نتیجه گیری پژوهش:پایان نامه رایگان رشته روانشناسی;راههای رسوخ مُدهای غیر متعارف بر جامعه


فصل 5

نتیجه گیری پژوهش

محدودیت های پژوهش

پیشنهادات پژوهش

خلاصه پژوهش

منابع

پیوست ها

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری :

شاید مدگرایی و تقلید و الگو گرایی در میان جوانان و نوجوانان از مسایلی باشد که اظهارنظر قطعی و یقینی درباره آن بسیار سخت و دشوار است .

در این تحقیق نیز علاوه براینکه در فصل اول و در بان مسئله به شرح مد و مدگرایی و تقلید و الگوپذیری اشاره شده و به اهمیت و اهداف تحقیق اشاره شده و در تبیین متغیرها تا حدی به آن پرداخته شده است ولی باید گفت علیرغم دقت همه جانبه مطالب همه مطالب الگو و مدگرایی نیامده است .

به همین دلیل در فصل دوم از منابع روان شناسی رفتاری و جامعه شناسی رفتاری به استخراج مفاهیم مرتبط با الگوپذیری و نقش نمایی و مدگرایی پرداخته شده است و دیدگاه های مختلف نظری و تئوری در این زمینه پرداخته شده است . ولی آنچه مسلم است این است که مدگرایی خوب است اگر از هنجارها و ارزش ها و باورهای ملی و اجتماعی فراتر نرود و اگر هم رفت آفت و آسیب بر پدیده های ارزشی نباشد .

در یک کلام باید گفت نتیجه گیری بحث مد و مدگرایی معطوف به نتیجه است . یعنی صرف استفاده از یک رنگ ، استفاده از یک مدل ، استفاده از یک آرایش ، تبعیت از طرز پوششی ، پیروی از روش خاص لباس پوشیدن و راه رفتن و آرایش و ... بد نیست و اگر بتواند انگیزه تعدد و تنوع طلبی نوجوان و جوان را خنثی کند ، بسیار سودمند هم هست . زیرا اصولاً نوگرایی و تنوع طلبی و احساس و نیاز به تغییر و تحول در فطرت و خون جوانان قرار داده شده است . و اصولاً پوشیدن لباس شاد و خوشایند و استفاده از تزیین و بوهای خوش و شرکت جوانان در محافل عمومی با شادابی و خوشحالی و نیز مردم پسند بسیار پسندیده و خوش پسند است که رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار تاکیدات فراوانی در این باره به ما کرده اند.

اما غرب و کشورهای غربی و کارتل های اقتصادی فقط با نیت چپاول و غارت ثروت ها و نیز تغییر دادن هویت انقلابی و شورآفرینی علمی به ابتذال و ملنگی و آوارگی و دل مشغولی به همین مدها و مدل ها بتوانند کشورها را غارت کنند و باید مسئولان و دولت مردان و صاحب نظران در این زمینه هشیار باشند که هستند .

در روش تحقیق هم با استفاده از پرسشنامه 10 سوالی با 5 گزینه که در میان 200 نفر از دانشجویان ارائه شده است این موارد مورد سوال آنان واقع شده است که جوانان ضمن تاکید به نیاز به تنوع و تغییر و نبود الگوهای مناسب و جذاب با نیازهای خود در ایران و میهن اسلامی به الگوها و مدل های خارجی که متناسب با نیازهای آنان و مطابق افراد و شرایط متنوع آنان است روی می آورند و معتقدند که حتی مدها و الگوهای ملی و ایرانی هم تحت نظارت و محدودیت قرار دارند و استفاده از مدل های ذکر شده مشکلاتی به بار می آورد . و اگر قرار است مشکلاتی داشته باشد بگذارید با مدل های خارجی داشته باشد .

  • شناخت نیازهای جوانان
  • ارائه مدل های پارچه و کفش و وسایل صوتی و تصویری و نقلیه مطابق با نیازهای جوانان
  • عدم محدودیت و ملاحظه کاری از ویژگی های مدل های بیگانه است . و محدودیت و کم تنوعی و تکرار در مدل های ایرانی از الگوهای ملی و میهنی است .

محدودیت ها و ملاحظات پژوهش :

خوشبختانه محدودیت ها و ملاحظات چندی در ارئه و برگزاری تحقیق وجود نداشت و از لحاظ پرداختن و ارائه و گفتگو با افراد و جوانان مشکلاتی دربرداشت.

تنها مشکل و محدودیت به هنگام مصاحبه و برقراری ارتباط بود که جوانان فکر می کردند که غرض از گفتگو و صحبت با آنان برخورد و امر به معروف و نهی از منکر با آنها بوده که پس از ادامه گفتگو مشخص گردید که غرض از گفتگو و تکمیل پرسشنامه ادامه و تکمیل تحقیق بوده و در این صورت همکاری خوبی نشان دادند .

  • محدودیت دوم از لحاظ کمبود منابع تئوری و نظری بود که منابع و اطلاعات زیادی در دسترس نبود
  • محدودیت سوم از لحاظ آماری و فرصت زمانی اندک بود که این تحقیق در فاصله برگزاری امتحانات ترم بهاره انجام گردید .
  • و بالاخره تفاوتهای مدگرایی در جنس دختر و پسر که در این تحقیق از هم جدا بررسی و مطالعه نشده اند .

 

 

 

پیشنهادات

با توجه به مطالعه منابع ارزشمند و درگیری و قرار گرفتن در نیاز ها و خواسته های جوانان و نیز اشراف و آگاهی از شرایط و مقتضیات اجتماعی و نتایج تحقیق حاضر پیشنهاد می گردد .

  • رادیو و تلویزیون مدل های پسندیده و به هنجار ایرانی و خارجی را خود در برنامه های تلویزیونی و سریال ها ارائه نماید .
  • نمایشگاههای بهاره وتابستانی و پاییزی زمستانی در این زمینه در تمام استان ها برگزار گردد .
  • در ورود مدل های نابهنجار کنترل بیشتری شود .
  • و در بی توجهی به مدل های نابهنجار و توجه به مدل های ملی و میهنی خود به خود این مد ها از مد می افتند .
  • استفاده هنرپیشه ها و صاحبنظران و مسئولان از مدل های هنجار و ترویج آن در میان جوانان و نوجوانان

 

 

 

 

 

 

منابع و مآخذ مورد استفاده

ردیف نویسنده و سال اثر ترجمه انتشارات محل انتشار
1 اتو کلاین برگ ، 1372 روان شناسی اجتماعی علی محمد کاردان اندیشه تهران
2 دلاور ، علی ، 1373 روش های آماری در علوم تربیتی _____----- پیام نور تهران
3 دوان شولتز ، 1377 نظریه های شخصیت جمعی از مترجمان ارسباران تهران
4 سید محمدی ، یحیی، 1377 روان شناسی یادگیری              ----- روان تهران
5 شعاری نژاد ، علی اکبر ، 1365 جامعه شناسی آموزش و پرورش              ----- امیر کبیر تهران
6 محسنی ، منوچهر ، 1362 جامعه شناسی عمومی              ----- طهوری تهران
7 نصری ، عبداله، 1372 مبانی انسان شناسی در قرآن              ----- فیض کاشانی تهران
8 هنسون، 1372 تکنولوژی جدید ارتباطی داوود حیدری ارشاد اسلامی تهران

 

 

 

 

جوانان عزیز :

پرسشنامه ای که در اختیار شماست ، حاوی سوالاتی درباره راههای رسوخ و نفوذ مدهای غیر متعارف و ناهنجار در ایران است . خواهشمند است با مطالعه دقیق و انتخاب گزینه مناسب ما را در رسیدن به اهداف تحقیق یاری و مساعدت کنید . « ذکر مشخصات اختیاری است »

نام :                       سن :                       تحصیلات :

نام خانوادگی :           جنس :                    شغل:

با احترام گوهر امامی

ردیف عناوین سوالات خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم
1 اصولا جوانان به تغییر و تحول در لباس و پوشش و رفتار علاقه مندند .          
2 الگوهای جذاب و مورد پسند در الگوهای خارجی بیشتر است .          
3 الگوهای بیگانه با هر نیتی نیازهای جوانان را بهتر می شناسند .          
4 تنوع و روزانگی و تناسب در مدل های خارجی با سلایق جوانان تناسب دارد .          
5 برای هر تیپ و هر زبان و هر فردی الگوی متناسب و شایسته وجود دارد .          
6 عامل یا عوامل بازدارنده در الگوهای بیگانه بسیار کم است .          
7 الگوهای ملی و ایرانی محدود و بسیار اندک هستند .          
8 خود الگوها تحت نظارت و چهار چوب قرار دارند و اصولا از مد و الگو تبعیت نمی کنند .          
9 تنوع و روزانگی در مدل هنجار ایرانی متناسب با نیازهای جوانان نیست .          
10 از نیازها و خواسته های متنوع جوانان در الگوسازی و مدل گرایی استفاده نمی شود .          

این تکه ای از پایان نامه رایگان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

با موضوع :

بررسی تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی  100صفحه

می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

Untitled

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره (هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد)می باشد

می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید البته ممکن است بعضی از متون موقع انتقال از فایل ورد به هم بریزد یا عکس ها درج نشود برای دانلود پایان نامه ها با فرمت ورد به همراه تمام پیوست ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در سایت مرجع دانلود پایان نامه می توانید صدها پایان نامه رافقط با داشتن یک پسورد  دانلود کنید و به متن کامل آنها دسترسی بدون محدودیت داشته باشید. برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید 

سایت فوق (payanname.net) قوی ترین سایت در زمینه دانلود پایان نامه است 

کافیست عبارت

دانلود پایان نامه

را در گوگل سرچ کنید

خواهید دید که گوگل این سایت را به عنوان اولین گزینه معرفی می کند 

برای دانلود متن کامل پایان نامه های جدید کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت اول لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  176 پایان نامه

قسمت دوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  163 پایان نامه

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت چهارم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  214 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *