آگوست 6

این، یک، چربی، برای، گوشت

گرم پنیر «چدار» حاویِ حدودا ??? کالری، انرژی و ? گرم چربی است که ? گرم آن چربی اشباع شده است.
بدون عذاب وجدان بخورید: وعده‌های کوچک مصرف کنید، اما به دنبال انواع کم‌چرب نباشید. یک واحد پنیر پرچرب بسیار لذت‌بخش‌تر است، حتی اگر به مزه‌ی بهتر آن نیز اشاره نکنیم! بهترین گزینه‌ها برای شما، پنیر «فِتایِ» تازه یا پنیر بُز است. این نوع پنیرها حاویِ اسیدهای چرب هستند که باعث می‌شوند احساس کنید معده‌تان پر شده است و چربی بیشتری بسوزانید.
??. گوشت چرخ‌ کرده‌ی بوقلمون

این طرز فکر به ما القا شده است که گوشت بوقلمون همیشه بهتر و سالم‌تر از گوشت گاو است. اما همیشه که مسئله این نیست! زیرا ??? گرم گوشت چرخ‌کرده‌ی بوقلمون، حاویِ ? گرم چربی اشباع شده است، در حالی که همان مقدار گوشت راسته‌ی گوسفند، ?.? گرم چربی اشباع شده دارد. این به آن دلیل است که معمولا گوشت چرخ‌کرده‌ی بوقلمون شامل مخلوط گوشت قرمز و سفید آن است.
بدون عذاب وجدان بخورید: گوشت چرخ‌کرده‌ای بخرید که حداقل ?? درصد بدون چربی باشد و بیشتر از گوشت سینه‌ی بوقلمون درست شده باشد.
??. املت

تخم‌مرغ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای صبحانه است. تخم‌مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین D و نوعی ویتامین B کمیاب به نام«کولین» است. با این حال، اگر املت‌ را پر از گوشت چرب و پنیر کنید، می‌تواند به سرعت از یک غذای تقویت‌کننده‌ی سوخت‌وساز بدن به غذایی مضر و چاق‌کننده تبدیل شود.
بدون عذاب وجدان بخورید: املت را با سبزیجات درست کنید و به این صورت فیبر و مواد مغذی را به همراه طعم عالی به غذا اضافه کنید.
??. سس کچاپ

سس کچاپ چربی ندارد، کالری پایینی دارد و حاوی ویتامین‌های A و Cی گوجه‌فرنگی نیز هست. پس مشکل کجاست؟ طعم‌ خوب سس کچاپ معمولا به خاطر شکر و نمک فراوان اضافه شده به آن است.
بدون عذاب وجدان بخورید: قبل از اینکه بطری سس را تکان دهید، قدری تامل کنید! اندازه‌ی وعده‌ی توصیه شده برای مصرف سس کچاپ فقط یک قاشق غذاخوری است.
??. شیر پرچرب

شیر واقعا برای بدن مفید است، زیرا سرشار از ویتامین‌های A و D، پروتئین و کلسیم است. با این حال، یک لیوان شیر پرچرب، حدودا ??? کالری، انرژی و ? گرم چربی دارد.
بدون عذاب وجدان بخورید: می‌توانید به جای شیر پرچرب، شیر کم‌چرب یا بدون چربی مصرف کنید که به ازای هر فنجان ?? کالری کمتر انرژی دارد. اما برخی متخصصان تغذیه بر این باورند که چربی شیر پرچرب باعث سیرکنندگی آن می‌شود. حتی شیر بدون چربی نیز ?? کالری در هر فنجان انرژی دارد. پس جدا از نوع شیری که انتخاب می‌کنید، باید حواس‌تان به اندازه‌ای که می‌نوشید باشد.
________________________________________
: ? نشانه‌ کمبود ویتامین را بشناسید
________________________________________
??. بوریتو

بوریتو (burritto)، به نظر غذای سالمی می‌آید، اما بوریتویی که در رستوران‌ها می‌خورید، چیزی بیش از برنج، حبوبات، کاهو، گوجه‌فرنگی و سالسا دارد. تورتیلای آردی به همراه چیپاتلی (chipotle) ??? کالری انرژی دارد و این تازه بدون در نظر گرفتن پنیر، «گواکامولی»، خامه‌ی ترش و سایر افزودنی‌های چرب است.
بدون عذاب وجدان بخورید: بوریتو را در کاسه سفارش دهید و فقط از موارد تشکیل دهنده‌ی سالم استفاده کنید: لوبیای سیاه، برنج قهوه‌ای، پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات.
??. سوپ

ذخیره کردن سوپ‌های آماده بسیار وسوسه‌انگیز است، چون یک وعده‌ی آسان و رضایت‌بخش و پر از سبزیجات را فراهم می‌کنند. خبر بد این است که سوپ‌های آماده معمولا نمک زیادی دارند، که باعث نفخ و نگهداری مایعات بدن می‌شود. این سوپ‌ها معمولا از مواد به شدت فرآوری شده درست شده‌اند.
بدون عذاب وجدان بخورید: از سوپ‌های آماده‌ی کم‌چرب و کم‌سدیم استفاده کنید. علاوه بر این، همیشه می‌توانید سوپ‌ها را با آب رقیق کنید تا غلظت نمک‌شان کم شود.
??. میوه

آیا در خوردن خوراکی‌های خوب هم می‌توان زیاده‌روی کرد؟ اگر پای میوه‌ها وسط باشد، احتمالا بله! همه‌ی میوه‌ها سرشار از ویتامین‌، آب، فیبر و آنتی‌اُکسیدان‌ها هستند، اما بعضی از میوه‌ها به طور طبیعی قند بالاتر و در نتیجه کالریِ بالاتری دارند. انجیر، انبه، انگور، موز و گیلاس در دسته‌ی شیرین‌ترین و پرقندترین میوه‌ها قرار دارند.
بدون عذاب وجدان بخورید: احتمال این وجود دارد که میوه‌ها چاق‌کننده نباشند! اما با این حال باز هم شما نمی‌توانید مقدار نامحدودی میوه بخورید و وقتی اعداد و ارقامِ شاخص‌های سنجش سلامتی‌تان سر به فلک کشیدند، تعجب کنید! بیشتر خانم‌ها باید به تنها دو وعده‌ی معمول از میوه‌‌های تازه در روز اکتفا کنند.
??. پوره‌ی سیب

سیب یک ابرمیوه‌ی سرشار از ویتامین C و تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی است. همچنین سیب دارای فیبر محلول است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. سیب ماده‌ی تشکلی دهنده‌ی اصلی «پوره‌ی سیب» است، اما بیشتر شیشه‌هایی که در قفسه‌ی سوپرمارکت‌ها می‌بینید، از سالم بودن فاصله‌ی زیادی دارند. زیرا معمولا پر از شکر اضافه هستند تا به طرز اعتیادآوری شیرین باشند.
بدون عذاب وجدان بخورید: روی برچسب این شیشه‌ها دنبال کلمه‌ی «شیرین نشده» بگردید یا می‌توانید خودتان پوره‌ی سیب درست کنید و مقدار شکری را که اضافه می‌کنید، کنترل و محدود کنید.
برگرفته: health.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رژیم و تغذیه برای تناسب اندام
به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

7000تومان



طبق آمار اعلام شده از سایت CareerBuilder.com مدیران مسئولِ استخدام، به طور متوسط ?? رزومه برای هر موقعیت شغلی دریافت می‌کنند. پس آنها برای بررسی دقیق همه‌ی رزومه‌ها وقت ندارند و به طور متوسط ? ثانیه زمان برای بررسی اولیه صرف می‌کنندتا ببینند آیا رزومه ارزش بررسی و دقت بیشتر را دارد یا نه. اگر می‌‌خواهید در بررسی اولیه، رزومه‌ی شما تایید شود نباید این ?? مورد را در رزومه بیاورید.
1. هدف از ارسال رزومه
وقتی شما درخواستِ استخدام دارید، کاملا مشخص است که در جستجوی شغل هستید. مگر اینکه در موقعیت خاصی باشید،‌ مانند مواقعی که به کلی می‌خواهید زمینه‌ی فعالیت خود را تغییر دهید، که در این صورت ارائه‌ی شرحی کوتاه، می‌تواند مفید باشد.
2. بیان تجربیات کاری غیرمرتبط

ممکن است شما آشپز فوق‌العاده‌ای باشید و در دوران دبیرستان در یک رستوران کار کرده باشید، اما وقتی در حال تنظیم رزومه هستید باید از ذکر این موارد اجتناب کنید، مگر اینکه شغلی که برایش درخواست می‌دهید به آشپزی مرتبط باشد. آلیسا گیلبرد (Alyssa Gelbard) متخصص مشاغل و بنیانگذار شرکت مشاوره‌ی شغلی Résumé Strategists می‌گوید: سوابق شغلی گذشته ممکن است مستقیما به شغلِ موردِ درخواستِ فعلی مربوط نباشند اما نشان‌دهنده‌ی جنبه‌های دیگری مانند توانایی یا مهارتی عمیق باشند که به شغلِ فعلی مربوط است. بنابراین تنها مواردی را به رزومه‌ی خود اضافه کنید که مهارت‌های مربوط به آن در شغلِ موردِ درخواستِ فعلی قابل کاربرد باشد.
3. موارد شخصی
لزومی ندارد مواردی چون وضعیت تاهل، گرایش مذهبی و کد ملی خود را در رزومه بیاورید. این موارد در گذشته الزامی بودند اما حالا لزومی ندارد این موارد را در رزومه وارد کنید.
?. سرگرمی‌های‌تان

برای کسی اهمیتی ندارد که شما چطور خودتان را سرگرم می‌کنید. اگر این سرگرمی‌ها به شغل درخواستی مربوط نیست، وارد کردن آن در رزومه تنها اتلاف وقت است.
?. دروغ‌های واضح
در یک نظرسنجی از ???? نفر از مدیران استخدام درخواست شد که اشتباهات به یادماندنی افراد در رزومه‌ها را بیان کنند و دروغ‌های افراد یکی از مواردی بود که اکثرا به آن اشاره کردند. یک نفر ادعا کرده بود که مدیر عامل قبلی شرکتی بوده که الان برای استخدام در آن، رزومه داده است، دیگری گفته بود که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شده و یکی دیگر گفته بود در دانشکده‌ای درس خوانده که اصلا وجودِ خارجی نداشت.
رزماری هافنر (Rosemary Haefner) مسئول منابع انسانی در یک موسسه‌ی کاریابی، می‌گوید: «این دروغ‌ها در واقع تلاش‌‌هایی گمراه‌کننده برای جبران ضعف‌های افراد هستند و به دلیل نداشتن ویژگی‌هایِ کیفیِ لازم برای شغل درخواستی بیان می‌شوند.» متقاضیان به جای این کار باید روی مهارت‌هایی که دارند تمرکز کنند.
تبلیغات

اما هافنر معتقد است مدیران استخدام بخشنده‌تر از آن چیزی هستند که متقاضیان فکر می‌کنند. در یک نظرسنجی از کارفرمایان، ?? درصد از آنان گفتند اگر یک متقاضی، تنها سه ویژگی از پنج ویژگی کلیدی مدِ نظرشان را داشته باشد، او را استخدام می‌کنند.
?. سن

کارترین جوئل (Catherine Jewell) نویسنده‌ی کتاب «رزومه‌ی جدید، شغل جدید» می‌گوید: اگر نمی‌خواهید در یک موقعیت شغلی به دلیل سن‌تان مورد تبعیض قرار بگیرید، می‌توانید تاریخ فارغ‌التحصیلی خود را از رزومه حذف کنید.
7. توضیحات اضافیدو ب



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *