مقالات

برای، این، دیگران، یا، کنید

دانلود پایان نامه

دیگران و نداشته‌های خودمان دست‌ برداریم. بگذارید حقیقت را بگویم: همیشه فردی وجود دارد که شغلی پردرآمدتر از ما دارد، در خانه‌ای زیباتر زندگی می‌کند، خودرویی گران‌قیمت‌تر سوار می‌شود و به مسافرت‌هایی هیجان‌انگیزتر می‌رود. ممکن است دوستانمان زودتر از ما تشکیل خانواده بدهند و برخی از آنها زودتر بازنشسته شوند.
مقایسه‌ی خود با دیگران تنها ناراحتی ما در پی دارد و باعث می‌شود به‌جای اینکه به تعریف خودمان از موفقیت بپردازیم، ذهن‌مان را درگیر موفقیت از دید دیگران کنیم. وقتی شروع به کار آزاد کردم، دوستانی داشتم که مسخره‌ام می‌کردند، چون به‌اندازه‌ی آنها درآمد نداشتم. اما از دید خودم، برنامه‌ای انعطاف‌پذیر داشتم: هرجایی که می‌خواستم، می‌توانستم کارکنم و هیچ‌وقت شکایتی از کارم نداشتم، چون از کارم لذت می‌بردم. در مقابل، دوستانی که اذیتم می‌کردند، دائما از شغل‌شان، همکاران‌شان، زود بیدارشدن و… گله می‌کردند.
به‌نظر شما کدام‌یک خوشحال‌تر بودیم؟
________________________________________
: ? نشانه‌‌ که می‌گویند شما آدم موفقی هستید، حتی اگر خودتان باور ندارید
________________________________________
?. یکی از کارهای عقب افتاده را انجام دهید
همه‌ی ما کاری عقب‌افتاده داریم: تلفن به شرکت بیمه، تمیزکردن میز کار، بردن ماشین به کارواش و …؛ مانند همان ظرف‌های نَشُسته که پیش‌تر صحبتش شد، مشخص‌کردن اولویت‌ها و انجام‌دادن کارهای به‌ظاهر کوچک، نمی‌گذارد این کارها روی هم انباشته‌ شوند که مجبور شویم روز کاملی را صرف انجام‌دادن‌شان کنیم.
اگر کارهای ناتمامی داریم، همیشه بار سنگینی بر دوش ماست، فارغ از میزان کوچک‌بودن آنها. در صورت امکان همان وقتی‌که به یاد این کارها افتادیم انجام‌شان دهیم.
اگر فهرست اولویت‌های روزمان را تهیه‌کرده‌ایم، کاری تکراری هم به آن اضافه کنیم، برای مثال در پایان روز کاری، تماس تلفنی بگیریم یا اینکه محل کارمان را مرتب کنیم، زیرا تا آن موقع، همه‌ی کارهای مهم و انرژی‌بَر را انجام داده‌ایم.
تعجب خواهیم کرد که چقدر احساس بهتر و سازنده‌تری داریم وقتی‌ این موارد را از فهرست‌مان خط می‌زنیم. حتی اگر این فهرست، ذهنی باشد.
ذهن‌تان را از دغدغه‌ها رها کنید و از زندگی لذت ببرید!
برگرفته از: entrepreneur

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع مثبت اندیشی و شادی
یک غم به تنهایی برای نابودی هزاران شادی کافیست

6000تومان



زمانی که اطرافیان‌تان با شما رفتار بدی دارند و شما به خود می‌گیرید، احساس کسی را دارید که به او سیلی زده‌اند و خیلی دل‌خور می‌شوید. شاید موردی که می‌نویسم تا به حال برای‌تان پیش نیامده باشد و شبیه فیلم‌های هندی به‌نظر برسد، ولی اگر شما هم خصوصیات افراد حساس را داشته باشید، خیلی از رفتارهای اطرافیان زود بهتان برمی‌خورد. اما در چنین مواقعی چه باید کرد؟ چطور می‌توانیم حرف و رفتار دیگران را به خودمان نگیریم؟ همراه ما باشید، می‌خواهیم پاسخ این سؤال‌ها را مو به مو برای‌تان بگوییم.

:
?? قدم برای بهبود مهارت‌های ارتباطی
?? دلیلی که می‌گوید چرا دوستان زیادی دوروبرتان نیست
فراموش کردن کینه و کدورت‌ها با ?? راهکاری که باعث آرامش روان می‌گردد
شاید شما مسائل اطراف‌تان را حتی اگر به شما ربطی نداشته‌ باشند، با تمام وجود حس می‌کنید. اگر دیگران جلوی رو یا پشت سرتان از شما بدگویی یا انتقاد کنند، همین امر کافی‌ست تا حس کنید برای‌تان ارزشی قائل نشده‌اند. گاهی بقیه حتی صحبتی هم با شما نمی‌کنند، ولی ممکن است اشاره‌ی صورت‌شان را منفی ببینید یا حرکات بدن‌شان را بد برداشت کنید. حتی شاید شروع به خیال‌بافی کنید و متصور شوید کوچک‌ترین حرف یا رفتار شما آنها را ناراحت می‌کند. یکی از دوستان من هم رفتار دیگران را به خود می‌گرفت و به اصطلاح خودمانی خیلی حساس بود. این ویژگی او، بقیه و حتی خودش را بسیار آزار می‌داد و برای همه‌ی اطرافیانش سوءتفاهم‌های زیادی به‌وجود می‌آورد.
می‌دانم که بقیه خیلی راحت می‌گویند به خود نگیرید، با شما نبودم. با اینکه در بیشتر مواقع حرف‌شان درست است، ولی اگر فرد ترش‌رویی را ببینید و این حرف را از دهن او بشنوید، باور کردنش چندان راحت نیست. به‌نظرِ فرد حساس باید آدم آهنی باشی تا تحت‌تأثیر دیگران قرار نگیری. حالا که این‌طور است، پس بیایید با این مشکل روبه‌رو شوید. واقعیت این است که احساسات ما، راه برقراری ارتباط ما آدم‌ها با یکدیگر است. این ارتباط به‌ویژه خود را در روابط خانوادگی، فامیلی و دوستی نشان می‌دهد، پس نمی‌توانید به احساسات‌تان بی‌توجه بمانید.
برای کنترل حساسیت‌مان و به خود نگرفتن مسائل و رفتار اطرافیان‌مان، می‌توانیم راه‌های مختلفی را به‌کار ببریم. اگر این عادت مخرب را داشته باشیم، با پیش آمدن هر مسئله‌ای تا چند روز عذاب خواهیم کشید یا درباره‌ی خودمان نظر بدی پیدا می‌کنیم. برای ترک عادت حساسیت نسبت به رفتار و حرف دیگران بقیه‌ی نکات زیر را رعایت کنید:

?. ارزش خودتان را بشناسید
اگر خودتان را می‌شناسید و به ارزش وجودی‌تان واقف شوید، دیگر می‌توانید زود قضاوت کردن در مورد دیگران را متوقف کنید. برای شناخت خودتان (خودشناسی) وقت بگذارید و با اهمیت ندادن به حرف مردم و بدون در نظرگرفتن اینکه درباره‌تان چه می‌گویند و چه فکری می‌کنند به شناخت خود برسید. ? مورد از ویژگی های شخصیتی خود را که به داشتنش مفتخرید فهرست کنید و هر وقت نسبت به رفتار دیگران حساس می‌شوید، آنها را به خود یادآوری کنید.
?. محرک‌های احساسی‌تان را بشناسید

در گذشته برای همه‌ی ما مواردی پیش آمده که اکنون احساسات‌مان را تحریک می‌کنند؛ مثلا دچار عصبانیت یا هیجان‌ می‌شویم. برخی رفتارهای به‌خصوص رفتارهایی که دیگران در گذشته و یا حال دارند، ما را به‌گونه‌ای برمی‌انگیزد که نسبت به مورد خاصی حساس می‌شویم. مثلا اگر پدرتان در گذشته خیلی سخت‌گیر بوده، شما همیشه تلاش می‌کردید که بی‌عیب و نقص باشید تا او را راضی نگه دارید. به همین خاطر، به‌محض اینکه هر فردی کوچک‌ترین ایرادی از شما بگیرد، باعث می‌شود نسبت به بقیه که در شرایط مشابه شما قرار دارند، واکنش بیشتری نشان دهید. اگر موقعیتی شما را ناراحت می‌کند، از خودتان بپرسید که آیا واقعا ناراحت شدم، یا این هم یکی از مواردی است که حساسیتم را تحریک کرده‌ است؟
تبلیغات

?. سعی کنید خودتان باشید
سعی کنید فکر اینکه باید به فرد دیگری تبدیل شوید را از سرتان بیرون کنید و خود واقعی‌تان را در آغوش بگیرید. باید آنچه که الان هستید را از ته دل بپذیرید تا به خود واقعی‌تان برسید. برای اینکه بتوانید خودتان باشید، باید همواره کاری را انجام دهید که دوست دارید. در هرکاری اول به خودتان توجه کنید و واقعا بفهمید انجام چه کاری برای‌تان بهتر است.
?. از اشتباه کردن نترسید
همان‌طور که سقراط می‌گوید «سعادتمند کسی است که از هر اشتباه و خطایی که از او سر می‌زند، تجربه‌ای جدید به‌دست آورد»، به خود اجازه‌ی اشتباه کردن بدهید و بدانید که اشتباهات تنها بخشی از روندی هستند که در راه تغییر شخصیت و رسیدن به شخصیت ایده‌آل‌تان باید طی کنید. زمانی که قدم اشتباهی برمی‌دارید، خود را ببخشید. خیلی خوب است که در قبال کارهایتان مسئولیت پذیری داشته باشید، ولی اگر کسی با شما مخالف کرد، خودتان را بیش‌ازحد مجازات نکنید. قبول کنید که بی‌عیب و نقص نیستید و به‌یاد داشته باشید، اگر از اشتباهات‌تان درس بگیرید دیگر مثل قبل بزرگ جلوه نمی‌کنند.
?. برای روابط مرز تعیین کنید

تعیین مرز و خط قرمزی مناسب در رابطه‌هایتان کمک می‌کند تا کمتر رفتار دیگران را به خود بگیرید. این خط قرمزها با “نه گفتن” به همکار و شریک زندگی شکل می‌گیرد و یا با “نه گفتن” به فعالیت‌هایی که علاقه‌ای به آنها ندارید یا از نظر احساسی به شما لطمه می‌زنند. وقتی تمام کارهایتان را به نیت راضی کردن دیگران انجام می‌دهید، اگر آنها کاری انجام دهند که ناراحت‌تان کند، واکنش غیرعادی‌ای نشان می‌دهید.
?. فراموش کنید
از تجربه‌ی دردناکی که در گذشته پشت سر گذاشته‌اید استفاده کنید و شخصیت کنونی‌تان را شکل دهید. همه‌ی ما در گذشته مسئله‌ی آزاردهنده‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم. آن را برای قدرت‌گرفتن و دوباره بلند شدن، زنده کردن حس همدردی و شکل دادن به شخصیت‌تان به‌کار بگیرید. نگذارید این تجربه خودِ کنونی‌تان را بسازد. در مقابل از آن برای تقویت و افتخار کردن به خودتان استفاده کنید.
?. بدانید که مهربان بودن مجوز پذیرش از جانب دیگران نیست
بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم اگر با همه مهربان باشیم و حسابی برای‌شان مایه بگذاریم، آنها هم موظف‌اند همان‌گونه با ما رفتار کنند. واقعیت این است که مهربان بودن باعث محبوبیت نزد دیگران نمی‌شود و موجب نمی‌شود پذیرش دیگران را بخریم. بهتر است اگر کاری برای خود و دیگران می‌کنیم به این خاطر باشد که خودمان این‌گونه می‌خواهیم؛ نه به‌خاطر توقعی که برای جبران و رفتار متقابل از آنها داریم.
?. منطقی باشید
وقتی موضوعی شما را ناراحت می‌کند یا باعث می‌شود احساس خوبی نداشته باشید، اگر با طرز فکر منطقی به آن بنگرید، به درک بهتری از آن می‌رسید. ببینید آیا واکنشی که نشان داده‌اید، مناسب بوده یا اینکه اقدام نابه‌جایی انجام داده‌اید؟ آیا واقعا اشتباهی از دیگران سرزده است یا شما خیلی قضیه را بزرگ کرده و به خود گرفته‌اید؟ اگر شخصی حقیقتا به شما زیان زده‌ است می‌توانید ناراحتی‌تان را با او در میان بگذارید یا اصلا کل قضیه را فراموش کنید؟
اگر کاملا خودخواسته از اعتراف به این قضیه طفره می‌روید که نیازهای برآورده‌نشده‌تان عامل بروز واکنش عاطفی بد هستند، پس حس می‌کنید احساسات‌تان شما را حبس کرده‌اند و توانایی درست نفس کشیدن را ندارید. از طرف دیگر با خود روراست باشید، نگاهی به خودتان بیندازید و ببینید که به چه توقع‌های‌ نابه‌جایی چسبیده‌اید. با این‌کار به آنچه در اطراف‌تان می‌گذرد، دید واقع‌بینانه‌تری پیدا می‌کنید. با رعایت نکات بالا به قدری خودتان را از بند فکروخیال آزاد می‌کنید که در آینده، واکنشی را که به افراد نشان می‌دهید خودتان انتخاب می‌کنید، در قبال رفتارتان مسئولانه‌تر عمل می‌کنید و احساسات‌تان بی‌طرفانه‌تر می‌شوند.
گاهی‌اوقات شرایط این‌گونه ایجاب می‌کند که به احساسات‌مان کمی چاشنی منطق بدهیم. این امر اهمیت به‌سزایی دارد. ما باید درک کنیم احساسات درونی‌مان از کجا سرچشمه گرفته‌اند، چگونه به آنها واکنش نشان دهیم و چگونه با موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم، روبه‌رو شویم و حتی از آن درس بگیریم. وقتی به خودمان یاد می‌دهیم که در هر شرایطی چه واکنشی نشان بدهیم، در آینده می‌توانیم واکنش‌ را به پاسخی معقول تبدیل کنیم.
________________________________________
در ادامه بخوانید: چطور با دیگران بدون حدس و گمان ارتباط داشته باشیم
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع مهارت‌های برقراری ارتباط
با هرکسی که بخواهید می‌توانید ارتباطی موثر برقرار کنید

7000تومان



آیا شنیدن عبارت بازاریابی بصری، حرصتان را درمی‌آورد و اعصابتان را خرد‌ می‌کند؟ ما بازایاب‌ها، می‌دانیم که مخاطبان امروزی به اطلاعات ارزشمندی بیش از آنچه تنها جنبه آگاهی بخشی و آموزشی داشته باشد، نیازمندند. آنها برای سرگرم شدن و لذت بردن نیز، خواهان محتوای دیداری هستند. اما برای بازاریابانی که فوبیای طراحی با منابع محدود دارند، چه کاری می‌توان کرد؟ احتمالا از اینکه بشنوید ساخت محتوای دیداری عالی و با کیفیت، کاری غیرممکن نخواهد‌بود، خوشحال خواهید‌ شد. یعنی حتی اگر یک طراح گرافیک حرفه‌ای نیستید، باز هم قادر خواهید بود که محتوای دیداری متفاوتی را خلق کنید که برند شرکت‌تان برای تمایز با رقبایش به آن نیاز دارد. در ادامه ? توصیه کاربردی را مرور خواهیم‌ کرد که به شما در تولید محتوا برای داشتن بازاریابی بصری‌‌ قدرتمندی که مورد پسند مخاطبانتان هم باشد، کمک می‌کند.

?. استراتژی بازاریابی محتوایی و دیداری خود را هم‌سو کنید

با وجود خیل عظیم سایر بازاریابان و برند‌هایی که هر روز تصاویر، ویدئوها و داستان‌های جدیدی را خلق می‌کنند، جلب توجه گروه‌های مختلف مخاطبانِ هدف دشوارتر می‌شود. اگر استراتژی محتوای دیداری هوشمندی ندارید، شک نکنید که عناصر بصری مورد استفاده‌تان در دست‌یابی برند شما به اهداف بازاریابی‌اش هیچ کمکی نخواهد‌کرد.
در ادامه به برخی از پرسش‌های مفیدی پاسخ می‌دهیم که در زمان تدوین استراتژی محتوای دیداری، به دردتان خواهد‌ خورد.
با استفاده از بازاریابی دیداری انتظار انجام چه کاری را داریم؟
مخاطبان ما چه کسانی هستند و به چه نوع محتوایی بیشتر علاقه دارند؟
کسب‌و‌کار ما در حل چه چالش‌ها و مشکلاتی به مردم کمک می‌کند؟
چگونه احساس و نگاهی منسجم ایجاد کنیم که بتواند ما را در کسب بهترین جایگاه برای برندمان در صنعتی که در آن فعالیت می‌کنیم، یاری کند؟
دیدگاه ما نسبت به اینکه که هستیم و چه چیزی کسب‌و‌کار ما را منحصر به فرد و از رقبایمان متمایز می کند، چیست؟ چگونه می توانیم این پیام و مفهوم را در قالبی دیداری و قانع کننده ارائه کنیم؟
با توجه به اهداف سئو، در نتایج جستجوی چه عبارت‌هایی می‌بایست محتوای دیداری شما نمایش داده بشود؟
موفقیت استراتژی و فرایند را با چه معیارهایی می توان به طور مؤثر و با دقت سنجید؟
?. مرتبط و معتبر باشید
به کار بردن الگوها و عناصر بصری فرهنگ مدرن در جای مناسب، می‌تواند یک راه جذاب و سرگرم کننده برای تعامل با مخاطبان و درگیر کردن آن‌ها باشد، اما از آنجا که این موارد نمی‌توانند به درستی هویت برندتان را معرفی کنند در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید. عناصری را در نظر بگیرید که با برند شما ارتباط دارند و مملو از نشانه‌های آن هستند؛ و با مخاطبانتان نیز ارتباط احساسی و پرشور برقرار کنید.
?. از تصاویر آماده اجتناب کنید
درست است که استفاده از تصاویر آماده موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود، ولی شما باید بین استفاده از آن‌ها و تصاویر تولیدی خود سبک‌و‌سنگین کنید، چرا که این تصاویر به اندازه تصاویر اصیل و بدیع و مبتکرانه، در بیان موضوع و داستان برند، متقاعد کننده و مؤثر نیستند و جلب توجه نمی‌کنند. عکس گرفتن از کارکنان (و حتی مشتریانتان)، زمانی که در حال استفاده از محصولات شما یا انجام کار جالبی هستند، جایگزینی عالی برای تصاویر آماده است.

?. ارزش ایجاد کنید و مفید باشید
راهنماهای تصویری و عکس‌های راهنما، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی، با ارائه‌ی ارزش و به طریقی کمک به مخاطبان، کارکرد مطلوبی خواهند‌ داشت. برای کسانی که در تنگنای زمانی هستند، راهنماهای تصویری و عکس‌های راهنما، واقعا مفیدند، چون خوانندگان می‌توانند به سرعت آن ها را مرور کنند و فورا نکات کلیدی را دریابند.
?. محتواهای قدیمی‌تان را برای اهداف جدید بازتولید کنید

احتمالا مخاطبان هدف شما در استفاده از محتواهای تولید شده، اولویت‌ها، سلیقه‌ها و مزیت‌های متفاوتی خواهند‌داشت. محتواهای محبوب و همیشه سبز خود را تغییر داده و به شکل دیداری، مانند اینفوگرافیک‌ها، چک‌لیست‌ها، نمودارها و ارائه‌های اسلایدشیر، ارائه کنید. با به‌کاربردن این راهکار می‌توانید شاهد باشیدکه محتوایتان به بیشترین میزان بازدید و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی دست‌یافته‌است.
?. از محتوای تولید شده توسط کاربران بهره ببرید
اگر طرفدارانتان قبلا تصاویری را برای برند شما تولید نموده‌اند، چرا از آن ها برای پیشبرد اهداف بازاریابی بصریتان استفاده نکنید؟ این کار روشی بسیار خوب برای به رسمیت شناختن و تشکر از طرفداران است، که تعامل را افزایش داده و موجب افزایش وفاداری به برند نیز می‌شود.
تبلیغات

برای مثال، استرالیا توریسم، لایوفایر را مسئول بازتولید محتوای تولید شده توسط کاربران برای استفاده در جهت اهداف جدید نموده است. این عکس‌ها که کاربران با آنها تعطیلاطشان را به تصویر کشیده‌اند، داستان‌هایی متقاعد‌کننده و وسوسه‌انگیز را از تجربه گذراندن تعطیلات در استرالیا بازگو می‌کنند.

?. به برندتان پایبند باشید
بهترین محتوای بصری، عناصر دیداری پایدار و ثابتی دارد که به افراد در یادآوری و تشخیص برند کمک می‌کند، مانند استفاده از رنگ‌ها و لوگوها. برای نمونه، لوگوهای موسسه بازاریابی محتوایی در نوع خود عالی هستند و هرکدام کاربرد جداگانه‌ای دارند، اما در عین حال با برند سازگارند و وحدت آنها قابل تشخیص است.

?. برای پلتفرم‌های مختلف سفارشی سازی انجام دهید

همان‌گونه که هر کانال ارتباطی نیازهای تصویری متفاوتی دارد، یک تصویر نیز در پلتفرم‌های مختلف همواره یکسان عمل نمی‌کند. همچنین هر کانال گروه مخاطبان خاص خود را دارد، و ترجیحات آنها نیز می‌تواند با مخاطبان سایر پلتفرم‌ها متفاوت باشد. برای بیشنیه نمودن تعداد مخاطبان، باید سفارشی سازی محتوای تصویری خود را بر اساس پلتفرمی که آن را نمایش می‌دهد، انجام دهید.
خب حالا که برای آغاز برنامه بازاریابی بصری‌تان آماده شده‌اید، از کجا شروع می‌کنید؟ چه ابزارهایی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آنها عکس، ویدئو، اینفوگرافیک و هر چیز دیگری که نیاز دارید را تولید کنید؟
در ادامه تعدادی از منابعی که می‌توان

92