براي، اين، يک، بايد، مي‌گويد:

چيدماني در ذهن خود طرح کنيد که کارکنان هنگام رفت‌و‌آمد در معرض خطر قرار نگيرند.»
?. به‌هم‌ريختگي‌ها را مرتب نماييد

از نظر گري، محيط کار به‌هم‌ريخته مي‌تواند منجر به مشکلات ارگونومي و مصدوميت شود چرا که کارکنان فضاي کمتري براي حرکت دارند.
او مي‌گويد: «وقتي جايي به‌هم‌ريخته باشد، احتمال مصدوميت‌هاي بريدگي و جراحت بالا مي‌رود. در اين صورت شما آنقدر فضا براي راه‌اندازي درست ايستگاه کاري خود و جابجايي در محيط نخواهيد داشت. در اين شرايط کارکنان بايد هر لحظه براي عبور از جايي به خودشان پيچ و خم بدهند.»
اداره‌‌ي پرداخت غرامت کارکنان ايالت اوهايو پيشنهاد مي‌کند که کارکنان پس از استفاده از ابزارها و ساير مواد، آنها را سر جاي خود بگذارند و مواد غيرقابل استفاده را دفع کنند.
ابزارها و مواد را از راهروها، خروجي‌هاي اضطراري، تابلوهاي برق و درب‌ها جمع کنيد و محيط را مرتب نماييد. سطل‌هاي زباله را پيش از سرريز شدن خالي کنيد.
?. مواد را به درستي انبار کنيد

بر اساس استاندارد جابجايي، انبار، استفاده و دفع مواد (OSHA (1926.250، در محل‌هاي انبار نبايد موادي انباشته شوند که خطر انفجار، آتش‌سوزي يا انتشار سم را به همراه دارند.
به گفته‌ي اريکو، اشتباهي که بعضي از کارکنان مرتکب مي‌شوند اين است که نردبان‌هاي انبار يا ساير اقلام را در کابينت‌هاي برق مي‌گذارند، اين کار علاوه بر اين که خلاف قوانين OSHA است، تابلوي برق را مسدود مي‌کند و ممکن است باعث آتش‌سوزي شود.
او مي‌گويد: «من چنين مشکلي را در محيط‌هاي ديگر هم ديده‌ام. باعث شگفتي است که کارفرمايان اصلا به اين مشکلات توجهي ندارند. توجه آنها به محيط توليد، محل‌هاي نگهداري، انبار يا ساير مکان‌هاي ذخيره‌سازي بسيار اهميت دارد؛ زيرا همين‌ها هستند که باعث بروز مشکلات ذخيره‌سازي و انبارش مي‌گردند.»
مواد و تجهيزات استفاده‌نشده را بايد دور از دسترس کارکنان انبار کرد. بر اساس قوانين CCOHS، نبايد از محيط کار براي ذخيره‌سازي و انبار استفاده کنيد. به ياد داشته باشيد که هر چيزي را پس از استفاده، مجددا به جاي خود بازگردانيد.
آرنهولز توصيه مي‌کند که قرار دادن فضاي ذخيره‌سازي در نزديکي کارکنان آنها را تشويق به استفاده از آن مي‌نمايد.
او مي‌گويد: «مرتب نگه داشتن محيط کار و بازگرداندن ابزارها سر جاي خود، مسئوليت همه‌ي کارکنان است. فضاي انبار در صورت قابل استفاده بودن، بايد به گونه‌اي طراحي شود که براي استفاده از آن نياز به بلندکردن بارهاي سنگين يا کش آمدن نباشد. اگر براي استفاده از اين فضاها لازم نباشد که مسيري طولاني طي نمود، آنگاه از آنها استفاده‌ي بيشتري خواهد شد. در غير اين صورت کارکنان به جاي بازگرداندن مواد يا ابزار، آنها را براي مدتي نزد خود نگه مي‌دارند.»
?. از ابزارها و تجهيزات ايمني شخصي استفاده کنيد و آنها را مورد بازرسي قرار دهيد

بر طبق مشاهده‌ي اريکو، بيشتر پرونده‌هاي غرامت کارکنان براي کساني تشکيل شده است که از تجيهزات ايمني شخصي هنگام تميزکاري استفاده نکرده‌اند و دچار جراحت و مصدوميت شده‌اند.
گري مي‌گويد: «هنگام تميزکاري محيط کار، از تجهيزات ايمني شخصي مثل کفش‌هاي جلوبسته و عينک ايمني استفاده کنيد. با توجه به ريسک‌ها و خطرات ممکن، در مورد نوع لباس ايمني که بايد بپوشيد تصميم‌گيري نماييد.»
بر اساس قوانين CCOHS، به طور منظم ابزارها را بازرسي، تميز و ترميم کنيد. هرگونه ابزار معيوب را از محيط کار دور بريزيد.
?. ميزان تکرار فعاليت‌هاي ايمني و بهداشتي را مشخص نماييد

همه‌ي کارکنان بايد در فعاليت‌هاي ايمني و بهداشتي به ويژه مرتب‌سازي محيط کار شرکت کنند، خطرات ايمني را گزارش دهند و ترشحات و قطرات ريخته شده را تميز نمايند.
آرنهولز مي‌گويد: «هر کارگري بايد در اين فعاليت‌ها نقشي ايفا نمايد و در صورت وجود مشکل آن را گزارش دهد.»
پيش از پايان شيفت، کارکنان بايد محيط کار خود را بازرسي و تميز کنند و مواد غيرقابل استفاده را دور بريزند. اين کار مي‌تواند زمان لازم براي تميزکاري در دفعات بعدي را کاهش دهد.
ميزان توليد خرده‌ريزه‌ها يا مواد آلوده در محيط کار مي‌تواند ميزان تکرار فعاليت‌هاي مربوط به ايمني و بهداشتي را مشخص نمايد. به نظر نورتون، يک شرکت بايد ترکيبي از تميزکاري کلي و مفصل و تميزکاري سبک و پرتکرار شامل رفت‌و‌روب و پاک‌سازي ترشحات را در برنامه‌ي خود قرار دهد.
??. قوانين مدوّن تهيه نماييد

براي رعايت ايمني و بهداشت محيط کار، قوانين کارآمد وضع کنيد. کارشناسان بر سر لزوم تدوين سياست‌هاي ايمني و بهداشتي اتفاق‌نظر دارند. به گفته‌ي نورتون، بدين ترتيب، چنين فعاليت‌هايي شکل رسمي و تعريف‌شده به خود مي‌گيرند. برنامه‌‌هاي مدوّن مي‌توانند مشخص نمايند که بايد از چه شوينده، ابزار يا روشي استفاده نمود.
نورتون مي‌افزايد: «ما در تحقيقات خود متوجه شکاف‌هاي فراواني در اثربخشي تميز‌کاري کف محيط کار شده‌ايم. کف زمين معمولا ناديده گرفته مي‌شود. به همين علت است که ما فکر مي‌کنيم نوشتن بخشي از برنامه و تعريف دوره‌ي آموزشي براي کارکنان به منظور آشنايي و دنبال نمودن رويه‌هاي مناسب از اهميت بالايي برخوردار است.»
??. تفکر درازمدت داشته باشيد

فعاليت‌هاي ايمني و بهداشتي، تدابير يک باره نيستند و بايد به همراه نظارت و ارزيابي ادامه پيدا کنند. اسناد و گزارشات را نگه‌داري کنيد، يک برنامه‌ي زمانبندي براي بازرسي داشته باشيد، خطرات احتمالي را گزارش کنيد و به کارکنان لزوم استمرار انجام فعاليت‌هاي ايمني و بهداشتي را گوشزد کنيد. اهداف و انتظاراتي تعيين کنيد و ارزيابيهاي خود را بر مبناي اين اهداف انجام دهيد.
گري مي‌گويد: «مسائل و مشکلات مربوط به فعاليت‌هاي ايمني و بهداشتي، بسيار معمول هستند و به راحتي مي‌توان آنها را برطرف نمود. فقط نياز به پافشاري و صرف وقت دارد.»
برگرفته از: safetyandhealthmagazine.com

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي برگزاري جلسات موثر به روش اساتيد هاروارد
جلسات کاري را تبديل به ابزار موفقيت خود کنيد

8000تومان



استخدام افراد جديد هيچ‌وقت کار ساده‌اي نيست. استخدام يک شخص براي يک موقعيت شغلي کليدي مانند مدير اجرايي، احتمالا يکي از مشکل‌ترين کارهايي است که به عنوان رهبر يک گروه انجام مي‌دهيد.
ديويد اي. پري (David E. Perry)، يکي از نويسندگان کتاب «استخدام بهترين‌ها: چگونه تيم رويايي خود را بسازيد و رقبا را از ميدان به‌ در کنيد» و متخصصي با بيش از سي سال تجربه که نشريات به او لقب «استخدام‌کننده‌ي خبره» داده‌اند، مي‌گويد: «بيشتر تصميماتي که براي کسب‌وکارتان مي‌گيريد، کوچک هستند. مثلا يک فروش يا معامله، به تنهايي ارزش زيادي براي يک کسب‌وکار کوچک به همراه ندارد، حتي شکست خوردن در يک معامله هم ضرر زيادي به آن کسب‌وکار نمي‌رساند. اما استخدام يک مدير اجرايي فرق مي‌کند، زيرا مي‌تواند باعث پيروزي يا شکست يک سازمان شود.» در اين مقاله با ?? نکته‌ي هوشمندانه براي استخدام بهترين‌ها، آشنا مي‌شويد.

او همچنين مي‌افزايد: «يک کارمند عالي با افزايش فروش، تقويت توليد، يافتن بازارها و جهت‌يابي‌هاي جديد و حتي خلق نوآوري‌هايي مي‌تواند سطح شرکت شما را تا اندازه‌ي زيادي ارتقا دهد. از سوي ديگر، استخدام فرد نامناسب مي‌تواند آسيب‌هايي جبران‌ناپذيري به کسب‌وکارهاي کوچک وارد کند.»

حالا حتي اگر مورادي را که اشاره شد کنار بگذاريم، شرايط سخت بازار نيروي کار امروز هم بايد در نظر بگيريم، بازاري که در آن براي جذب نيروهاي با استعداد با چنگ و دندان در آن رقابت مي‌شود. به همين دليل شرکت‌هاي بزرگ با منابع مالي فراوان، مبالغ زيادي به مؤسسات استعداد يابي مديريتي مي‌پردازند، به اين اميد که افراد مستعدي را بيابند که بتوانند به رشد شرکت‌هايشان کمک کنند. حالا اگر شما پول کافي براي مراجعه به يک مؤسسه‌ي استعداد يابي بزرگ را نداشته باشيد چه؟ پِري در پاسخ به اين سؤال مي‌گويد: «شما مي‌توانيد خيلي از کارهايي را که يک مؤسسه‌ي کاريابي برايتان انجام مي‌دهد، خودتان انجام دهيد. اگر گام‌هاي زير را دنبال کنيد، پس از آن هر بار شانس خود را براي استخدام برنده‌ها به طور خارق‌العاده‌اي افزايش مي‌دهيد.»
?. براي موقعيت شغلي مورد نظرتان يک پروفايل بسازيد
پري معتقد است استخدام يک مدير اجرايي نوعي سرمايه‌گذاري به حساب مي‌آيد و هر سرمايه‌گذاري‌اي بايد با بازدهي که دارد سنجيده شود. صاحبان کسب‌وکار به جذب پرسنل به چشم يک روند ساده براي توسعه‌ي شرکت نگاه مي‌کنند. اما او مي‌گويد با استخدام يک مدير اجرايي نيز بايد مانند ساير سرمايه‌گذاري‌ها برخورد شود و منافعي که از آن به دست مي‌آيد، به خوبي سنجيده شوند.
با در نظر داشتن اين نکته، يک «پروفايل موقعيت» يا «پروفايل موفقيت» تهيه کنيد که نقش مدير اجرايي و منافع تجاري‌اي را که آن شخص در آن نقش بايد به دست آورد، به وضوح مشخص کنيد -اين چيزي است که پري به عنوان «شرح وظايف در سطح بالا» از آن ياد مي‌کند.
او مي‌گويد: «نقش‌هايي در سطح مدير اجرايي هميشه به استراتژي‌ها گره خورده‌اند. براي اين که بفهميم چه کسي را استخدام کنيم، لازم است به روشني بدانيم که يک مدير اجرايي چگونه و چقدر در سود و زيان اثرگذار خواهد بود.» با در نظر گرفتن اين نکته، پروفايل موقعيت بايد به دقت نشان دهد که اميدواريد اين استخدام جديد چه منافعي را براي کسب‌وکارتان به وجود آورد. در ادامه، اين مستندسازي، يک چک‌ليست در اختيار شما مي‌گذارد که در تصميم‌گيري براي استخدام فرد مناسب کمک‌تان خواهد کرد. پري در اين باره مي‌گويد: «با اين کار، تصميم‌گيري براي استخدام‌ها به نيازهاي کسب‌وکارتان بستگي خواهد داشت، نه به گزينه‌هاي موجود.»

?. ياد بگيريد افرادي را که به دنبال شغل نيستند، پيدا کنيد
دنيا يک بازار براي نمايش استعدادهاي بزرگ است. پري مي‌گويد: «بهترين مديران به دنبال شما نمي‌گردند، چرا که در حال حاضر جايي مشغول به کار هستند -و يقينا شغل‌هاي خوبي هم دارند- و همچنين آنها به صورت آنلاين هم دنبال کار نيستند. در حقيقت، بهترين گزينه‌ها به ندرت در جست‌وجوي کار هستند.»
او توضيح مي‌دهد که «شما به عنوان دارنده‌ي يک کسب‌وکار کوچک، مي‌خواهيد بهترين گزينه‌ي موجود را پيدا کنيد، نه صرفا بهترين کسي که دنبال کار مي‌گردد.» با توجه به اين نکته، او توصيه مي‌کند که «با مهارت تمام به دنبال کساني باشيد که براي رقباي شما کار مي‌کنند. يک گروه از بهترين افرادتان را براي شکار کردن آنها بسيج کنيد.»
?. واقعيت را بپذيريد
پري مي‌گويد: «چالش شما اين است که بهترين مديران را قانع کنيد که براي کار به شرکت شما بيايند و پس از آن قانع‌شان کنيد براي شما کار کنند.» پس پيش از آن که شروع به استخدام افراد جديد کنيد، چند سؤال مهم از خودتان بپرسيد: آيا شرکت شما توانايي راضي کردن بهترين‌ها را دارد؟ آيا تيم مديران خودتان از اين گونه استخدام‌هاي آينده‌دار حمايت مي‌کند؟ و صادقانه از خودتان بپرسيد، اگر خودتان بوديد، اين شغل را قبول مي‌کرديد؟ اگر پاسخ هر کدام از اين پرسش‌ها منفي است، پيش از استخدام‌هاي جديد، بايد کمي اصلاحات انجام دهيد.
?. به آگهي‌هاي شغلي يا روابط شخصي بسنده نکنيد
پري به اين نکته نيز اشاره مي‌کند که اگر فردي خودش دنبال شغل جديد نمي‌گردد، شما نمي‌توانيد بفهميد که آن فرد در دسترس هست يا نه. همچنين احتمال اينکه آنها آگهي استخدام شما را ببينند، نيز بسيار کم است. او مي‌گويد: «بنابراين برندينگ يعني همه چيز.»
شما پروفايل برندتان را در ديدگاه خريداران آينده‌نگر چگونه ارتقا مي‌دهيد؟ پري توصيه مي‌کند که «پول‌تان را خرج مقاله‌هاي خوب در مجله‌هاي تجاري کنيد. اگر شرکت‌تان را در موقعيت پيشتاز قرار دهيد، آن افراد پيدايتان مي‌کنند. يک صفحه براي شرکت‌تان در لينکدين بسازيد و پيشنهادهايتان را در قالب فرصت‌هايي براي کساني که بهترين گزينه براي کسب‌وکارتان هستند، نمايش دهيد. اين اقدامات، کار را براي آنها ساده‌تر مي‌کند.» او همچنين به اين نکته اشاره مي‌کند که «تناسب و تطابق فرد از نظر فرهنگي با سازمان شما، به اندازه‌ي رزومه‌ي کاري‌اش حائز اهميت است.»
تبليغات

?. ارتباطات خود را گسترش دهيد

برقراري ارتباطات بهترين راه پيدا کردن افرادي است که شايد هنوز دنبال کار نمي‌گردند، همچنين شبکه‌ي ارتباطي حرفه‌اي شما ممکن است گسترده‌تر از آن باشد که فکر مي‌کنيد. پري مي‌گويد: «هم شما و هم شرکت‌تان، از قبل يک شبکه‌ي بزرگ ارتباطي از افرادي داريد که قطعا به موفقيت شما علاقه‌مند هستند.» اين شبکه، وکلا، بانک‌داران، حسابداران، سرمايه‌گذاران خطرپذير (VC) يا ساير سرمايه‌گذاران، تأمين‌کننده‌ها، مشتريان وفادار و انجمن‌هاي تجاري صنعت شما را شامل مي‌شود.
او توصيه مي‌کند که «اگر به دنبال يک استخدام عالي هستيد، با همه‌ي موارد گفته شده در بالا و حتي بيش از آن، تماس بگيريد. هنگامي که از طريق مناسبي با آنها ارتباط برقرار کنيد، معمولا خوشحال مي‌شوند که کمک‌تان کنند. همچنين، آنها اغلب بر اساس شايستگي و فاکتورهاي ديگر، مي‌دانند که با چه کساني تماس نگيرند.» از ارتباطات گسترده‌ي خود براي جمع‌آوري تمامي اين اطلاعات ارزشمند استفاده کنيد.
?. آماده‌ي درخواست از گزينه‌هاي مناسب در زمان مناسب باشيد
پري مي‌گويد: «مؤسسات استعداد يابي به صورت تمام‌وقت با مستعدترين مديران يک صنعت کار مي کنند. ما مي‌دانيم آنها چه کساني هستند، کجا هستند و به چه چيزي علاقه دارند. در زمان مناسب براي هر دو طرف، ما کمک‌تان مي‌کنيم که با آنها ارتباط برقرار کنيد و استخدامشان کنيد.»
اگر بخواهيد خودتان مؤسسه‌ي استعداد يابي خودتان باشيد، همين روش را امتحان کنيد. يکي از افراد ارشدتان را براي شناسايي بهترين استعدادها در صنعت‌تان اختصاص دهيد تا مراقب اين باشد که بهترين کارکنان رقبايتان چه زماني قصد ايجاد تغيير دارند، براي نمونه، موقعي که سهام‌ها واگذار مي‌شوند، موقعي که محصولات جديد با تاخير نسبت به ساير رقبا وارد بازار مي‌شود، يا زماني که تغييراتي در سطح مديريت ارشد شرکت‌هاي رقيب اتفاق افتاده باشد، بهترين زمان براي شکار استعدادهاي رقبا است. همچنين فروش قسمت اعظم سهام شرکت که اخيرا اتفاق افتاده يا به زودي انجام مي‌شود، فرصتي درخشان براي جذب اين نيروها است.»
?. برند شخصي‌تان را تقويت کنيد

ساختن برند شرکت‌تان خيلي هم عالي است اما در کنار آن بايد برند شخصي و رويت‌پذيري خود را نيز بهبود دهيد، چرا که اين خودش يک ابزار قدرتمند براي استخدام افراد جديد است. پري توصيه مي‌کند که «سعي کنيد در نمايشگاه‌هاي تجاري يا گروه‌هاي کسب‌وکار محلي سخنراني کنيد و در نشريات مربوط به کسب‌و‌کارتان مطلب بنويسيد. حقيقت اين است که صاحبان محبوب‌ترين کسب‌وکارها، همواره روزمه‌هاي ناخواسته‌ي زيادي دريافت مي‌کنند. چرا که همه‌ي بازيکنان دوست دارند در يک تيم ليگ برتر بازي کنند!» سريع‌ترين راه براي ساخت کسب‌وکارتان، در اختيار داشتن مديراني است که باور داشته باشند شما بهترين هستيد و همچنين اعتقاد داشته باشند که شما اين توان را داريد که آنها را به سطح بالاتري ارتقا دهيد. در واقع اگر برند شخصي‌تان افتضاح باشد، اعتماد کردن به شما به همان اندازه سخت مي‌شود.
?. فهرستي از استخدامي‌هاي بالقوه داشته باشيد
پري مي‌گويد: «صاحبان کسب‌وکارهاي کوچک بايد همواره در حال ارزيابي و متعادل‌سازي نقاط قوت و ضعف تيمشان باشند. مدت‌ها پيش از آنکه نياز به استخدام کسي براي يک موقعيت کليدي پيدا کنيد، بايد در حال پر کردن نيمکت ذخيره‌تان باشيد. تلاش براي ملاقات با نيم دوجين آدم تازه در هر همايش يا گردهمايي مربوط به زمينه‌ي کسب‌و‌کارتان کار بسيار ساده‌اي است. همچنين بايد مسئول منابع انساني‌تان را براي از قبل پيدا کردن اين آدم‌هاي جديد، به چالش بکشيد.»
هنگامي که گزينه‌هاي بالقوه را پيدا کرديد، بهترين‌هايشان را دنبال کنيد. پري مي‌گويد: «يک روش مناسب براي اين کار اين است که در لينکدين با آنها ارتباط برقرار کنيد. همچنين فهرست اسامي شرکت‌کنندگان کنفرانس‌ها و نمايشگاه‌هاي تجاري را هميشه نگه داريد و با تمام کساني که براي فرصت‌هاي شغلي‌اي که قبلا لازم نبودند، به شما درخواست داده‌اند، دورادور در تماس باشيد.»
?. اول بفروشيد، بعد بخريد
پيش از اينکه بخواهيد تصميم بگيريد شخصي را استخدام کنيد يا نه، اول بايد او را متمايل کنيد که بخواهد براي شما کار کند. پري در اين خصوص مي‌گويد: «تعداد کمي از صاحبان کسب‌وکار واقعا تلاش مي‌کنند که موقعيت شغلي شرکت‌شان را به خوبي به افراد مورد نظرشان نشان دهند -بقيه به سادگي فرض مي‌کنند که همه به اندازه‌ي خود آنها، شيفته‌ي اين موقعيت شغلي هستند.»
شما اين اشتباه را نکنيد. براي نمايش شرکت‌تان به کانديداها وقت بگذاريد و برايشان توضيح دهيد که چرا فکر مي‌کنيد شرکت‌تان فوق‌العاده است؛ همان‌گونه که براي سرمايه‌گذاران‌تان وقت مي‌گذاريد. اگر خوب فکر کنيد، متوجه مي‌شويد که يک مدير اجرايي مستعد که در ميان خيل کارفرمايان شما را انتخاب کرده، روي شما و کارتان حساب باز کرده است، به همان اندازه که يک سرمايه‌گذار ممکن است روي شما حساب کند.
پري ادامه مي‌دهد: «از آنجا که افراد، صرفا به خاطر دلايل مالي شغل‌شان را عوض نمي‌کنند، وسوسه‌ي مالي که بيش‌تر شرکت‌ها براي جذب افراد از آن استفاده مي‌کنند، در مورد مديران اجرايي جواب نمي‌دهد. آنها به خاطر چالش‌هاي بزرگ‌تر و فرصت بازي براي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *