براي، اين، فرهنگ، کنيد، يک

، اما همه صبحانه نمي‌خورند. وقتي صبح از خواب بيدار مي‌شويد، بدن‌تان بعد از يک گرسنگي طولاني به سوخت احتياج دارد.
تحقيقات زيادي تأثير صبحانه بر کاهش وزن را اثبات کرده‌اند. National Weight Control Registry بزرگ‌ترين پايگاه داده‌هاي مربوط به افرادي که کاهش وزن داشته‌اند و توانسته‌اند آن را حفظ کنند، عادت‌هاي مختلف اين افراد را بررسي مي‌کند. يکي از اين عادت‌ها خوردن صبحانه است. اگر بهانه‌تان اين است که فرصت صبحانه‌خوردن نداريد، مي‌توانيد شب قبل، صبحانه‌تان را آماده کنيد و صبح آن را بخوريد.
________________________________________
: بدترين خوراکي‌هايي که مي‌توانيد براي صبحانه ميل کنيد
________________________________________

?. برنامه‌ي غذايي
اگر با يک برنامه‌ي غذايي ثابت، روزتان را شروع کنيد، احتمال تصميم‌گيري ناگهاني و نادرست کمتر مي‌شود. براي غذايتان برنامه ريزي کنيد و در خانه براي خودتان غذاي سالم آماده کنيد. سعي کنيد از غذاهاي پرکالري بيرون و مواد اوليه‌ي ناشناخته آنها دوري کنيد. وقتي سر کار مي‌رويد، ناهارتان را همراه ببريد. اگر راحت‌تر هستيد آخر هفته‌ها برنامه‌ي غذايي کل هفته را مشخص کنيد. مواد لازم را بنويسيد و آماده کنيد. با اين کار وعده‌هاي غذايي سالم و بدون نگراني خواهيد داشت.
?. پروتئين و فيبر را در تمام وعده‌هاي غذايي بگنجانيد

بايد در هر وعده، مقدار کافي از هر دويِ اين مواد مغذي وجود داشته باشد. اگر مقدار کافي پروتئين و فيبر دريافت کنيد تا ساعت‌ها سير مي‌مانيد و لازم نيست چند دقيقه بعد از صرف غذا دوباره سر يخچال برويد يا دنبال تنقلات بگرديد. تحقيقات اخير نشان‌ داده‌اند که پروتئين با احساس سيري رابطه‌ي مستقيم دارد. تحقيقات مرتبط ثابت کرده‌اند که فيبر با کاهش اشتها رابطه دارد که به کاهش وزن مي‌انجامد. ميوه‌ها و سبزيجات منابع غني فيبر هستند و کالري پاييني دارند، بنابراين بهتر است در تمام وعده‌هاي غذايي باشند. اگر دائما احساس گرسنگي مي‌کنيد، احتمالا اين دو ماده‌ي مغذي، در برنامه‌ي غذايي شما کم هستند. علت گرسنگي دائمي خود را پيدا کنيد و از آن خلاص شويد.
تبليغات

________________________________________
: ?? غذايي که جلوي گرسنگي شما را مي‌گيرد
________________________________________
?. پياده‌روي را فراموش نکنيد!
حتما دليلي دارد که خدا به شما دو پا داده است! تحقيقات نشان داده‌اند که سالم‌ترين کشورها يک وجه اشتراک دارند: پياده روي. ميانگين پياده‌روي افراد در اين کشورها مانند دانمارک و ژاپن بسيار بيشتر از کشورهاي ديگر است.
پياده‌روي فعاليتي ساده، ولي بسيار مؤثر است. اما اگر زمان زيادي پشت ميز يا داخل ماشين صرف مي‌کنيد، شايد پياده‌روي براي‌تان سخت شود. فقط سعي کنيد از هر فرصتي براي برداشتن چند قدم بيشتر استفاده کنيد تا پياده‌روي به‌تدريج جاي خودش را در برنامه‌ي روزانه‌ي شما باز کند.
راه رفتن در خانه راه خوبي براي شروع اين قدم‌ها است. کارهاي کوچکي مثل کمي دورتر پارک کردن ماشين و چند قدم بيشتر راه رفتن يا استفاده از پله به‌جاي آسانسور هم در طولاني‌مدت تأثير خود را مي‌گذارند. اين مي‌تواند براي شما به يک بازي تبديل شود: چند قدم بيشتر مي‌توانيد برداريد؟
________________________________________
: لاغري با پياده روي؛ براي کاهش وزن چقدر بايد راه رفت؟
________________________________________
?. به‌اندازه‌ي کافي آب بنوشيد
گاهي وقت‌ها حس مي‌کنيد، هر چيزي که دم‌دست‌تان است بخوريد. در اين مواقع اگر يک ليوان آب بنوشيد اين احساس ازبين مي‌رود. تحقيقات نشان داده‌اند که نوشيدن آب بر کنترل وزن مؤثر است. نوشيدن چند جرعه آب قبل از هر وعده غذا به کاهش وزن کمک مي‌کند. علاوه‌بر اينها، سلول‌هاي شما براي اين که فعاليت مفيدي داشته باشند به H2O احتياج دارند.
?. چند بسته تنقلات ضروري آماده کنيد
گرسنگي ممکن است، وقتي که انتظارش را نداريد، به سراغ‌تان بيايد. در اين زمان‌هاست که مرتکب اشتباهات غذايي مي‌شويد. خودتان را آماده کنيد تا در اين تله‌هاي تغذيه‌اي گرفتار نشويد. هميشه کمي تنقلات در ماشين، روي ميز و داخل کيف‌تان داشته باشيد. تنقلاتي را انتخاب کنيد که فيبر يا پروتئين زيادي داشته باشند تا گرسنگي‌تان برطرف شود.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: ?? باور نادرست درباره تغذيه سالم که بين مردم رواج پيدا کرده است
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع رژيم و تغذيه براي تناسب اندام
به من بگو چه مي‌خوري تا به تو بگويم که هستي

7000تومان



امروزه‌ همه‌ي ما با نام‌هايي مانند اَپل، گوگل و فرهنگ سازماني‌اي که در چنين شرکت‌هايي وجود دارد، آشنا هستيم. اما همه‌ي افراد يا بنگاه‌ها امکان به کار گرفتن چنين فرهنگ قدرتمندي را ندارند و چه بسا اصلا نيازي هم به آن نداشته باشند. بنگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌هاي مختلف به دليل ويژگي‌هاي متفاوت‌‌شان به فرهنگ‌هاي متفاوتي نياز دارند. ما در اين مقاله به ? گام موثر مي‌پردازيم که به ساختن فرهنگ سازماني قوي کمک مي‌کند.
بنا بر تعريف واژه‌نامه‌ي «وبستر»، فرهنگ «الگويي يکپارچه از دانش، باورها و رفتارهاي انساني است که بر توانايي يادگيري و انتقال دانسته‌ها به نسل‌هاي بعدي استوار است».
در سازمان‌ها، فرهنگ واقعيت هر روزه‌ي زندگي سازماني است. سند چشم‌انداز، ترازنامه‌هاي مالي و آيين‌نامه‌هاي کاري هيچ يک به تنهايي فرهنگ را تشکيل نمي‌دهند. فرهنگ سازماني عبارت است از کاري که مي‌کنيم، طرز رفتارمان، طرز برخوردمان با ديگران، گفته‌ها، محصولات، مشتريان و ارتباطات ما به علاوه‌ي خود ما.

کارآفرينان بسياري تصميم مي‌گيرند شرکت‌هاي بزرگ ديوان‌سالار را ترک کنند چون از فرهنگ جاري در آنها راضي نيستند. آنها مي‌خواهند چيزي خلق کنند که در راستاي روياها، شخصيت و چشم‌اندازشان از آينده باشد. هدف آنها يک بنگاه آرماني بي‌نقص است.
به عنوان صاحبان کسب‌وکار، چگونه مي‌توانيم يک ساختار سازماني قوي و پايدار ايجاد کنيم که کارکنان ما را به بهترين سرمايه‌هاي ما تبديل کند؟ در پاسخ به اين پرسش، ? توصيه‌ي زير را به شما پيشنهاد مي‌کنيم:
?. هدف تعيين کنيد

آنچه در آغاز کار اهميت دارد، خلق چيزي بزرگ و ماندگار است. وقتي شرکت کوچک است، افراد گرد يک ميز درباره‌ي فرهنگ احتمالي آينده‌شان بحث مي‌کنند، مشکلات و موانع کوچک، و ارتباطات مستقيم و بي‌واسطه هستند. اما با بزرگ شدن شرکت، ارتباطات محدود و گاه‌به‌گاه (و شايد حذف)، و رسيدن به توافق جمعي دشوارتر مي‌شود.
براي جلوگيري از بروز چنين مشکلي، هنگام تعريف فرهنگ سازماني جديد، يک هدف تعيين کنيد. براي تعيين هدف بايد چراييِ فعاليت بنگاه‌تان را بدانيد. کسب‌وکار شما در خدمت چه چيزي (يا چه کسي) است؟ پاسخ اين سؤال هر چه هست بايد قابل اعتماد، الهام‌بخش و انگيزاننده باشد. شرکت‌هايي که اهداف ارزشمندي دارند، بيشتر مورد پسند قرار مي‌گيرند. شرکت‌هايي مانند اَپل و آيکيا (Ikea) از اين دسته هستند.
اما به هيچ وجه از اين شرکت‌هاي قدرتمند تقليد نکنيد، تقليدِ صرف به مذاق خيلي‌ها خوش نمي‌آيد. آنچه براي شرکت‌تان مناسب است، انجام بدهيد. به اين فکر کنيد که چه چيزي براي شما الهام‌بخش است و به شما انگيزه مي‌دهد و بر همان اساس عمل کنيد.
?. زبان، ارزش‌ها و معيارهاي مشترک تعريف کنيد

براي داشتن يک فرهنگ سازماني کارآمد، بايد زبان مشترکي ميان کارکنان برقرار باشد و تناقضي در مورد ارزش‌ها وجود نداشته باشد. زبان مشترک بايد براي همه‌ي اعضاي سازمان، از مديرعامل تا مسئول تحويل نامه‌ها، قابل فهم باشد. همچنين بايد ارزش‌ها را مشخص کنيد، پس آنها را بنويسيد. با اين کار ارزش‌ها ملموس مي‌شوند و در نتيجه ماندگاري فرهنگ در گذر زمان ممکن مي‌شود.
مجموعه‌اي از ارزش‌ها، اصول و اساس شرکت را مشخص مي‌کند اما براي تعيين ميزان تحقق اين اصول به مجموعه‌اي از معيارها نياز داريد. پس از اينکه زبان، ارزش‌ها و معيارها را مشخص کرديد، فرهنگ سازمان قابليت پيوند دادن اعضا را خواهد داشت. پيوند دادن اعضا هدف غايي شماست. شايد براي به کار گيري راه حل‌هاي موقتي وسوسه‌ شويد اما اين ميانبرها تنها در کوتاه‌مدت راهگشا هستند.
براي خلق فرهنگ سازماني ماندگار و قابل درک براي همه، فرهنگ نيز بايد در گذر زمان و همراه با تغييرات سازمان، تغيير کند. ارزش‌هاي بنيادي ستون‌هاي نگهدارنده‌ي سازمان هستند اما باقي ابعادِ فرهنگ بايد پيرو تغيير زمان و کارکنان تغيير کنند.
________________________________________
: چطور فرهنگ سازماني در کارمندان ايجاد انگيزه مي‌کند؟
________________________________________
?. الگو باشيد

تبليغات

رفتار رهبر سازمان، فرهنگ را شکل مي دهد. رهبر بايد بازتابي از ارزش‌ها در درون و بيرون سازمان و نماينده‌اي قدرتمند باشد. رهبر نبايد تنها بر بيانه‌ها به عنوان راه حل مشکلات اتکا کند بلکه خود بايد نمونه‌ي بارز اصول و ارزش‌هاي شرکت باشد.
برندِ ويرجين (Virgin) و بنيان‌گذارش ريچارد برنسون (Richard Branson) را در نظر بگيريد، برنسون نمونه‌ي بارز همه‌ي ويژگي‌هايي است که افراد در برند ويرجين مي‌بينند: بانشاط، جسور، بي‌پروا و سرزنده. رهبراني که نسبت به کارشان شور و اشتياق نشان مي‌دهند و اخلاقِ کاريِ مثال‌زدني دارند، اصلي‌ترين منبع الهام براي کارکنان و نيز کساني هستند که تمايل به کار در شرکت دارند.
رهبر بايد الگويي براي ديگران و به شدت صريح باشد. اگر فکر کنيد که فرهنگ سازماني قوي‌اي داريد اما کارکنان‌تان به شما اعتماد نداشته باشند، تصورتان کاملا بي‌اهميت است. صريح و شفاف بودن، شايد دشوار باشد، اما نقش مهمي در حفظ فرهنگي که براي ايجاد آن تلاش کرده‌ايد دارد.
?. سفيران فرهنگ سازمان را بشناسيد

هر شرکتي کارکناني دارد که فرهنگ سازمان در جان‌شان جاري است، آنها شما و شرکت‌تان را به ديگران معرفي مي‌کنند و نماينده‌ي ارزش‌هاي سازمان هستند، و بهترين نمايندگان هم هستند زيرا شرکت را به اندازه‌ي خودِ شما دوست دارند.
اين کارکنان دارايي با ارزشي هستند. پس از اينکه چنين افرادي را شناسايي کرديد از آنها درباره‌ي نقاط قوت و ضعف فرهنگ و اينکه به چه دليل فرهنگ جاري براي آنها مهم است، سؤال کنيد. نظرات آنها معياري است براي تصميم‌گيري درباره‌ي حفظ وضع موجود يا ايجاد برخي تغييرات.
نقش اين سفيران با گذر زمان و با رشد شرکت پررنگ‌تر مي‌شود، و در پايان به يک مزيت رقابتي تبديل مي‌شوند. زيرا مشتريان، کارکنانِ مثبت‌انديشي را که درباره‌ي شرکت (يا برند)شان اطلاعات کافي دارند، از ياد نمي‌برند.
________________________________________
: ?? قانون اصلي فرهنگ سازماني
________________________________________
?. صادق باشيد و ارتباط برقرار کنيد

صداقت يعني «انجام کار درست حتي هنگامي که کسي شما را زير نظر ندارد». بايد به گونه‌اي رفتار کنيد که همه‌ي اعضاي شرکت مشتاقانه عملکرد صادقانه داشته باشند و تمايلي به کم‌کاري و ناخالصي نداشته باشند.
صداقت داشتن به معناي پذيرش نقاط قوت و ضعف و خطاهاي‌تان است. باليدن به استعدادها و توانايي‌ها آسان است اما نبايد لحظه‌اي فکر کنيد که بي‌نقص هستيد. اين حقيقتي است که در مورد همه‌ي انسان‌ها صدق مي‌کند.
به عنوان رهبر، هميشه بايد با درون و بيرون شرکت به طور شفاف و پيوسته در ارتباط باشيد. همه‌ي کارکنان بايد فرهنگ شرکت را بشناسند و در اهميت حفظ آن ترديدي نداشته باشند. در مواقعي که فرهنگ سازماني وضعيت خوبي ندارد، خودآگاهي و ارتباطات مستمر ضروري است. لزومي ندارد فرهنگ در قالب کلمات پر زرق و برق معرفي شود، در عوض ارتباط صادقانه هرگز نبايد متزلزل شود. بدون اعتماد ديگران، پشتوانه‌اي نخواهيد داشت.
?. درست رفتار کنيد

برخي معتقدند شرکت‌ها و بنگاه‌ها هم، به نوعي انسان هستند. من با اين عقيده مخالفم. انسان‌ها شرکت‌ها را تشکيل مي‌دهند و به عنوان مدير يا رهبر يک کسب‌وکار بايد با کارکنان‌تان به خوبي رفتار کنيد. در غير اين صورت و با وجود تغيير گسترده‌ي افراد در شرکت، فرهنگ کارايي چنداني نخواهد داشت.
هنگام استخدام کارکنان جديد، پيش از مهارت‌هاي‌شان، شخصيت آنها را بررسي کنيد. البته که يک رزومه‌ي قوي‌و تأثيرگذار مهم است اما اگر شخصيت قابل اعتمادي نداشته باشيد، جايي در شرکت من نداريد. مهارت و خبرگي را مي‌توان با آموزش به دست آورد، اما پرورش رفتار و نگرش خوب کار ساده‌اي نيست. استخدام کارکنان خبره اما داراي نگرش منفي، بي‌شک منجر به تخريب فرهنگ مي‌شود. اگر فردي را که با فرهنگ سازماني شما تطابق داشت پيدا کرديد، او را استخدام کنيد، برخورد درستي در قبالش داشته باشيد و تلاش کنيد توانايي‌ها و مهارت‌هاي او را ارتقا دهيد.
فراموش نکنيد که هيچ دستورالعمل کامل و بي‌نقصي براي موفقيت وجود ندارد. مثل هر آشپز معروفي، پيش از يافتن دستور درست و ادويه‌هاي مناسب، بايد دست به آزمون و خطا بزنيد. مهم است که دست از تلاش کردن بر نداريد.
برگرفته از: entrepreneur.com



اعتماد به نفس ابزاري است که ‌مي‌توانيد در زندگي روزمره براي هر کاري مثل افزايش اطمينان به خود، مديريت ترس‌ها و انجام کارهايي که واقعا برايتان مهم هستند، از آن استفاده کنيد، اما تعداد کمي از افراد مي‌دانند اعتماد به نفس مثل يک عضله است و براي تقويتش بايد هميشه از آن استفاده کرد، يعني اگر آن را به کار نبريد، تحليل خواهد رفت. به همين دليل ?? روش براي بالا بردن اعتماد به نفس معرفي مي‌شود تا در اين زمينه خبره شويد.
________________________________________
: ? راه تضمين شده براي افزايش اعتماد به نفس
________________________________________
?. يادگيري کار مفيدي است، پس در يک کلاس ثبت نام کنيد و از آن لذت ببريد.
?. براي اينکه از خودتان بيرون بياييد، از همسر يا دوستي صميمي‌ بپرسيد امروز چه کاري مي‌توانيد برايش انجام دهيد.
?. به باشگاه برويد. اثرات رواني ورزش باعث ايجاد حس خوبي در شما مي‌شود.
?. به يک رويداد اجتماعي برويد و به جاي نگراني در مورد مسائل خودتان، روي اينکه چطور مي‌توانيد به ديگران کمک کنيد، تمرکز کنيد.

?. دقيقا مشخص کنيد چه چيزهايي واقعا برايتان مهم است. اگر اين چيزها در زندگي‌ان وجود ندارند، بايد آنها را وارد زندگيتان کنيد.
?. فهرستي از چيزهايي که در زندگيتان با آنها کنار مي‌آييد، تهيه کنيد و بنويسيد که چطور مي‌توانيد هر کدام را حذف کرده يا به حداقل برسانيد.
?. يک پيروزي يا موفقيتي را که تجربه کرديه‌ايد به ياد بياوريد و بابت آن به خودتان افتخار کنيد. ارزش قائل شدن براي دستاوردهايتان نه تنها خودستايي نيست، بلکه براي سلامت‌ شما لازم است.
تبليغات

?. دفعه‌ي بعد که در يک رويداد اجتماعي حضور يافتيد، فقط در کنار آشنايان نمانيد. سعي کنيد سر صحبت را با غريبه‌ها باز کنيد تا تجربيات جديدي به دست آوريد.
?. دفعه‌ي بعد که در حال طفره رفتن از انجام کاري بوديد (دعوت شدن به يک مهماني، يک پروژه‌ي چالشي يا هر چيز ديگر)، بگوييد «به جهنم» و هر طور شده آن را انجام دهيد.
??. هر روز کاري انجام دهيد که باعث شادي دروني يا لبخندي بر لبتان شود.
________________________________________
: ?? عادت افرادي که واقعا احساس خوشحالي مي‌کنند
________________________________________

??. الگوهاي فکري را که باعث مي‌شوند به خودتان شک کنيد يا بيش از حد به خودتان سخت بگيريد پيدا کنيد. حالا تصور کنيد دوست صميميتان دقيقا چنين مسيري را رفته و اکنون پا پس کشيده است. به وي چه خواهيد گفت؟
??. اگر مجرد هستيد،‌ دختر يا پسر مورد علاقه‌تان را به بيرون دعوت کنيد.
??. هميشه بايد ذهنتان را تغذيه کنيد، پس فهرستي تهيه کيند از ?? چيزي که ذهنتان را بيدار و هوشيار نگه مي‌دارد و حتما از آنها در زندگيتان استفاده کنيد.
??. از بازي کردن چند نقش مختلف و قرار دادن خودتان در موقعيتي‌هايي که فکر مي‌کنيد ديگران از شما انتظار دارند، دست برداريد.
??. سعي کنيد هر بار که به خودتان مي‌گوييد، نمي‌توانيد چيزي را داشته باشيد يا چيزي را به دست نخواهيد آورد يا به اندازه‌ي کافي براي به دست آوردن خواسته‌هايتان خوب نيستيد، جلوي اين افکار را بگيريد.
??. از تصميم‌هاي بدون اراده اجتناب کنيد. بر اساس آنچه واقعا برايتان اهميت دارد، تصميمات سنجيده بگيريد.
??. دفعه‌ي بعد که در مقابل يک ريسک يا چالش مقاوت کرديد، به صداي درونيتان گوش دهيد و به دنبال راهي براي اصلاح آن باشيد. از خودتان بپرسيد «چه چيز اين را آسان‌تر مي‌کند؟»
??. از احمق به نظر رسيدن مي‌ترسيد؟ همه همين‌طور هستند، اما چيز مهمي نيست، پس اجازه ندهيد مانع شما شود. با خودتان تکرار کنيد: «اهميتي ندارد».
??. حتي براي يک لحظه فکر نکنيد، نمي‌توانيد با اعتماد به نفس باشيد. همين حالا مسئوليت چيزهاي زيادي بر دوش شماست که با اعتماد به نفس انجامشان مي‌دهيد. کافي است آنها را شناسايي کنيد تا احساس خوبي در شما ايجاد شود. به کارهايي فکر کنيد که آنها را بدون به وجود آمدن سؤال از اعتماد به نفس کافي براي انجام آنها انجام مي‌دهيد.
??. به شک و ترديدهايتان گوش دهيد، اما آماده باشيد پس از شنيدن‌شان، تصميم‌هاي آگاهانه و سنجيده بگيريد. گاهي شک‌هايتان به شما اجازه مي‌دهد تا بفهميد بايد براي چه چيز آماده باشيد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *