن را کنار بگذارید. بعد از ترک این رفتارها خواهید دید که حلقه‌ی دوستان شما به تدریج بزرگ‌تر می‌شود.

________________________________________
: چگونه کاریزماتیک باشیم
________________________________________
?. فقط به فکر خودتان هستید
خیلی‌ها بدون اینکه خودشان بدانند این ویژگی را دارند. فقط بر خودشان تمرکز می‌کنند، فقط راجع به خودشان حرف می‌زنند و اهمیتی نمی‌دهند که دیگران چه حرفی برای گفتن دارند. در این حالت فکر می‌کنید خودتان تنها آدمی هستید که اهمیت دارد. اگر این ویژگی‌‌ها در شما وجود دارد، وقتش است خودتان را تغییر دهید. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد با آدمی که فقط به فکر خودش است دوست باشد.
________________________________________
: همدلی چیست و چه نشانه‌هایی دارد
________________________________________
?. بر زیبایی ظاهری تمرکز می‌کنید و باطن را نمی‌بینید
زیبایی حقیقی از درون قلب و روح منشأ می‌گیرد. ظاهر فیزیکی شما مهم‌ترین ویژگی شما نیست. بعضی از افرادی که رفتار ناخوشایندی دارند، فکر می‌کنند زیبایی ظاهری تنها چیزی است که اهمیت دارد. به آینه نگاه و سعی کنید عمق وجودتان را ببینید. آدمی که در پس سیمای بیرونی شما وجود دارد ممکن است به آن زیبایی که فکر می‌کنید نباشد، پس ظاهربینی را کنار بگذارید و سعی کنید طرز تفکرتان را عوض کنید.
?. دائم در حال رقابت هستید
آیا آدمی هستید که احساس می‌کند باید از همه بهتر باشد و چیزهایی که دارد بیشتر از همه باشد؟ اگر چنین است شما فرد جذابی نیستید. باید بیشتر به دوستان‌تان اهمیت بدهید و برای موفقیت‌های آنها خوشحال باشید. مثلا اگر دوست‌تان بر ترسش از ارتفاع غلبه کرد و ?? پله از نردبان بالا رفت، شما نباید بگویید: «همه‌اش همین؟ من می‌تونم ?? پله بالا برم.» به جای آن او را تشویق کنید و بگویید : «عالیه، بهت افتخار می‌کنم.»
________________________________________
: درمان حسادت با ? روش فوق‌العاده کاربردی
________________________________________
?. دوستان‌تان را دشمن خود می‌دانید
افراد ناخوشایند معمولا با دوستان‌شان در جدال‌ هستند. به جای اینکه با دوستان‌تان همراه شوید و به آنها اهمیت بدهید، دائم به آنها پشت می‌کنید و از پشت به آنها خنجر می‌زنید. اگر می‌خواهید جذاب به نظر برسید باید یاد بگیرید دوستان شما دشمن‌تان نیستند و طرف شما هستند.
?. همیشه نگرانید که برای دیگران اهمیتی نداشته باشید

اگر این موضوع همیشه برای‌تان دغدغه باشد که چرا دیگران آن‌طور که باید و شاید به شما اهمیت نمی‌دهند و به آن اندازه‌ای که توقع دارید به شما توجه نمی‌کنند، یک آدم نچسب به تمام معنا هستید. مثلا وقتی دو تا از دوستان‌تان بدون شما بیرون می‌روند، برای آنها واقعا مسئله‌ی مهمی نیست، ولی برای شما هست. با این موضوع کنار بیایید، آنها هنوز دوستان شما هستند، اما زندگی آنها وقتی شما در کنارشان نیستید هم جریان دارد‌.
?. رئیس بازی در می‌آورید
در گروه دوستانه همیشه همه به یک اندازه سهم دارند. اگر شما یکی از آن افرادی هستید که همه‌ی تصمیم‌ها را می‌گیرید، احساس می‌کنید دائم باید دستور بدهید و سعی می‌کنید کارهای دیگران را کنترل کنید، باید بدانید این رفتارتان هیچ جذابیتی ندارد.
________________________________________
: چگونه مهربان باشیم؟
________________________________________
?. صادق نیستید
وقتی صحبت از دوستی و گسترش روابط می‌شود یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که به ذهن می‌رسد صداقت است. اغلب افرادی که رفتار ناخوشایندی دارند، معمولا صادق نیستند، درباره‌ی همه چیز دروغ می‌بافند: از کوچک‌ترین سؤالی که از آنها پرسیده می‌شود گرفته تا احساس‌شان درباره‌ی مسائل مختلف. یادتان نرود که همیشه صداقت بهترین سیاست است.
?. مبادی آداب نیستید

اگر فردی هستید که با رفتارها و سخنان بی‌ادبانه یا گستاخانه دوستان‌تان را در جمع خجالت زده می‌کنید، همین حالا این عادت را کنار بگذارید. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد اطراف چنین آدمی باشد. همیشه اوقاتی پیش می‌آید که با کسی موافق نیستید یا شاهد صحنه‌ای هستید که برای‌تان خوشایند نیست، ولی این دلیل نمی‌شود به خاطر آن قشقرق به راه بیندازید، چون در این صورت مردم فقط رفتار ناخوشایند شما را می‌بینند و نمی‌توانند اشکال کار را از دیدگاه شما ببینند.
________________________________________
: ?? قانون آداب معاشرت در این دوره و زمانه
________________________________________
?. قابل اعتماد نیستید، ولی به دیگران وابسته‌اید
آیا وقتی دوستان‌تان به کمک شما احتیاج دارند آماده‌ی کمک هستید؟ یا از آن آدم‌هایی هستید که تا دوستی برای درخواست کمک‌ یا راهنمایی به شما زنگ می‌زند، گوشی‌تان گم می‌شود و شارژ تمام می‌کند و…؟ اگر آدمی هستید که نمی‌توان رویش حساب کرد، این ویژگی در دوستی یک نقطه‌ضعف برای شماست. همچنین اگر کسی هستید که دائم از این و آن کمک می‌خواهید، ولی هرگز حاضر به کمک به کسی نیستید، این هم یک نقطه‌ضعف دیگر است که هیچ‌کس نمی‌خواهد در دوستش وجود داشته باشد.
________________________________________
: آیا شما هم ویژگی‌های یک دوست خوب را دارید
________________________________________
??. همیشه نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینید
بدبینی ویژگی جذابی نیست. اگر دائم با دید ناامیدانه و منفی به همه چیز نگاه می‌کنید، سعی کنید دیدگاه‌تان را عوض کنید. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد با آدمی دوست باشد که به جای لذت بردن از جنبه‌های مثبت زندگی دائم در حال آه و ناله از جنبه‌های منفی است.
مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.
برگرفته از: lifehack

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع جذابیت و کاریزما
کاریزما همان رایحه‌ی روح است

6000تومان



تاکنون میلیون‌ها کلمه درباره‌ی رهبران ایده‌آل و مدیران خوب نوشته شده است. همه از این می‌گویند که چطور باید رهبری قوی و مسلط بود اما واقعا برای مدیر خوب بودن باید جنبه‌ی دیگری از مسئله را بررسی کرد؛ مدیریت خوب دشوار است چون چارچوب کاری سازمان و شرکت، همیشه کار را برای مدیریت بد آسان‌تر می‌کند. اینکه مدیر خوب چه می‌کند و چه نمی‌کند، هر دو مسئله‌ی بسیار مهمی هستند و به یک میزان اهمیت دارند. با ما همراه باشید تا با ?? کاری که یک مدیر خوب به کارمندانش نمی‌سپارد، آشنا بشوید.
________________________________________
: ?? عادت رئیس‌های دوست‌داشتنی
________________________________________
همه‌ی مدیرانی که در سمت مدیر عامل شرکت یا سازمان نیستند، طبیعتا رؤسایی بالادست خود دارند و باید به این سرپرستان گزارش تحویل بدهند. حال در نظر بگیرید که این رئیس بالادست شخصی است که به روحیات کارکنان و رفتار سازمانی چندان اهمیتی نمی‌دهد و تنها به دنبال تولید بیشتر است. در واقع شاید این مدیر محترم خواهان دنبال کردن اهداف درست مدیریتی نباشد، در نتیجه مدیر زیردست او نیز برای خوب بودن و رهبری درستِ حیطه‌ی تحت اختیار خود، با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود. همیشه خوب بودن و تمایل فردی برای مدیریت بی‌نقص، به‌تنهایی پاسخ‌گو نیست.

مدیر خوب بودن دشوار است زیرا برای مدیریت درست، فرد باید به‌صورت مکرر حقیقت را بازگو کند و این تلاش، کاری چالش‌برانگیز است. همه می‌دانیم که گاهی بیان حقیقت، ترسناک است. مدیران نیز در این زمینه با دیگران تفاوتی ندارند. گاهی اوقات لازم است به عنوان مدیری خوب از کارمندی دفاع کنید یا ایرادات بالادستان خود را به آنها گوش‌زد کنید، همه‌ی اینها کمی شجاعت و تسلط می‌طلبد. مدیران خوب پیوسته این‌طور رفتار می‌کنند و واهمه‌ای نیز به خود راه نمی‌دهند. برخی معتقدند مدیران برای پشتیبانی از یک کارمند، ایستادن در مقابل بالادستان و سایر حرکات شجاعانه، به اصطلاح پشت‌شان گرم است، بنابراین ترسی هم ندارند و در بدترین حالت نیز چیزی را از دست نمی‌دهند و شغل خوب دیگری به‌دست خواهند آورد. باید گفت که این طرز تفکر اشتباه است. مطمئن باشید هیچ‌کس در لحظات تصمیم‌‌‌گیری شجاعانه نظیر آنچه گفته شد، به این فکر نمی‌کند که ممکن است شغلش را از دست بدهد و با این رویکرد که این کار احتمالا عواقبی برای او به دنبال خواهد داشت، جسارت به خرج نمی‌دهد، بلکه اینها از ویژگی مدیران خوب است.
برای همه‌ی افراد گاهی قاطع بودن دشوار است، به‌ویژه وقتی که در مرکز توجه قرار می‌گیرند. همه‌ی انسان‌ها در این قبیل مواقع کمی دچار اضطراب و دلشوره می‌شوند و این اصلا اتفاق غیر معمولی نیست. مدیران نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما یقینا بهتر از کارمندان‌شان می‌توانند اوضاع را کنترل کنند و حرف‌شان را بزنند. به همین دلیل باید مدیران خوب را تحسین کرد و قدرشناس آنها بود. کنترل اوضاع به شکلی مداوم و منطقی، کار دشواری است. چه کارهایی را باید به زیردستان سپرد، چه کارهایی را نباید به آنها سپرد.

مدیران خوب از کارمندان نمی‌خواهند که:
?. به مشتری یا فروشنده دروغ بگویند
شاید شما هم در فضای کار، موردی را تجربه کرده باشید که به‌خاطر مدیرتان مجبور به دروغ‌گویی به مشتری یا فروشنده شده‌اید. این کار به‌هیچ‌وجه عادلانه و منطقی نیست. هیچ‌کس با دروغ گفتن به‌ جایی نخواهد رسید. شما در ازای دروغ گفتن به دیگران حقوق نمی‌گیرید.
?. به همدیگر دروغ بگویند

دروغ گفتن به مشتری و فروشنده و تمام طرف معاملات و ارتباطات شرکت بسیار اشتباه و ناپسند است و دروغ گفتن کارمندان یک شرکت به یکدیگر از آن ?? برابر بدتر است. به هر حال این مسئله در بسیاری از محیط‌های کاری دیده می‌شود. مثلا فرض کنید یکی از کارمندان برای انجام بخشی از کار خود به دپارتمان دیگری مراجعه می‌کند ولی در کمال بی‌انصافی، به دروغ به او گفته می‌شود که مسئول مربوطه چند دقیقه پیش شرکت را ترک کرده است. افراد معمولا برای پرهیز از انجام کارها یا گرفتن تصمیماتی که برای‌شان جالب نیست، چنین رفتاری نشان می‌دهند.
تبلیغات

________________________________________
: ?? ویژگی شخصیتی و کاری مدیران موفق
________________________________________
?. در هنگام بروز مشکل، تقصیر را بر گردن بگیرند
مدیران خوب مسئولیت هر آنچه را که در دپارتمان‌شان رخ می‌دهد، برعهده می‌گیرند. آنها در صورت بروز خطا یا مشکل، کارمندان را مقصر نمی‌دانند. در نهایت، شخص آنها مسئولیت کارها را می‌پذیرند و پاسخ‌گو هستند. مدیران خوب مانند ناخدایانی هستند که نظارت و مدیریت عرشه را برعهده دارند و کاملا مسئولیت‌پذیر عمل می‌کنند. این مدیران هرگز از کارمندان خود نمی‌خواهند که تقصیر را به گردن بگیرند.
مثلا مدیر خوب با مشاهده‌ی مشکل قبل از اینکه کارمند خود را سرزنش کند، به او می‌گوید: «تقصیر من است. قبل از اینکه این کار را به تو بسپارم باید از آموزش و یادگیری تو مطمئن می‌شدم. لازم نیست که ناراحت باشی.»
?. برنامه تعطیلات‌شان را بدون گرفتن پاداش لغو کنند یا به تعویق بیندازند

کارمندان در انتخاب زمان تعطیلات خود معمولا انتخاب گسترده‌ای ندارند و وقتی به هماهنگی لازم برای رفتن به تعطیلات می‌رسند نباید از آنها خواست که برنامه‌ی خود را تغییر بدهند یا لغو کنند. مثلا فرض کنید کارمندی قصد دارد به تعطیلات برود، او بلیط و هتل را از قبل هماهنگ و برای سفرش برنامه‌ ریزی کرده است، در چنین شرایطی یک مدیر خوب هرگز برنامه‌ی او را تغییر نخواهد داد. وقتی شرکت در زمان‌های حساس به سر می‌برد (مثلا در آخر ماه یا زمان حسابرسی)، مدیر خوب هیچ‌وقت به‌خاطر کاری شخصی اجازه‌ی ترک کارمندان را نمی‌دهد، حال چرا کارمندان باید در موقع تعطیلات تماما در اختیار شرکت باشند؟
مدیران خوب در شرایط اضطراری، از کارمندان می‌خواهند که سفر خود را لغو کنند ولی در ازای این همکاری حتما برای آنها برنامه‌های تشویقی در نظر می‌گیرند. این برنامه‌ی تشویقی باید علاوه بر اعطای هزینه‌ی ضرری که از لغو بلیط و … به کارمند تحمیل شده است، باشد. مدیران خوب همیشه کارمندان خود را در امنیت قرار می‌دهند.
________________________________________
: ?? راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند
________________________________________
?. خبرچینی و جاسوسی همکار دیگر را بکنند
مدیران حق ندارند از کارمندان خود بخواهند که جاسوسی کنند و از سایر همکاران یا هم‌تیمی‌های خود خبر بیاورند. اما این مسئله به وفور در سازمان‌ها دیده می‌شود. بعضی مدیران نالایق از کارمندان خود می‌خواهند که رفتار و صحبت‌های همکار دیگر خود را در هنگام تماس‌های تلفنی گوش بدهد و اطلاعات لازم و شیوه‌ی عملکرد او را به مدیر گزارش کند. این رفتار کاملا غیرحرفه‌ای و نامناسب است.
اگر قصد دارید رفتار کارمندان را بررسی کنید و می‌خواهید عملکرد آنها را بسنجید، نیازی به پلیس‌بازی و این حرکات غیرحرفه‌ای نیست، کافی است به‌طور مستقیم با کارمند مورد نظر صحبت کنید و به او بگویید که قصد دارید تماس‌های تلفنی او را در حضور خودش گوش کنید. مطمئن باشید این روش بهتر جواب می‌دهد و به بهبود عملکرد او کمک می‌کند.
?. از قوانین و روش‌های احمقانه، کورکورانه پیروی کنند

بسیار از شرکت‌ها و سازمان‌ها قوانین غیرمفید، گنگ و ناکارآمدی دارند که واقعا منسوخ شده‌ است و به جز مشتی سیاست دست‌وپاگیر چیز دیگری نیستند. وظیفه‌ی مدیر خوب این است که این قوانین و روش‌های منسوخ شده را از میان بردارد و با انجام اقدامات لازم راه را برای عملکرد بی‌مانع کارمندان هموار سازد.
فقط مدیران ضعیف، کارمندان خود را وادار به پیروی از قوانین و روش‌های دست‌وپاگیری می‌کنند که هیچ دلیلی برای وجودشان نیست. طبیعتا کارمندان برای مدیری که میل به تغییر این قوانین و جسارت و مهارت لازم برای چانه‌زنی در این مورد را ندارد، احترام کافی قائل نیستند.
?. عقایدشان را برای خود نگه دارند
مدیران خوب از کارمندان می‌خواهند که عقاید و نظرات خود را مطرح کنند. آنها گوشی شنوا برای شنیدن ایده‌های مختلف دارند. کسی که از دیگران بخواهد نظرشان را برای خود نگه دارند مدیری ضعیف و ناکارامد است.
________________________________________
: مزایا و معایب مدیریت کلاسیک چیست
________________________________________
?. علی‌رغم شایستگی‌شان، ارزیابی عملکرد بد را بپذیرند
گاهی‌ اوقات بعضی از مدیران به دلیل سیاست‌های کلی سازمان مجبور به انجام رفتارهایی غیرمنطقی و مسخره هستند. مثلا فرض کنید که خانم الف، کارمند درجه یک شرکتی است که دو سال پیاپی در بازبینی عملکرد درجه‌ی عالی را کسب کرده است، اما در سال سوم فعالیتش، مدیر به او می‌گوید علی‌رغم تمام شایستگی‌ها نمی‌تواند به او در ارزیابی عملکرد نمره عالی بدهد زیرا طبق سیاست‌های سازمان نباید ارزیابی عملکرد اعضای سازمان از حد مشخصی به بعد عالی منظور شود. به همین دلیل لازم است از هر بخش و دپارتمان به‌صورت تصادفی تنها به تعدادی از کارمندان در ارزیابی عملکرد درجه‌ی عالی داد.
این رفتار و سیاست واقعا احمقانه به‌نظر می‌رسد و نتیجه‌ی آن، دل‌زدگی و سرخوردگی خانم الف خواهد بود. یقینا او همان شب شروع به جست‌وجوی موقعیت‌های کاری جدید خواهد کرد و خود را برای مصاحبه‌های شغلی شرکت‌های دیگر آماده می‌کند. بدیهی است چنین مدیری شایستگی همکاری با نیروی زبده‌ای چون خانم الف را ندارد.
________________________________________
: ?? اشتباهی که مدیران در ارزیابی عملکرد کارمندان مرتکب می‌شوند
________________________________________
?. بدون وقفه و استراحت فیزیکی و روحی به کار ادامه بدهند

مدیران خوب به وقفه و استراحت میان کار معتقدند و دوست دارند کارمندان‌شان در صورت لزوم و احتیاج، تجدید قوا کنند. از نظر این مدیران، استراحت و گشت‌وگذار کارمندان در اینترنت و گفت‌وگویی برای عوض شدن حال‌وهوای‌شان بلامانع است. مدیران خوب احساس کارمندان را درک می‌کنند و شعارشان چنین است: «کارمندان بعد از استراحتی کوتاه می‌توانند بیشتر و بهتر کار کنند.»
??. سکوت در ابراز مسائلی که نیاز به صراحت دارند
مدیران خوب و قوی هرگز کارمندان را تشویق به سکوت نمی‌کنند. آنها از کسانی که حرفی برای گفتن

92