براي، اين، ديگران، يا، کنيد

ديگران و نداشته‌هاي خودمان دست‌ برداريم. بگذاريد حقيقت را بگويم: هميشه فردي وجود دارد که شغلي پردرآمدتر از ما دارد، در خانه‌اي زيباتر زندگي مي‌کند، خودرويي گران‌قيمت‌تر سوار مي‌شود و به مسافرت‌هايي هيجان‌انگيزتر مي‌رود. ممکن است دوستانمان زودتر از ما تشکيل خانواده بدهند و برخي از آنها زودتر بازنشسته شوند.
مقايسه‌ي خود با ديگران تنها ناراحتي ما در پي دارد و باعث مي‌شود به‌جاي اينکه به تعريف خودمان از موفقيت بپردازيم، ذهن‌مان را درگير موفقيت از ديد ديگران کنيم. وقتي شروع به کار آزاد کردم، دوستاني داشتم که مسخره‌ام مي‌کردند، چون به‌اندازه‌ي آنها درآمد نداشتم. اما از ديد خودم، برنامه‌اي انعطاف‌پذير داشتم: هرجايي که مي‌خواستم، مي‌توانستم کارکنم و هيچ‌وقت شکايتي از کارم نداشتم، چون از کارم لذت مي‌بردم. در مقابل، دوستاني که اذيتم مي‌کردند، دائما از شغل‌شان، همکاران‌شان، زود بيدارشدن و… گله مي‌کردند.
به‌نظر شما کدام‌يک خوشحال‌تر بوديم؟
________________________________________
: ? نشانه‌‌ که مي‌گويند شما آدم موفقي هستيد، حتي اگر خودتان باور نداريد
________________________________________
?. يکي از کارهاي عقب افتاده را انجام دهيد
همه‌ي ما کاري عقب‌افتاده داريم: تلفن به شرکت بيمه، تميزکردن ميز کار، بردن ماشين به کارواش و …؛ مانند همان ظرف‌هاي نَشُسته که پيش‌تر صحبتش شد، مشخص‌کردن اولويت‌ها و انجام‌دادن کارهاي به‌ظاهر کوچک، نمي‌گذارد اين کارها روي هم انباشته‌ شوند که مجبور شويم روز کاملي را صرف انجام‌دادن‌شان کنيم.
اگر کارهاي ناتمامي داريم، هميشه بار سنگيني بر دوش ماست، فارغ از ميزان کوچک‌بودن آنها. در صورت امکان همان وقتي‌که به ياد اين کارها افتاديم انجام‌شان دهيم.
اگر فهرست اولويت‌هاي روزمان را تهيه‌کرده‌ايم، کاري تکراري هم به آن اضافه کنيم، براي مثال در پايان روز کاري، تماس تلفني بگيريم يا اينکه محل کارمان را مرتب کنيم، زيرا تا آن موقع، همه‌ي کارهاي مهم و انرژي‌بَر را انجام داده‌ايم.
تعجب خواهيم کرد که چقدر احساس بهتر و سازنده‌تري داريم وقتي‌ اين موارد را از فهرست‌مان خط مي‌زنيم. حتي اگر اين فهرست، ذهني باشد.
ذهن‌تان را از دغدغه‌ها رها کنيد و از زندگي لذت ببريد!
برگرفته از: entrepreneur

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع مثبت انديشي و شادي
يک غم به تنهايي براي نابودي هزاران شادي کافيست

6000تومان



زماني که اطرافيان‌تان با شما رفتار بدي دارند و شما به خود مي‌گيريد، احساس کسي را داريد که به او سيلي زده‌اند و خيلي دل‌خور مي‌شويد. شايد موردي که مي‌نويسم تا به حال براي‌تان پيش نيامده باشد و شبيه فيلم‌هاي هندي به‌نظر برسد، ولي اگر شما هم خصوصيات افراد حساس را داشته باشيد، خيلي از رفتارهاي اطرافيان زود بهتان برمي‌خورد. اما در چنين مواقعي چه بايد کرد؟ چطور مي‌توانيم حرف و رفتار ديگران را به خودمان نگيريم؟ همراه ما باشيد، مي‌خواهيم پاسخ اين سؤال‌ها را مو به مو براي‌تان بگوييم.

:
?? قدم براي بهبود مهارت‌هاي ارتباطي
?? دليلي که مي‌گويد چرا دوستان زيادي دوروبرتان نيست
فراموش کردن کينه و کدورت‌ها با ?? راهکاري که باعث آرامش روان مي‌گردد
شايد شما مسائل اطراف‌تان را حتي اگر به شما ربطي نداشته‌ باشند، با تمام وجود حس مي‌کنيد. اگر ديگران جلوي رو يا پشت سرتان از شما بدگويي يا انتقاد کنند، همين امر کافي‌ست تا حس کنيد براي‌تان ارزشي قائل نشده‌اند. گاهي بقيه حتي صحبتي هم با شما نمي‌کنند، ولي ممکن است اشاره‌ي صورت‌شان را منفي ببينيد يا حرکات بدن‌شان را بد برداشت کنيد. حتي شايد شروع به خيال‌بافي کنيد و متصور شويد کوچک‌ترين حرف يا رفتار شما آنها را ناراحت مي‌کند. يکي از دوستان من هم رفتار ديگران را به خود مي‌گرفت و به اصطلاح خودماني خيلي حساس بود. اين ويژگي او، بقيه و حتي خودش را بسيار آزار مي‌داد و براي همه‌ي اطرافيانش سوءتفاهم‌هاي زيادي به‌وجود مي‌آورد.
مي‌دانم که بقيه خيلي راحت مي‌گويند به خود نگيريد، با شما نبودم. با اينکه در بيشتر مواقع حرف‌شان درست است، ولي اگر فرد ترش‌رويي را ببينيد و اين حرف را از دهن او بشنويد، باور کردنش چندان راحت نيست. به‌نظرِ فرد حساس بايد آدم آهني باشي تا تحت‌تأثير ديگران قرار نگيري. حالا که اين‌طور است، پس بياييد با اين مشکل روبه‌رو شويد. واقعيت اين است که احساسات ما، راه برقراري ارتباط ما آدم‌ها با يکديگر است. اين ارتباط به‌ويژه خود را در روابط خانوادگي، فاميلي و دوستي نشان مي‌دهد، پس نمي‌توانيد به احساسات‌تان بي‌توجه بمانيد.
براي کنترل حساسيت‌مان و به خود نگرفتن مسائل و رفتار اطرافيان‌مان، مي‌توانيم راه‌هاي مختلفي را به‌کار ببريم. اگر اين عادت مخرب را داشته باشيم، با پيش آمدن هر مسئله‌اي تا چند روز عذاب خواهيم کشيد يا درباره‌ي خودمان نظر بدي پيدا مي‌کنيم. براي ترک عادت حساسيت نسبت به رفتار و حرف ديگران بقيه‌ي نکات زير را رعايت کنيد:

?. ارزش خودتان را بشناسيد
اگر خودتان را مي‌شناسيد و به ارزش وجودي‌تان واقف شويد، ديگر مي‌توانيد زود قضاوت کردن در مورد ديگران را متوقف کنيد. براي شناخت خودتان (خودشناسي) وقت بگذاريد و با اهميت ندادن به حرف مردم و بدون در نظرگرفتن اينکه درباره‌تان چه مي‌گويند و چه فکري مي‌کنند به شناخت خود برسيد. ? مورد از ويژگي هاي شخصيتي خود را که به داشتنش مفتخريد فهرست کنيد و هر وقت نسبت به رفتار ديگران حساس مي‌شويد، آنها را به خود يادآوري کنيد.
?. محرک‌هاي احساسي‌تان را بشناسيد

در گذشته براي همه‌ي ما مواردي پيش آمده که اکنون احساسات‌مان را تحريک مي‌کنند؛ مثلا دچار عصبانيت يا هيجان‌ مي‌شويم. برخي رفتارهاي به‌خصوص رفتارهايي که ديگران در گذشته و يا حال دارند، ما را به‌گونه‌اي برمي‌انگيزد که نسبت به مورد خاصي حساس مي‌شويم. مثلا اگر پدرتان در گذشته خيلي سخت‌گير بوده، شما هميشه تلاش مي‌کرديد که بي‌عيب و نقص باشيد تا او را راضي نگه داريد. به همين خاطر، به‌محض اينکه هر فردي کوچک‌ترين ايرادي از شما بگيرد، باعث مي‌شود نسبت به بقيه که در شرايط مشابه شما قرار دارند، واکنش بيشتري نشان دهيد. اگر موقعيتي شما را ناراحت مي‌کند، از خودتان بپرسيد که آيا واقعا ناراحت شدم، يا اين هم يکي از مواردي است که حساسيتم را تحريک کرده‌ است؟
تبليغات

?. سعي کنيد خودتان باشيد
سعي کنيد فکر اينکه بايد به فرد ديگري تبديل شويد را از سرتان بيرون کنيد و خود واقعي‌تان را در آغوش بگيريد. بايد آنچه که الان هستيد را از ته دل بپذيريد تا به خود واقعي‌تان برسيد. براي اينکه بتوانيد خودتان باشيد، بايد همواره کاري را انجام دهيد که دوست داريد. در هرکاري اول به خودتان توجه کنيد و واقعا بفهميد انجام چه کاري براي‌تان بهتر است.
?. از اشتباه کردن نترسيد
همان‌طور که سقراط مي‌گويد «سعادتمند كسي است كه از هر اشتباه و خطايي كه از او سر مي‌زند، تجربه‌اي جديد به‌دست آورد»، به خود اجازه‌ي اشتباه کردن بدهيد و بدانيد که اشتباهات تنها بخشي از روندي هستند که در راه تغيير شخصيت و رسيدن به شخصيت ايده‌آل‌تان بايد طي کنيد. زماني که قدم اشتباهي برمي‌داريد، خود را ببخشيد. خيلي خوب است که در قبال کارهايتان مسئوليت پذيري داشته باشيد، ولي اگر کسي با شما مخالف کرد، خودتان را بيش‌ازحد مجازات نکنيد. قبول کنيد که بي‌عيب و نقص نيستيد و به‌ياد داشته باشيد، اگر از اشتباهات‌تان درس بگيريد ديگر مثل قبل بزرگ جلوه نمي‌کنند.
?. براي روابط مرز تعيين کنيد

تعيين مرز و خط قرمزي مناسب در رابطه‌هايتان کمک مي‌کند تا کمتر رفتار ديگران را به خود بگيريد. اين خط قرمزها با “نه گفتن” به همکار و شريک زندگي شکل مي‌گيرد و يا با “نه گفتن” به فعاليت‌هايي که علاقه‌اي به آنها نداريد يا از نظر احساسي به شما لطمه مي‌زنند. وقتي تمام کارهايتان را به نيت راضي کردن ديگران انجام مي‌دهيد، اگر آنها کاري انجام دهند که ناراحت‌تان کند، واکنش غيرعادي‌اي نشان مي‌دهيد.
?. فراموش کنيد
از تجربه‌ي دردناکي که در گذشته پشت سر گذاشته‌ايد استفاده کنيد و شخصيت کنوني‌تان را شکل دهيد. همه‌ي ما در گذشته مسئله‌ي آزاردهنده‌اي را پشت سر گذاشته‌ايم. آن را براي قدرت‌گرفتن و دوباره بلند شدن، زنده کردن حس همدردي و شکل دادن به شخصيت‌تان به‌کار بگيريد. نگذاريد اين تجربه خودِ کنوني‌تان را بسازد. در مقابل از آن براي تقويت و افتخار کردن به خودتان استفاده کنيد.
?. بدانيد که مهربان بودن مجوز پذيرش از جانب ديگران نيست
بعضي وقت‌ها فکر مي‌کنيم اگر با همه مهربان باشيم و حسابي براي‌شان مايه بگذاريم، آنها هم موظف‌اند همان‌گونه با ما رفتار کنند. واقعيت اين است که مهربان بودن باعث محبوبيت نزد ديگران نمي‌شود و موجب نمي‌شود پذيرش ديگران را بخريم. بهتر است اگر کاري براي خود و ديگران مي‌کنيم به اين خاطر باشد که خودمان اين‌گونه مي‌خواهيم؛ نه به‌خاطر توقعي که براي جبران و رفتار متقابل از آنها داريم.
?. منطقي باشيد
وقتي موضوعي شما را ناراحت مي‌کند يا باعث مي‌شود احساس خوبي نداشته باشيد، اگر با طرز فکر منطقي به آن بنگريد، به درک بهتري از آن مي‌رسيد. ببينيد آيا واکنشي که نشان داده‌ايد، مناسب بوده يا اينکه اقدام نابه‌جايي انجام داده‌ايد؟ آيا واقعا اشتباهي از ديگران سرزده است يا شما خيلي قضيه را بزرگ کرده و به خود گرفته‌ايد؟ اگر شخصي حقيقتا به شما زيان زده‌ است مي‌توانيد ناراحتي‌تان را با او در ميان بگذاريد يا اصلا کل قضيه را فراموش کنيد؟
اگر کاملا خودخواسته از اعتراف به اين قضيه طفره مي‌رويد که نيازهاي برآورده‌نشده‌تان عامل بروز واکنش عاطفي بد هستند، پس حس مي‌کنيد احساسات‌تان شما را حبس کرده‌اند و توانايي درست نفس کشيدن را نداريد. از طرف ديگر با خود روراست باشيد، نگاهي به خودتان بيندازيد و ببينيد که به چه توقع‌هاي‌ نابه‌جايي چسبيده‌ايد. با اين‌کار به آنچه در اطراف‌تان مي‌گذرد، ديد واقع‌بينانه‌تري پيدا مي‌کنيد. با رعايت نکات بالا به قدري خودتان را از بند فکروخيال آزاد مي‌کنيد که در آينده، واکنشي را که به افراد نشان مي‌دهيد خودتان انتخاب مي‌کنيد، در قبال رفتارتان مسئولانه‌تر عمل مي‌کنيد و احساسات‌تان بي‌طرفانه‌تر مي‌شوند.
گاهي‌اوقات شرايط اين‌گونه ايجاب مي‌کند که به احساسات‌مان کمي چاشني منطق بدهيم. اين امر اهميت به‌سزايي دارد. ما بايد درک کنيم احساسات دروني‌مان از کجا سرچشمه گرفته‌اند، چگونه به آنها واکنش نشان دهيم و چگونه با موقعيتي که در آن قرار گرفته‌ايم، روبه‌رو شويم و حتي از آن درس بگيريم. وقتي به خودمان ياد مي‌دهيم که در هر شرايطي چه واکنشي نشان بدهيم، در آينده مي‌توانيم واکنش‌ را به پاسخي معقول تبديل کنيم.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: چطور با ديگران بدون حدس و گمان ارتباط داشته باشيم
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع مهارت‌هاي برقراري ارتباط
با هرکسي که بخواهيد مي‌توانيد ارتباطي موثر برقرار کنيد

7000تومان



آيا شنيدن عبارت بازاريابي بصري، حرصتان را درمي‌آورد و اعصابتان را خرد‌ مي‌کند؟ ما بازاياب‌ها، مي‌دانيم که مخاطبان امروزي به اطلاعات ارزشمندي بيش از آنچه تنها جنبه آگاهي بخشي و آموزشي داشته باشد، نيازمندند. آنها براي سرگرم شدن و لذت بردن نيز، خواهان محتواي ديداري هستند. اما براي بازارياباني که فوبياي طراحي با منابع محدود دارند، چه کاري مي‌توان کرد؟ احتمالا از اينکه بشنويد ساخت محتواي ديداري عالي و با کيفيت، کاري غيرممکن نخواهد‌بود، خوشحال خواهيد‌ شد. يعني حتي اگر يک طراح گرافيک حرفه‌اي نيستيد، باز هم قادر خواهيد بود که محتواي ديداري متفاوتي را خلق کنيد که برند شرکت‌تان براي تمايز با رقبايش به آن نياز دارد. در ادامه ? توصيه کاربردي را مرور خواهيم‌ کرد که به شما در توليد محتوا براي داشتن بازاريابي بصري‌‌ قدرتمندي که مورد پسند مخاطبانتان هم باشد، کمک مي‌کند.

?. استراتژي بازاريابي محتوايي و ديداري خود را هم‌سو کنيد

با وجود خيل عظيم ساير بازاريابان و برند‌هايي که هر روز تصاوير، ويدئوها و داستان‌هاي جديدي را خلق مي‌کنند، جلب توجه گروه‌هاي مختلف مخاطبانِ هدف دشوارتر مي‌شود. اگر استراتژي محتواي ديداري هوشمندي نداريد، شک نکنيد که عناصر بصري مورد استفاده‌تان در دست‌يابي برند شما به اهداف بازاريابي‌اش هيچ کمکي نخواهد‌کرد.
در ادامه به برخي از پرسش‌هاي مفيدي پاسخ مي‌دهيم که در زمان تدوين استراتژي محتواي ديداري، به دردتان خواهد‌ خورد.
با استفاده از بازاريابي ديداري انتظار انجام چه کاري را داريم؟
مخاطبان ما چه کساني هستند و به چه نوع محتوايي بيشتر علاقه دارند؟
کسب‌و‌کار ما در حل چه چالش‌ها و مشکلاتي به مردم کمک مي‌کند؟
چگونه احساس و نگاهي منسجم ايجاد کنيم که بتواند ما را در کسب بهترين جايگاه براي برندمان در صنعتي که در آن فعاليت مي‌کنيم، ياري کند؟
ديدگاه ما نسبت به اينکه که هستيم و چه چيزي کسب‌و‌کار ما را منحصر به فرد و از رقبايمان متمايز مي کند، چيست؟ چگونه مي توانيم اين پيام و مفهوم را در قالبي ديداري و قانع کننده ارائه کنيم؟
با توجه به اهداف سئو، در نتايج جستجوي چه عبارت‌هايي مي‌بايست محتواي ديداري شما نمايش داده بشود؟
موفقيت استراتژي و فرايند را با چه معيارهايي مي توان به طور مؤثر و با دقت سنجيد؟
?. مرتبط و معتبر باشيد
به کار بردن الگوها و عناصر بصري فرهنگ مدرن در جاي مناسب، مي‌تواند يک راه جذاب و سرگرم کننده براي تعامل با مخاطبان و درگير کردن آن‌ها باشد، اما از آنجا که اين موارد نمي‌توانند به درستي هويت برندتان را معرفي کنند در استفاده از آن‌ها زياده‌روي نکنيد. عناصري را در نظر بگيريد که با برند شما ارتباط دارند و مملو از نشانه‌هاي آن هستند؛ و با مخاطبانتان نيز ارتباط احساسي و پرشور برقرار کنيد.
?. از تصاوير آماده اجتناب کنيد
درست است که استفاده از تصاوير آماده موجب صرفه‌جويي در زمان مي‌شود، ولي شما بايد بين استفاده از آن‌ها و تصاوير توليدي خود سبک‌و‌سنگين کنيد، چرا که اين تصاوير به اندازه تصاوير اصيل و بديع و مبتکرانه، در بيان موضوع و داستان برند، متقاعد کننده و مؤثر نيستند و جلب توجه نمي‌کنند. عکس گرفتن از کارکنان (و حتي مشتريانتان)، زماني که در حال استفاده از محصولات شما يا انجام کار جالبي هستند، جايگزيني عالي براي تصاوير آماده است.

?. ارزش ايجاد کنيد و مفيد باشيد
راهنماهاي تصويري و عکس‌هاي راهنما، به ويژه در رسانه‌هاي اجتماعي، با ارائه‌ي ارزش و به طريقي کمک به مخاطبان، کارکرد مطلوبي خواهند‌ داشت. براي کساني که در تنگناي زماني هستند، راهنماهاي تصويري و عکس‌هاي راهنما، واقعا مفيدند، چون خوانندگان مي‌توانند به سرعت آن ها را مرور کنند و فورا نکات کليدي را دريابند.
?. محتواهاي قديمي‌تان را براي اهداف جديد بازتوليد کنيد

احتمالا مخاطبان هدف شما در استفاده از محتواهاي توليد شده، اولويت‌ها، سليقه‌ها و مزيت‌هاي متفاوتي خواهند‌داشت. محتواهاي محبوب و هميشه سبز خود را تغيير داده و به شکل ديداري، مانند اينفوگرافيک‌ها، چک‌ليست‌ها، نمودارها و ارائه‌هاي اسلايدشير، ارائه کنيد. با به‌کاربردن اين راهکار مي‌توانيد شاهد باشيدکه محتوايتان به بيشترين ميزان بازديد و اشتراک‌گذاري در شبکه‌هاي اجتماعي دست‌يافته‌است.
?. از محتواي توليد شده توسط کاربران بهره ببريد
اگر طرفدارانتان قبلا تصاويري را براي برند شما توليد نموده‌اند، چرا از آن ها براي پيشبرد اهداف بازاريابي بصريتان استفاده نکنيد؟ اين کار روشي بسيار خوب براي به رسميت شناختن و تشکر از طرفداران است، که تعامل را افزايش داده و موجب افزايش وفاداري به برند نيز مي‌شود.
تبليغات

براي مثال، استراليا توريسم، لايوفاير را مسئول بازتوليد محتواي توليد شده توسط کاربران براي استفاده در جهت اهداف جديد نموده است. اين عکس‌ها که کاربران با آنها تعطيلاطشان را به تصوير کشيده‌اند، داستان‌هايي متقاعد‌کننده و وسوسه‌انگيز را از تجربه گذراندن تعطيلات در استراليا بازگو مي‌کنند.

?. به برندتان پايبند باشيد
بهترين محتواي بصري، عناصر ديداري پايدار و ثابتي دارد که به افراد در يادآوري و تشخيص برند کمک مي‌کند، مانند استفاده از رنگ‌ها و لوگوها. براي نمونه، لوگوهاي موسسه بازاريابي محتوايي در نوع خود عالي هستند و هرکدام کاربرد جداگانه‌اي دارند، اما در عين حال با برند سازگارند و وحدت آنها قابل تشخيص است.

?. براي پلتفرم‌هاي مختلف سفارشي سازي انجام دهيد

همان‌گونه که هر کانال ارتباطي نيازهاي تصويري متفاوتي دارد، يک تصوير نيز در پلتفرم‌هاي مختلف همواره يکسان عمل نمي‌کند. همچنين هر کانال گروه مخاطبان خاص خود را دارد، و ترجيحات آنها نيز مي‌تواند با مخاطبان ساير پلتفرم‌ها متفاوت باشد. براي بيشنيه نمودن تعداد مخاطبان، بايد سفارشي سازي محتواي تصويري خود را بر اساس پلتفرمي که آن را نمايش مي‌دهد، انجام دهيد.
خب حالا که براي آغاز برنامه بازاريابي بصري‌تان آماده شده‌ايد، از کجا شروع مي‌کنيد؟ چه ابزارهايي وجود دارند که شما مي‌توانيد با استفاده از آنها عکس، ويدئو، اينفوگرافيک و هر چيز ديگري که نياز داريد را توليد کنيد؟
در ادامه تعدادي از منابعي که مي‌توان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *