مقالات

یک، کارکنان، این، زندگی، برای

دانلود پایان نامه

است به یک نفر نگاه کند تا بفهمد او هدفی در زندگی‌اش دارد یا نه. او یک انرژی درمان‌گر پیشرو و همین‌طور یک متخصص کشف و شهود است. رسالت او در این جهان فرستادن عشق و انرژی مثبت برای همه‌ی انسان‌هاست!
________________________________________
: چگونه مهربان باشیم؟
________________________________________
?. متیو سیلور (Matthew Silver)
«خداوند به ما قدرت تصمیم‌گیری و اراده داده است، اما باید از قلب‌مان برای یافتن آن استفاده کنیم.»
اگر روزی در شهر نیویورک مردی را دیدید که زیرپوشش را دور یک حیوان پیچیده و پرسه می‌زند، آهنگ‌های سرگرم‌کننده می‌سازد و به شما می‌گوید دم را غنیمت بشمارید، بدانید متیو را دیده‌اید! او یک آرتیست خیابانی شناخته‌شده‌ است، اما معمولا با یک دیوانه اشتباه گرفته می‌شود. به جرأت می‌توان گفت، متیو که پیام‌آور عشق و زندگی کردن در لحظه و اکنون است در شهر شلوغ و بی‌دروپیکری مثل نیویورک از همه عاقل‌تر به حساب می‌آید.
?. رالف اسمارت (Ralph Smart)

«باور دارم هدف از زندگی این است که به بهترین نسخه‌‌ی خودمان تبدیل شویم.»
رالف کسی است که عمیقا در مفهوم زندگی غرق شده است و ما را تشویق می‌کند از تمامی تصورات و ادراکات فراتر برویم. او از طریق کانل یوتیوبش به نام اینفینیت واترز (Infinit Waters) به افراد کمک می‌کند تا بتوانند آگاهی خود را گسترش دهند و پتانسیل واقعی خود را به کار بیاندازند.
________________________________________
: چگونه احساس خوشبختی کنیم؟
________________________________________
?. پارکر هسر (Parker Heuser)
«هدف از زندگی کشف محیط اطراف‌تان است، کشف خودتان و آنچه آموخته‌اید. پیرو قلب‌تان و تکامل معنوی خود باشید.»
پارکر و دوستانش، الکسی، گمبل و مکس گاتفیلد، افراد پرانرژی در زندگی هستند! افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی از ویدیو‌های ماجراجویانه‌ی و پراشتیاق آنها برای سرگرمی الهام می‌گیرند. می‌توانید ویدیوی «?سال مسافرت در ? دقیقه» آنها را ببینید و لذت ببرید. این ویدیو حال شما را خوب می‌کند و سر شوق‌تان می‌آورد.
می‌خواهم کمی درباره‌ی پاسخ پارکر با شما صحبت کنم؛ دوستان عزیزم محیط اطراف‌تان را کشف کنید، درباره‌ی جهان بیاموزید، هر کشور دیگری را که می‌توانید ببینید، دانش خود را با درک سازوکار ذهن و اینکه چگونه می‌توانید توانایی ذهن و استعدادتان را بالاتر ببرید، گسترش دهید. خودتان را کشف کنید، ببینید به چه چیزهایی علاقه دارید؟ چه چیزی برای‌تان خوب است؟ بزرگ‌ترین تفریح‌تان چیست؟ آیا به معنای واقعی زنده هستید و زندگی می‌کنید؟ پیرو قلب خود باشید، کارهایی را انجام دهید که خوشحال‌تان می‌کند، روح‌تان را مثل یک پروانه پرواز دهید و مثل یک جسم شناور، احساس سبکی کنید و در نهایت با آگاهی حقیقی در پی تکامل معنوی خود باشید.
واقعیت انسان روح اوست، نه جسم مادی‌اش و زندگی که ما می‌شناسیم فقط یک گام به سوی تکامل معنوی بشری است؛‌ بنابراین هدف از زندگی این است که برای بهتر شدن هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم و در نهایت با آگاهی حقیقی خود را برای زندگی بعدی آماده کنیم.
________________________________________
: آیا برای موفقیت باید لذت زندگی کردن را فراموش کنیم؟
________________________________________
?. بری دونپورت (Barrie Davenport)
«هدف از زندگی، آگاهانه و عاشقانه زیستن در لحظه است، بی‌پروا عشق ورزیدن، همیشه آموختن و به دنبال ماجراجویی و رشد بودن و گسترش صلح و مهربانی در تمام طول مسیر زندگی.»
بری مشتاق کمک به افرادی است که می‌خواهند خودشان را پیدا کنند. او به آنها کمک می‌کند شور و اشتیاق بیشتری در زندگی داشته باشند. توصیه‌های عملی و کاربردی او به افراد کمک می‌کند، الهام‌بخش روح خود باشند و آنها را برای حرکت در مسیر مورد نظرشان هدایت می‌کند.
??. گری واینرچوک (Gary Vaynerchuk)

«هدف از زندگی میراثی است که مثل ستاره‌ی شمالی همه‌ی خانواده‌ی مرا در آینده هدایت خواهد کرد.»
گری مؤسس یک کمپانی سریال‌های بلند و کارفرمای یک رسانه‌ی اجتماعی است. او عاشق به واقعیت تبدیل کردن احساسات است. تمام سعی او این است که به انسان‌ها نشان بدهد در این عصر اینترنت هیچ بهانه‌ای برای انجام ندادن کارهایی که خوشحال‌مان می‌کند وجود ندارد.
??. جاستین ماسک (Justine Musk)
«هدف از زندگی ترویج استعداد‌ها و موهبت‌های خود و تلاش برای کسب دانش درونی و ارتقا روح‌‌تان در تمام مدت عمر است: این هدف، چیزی است که شما زمانی و در جایی انجامش می‌دهید و ماهیت شما را نمایان می‌کند. این خدمتی است که دیگران به شما می‌کنند. مراقبت از خودتان در واقع مراقبت از جهان است.»
کسی که زندگی را اینگونه می‌بیند، شخصی است که تصادف اتومبیل او را بیدار کرد. وقتی ? سال از زندگی مشترکش با کارآفرین برجسته، ایلان ماسک گذشت، او حس کرد که نقش او فقط یک همسر خوشگل و جذاب در حاشیه است. پس تصمیم گرفت در سایه‌ی همسر موفقش نماند و خودش رهبر داستان زندگی خود باشد و امروز او یک نویسنده‌ی با استعداد، قدرتمند و پرشور است.
________________________________________
: چگونه استعداد خود را کشف کنیم
________________________________________
??. الکس بلک ول (Alex Blackwell)
«هدف از زندگی عشق ورزیدن بدون توقع و رسیدن به این باور است که شما همیشه شایسته‌ی دریافت عشق هستید.»
الکس در آستانه‌ی طلاق دریافت که باید تغییرات اساسی در زندگی‌ خود ایجاد کند. هر چند او نتوانسته بود ازدواجش را نجات دهد (و آن را تبدیل به یک چیز خوشحال‌کننده کند)، اما تصمیم گرفت تجربیاتش را در اختیار دیگران قرار بدهد. او در وبلاگ خودش، آشکارا و صادقانه تجربیات سفرهایش برای ایجاد تغییرات مثبت در را زندگی با دیگران به اشتراک می‌گذارد.
??. ویل مایکل (Will Mitchel)

«هدف از زندگی، خودشکوفایی است؛ شکل دادن جهان در نگاه‌مان از طریق دستیابی به آنچه پتانسیل واقعی ماست.»
ویل از ?? سالگی و از زمانی که مدرسه می‌رفت کسب وکار خود را ساخت، او یک کارآفرین اینترنتی است و هم اکنون با بهترین دوستش، کایل اشنرودر، «بروس استارت‌آپ» را با هدف کمک به کاریابی و ساختن کسب و کار موفق برای افراد راه‌اندازی کرد. پیام اصلی این استارت آپ این است: شما نیازی به کار ندارید.
??. جاشوا بیکر (Joshua Becker)
«هدف از زندگی، خدمت به دیگران است.»
چند سال پیش، جاشوا و خانواده‌اش از شر بیش از ??درصد از اموال و دارایی‌های خود خلاص شدند. آنها دریافته بودند چیزهای کمتر به معنای زندگی بیشتر است. حالا این معلم (گوروی) مینیمالیست به افراد در ساده‌تر کردن زندگی‌شان کمک می‌کند تا اجازه بدهند فضای بیشتری برای چیزهای واقعا مهم‌تر باز شود.
________________________________________
: راز موفقیت انسان های بزرگ چیست؟
________________________________________
??. لومینیتا ساویز (Luminita Saviuc)

«هدف از زندگی دوست داشتن حقیقی است.»
او کیست؟ لومینیتا در هدف خلاصه می‌شود. کلمات او که حاصل معرفت و حکمت هستند، مانند یک عصای جادویی قلب مردم سراسر جهان را لمس می‌کند. اگر هنوز او را نمی‌شناسید توصیه می‌کنم مقاله‌ی محبوب او را با عنوان «?? چیزی که برای شاد بودن باید ترک‌شان کنید» بخوانید که بیش از ?/? میلیون بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است.
هدف از زندگی چیست؟ عشق… عشق حقیقی. به یک عاشق واقعی تبدیل شوید و آنگاه از خود پرتو‌های عشق را به اطراف بتابانید. به کسانی‌ که دوست‌تان دارند، عشق بورزید و همین‌طور به کسانی‌که دوست‌تان ندارند! لازم نیست حتما سزاوار عشق ورزیدن باشند، باید عشق بورزید، چون این تنها چیزی است که می‌توانید به دیگران ببخشید. به دنبال فرصت برای عشق ورزیدن باشید، بدون توجه به اینکه در کجا یا مشغول چه کاری هستید. شاید نتوانید به کسی کمک کنید، اما می‌توانید یک عشق پرقدرت را بعد از چیزهایی که می‌بینید و انجام می‌دهید، حس کنید.
زندگی عشق است و عشق زندگی است، وقتی عشق بیشتری در رگ‌های ما جاری‌ شد، تبدیل به نشاط بیشتر می‌شود، دید ما را روشن‌تر می‌کند و این وقتی ساده‌تر می‌شود که نه تنها به قلب و روح‌خودمان، بلکه به قلب و روح هر موجود زنده‌ای که روی این سیاره زندگی می‌کند، متصل شویم.
در وهله‌ی اول ممکن است آدم‌ها بسیار متفاوت از یکدیگر به‌ نظر برسند، اما هسته‌ی وجودی همه‌ی ما یکسان است. هسته‌ی وجودی همه‌ما یکی است، همه‌ی ما از یک مسیر عمیق و قدرتمند با یکدیگر در ارتباطیم. اساس هسته‌ی وجودی ما یکسان است، همه‌ی ما از یک نوع نژاد بشر هستیم.
هیچ جدایی به جز جدایی که در ذهن ما و از روی ترس از وابستگی شکل می‌گیرد، وجود ندارد. اگر اجازه بدهیم عشق به قلب‌مان بازگردد، همه با عشق یکی می‌شویم و زندگی‌مان از همان نقطه دوباره آغاز می‌شود، پس این خود ما هستیم که دنیای اطراف‌مان را می‌شناسیم و در نهایت درک می‌کنیم که ما در این جهان زندگی می‌کنیم و این جهان هم در ما خلاصه می‌شود… همه‌ی ما یکی هستیم.
________________________________________
: چگونه دیگران را خوشحال کنیم؟
________________________________________
??. برندان بیکر (Brendan Baker)
«هدف از زندگی ساختن چیزی متفاوت است، متفاوت و مثبت!»
برندان در جوانی در شغلش به موفقیت رسید. او خیلی زود دریافت، رسیدن به موفقیت لزوما رسیدن به شادمانی برابر با دیگران نیست. مفهومی که او به آن دست یافت باعث شد به دیگران در جهت منافع‌شان کمک کند.
این می‌تواند به معنای چیزی متفاوت در یک فرد، جامعه، محیط زیست یا کل جهان باشد. زندگی واقعی زمانی آغاز می‌شود که به هدف والاتری، فراتر از خودتان متصل می‌شوید.
سؤال بزرگی که در پاسخی ساده نهفته است
ممکن است هدف از زندگی، سؤال دشواری به نظر برسد (پدرم تنها کسی نیست که جواب این سؤال را نمی‌دانست). بسیاری از ما احتمالا زمان بیشتری را صرف فکر کردن به این پرسش خواهیم کرد.
اما با نگاهی به پاسخ‌های داده شده، می بینیم چندان هم پیچیده به نظر نمی‌رسد. خدمت به دیگران، عشق بی‌قید و شرط، تصور کردن و درک همه‌ی پتانسیل وجودی‌مان. همه‌ی اینها در یک چیز خلاصه می‌شود: احساس خوب!
وقتی خوب درباره‌اش فکر کنیم، می‌بینیم چه چیزی بهتر از حس شور و شوق و داشتن هیجان در کل زندگی است؟ اینکه کسی را دوست داشته باشیم و بدانیم که او هم ما را دوست دارد؟ چه چیزی بهتر از حس زنده بودن، آزادی و پرانرژی بودن در تمام زندگی است؟
برای من، وجود هزاران هزار احساس خوب که در تمام مدت عمرم در این سیاره وجود دارد، دلیل خیلی خوبی برای زندگی است.
برگرفته از: finerminds



مدیریت یک کسب‌وکار موفق، قبل از هر چیز با شناخت نیازها و خواسته‌های کارکنان ارتباط دارد. علاوه بر آن، توجه به کارکنان و ایجاد روابط مؤثر با آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است. شاید بدانید که بسیاری از کارفرماها درباره‌ی حقوق، تعطیلات و رشد کارکنان عدالت را رعایت نمی‌کنند، اما آیا می‌دانستید که بسیاری از همین کارفرماها حتی وقت کافی صرف نمی‌کنند تا اسم کارکنان‌شان را یاد بگیرند؟ یک نظرسنجی نشان داد کارکنان حتی بیشتر از حقوق ناعادلانه و احساس بی‌ارزشی، از اینکه کارفرمایشان اسم آنها را نمی‌داند ناراحت هستند. در این مطلب به بررسی برخی از شایع‌ترین مسائل و ناراحتی‌هایی که کارکنان در محل کار با آنها مواجه هستند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

:
?? روش برای برقراری انضباط کاری بین کارمندان
چرا موقع استخدام شخصیت کارمندان مهم‌تر از تخصص‌ آنهاست؟
آشنایی با عوامل فرسودگی شغلی کارمندان و مسئولیت سازمان در قبال آن
?. به مشکلات و اختلافات آنان رسیدگی نمی‌شود
بسیاری از کارکنان شکایت دارند که بخش منابع انسانی سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کنند، به مشکلات و اختلافات آنها به‌خوبی رسیدگی نمی‌کند. در یک نظرسنجی که در این رابطه صورت گرفت، تقریبا یک‌چهارم کارکنان گفتند که عملکرد بخش نیروی انسانی محل کارشان در حل مشکلات ناامیدکننده است.
?. کارمند کار می‌کند، مدیر برداشت می‌کند

معمولا کارکنان ساعت‌ها سخت کار می‌کنند و در عوض به اعتبار و خوشنامی کارفرما افزوده می‌شود. این برای کارکنان بسیار ناراحت‌کننده است. براساس یک نظرسنجی، ?? درصد از کارکنان گفتند کارفرمایشان با ایده‌های آنها اعتبار زیادی کسب می‌کند اما این موضوع برای صاحبان این ایده‌ها هیچ مزیتی به‌همراه ندارد.

?. رشد و پیشرفتی در کار وجود ندارد
یکی از مسائل مهم دیگری که کارکنان اغلب با آن مواجه می‌شوند، فقدان یک سیستم پشتیبانی جامع است که به آنها کمک کند در کارشان رشد کنند. براساس یک نظرسنجی، فقط ?? درصد از کارکنان با اطمینان اعلام کردند که کارفرمایشان به آنها کمک می‌کند تا در حرفه‌شان پیشرفت کنند.
?. کارفرما در آنها اشتیاقی ایجاد نمی‌کند
انگیزه و اشتیاق برای کار یکی از عوامل مؤثر در افزایش بهره‌وری کارکنان است؛ چیزی که متأسفانه در بسیاری از موارد اتفاق نمی‌افتد. در یک نظرسنجی، فقط ?? درصد از کارکنان اظهار داشتند که کارفرمایشان برای آنها الهام‌بخش است و سبب می‌شود آنها مشتاقانه به کارشان بپردازند.
?. از کارمندان به‌قدر کافی قدردانی نمی‌شود
در یک کسب‌وکار در حال رشد، ارتباط بین کارفرما و کارکنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. عدم وجود یک ارتباط قوی بین مدیران و کارمندان، مشکلاتی را برای شرکت به‌وجود خواهد آورد. یکی از پیامدهای عدم ارتباط بین مدیران و کارمندان که برای کارکنان بسیار ناراحت‌کننده است، این است که از کارمند تقدیر کافی به عمل نمی‌آید. یک نظرسنجی نشان داد ?? درصد از کارکنان احساس می‌کردند به‌اندازه‌ی کافی به‌دلیل دستاوردهایشان از آنها تقدیر نمی‌شود.
تبلیغات

?. به استراحت کارمندان توجه نمی‌شود

یک نظرسنجی نشان داد ?? درصد از مدیران می‌گویند برای استراحت کارکنان اهمیت زیادی قائل هستند و به‌اندازه‌ی کافی به آنها مرخصی می‌دهند. ?? درصد از آنها هم گفتند که خودشان کارکنان را تشویق می‌کنند که هر از گاهی به خودشان استراحت بدهند. اما با توجه به گفته‌های کارکنان این موضوع کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. ?? درصد از کارکنان گفتند که هرگز از کارفرمایشان چیزی در این‌باره نشنیده‌اند یا با مخالفت آنها روبه‌رو شده‌اند.
بسیاری از این کارکنان حتی در تعطیلات هم احساس می‌کردند از محیط کار دور نیستند و بنابراین از آن لذت نمی‌بردند. براساس یک مطالعه، دو سوم از کارکنان اظهار داشتند که در تعطیلات هم مجبور شده‌اند کار کنند.
?. دستورات و وظایف‌ کارمندان نامشخص است
اگر کارکنان ندانند دقیقا قرار است چه کاری انجام دهند، چگونه می‌توانند از عهده‌ی وظایف‌شان برآیند؟ براساس یک نظرسنجی، ?? درصد از کارکنان از اینکه کارفرمایشان دستورات مشخص و واضحی را به آنها ارائه نمی‌دهد شکایت داشتند.
?. بسیاری از مدیران برای کارمندان وقت نمی‌گذارند
یکی از مسائل ارتباطی مهم دیگر که معمولا کارکنان از آن شکایت دارند این است که کارفرماها برای کارمندان وقت نمی‌گذارند. در یک نظرسنجی بیش از نیمی از کارکنان گفتند در بسیاری از موارد، مدیران ملاقات‌های دسته‌جمعی با کارمندان در نظر می‌گیرند اما برای هریک از آنها به‌طور جداگانه وقت ندارند.
?. کارفرماها توجه کافی به کارمندان ندارند
شاید باور نکنید اما واقعا برخی کارفرماها حتی اسم کارمندان‌شان را نمی‌دانند! براساس یک مطالعه، ?? درصد از کارکنان شکایت داشتند که مدیران حتی اهمیتی نمی‌دهند که نام آنها را بدانند.
??. مدیریت سازمان نقاط ضعفی دارد
به‌طورکلی، مدیریت ضعیف همان چیزی است که کارکنان را از یک سازمان فراری می‌دهد! یک نظرسنجی نشان داد ?? درصد از متقاضیان کار، به دلیل ضعف مدیریت در محل کار قبل‌شان در جست‌وجوی شغل جدید هستند.
??. دریافت حقوق ناعادلانه است

براساس یک گزارش در سال ????، حدود ?? درصد از مدیران و رؤسا بر این باورند که کارمندان آنها نسبتا عادلانه حقوق می‌گیرند. اما کارکنان چیز دیگری می‌گویند! در واقع فقط ?? درصد از کارکنان گفتند که دستمزدشان عادلانه است.
??. کارمندان احساس بی‌ارزشی می‌کنند
یک گزارش نشان داد بسیاری از کارکنان علاوه بر اینکه از حقوق‌شان راضی نیستند، احساس بی‌ارزشی نیز می‌کنند. کمتر از نیمی از کارکنان آمریکایی (در حدود ?? درصد) احساس می‌کردند برای شرکت‌شان باارزش هستند؛ درحالی‌که ?? درصد از مدیران معتقدند به‌اندازه‌ی کافی از کارکنان‌شان قدردانی می‌کنند.
??. در مورد پرداختی‌ها و مسائل کاری شفافیت وجود ندارد
شفافیت در کار، یکی از عواملی است که سبب می‌شود کارکنان یک شرکت خوشحال و راضی باشند. البته بیشتر سازمان‌ها به‌ویژه در رابطه با پرداختی‌ها این حس شفافیت را به‌وجود نمی‌آورند. در یک مطالعه، فقط ?? درصد از کارکنان اظهار داشتند که همه‌چیز در محل کارشان واضح و روشن است و درباره‌ی پرداختی‌ها نیز شفاف‌سازی می‌شود.
??. کارمندان هیچ بازخوردی از مدیر دریافت نمی‌کنند
معمولا دادن بازخورد برای یک مدیر کمی دشوار است اما این کار واقعا ضروری است. زیرا هم به کارفرما و هم به کارمند در راستای رشد و پیشرفت سازمان کمک می‌کند. در یک مطالعه، محققان دریافتند مدیران همان‌طور که از دادن بازخورد منفی اجتناب می‌کنند، از دادن بازخوردهای مثبت که سبب افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود نیز خودداری می‌کنند. براساس یک مطالعه، به‌طورکلی ?? درصد از مدیران از دادن بازخورد منفی و ?? درصد از

92