د ديگر بر باکتري‌ها و ميکروب‌ها اثرگذار نخواهند بود.
براي درمان اين مشکل به دُز بيشتري از دارو يا آنتي‌بيوتيک قوي‌تري نياز داريد که خود باعث اثرات جانبي بيشتري مي‌شود.
از مصرف آنتي‌بيوتيکي که مخصوص شما تجويز نشده است خودداري کنيد. اگر پزشک براي‌تان آنتي‌بيوتيک تجويز کرده است حتما دوره‌ي درمان را کامل کنيد و هميشه از پزشک‌تان درباره اثرات جانبي دارو بپرسيد.
آنتي‌بيوتيک‌ها هيچ اثري روي ويروس‌ها ندارند، پس به‌خاطر داشته باشيد هيچگاه از آنتي‌بيوتيک براي درمان بيماري‌هاي ويروسي استفاده نکنيد.
برگرفته از: top10homeremedies

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع علائم، پيشگيري و درمان بيماري‌ها
سلامتي ارزشمندترين دارايي انسان است

7000تومان



هر کسي دلش مي‌خواهد جذاب و مهربان به نظر برسد تا بتواند در جامعه دوستان بيشتري داشته باشد. اما چند عادت و رفتار اشتباه وجود دارد که بدون اينکه خودتان متوجه شويد، جذابيت را از شما مي‌گيرد و شما را از چشم‌ها مي‌اندازد. برخي از اين رفتارها را به شما معرفي مي‌کنيم؛ اگر هر يک از آنها را در خودتان يافتيد، فورا آن را کنار بگذاريد. بعد از ترک اين رفتارها خواهيد ديد که حلقه‌ي دوستان شما به تدريج بزرگ‌تر مي‌شود.

________________________________________
: چگونه کاريزماتيک باشيم
________________________________________
?. فقط به فکر خودتان هستيد
خيلي‌ها بدون اينکه خودشان بدانند اين ويژگي را دارند. فقط بر خودشان تمرکز مي‌کنند، فقط راجع به خودشان حرف مي‌زنند و اهميتي نمي‌دهند که ديگران چه حرفي براي گفتن دارند. در اين حالت فکر مي‌کنيد خودتان تنها آدمي هستيد که اهميت دارد. اگر اين ويژگي‌‌ها در شما وجود دارد، وقتش است خودتان را تغيير دهيد. هيچ‌کس دلش نمي‌خواهد با آدمي که فقط به فکر خودش است دوست باشد.
________________________________________
: همدلي چيست و چه نشانه‌هايي دارد
________________________________________
?. بر زيبايي ظاهري تمرکز مي‌کنيد و باطن را نمي‌بينيد
زيبايي حقيقي از درون قلب و روح منشأ مي‌گيرد. ظاهر فيزيکي شما مهم‌ترين ويژگي شما نيست. بعضي از افرادي که رفتار ناخوشايندي دارند، فکر مي‌کنند زيبايي ظاهري تنها چيزي است که اهميت دارد. به آينه نگاه و سعي کنيد عمق وجودتان را ببينيد. آدمي که در پس سيماي بيروني شما وجود دارد ممکن است به آن زيبايي که فکر مي‌کنيد نباشد، پس ظاهربيني را کنار بگذاريد و سعي کنيد طرز تفکرتان را عوض کنيد.
?. دائم در حال رقابت هستيد
آيا آدمي هستيد که احساس مي‌کند بايد از همه بهتر باشد و چيزهايي که دارد بيشتر از همه باشد؟ اگر چنين است شما فرد جذابي نيستيد. بايد بيشتر به دوستان‌تان اهميت بدهيد و براي موفقيت‌هاي آنها خوشحال باشيد. مثلا اگر دوست‌تان بر ترسش از ارتفاع غلبه کرد و ?? پله از نردبان بالا رفت، شما نبايد بگوييد: «همه‌اش همين؟ من مي‌تونم ?? پله بالا برم.» به جاي آن او را تشويق کنيد و بگوييد : «عاليه، بهت افتخار مي‌کنم.»
________________________________________
: درمان حسادت با ? روش فوق‌العاده کاربردي
________________________________________
?. دوستان‌تان را دشمن خود مي‌دانيد
افراد ناخوشايند معمولا با دوستان‌شان در جدال‌ هستند. به جاي اينکه با دوستان‌تان همراه شويد و به آنها اهميت بدهيد، دائم به آنها پشت مي‌کنيد و از پشت به آنها خنجر مي‌زنيد. اگر مي‌خواهيد جذاب به نظر برسيد بايد ياد بگيريد دوستان شما دشمن‌تان نيستند و طرف شما هستند.
?. هميشه نگرانيد که براي ديگران اهميتي نداشته باشيد

اگر اين موضوع هميشه براي‌تان دغدغه باشد که چرا ديگران آن‌طور که بايد و شايد به شما اهميت نمي‌دهند و به آن اندازه‌اي که توقع داريد به شما توجه نمي‌کنند، يک آدم نچسب به تمام معنا هستيد. مثلا وقتي دو تا از دوستان‌تان بدون شما بيرون مي‌روند، براي آنها واقعا مسئله‌ي مهمي نيست، ولي براي شما هست. با اين موضوع کنار بياييد، آنها هنوز دوستان شما هستند، اما زندگي آنها وقتي شما در کنارشان نيستيد هم جريان دارد‌.
?. رئيس بازي در مي‌آوريد
در گروه دوستانه هميشه همه به يک اندازه سهم دارند. اگر شما يکي از آن افرادي هستيد که همه‌ي تصميم‌ها را مي‌گيريد، احساس مي‌کنيد دائم بايد دستور بدهيد و سعي مي‌کنيد کارهاي ديگران را کنترل کنيد، بايد بدانيد اين رفتارتان هيچ جذابيتي ندارد.
________________________________________
: چگونه مهربان باشيم؟
________________________________________
?. صادق نيستيد
وقتي صحبت از دوستي و گسترش روابط مي‌شود يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي که به ذهن مي‌رسد صداقت است. اغلب افرادي که رفتار ناخوشايندي دارند، معمولا صادق نيستند، درباره‌ي همه چيز دروغ مي‌بافند: از کوچک‌ترين سؤالي که از آنها پرسيده مي‌شود گرفته تا احساس‌شان درباره‌ي مسائل مختلف. يادتان نرود که هميشه صداقت بهترين سياست است.
?. مبادي آداب نيستيد

اگر فردي هستيد که با رفتارها و سخنان بي‌ادبانه يا گستاخانه دوستان‌تان را در جمع خجالت زده مي‌کنيد، همين حالا اين عادت را کنار بگذاريد. هيچ‌کس دلش نمي‌خواهد اطراف چنين آدمي باشد. هميشه اوقاتي پيش مي‌آيد که با کسي موافق نيستيد يا شاهد صحنه‌اي هستيد که براي‌تان خوشايند نيست، ولي اين دليل نمي‌شود به خاطر آن قشقرق به راه بيندازيد، چون در اين صورت مردم فقط رفتار ناخوشايند شما را مي‌بينند و نمي‌توانند اشکال کار را از ديدگاه شما ببينند.
________________________________________
: ?? قانون آداب معاشرت در اين دوره و زمانه
________________________________________
?. قابل اعتماد نيستيد، ولي به ديگران وابسته‌ايد
آيا وقتي دوستان‌تان به کمک شما احتياج دارند آماده‌ي کمک هستيد؟ يا از آن آدم‌هايي هستيد که تا دوستي براي درخواست کمک‌ يا راهنمايي به شما زنگ مي‌زند، گوشي‌تان گم مي‌شود و شارژ تمام مي‌کند و…؟ اگر آدمي هستيد که نمي‌توان رويش حساب کرد، اين ويژگي در دوستي يک نقطه‌ضعف براي شماست. همچنين اگر کسي هستيد که دائم از اين و آن کمک مي‌خواهيد، ولي هرگز حاضر به کمک به کسي نيستيد، اين هم يک نقطه‌ضعف ديگر است که هيچ‌کس نمي‌خواهد در دوستش وجود داشته باشد.
________________________________________
: آيا شما هم ويژگي‌هاي يک دوست خوب را داريد
________________________________________
??. هميشه نيمه‌ي خالي ليوان را مي‌بينيد
بدبيني ويژگي جذابي نيست. اگر دائم با ديد نااميدانه و منفي به همه چيز نگاه مي‌کنيد، سعي کنيد ديدگاه‌تان را عوض کنيد. هيچ‌کس دلش نمي‌خواهد با آدمي دوست باشد که به جاي لذت بردن از جنبه‌هاي مثبت زندگي دائم در حال آه و ناله از جنبه‌هاي منفي است.
مرورگر شما قادر به پخش ويديو نمي باشد.
برگرفته از: lifehack

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع جذابيت و کاريزما
کاريزما همان رايحه‌ي روح است

6000تومان



تاکنون ميليون‌ها کلمه درباره‌ي رهبران ايده‌آل و مديران خوب نوشته شده است. همه از اين مي‌گويند که چطور بايد رهبري قوي و مسلط بود اما واقعا براي مدير خوب بودن بايد جنبه‌ي ديگري از مسئله را بررسي کرد؛ مديريت خوب دشوار است چون چارچوب کاري سازمان و شرکت، هميشه کار را براي مديريت بد آسان‌تر مي‌کند. اينکه مدير خوب چه مي‌کند و چه نمي‌کند، هر دو مسئله‌ي بسيار مهمي هستند و به يک ميزان اهميت دارند. با ما همراه باشيد تا با ?? کاري که يک مدير خوب به کارمندانش نمي‌سپارد، آشنا بشويد.
________________________________________
: ?? عادت رئيس‌هاي دوست‌داشتني
________________________________________
همه‌ي مديراني که در سمت مدير عامل شرکت يا سازمان نيستند، طبيعتا رؤسايي بالادست خود دارند و بايد به اين سرپرستان گزارش تحويل بدهند. حال در نظر بگيريد که اين رئيس بالادست شخصي است که به روحيات کارکنان و رفتار سازماني چندان اهميتي نمي‌دهد و تنها به دنبال توليد بيشتر است. در واقع شايد اين مدير محترم خواهان دنبال کردن اهداف درست مديريتي نباشد، در نتيجه مدير زيردست او نيز براي خوب بودن و رهبري درستِ حيطه‌ي تحت اختيار خود، با چالش‌هايي روبه‌رو مي‌شود. هميشه خوب بودن و تمايل فردي براي مديريت بي‌نقص، به‌تنهايي پاسخ‌گو نيست.

مدير خوب بودن دشوار است زيرا براي مديريت درست، فرد بايد به‌صورت مکرر حقيقت را بازگو کند و اين تلاش، کاري چالش‌برانگيز است. همه مي‌دانيم که گاهي بيان حقيقت، ترسناک است. مديران نيز در اين زمينه با ديگران تفاوتي ندارند. گاهي اوقات لازم است به عنوان مديري خوب از کارمندي دفاع کنيد يا ايرادات بالادستان خود را به آنها گوش‌زد کنيد، همه‌ي اينها کمي شجاعت و تسلط مي‌طلبد. مديران خوب پيوسته اين‌طور رفتار مي‌کنند و واهمه‌اي نيز به خود راه نمي‌دهند. برخي معتقدند مديران براي پشتيباني از يک کارمند، ايستادن در مقابل بالادستان و ساير حرکات شجاعانه، به اصطلاح پشت‌شان گرم است، بنابراين ترسي هم ندارند و در بدترين حالت نيز چيزي را از دست نمي‌دهند و شغل خوب ديگري به‌دست خواهند آورد. بايد گفت که اين طرز تفکر اشتباه است. مطمئن باشيد هيچ‌کس در لحظات تصميم‌‌‌گيري شجاعانه نظير آنچه گفته شد، به اين فکر نمي‌کند که ممکن است شغلش را از دست بدهد و با اين رويکرد که اين کار احتمالا عواقبي براي او به دنبال خواهد داشت، جسارت به خرج نمي‌دهد، بلکه اينها از ويژگي مديران خوب است.
براي همه‌ي افراد گاهي قاطع بودن دشوار است، به‌ويژه وقتي که در مرکز توجه قرار مي‌گيرند. همه‌ي انسان‌ها در اين قبيل مواقع کمي دچار اضطراب و دلشوره مي‌شوند و اين اصلا اتفاق غير معمولي نيست. مديران نيز از اين قاعده مستثني نيستند اما يقينا بهتر از کارمندان‌شان مي‌توانند اوضاع را کنترل کنند و حرف‌شان را بزنند. به همين دليل بايد مديران خوب را تحسين کرد و قدرشناس آنها بود. کنترل اوضاع به شکلي مداوم و منطقي، کار دشواري است. چه کارهايي را بايد به زيردستان سپرد، چه کارهايي را نبايد به آنها سپرد.

مديران خوب از کارمندان نمي‌خواهند که:
?. به مشتري يا فروشنده دروغ بگويند
شايد شما هم در فضاي کار، موردي را تجربه کرده باشيد که به‌خاطر مديرتان مجبور به دروغ‌گويي به مشتري يا فروشنده شده‌ايد. اين کار به‌هيچ‌وجه عادلانه و منطقي نيست. هيچ‌کس با دروغ گفتن به‌ جايي نخواهد رسيد. شما در ازاي دروغ گفتن به ديگران حقوق نمي‌گيريد.
?. به همديگر دروغ بگويند

دروغ گفتن به مشتري و فروشنده و تمام طرف معاملات و ارتباطات شرکت بسيار اشتباه و ناپسند است و دروغ گفتن کارمندان يک شرکت به يکديگر از آن ?? برابر بدتر است. به هر حال اين مسئله در بسياري از محيط‌هاي کاري ديده مي‌شود. مثلا فرض کنيد يکي از کارمندان براي انجام بخشي از کار خود به دپارتمان ديگري مراجعه مي‌کند ولي در کمال بي‌انصافي، به دروغ به او گفته مي‌شود که مسئول مربوطه چند دقيقه پيش شرکت را ترک کرده است. افراد معمولا براي پرهيز از انجام کارها يا گرفتن تصميماتي که براي‌شان جالب نيست، چنين رفتاري نشان مي‌دهند.
تبليغات

________________________________________
: ?? ويژگي شخصيتي و کاري مديران موفق
________________________________________
?. در هنگام بروز مشکل، تقصير را بر گردن بگيرند
مديران خوب مسئوليت هر آنچه را که در دپارتمان‌شان رخ مي‌دهد، برعهده مي‌گيرند. آنها در صورت بروز خطا يا مشکل، کارمندان را مقصر نمي‌دانند. در نهايت، شخص آنها مسئوليت کارها را مي‌پذيرند و پاسخ‌گو هستند. مديران خوب مانند ناخداياني هستند که نظارت و مديريت عرشه را برعهده دارند و کاملا مسئوليت‌پذير عمل مي‌کنند. اين مديران هرگز از کارمندان خود نمي‌خواهند که تقصير را به گردن بگيرند.
مثلا مدير خوب با مشاهده‌ي مشکل قبل از اينکه کارمند خود را سرزنش کند، به او مي‌گويد: «تقصير من است. قبل از اينکه اين کار را به تو بسپارم بايد از آموزش و يادگيري تو مطمئن مي‌شدم. لازم نيست که ناراحت باشي.»
?. برنامه تعطيلات‌شان را بدون گرفتن پاداش لغو کنند يا به تعويق بيندازند

کارمندان در انتخاب زمان تعطيلات خود معمولا انتخاب گسترده‌اي ندارند و وقتي به هماهنگي لازم براي رفتن به تعطيلات مي‌رسند نبايد از آنها خواست که برنامه‌ي خود را تغيير بدهند يا لغو کنند. مثلا فرض کنيد کارمندي قصد دارد به تعطيلات برود، او بليط و هتل را از قبل هماهنگ و براي سفرش برنامه‌ ريزي کرده است، در چنين شرايطي يک مدير خوب هرگز برنامه‌ي او را تغيير نخواهد داد. وقتي شرکت در زمان‌هاي حساس به سر مي‌برد (مثلا در آخر ماه يا زمان حسابرسي)، مدير خوب هيچ‌وقت به‌خاطر کاري شخصي اجازه‌ي ترک کارمندان را نمي‌دهد، حال چرا کارمندان بايد در موقع تعطيلات تماما در اختيار شرکت باشند؟
مديران خوب در شرايط اضطراري، از کارمندان مي‌خواهند که سفر خود را لغو کنند ولي در ازاي اين همکاري حتما براي آنها برنامه‌هاي تشويقي در نظر مي‌گيرند. اين برنامه‌ي تشويقي بايد علاوه بر اعطاي هزينه‌ي ضرري که از لغو بليط و … به کارمند تحميل شده است، باشد. مديران خوب هميشه کارمندان خود را در امنيت قرار مي‌دهند.
________________________________________
: ?? راه براي اينکه در محل کار به شما احترام بگذارند
________________________________________
?. خبرچيني و جاسوسي همکار ديگر را بکنند
مديران حق ندارند از کارمندان خود بخواهند که جاسوسي کنند و از ساير همکاران يا هم‌تيمي‌هاي خود خبر بياورند. اما اين مسئله به وفور در سازمان‌ها ديده مي‌شود. بعضي مديران نالايق از کارمندان خود مي‌خواهند که رفتار و صحبت‌هاي همکار ديگر خود را در هنگام تماس‌هاي تلفني گوش بدهد و اطلاعات لازم و شيوه‌ي عملکرد او را به مدير گزارش کند. اين رفتار کاملا غيرحرفه‌اي و نامناسب است.
اگر قصد داريد رفتار کارمندان را بررسي کنيد و مي‌خواهيد عملکرد آنها را بسنجيد، نيازي به پليس‌بازي و اين حرکات غيرحرفه‌اي نيست، کافي است به‌طور مستقيم با کارمند مورد نظر صحبت کنيد و به او بگوييد که قصد داريد تماس‌هاي تلفني او را در حضور خودش گوش کنيد. مطمئن باشيد اين روش بهتر جواب مي‌دهد و به بهبود عملکرد او کمک مي‌کند.
?. از قوانين و روش‌هاي احمقانه، کورکورانه پيروي کنند

بسيار از شرکت‌ها و سازمان‌ها قوانين غيرمفيد، گنگ و ناکارآمدي دارند که واقعا منسوخ شده‌ است و به جز مشتي سياست دست‌وپاگير چيز ديگري نيستند. وظيفه‌ي مدير خوب اين است که اين قوانين و روش‌هاي منسوخ شده را از ميان بردارد و با انجام اقدامات لازم راه را براي عملکرد بي‌مانع کارمندان هموار سازد.
فقط مديران ضعيف، کارمندان خود را وادار به پيروي از قوانين و روش‌هاي دست‌وپاگيري مي‌کنند که هيچ دليلي براي وجودشان نيست. طبيعتا کارمندان براي مديري که ميل به تغيير اين قوانين و جسارت و مهارت لازم براي چانه‌زني در اين مورد را ندارد، احترام کافي قائل نيستند.
?. عقايدشان را براي خود نگه دارند
مديران خوب از کارمندان مي‌خواهند که عقايد و نظرات خود را مطرح کنند. آنها گوشي شنوا براي شنيدن ايده‌هاي مختلف دارند. کسي که از ديگران بخواهد نظرشان را براي خود نگه دارند مديري ضعيف و ناکارامد است.
________________________________________
: مزايا و معايب مديريت کلاسيک چيست
________________________________________
?. علي‌رغم شايستگي‌شان، ارزيابي عملکرد بد را بپذيرند
گاهي‌ اوقات بعضي از مديران به دليل سياست‌هاي کلي سازمان مجبور به انجام رفتارهايي غيرمنطقي و مسخره هستند. مثلا فرض کنيد که خانم الف، کارمند درجه يک شرکتي است که دو سال پياپي در بازبيني عملکرد درجه‌ي عالي را کسب کرده است، اما در سال سوم فعاليتش، مدير به او مي‌گويد علي‌رغم تمام شايستگي‌ها نمي‌تواند به او در ارزيابي عملکرد نمره عالي بدهد زيرا طبق سياست‌هاي سازمان نبايد ارزيابي عملکرد اعضاي سازمان از حد مشخصي به بعد عالي منظور شود. به همين دليل لازم است از هر بخش و دپارتمان به‌صورت تصادفي تنها به تعدادي از کارمندان در ارزيابي عملکرد درجه‌ي عالي داد.
اين رفتار و سياست واقعا احمقانه به‌نظر مي‌رسد و نتيجه‌ي آن، دل‌زدگي و سرخوردگي خانم الف خواهد بود. يقينا او همان شب شروع به جست‌وجوي موقعيت‌هاي کاري جديد خواهد کرد و خود را براي مصاحبه‌هاي شغلي شرکت‌هاي ديگر آماده مي‌کند. بديهي است چنين مديري شايستگي همکاري با نيروي زبده‌اي چون خانم الف را ندارد.
________________________________________
: ?? اشتباهي که مديران در ارزيابي عملکرد کارمندان مرتکب مي‌شوند
________________________________________
?. بدون وقفه و استراحت فيزيکي و روحي به کار ادامه بدهند

مديران خوب به وقفه و استراحت ميان کار معتقدند و دوست دارند کارمندان‌شان در صورت لزوم و احتياج، تجديد قوا کنند. از نظر اين مديران، استراحت و گشت‌وگذار کارمندان در اينترنت و گفت‌وگويي براي عوض شدن حال‌وهواي‌شان بلامانع است. مديران خوب احساس کارمندان را درک مي‌کنند و شعارشان چنين است: «کارمندان بعد از استراحتي کوتاه مي‌توانند بيشتر و بهتر کار کنند.»
??. سکوت در ابراز مسائلي که نياز به صراحت دارند
مديران خوب و قوي هرگز کارمندان را تشويق به سکوت نمي‌کنند. آنها از کساني که حرفي براي گفتن