مقالات

برای، این، یا، روی، کنید

دانلود پایان نامه

قالب بیانیه ماموریت و یا طرح کسب و کار ارائه شده باشد، برخورداری از چشم‌انداز، مأموریت و استراتژی‌ای کاملاً شفاف، باعث می‌شود استارتاپ در تمام مراحل رشد و نموش مسیری مشخص را طی کند. بعلاوه، این امر باعث خواهد شد تا نیرو و سرمایه به سمت استارتاپ جذب شوند.
با این وجود، نباید در باد چشم‌انداز و ماموریت و استراتژی خوابید و از تغییر گریزان بود. هر کارآفرینی باید در وسط میدان بایستد و انعطاف پذیر باشد. بازار همیشه در حال تغییر است. به همین دلیل باید یک چشم‌تان به گرایش‌های جدید باشد و برای تطبیق دادن خود با آینده اراده خوبی داشته باشید.
بهترین محصول را بسازید

خیلی از استارتاپ‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که قبل از تولید محصولشان، دنبال سرمایه گذار می‌گردند. معنی این کار این است که به جای برطرف کردن عیب و ایرادهای محصول، دارند وقتشان را به مذاکره کردن با سرمایه گذارها می‌گذرانند.
اگر محصول خیلی خوبی بسازید، نه تنها مشتری‏‌ها دورش حلقه می‌زنند، بلکه سرمایه گذارها هم با سر به سراغتان می‌آیند. در اصل، اگر سرمایه گذارها ببینند که محصول یا خدماتی عرضه می‌شود و مردم برای خرید یا استفاده از آن صف کشیده‌اند، خیلی مشتاق‌تر خواهند شد تا پولشان را در آن استارتاپ بکارند.
همیشه یادتان باشد به موقع و برای دلایل صحیح دنبال جمع کردن سرمایه برای استارتاپ بروید. اگر برای به راه انداختن کمپین بازاریابی محتوا نیازی به سرمایه ندارید، خیلی سریع قرار ملاقاتی که با فلان سرمایه گذار گذاشته‌اید را از توی تقویم خط بزنید و آن را موکول کنید به زمانی که برای مکان فیزیکی استارتاپ به پول احتیاج دارید.
به قلم درو هندریکس
منبع: www.inc.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی تدوین طرح کسب‌ و کار به روش اساتید هاروارد
ایده خود را به پول تبدیل کنید

8000تومان



بعد از حرف‌زدن، زبان بدن یکی از مهم‌ترین ابزار‌های ارتباطی برای رساندن منظورمان به دیگران است. اما وجه تمایز این دو زبان با هم در نشانه‌هایی خلاصه می‌شود که افراد هنگام ابراز احساسات متفاوت یا بروز هیجان به‌وسیله‌ی زبان بدن نشان می‌دهند و احساسات‌ واقعی‌شان را نمایان می‌کند چون زبان بدن برخلاف گفتار غیرارادی است و اغلب افراد نمی‌توانند آن را کنترل کنند. در این نوشته می‌خواهیم، چند نکته‌ درباره‌ی استفاده از زبان بدن برای افزایش قدرت به شما بگوییم. این نکات یاری‌تان می‌کند تا قدرتمندتر جلوه کنید؛ مخصوصا اگر لازم باشد دیگران را تحت تأثیر قرار بدهید یا با خودتان همراه کنید.

:
?? اشتباه زبان بدن که زندگی شما را نابود می‌کند
?? ترفند زبان بدن که شما را دوست‌داشتنی می‌کند
چرا زبان بدن‌ شما از آی‌کیوی‌تان کاربرد بیشتری دارد؟
اگر کسی به اندازه‌ی کافی درباره‌ی زبان بدن بداند، می‌تواند چند قدم از دیگران جلوتر باشد و با رعایت روش‌های مختلف این نوع زبان روی طرف مقابل خود تأثیر بگذارد. زبان بدن تأثیرات ویژه و انکارناپذیری روی دیگران دارد، مهارت در زبان بدن و کلام، هر دو باهم راه نفوذ شما به قلب دیگران و تأثیر روی آنها را باز می‌کند. این دقیقا همان مهارتی است که سیاستمدارن، رهبران بزرگ، مدیران و حتی سلبریتی‌ها توسط آن روی توده‌ی مردم، کارمندان و طرف‌های تجاری‌ یا طرفداران‌شان تأثیر می‌گذارند و آنها را با خود همراه می‌کنند. پس شکی نیست که شناخت روش‌های زبان بدن مخصوصا آنهایی که شخصیت اجرایی افراد را تقویت می‌کند، شما را قدرتمند‌تر نشان خواهد داد.
?. ژست مقتدرانه بگیرید

درواقع منظورمان این است وانمود کنید قدرتمند هستید تا نیمی‌ از راه را همان ابتدای مسیر رفته باشید. فیلم‌های کلاسیک سینمایی را به‌خاطر بیاورید، رئیس گروه یا همیشه پاهایش را روی میز می‌گذاشت یا هر دو دستش را پشت سرش قلاب می‌کرد تا تسلط خود روی اوضاع را نشان بدهد.

حالا نمی‌گوییم شما هم پاهایتان را روی میز بگذارید، چون خیلی ژست زیبا و مؤدبانه‌ای نیست اما می‌توانید حالت‌های دیگر را امتحان کنید؛ مثلا بایستید و دست‌هایتان را به طرفین بدن باز کنید یا روی میز بگذارید. همین‌طور می‌توانید یکی از دست‌ها یا هر دو را به کمر بزنید.
تحقیقات نشان می‌دهند، گرفتن ژستی قدرتمند و حفظ آن برای دو دقیقه یا بیشتر، سطح هورمون تستوسترون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود میزان هورمون کورتیزول که هنگام بروز استرس ترشح می‌شود، کاهش یابد.
به زبان ساده‌تر، دوستان عزیزم شما می‌توانید تا وقتی که حس می‌کنید لازم است تظاهر به قدرت کنید، حتی اگر واقعا این‌طور نباشد. این کار تا زمانی‌که به اوضاع مسلط شوید به شما کمک می‌کند.
تبلیغات

?. موانع را از میان بردارید
ازبین‌بردن موانع هنگام گفت‌وگو یا سخنرانی یکی از راه‌هایی است که هم در جلب اعتماد دیگران تأثیرگذار است و هم اعتماد‌ به نفس شما را به رخ آنها می‌کشد. این‌گونه شما به مخاطب نشان می‌دهید روشن‌فکر هستید، گوش شنوا دارید و تمام توجه‌تان به طرف مقابل است، پس برایش اهمیت قائل هستید.
هنگامی‌که قرار است با فردی رودررو صحبت کنید یا در جایی برای جمعیتی حرف بزنید، حواس‌تان باشد از قبل تمام اشیا و چیزهایی را که ممکن است مانع ارتباط مؤثر شود یا جلب توجه کند، شناسایی کنید؛ چیزهایی مثل فنجان قهوه، گلدان و حتی کاغذهای روی میز که ممکن است حواس‌تان را پرت کند یا مانع ارتباط مستقیم و رودرروی شما با فرد مقابل باشد. پس شناسایی اشیا و محیط اطراف‌تان مهم است. از طرفی هرچه اطراف‌تان خلوت‌تر باشد، آرامش بیشتری حکمفرما خواهد بود، اعتماد بیشتری در جریان است و مکالمه‌ی موفق‌تر و قدرتمندتری خواهید داشت.
?. دست بدهید

درست است که خیلی از ما از دست‌دادن خوش‌مان نمی‌آید، اما این خوشامدگویی فروتنانه یکی از ساده‌ترین راه‌های نمایش اعتمادبه‌نفس ماست. دست‌دادن همراه با یک لبخند مطمئن می‌تواند در برخورد اول بیشترین تأثیر را روی طرف مقابل بگذارد (شاید بد نباشد همین الان آداب دست دادن را یاد بگیرید). اگر دوست داشته باشید، حتی می‌توانید برای تأثیرگذاری بیشتر در اولین ملاقات با خودتان یک جعبه شکلات به طرف مقابل هدیه بدهید.
?. سعی کنید همواره لحن ملایم و تن صدای آرامی داشته باشید
اینکه حرف شما تأثیر خود را بر شنونده بگذارد، مستلزم بلندکردن صدا یا فریادزدن نیست؛ باید سعی کنید کلام‌تان محکم و باثبات باشد. آن موقع است که می‌توانید به‌خوبی در قلب و ذهن شنونده نفوذ کنید.
حواس‌تان باشد در انتهای جملات وقتی خیلی مطمئن حرف نمی‌زنید، تن صدای‌تان، غیرارادی بالا نرود. باید به این موضوع دقت کنید، چون بارها برای خود من زمانی‌که می‌خواستم جملات را با سؤالات غیرضروری آغاز کنم، این انقباض غیرارادی ماهیچه‌ها اتفاق افتاده است.
اینکه بتوانید همواره در تمام مدت سخنرانی یا گفت‌وگو تن صدایتان را آرام، باثبات و پایدار نگه دارید، اجازه می‌دهد شنونده درک درستی از شما داشته باشد و گفتار و رفتارتان کاملا فکورانه به‌نظر برسد.
?. هنگام صحبت‌کردن از دست‌هایتان استفاده کنید

شاید خیلی‌ها با این فرضیه مخالف باشند، اما به‌نظر من صحبت‌کردن با دست، شخصیت اجرایی یک سخنران یا رهبر بزرگ یا یک مدیر موفق را تقویت می‌کند.
همان‌طور که خودتان هم بارها دیده‌اید، اکثر سخنرانان یا رهبران بزرگ هنگام صحبت‌کردن خیلی به‌جا و با دقت از حرکات مناسب دست استفاده می‌کنند. اما فراموش نکنید که حرکت دست نباید تمام توجه را طوری به سمت خود بکشد که حواس شنونده را پرت کند، چون آنچه اهمیت بیشتری دارد کلام شماست.
اما اینکه حرکات دستی متمایز از ژست‌های دیگران و جذاب برای خودتان طراحی کنید، مسلما جلب توجه می‌کنید، تأثیر بیشتری روی شنونده خواهید گذاشت و در خاطرش می‌مانید.
رفتار سیاستمداران را در کمپین‌های انتخاباتی‌شان به‌خاطر بیاورید. حتما کمتر سیاستمداری را می‌شناسید که از حرکات دستش استفاده نکند یا حرکات دستی منحصربه‌فرد نداشته باشد. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که از حرکات دست باید به‌جا و به‌اندازه و صحیح بهره ببرید، چون قرار نیست یک زبان اشاره‌ی جدید اختراع کنید، بلکه فقط می‌خواهید از حرکات دست برای افزایش نفوذ کلام استفاده کنید.
دوستان عزیزم به‌خاطر بسپارید، یکی از چیزهایی که علاوه‌بر زبان بدن شما را در موضع قدرت قرار می‌دهد، دادن اطلاعات به‌جا و به‌موقع و حفظ آنها به‌صورت مؤثر است. یعنی باید بدانید چه وقت اطلاعات بدهید و چه وقت و چه مقدار یا کدام بخش از اطلاعات را پیش خودتان نگه دارید و بروز ندهید. این ترفند ساده علاوه‌بر نکاتی که ذکر شد، یکی از روش‌های حفظ قدرت است و می‌تواند خیلی مؤثر باشد.
بد نیست بدانید که زبان بدن می‌تواند در افزایش کاریزما و افزایش اعتماد به نفس هم تأثیرگذار باشد. زبان بدن همچنین در بازاریابی، تبلیغات، فروش، سخنرانی و … به موفقیت بیشتر شما کمک می‌کند.
________________________________________
در ادامه بخوانید: ?? ترفند برای شناسایی و روانشناسی زبان بدن دیگران
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع زبان بدن
به کمک زبان بدن، ناگفته‌ها را بگویید و بشنوید

4000تومان



امروزه خیلی از استارتاپ‌ها در سراسر دنیا از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. بالا رفتن تعداد فالوئرها و پیروز شدن در این رقابت، اولین هدف هر مدیری است که به هر دلیلی به شبکه‌های اجتماعی روی آورده است. در ادامه رازهایی را برای شما می‌گویم که به‌وسیله‌ی آنها در یک ماه فالوئرهای لینکدین خودم را به بیش از ????? نفر افزایش دادم. با این ? نکته به راحتی می‌توانید در زمان کوتاه به جایگاه قابل‌توجهی در شبکه‌ی اجتماعی مورد نظرتان دست یابید.
به مطالبی که از طریق حساب کاربری‌تان به اشتراک می‌گذارید متعهد باشید
کِرت وانه‌گت رمان‌نویس آمریکایی می‌گوید: «اگر بتوانی کاری را نصفه و نیمه انجام دهی، پادشاهی یک‌چشم در سرزمین کورها هستی». هرچند کاری کردن از یک‌جا نشستن بهتر است، اما وقتی حرف شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید، داستان فرق می‌کند. اعضای شبکه‌های اجتماعی چشم‌های تیزی ندارند و توجه‌شان در حد ماهی گُلی است. شما باید بتوانید سریعا توجه مخاطبان را به سمت خود بکشانید.
پروفایل خود را طوری طراحی کنید که در عین زیبایی ظاهری، انسجام محتوایی هم داشته باشد. برای مثال یکی از برندهای معروف مراقبت از پوست، فرنک‌بادی (Frankbody) است که در صفحه‌ی اینستاگرام خود، عکس‌هایی از مشتریان راضی، محصولات جدید و تصاویر الهام‌بخش می‌گذارد و با استفاده از فیلتر و طیف رنگی مشابه در همه‌ی آنها انسجام پروفایل خود را حفظ می‌کند. نوشته‌هایی هم که مدیر حساب کاربری در زیر هر عکس می‌نویسد، نشانگر کاراکتری است که شرکت می‌خواهد از خود بروز دهد. این انسجام چیزی است که فرنک‌بادی را از رقیبانش متمایز می‌کند. شما هم می‌توانید نظم و الگویی تعبیه کنید که همه‌ی پست‌های‌تان از آن پیروی کنند.

با فالوئرهای‌تان ارتباط کلامی برقرار کنید
ممکن است همین لحظه تعداد معدودی فالوئر برای خود جمع کرده باشید، اما بد نیست بدانید که بهترین روش بازاریابی، تبلیغ دهان به دهان است. اگر شما مخاطبان خود را به رسمیت نشناسید و پاسخ بازخوردهای‌شان را ندهید چه دلیلی دارد به شما وفادار بمانند؟
در لینکدین، من به هر کسی که کامنتی زیر نوشته‌هایم گذاشته باشد، اعم از مثبت و منفی، پیامی خصوصی می‌دهم و از او بابت مشارکتش تشکر می‌کنم. این ارتباط نزدیک شخصی با افراد، چه یک لایک ساده باشد، چه یک پاسخ طولانی، برای شما اعتماد و وفاداری از جانب فالوئرها‌ی‌تان به ارمغان می‌آورد. تا به حال چند بار برای‌تان پیش آمده که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، سعی کردید با فردی تعاملی برقرار کنید ولی هیچ پاسخی از جانب او دریافت نکرده‌اید؟ چه احساسی در آن موقع داشته‌اید؟

اگر برای‌تان مسجل شود که فالوئرهای‌تان هیچ چیزی به شما بدهکار نیستند و رشد کسب‌وکار شما از طریق بخشندگی و لطف مخاطبان است که سهولت می‌یابد، می‌توانید موفق شوید.
گاهی پست‌های جالبی را که دیگران می‌گذارند به اشتراک بگذارید
نوشتن مطالب مختلف و انتشار منظم آنها در شبکه‌های اجتماعی، آن هم زمانی که شما به شدت مشغول راه‌اندازی کسب‌وکارتان هستید کار سختی است. سعی کنید مطالب جالبی را هم که دیگران می‌گذارند به اشتراک بگذارید یا‌ آنطور که اخیرا جا افتاده، «همرسان» کنید. آنها هم متقابلا همین کار را خواهند کرد.
لحظه‌ای تصور کنید که ممکن است با به اشتراک گذاشتن مطلب یا مقاله‌ای که فرد دیگری منتشر کرده است، اگر به هزاران نرسد، صدها مشتری بالقوه به کسب‌وکارتان جذب کنید. از دیگران بپرسید آیا تمایلی دارند به طور متقابل مطالب یکدیگر را به اشتراک بگذارید. بدترین پاسخی که ممکن است دریافت کنید، این است که آنها بگویند خیر.
تبلیغات

فالو کنید. نه تنها به خاطر به اشتراک گذاری مطالب جالب تعداد فالوئرهای شما افزایش می‌یابد، بلکه وقتی دیگران این لطف شما را جبران می‌کنند و مطالب شما را به اشتراک می‌گذراند به طور بالقوه مشتریان جدیدی هم خواهید داشت
واقعی باشید
من آدم‌های واقعی را دوست دارم. مدیران موفق و بانفوذ و افرادی که به دیگران انگیزه می‌دهند آدم بهتری باشند. هیچکس دلش نمی‌خواد با یک شرکت بزرگ ارتباط برقرار کند، پس سعی نکنید نقش شرکتی بزرگ را ایفا کنید.
پس بیایید به چیزی وانمود نکنیم. اگر خانمی هستید که در کسب‌وکارتان بسیار پشتکار دارید و به هر چیزی که می‌خواهید می‌رسید، اکثریت مخاطبین شما خانم‌هایی هستند که شیفته‌ی ایده‌ی زن مدیر و قدرتمند هستند و اگر پروفایلی داشته باشید که نشانگر شخصیت زن جذاب و قدرتمند باشد، آن دسته از مخاطبان از کوچک‌ترین حرکات شما پیروی می‌کنند. زندگی خود را به صورت واقعی به نمایش بگذارید و به چیزی که نیستید تظاهر نکنید. فالوئرهای شما ورزشی را که انتخاب می‌کنید، تفریحاتی که دارید و حتی لباسی را که می‌پوشید دوست دارند و از آنها الهام می‌گیرند.
وقتی افراد شما را تحسین می‌کنند، هر چه را به آنها بفروشید از شما می‌خرند.

متوجه تفاوت‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف باشید
شبکه‌های اجتماعی با هم تفاوت‌های اساسی دارند. برای مثال، اگر در توییترتان لینکی بگذارید، با کلیک کردن روی آن، کاربر به صفحه‌ی دیگری منتقل می‌شود و مطلب‌تان را می‌خواند، اما در اینستاگرام آن لینک هیچ ارزشی ندارد، مگر اینکه آن لینکی باشد که آن را در قسمت بیوی (مشخصات) خود گذاشته باشید. یا برای مثال اگر در یک آلبوم روی فیسبوک، هم‌زمان ?? عکس آپلود کنید هیچ اشکالی ندارد. اما اگر در اینستاگرام پشت سر هم در چند دقیقه ?? عکس بگذارید، شبیه اسپم (Spam) شده و باعث می‌شود تعدادی از فالوئرهای‌تان را از دست بدهید.
بنابراین وقت بگذارید و شبکه‌های اجتماعی مختلف را خوب بشناسید. این حوزه‌ای است که در آن پشتکار به کار شما نمی‌آید، بلکه باید هوشمندانه عمل‌ کنید. بعد از مدت کوتاهی کار کردن در این شبکه‌ها برای شما بسیار راحت خواهد شد و فالوئرهای‌تان طی زمان، پیوسته افزایش خواهند یافت. فراموش نکنید که تجربه‌ی مشتری یعنی همه‌چیز.
برگرفته از: Inc

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



آیا می‌دانستید ?? درصد از مدیران پس از ?? ثانیه‌ی اول دیدار با متقاضیان شغلی برای استخدام کردن یا نکردن آنها تصمیم می‌گیرند؟ پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که تأثیر اولیه در مصاحبه‌‌ی شغلی به‌شدت مهم است و اگر مدیریت و وظیفه‌ی استخدام را برعهده دارید باید تلاش کنید روش‌های صحیح این مسئله را به‌درستی بیاموزید و به‌کار بگیرید.
در شرایط رقابتی امروز تمام شرکت‌های بزرگ و موفق به دنبال جذب بهترین و بااستعدادترین نیروها هستند. پس از بررسی رزومه‌ها، مصاحبه شغلی اولین گام برای شناسایی میزان توانایی و علاقه‌ی متقاضی است. به همین دلیل فرایند مصاحبه‌ی شغلی برای گزینش کارکنان جدید بسیار مهم است. در ادامه چند روش برای کمک به جذب نیروهای ارزشمند در فرایند استخدام و مصاحبه‌ی شغلی مطرح شده است. با ما همراه باشید.
:
گوگل، آمازون و فیسبوک کارمندان خود را چگونه استخدام می‌کنند
کارفرمایان برای استخدام کارمندانشان به دنبال چه هستند؟
انواع مصاحبه استخدامی؛ مزایا و معایب آنها
?. جست‌و‌جوی ظرفیت‌ها، نه موفقیت‌های گذشته
مطالعه و بررسی رزومه، اطلاعات خوبی درباره‌ی شایستگی‌ها و توانایی‌های فرد متقاضی در اختیار می‌گذارد، اما یادتان باشد که دستاوردهای گذشته به معنای موفقیت‌های آینده نیست و نخواهد بود. در هنگام جذب نیروی جدید و بااستعداد بهتر است به دنبال متقاضیانی بگردید که در گذشته در حیطه‌ی موردنظر شما موفق عمل کرده‌اند.

در جذب نیرو برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک باید به جذب نیروهایی اقدام کرد که توانایی رشد و تطبیق با محیط‌های متغیر را داشته باشند و لازم نیست چندان در جست‌و‌جوی رزومه و سوابق آنها باشید. جذب نیروی جوان و تازه‌نفسی که بااستعداد و باانگیزه است به نفع شما خواهد بود چون ضمن داشتن نیرویی عالی و کارآمد، حقوق و دستمزد کمتری هم پرداخت خواهید کرد.

?. پرسیدن سؤالات

92