حاوي، کالري، کلسيم، منيزيم، ويتامين

است. اين ماده سرشار از فيبر است که آن را تبديل به يکي از بهترين ميان‌وعده‌ها کرده است.
نکته‌ي مهم: دانه‌‌هايي را خريداري کنيد که پوست آن از غلاف جدا شده باشد، چرا که مصرف آن راحت‌تر است.
??. آب گوجه فرنگي
آب گوجه فرنگي حاوي چندين ويتامين و ماده‌ي معدني، ازجمله منيزيم و ويتامين‌هاي A و C است. همچنين مقداري کلسيم و ويتامين K دارد. گوجه فرنگي تازه نيز خوب است اما آب آن مواد مغذي بيشتري دارد.
??. فلفل دلمه‌اي قرمز
فلفل دلمه‌اي قرمز براي سلامتي استخوان‌هاي شما خيلي خوب است، چرا که سرشار از ويتامين C و A است. اين گياه همچنين مقداري ويتامين K نيز دارد. به‌ دليل داشتن کالري پايين براي هر نوع رژيمي مفيد است و منبع خوبي از ويتامين‌هاي B و فيبر به حساب مي‌آيد.
??. کلم پيچ
کلم پيچ از خانواده‌ي گل کلم و بروکلي است. اين سبزي يکي ديگر از مواد غذايي است که حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني بسيار است. کلم پيچ سرشار از کلسيم، ويتامين‌هاي A ،C و K است.
??. کلم بروکسل

کلم بروکسل حاوي کلسيم، منيزيم، ويتامين A ،C و K است.
??. آجيل برزيلي
آجيل برزيلي منبع بسيار خوبي از کلسيم، پروتئين و منيزيم است. البته کالري بالايي دارد. هر ? دانه آجيل برزيلي حاوي ??? کالري انرژي است.
??. ملاس
ملاس ماده‌اي نيست که بتوان آن را در مقادير بالا مصرف نمود، چرا که کالري بالايي دارد. اما يک قاشق چاي‌خوري از آن، منبع خوبي از کلسيم و حتي منيزيم است.
نکته‌ي مهم: مي‌توانيد از ملاس به جاي شکر استفاده کنيد.
??. گردو
گردو منبع خوبي از کلسيم، پروتئين و منيزيم است. همچنين حاوي مقادير زيادي امگا? نيز هست. البته کالري نسبتا بالايي دارد و خوردن مقدار کمي از آن مي‌تواند شما را تا زمان شام، سير نگه دارد.
نکته‌ي مهم: براي محافظت از چربي گردو بهتر است آن را در يخچال نگه داريد.
??. پنير چدار
پنير چدار سرشار از کلسيم و پروتئين است. اين ماده کالري و چربي بالايي دارد بنابراين بايد مواظب مقدار مصرف آن باشيد. يک تکه پنير چدار حدود ??? ميلي‌گرم کلسيم دارد و همچنين حاوي مقداري ويتامين A و منيزيم است.
??. برگ چغندر
چغندر فوايد بسياري دارد، اما مي‌دانستيد که برگ چغندر نيز براي سلامتي مفيد است؟ برگ چغندر سرشار از ويتامين و مواد معدني است. مقادير بالاي کلسيم، منيزيم، ويتامين‌هاي A و C اين ماده را به يکي از مهم‌ترين خوراکي‌ها براي سلامتي استخوان تبديل کرده‌اند.
نکته‌ي مهم: برگ چغندر را به‌صورت تازه مصرف کنيد.
??. ماست
ماست سرشار از کلسيم و پروتئين است. يک فنجان ماست حاوي ??? ميلي‌گرم کلسيم و ?? گرم پروتئين است. ماست در طعم‌هاي مختلفي به بازار عرضه مي‌شود، وس بايد مواظب کالري‌هاي اضافي باشيد.
??. مارچوبه
مارچوبه سرشار از کلسيم و منيزيم است. همچنين منبع ويتامين‌هاي A ،K و C است. از طرفي کالري کم و پروتئين بالايي دارد. يک فنجان مارچوبه پخته حاوي ?? کالري انرژي است.
??. کنگر فرنگي
کنگر فرنگي حاوي مقداري کلسيم و مقادير بالايي منيزيم است. همچنين منبع خوبي از ويتامين C است. کنگر فرنگي کالري کم و فيبر بالايي دارد که براي رژيم غذايي مفيد است.
??. کولارد سبز
درست مثل اغلب سبزي‌ها: کولارد سبز سرشار از ويتامين‌ها و مواد معدني است. اين سبزي به‌طور خاص سرشار از کلسيم است. به‌علاوه منيزيم زيادي دارد. همچنين حاوي ويتامين‌هاي K ،A و C است.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: پيشگيري از پوکي استخوان؛ نکاتي که ? ستون بدن را محکم نگه مي‌دارند
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع خواص درماني خوراکي‌ها
تغذيه مناسب، بهترين روش براي درمان و پيشگيري از بيماري‌هاست

5000تومان


“_

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *