براي، اين، يا، خريد، مشتريان

مي‌خرد! خب او هم به چنين دل‌گرمي و تشويقي نياز دارد. بابت هر کار کوچکي که همسرتان انجام مي‌دهد تا زندگي بهتري براي شما به ارمغان بياورد، سپاسگزار باشيد و از او تعريف‌وتمجيد کنيد.
او مي‌گويد: «اين را زياد از مردان مي‌شنوم که مي‌گويند “همسرم قدر کارها و زحمت‌هايم را نمي‌داند.” اين حس تقدير و قدرداني نشدن شايد باعث شود که مردان فکر کنند حضورشان اهميتي ندارد. احساس ارزشمندي براي همه مهم است، اما گاهي‌اوقات در زندگي زناشويي نشان نمي‌دهيم که قدر طرف مقابل را مي‌دانيم؛ به‌ويژه وقتي بچه‌دار مي‌شويم. درنتيجه به‌دنبال بهانه‌هايي براي تعريف و تمجيد و تشکر از يکديگر باشيد؛ حتي با کارهاي ساده‌اي مثل بيرون گذاشتن زباله يا شستن ظرف‌ها هم مي‌توان چنين حسي را به شريک زندگي القا کرد که وجودش براي‌مان ارزشمند است و قدردانش هستيم.»
________________________________________
: چگونه به همسر خود محبت کنيم
________________________________________
?. مردان دوست دارند همسرشان آنها را لمس‌ کند

کرولي مي‌گويد صميميت فيزيکي يعني ارتباط عاطفي مردان با همسرشان. بعضي آقايان مي‌گويند دل‌شان براي آن روزهايي تنگ شده که همسرشان آنها را لمس مي‌کرد.
او مي‌گويد «زوج‌ها لمس کردن يکديگر را متوقف مي‌کنند، بوسيدن را ترک مي‌کنند و ديگر همديگر را در آغوش نمي‌گيرند. آقايان براي اينکه از نظر عاطفي احساس نزديکي کنند نياز به برقراري رابطه‌ي زناشويي دارند، اما خانم‌ها ترجيح مي‌دهند پيش از رابطه‌ي زناشويي اين ارتباط عاطفي را برقرار کنند. من به‌عنوان مشاور خانواده معمولا سعي مي‌کنم زوج‌ها را وادار کنم تا اين شکاف را پر کنند. وقتي آنها طي رابطه‌ي زناشويي، دوباره باهم ارتباطي عاطفي برقرار مي‌کنند، خانم معمولا مي‌گويد “همسرم خيلي بهتر شده است”؛ مسلما چيزي که براي يکي از طرفين خوب است، معمولا براي طرف مقابل هم حس خوبي دارد.»
کرولي مي‌گويد اگر مدت‌هاست اين لمس گاه‌وبي‌گاه را کنار گذاشته‌ايد، شايد انجام دوباره‌ي آن حس عجيبي داشته باشد، بنابراين بهتر است از گام‌هاي کوچک شروع کنيد تا دوباره در اين مسير قرار بگيريد.
«من از زوج‌ها مي‌خواهم روزي چهار بار همديگر را در آغوش بگيرند و ببوسند (يک جور رابطه‌ي فيزيکي که به شرايط خودشان بستگي دارد): موقع بيدار شدن، موقع ترک خانه به مقصد محل کار، وقتي به خانه برمي‌گردند و وقتي مي‌خواهند بخوابند.»
________________________________________
: کتاب مرا محکم در آغوش بگير؛ کتابي براي تقويت و نجات يک رابطه عاطفي
________________________________________
?. مردان مي‌خواهند مورد احترام باشند
اليزابت اشميتز (Elizabeth Schmitz) مي‌گويد اگر مرد خوبي در زندگي‌تان داريد، قدر او را بدانيد و بر همين اساس با او رفتار کنيد (مسلما او هم اين لطف شما را پاسخ خواهد داد).
اشميتز مي‌گويد «مردان به ما خانم‌ها مي‌گويند مي‌خواهم زنم به من احترام بگذارد. مي‌خواهم براي همين شخصيتي که دارم، براي اخلاق و رفتارم و براي شيوه‌ي برخوردم با او، به من احترام بگذارد. مردان بيش از هر چيز ديگري، مي‌خواهند عشق زندگي‌شان به آنها احترام بگذارد و قدرشان را بداند. خانم‌هايي که روي نقاط قوت همسرشان تمرکز مي‌کنند و به او مي‌گويند که چه خوبي‌هايي دارند، ازدواج‌هاي موفق‌تري دارند.»
________________________________________
در ادامه بخوانيد: ? انتظار غير منطقي که زندگي زناشويي‌تان را به خطر مي‌اندازد
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع روابط عاطفي و ازدواج
عشق آن نيست که به هم خيره شويم؛ عشق آن است که هردو به يکسو بنگريم

4000تومان



شما به عنوان بازارياب، فروشنده يا توليدکننده‌ي کالا يا خدمات تا به حال به اين فکر کرده‌ايد که چه چيزي باعث مي‌شود مشتريان تمايل پيدا کنند کالا يا خدمات‌تان را بخرند؟ آيا سعي کرده‌ايد از انگيزه‌هاي آنها در تبليغات کالاهاي خود استفاده کنيد؟ آيا اطلاعات کافي در زمينه‌ي روان‌شناسيِ بازاريابي و تبليغات داريد؟ شايد اين مقاله بتواند تا حدي شما را با ? انگيزه‌ي مهم براي خريد آشنا و کمک کند تا فعاليت‌هاي بازاريابي خود را جهت‌دار‌تر کنيد. شرکت‌هاي تجاري و برند‌ها براي اينکه کالاها و خدمات‌شان به موفقيت برسد بايد بدانند چه چيزهايي براي خريد به مشتريان انگيزه مي‌دهند. اين درک کمک مي‌کند تا بتوانند موقعيت محصول، کمپين‌هاي بازاريابي و تصوير برند را بهبود ببخشيده و پيامي به مشتريان منتقل کنند که به يکي از اين انگيزه‌ها مربوط باشد.
ترس

خيلي از متخصصان بازار معتقدند يکي از مهمترين دلايلي که مردم را به خريد تشويق مي‌کند ترس است. اگر چند لحظه فکر کنيد متوجه مي‌شويد که بسياري از تصميمات شما براي خريد که هيچ‌وقت در مورد آنها ترديد نمي‌کنيد، از ترس ناشي مي‌شوند. چرا مردم ماشين‌شان را بيمه مي‌کنند؟ چون از تصادف مي‌ترسند. چرا سيستم‌هاي امنيتي در خانه‌شان نصب مي‌کنند؟ چون از سارقان و مزاحمين مي‌ترسند. اما لازم نيست ترسِ آنها تا اين حد هم جدي باشد. حتي ذره‌اي ترس به دل راه دادن هم مي‌تواند انگيزه‌ي خوبي براي خرج کردن باشد.
زيبايي
توزيع‌کنندگان محصولات زيبايي، برندهاي آرايشي و شرکت‌هاي زيبايي اندام در سراسر دنيا خوب مي‌دانند که زيبايي انگيزه‌ي مهمي براي خريد است. مردم همه‌ي محصولات زيبايي، از کالاهاي مراقبت مو گرفته تا رژلب‌ و لوازم آرايشي را به اين دليل مي‌خرند که به ظاهر خود اهميت مي‌دهند و براي‌شان مهم است چطور به نظر برسند.
سود و منفعت

در دنياي تجارت، فروش به افرادي که به دنبال منفعت مادي هستند بسيار رايج است. اگر فروشنده‌ها بتوانند مشتريان خود را قانع کنند که کالا يا خدماتي مي‌تواند بهره‌وري را افزايش دهد يا از زيان آنها بکاهد، مشتري انگيزه پيدا مي‌کند تا براي افزايش درآمد يا ثروتش آن را خريداري کند. برندهايي که مي‌خواهند از اين انگيزه استفاده کنند بايد بر تمايل مشتريان‌شان به رسيدن به سود و افزايش ثروت تمرکز کنند.

پذيرفته شدن
گاهي وقت‌ها مردم به اين دليل مي‌خواهند محصولي را بخرند چون همه آن را دارند. به عنوان مثال دستبند‌هاي «ليواِسترانگ» (livestrong) را در نظر بگيريد که در اوايل سال‌هاي ???? محبوب بودند. به محض اينکه تعدادي از ورزشکاران معروف شروع به بستن اين دستبند‌ها کردند، هواداران‌شان از آنها پيروي کردند و سپس مردمي که هيچ علاقه‌اي به ورزش نداشتند و حتي اصلا نمي‌دانستند اين دستبند‌ها چه معنايي دارند نيز شروع به بستن آنها کردند. اين مثال جالبي است از مشترياني که فقط براي اينکه از غافله عقب نمانند شروع به خريد يک محصول خاص که مُد شده است مي‌کنند.
لذت
مشتريان هميشه آماده هستند تا براي ارضاي اميال‌شان خريد کنند. شما عاشق طراحي داخلي و دکوراسيون هستيد؟ پس احتمال دارد از خريد کوسن‌هاي جديد يا يک گلدان تزئيني لذت ببريد. عاشق لم دادن و استراحت کردن هستيد؟ لذت است که به شما انگيزه مي‌دهد آخر‌ هفته‌ها را به همراه خانواده در هتلي ساحلي بگذرانيد. برندها بايد مخاطبان مورد نظر خود و چيزهايي که باعث لذت‌شان مي‌شوند را شناسايي کنند و بعد تصميم بگيرند آيا اين تمايلات مي‌توانند انگيزه‌اي براي خريد محصولات‌شان باشند يا نه.
مشکلات
گاهي وقت‌ها مشتريان تا زماني که مشکلي در زندگي‌شان پيش نيايد و اين مشکل نياز به خريدِ محصول خاصي را ايجاد نکند، به فکر خريد آن نمي‌افتند. مثلا، مردم تا زماني که لاستيک اتومبيل‌شان پنچر نشود و چاره‌ي ديگري نداشته باشند لاستيک نو نمي‌خرند. اگر کالا يا خدمات شما طوري طراحي شده که نيازي را از مشتريان برطرف مي‌کند حتما اين موضوع را در فعاليت‌هاي تبليغاتي و بازاريابي خود در نظر داشته باشيد.
تبليغات

سلامتي

مشتريان تمايل دارند بر محصولاتي سرمايه‌گذاري کنند که فايده‌اي براي سلامتي‌شان داشته باشند. مردم چرا خمير‌دندان مي‌خرند؟ به اين دليل که مي‌دانند بدون مراقبت‌هاي کافيِ بهداشتي دندان درد مي‌گيرند. ادويل و تايلِنول (برند قرص‌هاي مسکن) اگر نمي‌توانستند سردرد و ديگر دردها را تسکين دهند ميليون‌ها بسته فروش نداشتند. مشتريان بايد کاملا از فوايدي که محصول شما بر سلامتي‌شان دارد آگاه باشند و شواهدِ اثبات ادعاي شما را به چشم ديده باشند. به خاطر داشته باشيد که خريدارانِ امروزي از هميشه بدبين‌تر هستند، بنابراين صادق و روراست باشيد تا اعتماد مشتريان را به خود جلب کنيد.

برگرفته از : business2community.com

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي افزايش فروش به روش اساتيد هاروارد
فروش خود را در هر شرايطي افزايش دهيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *