براي، اين، يک، يا، ??

ي که در آب سرد يافت نمي‌شود. همراه ما باشيد، در اين مقاله قصد داريم به ?? خاصيت باورنکردني نوشيدن آب داغ اشاره کنيم.

________________________________________
: فوايد نوشيدن آب چيست و ميزان لازم آن براي بدن چقدر است؟
________________________________________
?. کاهش وزن
آب داغ براي حفظِ يک متابوليسم سالم عالي است و اگر در صدد آب کردن چند کيلو از وزن‌تان هستيد، آب داغ همان چيزي است که مي‌خواهيد. بهترين راه براي داشتن يک متابوليسم عالي اين است که استارتِ کار خود را با يک ليوان آب داغ و ليموترش بزنيد. مزيت ديگر آب داغ، کمک به شکستنِ بافت‌هاي چربي در بدن است.
________________________________________
: ? گام ساده اما معجزه‌آسا براي کاهش وزن
________________________________________
?. رفعِ گرفتگي بيني و گلو
نوشيدن آب داغ، يک راه عالي و طبيعي براي درمان سرماخوردگي، درمان سرفه و رفع گلودرد است. آب داغ، خِلط را حل مي‌کند و به خارج کردن آن از دستگاه تنفسي کمک مي‌کند. مزيت ديگر آن، باز کردن گرفتگي بيني است.

________________________________________
: درمان گلودرد با ?? راهي که سلامتي را به شما باز مي‌گرداند
________________________________________
?. کاهش دردهاي عادت ماهانه
آب داغ مي‌تواند به کاهش دردهاي عادت ماهانه کمک کند. گرماي آب داغ تسکين‌بخش گرفتگي‌ها و اسپاسم‌هاي عضلات شکم است.
?. سم‌زدايي از بدن

تبليغات

آب داغ براي سم‌زدايي از بدن فوق‌العاده مؤثر است. زماني که آب داغ مي‌نوشيد، دماي بدن‌تان شروع به بالا رفتن مي‌کند و اين يعني آغاز تعريق. هنگام عرق کردن، مواد سمي از بدن خارج مي‌شوند و پاکسازي بدن به نحو درستي انجام مي‌شود. براي اينکه نتيجه‌ي بهتري بگيريد، قبل از نوشيدن آب، مقداري آب ليموترش به آن اضافه کنيد، اين‌گونه از خواص ليمو ترش هم بهره‌مند مي‌شويد.
________________________________________
: سم زدايي بدن با ? روش موثر
________________________________________
?. پيشگيري از پيري زودرس
يک دليل مهم براي پاک کردن بدن از مواد سمي اين است که وجود اين مواد در بدن سبب تسريع فرايند پيري مي‌شود. مزيت نوشيدن آب داغ، کمک به ترميم سلول‌هاي پوستي است. سلول‌هاي پوستي، انعطاف‌پذيريِ پوست را افزايش مي‌دهند و در برابر راديکال‌هاي آزاد مضر، آسيب‌پذير هستند. با نوشيدن آب داغ پوست آسيب‌ديده‌ي شما لطيف و نرم مي‌شود.
?. پيشگيري از آکنه و جوش
مزاياي آب داغ براي پوست همچنان ادامه دارد. آب داغ بدن را عميقا پاک مي‌کند و دلايلِ ريشه‌ايِ عفونت‌هاي مرتبط با آکنه و جوش را برطرف مي‌کند.
________________________________________
: ?? روش سريع براي درمان جوش صورت
________________________________________
?. سلامتي و شادابي مو

نوشيدن آب داغ براي داشتنِ موهاي نرم و براق هم مفيد است و به پايانه‌هاي عصبي در ريشه‌هاي مو انرژي مي‌دهد و آنها را فعال مي‌کند. نوشيدن آب داغ براي بازيابي شادابي طبيعي مو‌ها و سالم نگه داشتن آنها مفيد است.
________________________________________
: جلوگيري از سفيد شدن مو با ?? ماده‌اي که شما را جوان‌‌تر نگه مي‌دارد
________________________________________
?. افزايش رشد مو
فعال کردنِ ريشه‌هاي مو مزيت ديگري دارد و آن رشد موهاست! آب داغ، فعاليت عاديِ ريشه‌هاي مو را بالا مي‌برد و در نتيجه سرعت رشد موها را بيشتر مي‌کند.
?. پيشگيري از شوره‌ي سر
آب داغ، پوست سر را هيدراته نگه مي‌دارد و به مبارزه با خشکي پوست سر يا شوره‌‌ي سر، کمک مي‌کند.
________________________________________
: درمان شوره سر با ?? روش ساده و طبيعي
________________________________________
??. تقويت گردش خون و سيستم عصبي
مزيت مهم ديگر نوشيدن آب داغ اين است که گردش خون را تقويت مي‌کند. گردش خون براي فعاليت درست عضلات و عصب‌ها مهم است. افزون بر اين، سيستم عصبي را با شکستن رسوبات چربي اطراف آن، سالم نگه مي‌دارد.
??. کمک به هضم بهتر
آب داغ به ويژه براي هضم مفيد است. مطالعات نشان داده‌اند که نوشيدن آب سرد حين يا پس از غذا، مي‌تواند روغن موجود در غذاي مصرف‌شده را سفت کند و اين حالت سبب رسوب چربي در ديواره‌ي داخليِ روده مي‌شود و در صورت تداوم اين عمل مي‌تواند در آينده منجر به سرطان روده شود. با اين حال، اگر آب گرم را جايگزين آب سرد کنيد، مي‌توانيد جلوي اين مشکل را بگيريد. به علاوه، آب داغ براي هضم غذا مفيد است.
________________________________________
: علائم سرطان روده‌ و ?? خوراکي براي جلوگيري از اين بيماري مهلک
________________________________________
??. پيشگيري از يبوست
آب داغ علاوه بر کمک به هضم غذا، براي پيشگيري از يبوست هم مفيد است. از دست رفتنِ آب بدن مي‌تواند منجر به مشکلاتِ مزمن در خصوص يبوست شود. با تجمع مدفوع در روده، دفع آن آهسته‌تر مي‌شود. توصيه مي‌شود هر روز صبح يک ليوان آب داغ را با شکم خالي بنوشيد تا هرگونه غذاي باقي‌مانده تجزيه شود و دفع مواد زائد از بدن آسان‌تر انجام شود.
مرورگر شما قادر به پخش ويديو نمي باشد.
برگرفته از : lifehack



مغز آدمي در کنار تمام پردازش‌هاي قدرتمندي که قادر به انجام آن است، مستعد اين هم هست که فرض‌هاي عجيب‌و‌غريب بسازد يا به شکلي غيرمنطقي و شتاب‌زده تصميم‌گيري کند. متأسفانه اين الگوهاي فکري اغلب به نظرمان عجيب نمي‌رسند و متوجه آنها نمي‌شويم. و از آنجايي که ناخودآگاه‌اند طبيعي به نظر مي‌آيند. اين سوگيري‌ها خواهي نخواهي بخشي از ما هستند. بنابراين توانايي تشخيص و آموختن کاربرد آنها براي افرادي که به کسب‌وکار قانع‌سازي ديگران مشغول‌اند مفيد است. مي‌توانيد با ما در اين نوشته براي يادگيري نحوه‌ي استفاده از ?? خطاي شناختي براي فروش بيشتر همراه شويد.

________________________________________
: فروش موفق با ?? استراتژي منحصر‌به‌فرد
________________________________________
بر طبق تحقيقات، مي‌دانيم اين الگوهاي ناخودآگاه مغز هر چه باشند، مسئله‌اي طبيعي نيستند. در غير اين صورت چه چيزي مي‌تواند تب خريدهاي عمده از عروسک‌هاي بيني (Beanie Babies) که در سال‌هاي ?? ميلادي در ميان مردم مُد شده بود را توجيه کند. يا چه چيز باعث مي‌شود شعار موزون و قافيه‌دار را حقيقي‌تر از شعارِ بي‌قافيه بدانيم.
سوگيري‌هاي روان‌شناختي‌اي که در ادامه مي‌آيند مرتبط با تصميم‌گيري ما هستند. نه تنها دانستن اين نکات به شما در درک انتخاب‌هايي که مي‌کنيد کمک مي‌کنند بلکه هر کدام توصيه‌اي براي فروش به همراه دارند که به نمايندگان فروش کمک مي‌کند از اين عادات عجيب مغز براي فروش بهتر استفاده کنند.
?. اثر ابهام (Ambiguity Effect)

تصور کنيد براي ناهار دو انتخاب داريد. مي‌توانيد رستوراني را انتخاب کنيد که مي‌شناسيد و دوستش داريد (البته بهترين جايي که مي‌شناسيد نيست) يا اينکه کاملا تصادفي به يک رستوران برويد. اين رستوران دوم ممکن است جايي بي‌نظير و شايد هم جايي بسيار بد باشد.
انتخاب شما کدام است؟ اگر مغزتان مانند اکثر مردم عمل کند احتمالا به جاي اينکه خطر يک وعده‌ي غذايي بد را در ميانه‌ي روز به جان بخريد، گزينه‌ي اول را انتخاب مي‌کنيد.
اثر ابهام باعث مي‌شود افراد از گزينه‌هاي ناشناخته و امتحان نکرده روي برگردانند. حالا مي‌توانيد به دوستان‌تان بگوييد يک دليل علمي سراغ داريد که چرا قبول رستوران‌گردي به مقصد جايي غير از آنجا که امتحانش را پس داده کار سختي است.
تبليغات

نکته‌ي فروش: مطمئن شويد خريداران مطلع شده‌اند که از محصول شما مي‌توانند انتظار چه نتايجي را داشته باشند. همچنين به سرعت به سؤالات‌شان پاسخ بدهيد و اگر در اطلاعات آنها جاي خالي‌اي ديديد آن را به سرعت پُر کنيد.
________________________________________
: وسوسه خريد آني؛ تحليل روانشناسانه اين رفتار و راه‌هاي مقابله با آن
________________________________________
?. اثر لنگرانداختن (Anchoring Effect)

اغلب گفته مي‌شود که نبايد يک کتاب را از روي جلدش قضاوت کرد. متأسفانه اين دقيقا همان کاري است که مغز ما براي انجامش ساخته شده است.
خوب يا بد، اولين اطلاعاتي که درباره‌ي يک شخص يا موقعيت به ما مي‌رسد تمام درک ما را از آن تحت تأثير خود قرار مي‌دهد. چرا؟ جزئيات اوليه مانند يک تکيه‌گاه يا لنگر عمل مي‌کنند يعني تمام اطلاعات بعدي نسبت به آن جزئيات مقايسه و در مقابل آنها سنجيده مي‌شوند.
نکته‌ي فروش: اولين اثري که بر ديگران مي‌گذاريد اهميت دارد. با دقت براي نحوه‌ي معرفي خودتان و محصول‌تان برنامه‌ريزي کنيد. مطمئن شويد اولين جزئيات دريافتي خريداران از پيشنهاد شما حال و هوايي مثبت و انتظارات بالايي را براي ادامه‌ي فرايند خريد در آنها به وجود مي‌آورد.
?. اثر پس‌زدگي (The Backfire Effect)

زماني که با افرادي که عميقا به چيزي باور دارند صحبت مي‌کنيد ارائه‌ي اطلاعاتي که به وضوح در تضاد با عقيده‌ي آنها باشد تغييري در باور آنها ايجاد نمي‌کند.
در واقعيت آنها به دليل اثر پس‌زدگي بيشتر از قبل متقاعد مي‌شوند که عقيده‌شان درست است. بحث بر سر حقايق استدلالي که شما ارائه مي‌کنيد آنها را بيشتر به سمتي مي‌برد که در حال حاضر به آن علاقه دارند.
نکته‌ي فروش: زماني که خريداران احتمالي عقيده‌ي اشتباهي دارند با ارائه‌ي اطلاعاتي که مخالف نظرشان است آنها را به مبارزه نطلبيد. در عوض از آنها بخواهيد استدلال خود را براي شما شرح دهند. در اين حالت خودشان متوجه‌ي نارسايي‌هاي استدلال‌شان مي‌شوند.
________________________________________
: ? راه براي اينکه بتوانيم خطاهاي ذهني را کنار گذاشته و بهتر تصميم بگيريم
________________________________________
?. تنزيل اغراق‌آميز (Hyperbolic Discounting)

به کودکي نوپا دو پيشنهاد ارائه دهيد: يک بسته شکلات همين حالا يا دو بسته شکلات براي فردا، آن وقت مي‌توانيد در عمل تنزيل اغراق‌آميز را مشاهده کنيد. زمان حال هميشه بهتر از فرداست. احتمالا پيش از اينکه جمله‌تان را تمام کنيد آنها مشتاقانه جايزه‌شان را گرفته و آن را درسته قورت داده‌اند.
باور کنيد اين پديده روي بزرگ‌سالان هم اثرگذار است. مغز ما به طور طبيعي پاداش‌هايي را که در کوتاه مدت به دست مي‌آيند به پاداش‌هاي به تأخير افتاده ترجيح مي‌دهد. واژه‌ي «تنزيل» در عبارت تنزيل اغراق‌آميز در حقيقت به ارزش تَنَزُل‌يافته‌ي پاداشي اشاره دارد که به آينده موکول شود.
نکته‌ي فروش: تأکيدتان روي سود فوري‌اي باشد که خريدار در مدت زمان کوتاهي پس از خريد مي‌تواند از محصول يا خدمات شما انتظار داشته باشد. خصوصا اگر فايده‌ي اصلي تا ماه‌ها بعد خود را نشان نمي‌دهد.
?. اثر ارابه موسيقي (Bandwagon Effect)
تبِ‌ محصولاتي مانند عروسک‌هاي بيني، سنگي‌هاي عروسکي خانگي، و شيطونک‌ها در يک دوره فراگير شده بود (ظاهرا آن‌قدر فراگير که ما هم در ايران آنها را به ياد مي‌آوريم!). وقتي به گذشته نگاه مي‌کنيم مد شدن اين اسباب‌بازي‌ها به نظر احمقانه مي‌رسد. اما چه شد که افراد بسيار زيادي اين عروسک‌ها را خريدند؟
عروسک‌هاي شيطونک‌
اگر شما نيز مشابه اين خريدها را انجام داده‌ايد نيازي نيست احساس شرمندگي کنيد. دليلي پشت پيروي سريع افراد از مُدهاي روز وجود دارد. مردم خيلي ساده به طرف محصولات و خدماتي کشيده مي‌شوند که آدم‌هاي ديگر از آن استفاده مي‌کنند. هر چه تعداد افراد استفاده کننده بيشتر باشد کشش رواني افراد براي خريد آن محصول نيز بيشتر خواهد بود.
نکته‌ي فروش: تأييد اجتماعي محصولات و خدمات بيش از آن چيزي که فکرش را بکنيد مؤثر است. تعداد مشتريان شرکت‌تان را مشخص کنيد و به مشتريان بالقوه‌اي که داريد مشتريان فعلي‌تان را معرفي کنيد.
________________________________________
: فروش موفق با ?? استراتژي منحصر‌به‌فرد
________________________________________
?. اثر طعمه (Decoy Effect)

آيا براي انتخاب بين دو گزينه به مشکل برخورده‌ايد؟ شايد افزودن گزينه‌ي سوم راه چاره باشد.
«چطور ممکنه؟» اين دقيقا احساسي‌ است که با خواندن جمله‌ي بالا به من هم دست داد. گرچه اثر طعمه با منطق جور نيست اما به لحاظ علمي اثبات‌شده است.
در مطالعه‌اي که در دانشگاه دوک انجام شد، محقق به شرکت‌کنندگان دو انتخاب براي صرف غذا مي‌داد: يک رستوران پنج‌ستاره‌ در فاصله‌اي دور يا جايي سه‌ستاره در فاصله‌‌اي نزديک. شرکت‌کنندگان در انتخاب مردد بودند. اما معرفي گزينه‌ي سوم که رستوراني چهار‌ستاره و حتي دورتر از رستوران پنج‌ستاره‌ي قبلي بود به طرز ناگهاني انتخاب رستوران پنج‌ستاره را براي شرکت‌کنندگان آسان کرد. انتخابي که بهترين کيفيت را داشت و خيلي هم از رستوران سه‌ستاره دورتر نبود.
نکته‌ي فروش: از گزينه‌ها به نفع خودتان استفاده کنيد. چندين مدل از يک پيشنهاد يا قرارداد را ارائه کنيد. اگر مشتري واقعا براي انتخاب دچار مشکل شده طعمه‌اي به او معرفي کنيد که استعداد ذاتي انتخاب را در آنها تقويت کند.
________________________________________
: ?? خصوصيت يک فروشنده حرفه‌ اي
________________________________________
?. اثر قافيه به‌مثابه‌ي دليل (Rhyme-As-Reason Effect)

«وقتي دليل ندارين، پرونده رو باز نذارين» ؛ جاني کاکرِن وکيل پرونده‌ي جنجاليِ اُ.جي.سيمسون (بازيکن فوتبال که به قتل محکوم شده بود) ايراد دفاعيه خود را براي هيئت منصفه با اين دو عبارت موزون آغاز کرد.
علاوه بر اين که عبارات موزون راحت‌تر به خاطر سپرده مي‌شوند، کاکرن ممکن است از سوگيري قافيه به مثابه‌ي دليل به نفع خود استفاده کرده باشد. اين نکته‌ي عجيب روان‌شناختي باعث مي‌شود که افراد عبارات موزون را حقيقي‌تر از جملات بدون آهنگ بپذيرند، حتي وقتي دو پيام دقيقا يک معني را داشته باشند. شاعر بودن فايده دارد و حالا شما فايده‌اش را مي‌دانيد.
نکته‌ي فروش: گزاره‌ي ارزش‌ يا نکته‌اي درباره‌ي محصول‌تان را به شکل يک عبارت موزون بازسازي کنيد. اين اثر همچنين در مواقعي که جنبه‌اي از پيشنهادتان مورد سوءظن يا غيرشفاف است به کمک‌تان مي‌آيد.
?. اثر آيکيا (IKEA Effect)

وقتي بخواهيد وسايل خانگي سرهم‌کردني شرکت سوئدي آيکيا را طبق دستورالعمل رمزيابي کنيد حتما دچار سردرگمي خواهيد شد اما اثر آيکيا در اين‌باره نيست. اثر آيکيا به اين حقيقت اشاره مي‌کند که مردم چيز‌هايي که خودشان در ساخت آن دستي داشته باشند را ارزشمندتر يا حتي والاتر از انواع مشابهي قلمداد مي‌کنند که ديگران آنها را ساخته و پرداخته باشند. در حالي که اين اثر مي‌تواند براي آنها که در خلق کردن دست دارند مخرب باشد (مالکيت اثر مي‌تواند آنها را نسبت به عيوب آن کور کند)، فروشندگان مي‌توانند از آن به نفع خودشان استفاده کنند.
نکته‌ي فروش: بگذاريد خريداران احتمالي‌ در شخصي‌سازي يا اثربخشي خاص خودشان روي محصول يا خدمات شما نقشي ايفا کنند. هر چه بيشتر پيشنهاد را «از آن» خودشان بدانند نسبت به آن احساس مثبت‌تري خواهند داشت.
________________________________________
: راههاي جذب مشتري در مغازه؛ راهکارهايي ساده براي فروش بيشتر
________________________________________
?. اثر حقيقت واهي (Illusory Truth Effect)

چطور کسي مي‌تواند ديگران را با هيپنوتيزم به خواب ببرد؟ حداقل در فيلم‌ها با تکرار مکرر اين جملات: «چشمانت دارد کم کم سنگين مي‌شود… خيلي سنگين…». در ابتدا، چشمان فرد کاملا باز است، اما بعد از مدتي پلک‌ها شروع به سنگين شدن مي‌کند و نهايتا بسته مي‌شوند. اتفاقي که رخ مي‌دهد چيست؟
اثر حقيقت واهي يکي از توضيحات احتمالي موجود است. اين اثر توضيح مي‌دهد که تکرار باعث باور مي‌شود. به عبارت ديگر احتمال اينکه عبارتي را که ?? بار شنيده‌ايد باور کنيد بيشتر از عبارتي است که پنج بار آن را شنيده باشيد. تکرار يکي از ساده‌ترين و پرکاربردترين روش‌هاي متفاعد کردن است.
نکته‌ي فروش: پيام اصلي‌تان را تعيين کنيد و آن را به دفعات انتقال دهيد.
________________________________________
: چطور از روانشناسي تبليغات براي مسحور کردن مشتري استفاده کنيم؟
________________________________________
??. قانون اوج-پايان (Peak-End Rule)
فقط اولين تأثيري که روي ديگران مي‌گذاريد نيست که اهميت دارد: سخنرانان اغلب تلاش مي‌کنند نطق خود را در نقطه‌ي اوج به پايان ببرند. چرا؟ زيرا مغز طوري ساخته شده که مجذوب دو لحظه در سخنراني مي‌شود: اوج سخنراني و لحظه‌ي پايان. براي مثال اگر قرار بود فيلمي کسل‌کننده را با پاياني عالي و تنها يک صحنه‌ي خارق‌العاده تماشا کنيد اين سوگيري باعث مي‌شد آن را بهتر از فيلمي بدانيد که سراسر آن خوب بوده اما به هيچ‌وجه فوق‌العاده نبوده است.
نکته‌ي فروش‌: حتما سخنراني فروش‌تان را به يک نقطه‌ي اوجِ از پيش برنامه‌ريزي شده برسانيد و آن را با نکته‌اي به پايان ببريد که تأمل‌برانگيز و به‌ ياد ماندني باشد. اگر محدوديت زماني داريد، به جاي اينکه به تمام بخش‌هاي سخنراني فروش‌تان به يک اندازه وقت اختصاص بدهيد تلاش‌تان را معطوف به نقطه‌ي پاياني سخنراني و همچنين لحظه‌ا‌ي شاخص در آن کنيد.
________________________________________
: فنون مذاکره در بازاريابي؛ چطور برگ برنده را از آن خود کنيم؟
________________________________________
??. زيان گريزي (Loss Aversion)

اگر قماربازان حرفه‌اي را کنار بگذاريم، مغز اکثر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *