مقالات

بیماری، این، مشتری، یا، یک

دانلود پایان نامه

فاصله گرفتنِ عاطفی، بی‌احساس شدن و نادیده گرفتن طرف مقابل همگی از نمونه‌های طفره رفتن هستند. طفره رفتن دردسرساز است، زیرا کسی را که با او این‌گونه رفتار می‌شود، خشمگین می‌‌کند و مانع از این می‌شود دو طرف بنشینند و اختلاف خود را حل کنند.
غلبه بر طفره رفتن
نکته‌ی کلیدی در غلبه بر طفره رفتن این است که در بحث شرکت کنید. اگر به این خاطر از ادامه‌ی بحث طفره می‌روید که احساس می‌کنید شرایط گفت‌وگو شما را سردرگم و گیج کرده است، به طرف مقابل بگویید چه حسی دارید و از او بخواهید پیش از ادامه‌ی بحث، کمی به شما زمان بدهد. حتی زمانی که حرفی برای گفتن ندارید، ارتباط چشمی را حفظ کنید و رو به طرف مقابل بایستید و سرتان را با حرف‌های او تکان دهید، تا نشان دهید به او گوش می‌کنید و در جریان بحث قرار دارید. اگر طفره رفتن برای شما به شکل عادت در‌آمده است، باید توجه کنید که مشارکت در بحث و همکاری با یکدیگر برای حل اختلاف، تنها راه جلوگیری از زوال و نابودی یک رابطه است.
برگرفته از: linkedin.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع پرورش و تربیت فرزندان
تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز کرد

5000تومان



بیشتر ما به سلامتی خود اهمیت می‌دهیم و در تلاشیم که سالم زندگی کنیم. اما خیلی‌هایمان از بیماری‌ های مقاربتی آنقدر که لازم است آگاهی نداریم. اینکه درباره این بیماری ها بدانیم موضوع مهمی است چون قطعا آگاهی از آنها در پیشگیری و درمان کمک‌مان خواهد کرد. امروز برایتان اطلاعات خوبی از بیماری های مقاربتی جمع‌آوری کرده‌ایم. اینکه بیماری مقاربتی چیست و چه نشانه‌هایی دارد و مهم‌تر اینکه درباره ? نوع از شایع ترین انواع بیماری های مقاربتی برایتان نوشته‌ایم. با «چطور» همراه شوید.

:
علل سرطان مثانه و هر آنچه باید درباره این بیماری بدانید
?? نشانه سرطان که مردان نباید نادیده بگیرند
دلایل ایجاد کیست مویی و راه‌های درمان آن
بیماری مقاربتی چیست؟
بیماری های مقاربتی (STD) یا عفونت‌های منتقله‌ی آمیزشی (STI) انواعی از بیماری است که طی رابطه‌ی جنسی (دهانی، مقعدی یا واژنی) به افراد منتقل می‌شود. تقریبا همه‌ی افراد در مقابل بیماری‌ های مقاربتی آسیب‌پذیر هستند و هرچه قدرت ایمنی بدن افراد پایین‌تر باشد احتمال ابتلا به این دسته از بیماری‌ها بیشتر است. استفاده از وسایلی مثل کاندوم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را کم کند اما هنوز هیچ روش بدون خطا و کاملا مطمئنی برای جلوگیری از ابتلا به این دسته از بیماری‌ها وجود ندارد.
علائم بیماری های مقاربتی همیشه قابل‌مشاهده نیست. روش درمان بعضی از انواع بیماری های مقاربتی بسیار ساده است، اما مدیریت سایر بیماری‌ها نیازمند درمان‌های بسیار کامل و دقیق است. برای پیشگیری از ابتلابه بیماری های مقاربتی یا درمان به‌موقع آنها باید همیشه خود را مورد ارزیابی قرار دهید و در صورت مشاهده‌ی علائم بیماری، فورا به پزشک مراجعه کنید و بیماری را درمان کنید. همچنین علاوه‌بر شما شریک جنسی‌تان هم باید از این موضوع مطلع شود و تحت معاینه و درمان قرار بگیرد.
به‌خاطر داشته باشید درصورتی‌که بیماری مقاربتی شما درمان نشود، خطر ابتلابه سایر بیماری‌های مقاربتی مثل اچ‌آی‌وی (HIV) در شما افزایش خواهد یافت. زیرا بیماری های مقاربتی، دستگاه ایمنی را در ناحیه‌ی تناسلی یا منبع ایجاد عفونت تحریک می‌کند و به‌این‌ترتیب خطر انتقال HIV بیشتر می‌شود. همچنین بعضی از انواع بیماری های مقاربتی سبب ایجاد ناباروری می‌شوند.

________________________________________
: ?? نکته علمی در مورد سلامتی
________________________________________
نشانه‌های معمول بیماری های مقاربتی

معمولا بیماری های مقاربتی علائم و نشانه‌های خاصی ندارند. به‌همین‌دلیل هر فرد، بدون اینکه از وجود بیماری در خود آگاه باشد می‌تواند آن‌ را به همسر خود منتقل کند. بنابراین لازم است در طول رابطه‌ی جنسی از وسایل حفاظتی مناسب مثل کاندوم (که یکی از راههای جلوگیری از بارداری هم هست) استفاده کنید. همچنین لازم است تا به‌طور‌مرتب برای معاینه‌های بالینی به پزشک مراجعه کنید تا قبل از انتقال بیماری به شریک جنسی، بتوانید بیماری را شناسایی و درمان کنید.
تبلیغات

بعضی از این بیماری‌ها مثل هپاتیت می‌تواند بدون داشتن رابطه‌ی جنسی و از طریق تماس با خون فرد آلوده منتقل شود، ولی سایر بیماری‌ها مثل سوزاک فقط طی رابطه‌ی جنسی منتقل می‌شوند. در ادامه ? بیماری مقاربتی مهم را برایتان معرفی کرده‌ایم.
________________________________________
: درمان عفونت مثانه و چگونگی جلوگیری از ابتلای مجدد به آن
________________________________________
?. بیماری کلامیدیا (Chlamydia)
کلامیدیا یک عفونت باکتریایی در مجرای تناسلی است. معمولا کلامیدیا به‌سختی تشخیص داده می‌شود، زیرا در مراحل اولیه‌ی بیماری تقریبا بدون علامت یا با علائم بسیار خفیف است و معمولا افراد بین دو تا سه هفته بعد از ابتلا، متوجه این بیماری می‌شوند. همچنین زمانی‌که علائم بروز می‌کند، معمولا آن‌قدر خفیف و گذراست که به‌راحتی نادیده گرفته می‌شود.
علائم احتمالی ابتلا به کلامیدیا
دفع ادرار دردناک؛
درد خفیف شکمی؛
ترشحات واژنی در خانم‌ها؛
ترشح از آلت‌ تناسلی (پنیس) در مردان؛
احساس درد در حین رابطه‌ی جنسی در خانم‌ها؛
خونریزی در میانه‌ی دوره‌ی عادت ماهیانه؛
و درد بیضه در مردان.
?. بیماری سوزاک (Gonorrhea)
سوزاک یک عفونت باکتریایی در مجاری تناسلی است. همچنین می‌تواند در دهان، گلو، چشم و مقعد هم رشد کند. اولین علائم بیماری سوزاک معمولا ?? روز بعد از ابتلا بروز می‌کند. همچنین ممکن است بعضی از افراد ماه‌ها قبل از اینکه علائم بروز کند، به این بیماری مبتلا شده باشند.
علائم و نشانه‌های بیماری سوزاک
ترشحات نازک، کدر یا خونی از پنیس یا واژن؛
احساس درد یا سوزش در هنگام دفع ادرار؛
خونریزی شدید در هنگام قاعدگی یا خونریزی بین دوره‌های عادت ماهیانه؛
درد و تورم بیضه؛
حرکت دردناک روده؛
و خارش مقعد.
________________________________________
: دلایل ایجاد عفونت ادراری، راه‌های پیشگیری و درمان آن
________________________________________
?. بیماری تریکوموناس (Trichomoniasis)
تریکوموناس یکی از رایج‌ترین بیماری های مقاربتی است که به‌وسیله انگل میکروسکوپی به نام تریکوموناس واژینالیس (Trichomonas vaginalis) ایجاد می‌شود. این بیماری طی رابطه‌ی جنسی در افرادی که آمادگی ابتلابه بیماری‌های عفونی را دارند منتقل می‌شود و گسترش می‌یابد. این بیماری بیشتر مواقع مجرای ادراری در مردان و واژن در زنان را آلوده می‌کند، اما معمولا بدون علامت است. معمولا علائم این بیماری بین ? تا ?? روز بعد از ابتلا ایجاد می‌شود و این علائم می‌تواند از یک سوزش خفیف تا التهابات شدید متغیر باشد.
علائم و نشانه‌های احتمالی بیماری سوزاک شامل موارد زیر است:
ترشحات روشن، سفید، سبز یا زرد رنگ از واژن؛
ترشح از پنیس؛
بوی تند واژن؛
خارش یا سوزش واژن؛
سوزش یا خارش داخل پنیس؛
احساس درد در حین رابطه‌ی جنسی؛
و دفع ادرار دردناک.
?. بیماری HIV

HIV نوعی عفونت است که به‌وسیله ویروس نقص ایمنی انسان ایجاد می‌شود. HIV در میزان توانایی بدن برای مبارزه با ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌هایی که طی بیماری ایجاد می‌شوند، اختلال ایجاد می‌کند و می‌تواند سبب ایجاد بیماری ایدز شود. ایدز بیماری خطرناکی است و زندگی فرد را تهدید می‌کند.
علائم اولیه HIV در ابتدا چندان مشهود نیستند. بعضی از افراد ? تا ? هفته بعد از ابتلا، علائمی شبیه‌به علائم آنفولانزا دارند. بااین‌حال تنها راه تشخیص ابتلابه HIV انجام آزمایش است.
علائم و نشانه‌های اولیه‌ی ابتلا به HIV
تب؛
سردرد؛
گلودرد؛
تورم غدد لنفاوی؛
جوش پوستی؛
و خستگی.
________________________________________
: چطور سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟
________________________________________
معمولا یک هفته یا یک ماه زمان می‌برد تا این علائم و نشانه‌ها ظاهر شوند و بیشتر مواقع با سایر بیماری‌های عفونی اشتباه گرفته می‌شوند. در این دوره، عفونت در فرد زیاد می‌شود. علائم شدید عفونت HIV معمولا ?? سال بعد از عفونت اولیه ظاهر می‌شود.
زمانی‌که ویروس گسترش می‌یابد و سیستم ایمنی را تخریب می‌کند، ممکن است علائم و نشانه‌های زیر به‌صورت خفیف یا شدید در فرد وجود داشته باشد:
بزرگ‌شدن غدد لنفاوی ( معمولا یکی از نشانه‌های اولیه‌ی ابتلابه HIV است)؛
اسهال؛
کاهش وزن؛
تب؛
و سرفه و نفس‌های کوتاه.
علائم و نشانه‌های مرحله‌ی تأخیری عفونت HIV
خستگی‌های بدون علت و مداوم؛
عرق شبانه؛
احساس سرمای بیش‌ازحد یا تب شدید (بالای ?? درجه) به‌مدت چند هفته؛
تورم گره‌های لنفاوی برای چند هفته؛
اسهال شدید؛
سردرد مداوم؛
و ابتلا به عفونت‌های فرصت‌طلبِ غیرمعمول.
بااین‌حال بسیاری از افراد مبتلا می‌توانند با استفاده از روش‌های درمانی و مراقبت‌های مناسب به‌خوبی زندگی طبیعی خود را ادامه دهند.
یادتان باشد بیماری های مقاربتی ممکن است علائم مشخصی نداشته باشند، بنابراین مراقبت‌های دائمی برای زوجین بسیار ضروری است و در صورت ابتلا به بیماری، هر دو نفر باید تحت درمان قرار بگیرند. به‌یاد داشته باشید پیشگیری و تشخیص به‌موقع سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد.
________________________________________
در ادامه بخوانید: علائم عفونت خون، علل ایجاد و پیشگیری از آن
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع علائم، پیشگیری و درمان بیماری‌ها
سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

7000تومان



فرقی نمی‌کند شرکت شما در انجام کارها و تصمیم‌گیری‌ها آزادانه عمل می‌کند یا تحت فشار مجموعه‌ای از قوانین دست‌وپاگیر است، مسئله‌ی اصلی این است که برای رسیدن به یک موفقیت واقعی به چیزی فراتر از ارائه‌ی یک محصول یا خدمات عالی نیاز دارید.
در این مقاله وقتی در مورد موفقیت یک کسب‌وکار صحبت می‌کنیم، منظور سطح درآمد یا ارائه‌ی خدمات سنتی به مشتریان نیست، بلکه موفقیت در مدیریت کار و ایجاد یک فضای دوستانه و مثبت نیز مورد توجه است. به عبارت دیگر شنیدن نام برند محصولات شما و تداعی یک خاطره‌ی خوب یا ایجاد یک حس خوب در مشتری را می‌توان اوج موفقیت در ارائه‌ی خدمات به مشتری دانست.

________________________________________
: چگونه فرهنگ مشتری مداری را در سازمان‌مان ایجاد کنیم؟
________________________________________

وقتی نام شرکت‌های بزرگی چون دیجی‌کالا را می‌شنوید چه حسی دارید و اولین چیزی که به ذهن‌تان خطور می‌کند، چیست؟

در دنیای امروز تعداد کمی از شرکت‌ها قادر به حمایت و پشتیبانی مشتریان از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند، رسانه‌هایی که ارتباط مداوم و مستمر با مشتریان دارند، سیستمی که همیشه حق را به مشتری می‌دهد، سیستمی که نیازها و خواسته‌های معقول و منطقی مشتری را پاسخ می‌دهد، بدون اینکه به صورت غیرمنطقی انتظارات مشتری بالا برود. نباید فراموش کرد شرکت‌هایی که از این روش برای جلب مشتری استفاده می‌کنند نسبت به شرکت‌هایی که بدون توجه به این اصول از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده می‌کنند، بسیار موفق‌تر هستند.
در این شیوه از ارائه‌ی خدمات مشتری، شرکت سعی می‌کند علاوه بر اثبات وفاداری به مشتری، اطلاعات درست و کاملی نیز در اختیار مشتریان خود قرار دهد و مطمئنا در نهایت درآمد شرکت نیز رشد بیشتری خواهد داشت.
________________________________________
: تاثیرگذارترین اصول مشتری مداری برای فروش بیشتر
________________________________________
تبلیغات

ویژگی‌های خدمات مشتری خوب چیست؟
همه‌ی ما می‌دانیم ارائه‌ی خدمات مشتری خوب امری لازم و ضروری است، اما نکته‌ی مهم تعریف خدمات مشتری و تشریح ویژگی‌های آن است. باید توجه داشت که ویژگی‌های خدمات مشتری یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است به همین دلیل نمی‌توان یک تعریف مشخص از آن ارائه کرد. در نظر برخی افراد خدمات مشتری به سادگیِ حل کردن مشکلات و دادن راه‌حل مناسب به مشتری است، این در حالی است که گروهی دیگر معتقدند احترام و ایجاد حس خوب اهمیت بیشتری دارد، برخی افراد نیز معتقدند باید به همه‌ی نیازها و درخواست‌های مشتری پاسخ مثبت داد، حتی اگر گاهی درخواست مشتری غیرمنطقی به نظر برسد.
از سوی دیگر باید توجه داشت که تعریف دقیق و مشخصی از خدمات مشتری «خوب» وجود ندارد و این موضوع کاملا به درخواست‌ها و انتظارات مشتری و مقایسه‌ی خدمات شرکت شما با شرکت‌های رقیب بستگی دارد.
خدمات مشتری خوب معمولا توسط خود شرکت تعریف می‌شود، اما نحوه‌ی تعریف آن و نوع خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد، کاملا به نگاه مشتری و خدماتی که انتظار دارد، وابسته دارد.
تحقیقات زیادی در زمینه‌ی معرفی ویژگی‌های خدمات مشتری خوب انجام شده است که بر اساس آن اصول و چارچوب‌های مهمی به مجموعه‌ی قوانین از پیش‌ تعیین‌ شده‌ی خدمات مشتری اضافه شد که مطمئنا نقش مهمی در کسب رضایت مشتری دارد. ? فاکتوری که در ادامه‌ی این مقاله به آن اشاره می‌شود، بخشی از تحقیقات پژوهشگران در این زمینه است. شاید این فاکتورها به نظر ساده و بسیار ابتدایی باشند، اما عمل کردن به همین اصول ساده تأثیر بسیار خوبی بر جلب رضایت مشتری می‌گذارد.
________________________________________
: مفهوم ارزش مشتری چیست و چه تاثیری در کسب‌و‌کار شما دارد؟
________________________________________
?. هیچ‌گاه مشتریان خود را منتظر نگذارید

صبر یک فضیلت است، اما انتظار نداشته باشید مشتریان برای دریافت خدمات شرکت شما صبر کنند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، ?? درصد افراد در تعریف خدمات مشتری خوب، ارائه‌ی یک راه‌ حل سریع را یک مزیت مهم می‌دانند.
همچنین ?? درصد از شرکت‌کنندگان از بدقولی و تأخیر در ارائه‌ی خدمات به دلیل پذیرش چند کار به صورت همزمان و تداخل در آنها، شاکی بودند. اگر شما هم تجربه‌ی مشابهی دارید، حتما می‌دانید این مسئله چقدر آزاردهنده است، به خصوص وقتی که به نظر می‌رسد به این زودی مشکل برطرف نخواهد شد.
نمایندگی‌های خدمات مشتریان به تنهایی قدرت و توانایی حل مشکلات را ندارند، به همین خاطر معمولا مشکلات به سطوح بالاتر مدیریتی منتقل می‌شوند تا از سردرگمی مشتریان جلوگیری شود. در واقع، ?? درصد از مشتریان این سردرگمی در حل مشکلات و پاس دادن به مدیران مختلف برای حل مشکلات را تجربه کرده‌اند، تجربه‌ی تلخی که معمولا جز سردرگمی و کلافه شدن مشتری هیچ سودی هم برای مشتری ندارد.
عدم توانایی در پاسخگویی به مشتریان و حل مشکلات آن در بلندمدت تأثیر بدی بر اعتماد مشتریان می‌گذارد. طبق مطالعات انجام شده، یک چهارم پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند بعد از یک تجربه‌ی بد معمولا زمان بیشتری را برای پیداکردن یک فروشنده‌ی دیگر صرف می‌کردند، این در حالی است که در ?? درصد افراد ممکن است تا دو سال زمان طول بکشد.
نکته‌ی جالب اینکه ?? درصد خانوارهای پردرآمد بعد از یک تجربه‌ی بد معمولا تا دو سال از فضای کسب‌وکار دوری می‌کنند. از این‌ رو برای جلوگیری از ایجاد وقفه در خدمات، از توانایی و قدرت حل مشکل کارمندان شرکت که بیشترین ارتباط را با مشتریان دارند، مطمئن شوید.
________________________________________
: ? گام برای جلب دوباره اعتماد مشتری ناراضی
________________________________________
?. شفاف معامله کنید
وقتی مشتری صفحات فروش فروشگاه آنلاین شما را رصد می‌کند، آیا به راحتی می‌تواند بفهمد چرا درخواست وی برای خرید کالا یا خدمات هنوز عملی نشده است؟ آیا مشتری به اطلاعات درست در مورد زمان تحویل کالا و شرایط کالاهای برگشتی دسترسی دارد؟ آیا اطلاعات مناسبی در مورد زمان و چگونگی تخفیف کالاها بر روی سایت وجود دارد؟ اگر پاسخ به این سؤالات یا سؤالات مشابه منفی است، این احتمال وجود دارد که کسب‌وکار شما در آینده‌ای نزدیک با مشکل مواجه شود یا شکست بخورید.
پژوهش‌های انجام شده در مؤسسه‌ی تحقیقاتی فورستر نشان می‌دهد ?? درصد مشتریانی که نتوانسته‌اند پاسخ سؤالات خود را از طریق سایت دریافت کنند، از خرید اینترنتی صرف‌نظر می‌کنند.
وقتی اطلاعات مناسب و کافی در اختیار مشتریان قرار گیرد، مشتری با اطمینان بیشتری اقدام به خرید می‌کند و کمتر دچار سردرگمی می‌شود. بر روی صفحه‌ی اول سایت بخشی را برای پاسخگویی به سؤالات احتمالی مشتریان قرار دهید. اکثر شرکت‌های موفق در زمینه‌ی فروش آنلاین حتی گام را فراتر نهاده و صفحه‌ای را جهت راهنمایی مشتریان نیز ایجاد کرده‌اند و با قرار دادن همه‌ی اطلاعات مفید و کاربردی بر روی سایت کمک زیادی به مشتریان می‌کنند.
در فروشگاه‌های غیرمجازی کالاها و خدمات به شیوه‌ای کاملا متفاوت ارائه می‌شود. در این شرکت‌ها، خدمات به صورت چهره‌به‌چهره و به صورت زبانی به مشتری داده می‌شود. در این روش، فروشنده به مشتری کمک می‌کند تا دچار فرضیات نادرست نشود و بتواند بهترین تصمیم را بگیرد. اگر قانون مغازه‌ این است که جنس فروخته شده را پس نمی‌گیرد، باید قبل از اینکه مشتری جنس را خریداری کند، حتما این نکته را به وی گوشزد کنید. انتظار نداشته باشید مشتر

92