براي، ويدئويي، اين، بي‌حوصلگي، ??

شويد
تاثير رنگ در تبليغات و بازاريابي چقدر است؟
بازاريابي انگيزشي چيست و چطور مي‌توان از آن بهره برد؟
شکي نيست که بازاريابي ويدئويي يکي از جديدترين ابزارهايي است که مي‌توانيد به جعبه‌ابزار بازاريابي خود اضافه کنيد. اما شايد هنوز نسبت به قابليت‌هاي آن ترديد داشته باشيد و با خود فکر کنيد که آيا واقعا ارزشش را دارد که براي تبليغات کسب‌وکار خود هزينه‌هايي را به ساخت ويدئو اختصاص دهم؟ آيا منابع کافي را براي مطالعه و استفاده از محتواي ويدئويي در بازاريابي دارم؟
پاسخ اين پرسش‌ها ساده است: بله، ارزشش را دارد. نه‌تنها به اين خاطر که همه دارند از بازاريابي ويدئويي استفاده مي‌کنند، بلکه به اين خاطر که ويدئو يکي از سودآورترين و انعطاف‌پذيرترين ابزار بازاريابي است. بازاريابي ويدئويي مي‌تواند:
?. تبديل‌ها و فروش‌ها را تقويت کند
اول از همه، بايد دانست که ويدئو واقعا پول درمي‌آورد. افزودن يک محتواي ويدئويي به صفحه‌ي فرود وب‌سايت‌تان مي‌تواند تبديل‌ها را تا ?? درصد افزايش دهد و فارغ از دسته‌‌ي موضوعاتي که در آن قرار دارد، حتما نتيجه‌بخش خواهد داد.

ويدئو مي‌تواند مستقيما به فروش ختم شود. تحقيقات نشان داده‌اند که ?? درصد از کاربراني که به تماشاي يک ويدئوي توضيحاتي در مورد ارائه‌ي محصول نشسته‌اند، بعد از تمام‌شدن ويدئو محصول مورد نظر را خريده‌اند. پس بهتر است که از همين امروز به توليد ويدئو بپردازيد!
اگر واقعا به ويدئو و قابليت‌هايش فکر کنيد، خواهيد ديد که تأثيرگذاري آن چندان هم تعجب‌آور نيست. بالاخره عقل ما انسان‌ها به چشم‌مان است و اکثر اطلاعاتي که به مغزمان ارسال مي‌شوند، از راه حس بينايي است. پس اگر همين حالا هم توانسته‌ايد مشتريان و مخاطبان خود را با تصاوير ثابت درگير کنيد، فکرش را بکنيد که اگر آن تصاوير جان بگيرند و حرکت کنند چه خواهد شد!
?. ويدئو بازگشت سرمايه‌ي خوبي به همراه دارد
اگر دنبال انگيزه بيشتري براي روي‌آوردن به بازاريابي ويدئويي هستيد، خوب است بدانيد ?? درصد کسب‌وکار گفته‌اند که ويدئو بازگشت سرمايه‌ي خوبي دارد. با اينکه توليد ويدئو آسان يا ارزان نيست، بازگشت سرمايه‌ي خوبي همراه دارد. علاوه‌براين، ابزار ويرايش آنلاين ويدئو، پيوسته در‌حال‌بهبود هستند و مقرون‌به‌صرفه‌تر مي‌شوند. حتي مي‌توانيد با تلفن هوشمند خود فيلم تهيه کنيد.
تبليغات

خبر خوب ديگر اينکه لازم نيست ويدئوهاي شما بي‌نقص و عالي باشند. محتوا مهم‌تر از فرم است. تحقيقاتي که اخيرا انجام شده بيان کرده‌اند که کاربران از ويدئوهايي که در مورد محصول يا خدمات توضيح خوبي نمي‌دهند راضي نيستند. آنها حرفي از کيفيت پايين يا طراحي ضعيف نزدند. پس مي‌توان گفت ويدئو در بازاريابي حکم پيتزا را دارد: پيتزا اگر بد هم باشد، باز هم خوردني است.
?. ويدئوها حس اعتماد ايجاد مي‌کنند

اعتماد مبناي تبديل‌ها و فروش است. اما ايجاد اعتماد بايد به‌خودي‌خود يک هدف باشد. کل مفهوم بازاريابي محتوايي مبتني بر اعتماد و خلق روابط بلند‌مدت است. مدتي دست از فروش برداريد و فقط به مردم اطلاعات جالب و سودمند ارائه کنيد و ببينيد که آنها مشتري‌تان خواهند شد. به قول مارک شافر، مدير عامل راه‌حل‌هاي بازاريابي شافر:
«دوره‌ي جديد نيازمند تمرکز بر برانگيختن احساسات است نه فقط محتوا؛ مبتني بر اعتماد است نه ترافيک و مبتني بر نخبگاني است که در بين مخاطبان‌تان حضور دارند و از محتوايتان حمايت و آن را پخش مي‌کنند.»
ويدئو همه کار مي‌کند. محتواي ويدئويي ما را با خود درگير مي‌کند و احساسات‌مان را برمي‌انگيزاند. و با اينکه ما در مورد حضور نخبگان در بين مخاطبان حرف مي‌زنيم، بايد اضافه کنيم که افراد فعال در يوتيوب، به بهترين گزينه براي تبليغ برند شما در شبکه‌هاي اجتماعي تبديل شده‌اند. بنابراين، اگر واقعا در رابطه با بازاريابي محتوايي جدي هستيد بايد بازاريابي ويدئويي را هم جدي بگيريد.
ويدئوهاي تبليغاتي مي‌توانند حس اعتماد ما را هم جلب کنند. برخي از انواع مشتريان هنوز نسبت به خريد محصولات و خدمات از اينترنت ترديد دارند. اما بازاريابي مؤثر ويدئويي محصولات شما را در قالب مکالمه به مخاطب عرضه مي‌کند. با اين‌ کار رويکرد فردي تقويت مي‌شود و به همين خاطر است که درصد مصرف‌کنندگان مي‌گويند که از طريق ويدئو اعتمادشان جلب شده است و خريد کرده‌اند.
?. گوگل از ويدئوها پشتيباني مي‌کند
ويدئو به شما اجازه مي‌دهد تا بازديدکنندگان وقت بيشتري را روي وب‌سايت‌تان بگذرانند. بدين‌ترتيب، هر چه بيشتر با وب‌سايت‌تان مواجه شوند، اعتماد بيشتري هم ايجاد خواهد شد و به موتورهاي جست‌وجو اعلام مي‌شود که وب‌سايت شما محتواي خوبي دارد. به بيان ديگر، اگر روي وب‌سايت خود محتواي ويدئويي قرار دهيد، شانس حضورتان در صفحه‌ي اول گوگل ?? برابر خواهد شد. از آنجا که گوگل درحال‌حاضر مالک يوتيوب هم هست، تأثيرگذاري ويدئو بر رتبه‌ي موتور وب‌سايت شما به ميزان قابل‌توجهي افزايش يافته است.
حتما سئوي ويدئوهاي روي يوتيوب را بهينه‌سازي کنيد. عناوين و توصيفات جذاب براي‌شان بنويسيد. پايين ويدئوها يک لينک به وب‌سايت‌تان، محصولات‌ و خدمات‌تان بدهيد. به مشتريان بالقوه فرصت دهيد تا اولين گام را به سمت شما بردارند و وارد دنياي ويدئوهاي تعاملي شوند و هرچه بيشتر نسبت به خريد ترغيب شوند.
?. ويدئوها براي کاربران موبايل جذاب هستند
ويدئو و موبايل دو يار هستند. ?? درصد مصرف‌کنندگان روي موبايل خود ويدئو تماشا مي‌کنند. نرخ بازديد ويدئوها از طريق موبايل بيش از ??? درصد افزايش داشته است. يوتيوب گزارش مي‌دهد که مصرف ويدئوها از طريق موبايل هر ساله افزايش ??? درصد دارد. ازآنجاکه مردم دوست دارند طي مسير هم ويدئو تماشا کنند و روزبه‌روز بر تعداد کاربران تلفن‌هاي هوشمند افزوده مي‌شود، مخاطبين ويدئوهاي شما بيشتر و ‌بيشتر مي‌شوند.
علاوه‌براين، گوگل به ما مي‌گويد که تعداد کاربران تلفن‌هاي هوشمند دو برابر بيشتر از تماشاکنندگان تلويزيون و ?.? برابر بيشتر از کاربران کامپيوتر با برندهايي که محتواي ويدئويي را در تبليغات‌شان نشان مي‌دهند، ارتباط شخصي برقرار مي‌کنند. با توجه به اين نکته، برندها بايد به تجربه‌ي شخصي افراد درباره‌ي تلفن‌هاي هوشمندشان حساس باشند. پس محتواي خوبي را در قالب ويدئو براي مصرف مردم فراهم کنيد.
?. بازاريابي ويدئويي مي‌تواند همه‌چيز را توضيح دهد
مي‌خواهيد يک محصول يا خدمت جديد را در بازار جا بيندازيد؟ يک ويدئو بسازيد و نحوه‌ي کار آن محصول يا خدمات خود را توضيح دهيد. ?? درصد کاربران مي‌گويند براي آموختن بيشتر در مورد يک محصول يا خدمت يک ويدئوي توضيح‌دهنده را تماشا کرده‌اند. به همين خاطر است که ?? درصد کسب‌وکارهايي که از بازاريابي ويدئويي استفاده کرده‌اند گفته‌اند که در صفحه‌ي اول وب‌سايت خود يک ويدئوي توضيح‌دهنده دارند. از بين اين تعداد کسب‌وکار، ?? درصد گفته‌اند که ويدئوي توضيح‌دهنده‌اي که در صفحه‌ي اول وب‌سايت خود قرار داد‌‌ه‌اند، سودمند واقع شده است.
دوست داريد مفهوم پيچيده‌اي را توضيح دهيد؟ انيميشن بسازيد. انيميشن مي‌تواند به مفاهيم جان دهد؛ کاري که نه متن و نه ويدئوي زنده نمي‌توانند انجام دهند. علاوه بر اين، بايد انيميشن‌هاي جذاب تهيه کنيد، نه دو تا لب که فقط تکان مي‌خورند و براي مخاطب کسل‌کننده هستند. در مجموع، انيميشن هم نوستالژي دارد، هم ساده است و هم سرگرم‌کننده.
?. حتي تنبل‌ترين خريداران هم با ويدئو ارتباط برقرار مي‌کند
ويدئو يکي از ابزارهاي عالي براي يادگيري است. مصرف آن هم بسيار آسان است. اين روز‌ها کمتر کسي وقت اين را دارد که توصيفات بلندبالاي محصولات را بخواند و وارد چند‌و‌چون خدمات شود. مصرف‌کننده‌ي مدرن مي‌خواهد محصول را در عمل مشاهده کند. اين يکي از مهم‌ترين نيروهاي محرکه‌ي بازاريابي است.
بازاريابي ويدئويي مي تواند صداي ما را به طيف وسيعي از مخاطبين، حتي تنبل‌ترين‌شان برساند. فقط يادتان نرود که بايد هم حس بينايي و هم حس شنوايي مشتري بالقوه‌تان را درگير کنيد. با اين‌کار مزيت رقابتي شما دوبرابر مي‌شود!
?. ويدئو در شبکه‌هاي اجتماعي دست‌به‌دست مي‌چرخد

شبکه‌هاي اجتماعي با قابليت‌هاي جديدشان کاربران را به مصرف محتواهاي ويدئويي نيز ترغيب مي‌کنند. فيسبوک ???? ويدئو، ويد ئوي زنده و Lifstage (يک اپليکيشن ويدئويي مختص نوجوانان) را راه‌اندازي کرده است. اينستاگرام استوري‌هاي ويدئوي ?? ثانيه‌اي را راه‌اندازه کرده. توييتر هم Periscope را و يوتيوب دومين شبکه‌ي اجتماعي محبوب در کل جهان است.
هرچند که در زمينه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي، بازاريابان ويدئويي بايد به ياد داشته باشند که افراد احساسات را به‌اشتراک مي‌گذارند نه واقعيت‌ها را. ?? درصد از کاربران مي‌گويند که تنها ويدئويي را با دوستان‌شان به‌اشتراک مي‌گذارند که سرگرم‌کننده و جالب باشد. بنابراين ويدئوهاي جالب و سرگرم‌کننده بسازيد تا بيشتر در شبکه‌هاي اجتماعي به‌اشتراک گذاشته شوند. احساسات و عواطف بازگشت سرمايه به همراه ندارند اما اشتراک‌گذاري‌هاي اجتماعي مي‌تواند ترافيک وب‌سايت شما را افزايش بدهد و از اين طريق بازگشت سرمايه هم خواهد آمد.
نکته‌ي اضافي ?: تبليغات ويدئويي معجزه مي‌کنند
نرخ کليک تبليغات ويدئويي ???? درصد است. اين بالاترين نرخ کليک در بين تمام تبليغات ديجيتالي است! نرخ اتمام يک ويدئوي تبليغي ?? ثانيه‌اي بر روي يوتيوب که قابل ردکردن هم نيست، ?? درصد است. تبليغات ويدئويي در شبکه‌هاي اجتماعي نيز بسيار مؤثر هستند. فيسبوک همراه با نلسوم ارزش تبليغات ويدئويي بر وب‌سايت‌شان را ارزيابي کردند و فهميدند که ?? درصد مجموع يادآوري تبليغات را مي‌توان ظرف ?? ثانيه‌ي اول ويدئو کسب کرد. بنابراين به‌جاي تبليغات بنري از تبليغات ويدئويي استفاده کنيد.
نکته‌ي اضافي ?:‌ ويدئو قابليت کمپين‌هاي تبليغات ايميلي را چند برابر مي‌کند
وقتي داريد ويدئو مي‌سازيد حتما آن را در کمپين‌هاي تبليغات ايميلي خود قرار دهيد. ايميل معرفي که شامل ويدئوست، نرخ کليک ?? درصد به‌دست خواهد آورد! اين راه بسيار خوبي براي تمايز از ساير رقبا و رساندن صداي خود به مخاطبين است.
نتيجه‌گيري
تبليغات ويدئويي روز‌به‌روز در‌حال‌گسترش و مقرون‌به‌صرفه‌تر شدن است؛ نيمي به‌خاطر فناوري‌هاي پيشرفته و نيمي به‌خاطر سهولت در ارسال به تمام نقاط جهان. ساخت ويدئوهاي تبليغي براي کسب‌وکار نيازمند خلاقيت و آگاهي از روانشناسي انسان در بازاريابي است. ترکيب اين دو عامل، مي‌تواند در ساخت تبليغات کم‌هزينه معجزه کند. ويدئوهاي تبليغاتي ظرف چند روز مي‌تواند بر روي اينترنت دنيا را درنوردد و ميليون‌ها مخاطب کسب کند. خلاصه راز ويدئو مارکتينگ اين است:‌ فقط افراد خلاق دوام مي‌آورند!
________________________________________
در ادامه بخوانيد: چگونه در بازاريابي جهاني عرض اندام کنيم؛ معرفي ?? کمپين بازاريابي موفق در جهان
________________________________________

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي افزايش فروش به روش اساتيد هاروارد
فروش خود را در هر شرايطي افزايش دهيد

12000تومان



رايج‌ترين تعريف بي‌حوصلگي در فرهنگ غرب، نداشتنِ کاري براي انجام دادن است. به‌طورکلي بي‌حوصلگي يک حالت احساسي ناخوشايند است که در آن فرد به کاري که انجام مي‌دهد، علاقه‌اي ندارد و نمي‌تواند روي آن تمرکز کند.
بي‌حوصلگي يک تجربه‌ي همگاني است. تقريبا همه‌ي ما در طول زندگي آن را تجربه مي‌کنيم. برآوردهاي به‌دست‌آمده از نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد که ?? تا ?? درصدِ بزرگسالان آمريکايي، در مقاطعي از زندگي‌شان بي‌حوصلگي را تجربه مي‌کنند. اين رقم در بين جوانان آمريکايي بين ?? تا ?? درصد است. به‌طورکلي مردان بيشتر از زنان بي‌حوصلگي را تجربه مي‌کنند. همچنين رابطه‌ي مستقيمي ميان تحصيلات بسيار پايين و بي‌حوصلگي وجود دارد. در اين مقاله هشت دليل اصلي بي‌حوصلگي را معرفي مي‌کنيم.
:
?? باور نادرست درباره کار که مانع موفقيت شما مي‌شود
انواع ترس از موفقيت و را‌ه‌هاي غلبه بر آن
يک تکنيک ساده براي مديريت زمان
بي‌حوصلگي مي‌تواند زمينه‌ساز احساسات ديگري از قبيل تنهايي، خشم، غم و نگراني باشد. همان‌طور که فيلسوف مسيحي دانمارکي، سورن کي‌يرکگور، گفته است: «بي‌حوصلگي ريشه‌ي تمام بدي‌هاست.» کساني که دچار بي‌حوصلگي مي‌شوند براي رهايي از آن دست به هر کاري مي‌زنند. گرايش به مواد مخدر، مشروبات الکلي و قمار وسواس‌گونه در افرادي که از بي‌حوصلگي‌هاي مزمن رنج مي‌‌برند، بسيار بالاست.
هشت دليل اصلي بي‌حوصلگي عبارتند از:
يکنواختي ذهني؛
فقدان تچان؛
نياز به تنوع؛
اختلال کم‌توجهي؛
نداشتن آگاهي عاطفي؛
نداشتن آرامش دروني؛
نداشتن استقلال؛
فرهنگ.
?. يکنواختي ذهني

بي‌حوصلگي شبيه خستگي ذهني است که علت آن تکرار و عدم‌علاقه به جزئيات کار يا زندگي است، براي مثال کساني که کارشان به تمرکز دائمي نياز دارد، زندانيان و کساني که در فرودگاه انتظار مي‌کشند، بي‌حوصلگي را تجربه مي‌کنند. هر تجربه‌اي که قابل‌پيش‌بيني و تکراري شود، ما را بي‌حوصله مي‌کند. به‌طورکلي، انجام يک کار مشابه و انگيزه‌ي بسيار پايين، سبب بي‌ميلي و ايجاد احساس اسارت در فرد مي‌شود.
________________________________________
: ?? عادت ساده براي بالا بردن کيفيت زندگي
________________________________________
?. فقدان تَچان
کارهايي که انجام‌شان بسيار آسان باشد، کسل‌کننده مي‌شوند. برعکس، کارهاي بسيار سخت منجر به اضطراب مي‌شوند. اما تچان يک حالت ذهني است که در آن فرد با گيرايي کامل کاري را انجام مي‌دهد که چالش‌برانگيز است اما با توانايي‌هاي او همخواني دارد. تچان زماني اتفاق مي‌افتد که مهارت‌هاي فرد با سطح چالش ارائه‌‌شده از سوي محيط، همخواني داشته باشد و کار فرد، دربرگيرنده‌ي اهداف روشن و بازخورد آني باشد. بنابراين با فقدان تچان، احتمال بي‌حوصلگي بيشتر مي‌شود.
تبليغات

?. نياز به تنوع
احتمال بي‌حوصله شدنِ برخي افراد، بيشتر از ديگران است. کساني که تمايل زيادي به تنوع، هيجان و تازگي دارند، بيشتر در معرض بي‌حوصلگي قرار مي‌گيرند. از نظرِ اين جست‌وجوگران احساس (مثلا چتربازها)، سرعت حرکت دنياي پيرامون بسيار کُند است. نياز به انگيزش بيروني شايد دليلِ گرايش برون‌گرايان به بي‌حوصلگي باشد. اين افراد براي برطرف کردن بي‌حوصلگي‌شان به تنوع‌طلبي و ريسک‌پذيري گرايش پيدا مي‌کنند.
________________________________________
: ? عادت کساني که از معمولي بودن راضي نيستند
________________________________________
?. اختلال کم‌توجهي

بي‌حوصلگي مي‌تواند با مشکل کم‌توجهي در ارتباط باشد. چيزي که حوصله‌ي ما را سر ببرد، هرگز توجه کامل‌مان را جلب نخواهد کرد. از طرفي، زماني که نتوانيد تمرکز کنيد، علاقه‌مند شدن به کاري که انجام مي‌دهيد، دشوار مي‌شود. کساني‌ که به‌صورت مزمن از مشکلِ عدم‌تمرکز رنج مي‌برند (يا به‌عبارتي به اختلال کم‌توجهي – بيش‌فعالي مبتلا هستند)، بيشتر بي‌حوصله مي‌شوند.
?. نداشتن آگاهي عاطفي
افرادي که فاقد خودآگاهي هستند، بيشتر در معرضِ بي‌حوصلگي قرار مي‌گيرند. فرد بي‌حوصله قادر نيست کاري را که به آن تمايل يا نياز دارد، بيان کند. اين افراد در توصيفِ احساسات‌شان مشکل دارند. ناتواني فرد در شناخت چيزهايي که باعث شادي‌اش مي‌شوند، مي‌تواند به بي‌حوصلگي عميق‌تري منجر شود. اينکه ندانيم در زندگي به‌دنبال چه چيزي هستيم، به اين معناست که قادر به انتخاب اهداف مناسب براي اشتغال و سرگرمي در دنيا نيستيم.
?. نداشتن آرامش دروني
کساني که براي برطرف کردن بي‌حوصلگي‌شان از منابع دروني مؤثري برخوردار نيستند، به‌ناچار از محرک‌هاي بيروني کمک مي‌گيرند. در صورت نداشتن آرامش دروني، هميشه نمي‌توان از دنياي بيروني انتظار هيجان و تازگي داشت.
________________________________________
: ?? روش براي يافتن آرامش درون؛ اين نکات برگ برنده شما در زندگي هستند
________________________________________
?. نداشتن استقلال

زماني که افراد احساس اسارت کنند، بيشتر دچار بي‌حوصلگي مي‌شوند. احساس اسارت بخش بزرگي از تجربه‌ي بي‌حوصلگي است. به عبارت دقيق‌تر، فرد احساس مي‌کند در تنگاست، در پيِ اين احساس تصور مي‌کند اراده و خواسته‌اش هرگز عملي نخواهد شد. والدين اختيار انجام بسياري از کارها را به کودکان‌شان نمي‌دهند، درنتيجه مشکل بي‌حوصلگي در نوجواني به اوج خود مي‌رسد.
?. فرهنگ
بي‌حوصلگي از بسياري جهات، مشکل عصر کنوني است. در آغاز بشريت ‌که اجداد ما بيشترِ وقت خود را براي تأمين غذا و سرپناه سپري مي‌کردند، تا اواخر قرن هجدهم، چيزي به نام بي‌حوصلگي وجود نداشت و درواقع هم‌زمان با ظهور عصر روشنگري که زمينه‌ساز انقلاب صنعتي بود، به‌وجود آمد.
آيا بي‌حوصلگي مزايايي هم دارد؟
احساس بي‌حوصلگي يک زنگ بيداري است. به نقل از نيچه، انسان‌هايي که به‌ندرت دچار بي‌حوصلگي مي‌شوند، به‌محض بروز چنين احساسي، آن را‌ به‌عنوان انگيزه‌اي براي تلاش بيشتر تلقي مي‌کنند. بي‌حوصلگي مي‌تواند واسطه‌اي باشد که ما را به حرکت و تلاش بيشتر ترغيب کند. اين احساس مي‌تواند فرصتي براي انديشيدن باشد. همچنين مي‌تواند نشانه‌‌ي اين باشد صرف زمان براي کاري که موجب بي‌حوصلگي‌مان شده، بيهوده است.
برگرفته از: Psychology

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع رازهاي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *