روانشناسی، كلمات، نارساخوان، تربیتی ، دانلودی

g>HEMSTIM :

برنامه‌نرم‌افزاري HEMSTIM در پژوهش حاضربه منظور تحريك خاص نيمكره‌هاي مغزي چپ و راست آزمودنيهاي نارساخوان نوع L و P از طريق كانال ديداري بكاررفته و چهارچوب برنامه‌نظري آن بر اساس مدل تعادل خواندن بيكر شكل گرفته است. اين برنامه‌ براي درمان كودكان نارساخوان نوع L / P در تحقيقات گوناگون بكار رفته است. استفاده از اين برنامه، آزمايشگر را قادر مي‌سازد كه از طريق كانال ديداري به تحريك خاص نيمكره‌ها بپردازد. از طريق اين برنامه، حروف يا كلمات در نيمه ديداري چپ يا راست دانش‌آموزان نارساخوان ارائه مي‌گردد و آنها بايد باصداي بلند آن را بخوانند. لازم به ذكر است كه به منظور تحريك نيمكره‌مغزي راست و چپ آزمودنيهاي نارساخوان نوع L / P به ترتيب از كلمات عيني و انتزاعي استفاده شده است. در طي هر جلسه آموزشی 20 كلمه ارائه مي‌شود. فهرست كلمات مطابق فرهنگ جامعه ايراني تهیه شده است و كلمات بكاررفته حداكثر داراي 5 حرف مي‌باشد. و زمان ارائه كلمات نبايد تحت هيچ شرايطي از MS300 بالاتر رود. كلمات عيني و انتزاعي تهيه شده در جداول مربوط به برنامه HEMSTIM تايپ شده است. لازم به ذكر است در اين پژوهش 10 جدول از فهرست كلمات عيني و انتزاعي(هر فهرست شامل 20 كلمه و حروف الفبا) به منظور تحريك ويژه نيمكره‌هاي مغزي چپ و راست دانش‌آموزان نارساخوان نوع L / P تهيه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

جدول 4: کلمات عینی و انتزاعی برای دانش آموزان نارساخوان (نوع P/L)

حرف دوم (نوعP) حرف اول (نوع L) کشف حرف جایگاه حرف در کلمه کلمات انتزاعی (نوع P) کلمات عینی (نوع L) ردیف
ر ک ن ف رنگ کفش 1
ط ک ب د طول کمد 2
ذ ک ن ک ذهن کیف 3
غ س م ب غم سبز 4
ث ک ب ا ثروت کتاب 5
م ض گ ض مرگ ضبط 6
ز ک ر ا زمان کباب 7
م م م ا مهر ماه 8
غ ع ز ی غریبه عینک 9
ث ک ق ت ثروت کتاب 10
س ل ا س سلام لباس 11
ا د و ف ادب دفتر 12
غ س غ ب غم سبز 13
م م ک م مکان مانتو 14
ز س ا ی زیبا سیاه 15
ش ف س ش شعر فرش 16
ف ب ر ا فشار بهار 17
ف م ف ی فکر میز 18
ف ف ی ل فقر فیلم 19
ن م ا د نیاز مداد 20

 

6) فرم تاريخچه‌ي موردي[5] (مصاحبه با مادر): اين پرسشنامه به منظور اطلاع از تاريخچه‌ فردي و خانوادگي دانش‌آموزان نارساخوان( از جمله فقدان آسيب شنيداري و ديداري و…) به كار رفته است.

 

[1] – child symptom Inventory

[2] – Sprafkin & Gadow

[3] – The screening Cut of  Score Method

[4] – The symptom severity score method

[5] – case History Form

این تکه ای از پایان نامه رایگان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان اثرات درمان نوروسايكولوژي در كارآمدي خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خواني تحولي می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره می باشد می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید

برای دانلود متن کامل پایان نامه های کارشتاسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت اول لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  176 پایان نامه

قسمت دوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  163 پایان نامه

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت چهارم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  214 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامه

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همه گرایش ها : علوم تربیتی مشاوره

  • 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا