آگوست 6

social، capital، Social، intelligence، moral

(1997).Normative influences on ltruism.Inl.Berkowitz(ED),Advances in experimental social pdychology.NewYork:Academic press.
-Schaps, V. & D. Solomon. (1990). ” Cooperative Learning as Part of a Comperehensive Classroom program Designed to prosocial promote Development”, Cooperative learning: Theory and Rsesarch, New York, preager.
-Stone, W and tody H. (2002). ” Measnring social capital: toward a standard approach”. Austral Intitute of family studies w0llongong, available at http:www.Aifs. gov. au/in stitutey/bups.
-Sztompka, P. (1999).” Trust: A Sociology”, United kingdom, Cambridge University press.
-Thorhauer, Y. & Blach F. (2009).” Business intelligence meets mossral intelligencen”. International Review of In formation Ethics. 10(2), p. 1.
– Timberlake, S. (2005). Social capital and gender in work place. Journal of Management Development, 24, 1, 34-44.
-Totterman, A. & Wulff, G. (2007).” What a social capital perspective can bring to the understaqnding of in formation sharing in a university context”, ir information research, 12. 4.
-Vygotsky,L.S. (1978). Maind in society:Development of higher psychological processes .Cambridg: Harward University Press.
-Wall, E, Gabriele, F, and Frans, S. (1998), Getting the Goods, on Sociol Capital, Rural Sociology, 63 (2).
-Werner, W. J. (2009). “Corporate Social responsibility initiatives addressing social exclusion in bangladesh”, J. HEALTH POPUL NUTR, 27, 4,545-562.
-Woolckock, M. (2001). The place of Social capital in understanding social and Economic outcomes, Isuma Canadian Journal of policy Research, 20.
-Widegren, O. (1997).Social Solidarity and Social Exchange, Sociology,.31, 4.
-Woolcock, M. (2001). The place of Social Capital in Understanding Social and Economc Outcomes, / soumo: Canadian Journal of Policy Research, 2,1,1-7.
-Yamamura, E .(2009). Why effects of Social capital on health status differ between Genders: Considering the labor Market Condition.
-Yamaoka, K. (2008). Social capital and well-being in East Asia: a population-based study. Journal Social Science & Medicine. 66(4), 885-99.
– Zohar, D.& Marshall, I.(2000). SQ: Spritual intelligence the attimate intelligence . London: Bloombany.
سمه تعالی
دانشجوی گرامی
با سلام و احترام،
همانگونه که استحضار دارید رفع مشکلات موجود دانشگاهها نیاز به بررسیهای علمی دارد و در این گونه بررسیها نظرات شما دانشجوی گرامی میتواندراهگشای این مشکلات باشد. پرسشنامه پیوست به منظور«تحلیل روابط ساده و چندگانه بین هوش اخلاقی و سرمایه اجتماعی با میزان مسئولیتپذیری اجتماعی دانشجویان دانشگاه کاشان» تهیه شده است. خواهشمند است دقایقی از وقت با ارزش خود را به پاسخگویی به این پرسشنامه اختصاص دهید.قلبا” از مساعدت و همکاری شما سپاسگذاری میکنم.
با تشکر
آسیه محمدیان
دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
مشخصات فردی
جنسیت: زن ( مرد (
رشته تحصیلی: علوم انسانی ( پایه( فنی ( هنر (
مقطع تحصیلی: کارشناسی ( ارشد ( دکتری (
دانشکده: علوم انسانی ( علوم ( مهندسی ( هنر و معماری ( زبان و ادبیات (
سئوالات
دربیشتر موارد
در همه مواقع
6-من قادر به بخشیدن و فراموش کردن هستم، حتی زمانیکه فرد خطایی جدی انجام داده باشد.
10-همکلاسیهایم من را به عنوان انسان درستکاری میشناسند.
16-مقدار قابل توجهی از وقتم را برای کمک به همکلاسیهایم صرف میکنم.
18-با وجود اینکه در زندگی اشتباهات زیادی داشتهام، اما میتوانم خودم را ببخشم و به پیش بروم.
سرمایه اجتماعی
20- رعایت ارزشهای اخلاقی در دانشگاه
مسئولیتپذیری
1-سعی می کنم از دنیای اطرافم بااطلاع باشم تا بتوانم تصمیم های موثرودقیق بگیرم.
3-هرکاری را به بهترین نحو انجام می دهم
11- اگر بخواهم جایی بروم از قبل وسایلم را آماده می کنم.
13- همیشه به دنبال بهتر شدن هستم.
14- هرکس وظیفه دارد از پدر و مادر خود مواظبت کند.
15-در هرکاری، منافع دیگران را در نظر می گیرم.
16- از اینکه نتوانم به موقع امانتی را برگردانم نگران و ناراحت می شوم.
17- بعد از اتمام کلاس، سریع خود را از دانشگاه به خانه می رسانم .
23- معمولا در تصمیم گیری با شک و تردید روبرو می شوم .
24- درقرار ملاقات ها همیشه زودتر از بقیه می رسم .
An essential task of the educational system of each country’s potential development of students and prepare them for active participation in society, Help students and lead them to achieve the desired goals in life skills of individual, social, professional and ethical, moral intelligence necessary skills, social capital and responsibility to achieve these objectives reveals. The present study investigated the relationship between intelligence, moral and social capital of students in University of Kashan. The practical purpose of the research and implementation of the cross-correlation.Statisical population was included all students in University of kashan in 2014-2015 academic year thenamber of 7132 persons. Using Cochran formula stratified random sampling method 257 persons were chosen. To questionnaires moral intelligence in the form of forty items in three dimensions (truthfulness, forgiveness and compassion), social capital in the form of a questionnaire with 24 items in 4 components (social partnership, social integration, social belongness & social trust) and responsibility questionnaire with 42 items in 5 components (self-management, trusteeship, dutiful, organizing & progressivism) respectively. Questionnaires content & construction validity confirmed. reliability coefficients were obtained equal to 0.83 for moral intelligence, 0.87 for social capital and 0.91 for responsibility. Data analyses were used in descriptive level (frequency, percentage, mean & standard deviation) and inferential level (t-test, pearson correlation coefficient, regression, structural eqation modeling & path analysis) through Spss and Amos software’s. Result finding showed means of moral intelligence, social capital and responsibility components are bigger than theorical average (3). There are positive and significant relationship between moral intelligence and social capital with responsibility. The results show efforts to introduce and identify the status of moral intelligence and social capital in the development of student’s responsibility and its role in the future of academic life and career is very important.
Keywords: Moral Intelligence, Social Capital, Responsibility, University, Students
University of Kashan
Faculty of Humanities
Department of Education(Curriculum)
Thesis
For Degree of Master of Scienc(MSC)
IN
Title:
The analysis of simple and multiple relationships between moral intelligence and social capital with the responsibility in students at University of Kashan
Doctor Hamid Rahimi
Doctor Seyed Ahmad Madai
Asieh Mohammadian
June2015
1. Morall intelligence
2. Borba
1. Leninck & kiel
1.Burt
2. Henderson
3. Fromm
4. Nakamura & Watanabe-Muraoka
1. Schlenker
2. Mergler et. al
3. Cereto
1. Nahapiet & Ghoshal
2. Putnam
2. Integrity
3. Compassion
4. Forgiveness
5.Social Capital
6. Community Involvement
7. Social trust
8. Social belonging
1. Social Cohesion
2.Responsibility
3. Self-managment
4. Trusteeship
5. Dutiful
6. Organization
7. Progressivism
1. Intelligence
2. Gardner
1.Gag and Brliner
1. Emotional Intelligence
2. Chernise
3.Baran
4.Aymvns
5. Zahor & Marshall
1. Artificial Intelligence
2. Baden
3. minsky
4. phan
1. English
2. Pierce and Bekoff
3. Narvaez
4. Di norcia
5. Ngamouk
1.Gerjolj
2.Thorhauer & Blach fellner
3.Belohlavek
1.DI Norcia
1.Coles
2.Clarken
1.Hanifan
2.Jacobs
3.Coleman
4.Bourdieu
5.Putnam
1.Glen Lowry
2.Ivan Light
1.Fukayama
1.Wall et al
2.Paxton
1.Field
1.Portes
1. Timberlake
2.Moore
1.Woolcock
1.Astvnr & Turner
1.Grvtart et al.
2.Woolcock Do Narian
3.Jennifer Press
4.Haffman et al.
1.Pamlapaksvn
2.Michelle & Bvsrt
1.Linav & Van Buren
1.Adler and Van
1.Lyon
2.Misztal
3.Sztompka
1. Birou
1 Qutaiba & Tami
2. Hang Ng et al
3. Carpiano & Hystad
4. Baumiester & Leary
5. Lipovcan et al
1. Hagerty et. al
2. Chow
1.Ostrom
1.Azmat
2.Schwartz
1. John Stuart Mill
2. Max Webwr
3. Adison Illinois
1.Grossnikle and Stephener
2. Desbons &Robby
3.Palmer &Alberti Frvnr
4. Mergler et al
5. Cereto
1. Glenn & Nelson
2. Froom
3. Schlenker et al
1. Habermas
2. Homans
3. Vickers
1. Adler
2. Perls
3. Berne
4. Glasser
5. Rogers
1. Vygotsky
2. Bandura
3. Schaps & Solomon
1. Ford
2. Memery et al
3. Karna et al
4. Fray
5. Hellsten & Malin
1. Berman
2. Izard
3. Perkins & Miller
4.Porta
1. Chance
2. Kagan
3. Simons
1. Gasel
2. Reeve
1. Hess mer
1. Matthews & Riley
2. Checkering
3. Glaeser et al
4. Chamorro et al
5.Jackson & Wade
6. Douglas et al
1. Hi-Hong park
2. Stone
3.Neillson et al.
4. Totarman & Wulff
5.Yamaoka
1.Mygvlz & Moreno & Rtys
2. Klarkn
3. Yamamura.
4. Werner
5. Jin & Drozdenko
6.Sarracion
1. Ngammuk
2. Jason
1. Validity
1. One sample t-test
2. independent sample t-test
3. Greene & D’oliviera
4. One way ANOVA
5.Least significant
1.Pearson
2. regression
3. Path anolysis
4. Structrual equation modeling
دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی
تحلیل زبانی سرود انگد روشنان مانوی
پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
در رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران
استاد راهنما: آقای دکتر احسان چنگیزی
استاد مشاور: آقای دکتر مجتبی منشی‌زاده
نگارش: مهشید ابوالحسنی
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد
فرم گردآوری اطلاعات پایان‌نامه‌ها
عنوان:
تحلیل زبانی سرود انگد روشنان مانوی (آوانویسی، ترجمه، ریشه شناسی، تحلیل صرفی و نحوی)
(بر مبنای متن Angad Rošnān در کتاب In Parthian The Manichaean Hymn – Cycles نوشته Mary Boyce)
نویسنده / محقق:
مهشید ابوالحسنی
مترجم:
استاد راهنما: جناب آقای دکتر احسان چنگیزی
استاد مشاور: جناب آقای دکتر مجتبی منشی زاده
استاد داور: جناب آقای دکتر یدالله منصوری
واژه‌نامه:
نوع پایان‌نامه:
بنیادی ■
توسعه‌ای
کاربردی
مقطع تحصیلی:
سال تحصیلی:
1393-1389
محل تحصیل:
نام دانشگاه:
علامه طباطبائی
دانشکده:
ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی
تعدا صفحات:
گروه آموزشی:
زبان‌شناسی
زبان پهلوی اشکانی، انگد روشنان، سرود مانوی، ریشه‌شناسی، صرف و نحو
کلید واژه‌ها به زبان انگلیسی:
Parthian Language, Angad Rošnān, Manichaean Hymn – Cycles, Morphology, Syntax
الف. موضوع و طرح مسئله (اهمیت موضوع و هدف):
ایران‌شناسان متون مانوی را به قصد بررسی عقاید مانوی بارها مورد مطالعه قرار دادهاند، اما در این مطالعات کمتر به ویژگی‌های زبانی و ادبی این متون پرداخته شده است. درباره وزن اشعار مانوی مباحث زیادی مطرح شده و به نظر می‌رسد در وزن این اشعار، علاوه بر تعداد هجاهای تکیهدار، ضرب وزن میتواند متفاوت باشد. علاوه بر تکنیک‌های ساختاری، مانویان در اشعار خود، که آنها را غالبا همراه با ساز و آواز میخواندند، برای جذابیت آنها و نیز به منظور بهتر عرضه کردن افکار و عقاید خویش، از صنایع لفظی و صور خیال، خصوصا تشبیه و مجاز استفاده میکردند. آن بخش از سرودههای مانوی که در این پژوهش مورد بررسی قرار میگیرد، سرود انگدروشنان (روشنان کامل) و به زبان پهلوی اشکانی است. تمامی این شعر بلند درباره سفر روح است پس از رهایی از زندان تن یا جهان تاریکی به جهان روشنایی و رسیدن به پدر نخستین و مادر زندگان. از آنجا که از زبان پهلوی اشکانی نسبت به زبان فارسی میانه آثار کمتری در دست است، بررسی ویژگی‌های آوایی، ساختواژی و نحوی این متون، نکات بسیاری را درباره این زبان ایرانی میانه غربی روشن خواهد کرد.
در این پژوهش سعی بر آن است تا سرود انگدروشنان با استفاده از منابع معتبر واجنویسی شود، جنبه شعری آن به نحوی در فارسی امروز مشخص و در آخر ترجمهای از آن بر پایه متن سرود که در صفحات 112 تا 173 کتاب The Manichaean Hymn-Cycles In Parthian نوشته Mary Boyce آمده، به زبان فارسی ارائه شود. هم‌چنین ویژگیهای صرفی و نحوی و ریشهشناختی واژهها و متن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ب. مبانی نظری شامل مرور مختصری از منابع، چارچوب نظری و پرسش‌ها و فرضیه‌ها:
از آنجا که ‌‌در پژوهش‌های صورت گرفته بر روی متون مانوی آن‌طور که باید و شاید به مسائل زبانی پرداخته نشده و در مورد ریشه‌های بسیاری از لغات ابهام وجود دارد، سعی بر آن است که در این پایان‌نامه تا آنجا که ممکن است به بررسی تحولات زبانی متن پرداخته شود.
سرود انگد روشنان که در این پایان‌نامه بدان پرداخته می‌شود به زبان پهلوی اشکانی و به خط مانوی است و در پی پاسخگویی به پرسش‌های زیر است:
با توجه به اینکه این متون گونه ادبی زبان پهلوی اشکانی به شمار میآیند، جا بهجایی مقولات دستوری در آنها از این نظر چگونه است؟
ترجمههای انگلیسی منتشر شده از این متون تا چه اندازه با محتوای متون هم‌خوانی دارد؟
آن دسته از واژههایی که تا به امروز ریشهشناسی معینی برای آنها ارائه نشده، با توجه با یافتههای جدید تا چه اندازه قابل بررسی و تحلیل ریشهشناختی هستند؟
پ. روش تحقیق شامل تعریف مفاهیم، روش تحقیق، جامعه مورد تحقیق، نمونه‌گیری و روش‌های نمونه‌گیری، ابزار اندازه‌گیری، نحوه اجرای آن، شیوه گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها:
روش تحقیق این پایان‌نامه تحلیلی و ابزار و تکنیک آن کتابخانه‌ای است.
در این پژوهش اوانویسی، ترجمه و تحلیل ریشه‌شناختی، ساخت‌واژی و تا حدودی نحوی متنی سرود انگدروشنان انجام می‌شود و در پایان واژه‌نامه‌ای نیز تنظیم شده است. از موارد دیگری که در این رساله بررسی می‌شود، ریشه‌شناسی افعال و برخی از واژه‌ها با توجه به منابع موجود است.
ت. یافته‌های تحقیق:
از مهم‌ترین یافته‌های این پژوهش می‌توان به این موارد کرد: در دوره میانه پایانه‌های صرفی از میان رفتند و در دستگاه صرف اسم، صفت و ضمیر تحولاتی رخ داد بدین ترتیب که جنس و شمار مثنی به کلی به فراموشی سپرده شدند و حالت‌های هشت گانه صرفی نیز به تدریج از میان رفتند. از این رو نقش نحوی اسم در جمله و رابطه آن با دیگر اجزای کلام، نه به وسیله پایانه‌های صرفی بلکه با توجه به محل قرار گرفتن اسم در جمله بستگی داشت. به طور کلی پس از تغییرات ذکر شده، زبان بسیار ساده‌تر شد و از حالت تصریفی به حالت تحلیلی درآمد. از دیگر ویژگی‌های مهم زبان پهلوی اشکانی می‌توان به وجود ساخت ارگاتیو در ماضی متعدی برای صرف فعل اشاره کرد.
ث. نتیجه‌گیری و پیشنهادات:
زبان‌های ایرانی در شمار زبان‌هایی است که با پیشینه خود پیوند پیچیده و گسترده‌ای دارد تا جایی که باید گفت امروزه نمی‌توان ابهامی از ابهامات گوناگون این زبان‌ها را بدون بررسی پیشینه آن به طور قطعی حل کرد. به عبارت دیگر علی‌رغم دگرگونی‌هایی که این زبان‌ها در دوره‌های سه‌گانه پذیرفته‌اند، قواعد بنیادین آنها بر یکدیگر استوار است و درک یکی بدون دیگری، بسیار دشوار و گاه ناممکن است. در بررسی متن موجود از لحاظ سنت شعری با توجه به نتایج بزرگان این رشته میتوان گفت امروزه کسی دیگر درباره منظوم بودن اشعار ایرانی دوره میانه تردید ندارد، اما مطابقت آن با قواعد شعری مانند وزن و قافیه و هجابندی هنوز به



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *