برای، این، یک، باید، می‌گوید:

دانلود پایان نامه

چیدمانی در ذهن خود طرح کنید که کارکنان هنگام رفت‌و‌آمد در معرض خطر قرار نگیرند.»
?. به‌هم‌ریختگی‌ها را مرتب نمایید

از نظر گری، محیط کار به‌هم‌ریخته می‌تواند منجر به مشکلات ارگونومی و مصدومیت شود چرا که کارکنان فضای کمتری برای حرکت دارند.
او می‌گوید: «وقتی جایی به‌هم‌ریخته باشد، احتمال مصدومیت‌های بریدگی و جراحت بالا می‌رود. در این صورت شما آنقدر فضا برای راه‌اندازی درست ایستگاه کاری خود و جابجایی در محیط نخواهید داشت. در این شرایط کارکنان باید هر لحظه برای عبور از جایی به خودشان پیچ و خم بدهند.»
اداره‌‌ی پرداخت غرامت کارکنان ایالت اوهایو پیشنهاد می‌کند که کارکنان پس از استفاده از ابزارها و سایر مواد، آنها را سر جای خود بگذارند و مواد غیرقابل استفاده را دفع کنند.
ابزارها و مواد را از راهروها، خروجی‌های اضطراری، تابلوهای برق و درب‌ها جمع کنید و محیط را مرتب نمایید. سطل‌های زباله را پیش از سرریز شدن خالی کنید.
?. مواد را به درستی انبار کنید

بر اساس استاندارد جابجایی، انبار، استفاده و دفع مواد (OSHA (1926.250، در محل‌های انبار نباید موادی انباشته شوند که خطر انفجار، آتش‌سوزی یا انتشار سم را به همراه دارند.
به گفته‌ی اریکو، اشتباهی که بعضی از کارکنان مرتکب می‌شوند این است که نردبان‌های انبار یا سایر اقلام را در کابینت‌های برق می‌گذارند، این کار علاوه بر این که خلاف قوانین OSHA است، تابلوی برق را مسدود می‌کند و ممکن است باعث آتش‌سوزی شود.
او می‌گوید: «من چنین مشکلی را در محیط‌های دیگر هم دیده‌ام. باعث شگفتی است که کارفرمایان اصلا به این مشکلات توجهی ندارند. توجه آنها به محیط تولید، محل‌های نگهداری، انبار یا سایر مکان‌های ذخیره‌سازی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا همین‌ها هستند که باعث بروز مشکلات ذخیره‌سازی و انبارش می‌گردند.»
مواد و تجهیزات استفاده‌نشده را باید دور از دسترس کارکنان انبار کرد. بر اساس قوانین CCOHS، نباید از محیط کار برای ذخیره‌سازی و انبار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر چیزی را پس از استفاده، مجددا به جای خود بازگردانید.
آرنهولز توصیه می‌کند که قرار دادن فضای ذخیره‌سازی در نزدیکی کارکنان آنها را تشویق به استفاده از آن می‌نماید.
او می‌گوید: «مرتب نگه داشتن محیط کار و بازگرداندن ابزارها سر جای خود، مسئولیت همه‌ی کارکنان است. فضای انبار در صورت قابل استفاده بودن، باید به گونه‌ای طراحی شود که برای استفاده از آن نیاز به بلندکردن بارهای سنگین یا کش آمدن نباشد. اگر برای استفاده از این فضاها لازم نباشد که مسیری طولانی طی نمود، آنگاه از آنها استفاده‌ی بیشتری خواهد شد. در غیر این صورت کارکنان به جای بازگرداندن مواد یا ابزار، آنها را برای مدتی نزد خود نگه می‌دارند.»
?. از ابزارها و تجهیزات ایمنی شخصی استفاده کنید و آنها را مورد بازرسی قرار دهید

بر طبق مشاهده‌ی اریکو، بیشتر پرونده‌های غرامت کارکنان برای کسانی تشکیل شده است که از تجیهزات ایمنی شخصی هنگام تمیزکاری استفاده نکرده‌اند و دچار جراحت و مصدومیت شده‌اند.
گری می‌گوید: «هنگام تمیزکاری محیط کار، از تجهیزات ایمنی شخصی مثل کفش‌های جلوبسته و عینک ایمنی استفاده کنید. با توجه به ریسک‌ها و خطرات ممکن، در مورد نوع لباس ایمنی که باید بپوشید تصمیم‌گیری نمایید.»
بر اساس قوانین CCOHS، به طور منظم ابزارها را بازرسی، تمیز و ترمیم کنید. هرگونه ابزار معیوب را از محیط کار دور بریزید.
?. میزان تکرار فعالیت‌های ایمنی و بهداشتی را مشخص نمایید

همه‌ی کارکنان باید در فعالیت‌های ایمنی و بهداشتی به ویژه مرتب‌سازی محیط کار شرکت کنند، خطرات ایمنی را گزارش دهند و ترشحات و قطرات ریخته شده را تمیز نمایند.
آرنهولز می‌گوید: «هر کارگری باید در این فعالیت‌ها نقشی ایفا نماید و در صورت وجود مشکل آن را گزارش دهد.»
پیش از پایان شیفت، کارکنان باید محیط کار خود را بازرسی و تمیز کنند و مواد غیرقابل استفاده را دور بریزند. این کار می‌تواند زمان لازم برای تمیزکاری در دفعات بعدی را کاهش دهد.
میزان تولید خرده‌ریزه‌ها یا مواد آلوده در محیط کار می‌تواند میزان تکرار فعالیت‌های مربوط به ایمنی و بهداشتی را مشخص نماید. به نظر نورتون، یک شرکت باید ترکیبی از تمیزکاری کلی و مفصل و تمیزکاری سبک و پرتکرار شامل رفت‌و‌روب و پاک‌سازی ترشحات را در برنامه‌ی خود قرار دهد.
??. قوانین مدوّن تهیه نمایید

برای رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار، قوانین کارآمد وضع کنید. کارشناسان بر سر لزوم تدوین سیاست‌های ایمنی و بهداشتی اتفاق‌نظر دارند. به گفته‌ی نورتون، بدین ترتیب، چنین فعالیت‌هایی شکل رسمی و تعریف‌شده به خود می‌گیرند. برنامه‌‌های مدوّن می‌توانند مشخص نمایند که باید از چه شوینده، ابزار یا روشی استفاده نمود.
نورتون می‌افزاید: «ما در تحقیقات خود متوجه شکاف‌های فراوانی در اثربخشی تمیز‌کاری کف محیط کار شده‌ایم. کف زمین معمولا نادیده گرفته می‌شود. به همین علت است که ما فکر می‌کنیم نوشتن بخشی از برنامه و تعریف دوره‌ی آموزشی برای کارکنان به منظور آشنایی و دنبال نمودن رویه‌های مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.»
??. تفکر درازمدت داشته باشید

فعالیت‌های ایمنی و بهداشتی، تدابیر یک باره نیستند و باید به همراه نظارت و ارزیابی ادامه پیدا کنند. اسناد و گزارشات را نگه‌داری کنید، یک برنامه‌ی زمانبندی برای بازرسی داشته باشید، خطرات احتمالی را گزارش کنید و به کارکنان لزوم استمرار انجام فعالیت‌های ایمنی و بهداشتی را گوشزد کنید. اهداف و انتظاراتی تعیین کنید و ارزیابیهای خود را بر مبنای این اهداف انجام دهید.
گری می‌گوید: «مسائل و مشکلات مربوط به فعالیت‌های ایمنی و بهداشتی، بسیار معمول هستند و به راحتی می‌توان آنها را برطرف نمود. فقط نیاز به پافشاری و صرف وقت دارد.»
برگرفته از: safetyandhealthmagazine.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی برگزاری جلسات موثر به روش اساتید هاروارد
جلسات کاری را تبدیل به ابزار موفقیت خود کنید

8000تومان



استخدام افراد جدید هیچ‌وقت کار ساده‌ای نیست. استخدام یک شخص برای یک موقعیت شغلی کلیدی مانند مدیر اجرایی، احتمالا یکی از مشکل‌ترین کارهایی است که به عنوان رهبر یک گروه انجام می‌دهید.
دیوید ای. پری (David E. Perry)، یکی از نویسندگان کتاب «استخدام بهترین‌ها: چگونه تیم رویایی خود را بسازید و رقبا را از میدان به‌ در کنید» و متخصصی با بیش از سی سال تجربه که نشریات به او لقب «استخدام‌کننده‌ی خبره» داده‌اند، می‌گوید: «بیشتر تصمیماتی که برای کسب‌وکارتان می‌گیرید، کوچک هستند. مثلا یک فروش یا معامله، به تنهایی ارزش زیادی برای یک کسب‌وکار کوچک به همراه ندارد، حتی شکست خوردن در یک معامله هم ضرر زیادی به آن کسب‌وکار نمی‌رساند. اما استخدام یک مدیر اجرایی فرق می‌کند، زیرا می‌تواند باعث پیروزی یا شکست یک سازمان شود.» در این مقاله با ?? نکته‌ی هوشمندانه برای استخدام بهترین‌ها، آشنا می‌شوید.

او همچنین می‌افزاید: «یک کارمند عالی با افزایش فروش، تقویت تولید، یافتن بازارها و جهت‌یابی‌های جدید و حتی خلق نوآوری‌هایی می‌تواند سطح شرکت شما را تا اندازه‌ی زیادی ارتقا دهد. از سوی دیگر، استخدام فرد نامناسب می‌تواند آسیب‌هایی جبران‌ناپذیری به کسب‌وکارهای کوچک وارد کند.»

حالا حتی اگر مورادی را که اشاره شد کنار بگذاریم، شرایط سخت بازار نیروی کار امروز هم باید در نظر بگیریم، بازاری که در آن برای جذب نیروهای با استعداد با چنگ و دندان در آن رقابت می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ با منابع مالی فراوان، مبالغ زیادی به مؤسسات استعداد یابی مدیریتی می‌پردازند، به این امید که افراد مستعدی را بیابند که بتوانند به رشد شرکت‌هایشان کمک کنند. حالا اگر شما پول کافی برای مراجعه به یک مؤسسه‌ی استعداد یابی بزرگ را نداشته باشید چه؟ پِری در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «شما می‌توانید خیلی از کارهایی را که یک مؤسسه‌ی کاریابی برایتان انجام می‌دهد، خودتان انجام دهید. اگر گام‌های زیر را دنبال کنید، پس از آن هر بار شانس خود را برای استخدام برنده‌ها به طور خارق‌العاده‌ای افزایش می‌دهید.»
?. برای موقعیت شغلی مورد نظرتان یک پروفایل بسازید
پری معتقد است استخدام یک مدیر اجرایی نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید و هر سرمایه‌گذاری‌ای باید با بازدهی که دارد سنجیده شود. صاحبان کسب‌وکار به جذب پرسنل به چشم یک روند ساده برای توسعه‌ی شرکت نگاه می‌کنند. اما او می‌گوید با استخدام یک مدیر اجرایی نیز باید مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها برخورد شود و منافعی که از آن به دست می‌آید، به خوبی سنجیده شوند.
با در نظر داشتن این نکته، یک «پروفایل موقعیت» یا «پروفایل موفقیت» تهیه کنید که نقش مدیر اجرایی و منافع تجاری‌ای را که آن شخص در آن نقش باید به دست آورد، به وضوح مشخص کنید -این چیزی است که پری به عنوان «شرح وظایف در سطح بالا» از آن یاد می‌کند.
او می‌گوید: «نقش‌هایی در سطح مدیر اجرایی همیشه به استراتژی‌ها گره خورده‌اند. برای این که بفهمیم چه کسی را استخدام کنیم، لازم است به روشنی بدانیم که یک مدیر اجرایی چگونه و چقدر در سود و زیان اثرگذار خواهد بود.» با در نظر گرفتن این نکته، پروفایل موقعیت باید به دقت نشان دهد که امیدوارید این استخدام جدید چه منافعی را برای کسب‌وکارتان به وجود آورد. در ادامه، این مستندسازی، یک چک‌لیست در اختیار شما می‌گذارد که در تصمیم‌گیری برای استخدام فرد مناسب کمک‌تان خواهد کرد. پری در این باره می‌گوید: «با این کار، تصمیم‌گیری برای استخدام‌ها به نیازهای کسب‌وکارتان بستگی خواهد داشت، نه به گزینه‌های موجود.»

?. یاد بگیرید افرادی را که به دنبال شغل نیستند، پیدا کنید
دنیا یک بازار برای نمایش استعدادهای بزرگ است. پری می‌گوید: «بهترین مدیران به دنبال شما نمی‌گردند، چرا که در حال حاضر جایی مشغول به کار هستند -و یقینا شغل‌های خوبی هم دارند- و همچنین آنها به صورت آنلاین هم دنبال کار نیستند. در حقیقت، بهترین گزینه‌ها به ندرت در جست‌وجوی کار هستند.»
او توضیح می‌دهد که «شما به عنوان دارنده‌ی یک کسب‌وکار کوچک، می‌خواهید بهترین گزینه‌ی موجود را پیدا کنید، نه صرفا بهترین کسی که دنبال کار می‌گردد.» با توجه به این نکته، او توصیه می‌کند که «با مهارت تمام به دنبال کسانی باشید که برای رقبای شما کار می‌کنند. یک گروه از بهترین افرادتان را برای شکار کردن آنها بسیج کنید.»
?. واقعیت را بپذیرید
پری می‌گوید: «چالش شما این است که بهترین مدیران را قانع کنید که برای کار به شرکت شما بیایند و پس از آن قانع‌شان کنید برای شما کار کنند.» پس پیش از آن که شروع به استخدام افراد جدید کنید، چند سؤال مهم از خودتان بپرسید: آیا شرکت شما توانایی راضی کردن بهترین‌ها را دارد؟ آیا تیم مدیران خودتان از این گونه استخدام‌های آینده‌دار حمایت می‌کند؟ و صادقانه از خودتان بپرسید، اگر خودتان بودید، این شغل را قبول می‌کردید؟ اگر پاسخ هر کدام از این پرسش‌ها منفی است، پیش از استخدام‌های جدید، باید کمی اصلاحات انجام دهید.
?. به آگهی‌های شغلی یا روابط شخصی بسنده نکنید
پری به این نکته نیز اشاره می‌کند که اگر فردی خودش دنبال شغل جدید نمی‌گردد، شما نمی‌توانید بفهمید که آن فرد در دسترس هست یا نه. همچنین احتمال اینکه آنها آگهی استخدام شما را ببینند، نیز بسیار کم است. او می‌گوید: «بنابراین برندینگ یعنی همه چیز.»
شما پروفایل برندتان را در دیدگاه خریداران آینده‌نگر چگونه ارتقا می‌دهید؟ پری توصیه می‌کند که «پول‌تان را خرج مقاله‌های خوب در مجله‌های تجاری کنید. اگر شرکت‌تان را در موقعیت پیشتاز قرار دهید، آن افراد پیدایتان می‌کنند. یک صفحه برای شرکت‌تان در لینکدین بسازید و پیشنهادهایتان را در قالب فرصت‌هایی برای کسانی که بهترین گزینه برای کسب‌وکارتان هستند، نمایش دهید. این اقدامات، کار را برای آنها ساده‌تر می‌کند.» او همچنین به این نکته اشاره می‌کند که «تناسب و تطابق فرد از نظر فرهنگی با سازمان شما، به اندازه‌ی رزومه‌ی کاری‌اش حائز اهمیت است.»
تبلیغات

?. ارتباطات خود را گسترش دهید

برقراری ارتباطات بهترین راه پیدا کردن افرادی است که شاید هنوز دنبال کار نمی‌گردند، همچنین شبکه‌ی ارتباطی حرفه‌ای شما ممکن است گسترده‌تر از آن باشد که فکر می‌کنید. پری می‌گوید: «هم شما و هم شرکت‌تان، از قبل یک شبکه‌ی بزرگ ارتباطی از افرادی دارید که قطعا به موفقیت شما علاقه‌مند هستند.» این شبکه، وکلا، بانک‌داران، حسابداران، سرمایه‌گذاران خطرپذیر (VC) یا سایر سرمایه‌گذاران، تأمین‌کننده‌ها، مشتریان وفادار و انجمن‌های تجاری صنعت شما را شامل می‌شود.
او توصیه می‌کند که «اگر به دنبال یک استخدام عالی هستید، با همه‌ی موارد گفته شده در بالا و حتی بیش از آن، تماس بگیرید. هنگامی که از طریق مناسبی با آنها ارتباط برقرار کنید، معمولا خوشحال می‌شوند که کمک‌تان کنند. همچنین، آنها اغلب بر اساس شایستگی و فاکتورهای دیگر، می‌دانند که با چه کسانی تماس نگیرند.» از ارتباطات گسترده‌ی خود برای جمع‌آوری تمامی این اطلاعات ارزشمند استفاده کنید.
?. آماده‌ی درخواست از گزینه‌های مناسب در زمان مناسب باشید
پری می‌گوید: «مؤسسات استعداد یابی به صورت تمام‌وقت با مستعدترین مدیران یک صنعت کار می کنند. ما می‌دانیم آنها چه کسانی هستند، کجا هستند و به چه چیزی علاقه دارند. در زمان مناسب برای هر دو طرف، ما کمک‌تان می‌کنیم که با آنها ارتباط برقرار کنید و استخدامشان کنید.»
اگر بخواهید خودتان مؤسسه‌ی استعداد یابی خودتان باشید، همین روش را امتحان کنید. یکی از افراد ارشدتان را برای شناسایی بهترین استعدادها در صنعت‌تان اختصاص دهید تا مراقب این باشد که بهترین کارکنان رقبایتان چه زمانی قصد ایجاد تغییر دارند، برای نمونه، موقعی که سهام‌ها واگذار می‌شوند، موقعی که محصولات جدید با تاخیر نسبت به سایر رقبا وارد بازار می‌شود، یا زمانی که تغییراتی در سطح مدیریت ارشد شرکت‌های رقیب اتفاق افتاده باشد، بهترین زمان برای شکار استعدادهای رقبا است. همچنین فروش قسمت اعظم سهام شرکت که اخیرا اتفاق افتاده یا به زودی انجام می‌شود، فرصتی درخشان برای جذب این نیروها است.»
?. برند شخصی‌تان را تقویت کنید

ساختن برند شرکت‌تان خیلی هم عالی است اما در کنار آن باید برند شخصی و رویت‌پذیری خود را نیز بهبود دهید، چرا که این خودش یک ابزار قدرتمند برای استخدام افراد جدید است. پری توصیه می‌کند که «سعی کنید در نمایشگاه‌های تجاری یا گروه‌های کسب‌وکار محلی سخنرانی کنید و در نشریات مربوط به کسب‌و‌کارتان مطلب بنویسید. حقیقت این است که صاحبان محبوب‌ترین کسب‌وکارها، همواره روزمه‌های ناخواسته‌ی زیادی دریافت می‌کنند. چرا که همه‌ی بازیکنان دوست دارند در یک تیم لیگ برتر بازی کنند!» سریع‌ترین راه برای ساخت کسب‌وکارتان، در اختیار داشتن مدیرانی است که باور داشته باشند شما بهترین هستید و همچنین اعتقاد داشته باشند که شما این توان را دارید که آنها را به سطح بالاتری ارتقا دهید. در واقع اگر برند شخصی‌تان افتضاح باشد، اعتماد کردن به شما به همان اندازه سخت می‌شود.
?. فهرستی از استخدامی‌های بالقوه داشته باشید
پری می‌گوید: «صاحبان کسب‌وکارهای کوچک باید همواره در حال ارزیابی و متعادل‌سازی نقاط قوت و ضعف تیمشان باشند. مدت‌ها پیش از آنکه نیاز به استخدام کسی برای یک موقعیت کلیدی پیدا کنید، باید در حال پر کردن نیمکت ذخیره‌تان باشید. تلاش برای ملاقات با نیم دوجین آدم تازه در هر همایش یا گردهمایی مربوط به زمینه‌ی کسب‌و‌کارتان کار بسیار ساده‌ای است. همچنین باید مسئول منابع انسانی‌تان را برای از قبل پیدا کردن این آدم‌های جدید، به چالش بکشید.»
هنگامی که گزینه‌های بالقوه را پیدا کردید، بهترین‌هایشان را دنبال کنید. پری می‌گوید: «یک روش مناسب برای این کار این است که در لینکدین با آنها ارتباط برقرار کنید. همچنین فهرست اسامی شرکت‌کنندگان کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری را همیشه نگه دارید و با تمام کسانی که برای فرصت‌های شغلی‌ای که قبلا لازم نبودند، به شما درخواست داده‌اند، دورادور در تماس باشید.»
?. اول بفروشید، بعد بخرید
پیش از اینکه بخواهید تصمیم بگیرید شخصی را استخدام کنید یا نه، اول باید او را متمایل کنید که بخواهد برای شما کار کند. پری در این خصوص می‌گوید: «تعداد کمی از صاحبان کسب‌وکار واقعا تلاش می‌کنند که موقعیت شغلی شرکت‌شان را به خوبی به افراد مورد نظرشان نشان دهند -بقیه به سادگی فرض می‌کنند که همه به اندازه‌ی خود آنها، شیفته‌ی این موقعیت شغلی هستند.»
شما این اشتباه را نکنید. برای نمایش شرکت‌تان به کاندیداها وقت بگذارید و برایشان توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید شرکت‌تان فوق‌العاده است؛ همان‌گونه که برای سرمایه‌گذاران‌تان وقت می‌گذارید. اگر خوب فکر کنید، متوجه می‌شوید که یک مدیر اجرایی مستعد که در میان خیل کارفرمایان شما را انتخاب کرده، روی شما و کارتان حساب باز کرده است، به همان اندازه که یک سرمایه‌گذار ممکن است روی شما حساب کند.
پری ادامه می‌دهد: «از آنجا که افراد، صرفا به خاطر دلایل مالی شغل‌شان را عوض نمی‌کنند، وسوسه‌ی مالی که بیش‌تر شرکت‌ها برای جذب افراد از آن استفاده می‌کنند، در مورد مدیران اجرایی جواب نمی‌دهد. آنها به خاطر چالش‌های بزرگ‌تر و فرصت بازی برای

این نوشته در مقالات ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *