پایان نامه تاثیر آموزش راهبردهای حل مسأله بر پیشرفت در ریاضیات

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‌آموزان

نظریه هاولند[۱]:

یک نمونه از الگوی یادگیری برای تغییر نگرش، الگوی هاولند و همکاران وی است که در آن تغییر نگرش از محرک آغاز و بعد به مرحله توجه، ادراک و پذیرش رسیده و بالاخره به تغییر نگرش می‌انجامد. در الگوی هاولند یک پیام که هدف آن تغییر نگرش باشد با پیام‌رسان، زمینه‌ای که پیام ارائه می‌شود و با شخصیت پیام‌گیر در تعامل است. مهمترین عامل موثر در مورد پیام‌رسان موضوع قابلیت قبول اوست که از وضع ظاهر او گرفته تا تخصص او و مهم بودن او برای پیام‌گیران همگی در این قابلیت قبول مؤثرند. خود پیام از نظر تأثیر، بستگی به عواملی چند از قبیل یک جانبه یا دو جانبه بودن، ایجاد هیجان و بویژه ترس در پیام‌گیران، ترغیب تقدم و تأخر پیامهایی که در رقابت هستند و نوع وسیله‌ای که پیام را منتقل می‌کند، دارد. همچنین یک پیام برای موثر بودن باید در زمینه‌ای مناسب و در حالی که پیام‌گیر بتواند آن را دریافت کند، ارسال شود و گرنه توجه پیام‌گیر اصولا به آن جلب نخواهد شد. در مورد شخصیت گیرندگان پیام معلوم شده است که جنس عامل تعیین کننده‌ای نیست، اما عزت نفس و هوش آنها عوامل مهمی هستند (کریمی، ۱۳۸۰).

۵۵- Hovland

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- آموزش راهبردهای حل مسأله، پیشرفت در ریاضیات را افزایش می‌دهد.

۲- آموزش راهبردهای حل مسأله، نگرش نسبت به درس ریاضیات را بهبود می‌بخشد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‌آموزان

این نوشته در مقالات ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *