چگونه می توان از Analytics برای هدایت اطلاعات بهتر در تجارت استفاده کرد

هیچ راز نیست که تجزیه و تحلیل داده ها می تواند برای شرکت هایی از هر شکل و اندازه به صورت نمایی ارزشمند باشد. ۶۱٪ از تصمیم گیرندگان بازاریابی گفتند که آنها در سال گذشته تلاش کرده اند به داده های مورد نیاز خود دسترسی یا یکپارچه سازی کنند.

متأسفانه ، دستیابی به فناوریهایی که قادر به تجزیه و تحلیل فراوانی از داده ها در مدت زمان کوتاه هستند ، بسیار دشوار است. در حالی که بسیاری از شرکت ها وسیله ای برای ضبط مقادیر زیادی از داده ها دارند ، آنها به راحتی نمی توانند آن اطلاعات را پردازش و تجزیه و تحلیل کنند.

بنابراین ، سازمانها برای دستیابی به بینشهای بهتری که مشتری را درگیر می کند و فروش را سوق می دهد ، می توانند از داده های تحلیلی استفاده کنند؟

چه می تواند داده های بزرگ به دست آورد؟

۶۴٪ ​​از مشاغل دریافتند که داده های بزرگ در حال تغییر مرزهای سنتی است و ارائه دهندگان غیر سنتی را قادر می سازد که به صنعت خود حرکت کنند

این توییت

نکته اصلی استفاده از داده های بزرگ ، درک آنچه می تواند به کسب و کار شما در دستیابی به آن کمک کند ، است. در حالی که داده های بزرگ غالباً با بازاریابی و تجارت الکترونیکی همراه هستند ، اشتباه است که باور کنیم داده ها به آن بخش های محدود محدود می شود. مشاغل موجود در صنایع می توانند از داده های مختلفی با تجزیه و تحلیل مناسب از یک شرکت بهره مند شوند و این امکان را برای شرکت فراهم می آورد تا از رقابت خود جدا شود. همچنین ممکن است از این روشها برای شناسایی خطاهای احتمالی قبل از وقوع یا جلوگیری از کلاهبرداری بخصوص در بخش مالی استفاده شود.

برای شرکت های تجارت الکترونیکی – مانند آمازون و وال مارت – استراتژی آنها استفاده از داده ها به نفع آنها است. این شرکت ها با ارزیابی دقیق رفتار مرور کاربرانشان ، خریداران ، عادات و نیازهای آنها را بهتر می شناسند. این اطلاعات سپس مورد استفاده قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که تجارت از سود آنها به حداکثر می رسد. این داده همچنین به این شرکت امکان نمایش محصولاتی را می دهد که کاربران خاص احتمال بیشتری برای سفارش و خرید آنها دارند.

اول چه چیزی را باید بفهمیم

قبل از اینکه یک شرکت شروع به جمع آوری مقادیر زیادی از داده ها کند ، تدوین برنامه و هدف بلند مدت مهم است. ذخیره داده می تواند پرهزینه باشد و تجزیه و تحلیل اطلاعات حتی بیشتر از این نیز ممکن است. بنابراین ، تعیین اهداف شرکت شما برای داده ها قبل از زمان مناسب است. سؤالاتی از قبیل:

     

  • از اطلاعات می خواهید چه چیزی کسب کنید؟
  •  

  • آیا قصد دارید در مورد مشتری های خود اطلاعات بیشتری کسب کنید ، یا اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از رفتار تقلب انجام می دهید؟

پس از تعیین هدف از داده های خود ، این شش مرحله باید به شما در استفاده از داده ها برای رفع نیازهای شغلی کمک کند.

۱ Collection جمع آوری داده ها

حال باید دقیقاً بفهمید که شغل شما چگونه می تواند داده های مصرف کننده را جمع کند. احتمالات تقریبا نامحدود است. برخی از مشاغل به داده های شبکه های اجتماعی مانند Facebook و Twitter اعتماد خواهند کرد.

همچنین می توان از خواندن تراشه های RFID و نتایج GPS جمع آوری کرد. ایده خوب دیگر جمع آوری اطلاعات معاملات است. اگر کالا و خدمات را بصورت آنلاین می فروشید ، جمع آوری چنین اطلاعاتی از معاملات شما بسیار مفید خواهد بود.

۲ Rel ارتباط داده ها و صحت سنجی ها را ارزیابی کنید

در مرحله بعد ، شما باید مقدار واقعی داده های خود را تعیین کنید. چگونه اطلاعات جمع آوری شد؟ اطلاعاتی که به صورت تصادفی گردآوری شده ممکن است نادرست ، پر از نقص و صرفاً بی فایده باشد.

بنابراین ، ضروری است که قبل از صرف مبلغ هنگفتی ، صحت اطلاعات اطلاعات خود را تجزیه و تحلیل کنید تا در وهله اول تحلیل شود. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا داده ها دارای بینش ارزشمندی هستند یا خیر. اگر اینگونه نباشد ، قبل از حرکت به جلو ، داده ها را با روشی دقیق تر جمع آوری کنید.

۳ ٫ به دست آوردن بینش بهتر

اکثر شرکت های مدرن در حال حاضر مقدار کافی از داده ها را بطور منظم ذخیره می کنند. برای به دست آوردن بینش بهتر ، ابتدا باید به تعدادی از سؤالات پاسخ داده شود:

     

  • اطلاعات شما و فرآیندهای جمع آوری شرکت خود را چقدر می دانید؟
  •  

  • اطلاعات چند بار به روز می شود و در کجا ذخیره می شود؟
  •  

  • آیا اطلاعات بطور منظم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند؟
  •  

  • آیا نگرانی هایی درباره امنیت و محرمانه بودن در مورد اطلاعات ذخیره شده وجود دارد؟

به دست آوردن پاسخ به این سؤالات به شما مزیت می بخشد و اطمینان می دهد که شیوه های فعلی شرکت خود را – از جمله پیروی از قوانین محلی و بین المللی – می دانید. همچنین ، حتما با تیم یا فردی که مسئول تجزیه و تحلیل داده های شرکت شما است مشورت کنید.

۴ Cap در خانه Capabiliروابط

باور کنید یا نه ، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ می تواند یک فرایند بزرگ و گران باشد. برای تمیز کردن اطلاعات و استفاده از نرم افزارهای مرتبط ، مهارت و تجربه عالی لازم است. بسیاری از مشاغل نتوانسته اند تحلیلگران داده را به تیم خود اضافه کنند و این باعث می شود آنها یک قدم عقب تر از رقبا باشند. در همین زمان ، بسیاری از آنها قادر به حفظ و مدیریت استعداد داخلی خود نخواهند بود. اگرچه شاید به نظر برسد که ایده اختصاصی منابع صرفاً به برنامه های تجزیه و تحلیل داده ها اختصاص یابد ، اما در نهایت ممکن است این یک اشتباه پرهزینه باشد.

به منظور به دست آوردن بیشترین استفاده از داده های شما ، ارتباط نزدیکی با تجزیه و تحلیل داده ها و فناوری های فناوری اطلاعات مرتبط است. از جابجایی اجتناب کنید! درعوض ، سعی کنید منابع خود را در هر دو بخش گسترش دهید. سرمایه گذاری در زیرساخت های فناوری اطلاعات باید همزمان با فناوری های تجزیه و تحلیل داده ها و برعکس باشد.
سرمایه گذاری

مطالعات McKinsey & Co نشان داده است که ۴۰٪ از شرکتها فقط با سرمایه گذاری های مکمل و هماهنگ در هر دو قادر به افزایش سود خود بودند.

۵ Vis تجسم داده ها

پس از یادگیری چگونگی جمع آوری داده های دقیق ، زمان آن رسیده است که بینش اطلاعات را به دست آورید. تجسم یکی از جنبه های اصلی این فرایند است زیرا این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات را به روشی قابل درک تر ارائه دهید.

به احتمال زیاد تیم شما چند عضو دارد که از اعداد ناراحت هستند. برای اطمینان از استفاده کارآمد از داده های خود ، باید اطلاعات را به روشی بصری نشان دهید.

استفاده از ابزارهای خاصی مانند گوگل Charts یا Datawrapper امکان تبدیل داده ها به نمودارها و نمودارها را فراهم می آورد. این بسیار توصیه می شود. نمودارها به راحتی قابل درک هستند و به شما اطمینان می دهند که هر یک از اعضای تیم شما درگیر و درگیر هستند.

۶ Ins بینش را به اقدامات تبدیل کنید

دسترسی به داده های بزرگ و امکان تجزیه و تحلیل آن داده ها اگر قادر به ترجمه این تلاش ها به اقدامات موفق نباشید ، چندان خوب نخواهد شد. به راستی ، به دست آوردن ابزارهای لازم برای تجزیه و تحلیل داده ها ، صرفاً یک قدم در جهت درست است. این که آیا هدف نهایی افزایش امنیت یا سودآوری درایو است ، مهم است که شما بفهمید که چگونه دانش به دست آمده را به اقدامات مؤثر تبدیل کنید.

مدیر عامل شرکت باید مایل به ایجاد یک برنامه بازاریابی بر اساس بینش باشد. اگر مدیرعامل و سایر مدیران ارشد در هیئت مدیره نباشند ، تأسیس خرید ضروری است. علاوه بر این ، بینش مصرف کننده باید در هر مرحله تصمیم گیری در همه سطوح گنجانیده شود. این که آیا این یک استراتژی تبلیغاتی جدید را ایجاد می کند یا در جای دیگر استراتژی می کند ، اطمینان از افزودن بینش به معادله مهم است. بیاموزید که چگونه از این اطلاعات به درستی استفاده کنید و شغل شما سود چشمگیری خواهد داشت.

رویکرد MasterCard

به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان کارتهای اعتباری در جهان ، MasterCard اهمیت داده های بزرگ را کاملاً درک می کند. این شرکت برای دستیابی به اهداف منحصر به فرد خود ، به دسترسی به نرم افزارهای تجزیه و تحلیل داده ها و فن آوری های مورد نیاز برای مشتریان ارائه داده است. MasterCard اکنون خدمات اطلاعاتی به نام مشاوران مستر کارت را به مشاغل ارائه می دهد که به آنها این امکان را می دهد تا تصمیم گیری های تجاری دقیق تر و ارزشمندتری را با روشی سریع انجام دهند. این سرویس اطلاع رسانی به شدت به اطلاعات مربوط به معامله در زمان واقعی و همچنین تجزیه و تحلیل اختصاصی متکی است تا بینش های لازم برای تصمیم گیری درست را به مشاغل ارائه دهد.

مشاوران مستر کارت تعداد کمی از مزایا را برای کمک به شرکت ها به روش های مختلف ارائه می دهد. به عنوان مثال ، این سرویس با مشورت های پرداخت و تجزیه و تحلیل به مشاغل کمک می کند. خدمات ارائه شده همچنین می توانند برای بازاریابی ، تقویت عملیات و کنترل خطرات بسیار سودمند باشند. در کل ، هدف این سرویس اطمینان از مشاغل قادر به به حداکثر رساندن سیستم پرداخت خود برای اطمینان از حداکثر سود ، کاهش ریسک ها و تجربه بهتر مشتری می باشد.

Proctor & Gamble و سایر شرکتهای بزرگ همچنین از داده های بزرگ برای تقویت بینش مشتری خود و برای یک فرایند تصمیم گیری کارآمدتر استفاده کرده اند. مستشاران MasterCard به شیوه های Swedbank ، Wells Fargo ، Standard Bank ، Expedia و حتی Videology پیاده سازی شده اند. این سرویس متنوع است و می تواند برای مشاغل در هر اندازه مفید باشد. با این وجود ، ممکن است مناسب ترین گزینه برای همه مشاغل نباشد.

در پایان روز ، کسب و کار در حال تغییر است و فناوری راه را پیش می برد. شرکت هایی از هر شکل و اندازه می توانند از مشارکت در تمرین جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بی نهایت بهره مند شوند.

با استفاده از اطلاعات ارائه شده ، شما خواهید بودقادر به پیکربندی یک استراتژی فروش و بازاریابی منحصر به فرد برای شغل خود هستید. نکته مهم این است که قبل از حرکت به جلو ، دقیقاً بدانید که چه چیزی را می خواهید با داده های خود بدست آورید.

همچنین ممکن است شما علاقه مند باشید

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا

بالا