نتیجه گیری:دانلود رایگان پایان نامه روانشناسی:بررسی نقش رسانه های جمعی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه


فصل پنچم : نتیجه گیری:

نتایج این تحقیق با توجه به فرضیه اول که

رابطه ی معنا داری بین عملکرد رسانه های جمعی و بهبود افکار عمومی وجود دارد در مورد این فرضیه چهار سؤال طراحی شده که در پرسشنامه نیز موجود می باشد . و با توجه به پرسشنامه ی که بین افراد دو منطقه پخش شد و پاسخ هایی که به این سؤالات در مورد این فرضیه بود پاسخ گرفتند 62% پاسخ زیاد و 19% پاسخ متوسط و 20% پاسخ کم دادند که با توجه به نمودار هسیتوگرام و نمودار دایره ای این فرضیه که کشیده شده است فرضیه اول ما تأیید شده است و با توجه به تأیید این فرضیه می توان گفت که رسانه ها می توانند نقش مهمی در افکار عمومی افراد جامعه داشته باشند و یک مسیر مشخصی را برای هدایت افراد جامعه به سمت خاصی که هدف دولت مردان است هدایت و به هدف اصلی خود فرضیه دوم تحقیق که ما مبنی بر رابطه ی معنا داری بین عملکرد رسانه های جمعی و بالا رفتن سطح آموزش بالا رفتن سطح آموزش وجود دارد و در این فرضیه چهار سؤال طراحی شده که که در پرسشنامه موجود می باشد و بین افراد منطقه ی مورد نظر پخش شود و 50% درصد از افراد منطقه به این فرضیه جواب زیاد دادند و 29% در صد جواب متوسط و 22% جوب کم دادند که با توجه به نمودار هیستوگرام و نمودار دایره ای این فرضیه کشیده شده است و فرضیه ما تأیید شده و مورد قبول واقع شده است و می توان گفت رسانه های جمعی در بالا رفتن سطح علمی افراد جامعه نقش بسزایی دارند و می توانند محفل بی سوادی که بین افراد جامعه وجود دارد از بین برده شود و همچنین با ارائه برنامه های مشخص هماهنگی بین ساعت کاری ادارات و کارخانه ها و همچنین کاری های آزاد می توان برنامه های خاص خود این افراد را پخش و به فراگیری علمی این افراد افزوده و سطح آموزش را هر دوره برای این افراد افزایش داده شود .

فرضیه سوم این تحقیق  عبارت است از رابطه ی معناداری بین عملکرد رسانه های جمعی و گذراندن اوقات فراغت وجود دارد که چهار سال نیز برای این فرضیه طراحی شده است که در پرشسنامه نیز موجود می باشد و با توجه به پرسشنامه که بین افراد در منطقه پخش شود و 53% درصد جواب زیاد و 28% در صد جواب متوسط و 20% جواب کم داده اند و با توجه به نمودار هسیتوگرام و نمودار دایره ای این فرضیه کشیده شده است و فرضیه ی ما مورد قبول و تأیید واقع شده است . و می توان گفت که وسایل ارتباط جمعی می توانند در گذراندن اوقات فراغت افراد نقش به سزایی داشته باشند و همچنین می توانند با پخش برنامه های ورزشی و سرگرم کننده نقش قابل توجهی از زمان بیکار افراد را به خود اختصاص داده و علاوه بر نقش سرگرم کننده نقش تفریحی و داشتن لحظات شاد و خوشی را برای افراد جامعه داشته باشند تا لحظاتی که از کار روزانه افراد فراغ می شوند بتوانند از دردسرهای روزانه دور باشند و استراحتی کرده باشند و برای فعالیت های بعدی آماده باشند .

فرضیه چهارم این تحقیق عبارت است از رابطه ی معناداری بین عملکرد رسانه های جمعی و کاهش تهاجم فرهنگی وجود دارد که در این فرضیه چهارم سؤال طراحی شده و در پرسشنامه نیز موجود می باشد و پرسشنامه نیز بین افراد دو منطقه توزیع گردیده و افراد این دو منطقه 65% درصد جواب زیاد و 17% درصد جواب متوسط و 19% درصد جواب کم داده اند و با توجه به نمودار هسیتوگرام و نمودار دایره ای که در این تحقیق رسم شده است فرضیه ی ما مورد تأیید و قبول افراد این دو منطقه واقع شده است و می توان گفت که وسایل ارتباط همگانی می توانند نقش یک هدایت کننده را دارند می توان با استفاده از برنامه های مذهبی مناسب می توان یک مسیر مناسبی را برای افراد جامعه هدایت کرد با عرف و معیارهای اسلامی سازگار باشد .

و می توان نتیجه گیری کرد :

بی گمان انقلاب ارتباطات و گسترش داد و ستد جوامع مختلف حوزه های گوناگون سیاسی – اقتصادی دو نوع پویش را به ارمغان آورد نخست حرکت در راستای جهانی شدن و تک قطبی شدن جهان و سلطه فرهنگی است که در مجموع خطری برای هویت فرهنگی و آسیبی برای فرهنگ جهانی محسوب می شود دوم پویش برای ایجاد داد و ستد در میان فرهنگ ها مبتنی بر احترام متقابل ، تحکیم شخصیت و هویت ملی در میان ملل گوناگون است برای تأمین این هدف لازم است که فرهنگ تهدید شده حفاظت کرد، ارتباط در سطح محلی را توسعه داده استقرار سیاستهای فرهنگهای ملی که هویت و خلاقیت فرهنگی را تقویت نماید و رسانه ها را مشغول این وظایف سازد که باید مؤکداً مورد توجه باشند این سیاست ها باید در حالی که آگاهی از فرهنگ های دیگر را افزایش دهند . در عین حال حاوی خط و مشی هایی برای تأمین توسعه و فرهنگ های ملی باشند زیرا فرهنگ هر ملت در ارتباط با دیگر فرهنگ هاست که هویت خویش را تعالی می بخشد و واقعیت های موجود نیز آن را تایید می نمایند با وجود جهان کنونی بر خلاف انتظار به سوی یک نظام چند قطبی به پیش می رود .

زیرا پویش های محلی از نیاز مردم به فرهنگ های بومی ، عادت و هنجارهای قومی آنها سرچشمه گرفته و پدیده ای جدا ناپذیر از زندگی آنها است .

پیشنهادات و نظرات اصلاحی:

البته نمی توان پیشنهادات کامل و جامعی ارائه داد به دلیل اینکه تحقیق من آنچنان وسیع نبوده است . امروزه رسانه های گروهی از روزنه ها و باریک راهنمای چشم و گوش اندیشه انسان به جای زندگی اجتماعی و خصوصی افراد این جامعه تأثیر گذار و آگاهی بخش یافته اند . در درون خانواده و تمام حریم خصوصی و عمومی مردم حضور دارند و تأثیر گذارند پس رسانه ها باید نقش خود را در فرهنگ و جامعه و در بین خانواده ها خوب ارائه دهند و اگر رسانه ها با هم همفکر و همراه باشند و در راستای همدیگر گام بردارند نقش خود را به خوبی ایفا می کنند .

منابع :

  • صنایع فرهنگی ( یونسکو) – ترجمه مهرداد وحدتی – انتشارات مؤسسه پژوهشی – نگاه معاصر
  • کتاب سروش- مجموعه مقالات و 2) رسانه ها و فرهنگ – انتشارات سروش
  • تلویزیون در خانواده و جامعه نو – نوشته انریک ملون – مارتینز ترجمه جمشید ارجمند – انتشارات سروش
  • رسانه و ثبات سیاسی- تألیف جمعی از نویسندگان – انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی
  • در آمدی بر حقوق ارتباط جمعی ( مطبوعات، ماهواره، اینترنت) انتشارات قننوس – مؤلف محمد حسن بردبار
  • جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی تألیف ژان کازنو
  • جامعه شناس و افکار سنجی در رسانه های جمعی تألیف سید علی میر سعید قاضی – حامد اسماعیلی از انتشارات آن
  • کتاب مبانی ارتباط جمعی از دکتر سید محمد دادگران
  • مجله رسانه ها انتشارات دانشگاه آزاد اسلام.

این تکه ای از پایان نامه رایگان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

با موضوع :

بررسی نقش رسانه های جمعی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه

می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

Untitled

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره (هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد)می باشد

می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید البته ممکن است بعضی از متون موقع انتقال از فایل ورد به هم بریزد یا عکس ها درج نشود برای دانلود پایان نامه ها با فرمت ورد به همراه تمام پیوست ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در سایت مرجع دانلود پایان نامه می توانید صدها پایان نامه رافقط با داشتن یک پسورد  دانلود کنید و به متن کامل آنها دسترسی بدون محدودیت داشته باشید. برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید 

سایت فوق (payanname.net) قوی ترین سایت در زمینه دانلود پایان نامه است 

کافیست عبارت

دانلود پایان نامه

را در گوگل سرچ کنید

خواهید دید که گوگل این سایت را به عنوان اولین گزینه معرفی می کند 

برای دانلود متن کامل پایان نامه های جدید کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت اول لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  176 پایان نامه

قسمت دوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  163 پایان نامه

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت چهارم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  214 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامهدانلود رایگان پایان نامه روانشناسی:بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و انگیزه پیشرفت 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *