مقالات

برای، این، یا، دیگران، بیش

دانلود پایان نامه

حل بشوند یا نه. آنها وقت‌شان را با رسیدگی به موضوعات بی‌اهمیت تلف نمی‌کنند. پرسش‌های خوب باعث می‌شوند در طی روز انگیزه‌ی خود را هم حفظ کنید. برای مثال، ران فریدمن (Ron Friedman) کارشناس انگیزش افراد، پیشنهاد می‌کند در آغاز روزِ کاری‌تان، این پرسش را مطرح کنید:
امروز به پایان رسیده است و من با حس فوق‌العاده‌ای، سرشار از موفقیت دفترم را ترک می‌کنم. چه دستاوردهایی داشته‌ام؟
________________________________________
: پرسش‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کنند
________________________________________
?. فقط در صورتی ایمیل‌شان را چک می‌کنند که واقعا مجبور باشند
آدم‌های کارآمد و موفقی مانند دیوید کارپ (David Karp) بنیان‌گذار تامبلر (Tumblr) هرگز در ?? دقیقه‌ی نخستِ روزِ کاری‌شان، ایمیل چک نمی‌کنند. آنها می‌دانند که این کار باعث می‌شود به سادگی حواس‌شان پرت شود. اگر منتظر ایمیل‌های مهمی از سوی مافوق‌ها و یا مشتریان‌شان باشند، تنها نگاهی سرسری به صندوق ایمیل می‌اندازند تا ببینند چنین ایمیل‌هایی دریافت کرده‌اند یا نه، و بعد هم زمان مشخصی را برای پاسخ دادن به آنها تعیین می‌کنند. آنها ایمیل‌ها را به ترتیب آمدن‌شان نمی‌خوانند و فوری هم پاسخ نمی‌دهند.
?. موبایل خود را روی حالت بی‌صدا قرار می‌دهند
آدم‌های پربازده می‌دانند که بیشترین حجم کار را صبح‌ها انجام می‌دهند، بنابراین آنچه را که مهم است در اولویت قرار می‌دهند و ابتدا کارشان را برنامه‌ریزی می‌کنند. آنها موبایل‌شان را روی حالت بی‌صدا قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند پیامک‌ها و اعلان‌های دریافتی برای‌شان برنامه‌ریزی کنند.
?. چشمان‌شان را می‌بندند و روزِ کاری‌شان را آن‌طور که دوست دارند تجسم می‌کنند

افراد کارآمد هم مانند ورزش‌کارانی که از تکنیک‌های تجسم برای تمرین و مسابقه استفاده می‌کنند، تصاویر مثبتی از موفقیت و پیشرفت در ذهن‌شان ایجاد می‌کنند و با آنها پیش می‌روند. آنها آنچه را که در طی روز باید انجام بدهند به‌صورت ذهنی تمرین و با این کار، ذهن ناخودآگاه‌شان را برنامه‌ریزی می‌کنند. به این ترتیب وقتی زمان انجام واقعی آن کار فرا می‌رسد، آن را بسیار ساده‌تر می‌بینند.
??. لحظه‌ای می‌ایستند، نفسی می‌کشند و حاضر می‌شوند
این‌طور آدم‌ها بعد از تجسم آینده، لحظه‌ای می‌ایستند تا در اکنون حاضر شوند. آنها می‌دانند که شاید سرشان در طول روز بیش از حد شلوغ شود، بنابراین پیش از آنکه شروع به کار کنند، لحظه‌ای از حرکت می‌ایستند. نفس عمیق، اکسیژن به مغز می‌رساند؛ و باعث می‌شود راحت‌تر فکر کنید و آرام‌تر باشید. آدم‌های موفقی مانند اپرا وینفری (Oprah Winfrey) و آریانا هافینگتن (Arianna Huffington) صبح‌ها زمانی را هم به مدیتیشن اختصاص می‌دهند.
??. کمی تمرینات کششی انجام می‌دهند
آدم‌هایی که بازده بالایی دارند، می‌دانند که باید تمام روز مقابل کامپیوتر بنشینند. آنها می‌دانند که غیرفعال بودن برای مدت طولانی، در درازمدت مشکلاتی برای سلامتی‌شان به وجود خواهد آورد. پس برای مقابله با این امر، در ?? دقیقه‌ی نخست روزِ کاری، کمی تمرینات ساده‌ی کششی انجام می‌دهند و برای تمرینات کششی در طول روز هم برنامه‌ریزی می‌کنند.
________________________________________
: چطور می‌توان آسیب‌‌های ناشی از نشستن‌ مداوم را کاهش داد؟
________________________________________
??. به همکاران‌شان فضا و زمانی می‌دهند تا برای کار آماده شوند
افراد کارآمد از همان اول صبح درباره‌ی مسائل کاری با همکاران‌شان صحبت نمی‌کنند. آنها برای وقت دیگران ارزش قائل هستند و می‌دانند که همکاران‌شان هم نیاز به زمان دارند تا برای کار آماده شوند. از همان لحظه‌ی اولی که وارد محل کار می‌شوید، سریع به دنبال لطف و محبت دیگران نباشید، مگر اینکه بخواهید به آنها بفهمانید که از همه زودتر آمده‌اید!
??. پیش از آنکه به دیگران کمک کنند، نیازهای خودشان را برطرف می‌کنند
افرادی که بازدهی بالایی دارند به خوبی از اهمیت برآوردن نیازهای خودشان، پیش از کمک به دیگران، آگاه هستند. آنها ابتدا اولویت‌های خودشان را تعیین می‌کنند و درخواست‌های دیگران را پس از آنها قرار می‌دهند. آنها تلاش نمی‌کنند سوپرمن بازی دربیاورند و به همه کمک کنند. برای آن ?? دقیقه‌ی روتین خود ارزش قائل هستند و اگر دیگران از آنها بخواهند، خیلی مؤدبانه درخواست‌شان را رد می‌کنند یا انجام آن را به تاخیر می‌اندازند.
??. برای کارشان و چالش‌هایی که پیش رو دارند شکرگزارند

افراد کارآمد و موفق هر روز صبح به خودشان یادآوری می‌کنند چقدر خوشبخت‌اند که شغلی دارند و وجودشان برای دیگران ارزشمند است و چالش‌ها را به عنوان فرصت‌هایی برای رشد و نموِ خودشان می‌بینند. آنها هر روز بی‌صبرانه منتظر کارشان هستند. وقتی حس خوبی نسبت به کار خود دارید، احساسات منفی یا عوامل بازدارنده‌ای را که مانع بازدهی شما می‌شوند از خود دور می‌کنید.
برگرفته از: lifehack.org

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رازهای موفقیت
موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

7000تومان



بدن ما زبان خودش را دارد و کلماتی که استفاده می‌کند، همیشه مهربان نیستند. زبان بدن شما، به بخش جدایی‌ناپذیری از هویت شما تبدیل شده است، تا جایی که حتی به آن فکر هم نمی‌کنید. اگر همینطور است و به زبان بدن‌تان فکر نمی‌کنید، زمان آن رسیده که به آن توجه کنید، زیرا ممکن است با این بی‌توجهی حرفه‌ی خود را به خطر بیندازید. وب‌سایت TalentSmart پس از آزمایشِ بیش از یک میلیون نفر متوجه شده است که رده‌های بالاییِ عملکردهای برتر (یا دقیق‌تر بگوییم، ?? درصد از مشاغلی که باید عملکرد برتری داشته باشند)، با افرادی پر شده است که از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند. این افراد از قدرت نشانه‌های غیرگفتاری در ارتباطات باخبر هستند و بر همین اساس، زبان بدن خود را کنترل می‌کنند. آنچه در ادامه آمده است، ?? مورد از رایج‌ترین اشتباهات زبان بدن رایج در میان افراد معمولی است که افراد دارای هوش هیجانی بالا از آنها دوری می‌کنند.

?. خمیده بودن

خمیده بودن نشانه‌ای از بی‌احترامی است. این حالت نشان می‌دهد می‌دهد که شما خسته شده‌اید و هیچ تمایلی ندارید که آنجا باشید. شما هرگز به رئیس‌تان نمی‌گویید: «من نمی‌فهمم چرا باید به حرفهای تو گوش کنم.» ولی اگر حالتی آویزان و خسته به خود بگیرید، نیازی نیست این حرف را به او بگویید، چون با زبان بدن این را خواهید گفت. مغز طوری ساختار یافته، که میان قدرت ما و مقدار فضایی که اشغال می‌کنیم، ارتباط وجود دارد. صاف ایستادن در حالیکه شانه‌ها عقب هستند، نشان‌دهنده‌ی قدرت است. در این حالت، میزان فضایی که اشغال می‌کنید به حداکثر می‌رسد. ولی آویخته بودن، نتیجه‌ی به هم ریختن شکل بدن شماست و موجب اشغال فضای کمتر و القای قدرت کمتر می‌شود. داشتن حالت و وضعیت خوب، موجب می‌شود تا دیگران به ما احترام بگذارند و موجب تعامل بین دو طرف گفتگو می‌شود.
?. حرکات اغراق‌آمیز

حرکات اغراق‌آمیز نشان می‌دهند که شما حقیقت را بیش از حد بزرگ می‌کنید. از حرکات ظریف و کنترل‌شده استفاده کنید تا قدرت رهبری و اعتماد به نفس‌تان را نشان دهید. استفاده از ژست‌های گشاده مانند باز کردن بازوها از یکدیگر و نشان دادن کف دست‌ها به دیگران، می‌گوید که شما چیزی برای پنهان کردن ندارید.

?. نگاه کردن به ساعت

نگاه کردن به ساعت در زمانی که با کسی صحبت می‌کنید، نشانه‌ی روشنی از بی‌احترامی، بی‌حوصلگی و غرور است. این حالت این پیام را می‌رساند که شما کارهای بسیار مهم‌تری از صحبت کردن با فرد مقابل‌تان دارید و مشتاق هستید که هر چه زودتر او را ترک کنید.
?. روی گرداندن از دیگران

تبلیغات

روی گرداندن از دیگران یا علاقه نشان ندادن در مکالمه نشان می‌دهد که شما در گفتگو وارد نشده‌اید، بی‌علاقه یا ناراحت هستید و شاید حتی نسبت به فردی که با او صحبت می‌کنید بدگمان هستید. سعی کنید که روی شما به طرف کسی که صحبت می‌کند باشد و در حال گوش دادن به او، سرتان را کمی خم کنید. این حالت به او نشان می‌دهد که شما تمام تمرکز و توجه‌تان را به او داده‌اید.
?. دست به سینه بودن

دست به سینه بودن یا پا روی پا انداختن، تا حدی، موانع فیزیکی‌ای هستند که نشان می‌دهند شما پذیرای چیزی که فرد دیگر می‌گوید نیستید. حتی اگر لبخند بزنید یا محو مکالمه‌ای خوشایند باشید، ممکن است که فرد مقابل این حس آزاردهنده را داشته باشد که شما تمایلی به صحبت با او ندارید. حتی اگر با دست به سینه ایستادن، احساس راحتی می‌کنید، اگر می‌خواهید دیگران شما را فردی با فکر باز و علاقه‌مند به شنیدن حرف‌های‌شان بدانند، در برابر تمایل برای انجام آن مقاومت کنید.
?. ناهماهنگی

ناهماهنگی میان حرف‌ها و حالت چهره موجب می‌شود تا دیگران حس کنند که مشکلی وجود دارد و تصور کنند که شما سعی می‌کنید آنها را فریب دهید، حتی با وجود اینکه دلیل و چگونگی آن را دقیقا نمی‌دانند. برای مثال، لبخندی عصبی در حال رد کردن یک پیشنهاد در طول مذاکره، به شما کمک نمی‌کند تا منظور خود را درست بیان کنید و فقط موجب می‌شود که فرد مقابل در کار کردن با شما احساس ناراحتی کند، زیرا تصور می‌کند که شما مرتکب اشتباهی شده‌اید یا چیزی را پنهان می‌کنید.
?. سر تکان دادن بیش از حد

سر تکان دادن بیش از حد، اضطرابِ شما در مورد پذیرش چیزی را می‌رساند. ممکن است دیگران سر تکان دادن‌های شدید شما را به عنوان تلاش برای نشان دادنِ موافقت یا فهمیدن چیزی برداشت کنند که شما در واقع با آن موافق نیستید یا آن را نفهمیده‌اید.
?. بی‌قراری یا مرتب کردن موها

بی‌قراری یا مرتب کردن موها این پیام را می‌رساند که شما مضطرب، بیش از حد پرانرژی، خجالتی و یا پریشان هستید. با این کار، شاید دیگران فکر کنند که شما بیش از حد به ظاهرتان اهمیت می‌دهید و به اندازه‌ی کافی به کارتان توجه نمی‌کنید.
?. اجتناب از تماس چشمی

اجتناب از تماس چشمی موجب می‌شود که به نظر برسد شما چیزی را پنهان می‌کنید و این مسئله موجب بدگمانی می‌شود. عدم تماس چشمی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی عدم اعتماد به نفس و علاقه نیز باشد و نشان دهد که شما هرگز نمی‌خواهید در محیط کاری با دیگران ارتباط برقرار کنید. نگاه کردن به پایین در حین صحبت کردن موجب می‌شود تا اینگونه به نظر برسد که اعتماد به نفس ندارید یا پریشان هستید و موجب شود حرف‌های شما تاثیر خود را از دست بدهند. به ویژه وقتی در مورد نکات پیچیده یا مهم صحبت می‌کنید، باید مستقیم به طرف مقابل نگاه کنید. از سوی دیگر، تماس چشمیِ مداوم نشان‌دهنده‌ی اعتماد به نفس، برتری، قدرت و هوش است. البته بدون تماس چشمیِ مستقیم و مستمر نیز می‌توان ارتباط برقرار کرد ولی بی‌توجهیِ کامل، تاثیراتی منفی بر روابط حرفه‌ای شما خواهد داشت.
??. تماس چشمی بیش از حد شدید

تماس چشمی بیش از حد شدید می‌تواند رفتاری تهاجمی یا تلاش برای تسلط پیدا کردن بر فرد مقابل، تلقی شود. افراد به طور میانگین، تماس چشمی را ? تا ?? ثانیه ادامه می‌دهند و تماس چشمی در زمان گوش دادن، طولانی‌تر از زمان صحبت کردن است. نحوه‌ی قطع تماس چشمی نیز پیامی را می‌رساند؛ به پایین نگاه کردن، تسلیم و اطاعت را می‌رساند ولی نگاه کردن به طرفین، نشانه‌ی اعتماد به نفس است.
??. چرخاندن چشم‌ها

چرخاندن چشم‌ها روشی اثبات‌شده برای منتقل کردن عدم احترام شما به فرد مقابل است. خوشبختانه با وجود اینکه این رفتار می‌تواند به یک عادت تبدیل شود، انجام آن آگاهانه است و می‌توانید آن را کنترل کنید و سعی در کنترل آن، ارزش تلاش کردن را دارد.
??. اخم کردن

اخم کردن یا چهره‌ای ناراضی داشتن، این پیام را می‌رساند که از حضورِ افرادی که در اطراف شما هستند، ناراحت هستید، حتی اگر آنها هیچ ربطی به خلق و خوی شما نداشته باشند. عبوس بودن، دیگران را از شما دور می‌کند، زیرا موجب می‌شود حس کنند که مورد قضاوت قرار گرفته‌اند. ولی لبخند زدن نشان می‌دهد که شما فردی گشاده، قابل اعتماد، دارای اعتماد به نفس و با رفتاری دوستانه هستید. مطالعات انجام شده با کمک تصویربرداریِ MRI از مغز، نشان داده‌اند که مغز انسان به افرادی که لبخند می‌زنند پاسخ مثبتی می‌دهد و این مسئله تاثیر مثبت و پایداری در مغز می‌گذارد.
??. دست دادنِ ضعیف

دست دادنِ ضعیف نشان می‌دهد که فاقد اقتدار و اعتماد به نفس هستید و از سوی دیگر، دست دادنِ بیش از حد قوی می‌تواند به عنوان رفتاری تهاجمی برای تسلط یافتن بر فرد مقابل تلقی شود که به همان اندازه‌ی دست دادنِ ضعیف، بد است. شدت دست دادن خود را با فرد مقابل و موقعیتی که در آن قرار دارید، تطبیق دهید، ولی همیشه سعی کنید محکم دست بدهید.
??. مشت گره‌کرده

مشت گره‌کرده نیز مانند دست به سینه بودن یا پا روی پا انداختن، این پیام را منتقل می‌کند که پذیرای حرف‌های دیگران نیستید. این حالت می‌تواند موجب شود که شما فردی اهل بحث و جدل و با حالت تدافعی به نظر برسید که موجب می‌شود دیگران در ارتباط برقرار کردن با شما، عصبی شوند.
??. بیش از حد نزدیک شدن

نزدیک شدنِ بیش از حد به دیگران (نزدیک‌تر از ?? سانتی‌متر) نشان می‌دهد که هیچ احترامی برای فضای شخصیِ طرف مقابل قائل نیستید یا درک درستی از آن ندارید. این کار موجب می‌شود که دیگران از کنار شما بودن، احساس بسیار ناراحتی داشته باشند.
جمع‌بندی کلی
زبان بدن اهمیت بسیار زیادی در ارتباطات اجتماعی دارد. اجتناب از اشتباهات گفته شده در زبان بدن، به شما کمک می‌کند تا در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود، روابط قوی‌تری داشته باشید.
برگرفته از: forbes.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع زبان بدن
به کمک زبان بدن، ناگفته‌ها را بگویید و بشنوید

4000تومان



خیلی وقت‌ها، ایده‌هایی به ذهن‌مان خطور می‌کنند: راهکارهایی برای مشکلات غیر قابل حل بشری، روش‌هایی برای یک شبه پولدار شدن، اختراع ریموت کنترل برای یخچال و خلاصه ایده‌هایی که احساس خود‌ ادیسون پنداری‌ را در ما حسابی تقویت می‌کنند. اما ایده‌ی ناب و درست و حسابی، حاصل یک لحظه الهام است؛ یعنی برای رسیدن به آن باید ذهن‌مان را از روزمرگی‌هایی که بیهوده، فکر را اشغال می‌کنند، پاک کنیم.
البته دوره‌ی ایده پردازی به سبک سنتی و خسته‌کننده، مدتهاست تمام شده و حالا زمانه‌ای است که باید از تکنیک‌های ابتکاری و لذت‌بخش استفاده کنیم. هرچه فرآیند تفکر خلاقانه‌تر باشد،‌ ایده‌ی حاصل از آن جالب‌تر و بهتر خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم در ابتدا با مراحل ایده پردازیِ مؤثر، آشنا شویم و سپس ?? تکنیکی را که قبلا امتحانشان را برای ایده پردازی پس داده‌اند، بگوییم.

________________________________________
: برترین تکنیک های خلاقیت؛ حس نوآوری را در خود تقویت کنید
________________________________________
پس اول سری به سه مرحله‌ای که در هر ایده پردازی موفقی باید طی شوند، می‌زنیم:
مرحله‌ی ?: خلق

ایده پردازی برای حل مشکل یا تأمین یکی از ملزومات کاری‌، می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها نقطه‌ی شروع مناسبی باشد. معمولا شرکت‌ها درد را به خوبی شناسایی می‌کنند. اما مهم‌تر از تشخیصِ مشکل، فراهم آوردن بسترِ ایده پردازی برای درمانِ درد است. ایده‌ها فقط چاره‌ی مشکلات نیستند و به غیر از درمانگری، در دو حوزه‌ی دیگر هم کاربرد دارند: شایستگی‌ محوری و نیازسنجیِ مشتریان.

در حوزه‌ی شایستگی‌ محوری، می‌توان از ایده پردازی به منظور افزایش توانمندی‌های شرکت استفاده کرد. در این نوع ایده پردازی، سازمان به دنبال خلق خدمات و محصولات تازه یا بازارهای جدید برای خدمات و محصولات موجود است.
در بحث نیازسنجیِ مشتریان نیز ایده پردازی کمک می‌کند تا از فواید تحقیقات متداول در بازاریابی (مانند گروه‌های کانونی و نظرسنجی‌ها) بیش‌تر بهره‏‌مند شویم و از اشتراک‌گذاری ایده‏‌ها به عنوان فرصتی برای انجام چنین بررسی‌های سودمندی استفاده کنیم.
________________________________________
: چند ایده برای کسب‌و‌کار بعد از ساعت کاری
________________________________________
تبلیغات

مرحله‌ی ?: انتخاب

انتخاب بهترین ایده‌ها خیلی زودتر از شروع فرآیند ایده پردازی آغاز می‌شود. در اینجا تعیین معیارهایی که ایده‌ها بر اساس آنها سنجیده می‌شوند، کسانی که مسئول ارزیابی آنها هستند و اینکه ایده‌های اصلی برای ارزیابی بیشتر و به اجرا در آمدن چطور به تیم‌های داخلی ارائه می‌شوند، اهمیت پیدا می‌کند. فرآیند انتخابِ خوب را معمولا با استفاده از برچسب‌ و تگ‌ برای تبدیل ایده‌ها به دسته‌بندی‌های معنادار شروع می‌کنیم. برای این منظور، می‌توانیم محصولات را دسته‌بندی کنیم: موبایل، لپ‌تاپ، تبلت (برچسب)؛ در گام بعدی جزئیات بیش‌تری را در نظر می‌گیریم و ویژگی‌ها یا خصوصیات محصول را به آن «تگ» می‌کنیم: مثلا سبُک، باطری با طول عمر بالا، قابل حمل… یا به سراغ خصوصیت‌هایی مانند سیستم عامل، صفحه نمایش و… می‌رویم. در مرحله‏‌ی بعدی، با استفاده از این برچسب‌ها و تگ‌ها، ایده‌ها را اولویت‌بندی می‌کنیم. دسته‌بندی‌ها و تگ‌زنی‌ها باید طوری باشد که مانند فیلتر عمل کند و تنها بهترین ایده‏‌ها را تا مرحله‌ی اجرا بدرقه کند.
مرحله‌ی ?: پیاده‌سازی

موفقیت در فرآیند

92