پایان نامه هدف¬گذاری متغیرهای ورودی جهت بهینه سازی خروجی نمایندگی های بیمه ایران


  • تحلیل پوششی داده ها:

یکی از شاخه های دانش پژوهش عملیاتی می باشد، یک مدل غیر پارامتریک ریاضی است که کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیری با ورودی و خروجی های چندگانه را بدون آنکه نیازی به مشخص بودن تابع تولید داشته باشد، اندازه گیری می کند (Adler,2002).

این روش برای ارزیابی کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیری که وظایف یکسانی، با ورودی و خروجی های مشابه انجام می دهند، به کار می رود (مومنی،۱۳۸۵،ص۱۳۵).

 

  • شرکت سهامی بیمه ایران :

بیمه ایران به عنوان بزرگ ترین و اولین شرکت بیمه ای کشور در کلیه رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی فعالیت می‌کند و با عرضه بیمه‌های تجاری و خانواده شامل بیمه‌های اتومبیل، اشخاص (عمر، حادثه، درمان)، آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و مسئولیت بیش از ۵۰% سهم بیمه‌های بازرگانی کشور را در اختیار دارد. دربخش حمایت‌های ملی نیز اکثریت پروژه های بزرگ ملی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، هواپیمایی، سدسازی، نیروگاه ها و صنایع تحت پوشش بیمه ایران است که در مواقع لزوم خطرات بیمه‌شده خود را نزد بازارهای بین المللی بیمه اتکائی می کند. بیمه ایران با دارا بودن بیش از ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور و ۱۲ شعبه و نمایندگی در خارج از مرزها و با به کارگیری بیش از ۳۷۷۰ دفتر نمایندگی حقیقی و ۱۵۶ نماینده حقوقی تحت عنوان شرکت خدمات بیمه ای،  بزرگترین شبکه عرضه بیمه در کشور را در اختیار دارد (سایت رسمی بیمه ایران).

 

  • بیمه:

« بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می‌کند در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی، از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده و یا وجه معینی بپردازد. متعهد را “بیمه‌گر”، طرف تعهد را “بیمه‌گذار”، وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد، “حق بیمه” و آنچه را که بیمه می‌شود، “موضوع بیمه” می‌نامند».

 

متن کامل در سایت امید فایل 

  • شبکه فروش:

مجموعه عوامل حقیقی یا حقوقی مشتمل بر شعب و نمایندگی شرکت های بیمه و کارگزاران بیمه که مجاز به عرضه خدمات بیمه ای می باشند.

 

  • شبکه فروش مستقیم:

شبکه فروش مستقیم به کلیه واحدها و افرادی اطلاق می شود که از میزان فروش بیمه سهمی نداشته و صرفا به میزان حقوق دریافتی از شرکت بسنده می شود، نظیر کارکنان شاغل در شعب و ادارات بیمه.

 

  • شبکه فروش غیر مستقیم:

شبکه غیر مستقیم به تمامی نمایندگان، کارگزاران، شرکتهای خدمات بیمه ای و … اطلاق می شود که درآمد آنها به میزان فروش واحد خود بر می گردد (تحت عنوان کارمزد). بخش عمده ای از  فروش به عهده شبکه غیر مستقیم می باشد.

 

  • حق بیمه غیر مستقیم

حق بیمه تولید شده مربوط به بیمه‌نامه‌هایی است که توسط نمایندگان شرکت بیمه و کارگزاران بیمه عرضه شده است. وبه عبارتی حق بیمه دریافتی توسط نمایندگان به حساب شرکت های بیمه واریز شده و حق بیمه با کد نمایندگی در دفاتر شعبه بیمه ثبت می شود.

 

  • کارمزد

درصدی از حق بیمه که بابت فروش بیمه از طرف شرکت بیمه به نماینده یا کارگزار بیمه پرداخت می‌شود.

 

  • خسارت

عبارت است از زیانی که در نتیجه وقوع حادثه تحت پوشش بیمه به مورد بیمه وارد می‌گردد و جبران آن در تعهد بیمه‌گر می‌باشد. ممکن است تعهد بیمه‌گر بدون وقوع حادثه نیز انجام شود، مانند پرداخت مبلغ مورد تعهد در بیمه عمر بشرط حیات یا مستمری بازنشستگی.

 

  • خسارت پرداختی

خسارت های پرداخت شده توسط شعب بیمه که مانند حق بیمه مستقیم و غیر مستقیم می باشند. خسارات مستقیم عبارت است از خسارت پرداخت شده از محل بیمه نامه هایی که در شعب شرکت صادر شده اند و خسارت غیر مستقیم ، پرداخت خسارت از محل بیمه نامه های صادره در دفاتر نمایندگان می باشد.

 

  • ضریب خسارت

 حاصل تقسیم خسارت پرداخت شده از محل بیمه نامه های صادره توسط نمایندگی به علاوه کارمزد و هزینه صدور پرداخت شده به نمایندگان، بر کل حق بیمه صادره با کد نمایندگی می باشد.

 

فروش فایل متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد در این لینک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *