بيماري، اين، مشتري، يا، يک

فاصله گرفتنِ عاطفي، بي‌احساس شدن و ناديده گرفتن طرف مقابل همگي از نمونه‌هاي طفره رفتن هستند. طفره رفتن دردسرساز است، زيرا کسي را که با او اين‌گونه رفتار مي‌شود، خشمگين مي‌‌کند و مانع از اين مي‌شود دو طرف بنشينند و اختلاف خود را حل کنند.
غلبه بر طفره رفتن
نکته‌ي کليدي در غلبه بر طفره رفتن اين است که در بحث شرکت کنيد. اگر به اين خاطر از ادامه‌ي بحث طفره مي‌رويد که احساس مي‌کنيد شرايط گفت‌وگو شما را سردرگم و گيج کرده است، به طرف مقابل بگوييد چه حسي داريد و از او بخواهيد پيش از ادامه‌ي بحث، کمي به شما زمان بدهد. حتي زماني که حرفي براي گفتن نداريد، ارتباط چشمي را حفظ کنيد و رو به طرف مقابل بايستيد و سرتان را با حرف‌هاي او تکان دهيد، تا نشان دهيد به او گوش مي‌کنيد و در جريان بحث قرار داريد. اگر طفره رفتن براي شما به شکل عادت در‌آمده است، بايد توجه کنيد که مشارکت در بحث و همکاري با يکديگر براي حل اختلاف، تنها راه جلوگيري از زوال و نابودي يک رابطه است.
برگرفته از: linkedin.com

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع پرورش و تربيت فرزندان
تربيت کودک را بايد بيست سال پيش از تولدش آغاز كرد

5000تومان



بيشتر ما به سلامتي خود اهميت مي‌دهيم و در تلاشيم که سالم زندگي کنيم. اما خيلي‌هايمان از بيماري‌ هاي مقاربتي آنقدر که لازم است آگاهي نداريم. اينکه درباره اين بيماري ها بدانيم موضوع مهمي است چون قطعا آگاهي از آنها در پيشگيري و درمان کمک‌مان خواهد کرد. امروز برايتان اطلاعات خوبي از بيماري هاي مقاربتي جمع‌آوري کرده‌ايم. اينکه بيماري مقاربتي چيست و چه نشانه‌هايي دارد و مهم‌تر اينکه درباره ? نوع از شايع ترين انواع بيماري هاي مقاربتي برايتان نوشته‌ايم. با «چطور» همراه شويد.

:
علل سرطان مثانه و هر آنچه بايد درباره اين بيماري بدانيد
?? نشانه سرطان که مردان نبايد ناديده بگيرند
دلايل ايجاد کيست مويي و راه‌هاي درمان آن
بيماري مقاربتي چيست؟
بيماري هاي مقاربتي (STD) يا عفونت‌هاي منتقله‌ي آميزشي (STI) انواعي از بيماري است که طي رابطه‌ي جنسي (دهاني، مقعدي يا واژني) به افراد منتقل مي‌شود. تقريبا همه‌ي افراد در مقابل بيماري‌ هاي مقاربتي آسيب‌پذير هستند و هرچه قدرت ايمني بدن افراد پايين‌تر باشد احتمال ابتلا به اين دسته از بيماري‌ها بيشتر است. استفاده از وسايلي مثل کاندوم مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري هاي مقاربتي را کم کند اما هنوز هيچ روش بدون خطا و کاملا مطمئني براي جلوگيري از ابتلا به اين دسته از بيماري‌ها وجود ندارد.
علائم بيماري هاي مقاربتي هميشه قابل‌مشاهده نيست. روش درمان بعضي از انواع بيماري هاي مقاربتي بسيار ساده است، اما مديريت ساير بيماري‌ها نيازمند درمان‌هاي بسيار کامل و دقيق است. براي پيشگيري از ابتلابه بيماري هاي مقاربتي يا درمان به‌موقع آنها بايد هميشه خود را مورد ارزيابي قرار دهيد و در صورت مشاهده‌ي علائم بيماري، فورا به پزشک مراجعه کنيد و بيماري را درمان کنيد. همچنين علاوه‌بر شما شريک جنسي‌تان هم بايد از اين موضوع مطلع شود و تحت معاينه و درمان قرار بگيرد.
به‌خاطر داشته باشيد درصورتي‌که بيماري مقاربتي شما درمان نشود، خطر ابتلابه ساير بيماري‌هاي مقاربتي مثل اچ‌آي‌وي (HIV) در شما افزايش خواهد يافت. زيرا بيماري هاي مقاربتي، دستگاه ايمني را در ناحيه‌ي تناسلي يا منبع ايجاد عفونت تحريک مي‌کند و به‌اين‌ترتيب خطر انتقال HIV بيشتر مي‌شود. همچنين بعضي از انواع بيماري هاي مقاربتي سبب ايجاد ناباروري مي‌شوند.

________________________________________
: ?? نکته علمي در مورد سلامتي
________________________________________
نشانه‌هاي معمول بيماري هاي مقاربتي

معمولا بيماري هاي مقاربتي علائم و نشانه‌هاي خاصي ندارند. به‌همين‌دليل هر فرد، بدون اينکه از وجود بيماري در خود آگاه باشد مي‌تواند آن‌ را به همسر خود منتقل کند. بنابراين لازم است در طول رابطه‌ي جنسي از وسايل حفاظتي مناسب مثل کاندوم (که يکي از راههاي جلوگيري از بارداري هم هست) استفاده کنيد. همچنين لازم است تا به‌طور‌مرتب براي معاينه‌هاي باليني به پزشک مراجعه کنيد تا قبل از انتقال بيماري به شريک جنسي، بتوانيد بيماري را شناسايي و درمان کنيد.
تبليغات

بعضي از اين بيماري‌ها مثل هپاتيت مي‌تواند بدون داشتن رابطه‌ي جنسي و از طريق تماس با خون فرد آلوده منتقل شود، ولي ساير بيماري‌ها مثل سوزاک فقط طي رابطه‌ي جنسي منتقل مي‌شوند. در ادامه ? بيماري مقاربتي مهم را برايتان معرفي کرده‌ايم.
________________________________________
: درمان عفونت مثانه و چگونگي جلوگيري از ابتلاي مجدد به آن
________________________________________
?. بيماري کلاميديا (Chlamydia)
کلاميديا يک عفونت باکتريايي در مجراي تناسلي است. معمولا کلاميديا به‌سختي تشخيص داده مي‌شود، زيرا در مراحل اوليه‌ي بيماري تقريبا بدون علامت يا با علائم بسيار خفيف است و معمولا افراد بين دو تا سه هفته بعد از ابتلا، متوجه اين بيماري مي‌شوند. همچنين زماني‌که علائم بروز مي‌کند، معمولا آن‌قدر خفيف و گذراست که به‌راحتي ناديده گرفته مي‌شود.
علائم احتمالي ابتلا به کلاميديا
دفع ادرار دردناک؛
درد خفيف شکمي؛
ترشحات واژني در خانم‌ها؛
ترشح از آلت‌ تناسلي (پنيس) در مردان؛
احساس درد در حين رابطه‌ي جنسي در خانم‌ها؛
خونريزي در ميانه‌ي دوره‌ي عادت ماهيانه؛
و درد بيضه در مردان.
?. بيماري سوزاک (Gonorrhea)
سوزاک يک عفونت باکتريايي در مجاري تناسلي است. همچنين مي‌تواند در دهان، گلو، چشم و مقعد هم رشد کند. اولين علائم بيماري سوزاک معمولا ?? روز بعد از ابتلا بروز مي‌کند. همچنين ممکن است بعضي از افراد ماه‌ها قبل از اينکه علائم بروز کند، به اين بيماري مبتلا شده باشند.
علائم و نشانه‌هاي بيماري سوزاک
ترشحات نازک، کدر يا خوني از پنيس يا واژن؛
احساس درد يا سوزش در هنگام دفع ادرار؛
خونريزي شديد در هنگام قاعدگي يا خونريزي بين دوره‌هاي عادت ماهيانه؛
درد و تورم بيضه؛
حرکت دردناک روده؛
و خارش مقعد.
________________________________________
: دلايل ايجاد عفونت ادراري، راه‌هاي پيشگيري و درمان آن
________________________________________
?. بيماري تريکوموناس (Trichomoniasis)
تريکوموناس يکي از رايج‌ترين بيماري هاي مقاربتي است که به‌وسيله انگل ميکروسکوپي به نام تريکوموناس واژيناليس (Trichomonas vaginalis) ايجاد مي‌شود. اين بيماري طي رابطه‌ي جنسي در افرادي که آمادگي ابتلابه بيماري‌هاي عفوني را دارند منتقل مي‌شود و گسترش مي‌يابد. اين بيماري بيشتر مواقع مجراي ادراري در مردان و واژن در زنان را آلوده مي‌کند، اما معمولا بدون علامت است. معمولا علائم اين بيماري بين ? تا ?? روز بعد از ابتلا ايجاد مي‌شود و اين علائم مي‌تواند از يک سوزش خفيف تا التهابات شديد متغير باشد.
علائم و نشانه‌هاي احتمالي بيماري سوزاک شامل موارد زير است:
ترشحات روشن، سفيد، سبز يا زرد رنگ از واژن؛
ترشح از پنيس؛
بوي تند واژن؛
خارش يا سوزش واژن؛
سوزش يا خارش داخل پنيس؛
احساس درد در حين رابطه‌ي جنسي؛
و دفع ادرار دردناک.
?. بيماري HIV

HIV نوعي عفونت است که به‌وسيله ويروس نقص ايمني انسان ايجاد مي‌شود. HIV در ميزان توانايي بدن براي مبارزه با ويروس‌ها، باکتري‌ها و قارچ‌هايي که طي بيماري ايجاد مي‌شوند، اختلال ايجاد مي‌کند و مي‌تواند سبب ايجاد بيماري ايدز شود. ايدز بيماري خطرناکي است و زندگي فرد را تهديد مي‌کند.
علائم اوليه HIV در ابتدا چندان مشهود نيستند. بعضي از افراد ? تا ? هفته بعد از ابتلا، علائمي شبيه‌به علائم آنفولانزا دارند. بااين‌حال تنها راه تشخيص ابتلابه HIV انجام آزمايش است.
علائم و نشانه‌هاي اوليه‌ي ابتلا به HIV
تب؛
سردرد؛
گلودرد؛
تورم غدد لنفاوي؛
جوش پوستي؛
و خستگي.
________________________________________
: چطور سيستم ايمني بدن را تقويت کنيم؟
________________________________________
معمولا يک هفته يا يک ماه زمان مي‌برد تا اين علائم و نشانه‌ها ظاهر شوند و بيشتر مواقع با ساير بيماري‌هاي عفوني اشتباه گرفته مي‌شوند. در اين دوره، عفونت در فرد زياد مي‌شود. علائم شديد عفونت HIV معمولا ?? سال بعد از عفونت اوليه ظاهر مي‌شود.
زماني‌که ويروس گسترش مي‌يابد و سيستم ايمني را تخريب مي‌کند، ممکن است علائم و نشانه‌هاي زير به‌صورت خفيف يا شديد در فرد وجود داشته باشد:
بزرگ‌شدن غدد لنفاوي ( معمولا يکي از نشانه‌هاي اوليه‌ي ابتلابه HIV است)؛
اسهال؛
کاهش وزن؛
تب؛
و سرفه و نفس‌هاي کوتاه.
علائم و نشانه‌هاي مرحله‌ي تأخيري عفونت HIV
خستگي‌هاي بدون علت و مداوم؛
عرق شبانه؛
احساس سرماي بيش‌ازحد يا تب شديد (بالاي ?? درجه) به‌مدت چند هفته؛
تورم گره‌هاي لنفاوي براي چند هفته؛
اسهال شديد؛
سردرد مداوم؛
و ابتلا به عفونت‌هاي فرصت‌طلبِ غيرمعمول.
بااين‌حال بسياري از افراد مبتلا مي‌توانند با استفاده از روش‌هاي درماني و مراقبت‌هاي مناسب به‌خوبي زندگي طبيعي خود را ادامه دهند.
يادتان باشد بيماري هاي مقاربتي ممکن است علائم مشخصي نداشته باشند، بنابراين مراقبت‌هاي دائمي براي زوجين بسيار ضروري است و در صورت ابتلا به بيماري، هر دو نفر بايد تحت درمان قرار بگيرند. به‌ياد داشته باشيد پيشگيري و تشخيص به‌موقع سبب صرفه‌جويي در زمان و هزينه خواهد شد.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: علائم عفونت خون، علل ايجاد و پيشگيري از آن
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع علائم، پيشگيري و درمان بيماري‌ها
سلامتي ارزشمندترين دارايي انسان است

7000تومان



فرقي نمي‌کند شرکت شما در انجام کارها و تصميم‌گيري‌ها آزادانه عمل مي‌کند يا تحت فشار مجموعه‌اي از قوانين دست‌وپاگير است، مسئله‌ي اصلي اين است که براي رسيدن به يک موفقيت واقعي به چيزي فراتر از ارائه‌ي يک محصول يا خدمات عالي نياز داريد.
در اين مقاله وقتي در مورد موفقيت يک کسب‌وکار صحبت مي‌کنيم، منظور سطح درآمد يا ارائه‌ي خدمات سنتي به مشتريان نيست، بلکه موفقيت در مديريت کار و ايجاد يک فضاي دوستانه و مثبت نيز مورد توجه است. به عبارت ديگر شنيدن نام برند محصولات شما و تداعي يک خاطره‌ي خوب يا ايجاد يک حس خوب در مشتري را مي‌توان اوج موفقيت در ارائه‌ي خدمات به مشتري دانست.

________________________________________
: چگونه فرهنگ مشتري مداري را در سازمان‌مان ايجاد کنيم؟
________________________________________

وقتي نام شرکت‌هاي بزرگي چون ديجي‌کالا را مي‌شنويد چه حسي داريد و اولين چيزي که به ذهن‌تان خطور مي‌کند، چيست؟

در دنياي امروز تعداد کمي از شرکت‌ها قادر به حمايت و پشتيباني مشتريان از طريق استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي هستند، رسانه‌هايي که ارتباط مداوم و مستمر با مشتريان دارند، سيستمي که هميشه حق را به مشتري مي‌دهد، سيستمي که نيازها و خواسته‌هاي معقول و منطقي مشتري را پاسخ مي‌دهد، بدون اينکه به صورت غيرمنطقي انتظارات مشتري بالا برود. نبايد فراموش کرد شرکت‌هايي که از اين روش براي جلب مشتري استفاده مي‌کنند نسبت به شرکت‌هايي که بدون توجه به اين اصول از روش‌هاي سنتي و قديمي استفاده مي‌کنند، بسيار موفق‌تر هستند.
در اين شيوه از ارائه‌ي خدمات مشتري، شرکت سعي مي‌کند علاوه بر اثبات وفاداري به مشتري، اطلاعات درست و کاملي نيز در اختيار مشتريان خود قرار دهد و مطمئنا در نهايت درآمد شرکت نيز رشد بيشتري خواهد داشت.
________________________________________
: تاثيرگذارترين اصول مشتري مداري براي فروش بيشتر
________________________________________
تبليغات

ويژگي‌هاي خدمات مشتري خوب چيست؟
همه‌ي ما مي‌دانيم ارائه‌ي خدمات مشتري خوب امري لازم و ضروري است، اما نکته‌ي مهم تعريف خدمات مشتري و تشريح ويژگي‌هاي آن است. بايد توجه داشت که ويژگي‌هاي خدمات مشتري يک موضوع کاملا سليقه‌اي است به همين دليل نمي‌توان يک تعريف مشخص از آن ارائه کرد. در نظر برخي افراد خدمات مشتري به سادگيِ حل کردن مشکلات و دادن راه‌حل مناسب به مشتري است، اين در حالي است که گروهي ديگر معتقدند احترام و ايجاد حس خوب اهميت بيشتري دارد، برخي افراد نيز معتقدند بايد به همه‌ي نيازها و درخواست‌هاي مشتري پاسخ مثبت داد، حتي اگر گاهي درخواست مشتري غيرمنطقي به نظر برسد.
از سوي ديگر بايد توجه داشت که تعريف دقيق و مشخصي از خدمات مشتري «خوب» وجود ندارد و اين موضوع کاملا به درخواست‌ها و انتظارات مشتري و مقايسه‌ي خدمات شرکت شما با شرکت‌هاي رقيب بستگي دارد.
خدمات مشتري خوب معمولا توسط خود شرکت تعريف مي‌شود، اما نحوه‌ي تعريف آن و نوع خدماتي که شرکت ارائه مي‌دهد، کاملا به نگاه مشتري و خدماتي که انتظار دارد، وابسته دارد.
تحقيقات زيادي در زمينه‌ي معرفي ويژگي‌هاي خدمات مشتري خوب انجام شده است که بر اساس آن اصول و چارچوب‌هاي مهمي به مجموعه‌ي قوانين از پيش‌ تعيين‌ شده‌ي خدمات مشتري اضافه شد که مطمئنا نقش مهمي در کسب رضايت مشتري دارد. ? فاکتوري که در ادامه‌ي اين مقاله به آن اشاره مي‌شود، بخشي از تحقيقات پژوهشگران در اين زمينه است. شايد اين فاکتورها به نظر ساده و بسيار ابتدايي باشند، اما عمل کردن به همين اصول ساده تأثير بسيار خوبي بر جلب رضايت مشتري مي‌گذارد.
________________________________________
: مفهوم ارزش مشتري چيست و چه تاثيري در کسب‌و‌کار شما دارد؟
________________________________________
?. هيچ‌گاه مشتريان خود را منتظر نگذاريد

صبر يک فضيلت است، اما انتظار نداشته باشيد مشتريان براي دريافت خدمات شرکت شما صبر کنند. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد، ?? درصد افراد در تعريف خدمات مشتري خوب، ارائه‌ي يک راه‌ حل سريع را يک مزيت مهم مي‌دانند.
همچنين ?? درصد از شرکت‌کنندگان از بدقولي و تأخير در ارائه‌ي خدمات به دليل پذيرش چند کار به صورت همزمان و تداخل در آنها، شاکي بودند. اگر شما هم تجربه‌ي مشابهي داريد، حتما مي‌دانيد اين مسئله چقدر آزاردهنده است، به خصوص وقتي که به نظر مي‌رسد به اين زودي مشکل برطرف نخواهد شد.
نمايندگي‌هاي خدمات مشتريان به تنهايي قدرت و توانايي حل مشکلات را ندارند، به همين خاطر معمولا مشکلات به سطوح بالاتر مديريتي منتقل مي‌شوند تا از سردرگمي مشتريان جلوگيري شود. در واقع، ?? درصد از مشتريان اين سردرگمي در حل مشکلات و پاس دادن به مديران مختلف براي حل مشکلات را تجربه کرده‌اند، تجربه‌ي تلخي که معمولا جز سردرگمي و کلافه شدن مشتري هيچ سودي هم براي مشتري ندارد.
عدم توانايي در پاسخگويي به مشتريان و حل مشکلات آن در بلندمدت تأثير بدي بر اعتماد مشتريان مي‌گذارد. طبق مطالعات انجام شده، يک چهارم پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند بعد از يک تجربه‌ي بد معمولا زمان بيشتري را براي پيداکردن يک فروشنده‌ي ديگر صرف مي‌کردند، اين در حالي است که در ?? درصد افراد ممکن است تا دو سال زمان طول بکشد.
نکته‌ي جالب اينکه ?? درصد خانوارهاي پردرآمد بعد از يک تجربه‌ي بد معمولا تا دو سال از فضاي کسب‌وکار دوري مي‌کنند. از اين‌ رو براي جلوگيري از ايجاد وقفه در خدمات، از توانايي و قدرت حل مشکل کارمندان شرکت که بيشترين ارتباط را با مشتريان دارند، مطمئن شويد.
________________________________________
: ? گام براي جلب دوباره اعتماد مشتري ناراضي
________________________________________
?. شفاف معامله کنيد
وقتي مشتري صفحات فروش فروشگاه آنلاين شما را رصد مي‌کند، آيا به راحتي مي‌تواند بفهمد چرا درخواست وي براي خريد کالا يا خدمات هنوز عملي نشده است؟ آيا مشتري به اطلاعات درست در مورد زمان تحويل کالا و شرايط کالاهاي برگشتي دسترسي دارد؟ آيا اطلاعات مناسبي در مورد زمان و چگونگي تخفيف کالاها بر روي سايت وجود دارد؟ اگر پاسخ به اين سؤالات يا سؤالات مشابه منفي است، اين احتمال وجود دارد که کسب‌وکار شما در آينده‌اي نزديک با مشکل مواجه شود يا شکست بخوريد.
پژوهش‌هاي انجام شده در مؤسسه‌ي تحقيقاتي فورستر نشان مي‌دهد ?? درصد مشترياني که نتوانسته‌اند پاسخ سؤالات خود را از طريق سايت دريافت کنند، از خريد اينترنتي صرف‌نظر مي‌کنند.
وقتي اطلاعات مناسب و کافي در اختيار مشتريان قرار گيرد، مشتري با اطمينان بيشتري اقدام به خريد مي‌کند و کمتر دچار سردرگمي مي‌شود. بر روي صفحه‌ي اول سايت بخشي را براي پاسخگويي به سؤالات احتمالي مشتريان قرار دهيد. اکثر شرکت‌هاي موفق در زمينه‌ي فروش آنلاين حتي گام را فراتر نهاده و صفحه‌اي را جهت راهنمايي مشتريان نيز ايجاد کرده‌اند و با قرار دادن همه‌ي اطلاعات مفيد و کاربردي بر روي سايت کمک زيادي به مشتريان مي‌کنند.
در فروشگاه‌هاي غيرمجازي کالاها و خدمات به شيوه‌اي کاملا متفاوت ارائه مي‌شود. در اين شرکت‌ها، خدمات به صورت چهره‌به‌چهره و به صورت زباني به مشتري داده مي‌شود. در اين روش، فروشنده به مشتري کمک مي‌کند تا دچار فرضيات نادرست نشود و بتواند بهترين تصميم را بگيرد. اگر قانون مغازه‌ اين است که جنس فروخته شده را پس نمي‌گيرد، بايد قبل از اينکه مشتري جنس را خريداري کند، حتما اين نکته را به وي گوشزد کنيد. انتظار نداشته باشيد مشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا