پس مي‌توانيد در حرکت رو به جلويتان از آنها استفاده کنيد.
________________________________________
: چگونه مهربان باشيم؟
________________________________________

??. به زماني فکر کنيد که احساس مي‌کرديد انبوهي از راه‌هاي مختلف براي يک موقعيت در ذهنتان وجود دارد و شما بر روي همه‌شان کار مي‌کرديد. چطور اين کار را مي‌کرديد و دليل اينکه احساس بسيار خوبي داشتيد، چه بوده است؟
??. تعداد زيادي قوانين تاريخ گذشته‌اي براي شما وجود دارند که تعيين مي‌کنند چه کار کنيد و چه کار نکنيد، چه کار بايد انجام دهيد و چه کاري نبايد انجام دهيد. اين قوانين تفکر و رفتار شما را محدود مي‌کنند. آنها را دور بريزيد و ببينيد تا چه اندزه از تصميم‌گيري‌هاي بي‌پروايانه، احساس آزادي مي‌کنيد.
??. آيا وقتي کاري را به بهترين نحو انجام نمي‌دهيد يا فرصتي را از دست مي‌دهيد، از دست خودتان عصبي مي‌شويد؟ خودتان را سرزنش نکنيد، چون باعث مي‌شود احساس بدتري داشته باشيد. در عوض کاملا با خودتان روراست باشيد و پرسيد که چه چيز از موقعيت به دست آورده و چه چيزهايي از دست داد‌ه‌ايد. بر اساس اين موازنه‌ي برد/باخت، دفعه‌ي بعد مي‌توانيد چه انتخاب متفاوتي داشته باشيد؟
??. اگر همه کار در زندگي انجام داده بوديد، ديگر نيازي نبود که بترسيد. پس هرگز فکر نکنيد که ترسيدن به معناي بي‌اعتماد به نفس بودن است، بلکه به معناي اين است که شما در حال طي کردن مسير جديدي هستيد.
??. اگر افرادي در زندگيتان حضور دارند که باعث دلسردي‌ شده يا شما را کوچک مي‌شمارند، بايد به آنها بگوييد که انتظار رفتاري ديگر از ايشان داريد. لياقت شما بهتر از اين است.
??. با همه خوش و بش کنيد. اين کار راحتي براي ايجاد ارتباط با ديگران و خوشگذراني است.
??. در رابطه‌اي که ظاهرا کمي کسل‌کننده شده، کمي بيشتر خود واقعيتان را بروز دهيد.
??. براي همه‌ي تجربيات‌ خود، چه خوب و چه بد، ارزش قائل شويد. اين تجربيات به‌طور مساوي درست هستند و پنهان کردن بعضي چيزها، فقط به دليل اينکه دوستشان نداريد، باعث ايجاد تضاد و تناقض مي‌شود.
??. هميشه بدانيد وقتي در موقعيتي قرار مي‌گيريد، بهترين گزينه براي آن هستيد، صرف‌نظر از اينکه همه چيز چقدر سخت شود.
??. بيش از حد درگير ماجراهاي موجود در زندگيتان نشويد و به دنبال راه‌هاي کاربردي‌تري براي کنار آمدن با آن باشيد.
________________________________________
: افراد با اعتماد به نفس چه کارهايي را متفاوت انجام مي‌دهند
________________________________________

??. دائما در حال جبران لطف ديگران نباشيد، چون اغلب بدين معناست که ارزش خودتان را دست کم مي‌گيريد.
??. اگر مي‌خواهيد پايتان را به زمين بکوبيد و فرياد بزنيد «من لايق بهتر از اين هستم!»، گامي به عقب برداشته و بگوييد «من مي‌توانم بهتر از اين باشم.»
??. اعتماد به نفس گاهي به معناي تأييد اين است که شما اشتباه کرده‌ايد. هميشه آماده باشيد که اشتباه‌ خود را بپذيريد و ذهنيت‌ خودتان را تغيير دهيد.
??. به غرايزتان اعتماد کنيد، چون معمولا درست هستند.
??. ترس راهي است براي اينکه بدانيد قرار است رشد کنيد و اعتماد به نفستان را بالا ببريد. ترس چيز خوبي است، پس از آن براي جلو رفتن و نه فرار کردن، استفاده کنيد.
??. تصور کنيد با خودِ موفق، با اعتماد به نفس، جذاب و پر شور و نشاط‌تان در آينده ملاقات مي‌کنيد، خودي که دوست داريد دقيقا به آن شکل باشيد. اين خود به شما چه خواهد گفت؟
??. احساس نکنيد همه‌ي کارها را بايد خودتان انجام دهيد. گاهي رفتار با اعتماد به نفس‌ به معناي درخواست کمک است.
??. فردا از يک فرصت استفاده کنيد. هر فرصتي، بزرگ يا کوچک، فقط از آن استفاده کنيد.
??. در کنار افرادي باشيد که به شما احساس خودتان بودن مي‌دهند، پس بيشتر زمان خود را با افرادي که حامي و مشوقتان هستند سپري کنيد و کمترين زمان ممکن را به کساني اختصاص دهيد که شما را دست کم مي‌گيرند.
??. از تقلا و کشمکش با امور ناخوشايند در زندگيتان دست برداريد؛ محيطي بدون تناقض در اطرافتان ايجاد کنيد تا بتوانيد خودتان باشيد.
________________________________________
: نگذاريد اين ترس ها موفقيت شما را تهديد کنند
________________________________________

??. هيچ کس مستقل نيست و شما هم نياز داريد تا بخشي از جهان اطرافتان باشيد که به شما احساس اعتماد به نفس بدهد. چه چيزي برايتان مهم است که مي‌توانيد در آن شرکت کنيد؟
??. سود و زيان را فراموش کنيد. در مواجهه با چالش‌ها و ترس‌هايتان کاري شجاعانه انجام دهيد.
??. روي مهارت‌هايي کار کنيد که براي برنده شدن در چيزهايي که برايتان اهميت دارد، به آنها نياز داريد. روي چه چيزي مي‌توانيد تمرين کنيد تا شانس بردن شما را بالا ببرد؟
??. بدن آينه‌ي ذهن است، پس تغيير بدنتان به يک حالت با اعتماد به نفس، نتايج شگفت‌انگيزي خواهد داشت.
??. وقتي به ??درصد از چيزي مي‌رسيد در حال کار کردن روي آن هستيد، دلسرد يا بي‌انگيزه نشويد. به تلاشتان ادامه دهيد و خواهيد ديد که در ??درصد باقيمانده معجزه رخ مي‌دهد.
??. همچنان خودتان را با ديگران مقايسه مي‌کنيد؟ دست از اين کار برداريد، آن وقت مجبور نخواهيد بود با مقايسه، به خودتان اعتبار ببخشيد. شما به همان اندازه‌ي کافي جذاب هستيد.
??. سرتان را در محل کار بالا بگيريد و اگر فکر مي‌کنيد چيزي بايد اصلاح شود يا ايده‌اي داريد که به نظرتان جذاب است، حرفتان را بزنيد.
??. اگر مدتي است که در تلاش براي فهم چيزي هستيد، دست از تقلا براي فهمش برداريد. آن را همانطور که فهميده‌ايد، قبول کنيد.
??. در برخورد با افراد تازه، خجالتي هستيد؟ مشکلي نيست، اصلا خجالتي بودن بد نيست و بدين معنا نيست که اعتماد به نفس نداريد. بيش از حد به خودتان سخت نگيريد، با خودتان درگير نشويد و فکر نکنيد کمتر از آنچه بايد هستيد. با اين طرز فکر، خجالتي بودنتان بدتر مي‌شود.
??. محيط اطراف شما مستقيما بر درکتان از خود تأثير مي‌گذارد، پس اگر اطرافتان بهم‌ريخته و پر از کاغذ و آت و آشغال است، يک روز را به مرتب کردن وسايلتان اختصاص دهيد و منظم شويد.
________________________________________
: چرا آدم‌هاي موفق، باز هم ناراحتند؟
________________________________________

??. فهرستي از چيزهاي جالبي که دوست داريد در زندگيتان انجام دهيد، آماده کنيد و با اولين چيزي که شما را سر شوق مي‌آورد، آغاز کنيد.
??. خوشحالي يا ارزشتان را به بودن در يک رابطه يا تأييد شدن توسط فردي ديگر وابسته نکنيد. ابتدا ارزش ذاتي خود را پيدا کنيد، در نتيجه روابط و اعتماد به نفستان به اندازه‌ي کافي بهتر مي‌شود.
??. مي‌توانيد از نقاط قوت‌ خود براي غلبه بر هر نقطه ضعفي استفاده کنيد. همه‌ي ما نقطه ضعف‌هايي داريم، اما فقط اگر به آنها اجازه دهيد، باعث کم شدن اعتماد به نفستان مي‌شوند.
??. هر چه انجام کار بزرگ در فهرست کارهايتان را بيشتر به تعويق بندازيد، انرژي بيشتري از شما مي‌گيرد و بزرگ‌تر به نظر مي‌رسد. آن را انجام دهيد و خودتان را خلاص کنيد.
??. چه چيزها، موضوعات و مشوق‌هاي طلايي هميشه در زندگي شما بوده است؟ اگر چنين چيزهايي اکنون در زندگيتان وجود ندارند، بايد اولويت‌هايتان را تغيير دهيد.
??. تصوير ذهني شما از بدنتان اهميت دارد، چون اگر رابطه‌ي بدي با آن داشته باشيد، از درون احساس اعتماد به نفس نخواهيد داشت. به بدنتان رسيدگي کنيد تا با هم در يک راستا قرار بگيريد.
??. با اعتماد به نفس بودن، فرآيندي مداوم است. يک هدف يا نقطه‌ي مقصد نيست که به آن برسيد و سپس متوقف شويد. وقتي به بهترين نحو عمل کنيد، اعتماد به نفس‌ هميشه شما را حمايت‌ مي‌کند.
??. مسير جديدي امتحان کنيد. آشنا بودن با مسيرهاي پر رفت‌و‌آمد زندگيتان به سادگي مي‌تواند به بي‌علاقگي و عدم ارتباط تبديل شود. راه جديد شما را هوشيار نگه مي‌دارد.
??. به سادگي براي انجام يک تکليف و فقط به خاطر اينکه طرف مقابل ناراحت نشود، «بله» نگوييد. مي‌توانيد مؤدبانه به درخواست‌هايي که برايتان ممکن نيست، جواب رد بدهيد و حتي نياز به دليل‌تراشي نداريد.
??. به افرادي که برايشان احترام قائل هستيد و به نظرتان با اعتماد به نفس هستند، نگاه کنيد. از آنها تقليد نکنيد، اما آنچه را باعث تمايزشان در داشتن اعتماد به نفس مي‌شود، شناسايي کنيد و ياد بگيريد.
??. برنامه‌اي براي انجام همه‌ي کارها‌يتان بچينيد و انتخاب‌هايي آگاهانه براي دنبال‌ کردن اين برنامه داشته باشيد. مشاهده‌ي پيشرفتتان، باعث تقويت خودتان مي‌شود.
??. زماني که احساس مي‌کنيد کل تمرکزتان به درونتان است و از شک و ترس فلج شده‌ايد، توجه‌تان را به بيرون و به آنچه مي‌توانيد با آن تعامل داشته باشيد، معطوف کنيد.
??. همچنان خودتان را براي شکست يا اشتباهات‌ سرزنش مي‌کنيد؟ شايد اين کار مانع از شادي در زندگيتان نشود، اما به شما کمک نمي‌کند تا از اين مسير عبور کنيد. بهتر است با قبول هر چيز خوب يا بد، تمرين کنيد که زندگي غني داشته باشيد.
برگرفته از: lifehack

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع اعتماد به نفس
کسي که به خود اعتماد دارد به تعريف کسي احتياج ندارد

5000تومان



جاي تعجب ندارد که چرا در طي چند سال گذشته، بازاريابي ربايشي (درون‌گرا) به طور فزاينده‌اي در جهان بازاريابي و تبليغات، به محبوبيت دست يافته است. در حالي‌که کمپين‌هاي تبليغاتي برون‌گراي سنتي، تلاش مي‌کنند تا مخاطبان نا‌آشنا را با پيام‌هاي فروش متقاعد کنند، کمپين‌هاي ربايشي بر ارزشي تمرکز مي‌کنند که مي‌توانند براي استفاده‌کنندگان فراهم کنند. و باعث مي‌شود که در هنگام نياز، استفاده‌کنندگان به طور طبيعي جذب آن کسب و کار شوند.
به طور کلي، استراتژي‌هاي بازاريابي ربايشي ارزان‌تر هستند، مزيت‌هاي بيشتري دارند، و در دراز مدت نرخ بالاتري از بازگشت را ايجاد مي‌کنند.
بنابراين، اگر اين مزايا، شما را نيز تحت تاثير قرار داده است، به محبوب‌ترين استراتژي‌هاي ربايشي که در ادامه آمده است، توجه کنيد. در حال حاضر، اين استراتژي‌ها براي هر استارتاپ جديدي ضروري هستند:
?. بازاريابي محتوايي در سايت
بازاريابي محتوايي در سايت، از چند طريق مي‌تواند مفيد باشد. محتواي جديد، نه تنها خوانندگان جديدي را به سايت شما هدايت مي‌کند، بلکه خوانندگان و مشتريان فعلي را با نام تجاري شما درگير نگه مي دارد، و حداکثر مشتري را براي شما حفظ مي‌کند. شما بايد محتوايي بسيار دقيق، اصيل و ارزشمند ارائه دهيد، که هميشه آسان و سر‌ راست نيست؛ اما، با ارائه‌ي محتوايي با کيفيت بالا با جرياني ثابت، شما مزاياي بسيار زياد آن را خواهيد ديد.
همچنين بازاريابي محتوايي سوخت رسانه‌هاي اجتماعي و کمپين‌هاي ايميلي شما را فراهم کرده و رتبه‌ي جستجوي شما را افزايش مي‌دهد (بيش از پيش). در بررسي‌هاي اخيري که انجام داده‌ام، از ??? بازارياب، ?? درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که براي افزايش و يا حفظ بودجه‌ي فعليِ بازاريابي محتوايي در سايت‌هاي خود برنامه‌ريزي کرده‌اند. که نشان مي‌دهد قدرت محتواي سايت تا چه حد قابل ستايش است. اگر مي‌خواهيد محتواي باکيفيت توليد کنيد، اين ? روش حتما به شما کمک خواهند کرد.
?. بازاريابي محتوايي خارج از سايت
شيوه‌ي عملکرد کمپين بازاريابي محتوايي خارج از سايت، مشابه خواهد بود، به طوريکه محتوايي با نوشتار خوب، هدفمند و مطالب ارزشمند را فراهم مي‌کنيد، اما به جاي انتشار در سايت خود، آن را در سايت ديگري منتشر مي‌کنيد (اميدوارم، که در رسانه‌هاي بزرگ منتشر کنيد!).
مزيت اين روش فرصت ديده‌شدن توسط مخاطبان جديدي است که ممکن است تا به حال اسم شما به گوششان نخورده باشد. شما ترافيک ارجاع را دريافت خواهيد کرد و شهرت نام تجاري‌تان به طور پيوسته با کار کردن با ناشران بزرگتر و بهتر، رشد خواهد کرد.
?. بهينه‌سازي موتور جستجو (SEO)

بازاريابي محتوايي در سايت و خارج از سايت، سوخت قابل توجهي را براي شما فراهم مي‌کند تا در جستجوها بيشتر ديده شويد. محتواي سايت، لينک‌هاي وارد شونده به سايت را جذب مي‌کند، در حاليکه محتواي خارج از سايت به طور مستقيم لينک‌هايي را به وب‌سايت شما ايجاد مي‌کند. هر چه وب سايت شما لينک‌هاي ورودي با کيفيت‌تر و ارزشمند‌تري داشته باشند، در موتورهاي جستجو رتبه‌ي بالاتري به دست خواهد آورد. در واقع، در گزارش اخير گوگل اشاره شده است که دو مورد از سه عامل رتبه بندي بالا در الگوريتم، محتوا و لينک‌هاي ورودي مي‌باشد.

اما اجزاي فني بيشتري در مورد SEO وجود دارد که براي افزايش ترافيک ورودي از سمت موتورهاي جستجو بايد پياده سازي کنيد. اين اجزا عبارتند از بهينه‌سازي سايت براي دستگاه‌هاي تلفن همراه، بهبود سرعت سايت و هدف قرار دادن عبارت‌هاي کليدي استراتژيک. اين استراتژي زمان‌بر است، اما با بيشترين بازدهي اين زمان صرف شده را جبران مي‌کند.
?. بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي

بازاريابي شبکه‌ي اجتماعي ارگانيک، به تمامي سهم خود در جذب مخاطب دست يافته‌است، ولي با اين حال به عنوان يکي از موثرترين استراتژي‌‌ها براي جذب مخاطب جديد باقي مانده است. شما از طريق رسانه‌هاي اجتماعي اين قدرت را داريد که تقريبا با هر کسي در جهان تعامل داشته باشيد و به تدريج مخاطبان وفاداري را جمع‌آوري کنيد (البته به اين شرط که به طور مداوم، بينش و محتواي ارزشمندي را فراهم مي‌کنيد).
تبليغات

محتواي درون سايت و خارج از سايت را به شبکه‌ي اجتماعي پيوند بزنيد، چرا که دنبال کنندگان دلايل بيشتري براي باقي ماندن در کنار شما خواهند داشت. رسانه‌ي اجتماعي به تنهايي، مي‌تواند جريان ثابتي از ترافيک را به سايت شما هدايت کند و نام تجاري شما را بسازد، اما قدرت واقعي آن، تقويت اثرات ديگر استراتژي‌هاي بازاريابي ربايشي است. با توجه به بررسي ياد شده در اوايل مطلب، ?? درصد از پاسخ‌دهندگان (بالاترين درصد در بين ?? استراتژي بازاريابي موجود در اين نظرسنجي) اعتقاد داشتند بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي در پنج سال آينده حتي موثرتر خواهد بود.
?. بازاريابي از طريق افراد تاثير‌‌ گذار

مفهوم بازاريابي از طريق «افراد تاثير‌گذار» نسبتا ساده است، اما انجام آن در عمل کمي سخت‌تر است. ايده‌ي اين استراتژي هدف قرار دادن «افراد تاثير‌گذار» در صنعت شما است. اين افراد رهبران فکري و تاثيرگذاري مي‌باشند که شهرت بالايي داشته و داراي بزرگترين بخش از مخاطبان در محل زندگي شما مي‌باشند. از طريق همکاري با اين افراد تاثيرگذار روي پروژه‌هاي محتواي مشترک و يا حتي فقط تبادلات بي ضرر در رسانه‌ي اجتماعي (اغلب براي سود متقابل)، شما مخاطبان يکديگر را تحت تاثير قرار مي‌دهيد، و شهرت بهتري کسب مي‌کنيد.
سخت ترين قسمت، شناسايي افراد تاثيرگذار (که به احتمال زياد به نام تجاري شما نفع مي‌رسانند) و متقاعد کردن آنها براي پيوستن به کمپين تبليغاتي شماست. به نظر مي‌رسد بازاريابي از طريق افراد تاثير‌گذار پيشرفته‌ترين استراتژي در اين ليست باشد، که شاهد آن بالاترين درصد بازارياباني است (?? درصد) که با اين جمله در بررسي انجام شده موافق بوده‌اند : «در حال حاضر از اين استراتژي استفاده نمي‌کنم، اما براي استفاده از آن در آينده برنامه‌ريزي مي‌کنم.»
?. خبرنامه‌ي ايميلي
ترديد داشتم که خبرنامه‌ي ايميلي را در اين ليست وارد کنم يا نه، چراکه بازاريابي ايميلي به طور کلي ممکن است يک استراتژي برون‌گرا باشد. با اين وجود، خبرنامه‌ي ايميلي معمولا حول ارائه‌ي محتوا به مشترکين مي‌چرخد و وفاداري و نگه داشتن آنها را افزايش مي‌دهد، در حالي‌که به طور همزمان جريان ترافيک مکرر را به سايت شما تثبيت مي‌کند.
از آنجا که مطالب شما مفهوم ارزشمندي را به خوانندگان و مشترکان ارائه مي‌دهد، و از آن تنها به عنوان راهي براي تبليغ محصولات و خدمات خود استفاده نمي‌کنيد، مي‌تواند به عنوان شکلي از بازاريابي درون‌گرا در نظر گرفته شود. علاوه بر اين ، بازاريابي ايميلي ممکن است به آساني قابل دستيابي باشد: در بررسي انجام شده، بازاريابي ايميلي از نظر سادگي اجرا، به عنوان دومين تاکتيک گزارش شده است، اما پنجمين بازده‌ي سرمايه‌ي بالا را در بين ده استراتژي موجود ارا‌ئه مي‌دهد.
?. برند‌سازي شخصي

در نهايت، برند‌‌‌سازي شخصي را مي‌توان تقريبا در ترکيب با هر يک از استراتژي‌هاي بالا استفاده کرد. به عنوان مثال، مي‌توانيد از برخي اعضاي سطح بالاي تيم‌تان بخواهيد محتواي سايت بيشتري ارسال کنند و بخش اعظم مطالب منتشر شده توسط نويسنده‌ي مهمان را به خود اختصاص دهند، و يا حتي به همکاراني براي تامين مطالب لازم براي استراتژي محتواي خارج از سايت تبديل شوند.
البته، خواسته‌ي شما نشر آن محتوا در رسانه‌ي اجتماعي خواهد بود. مي‌توانيد جذبه‌ي شخصي بيشتري در کمپين بازاريابي افراد تاثير گذار خود ايجاد کنيد. با گره زدن برند شرکت خود به تعدادي از برندهاي شخصي، شرکت خود را در دسترس‌تر، انساني و قابل اعتمادتر مي‌کنيد. اين‌ها همان سه عاملي هستند که مصرف‌کنندگان اين روزها سخت‌تر به دست مي‌آورند.
اين استراتژي‌ها، نه به خاطر چگونگي کارکرد هريک از آنها، بلکه به خاطر چگونگي کار کردن ترکيبي‌شان، جادويي هستند. تمام اين استراتژي‌ها قدرت ارتقاء يکديگر را داشته و مکمل هم هستند، و اگر از همگي آنها استفاده کنيد، بازدهي کل چندين برابر مي‌شود. منابع خود را براي تسخير اين تاکتيک‌ها متمرکز کنيد، رويکرد خود را در طول