آگوست 6

برای، این، یک، مشتریان، یا

قضیه فکر کنید، کارها را متفاوت انجام می‌دهید.»
?. «بهتر است با آدم‌هایی بپلکید که از شما بهترند. همکارانی را برگزینید که اخلاقشان بهتر از شما باشد. چیزی نخواهد گذشت که خودتان هم به همان مسیر کشانده می‌شوید.»
??. «سال‌ها پیش بن گراهام به من آموخت که هزینه چیزی است که پرداخت می‌کنی و ارزش چیزی است که دریافت می‌کنی. فرقی نمی‌کند که راجع به جوراب صحبت کنیم یا سهام. من دوست دارم جنس باکیفیت را زمانی بخرم که قیمتش پایین آمده باشد.»
________________________________________
: ?? راه برای بدست آوردن ثروت و موفقیت
________________________________________
در سرمایه‌گذاری

?. «مهمترین خصوصیت یک سرمایه‌گذار، خُلق و خویش است نه ذکاوتش. آدم برای این کار به خلق و خویی نیاز دارد که نه از همراه بودن با جماعت خیلی سرخوش شود و نه از حرکت در خلاف جهت‌شان.»
?. «سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیز نیازمند گذشت زمان، برخورداری از نظم و دیسیپلین و داشتن صبر و حوصله است. فارغ از اینکه چقدر استعداد و تلاش به خرج بدهید، بعضی کارها وقت می‌خواهند: نمی‌توان با ? زن باردار، بچه‌ای را یک ماهه به دنیا آورد.»
?. «من دنبال این نیستم که از روی موانع ? متری بپرم؛ در عوض دنبال یک مانع ?? سانتی‌متری هستم تا بتوانم رویش پا بگذارم و بالاتر بروم.»
?. «بازار در کوتاه‌مدت، مثل مسابقه‌ی محبوبیت است و در بلندمدت، مثل باسکول.»
?. «فرصت‌ها به ندرت پیش می‏‌آیند. پس هر وقت از آسمان طلا بارید با خودتان سطل ببرید بیرون، نه انگشتانه.»
?. «تنوع‌بخشی، حفاظی در مقابل نادانی است. این جمله برای کسانی که می‌دانند چه کار دارند می‌کنند، معنی چندان خاصی نمی‌دهد.»
?. «اگر حاضر نیستید سهامی را به مدت ?? سال نگه‌ دارید، حتی فکر اینکه ?? دقیقه نگه‌اش دارید را هم نکنید.»
?. «نکته کلیدی در سرمایه‌گذاری این نیست که سبک سنگین کنید فلان صنعت قرار است چه تأثیری بر جامعه داشته باشد یا چقدر رشد کند. بیشتر حواستان به این باشد که ببینید فلان شرکت چقدر در رقابت با بقیه جلوتر است و از همه مهم تر اینکه تا کی می‌تواند جلو بماند.»
?.«من سرمایه‌گذار بهتری هستم چون تاجرم و تاجر بهتری هستم چون سرمایه‌گذارم.»
??. «خیلی بهتر است که شرکت خفنی را به قیمت خوب بخرید تا اینکه شرکت خوبی را به قیمت خفن بخرید.»
________________________________________
: چگونه پولدار شویم؛ ?? راه پولدار شدن که باید بدانید
________________________________________
? فوت کوزه‌گری وارن بافت

هر یک از ? فوت کوزه‌گری وارن بافت، واقعیتی از زندگی یا سرمایه‌گذاری را به ساده‌ترین زبان ممکن بیان می‌کنند.
?. «بهتان می‌گویم چطور پولدار شوید. درها را ببندید. هر وقت بقیه حریص بودند شما ترسو شوید. هر وقت بقیه ترسو شدند شما حریص شوید.»
از این ساده‌تر نمی‌شد بگویی که کلید سرمایه‌گذاری این است که وقتی قیمت پایین بود بخر و وقتی بالا رفت بفروش.
?. «به دانشجوهای کالج می‌گویم، به سن من که رسیدید به شرطی آدم‌های موفقی خواهید شد که تمام کسانی که می‌خواهید دوست‌تان داشته باشند، واقعا دوست‌تان داشته باشند.»
پول مهم‌ترین چیز زندگی نیست. این را وارن بافتی می‌گوید که از مال دنیا بی‌نیاز است.
?. «فرق بین آدم‌های موفق و آدم‌‏های واقعا موفق این است که آدم‌های واقعا موفق به همه چیز می‌گویند نه.»
افرادی مثل استیو جابز، بیل گیتس و وارن بافت موفقیت‌شان را مدیون قدرت تمرکزشان هستند.
?. «خیلی‌ها را دیدم که الکل و بدهی زمین‌شان زد. واقعا در این دنیا نیازی به قرض کردن ندارید. اگر باهوش باشید، قادرید کلی پول دربیاورید، بدون اینکه از کسی قرض کنید.»
علت موفقیت افراد در زندگی می‌تواند چیزهای متفاوتی باشد، اما دلایل شکست عمدتا حول محور چند چیز می‌چرخد؛ از شکست هم به اندازه‌ی موفقیت درس بگیرید.
?. «هر سرمایه‌گذاری باید قادر باشد، تجارتی که انتخاب کرده را به درستی ارزیابی کند. به این عبارت «انتخاب کرده» توجه کنید: قرار نیست وارد هر شرکتی شدید تخصص مربوط به حوزه‌ی کاری‌اش را داشته باشید، یا اصلا قرار نیست در چند حوزه کارشناس باشید. فقط باید قادر باشید شرکت‌ها را در داخل دایره‌ی فهم خود ارزیابی کنید. سایز این دایره خیلی مهم نیست؛ اما دانستن محدوده‌ی آن خیلی حیاتی است.»
یکی از نقل قول‌های مربوط به سرمایه‌گذاری که شدیدا از آن متنفرم متعلق به پیتر لینچ است که می‌گوید «چیزی را بخرید که از آن سر در می‌آورید». به نظرم این توصیه ناقص است. ایده‌ی بافت هم این حرف را دربرمی‌گیرد، اما به شما گوشزد می‌کند که مهم این است که قادر باشید شرکت‌ها را ارزیابی کنید و وارد کار آنهایی که از کارشان سردرنمی‌‏آورید نشوید، به همین سادگی!
برگرفته از: time



آزادکارها (فریلنسر) روز خود را هرگونه که بخواهند، برنامه‌ریزی می‌کنند. چگونه یک آزادکار می‌تواند در کارش موفق شود؟ برای موفق‌شدن باید برنامه و هدف مشخص داشت. قبل از اینکه بخواهید رئیس خود باشید و برای خودتان کار کنید، بهتر است اصول و قوانینی را برای کار و هدف خود مشخص کنید. بسیاری از نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره می‌شود، شاید از نظر شما بسیار پیش‌پاافتاده باشند؛ اما به‌خاطر داشته باشید گاهی همین اصول ساده و پیش‌پا‌افتاده، مسیر زندگی شما را عوض می‌کنند. آنچه در ادامه‌ به آن اشاره می‌شود، ?? نکته‌ی ساده ولی مهم است که به شما کمک می‌کند یک فریلنسر موفق باشید.

قوانین مختلف از آدم‌های مختلف
اصولی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، تجربه‌ی افرادی است که سال‌ها آزادکار بوده‌اند. شاید تعدادی از این اصول را قبلا شنیده باشید و یا حتی استفاده کرده باشید؛ این خیلی خوب است. مطالعه و عمل‌کردن به بقیه‌ی نکاتی هم که در اینجا به آنها اشاره می‌شود، می‌تواند مسیر شما را به‌عنوان یک آزادکار برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر هموار کند.
مهم‌ترین نکته را در همین ابتدا یادآور می‌شویم. فرض کنید شما طراح سایت هستید؛ این یعنی اینکه در صنعتی مشغول به فعالیت هستید که مدام در حال تغییر است. اولین نکته این است که همیشه باید به‌روز باشید. عاشق کارتان باشید و همیشه اطلاعات خود را مطابق با آخرین دستاوردهای علمی به‌روز کنید. با این‌ کار می‌توانید خدمات بیشتری به مشتریان خود بدهید و دستمزدتان را هم بیشتر کنید.
________________________________________
: ? نکته برای موفقیت فریلنسرها در مذاکرات کاری
________________________________________

?. یک برنامه‌ی
این باید اولین کاری باشد که انجام می‌دهید. اگر تمام اطلاعات مورد‌ نیاز برای موفقیت در کار را در ذهن خودتان برنامه‌ریزی کرده‌اید، بهتر است آن را روی کاغذ هم بنویسید. شاید نوشتن برنامه‌ها بر روی کاغذ کمی وقت‌گیر باشد؛ اما آن‌قدر فایده دارد که توصیه می‌کنیم حتما زمانی را به آن اختصاص بدهید. این کار باعث می‌شود نه‌تنها به موضوعات مهم و چالش‌هایی که ممکن است در کار برای‌تان پیش بیاید از قبل فکر کنید و برای آنها برنامه‌ریزی کنید،‌ بلکه در مواقع نیاز می‌توانید برنامه‌ی خود را در اختیار شریک کاری یا سرمایه‌گذاران‌تان قرار بدهید تا آنها نیز از برنامه‌ی شما مطلع شوند. برای اینکه بتوانید برای خود مشتری پیدا کنید، داشتن برنامه، اولویت اول برای شروع کار است.
?. برنامه‌ی روزانه داشته باشید
در آغاز هر هفته یک ساعت یا بیشتر برای نوشتن برنامه‌ی هفته‌ی جاری زمان بگذارید. این کار را می‌توانید در انتهای هفته هم انجام بدهید و برنامه‌ی هفته‌ی آینده را یادداشت کنید. داشتن برنامه به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر برای هر ساعت از هفته‌تان تصمیم‌گیری کنید. هرچه سرتان شلوغ‌تر باشد، لزوم نوشتن این برنامه بیشتر احساس می‌شود.
تبلیغات

________________________________________
: ?? نکته برای کسانی که می‌خواهند کسب و کار خانگی داشته‌ باشند
________________________________________
?. از نرم‌افزارهای رایگان استفاده کنید، اما سعی کنید نرم‌افزارهای اصلی را هم بخرید

وقتی قرار است به‌عنوان یک آزادکار کاری را شروع کنید، ممکن است در ابتدا با مشکلات مالی مواجه باشید و انتخاب نرم‌افزارهای دردسترس و رایگان موجود در بازار، می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها کمک زیادی کند، بدون اینکه مجبور باشید به خاطر مشکلات مالی از بسیاری از قابلیت‌ها و توانایی‌های خود چشم‌پوشی کنید. نرم‌افزارهای رایگان همیشه هم بد نیستند و تعداد زیادی از این نوع نرم‌افزارها در بازار وجود دارد که می‌توانید یکی از بهترین‌ها را انتخاب و کار خود را با همان‌ شروع کنید. در هنگام خرید رایانه، دوربین، تبلت یا چاپگر، مطمئن شوید که نرم‌افزارهایی که برای کار به آنها نیاز دارید با ملزومات خریداری شده‌ی شما سازگاری دارد که بعدها دچار مشکل نشوید.
لازم نیست در همان شروع، همه چیز را بخرید؛ اما خریدن ابزار اولیه‌ی ‌کارتان ضروری است. برای مثال، برای طراحی یک وب‌سایت، هرگز از طرح‌های آماده استفاده نکنید. برای استفاده از یک طرح با‌کیفیت، بهتر است کمی در مورد اصول اولیه‌ی آن تحقیق کنید. اما اگر گرافیست هستید شاید این روش خیلی به درد شما نخورد. اگر طراحی وب‌سایت جزو کارهای روزمره‌ی شماست، شاید بهتر باشد درخصوص روش‌های ایجاد خلاقیت در کار، مطالعه داشته باشید.
?. یک لوگوی چشم‌نواز طراحی کنید
برای اینکه در بازار کار بتوانید جایی برای خودتان باز کنید و همیشه مشتری داشته باشید، باید حرفه‌ای به‌نظر برسید و طراحی یک لوگوی مناسب و شیک، ویترین خوبی برای معرفی شما به مشتریان بالقوه است. طراحی یک لوگوی چشم‌نواز (شاید لازم باشد از کسی برای طراحی آن کمک بگیرید) باعث بهتر دیده‌شدن شما در این بازار آشفته می‌شود. قدرت یک لوگوی خوب و استفاده از آن در کارت ویزیت و وب‌سایت شخصی‌تان، معرف شما و کارتان خواهد بود.
________________________________________
: چطور یک لوگو بسازیم؟
________________________________________
?. نه گفتن را یاد بگیرید
اگر سرتان شلوغ است و زمان کافی برای قبول یک کار جدید ندارید، بهتر است آن را قبول نکنید. این عادلانه‌ترین کاری است که می‌توانید در حق مشتریان فعلی و جدید انجام بدهید. بدترین کار این است که همه‌ی کارهایی را که به شما پیشنهاد می‌شود، قبول کنید. قبل از پذیرش هر کار جدید، از داشتن زمان کافی برای انجام آن مطمئن شوید. تحویل یک کار با کیفیت بالا، بهتر از انجام کارهای زیاد با کیفیت پایین‌ است.
________________________________________
: چطور بدون عذاب وجدان نه بگوییم؟
________________________________________
?. یک وبلاگ یا وب‌سایت برای خودتان طراحی کنید
در عصر اینترنت، داشتن یک وبلاگ یا وب‌سایت شخصی، در معرفی شما به بازار کار اهمیت زیادی دارد. این کار نه‌تنها باعث معرفی شما به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای به بازار کار می‌شود، بلکه دروازه‌ای برای ورود مشتریان جدید است. امروزه بسیاری از افراد با جست‌وجو در اینترنت، سعی می‌کنند بهترین افراد را برای انجام پروژه‌های خود پیدا کنند و اگر شما در این بازه‌ی جست‌وجو حضور نداشته باشید، یکی از بهترین فرصت‌های معرفی خود به دیگران را از دست داده‌اید.
?. وب‌سایت‌تان را مرتب به‌روزرسانی کنید
بعد از طراحی و ساخت وبلاگ یا وب‌سایت شخصی‌تان، برای بالابردن ارزش و اعتبار سایت، به‌طور مرتب آن را به‌روزرسانی کنید. اگر مشتریان جدید از سایت شما بازدید کنند و ببینند که مدت زیادی است سایت را به‌روز نکرده‌اید، از انتخاب شما صرف‌نظر می‌کنند و سراغ فرد دیگری می‌روند. به‌روزرسانی منظم شاید روزی یک ساعت وقت بگیرد، اما سود زیادی را نصیب شما خواهد کرد.
?. برخی از خدمات را رایگان در اختیار مشتریان آنلاین قرار بدهید
دادان امتیازاتی به برخی از مشتریان که از طریق سایت با شما و محصولات‌تان آشنا شده‌اند، می‌تواند به جلب اعتماد مشتریان کمک کند. برای مثال، اگر طراح هستید می‌توانید چند طرح رایگان را بر روی سایت قرار بدهید. این کار آمار بازدیدکنندگان سایت را افزایش می‌دهد و باعث جلب مشتری بیشتر می‌شود. حتی می‌توانید به افرادی که اولین بار است به شما سفارش کار داده‌اند، چند درصد تخفیف بدهید. این هم روش مناسبی برای معرفی خودتان به مشتریان جدید و جلب اعتماد آنها است.
________________________________________
: ? گام اساسی برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاه آنلاین
________________________________________
?. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید
هیچ‌کس نمی‌تواند تأثیر شبکه‌های اجتماعی و روابط آن بر زندگی افراد را انکار کند. اصلا مهم نیست که در کدام شهر زندگی می‌کنید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ارتباط شما را با دنیای اطراف‌تان گسترده‌تر کند و فضای جدیدی را برای جلب مشتری‌های جدید رقم بزند. عضویت در فیسبوک و انجمن‌های مختلف مرتبط با حوزه‌ی کاری شما، در رشد فضای کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد. بنابراین فرصت استفاده از توئیتر، فیسبوک و عضویت در انجمن‌ها را از خود نگیرید. اگر یک طراح هستید، بهتر است نگاهی به deviantart و YouTube بیندازید. چند تا از این شبکه‌ها را انتخاب کنید و در آنها فعالیت داشته باشید. اما مراقب باشید فقط در راستای معرفی خود و حرفه‌تان و به‌صورت محدود و حساب‌شده در این شبکه‌ها فعالیت داشته باشید.
________________________________________
: ?? نکته برای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی
________________________________________
??. همکاران خود را بشناسید
شناخت همکاران خیلی مهم است. ارتباط با افراد مختلف از طریق شبکه‌های اجتماعی، موجب شناخت بیشتر شما از همکاران‌تان می‌شود. ایجاد ارتباط با افرادی که می‌توانند خدماتی را ورای تخصص و مهارت فردی شما به مشتریان ارائه بدهند، فرصت مناسبی برای گسترش حلقه‌ی کاری و ارائه‌ی خدمات بیشتر و پیچیده‌تر به مشتریان است که رضایت بیشتر مشتریان را نیز در پی خواهد داشت. شاید گاهی لازم باشد یکی از مشتریان خود را برای دریافت خدمات بهتر و تخصصی‌تر به یکی از همکاران معرفی کنید و گاهی نیز همکاران از تخصص شما برای حفظ رضایت بیشتر مشتریان خود استفاده کنند.
??. برای روز مبادا پس‌انداز کنید

حتی اگر اوضاع بر وفق مراد است، این احتمال را بدهید که ممکن است یک یا دو ماه در سال، درآمد خوبی نداشته باشید. افراد آزادکار به‌دلیل تغییراتی که در بازار اتفاق می‌افتد، از لحاظ درآمد معمولا آسیب‌پذیر هستند. از این‌رو پیشنهاد می‌شود هر ماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید. داشتن یک حساب بانکی مجزا برای پس‌اندازکردن، امنیت مالی شما را در روزهای سخت تأمین می‌کند. هیچ‌وقت از پس‌اندازکردن ناراحت نباشید. زمانی باید خود را سرزنش کنید که به‌خاطر یک بحران مالی یک یا دو ماهه، همه‌چیز را از دست بدهید و مجبور باشید دوباره از صفر شروع کنید.
________________________________________
: چگونه پس انداز کنیم؛ چگونه می‌توانیم هم حالا خرج کنیم هم در آینده
________________________________________
??. خلاق باشید
روش‌های زیادی برای خلاق‌بودن وجود دارد تا هم مشتریان بیشتری را جذب کنید و هم از تجهیزات و فضای کاری استفاده‌ی بهتری کنید. اگر هزینه‌ی کافی برای خرید رایانه‌ی نو ندارید، شاید ارتقای سیستم به جای خرید یک رایانه‌ی جدید، گزینه‌ی بهتری باشد. به‌روزرسانی تجهیزات قدیمی هم کارتان را راه‌ می‌اندازد و می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اگر توان اجاره‌ی یک مکان مجزا برای شروع کار را ندارید، از همان فضای فعلی خود استفاده کنید و با کمی خلاقیت و تغییر دکوراسیون منزل، محیط مناسبی را برای کار ایجاد کنید. یک محصول یا خدمات جدید را به لیست کارها و توانایی‌های خود اضافه کنید، برای این کار، می‌توانید از دوستان یا خانواده‌تان نیز مشورت بگیرید. گزینه‌های زیادی برای ایجاد خلاقیت در کار وجود دارد که فقط لازم است کمی فکر کنید، مطمئنا خودتان روش‌های بهتر و جدیدتری را پیدا خواهید کرد.
________________________________________
: موانع خلاقیت و راهکارهای مقابله با آن چیست
________________________________________
??. به مشتریان وفادارتان پاداش بدهید

اگر بازار کساد است، باید کاری کنید که مشتریان باز هم به سراغ شما بیایند. داشتن رابطه‌ی دوستانه و ارائه‌ی خدمات ایده‌آل، یکی از اصلی‌ترین اصول مشتری‌مداری است، ولی برای جلب بیشتر مشتری، می‌توانید تخفیف‌های ویژه‌ای را برای مشتریان قدیمی خود قائل شوید و یا بسته به نوع کار و حرفه‌ی خود خدمات ویژه‌ای را برای آنها در نظر بگیرید. روش‌های جالب و زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تشویق و حفظ مشتریان قدیمی از آنها استفاده کنید.
??. جوری با مشتری رفتار کنید که انگار فقط همین یک مشتری را دارید
ارائه‌ی خدمات خوب به مشتریان اهمیت زیادی دارد. به‌خاطر داشته باشید که همیشه بهترین سرویس را به مشتریان‌تان بدهید. اگر مشتری احساس کند که برای شما مهم است، حس وفاداری بیشتری نسبت به شخص شما پیدا می‌کند و درنتیجه، برای کارهای بعدی خود نیز باز هم شما را انتخاب خواهد کرد. در هنگام گفت‌وگو با مشتریان، از کلمات مثبت استفاده کنید. همیشه به مشتریان خود بگویید «تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتری و ارائه‌ی بهترین محصول و یا خدمات می‌کنید.» از مشتری بخواهید حتما نظر خود را در مورد محصول و یا خدماتی که به او ارائه شده است به شما اعلام کند. این روش به پیشرف



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *