پایان نامه ارتباط آرم تجاری به تعهد نشان تجاری مشتریان و عملکرد شرکت

فرضیات یا سوالات تحقیق:

فرضیه گمانی است که درست بودن یا نبودنش باید مورد مطالعه قرار گیرد.این شناخت ممکن است که در جریان مطالعه ی ادبیات تحقیق حاصل،منابع شفاهی و یا از تجارب قبل حاصل آمده باشد.در هر صورت منابع ذکر شده میتواند ذهن محقق را آماده نموده و تا درباره ی چگونگی متغیر ها و روابط آنها در تحقیق مورد نظر حدس زده و یا پیش بینی به عمل آورد.

فرضیات این پژوهش به قرار زیر است

۱-مزایای توضیحی شناختی آرم برند بر ارزش های آرم برند تاثیر گزار است

۲-مزایای عملکردی آرم برند بر ارزش های آرم برند تاثیر گزار است

۳-تصویر برند بر ارزش های آرم برند تاثیر گزار است

۴-ارزش های آرم برند بر تعهد مشتری تاثیر گزار است

۵-تعهد مشتری بر عملکرد بانک تاثیر گزار است

۶-نوع آرم برند(علایم در مقابل اسامی) بر مزایای توضیحی شناختی برند تاثیر گزار است

۷- نوع آرم برند(علایم در مقابل اسامی) بر مزایای عملکردی برند تاثیر گذار است

۸- نوع آرم برند(علایم در مقابل اسامی) بر تصویر برند تاثیر گذار است

۹-۱)روش تحقیق:

تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش زمینه یابی می باشد. به طور کلی در تحقیق زمینه یابی جمع آوری نظامند اطلاعات از پاسخ دهندگان به منظور فهم یا پیش بینی برخی جوانب رفتاری جامعه مورد نظر می باشد. همان گونه که معمولاً از این واژه استفاده می گردد دلالت بر اطلاعاتی که با برخی تفسیرها از یک پرسشنامه جمع آوری شده اند، دارد. محقق زمینه یابی باید به نمونه گیری، طرح پرسشنامه، اجرا پرسشنامه و تحلیل داده ها بپردازد. (اردستانی ، ۱۳۸۸) تحقیق زمینه یابی شبیه روش های دیگر پژوهشی است.؛ با این تفاوت که تاریخچه طولانی دارد و در آن نمونه ای از جامعه انتخاب و بررسی  می شود(دلاور،۱۳۸۵). دلایل عمده ای برای استفاده از این روش در این تحقیق می توان برشمرد که به تعدادی از آنها اشاره می گردد. اول این ­که، روش زمینه یابی برای دستیابی مستقیم­تر به نظرات، احساسات و تفکرات پاسخ­‌دهندگان و گردآوری اطلاعات در مورد انگیزه­ها، عقاید، باورها، نگرش­های جامعه آماری طراحی شده است. دوم این ­که، در مواقعی که محقق کنترل کمتری بر روی رخدادهای رفتاری دارد یا ضرورتی را  برای کنترل این رخدادها نمی­بیند، این روش مناسب­ترین روش محسوب می­شود(Yin,1994). سوم این ­که، این روش ابزار دقیقی برای ارزیابی اطلاعات مربوط به نمونه فراهم می­کند و محقق را قادر می­سازد تا در مورد تعمیم یافته­های نمونه به جامعه، جمع­بندی مناسبی انجام دهد.(Chisnall,1992;Creswell,1994). چهارم این که، روش زمینه یابی در تحقیقات علّی بیشتر مورد توجه قرار گرفته(Hair et al,2003)؛ در نهایت، این روش کم هزینه، سریع و کارآمد است و برای نمونه­های بزرگ (نمونه­های ۲۰۰ تایی یا بیشتر) ابزار مناسبی تلقی می­شود؛  (Mccelland,1994; Churchill,1995; Sekaran,2000; Zikmund,2003).

۱۰-۱)جامعه تحقیق:

در ادبیات روش شناسی تحقیق سه قلمرو مکانی ، زمانی و موضوعی مورد نظر است.

الف:قلمرو مکانی: شعب استان تهران

ب: قلمرو  زمانی: شروع از مهر ۹۳

تاریخ تصویب از تاریخ تا تاریخ
مطالعات کتابخانه ای ۱/۷/۹۳ ۱/۸/۹۳
جمع آوری اطلاعات ۱/۸/۹۳ ۱/۹/۹۳
تجزیه و تحلیل داده ها ۱/۹/۹۳ ۱/۱۰/۹۳
نتیجه گیری و نگارش پایان نامه ۱/۱۰/۹۳ ۱/۱۲/۹۳
تاریخ دفاع نهایی فروردین ماه ۹۴
طول مدت اجرای تحقیق: ۶ ماه

 

ج: قلمرو موضوعی:تحقیق از نظر موضوعی در قلمرو مدیریت بازرگانی، در حوضه ی بازاریابی و در شاخه ی برندسازی بررسی میگردد.

۱۱-۱)روش نمونه گیری و حجم نمونه:

در نمونه گیری چنانچه حجم جامعه آماری زیاد نباشد کل جامعه آماری مورد مطالعه قرار میگیرد.ولی اگر حجم جامعه آماری زیاد باشد نمونه معرفی و سپس انتخاب میشود و در نهایت نتایج حاصل از آن به کل جامعه تعمیم داده میشود.

در این تحقیق ۴۲۰ پرسشنامه آماده و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت و از این تهداد پرسشنامه پخش شده حداقل باید ۳۹۰ پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

۱۲-۱)روش و ابزار جمع آوری اطلاعات:

برای گرد آوری اطلاعات لازم این تحقیق از روش های زیر استفاده میگردد:

– کتب ،مقالات و وبسایت های فارسی و لاتین

– مصاحبه با مشتریان بانک

– داده های مرتبط با تحقیق خود بانک

۱۳-۱)روش تجزیه وتحلیل:

داده های جمع آوری شده می تواند به صورت دستی یا به رایانه ای تجزیه و تحلیل شوند. چنانچه  حجم اطلاعات از حد معینی بیشتر باشد امکان تجزیه وتحلیل دستی وجود نخواهد داشت. امروزه تقربیا در همه موارد این امر با استفاده از رایانه و برنامه های مختلف تجزیه و تحلیل آماری انجام  می پذیرد. در این پژوهش به کمک نرم­افزارهای SPSS 22 و LISREL 8.80 داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

۱۴-۱)تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق:

  • برند : یک نام – اصطلاح – علامت –سمبل یا ترکیبی از اینها که قصد شناسایی یک کالا یا خدمت را به فروشنده یا گروهی از فروشندگان را داشته و سبب بازشناسی کالا یا خدمت از کالا یا خدمت رقبا میشود.
  • نشان تجاری:قسمتی از علامت تجاری که ادا کردنی نیست.
  • مزایای توضیحی شناختی: توانایی آرم تجاری در کمک به توضیح به تعریف فرد مورد نظر تا خود و مشتریان را از دیگران متمایز کند.
  • مزایای عملکردی:
  • تصویر برند:تصویر برند تصویری است که مردم درباره شرکت یا محصولات تولیدی آن دارند.شرکت ها میتوانند بر روی تصویر ذهنی که مخاطبانشان از آنها دارند اثر گذار باشند.
  • تعهد مشتری: وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق شده و تا همان محصول یا مارک علی رغم تاثیر رقبا و تلاشهای بازاریابی آنها برای خریده شدن محصولاتشان.
  • آگاهی از نام برند:اولین برندی که در یک گروه از کالا یا خدمات مشابه در ذهن مشتریان خطور میکند و بیشترین آگاهی را برای ایشان تداعی میکند.
  • محبوبیت برند:عبارت است از میزان علاقه ای که مصرف کننده ها در قیاس با دیگر رقبا نسبت به برند ابراز میدارند.
  • منحصر به فرد بودن:عبارت است از درجه ای که مشتری یک برند را از برند های رقیب منفک میکند.

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

متن کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *