پایان نامه کارشناسی ارشد:سنجش تاثیر اعتماد به برند بر وفاداری مشتری

۷ قلمرو پژوهش

۱-۷-۱ قلمرو زمانی

قلمرو زمانی پژوهش سال ۱۳۹۳ به مدت شش ماه است.

 

۱-۷-۲ قلمرو مکانی

قلمرو مکانی پژوهش شامل مشتریان صنایع نساجی استان گیلان است .

 

۱-۷-۳ قلمرو موضوعی

قلمرو موضوعی این تحقیق در حوزه مدیریت بازاریابی می‎‎باشد

 

۱-۸ تعریف نظری متغیر ها

وفاداری به برند: وضعیتی که نشان دهنده میزان احتمال پیوستن یک مشتری به برند تجاری رقیب است، مخصوصاً زمانی که قیمت آن برند و یا ویژگی محصول تغییر کند.

تداعی برند: تداعی برند به عنوان معنای خاص برند برای مشتری تعریف می‎‎شود و همچنین عبارت است از دارائی هایی که به طور ذهنی به برند متصل شده باشد.

اعتماد برند: تمرکز این موضوع به تجربیات مشتری از کیفیت ادراک شده و مخصوصاً مطلوبیت و شهرت برند که مشتری را به فعالیت های بعدی هدایت می‎‎کند، می‎‎باشد.

تداعی های مبتنی بر شرکت: نحوه انجام کار شرکت و میزان توسعه آن، نوآوری شرکت، میزان شناخت جهانی شرکت.

تداعی مبتنی بر تجربه: تجربه برند از مجموعه تعاملات بین مشتری با یک برند، یک شرکت یا قسمتی از یک سازمان نشات می گیرد.

۱-۹ تعریف عملیاتی متغیرها

تعریف عملیاتی، یک مفهوم و به بیان دقیق تر، یک متغیر را به صورت اعمال و اموری که در مطالعه به عنوان معرف و معادل آن مشخص می‎‎شوند، تعریف می‎‎کند و این امکان را فراهم می‎‎آورد که مورد اندازه‎گیری قرار گیرند. (لاری، ۲۰۰۲، ص۱۵)

وفاداری به برند: این متغیر با شاخص هایی از قبیل تمایل به تکرار خرید برند، توصیه برند به دیگران، تعهد به برند و … مورد سنجش قرار می‎‎گیرد.

تداعی برند: این متغیر ها به وسیله شاخص هایی از قبیل شخصیت برند، صداقت و اعتماد، تداعی سازمان (مسئولیت اجتماعی برند) و … مورد سنجش قرار می‎‎گیرد.

اعتماد برند:این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل صداقت، حسن نیت و … توجه مورد سنجش قرار می‎‎گیرد .

تداعی های مبتنی بر شرکت:. این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل خوش نامی، تصویر ذهنی و … توجه مورد سنجش قرار می‎‎گیرد.

تداعی مبتنی بر تجربه: این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل نوآوری، توصیه دیگران و … توجه مورد سنجش قرار می‎‎گیرد.

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

متن کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *