جولای 30

پایان نامه باورهای انگیزشی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سوم دبیرستان

۲-۷- تعریف عملیاتی متغیرها

۲-۷-۱- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

نمره­ای که دانش­آموزان در انتخاب گزینه­های مربوط به راهبردهای یادگیر خود نظم داده شده در بخش­های راهبردهای شناختی و اداره و کنترل تلاش (راهبردهای فراشناختی و خودتنظیمی) در پرسشنامه MSLQ که توسط پینتریج و دی­گروت (۱۹۹۰) تهیه شده است، کسب می­کند (به نقل در جعفری، ۱۳۸۸).

۲-۷-۲- باورهای انگیزشی

نمره­ای که فرد در مقیاس راهبردهای انگیزشی برای یادگیری در بخش خودکارآمدی، ارزش­گذاری درونی  و اضطراب امتحان در پرسشنامه MSLQ که توسط پینتریج و دی­گروت (۱۹۹۰) تهیه شده است، کسب می­کند به عنوان نمره­های باورهای انگیزشی محسوب می­شود (احمدی، ۱۳۸۹).

۲-۷-۳- پیشرفت تحصیلی:

منظور از پیشرفت تحصیلی دراین پژوهش، میانگین یا معدل کتبی (نهایی) دانش­آموزان سال سوم در پایان سال تحصیلی (خرداد ماه) می­باشد.

متن کامل پایان نامه


برچسب‌ها,
Copyright 2018. All rights reserved.

Posted جولای 30, 2016 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *