براي، اين، کنيد، يا، آنلاين

ي ببريد. يادتان باشد وقتي به خودتان برسيد، نه تنها پرانرژي‌تر مي‌شويد، بلکه حال‌تان اين قدر خوب خواهد شد که مي‌توانيد از اوقات خوش زندگي نهايت استفاده را ببريد.
برگرفته از: inc



برنامه‌ريزي براي آينده سخت است. نمي‌دانيم مقتضيات شغلي‌مان چه ايجاب خواهد کرد يا چه زماني ازدواج مي‌کنيم. زمان بچه‌دار شدن‌مان را هم نمي‌دانيم. اين دست پرسش‌ها را خويشاوندان و دوستان فضول از ما مي‌پرسند. اما بد نيست بدانيم اين پرسش‌ها جزييات مهم زندگي ما هستند که هنگام خريد خانه بايد به آنها فکر کنيم. اگر دلتان بچه مي‌خواهد يا دوست داريد در ملکي سرمايه‌گذاري کنيد که بعدا بتوانيد آن را به قيمت بالاتر بفروشيد خوب است به نکات زير توجه کنيد:

?. محله‌اي پيدا کنيد که مناسب بچه‌ها باشد

همه چيز يک خانه را مي‌توان تغيير داد غير از محل آن را.اگر هم قصد داريد يک آپارتمان را براي زندگي انتخاب کنيد در انتخاب طبقه آپارتمان هم بايد دقت کنيد. بنابراين سعي کنيد در محله‌اي خانه‌ بخريد که نيازهاي آتي فرزندان‌تان را تأمين کند. اين نيازها و عوامل مهم عبارت‌اند از:
امنيت محله: به راحتي از طريق اينترنت و با کمي پرس‌وجو مي‌توانيد نرخ جرم را در محله‌هاي مختلف پيدا کنيد.
وجود مدرسه: در اينجا هم اينترنت به شما کمک مي‌کند تا بهترين مدرسه‌هاي هر محله‌ را پيدا کنيد.
وجود ساير خانواده‌ها: يکي از نشانه‌هاي خوب محله‌ي مناسب کودکان، حضور خانواده‌هاي بسيار در آنجاست. حتما پس از اتمام ساعات مدارس يا آخر هفته‌ها (و ترجيحا وقتي هوا مساعد و مطبوع است) از محله بازديد کنيد؛ چرا که در اين هنگام است که بچه‌ها در بيرون از خانه به بازي مشغولند. همنچنين مي‌توانيد درباره‌ي اين موارد از مشاور املاک سوال بپرسيد.
وجود مکان‌هاي تفريحي: پارک‌ها، استخرهاي شنا، موزه‌هاي مخصوص کودکان و مراکز تفريحي براي شادي و اوقات فراغت کودکان در بيرون از خانه بسيار مهم هستند. حتما اين مراکز را در محله شناسايي کنيد.
زمان حمل و نقل: اينکه بتوانيد به جاي اتلاف وقت در اتوبوس و مترو و ترافيک، زمان بيشتري را با خانواده سپري کنيد مهم است. سعي کنيد در زمان اوج تردد و ترافيک، در آن محله سوار مترو يا اتوبوس شويد تا ببينيد چقدر براي رسيدن به مقصد زمان صرف مي‌شود.
?. خانه‌اي انتخاب کنيد که با شما بزرگ ‌شود

نيازهاي يک خانواده‌ي در حال رشد با نيازهاي يک زوج بدون بچه يا فرد مجرد متفاوت است. بنابراين حتما ويژگي‌هاي زير را هنگام خريد خانه بررسي کنيد:

جاي فراخ: بچه‌داشتن يعني داشتن خرت و پرت بيشتر. در هنگام خريد محدوده‌ي مناسبي براي متراژ آپارتمان يا خانه تعيين کنيد و مطمئن شويد خانه‌اي که مي‌خواهيد بخريد انباري، زيرزمين، کمد و کابينت‌هاي کافي داشته باشد.
اتاق خواب: خانه‌اي که مي‌خواهيد بخريد سه‌خوابه‌ است و اين همان چيزي است که دنبالش بوده‌ايد! اما مشکلي وجود دارد: اتاق خواب اصلي از اتاق ‌خواب‌هاي ديگر فاصله دارد. درست است که به اين ترتيب حريم شخصي رعايت مي‌شود اما بسياري از والدين دوست دارند نزديک اتاق بچه‌ها باشند. پس به اين مورد هم توجه کنيد.
فضاي بيروني: خانه بايد جايي براي بازي بچه‌ها داشته باشد.
مسائل ايمني: حتما از ايمني ساختمان مطمئن شويد تا ديگر نگران جان فرزندتان نباشيد. مراقب استخرها، خيابان‌هاي شلوغ و پله‌ها و اتاق‌هاي بي‌حفاظ باشيد.
فضاي خانواده: شايد آشپز قابلي نباشيد اما بايد بدانيد آشپزخانه مي‌تواند جاي خوبي براي جمع شدن اعضاي خانواده باشد.
?. بودجه‌ي خود را در نظر داشته باشيد

داشتن حساب جيب‌تان يعني اينکه بدانيد چقدر مي‌توانيد قرض و وام بگيريد، مخصوصا وقتي مخارج بچه نيز به هزينه‌هايتان اضافه مي‌شود. علاوه بر اهداف مالي بلندمدت نظير پس‌انداز براي بازنشستگي، مخارج زير را هم در نظر بگيريد تا بدانيد براي خريد خانه‌ي مورد نظر چقدر مي‌توانيد هزينه کنيد:
هزينه‌ي مهد کودک: براي نگهداري از دلبند خود در ساعت روز، وقتي سر کار هستيد، حتما اين مورد را در نظر داشته باشيد.
پدر يا مادري که در منزل مي‌ماند: اگر يکي از والدين در منزل براي نگهداري از فرزند در خانه بماند بر مسائل مالي تأثير خواهد گذاشت.
تحصيلات: خرج و مخارج شهريه‌ي دانشگاه و مدارس غيرانتفاعي را در نظر بگيريد. اگر فرزند خود را در مدرسه‌اي دولتي ثبت‌نام کنيد، مي‌توانيد براي دانشگاه او پول پس‌انداز کنيد.
کلاس‌هاي غيردرسي: کلاس زبان، کلاس موسيقي، کلاس فوتبال و … هزينه دارد. وقتي براي خريد خانه‌ي مورد نظر بودجه‌اي در نظر مي‌گيريد، اين هزينه‌ها را هم را در نظر داشته باشيد.
مسافرت: اين روزها با وجود آسان‌تر شدن سفر، بيشتر مردم مسافرت مي‌کنند و اين يعني افزايش قيمت سفر. متخصصان امور مالي مي‌گويند خانواده‌ها بايد بين ? تا ?? درصد مجموع درآمد خود را به سفر اختصاص بدهند.
ممکن است پس از احتساب هزينه‌ها به اين نتيجه برسيد که بين اجاره يا خريد خانه، بايد گزينه‌ي دوم که همان خريد خانه است را فعلا کنار بگذاريد و با پرداخت ماهيانه‌ي اجاره خانه، هزينه‌هاي خانواده‌تان را بهتر مديريت کنيد.
تبليغات



احتمالا شما هم به دنبال راهي هستيد تا درآمد ماهيانه‌ي فروشگاه آنلاين خود را افزايش دهيد؟ آرزويي که کاملا دست‌يافتني است و آدم‌هاي زيادي هر روز موفق مي‌شوند درآمد خود را از کسب‌و‌کارهاي آنلاين افزايش دهند.
با توجه به افزايش سالانه‌ي خرده‌‌فروشيِ آنلاين، اين روزها بازارِ راه‌اندازي فروشگاه‌هاي آنلاين بسيار داغ است. خرده‌فروشي آنلاين تنها در سال ???? ميلادي تقريبا ??.? درصد رشد داشته است. اين در حالي است که در سال ????، اين رشد تنها ?.? درصد بوده است. آماري که نشان مي‌دهد مصرف‌کنندگان ترجيح مي‌دهند در خانه يا به وسيله‌ي تلفن همراه خريد کنند تا اينکه حضوري به مغازه‌ها سر بزنند. در اين مقاله با ? گامي آشنا مي‌شويد که به شما کمک مي‌کنند اولين وب‌سايت تجارت الکترونيک خود را به راه بيندازيد.

در نگاه اول، ممکن است راه‌اندازيِ فروشگاه آنلاين، مسئوليت سنگيني به نظر برسد، اما فعاليت در حوزه‌ي تجارت الکترونيک، آنقدرها هم که فکر مي‌کنيد، کار دشواري نيست. در اين مقاله سعي شده است به گام‌هاي ضروري در طراحيِ فروشگاه‏‌هاي آنلاين اشاره شود و ابزارهاي لازم براي آغاز به کار در اين عرصه به شما معرفي شود. يادتان باشد تمام آنچه براي موفقيت در اين حوزه‏‌ نياز داريد از جان و دل مايه گذاشتن، پشتکار و اشتياق به يادگيري است.
?. صنعت و محصولي براي خود انتخاب کنيد
براي برخي افراد همين قدم اوّل، سخت‌ترين گام است و معمولا دردسرهاي زيادي را به همراه دارد. انتخاب محصولِ درست براي فروش، مي‌تواند تأثير زيادي در موفقيت يا ناکامي فروشگاه آنلاين شما داشته باشد. البته نکته‌ي مهم اين است که با وجودِ تنوع بسيار زياد محصولات موجود در بازار، باز هم بهترين را انتخاب کنيد.

موارد زير به شما کمک مي‌کنند تا در بازار آشفته‌ي کالاهاي جورواجور، انتخاب بهتري داشته باشيد:

قيمت
محصولي که انتخاب کرده‌ايد چقدر هزينه دارد؟ اگر محصولي ارزان و با سود اندک را انتخاب کنيد، نرخ بازگشت سرمايه‌ پايين خواهد آمد و با مشکل مواجه خواهيد شد. اگرفروشنده‌ي محصولات لوکس و گران قيمت باشيد، احتمالا مشترياني خواهيد داشت که قبل از خريد، از طريق تلفن يا گفت‌وگوي آنلاين در مورد محصولات عرضه شده، پرس‌وجو خواهند کرد. بر آوردن انتظارات چنين مشترياني، نيازمند صرف زمان و هزينه‌ي بيشتر است، اما سود بيش‌تري به همراه دارد. با اين تفاسير، بايد در قيمت‌گذاري محصولات مراقب باشيد و بازه‌ي قيمتي را انتخاب کنيد که توجيه اقتصادي داشته باشد و به مذاق خريداران اينترنتي خوش بيايد.
تبليغات

حاشيه‌ي سود
ميزان سود شما در هر فروش چقدر است؟ بسياري از محصولاتي که به صورت آنلاين به فروش مي‌رسند، معمولا حدود ?? تا ?? درصد سود به همراه دارند، البته ميزان سود مي‌تواند براي کسب‌وکارهاي مختلف، به طرز محسوسي متفاوت باشد. براي مثال، لوازم الکترونيکي سود کمتري دارند، اما لوازم جانبي تلفن همراه اغلب سود ??? درصدي نصيب فروشنده مي‌کنند. قبل از آن که قيمت نهايي محصولي را تعيين کنيد، حتما ميزان سود واقعي آن را محاسبه کنيد و حتي اگر لازم است، چندين مرتبه با شرکت سازنده يا توزيع‌کننده به طور مستقيم تماس بگيريد.
امکان دسترسي به محصول در فروشگاه‌هاي فيزيکي
آيا امکان خريدِ حضوري محصول براي مشتريان وجود دارد؟ مشخص است که ناياب بودنِ محصول، ميزان فروش آنلاين آن را افزايش مي‌دهد. مطمئنا اگر در فروشگاه‌هاي محلي، محصول مورد نياز مشتري وجود نداشته باشد، مشتري خريد آنلاين را انتخاب خواهد کرد.
حجم محصول
اندازه و حجم محصول چقدر است؟ هرچه محصول بزرگ‌تر و سنگين‌تر باشد، هزينه‌ي ارسال آن بيش‌تر مي‌شود و اين مسئله مي‌تواند بر فروش آن تأثير منفي بگذارد. بسياري از خريداران دوست دارند،‌ هزينه‌ي ارسال محصول خريداري شده، رايگان باشد. به همين دليل، محصولاتي که هزينه‌ي ارسال بالايي دارند، به ندرت، خواهان پيدا مي‌کنند. بسياري از خرده‌فروشان که محصولات خود را به صورت آنلاين عرضه مي‌کنند، قيمت محصول را اندکي افزايش مي‌دهند و در مقابل براي ارسال محصولات خود، هزينه‏‌اي از مشتري دريافت نمي‌کنند. افزايش قيمتي که ممکن است،‌ مشکل‌ساز شود و فروش محصولات را کاهش دهد. به همين دليل، توصيه مي‌شود محصولاتي را براي فروش آنلاين انتخاب کنيد که حجم کمي دارند و هزينه‌ي جابه‌جاييِ‌شان زياد نيست.
اشتياق
ميزان علاقه و اشتياق شما براي فروش محصولات انتخابي چقدر است؟ اگرچه اين موضوع براي موفقيت در کار بسيار مهم است، اما در بيشتر مواقع مورد توجه قرار نمي‌گيرد. راه‌اندازي و توسعه‌ي وب‌سايت‏‌هاي تجارت الکترونيک، معمولا با موانع و چالش‌هايي روبرو است. اشتياق شما موجب مي‌شود تا همواره انگيزه‌ي کافي براي مواجه با اين مشکلات و برطرف کردنِ آنها را داشته باشد. سرگرمي شما چيست؟ از انجام چه کاري لذت مي‌بريد؟ مثلا اگر به کار باغباني علاقه داريد در وب‌سايت خود تجهيزات و ابزارآلات کشاورزي را به فروش برسانيد.
?. بهترين سازندگان را انتخاب کنيد
اکنون که نوع محصول خود را انتخاب کرده‌ايد، زمان آن رسيده است که توليدکننده را پيدا کنيد. چندين روش براي اين کار وجود دارد که باعث صرفه‌‏جويي در وقت و زمان مي‌شوند:

از طريق جست‌وجو در اينترنت مي‌توانيد فهرستي از توليدکنندگان هر محصول را بيابيد. گام بعدي، پس از انتخاب توليدکننده، انتخاب فروشنده‌هاي محصولات اين توليدکنندگان است. توليدکننده‌ها دوست ندارند با اشخاصي کار کنند که هيچ سابقه و تجربه‌اي ندارند. با توليدکنندگان و توزيع‌کنندگاني کار را شروع کنيد که سخت‌گيري‌هاي کم‌تري دارند. براي يافتن عرضه‌کنندگان مناسب، مي‏‌توانيد از موتورهاي جست‌وجويي مانند Google Shopping کمک بگيريد. شرکت‌هاي تأثيرگذار، مي‌خواهند بدانند شما در ابتدا با چه کسي کار را شروع کرده‌ايد. بنابراين سعي کنيد ابتدا از توليدکنندگان کوچک‌تر شروع کنيد و به تدريج به سمت توليدکنندگان بزرگ‌تر برويد.
?. راه‌اندازي وب‌سايت
بعد از انتخاب محصول و توليدکننده‌ي مناسب، نوبت به راه‌اندازي وب‌سايت مي‌رسد.
برخي از افراد تعجب مي‌کنند چرا شخصي که هنوز وب‌‌سايت ندارد به دنبال يافتن توليدکننده است. معمولا يافتن يک توليدکننده وقتي وب‌سايت آماده است ولي هيچ محصولي براي ارائه در آن وجود ندارد، بسيار ساده‌تر از زماني است که اصلا وب‌‌سايتي براي عرضه کردن محصول، وجود ندارد. البته، هميشه مي‌توانيد به جاي طراحي کامل وب‌سايت، صفحه‌اي با پيام «به زودي راه‌اندازي مي‌شود» براي کسب‌وکار نوپاي خود ايجاد کنيد.

انتخاب قالب‌هاي مناسب براي فروش آنلاين
نرم‌افزارهاي تجارت الکترونيک، تماميِ محصولات، طبقه‌بندي‌ها، تراکنش‌ها و امور مختلفي که براي اداره‌ي هر فروشگاه آنلايني لازم است را مديريت مي‌کنند. قالب‌هاي آماده‌ي بسياري در اين زمينه وجود دارند که تقريبا همه‌ي آنها کارکرد و ويژگي‌هاي مشابهي هم دارند. انتخاب يک قالب فروش مناسب، براي بسياري از کارآفرينان چالش بزرگي محسوب مي‌شود، پس بهتر است به جاي صرف ساعت‌ها وقت براي پيدا کردن و آزمايش هر پلتفرم، نمونه‌‏اي را انتخاب و کار را مطابق با هدفي که تعيين کرده‌ايد، پيش ببريد.
نام دامنه و هاست
هر وب‌سايتي به نام دامنه‌اي نياز دارد که توسط هاست ميزباني مي‌شود. فروشگاه‌هاي آنلاين به لايه‌ي امنيتي (SSl) نيز نياز دارند تا امنيت اطلاعات مالي و شخصيِ مشتريان را حفظ کنند.
لوگو و طراحي سايت
نحوه‌ي طراحي وب‌سايت و انتخاب لوگو يا نام تجاري، تأثير زيادي در تصميم‌گيري‌هاي اغلب خريداران دارد. طراحي سايت و لوگو مي‌تواند پُرهزينه باشد. اما نبايد فراموش کرد که لوگو و سايت حرفه‌اي و مخاطب‌پسند ميزان فروش را افزايش خواهد داد. نياز به توضيح ندارد که استفاده از رنگ و عکس‌هاي جذاب براي طراحي سايت و لوگو، تأثير مثبتي روي مخاطب مي‌گذارد.
گام بعدي چيست؟ ديگر زمان آن فرا رسيده است تا دست به کار شويد و با استفاده از اطلاعات ارائه شده، مي‌توانيد گام‌هاي لازم براي راه‌اندازي فروشگاه آنلاين خود را برداريد. به خاطر داشته باشيد که تعداد رقباي شما روز به روز در حال افزايش است، پس همين حالا بهترين زمان براي شروع کار است.
برگرفته از: forbes.com

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي تدوين طرح کسب‌ و کار به روش اساتيد هاروارد
ايده خود را به پول تبديل کنيد

8000تومان



راه‌هاي زيادي براي کاهش وزن وجود دارد؛ اما بيشتر آنها باعث گرسنگي و عدم رضايت‌تان از خوردن خواهند شد. اگر اراده‌‌اي آهنين نداشته باشيد، گرسنگي موجب خواهد شد برنامه‌ي رژيم و کاهش وزن‌تان را فورا کنار بگذاريد. اما برنامه‌اي که به شما ارائه مي‌دهيم:
اشتهايتان را به ميزان قابل توجهي کاهش مي‌دهد.
کاهش وزن سريع خواهيد داشت، بدون گرسنگي.
هم‌زمان سلامت سوخت‌و‌ساز بدن‌تان بهبود مي‌يابد.
مقاله زير را بخوانيد تا با اين روش معجزه‌آسا آشنا شويد.

________________________________________
: لاغري بدون ورزش راحت‌تر و موثرتر است؛ بخوانيد چرا و چگونه
________________________________________
?. مصرف قند و کربوهيدرات را کم کنيد

مهم‌ترين بخش اين برنامه، کاهش مصرف قند و کربوهيدرات است. اينها غذاهايي هستند که توليد انسولين را افزايش مي‌دهند. خوب است بدانيد که انسولين، اصلي‌ترين هورمون ذخيره‌ي چربي در بدن است. وقتي انسولين کاهش مي‌يابد، ذخاير چربي آزاد مي‌شوند و بدن اين چربي‌ها را به‌جاي کربوهيدرات مي‌سوزاند.

مزيت ديگر کاهش انسولين اين است که کليه‌هاي شما، سديم و آب اضافي را از بدن‌تان خارج مي‌کنند و در‌نتيجه نفخ و وزن آب اضافي غيرضروري کاهش مي‌يابد.
اگر اين شيوه را در پيش بگيريد، اصلا عجيب نيست که در هفته‌ي اول، حدود ? کيلوگرم از وزن‌تان کم کنيد؛ هم چربي بدن‌تان کم مي‌شود و هم وزن آب بدن‌تان.
نمودار زير، برگرفته از آزمايشي است که رژيم‌هاي غذايي کم‌کربوهيدرات و کم‌چرب را در زنان چاق، مورد مقايسه قرار مي‌دهد.
تبليغات

گروهي که تحت رژيم کم‌کربوهيدرات بودند، آنقدر مي‌خوردند تا سير شوند، اما گروهي که تحت رژيم کم‌چرب بودند، در مصرف کالري محدوديت داشتند و در‌نتيجه گرسنه ماندند. کاهش مصرف کربوهيدرات، انسولين‌تان را پايين مي‌آورد و شما ناخودآگاه کالري کمتري مصرف خواهيد کرد، بدون اينکه احساس گرسنگي کنيد.
به زبان ساده‌تر، پايين آمدن انسولين، چربي‌سوزي را در حالت خودکار (اتوپايلت) قرار مي‌دهد.
________________________________________
: يک رژيم کم کربوهيدرات شامل چه خوراکي‌هايي مي‌شود؟
________________________________________
?. پروتئين، چربي و سبزيجات بخوريد

تمام وعده‌هاي شما بايد شامل يک منبع پروتئيني، يک منبع چربي و سبزيجات حاوي مقدار کم ‌کربوهيدرات باشند. اگر وعده‌هاي غذايي‌تان چنين الگويي داشته باشد، مصرف کربوهيدرات‌تان به‌طور خودکار به ميزان توصيه شده يعني ?? تا ?? گرم در روز خواهد رسيد.
منابع پروتئين:
گوشت: گوشت گوساله، گوشت مرغ، گوشت بره و …
ماهي و غذاي دريايي: سالمون، قزل‌آلا، ميگو و …
تخم‌مرغ: تخم‌مرغ‌هاي غني شده با امگا ? يا مقوي‌شده بهترين انتخاب هستند.
اهميت خوردن پروتئين فراوان، چيزي نيست که ناديده گرفته شود و ثابت شده است که سوخت‌و‌ساز را به ميزان ?? تا ??? کالري در روز، افزايش مي‌دهد.
رژيم‌هاي پر از پروتئين همچنين مي‌توانند افکار وسواسي در مورد غذا را تا حدود ?? درصد و ميل به اسنک خوردن در نيمه شب را تا ?? درصد کاهش دهند و آنقدر سيرتان کنند که شما ناخودآگاه هر روز، ??? کالري کمتر بخوريد؛ تنها با افزودن پروتئين به برنامه‌ي غذايي‌تان!
وقتي پاي کاهش وزن به ميان مي‌آيد، «پروتئين» پادشاه مواد مغذي است.
________________________________________
: براي لاغري شکم چه بخوريم؛ ?? خوراکي‌‌اي که شکم را آب مي‌کند
________________________________________
سبزيجات کم‌کربوهيدرات:
سبزيجاتي مانند: کلم بروکلي، گل کلم، اسفناج، کلم برگ، کلم فندقي، کلم پيچ، برگ چغندر، کاهو، خيار و کرفس کربوهيدرات کمي دارند.
بشقاب‌تان را از اين سبزيجات پُر کنيد و نگران نباشيد. شما مي‌توانيد به مقدار زياد از اين سبزيجات بخوريد و کالري دريافتي روزانه‌تان از ?? تا ?? کالري فراتر نرود.
رژيم غذايي که بر اساس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *