مقالات

حاوی، کالری، کلسیم، منیزیم، ویتامین

دانلود پایان نامه

است. این ماده سرشار از فیبر است که آن را تبدیل به یکی از بهترین میان‌وعده‌ها کرده است.
نکته‌ی مهم: دانه‌‌هایی را خریداری کنید که پوست آن از غلاف جدا شده باشد، چرا که مصرف آن راحت‌تر است.
??. آب گوجه فرنگی
آب گوجه فرنگی حاوی چندین ویتامین و ماده‌ی معدنی، ازجمله منیزیم و ویتامین‌های A و C است. همچنین مقداری کلسیم و ویتامین K دارد. گوجه فرنگی تازه نیز خوب است اما آب آن مواد مغذی بیشتری دارد.
??. فلفل دلمه‌ای قرمز
فلفل دلمه‌ای قرمز برای سلامتی استخوان‌های شما خیلی خوب است، چرا که سرشار از ویتامین C و A است. این گیاه همچنین مقداری ویتامین K نیز دارد. به‌ دلیل داشتن کالری پایین برای هر نوع رژیمی مفید است و منبع خوبی از ویتامین‌های B و فیبر به حساب می‌آید.
??. کلم پیچ
کلم پیچ از خانواده‌ی گل کلم و بروکلی است. این سبزی یکی دیگر از مواد غذایی است که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار است. کلم پیچ سرشار از کلسیم، ویتامین‌های A ،C و K است.
??. کلم بروکسل

کلم بروکسل حاوی کلسیم، منیزیم، ویتامین A ،C و K است.
??. آجیل برزیلی
آجیل برزیلی منبع بسیار خوبی از کلسیم، پروتئین و منیزیم است. البته کالری بالایی دارد. هر ? دانه آجیل برزیلی حاوی ??? کالری انرژی است.
??. ملاس
ملاس ماده‌ای نیست که بتوان آن را در مقادیر بالا مصرف نمود، چرا که کالری بالایی دارد. اما یک قاشق چای‌خوری از آن، منبع خوبی از کلسیم و حتی منیزیم است.
نکته‌ی مهم: می‌توانید از ملاس به جای شکر استفاده کنید.
??. گردو
گردو منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و منیزیم است. همچنین حاوی مقادیر زیادی امگا? نیز هست. البته کالری نسبتا بالایی دارد و خوردن مقدار کمی از آن می‌تواند شما را تا زمان شام، سیر نگه دارد.
نکته‌ی مهم: برای محافظت از چربی گردو بهتر است آن را در یخچال نگه دارید.
??. پنیر چدار
پنیر چدار سرشار از کلسیم و پروتئین است. این ماده کالری و چربی بالایی دارد بنابراین باید مواظب مقدار مصرف آن باشید. یک تکه پنیر چدار حدود ??? میلی‌گرم کلسیم دارد و همچنین حاوی مقداری ویتامین A و منیزیم است.
??. برگ چغندر
چغندر فواید بسیاری دارد، اما می‌دانستید که برگ چغندر نیز برای سلامتی مفید است؟ برگ چغندر سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. مقادیر بالای کلسیم، منیزیم، ویتامین‌های A و C این ماده را به یکی از مهم‌ترین خوراکی‌ها برای سلامتی استخوان تبدیل کرده‌اند.
نکته‌ی مهم: برگ چغندر را به‌صورت تازه مصرف کنید.
??. ماست
ماست سرشار از کلسیم و پروتئین است. یک فنجان ماست حاوی ??? میلی‌گرم کلسیم و ?? گرم پروتئین است. ماست در طعم‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود، وس باید مواظب کالری‌های اضافی باشید.
??. مارچوبه
مارچوبه سرشار از کلسیم و منیزیم است. همچنین منبع ویتامین‌های A ،K و C است. از طرفی کالری کم و پروتئین بالایی دارد. یک فنجان مارچوبه پخته حاوی ?? کالری انرژی است.
??. کنگر فرنگی
کنگر فرنگی حاوی مقداری کلسیم و مقادیر بالایی منیزیم است. همچنین منبع خوبی از ویتامین C است. کنگر فرنگی کالری کم و فیبر بالایی دارد که برای رژیم غذایی مفید است.
??. کولارد سبز
درست مثل اغلب سبزی‌ها: کولارد سبز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این سبزی به‌طور خاص سرشار از کلسیم است. به‌علاوه منیزیم زیادی دارد. همچنین حاوی ویتامین‌های K ،A و C است.
________________________________________
در ادامه بخوانید: پیشگیری از پوکی استخوان؛ نکاتی که ? ستون بدن را محکم نگه می‌دارند
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع خواص درمانی خوراکی‌ها
تغذیه مناسب، بهترین روش برای درمان و پیشگیری از بیماری‌هاست

5000تومان


“_

92