براي، اين، يا، روي، کنيد

قالب بيانيه ماموريت و يا طرح کسب و کار ارائه شده باشد، برخورداري از چشم‌انداز، مأموريت و استراتژي‌اي کاملاً شفاف، باعث مي‌شود استارتاپ در تمام مراحل رشد و نموش مسيري مشخص را طي کند. بعلاوه، اين امر باعث خواهد شد تا نيرو و سرمايه به سمت استارتاپ جذب شوند.
با اين وجود، نبايد در باد چشم‌انداز و ماموريت و استراتژي خوابيد و از تغيير گريزان بود. هر کارآفريني بايد در وسط ميدان بايستد و انعطاف پذير باشد. بازار هميشه در حال تغيير است. به همين دليل بايد يک چشم‌تان به گرايش‌هاي جديد باشد و براي تطبيق دادن خود با آينده اراده خوبي داشته باشيد.
بهترين محصول را بسازيد

خيلي از استارتاپ‌ها اين اشتباه را مرتکب مي‌شوند که قبل از توليد محصولشان، دنبال سرمايه گذار مي‌گردند. معني اين کار اين است که به جاي برطرف کردن عيب و ايرادهاي محصول، دارند وقتشان را به مذاکره کردن با سرمايه گذارها مي‌گذرانند.
اگر محصول خيلي خوبي بسازيد، نه تنها مشتري‏‌ها دورش حلقه مي‌زنند، بلکه سرمايه گذارها هم با سر به سراغتان مي‌آيند. در اصل، اگر سرمايه گذارها ببينند که محصول يا خدماتي عرضه مي‌شود و مردم براي خريد يا استفاده از آن صف کشيده‌اند، خيلي مشتاق‌تر خواهند شد تا پولشان را در آن استارتاپ بکارند.
هميشه يادتان باشد به موقع و براي دلايل صحيح دنبال جمع کردن سرمايه براي استارتاپ برويد. اگر براي به راه انداختن کمپين بازاريابي محتوا نيازي به سرمايه نداريد، خيلي سريع قرار ملاقاتي که با فلان سرمايه گذار گذاشته‌ايد را از توي تقويم خط بزنيد و آن را موکول کنيد به زماني که براي مکان فيزيکي استارتاپ به پول احتياج داريد.
به قلم درو هندريکس
منبع: www.inc.com

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي تدوين طرح کسب‌ و کار به روش اساتيد هاروارد
ايده خود را به پول تبديل کنيد

8000تومان



بعد از حرف‌زدن، زبان بدن يکي از مهم‌ترين ابزار‌هاي ارتباطي براي رساندن منظورمان به ديگران است. اما وجه تمايز اين دو زبان با هم در نشانه‌هايي خلاصه مي‌شود که افراد هنگام ابراز احساسات متفاوت يا بروز هيجان به‌وسيله‌ي زبان بدن نشان مي‌دهند و احساسات‌ واقعي‌شان را نمايان مي‌کند چون زبان بدن برخلاف گفتار غيرارادي است و اغلب افراد نمي‌توانند آن را کنترل کنند. در اين نوشته مي‌خواهيم، چند نکته‌ درباره‌ي استفاده از زبان بدن براي افزايش قدرت به شما بگوييم. اين نکات ياري‌تان مي‌کند تا قدرتمندتر جلوه کنيد؛ مخصوصا اگر لازم باشد ديگران را تحت تأثير قرار بدهيد يا با خودتان همراه کنيد.

:
?? اشتباه زبان بدن که زندگي شما را نابود مي‌کند
?? ترفند زبان بدن که شما را دوست‌داشتني مي‌کند
چرا زبان بدن‌ شما از آي‌کيوي‌تان کاربرد بيشتري دارد؟
اگر کسي به اندازه‌ي کافي درباره‌ي زبان بدن بداند، مي‌تواند چند قدم از ديگران جلوتر باشد و با رعايت روش‌هاي مختلف اين نوع زبان روي طرف مقابل خود تأثير بگذارد. زبان بدن تأثيرات ويژه و انکارناپذيري روي ديگران دارد، مهارت در زبان بدن و کلام، هر دو باهم راه نفوذ شما به قلب ديگران و تأثير روي آنها را باز مي‌کند. اين دقيقا همان مهارتي است که سياستمدارن، رهبران بزرگ، مديران و حتي سلبريتي‌ها توسط آن روي توده‌ي مردم، کارمندان و طرف‌هاي تجاري‌ يا طرفداران‌شان تأثير مي‌گذارند و آنها را با خود همراه مي‌کنند. پس شکي نيست که شناخت روش‌هاي زبان بدن مخصوصا آنهايي که شخصيت اجرايي افراد را تقويت مي‌کند، شما را قدرتمند‌تر نشان خواهد داد.
?. ژست مقتدرانه بگيريد

درواقع منظورمان اين است وانمود کنيد قدرتمند هستيد تا نيمي‌ از راه را همان ابتداي مسير رفته باشيد. فيلم‌هاي کلاسيک سينمايي را به‌خاطر بياوريد، رئيس گروه يا هميشه پاهايش را روي ميز مي‌گذاشت يا هر دو دستش را پشت سرش قلاب مي‌کرد تا تسلط خود روي اوضاع را نشان بدهد.

حالا نمي‌گوييم شما هم پاهايتان را روي ميز بگذاريد، چون خيلي ژست زيبا و مؤدبانه‌اي نيست اما مي‌توانيد حالت‌هاي ديگر را امتحان کنيد؛ مثلا بايستيد و دست‌هايتان را به طرفين بدن باز کنيد يا روي ميز بگذاريد. همين‌طور مي‌توانيد يکي از دست‌ها يا هر دو را به کمر بزنيد.
تحقيقات نشان مي‌دهند، گرفتن ژستي قدرتمند و حفظ آن براي دو دقيقه يا بيشتر، سطح هورمون تستوسترون را افزايش مي‌دهد و باعث مي‌شود ميزان هورمون کورتيزول که هنگام بروز استرس ترشح مي‌شود، کاهش يابد.
به زبان ساده‌تر، دوستان عزيزم شما مي‌توانيد تا وقتي که حس مي‌کنيد لازم است تظاهر به قدرت کنيد، حتي اگر واقعا اين‌طور نباشد. اين کار تا زماني‌که به اوضاع مسلط شويد به شما کمک مي‌کند.
تبليغات

?. موانع را از ميان برداريد
ازبين‌بردن موانع هنگام گفت‌وگو يا سخنراني يکي از راه‌هايي است که هم در جلب اعتماد ديگران تأثيرگذار است و هم اعتماد‌ به نفس شما را به رخ آنها مي‌کشد. اين‌گونه شما به مخاطب نشان مي‌دهيد روشن‌فکر هستيد، گوش شنوا داريد و تمام توجه‌تان به طرف مقابل است، پس برايش اهميت قائل هستيد.
هنگامي‌که قرار است با فردي رودررو صحبت کنيد يا در جايي براي جمعيتي حرف بزنيد، حواس‌تان باشد از قبل تمام اشيا و چيزهايي را که ممکن است مانع ارتباط مؤثر شود يا جلب توجه کند، شناسايي کنيد؛ چيزهايي مثل فنجان قهوه، گلدان و حتي کاغذهاي روي ميز که ممکن است حواس‌تان را پرت کند يا مانع ارتباط مستقيم و رودرروي شما با فرد مقابل باشد. پس شناسايي اشيا و محيط اطراف‌تان مهم است. از طرفي هرچه اطراف‌تان خلوت‌تر باشد، آرامش بيشتري حکمفرما خواهد بود، اعتماد بيشتري در جريان است و مکالمه‌ي موفق‌تر و قدرتمندتري خواهيد داشت.
?. دست بدهيد

درست است که خيلي از ما از دست‌دادن خوش‌مان نمي‌آيد، اما اين خوشامدگويي فروتنانه يکي از ساده‌ترين راه‌هاي نمايش اعتمادبه‌نفس ماست. دست‌دادن همراه با يک لبخند مطمئن مي‌تواند در برخورد اول بيشترين تأثير را روي طرف مقابل بگذارد (شايد بد نباشد همين الان آداب دست دادن را ياد بگيريد). اگر دوست داشته باشيد، حتي مي‌توانيد براي تأثيرگذاري بيشتر در اولين ملاقات با خودتان يک جعبه شکلات به طرف مقابل هديه بدهيد.
?. سعي کنيد همواره لحن ملايم و تن صداي آرامي داشته باشيد
اينکه حرف شما تأثير خود را بر شنونده بگذارد، مستلزم بلندکردن صدا يا فريادزدن نيست؛ بايد سعي کنيد کلام‌تان محکم و باثبات باشد. آن موقع است که مي‌توانيد به‌خوبي در قلب و ذهن شنونده نفوذ کنيد.
حواس‌تان باشد در انتهاي جملات وقتي خيلي مطمئن حرف نمي‌زنيد، تن صداي‌تان، غيرارادي بالا نرود. بايد به اين موضوع دقت کنيد، چون بارها براي خود من زماني‌که مي‌خواستم جملات را با سؤالات غيرضروري آغاز کنم، اين انقباض غيرارادي ماهيچه‌ها اتفاق افتاده است.
اينکه بتوانيد همواره در تمام مدت سخنراني يا گفت‌وگو تن صدايتان را آرام، باثبات و پايدار نگه داريد، اجازه مي‌دهد شنونده درک درستي از شما داشته باشد و گفتار و رفتارتان کاملا فکورانه به‌نظر برسد.
?. هنگام صحبت‌کردن از دست‌هايتان استفاده کنيد

شايد خيلي‌ها با اين فرضيه مخالف باشند، اما به‌نظر من صحبت‌کردن با دست، شخصيت اجرايي يک سخنران يا رهبر بزرگ يا يک مدير موفق را تقويت مي‌کند.
همان‌طور که خودتان هم بارها ديده‌ايد، اکثر سخنرانان يا رهبران بزرگ هنگام صحبت‌کردن خيلي به‌جا و با دقت از حرکات مناسب دست استفاده مي‌کنند. اما فراموش نکنيد که حرکت دست نبايد تمام توجه را طوري به سمت خود بکشد که حواس شنونده را پرت کند، چون آنچه اهميت بيشتري دارد کلام شماست.
اما اينکه حرکات دستي متمايز از ژست‌هاي ديگران و جذاب براي خودتان طراحي کنيد، مسلما جلب توجه مي‌کنيد، تأثير بيشتري روي شنونده خواهيد گذاشت و در خاطرش مي‌مانيد.
رفتار سياستمداران را در کمپين‌هاي انتخاباتي‌شان به‌خاطر بياوريد. حتما کمتر سياستمداري را مي‌شناسيد که از حرکات دستش استفاده نکند يا حرکات دستي منحصربه‌فرد نداشته باشد. اين نکته را به‌خاطر داشته باشيد که از حرکات دست بايد به‌جا و به‌اندازه و صحيح بهره ببريد، چون قرار نيست يک زبان اشاره‌ي جديد اختراع کنيد، بلکه فقط مي‌خواهيد از حرکات دست براي افزايش نفوذ کلام استفاده کنيد.
دوستان عزيزم به‌خاطر بسپاريد، يکي از چيزهايي که علاوه‌بر زبان بدن شما را در موضع قدرت قرار مي‌دهد، دادن اطلاعات به‌جا و به‌موقع و حفظ آنها به‌صورت مؤثر است. يعني بايد بدانيد چه وقت اطلاعات بدهيد و چه وقت و چه مقدار يا کدام بخش از اطلاعات را پيش خودتان نگه داريد و بروز ندهيد. اين ترفند ساده علاوه‌بر نکاتي که ذکر شد، يکي از روش‌هاي حفظ قدرت است و مي‌تواند خيلي مؤثر باشد.
بد نيست بدانيد که زبان بدن مي‌تواند در افزايش کاريزما و افزايش اعتماد به نفس هم تأثيرگذار باشد. زبان بدن همچنين در بازاريابي، تبليغات، فروش، سخنراني و … به موفقيت بيشتر شما کمک مي‌کند.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: ?? ترفند براي شناسايي و روانشناسي زبان بدن ديگران
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع زبان بدن
به کمک زبان بدن، ناگفته‌ها را بگوييد و بشنويد

4000تومان



امروزه خيلي از استارتاپ‌ها در سراسر دنيا از شبکه‌هاي اجتماعي براي تبليغات و برقراري ارتباط با مخاطبان خود استفاده مي‌کنند. بالا رفتن تعداد فالوئرها و پيروز شدن در اين رقابت، اولين هدف هر مديري است که به هر دليلي به شبکه‌هاي اجتماعي روي آورده است. در ادامه رازهايي را براي شما مي‌گويم که به‌وسيله‌ي آنها در يک ماه فالوئرهاي لينکدين خودم را به بيش از ????? نفر افزايش دادم. با اين ? نکته به راحتي مي‌توانيد در زمان کوتاه به جايگاه قابل‌توجهي در شبکه‌ي اجتماعي مورد نظرتان دست يابيد.
به مطالبي که از طريق حساب کاربري‌تان به اشتراک مي‌گذاريد متعهد باشيد
کِرت وانه‌گت رمان‌نويس آمريکايي مي‌گويد: «اگر بتواني کاري را نصفه و نيمه انجام دهي، پادشاهي يک‌چشم در سرزمين کورها هستي». هرچند کاري کردن از يک‌جا نشستن بهتر است، اما وقتي حرف شبکه‌هاي اجتماعي به ميان مي‌آيد، داستان فرق مي‌کند. اعضاي شبکه‌هاي اجتماعي چشم‌هاي تيزي ندارند و توجه‌شان در حد ماهي گُلي است. شما بايد بتوانيد سريعا توجه مخاطبان را به سمت خود بکشانيد.
پروفايل خود را طوري طراحي کنيد که در عين زيبايي ظاهري، انسجام محتوايي هم داشته باشد. براي مثال يکي از برندهاي معروف مراقبت از پوست، فرنک‌بادي (Frankbody) است که در صفحه‌ي اينستاگرام خود، عکس‌هايي از مشتريان راضي، محصولات جديد و تصاوير الهام‌بخش مي‌گذارد و با استفاده از فيلتر و طيف رنگي مشابه در همه‌ي آنها انسجام پروفايل خود را حفظ مي‌کند. نوشته‌هايي هم که مدير حساب کاربري در زير هر عکس مي‌نويسد، نشانگر کاراکتري است که شرکت مي‌خواهد از خود بروز دهد. اين انسجام چيزي است که فرنک‌بادي را از رقيبانش متمايز مي‌کند. شما هم مي‌توانيد نظم و الگويي تعبيه کنيد که همه‌ي پست‌هاي‌تان از آن پيروي کنند.

با فالوئرهاي‌تان ارتباط کلامي برقرار کنيد
ممکن است همين لحظه تعداد معدودي فالوئر براي خود جمع کرده باشيد، اما بد نيست بدانيد که بهترين روش بازاريابي، تبليغ دهان به دهان است. اگر شما مخاطبان خود را به رسميت نشناسيد و پاسخ بازخوردهاي‌شان را ندهيد چه دليلي دارد به شما وفادار بمانند؟
در لينکدين، من به هر کسي که کامنتي زير نوشته‌هايم گذاشته باشد، اعم از مثبت و منفي، پيامي خصوصي مي‌دهم و از او بابت مشارکتش تشکر مي‌کنم. اين ارتباط نزديک شخصي با افراد، چه يک لايک ساده باشد، چه يک پاسخ طولاني، براي شما اعتماد و وفاداري از جانب فالوئرها‌ي‌تان به ارمغان مي‌آورد. تا به حال چند بار براي‌تان پيش آمده که در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي، سعي کرديد با فردي تعاملي برقرار کنيد ولي هيچ پاسخي از جانب او دريافت نکرده‌ايد؟ چه احساسي در آن موقع داشته‌ايد؟

اگر براي‌تان مسجل شود که فالوئرهاي‌تان هيچ چيزي به شما بدهکار نيستند و رشد کسب‌وکار شما از طريق بخشندگي و لطف مخاطبان است که سهولت مي‌يابد، مي‌توانيد موفق شويد.
گاهي پست‌هاي جالبي را که ديگران مي‌گذارند به اشتراک بگذاريد
نوشتن مطالب مختلف و انتشار منظم آنها در شبکه‌هاي اجتماعي، آن هم زماني که شما به شدت مشغول راه‌اندازي کسب‌وکارتان هستيد کار سختي است. سعي کنيد مطالب جالبي را هم که ديگران مي‌گذارند به اشتراک بگذاريد يا‌ آنطور که اخيرا جا افتاده، «همرسان» کنيد. آنها هم متقابلا همين کار را خواهند کرد.
لحظه‌اي تصور کنيد که ممکن است با به اشتراک گذاشتن مطلب يا مقاله‌اي که فرد ديگري منتشر کرده است، اگر به هزاران نرسد، صدها مشتري بالقوه به کسب‌وکارتان جذب کنيد. از ديگران بپرسيد آيا تمايلي دارند به طور متقابل مطالب يکديگر را به اشتراک بگذاريد. بدترين پاسخي که ممکن است دريافت کنيد، اين است که آنها بگويند خير.
تبليغات

فالو کنيد. نه تنها به خاطر به اشتراک گذاري مطالب جالب تعداد فالوئرهاي شما افزايش مي‌يابد، بلکه وقتي ديگران اين لطف شما را جبران مي‌کنند و مطالب شما را به اشتراک مي‌گذراند به طور بالقوه مشتريان جديدي هم خواهيد داشت
واقعي باشيد
من آدم‌هاي واقعي را دوست دارم. مديران موفق و بانفوذ و افرادي که به ديگران انگيزه مي‌دهند آدم بهتري باشند. هيچکس دلش نمي‌خواد با يک شرکت بزرگ ارتباط برقرار کند، پس سعي نکنيد نقش شرکتي بزرگ را ايفا کنيد.
پس بياييد به چيزي وانمود نکنيم. اگر خانمي هستيد که در کسب‌وکارتان بسيار پشتکار داريد و به هر چيزي که مي‌خواهيد مي‌رسيد، اکثريت مخاطبين شما خانم‌هايي هستند که شيفته‌ي ايده‌ي زن مدير و قدرتمند هستند و اگر پروفايلي داشته باشيد که نشانگر شخصيت زن جذاب و قدرتمند باشد، آن دسته از مخاطبان از کوچک‌ترين حرکات شما پيروي مي‌کنند. زندگي خود را به صورت واقعي به نمايش بگذاريد و به چيزي که نيستيد تظاهر نکنيد. فالوئرهاي شما ورزشي را که انتخاب مي‌کنيد، تفريحاتي که داريد و حتي لباسي را که مي‌پوشيد دوست دارند و از آنها الهام مي‌گيرند.
وقتي افراد شما را تحسين مي‌کنند، هر چه را به آنها بفروشيد از شما مي‌خرند.

متوجه تفاوت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي مختلف باشيد
شبکه‌هاي اجتماعي با هم تفاوت‌هاي اساسي دارند. براي مثال، اگر در توييترتان لينکي بگذاريد، با کليک کردن روي آن، کاربر به صفحه‌ي ديگري منتقل مي‌شود و مطلب‌تان را مي‌خواند، اما در اينستاگرام آن لينک هيچ ارزشي ندارد، مگر اينکه آن لينکي باشد که آن را در قسمت بيوي (مشخصات) خود گذاشته باشيد. يا براي مثال اگر در يک آلبوم روي فيسبوک، هم‌زمان ?? عکس آپلود کنيد هيچ اشکالي ندارد. اما اگر در اينستاگرام پشت سر هم در چند دقيقه ?? عکس بگذاريد، شبيه اسپم (Spam) شده و باعث مي‌شود تعدادي از فالوئرهاي‌تان را از دست بدهيد.
بنابراين وقت بگذاريد و شبکه‌هاي اجتماعي مختلف را خوب بشناسيد. اين حوزه‌اي است که در آن پشتکار به کار شما نمي‌آيد، بلکه بايد هوشمندانه عمل‌ کنيد. بعد از مدت کوتاهي کار کردن در اين شبکه‌ها براي شما بسيار راحت خواهد شد و فالوئرهاي‌تان طي زمان، پيوسته افزايش خواهند يافت. فراموش نکنيد که تجربه‌ي مشتري يعني همه‌چيز.
برگرفته از: Inc

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي افزايش فروش به روش اساتيد هاروارد
فروش خود را در هر شرايطي افزايش دهيد

12000تومان



آيا مي‌دانستيد ?? درصد از مديران پس از ?? ثانيه‌ي اول ديدار با متقاضيان شغلي براي استخدام کردن يا نکردن آنها تصميم مي‌گيرند؟ پژوهش‌هاي مختلف نشان مي‌دهد که تأثير اوليه در مصاحبه‌‌ي شغلي به‌شدت مهم است و اگر مديريت و وظيفه‌ي استخدام را برعهده داريد بايد تلاش کنيد روش‌هاي صحيح اين مسئله را به‌درستي بياموزيد و به‌کار بگيريد.
در شرايط رقابتي امروز تمام شرکت‌هاي بزرگ و موفق به دنبال جذب بهترين و بااستعدادترين نيروها هستند. پس از بررسي رزومه‌ها، مصاحبه شغلي اولين گام براي شناسايي ميزان توانايي و علاقه‌ي متقاضي است. به همين دليل فرايند مصاحبه‌ي شغلي براي گزينش کارکنان جديد بسيار مهم است. در ادامه چند روش براي کمک به جذب نيروهاي ارزشمند در فرايند استخدام و مصاحبه‌ي شغلي مطرح شده است. با ما همراه باشيد.
:
گوگل، آمازون و فيسبوک کارمندان خود را چگونه استخدام مي‌کنند
کارفرمايان براي استخدام کارمندانشان به دنبال چه هستند؟
انواع مصاحبه استخدامي؛ مزايا و معايب آنها
?. جست‌و‌جوي ظرفيت‌ها، نه موفقيت‌هاي گذشته
مطالعه و بررسي رزومه، اطلاعات خوبي درباره‌ي شايستگي‌ها و توانايي‌هاي فرد متقاضي در اختيار مي‌گذارد، اما يادتان باشد که دستاوردهاي گذشته به معناي موفقيت‌هاي آينده نيست و نخواهد بود. در هنگام جذب نيروي جديد و بااستعداد بهتر است به دنبال متقاضياني بگرديد که در گذشته در حيطه‌ي موردنظر شما موفق عمل کرده‌اند.

در جذب نيرو براي استارتاپ‌ها و شرکت‌هاي کوچک بايد به جذب نيروهايي اقدام کرد که توانايي رشد و تطبيق با محيط‌هاي متغير را داشته باشند و لازم نيست چندان در جست‌و‌جوي رزومه و سوابق آنها باشيد. جذب نيروي جوان و تازه‌نفسي که بااستعداد و باانگيزه است به نفع شما خواهد بود چون ضمن داشتن نيرويي عالي و کارآمد، حقوق و دستمزد کمتري هم پرداخت خواهيد کرد.

?. پرسيدن سؤالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *