مقالات

این، یک، برای، مهارت‌های، نوآوری

دانلود پایان نامه

تغییراتی که گفتم، همیشه ممکن است به دام این باور اشتباه بیفتیم که امروزه عوامل موفقیت فردی کارمندان نیز تغییر کرده‌ است، در حالی که چنین نیست.
با وجود تغییر نام‌گذاری‌ها و مجموعه‌ی مهارت‌های فنی، اصول مبنایی همچنان بدون تغییر مانده‌اند، یعنی همان «مهارت‌هایی» که موجب می‌شود یک کارمند حفظ شود و کارمند دیگر، به راحتی جایگزین شود. این اصول در سال ???? هم همین موارد بودند، امروز هم همین موارد هستند و در سال ???? هم همین موارد خواهند بود. این اصول، مجموعه‌ی مهارت‌های ناملموسی هستند که مختص هیچ زمانی نیستند و در این میان ? اصل وجود دارد که توصیه می‌کنم، تمام کسانی که می‌خواهند در تجارت امروز (و البته فردا) موفق باشند، آنها را بپذیرند.

?. قابلیت اطمینان
زمانی مدیر ارشدی داشتم که برایم کار می‌کرد. او مسئول ارائه‌ی به‌روز‌رسانی‌های به‌موقع، برای پروژه‌ی بسیار مهم خود و ارائه‌ی اطلاعاتی به افراد در مورد روند آن بود. یک بار به دلیل تاخیر در ارائه‌ی گزارش، از او سوال کردم و به من جواب داد: «فردا روی آن کار می‌کنم.» چند روز گذشت و دوباره از او پرسیدم و همان جواب را شنیدم. این وضعیت بیش از دو هفته ادامه پیدا کرد! و در پایان، اعتمادم را نسبت به قابلیت اتکا و قابل اطمینان بودن این مدیر از دست دادم. قابلیت اطمینان (Reliability)، یعنی می‌شود به شما اطمینان کرد که آنچه می‌گویید انجام خواهید داد را واقعا انجام بدهید. همانطور که امروز به مخاطبان جوانم می‌گویم: «چه حسی خواهید داشت اگر به شما بگویم که حقوق شما را در روز بیست‌و‌یکم ماه پرداخت می‌کنم، و سپس زمانی که به آن روز می‌رسیم، به وعده‌ام عمل نکنم؟ و بعد مدام به شما بگویم، فردا حقوق‌تان را پرداخت می‌کنم، ولی هرگز این کار را انجام ندهم. آیا شما می‌پذیرید؟» احتمالا خیر. اگر از شرکت انتظار دارید که در انجام تعهداتش نسبت به شما قابل اعتماد باشد، شما نیز باید همینطور رفتار کنید و به وعده‌ی خود عمل کنید. به همین سادگی است و این یعنی قابلیت اطمینان.
________________________________________
: ?? راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند
________________________________________
?. مهارت نگارش

من بسیار خوش‌شانس بودم که در فرهنگ «یادداشت‌های یک صفحه‌ایِ» شرکت بزرگ P&G رشد کردم و در هنر نگارش تجاری موثر، تسلط پیدا کردم. نوشتن ?? سال پیش هم مهم بود، خیلی قبل‌تر از اینکه شرکت‌ها جهانی شوند و در تمام مناطق دنیا شعبه داشته باشند. امروزه نوشتن اهمیت بسیار بیشتری دارد. نگارش خوب می‌تواند کوه‌ها را جابجا کند. نوشتن، تفکر شما را تقویت می‌کند. به فرد کمک می‌کند تا در میان مناطق زمانی و جغرافیایی جابجا شود. نوشتن می‌تواند نمایانگر شما باشد و ارزش ویژه‌ی برند شخص شما را بسازد یا از بین ببرد. هیچ چیز مهم‌تر از یادگیری نگارش موثر و بیان افکارتان به شیوه‌ای مختصر و کوتاه بر روی کاغذ نیست. اگر نمی‌توانید خوب بنویسید، تمرین کنید. در دوره‌های مکاتبات بازرگانی شرکت کنید. کسب این مهارت، آسان است و فقط به تمرین و پشتکار نیاز دارد.
تبلیغات

________________________________________
: ? گام موثر برای نوشتن طرح کسب‌ و کار
________________________________________
?. هوش هیجانی یا «هوش اجتماعی»

حتی بیش از ?? سال پیش هم، ما در جهانی از ساختارهای ماتریسیِ همکاری زندگی می‌کردیم. دیگر هیچ انسانی مانند یک جزیره نیست. یعنی باید بدانید که چگونه با دیگران رفتار کنید و درک کنید که دیگران تحت تاثیر آنچه انجام می‌دهید یا انجام نمی‌دهید قرار می‌گیرند. هنوز هم بسیار متعجب می‌شوم وقتی جوانانی را می‌بینم که به تماس‌های تلفنی یا ایمیل‌ها پاسخ نمی‌دهند، انگار خیلی مشغله دارند و نمی‌توانند این کار را انجام دهند. بعضی از آنها تعجب می‌کنند که چرا نمی‌توانند شغل‌های بزرگ را به دست بیاورند یا شغل خود را حفظ کنند. ندانستن اینکه چگونه با دیگران رفتار کنید، و چگونه آنها را مجذوب خود کنید، بدون شک قاتل حرفه‌ی شماست، مهم نیست که چقدر باهوش باشید. فقط فردی احمق نمی‌تواند تشخیص بدهد که «هیچ کسی وجود ندارد که باهوش‌تر از همه باشد». احترام گذاشتن به دیگران را یاد بگیرید. کاری کنید که دیگران حس کنند که به آنها بها داده شده است و درک شده‌اند. دنیایی که امروز در آن کار می‌کنیم، بیش از هر زمان دیگری، جهان «تاثیرگذاری» است تا جهان «قدرت». یعنی هر فرد باید هنر رفتار با دیگران را به خوبی یاد بگیرد.
________________________________________
: ? تکنیک برای تقویت هوش هیجانی
________________________________________
?. حرفه‌ای بودن

حرفه‌ای‌گری حوزه‌ی وسیعی است که همه چیز، از لباس پوشیدن، تا رفتار، و تا رویکرد فرد در محل کار را در برمی‌گیرد. آیا شما حرفه‌ای عمل می‌کنید؟ آیا برای شغل خود، مناسب به نظر می‌رسید؟ همه‌ی ما می‌توانیم «بی‌عدالتیِ قضاوت بر اساس ظاهرِ افراد» را فریاد بکشیم، ولی در بیشتر موارد، مردم بر اساس ظاهر افراد قضاوت می‌کنند. وقتی شما مانند فردی نامرتب لباس می‌پوشید، دیگران تصور نمی‌کنند که فردی جدی و منظم هستید. وقتی همیشه تاخیر دارید، دیگران از اینکه ناچارند منتظر شما بمانند خشمگین می‌شوند و در توانایی شما برای انجامِ کارها، تردید می‌کنند. کافی است که این آزمون ساده را انجام دهید. پیش از رفتن سرِکار، در مقابل آینه بایستید. آیا حاضرید خودتان را استخدام کنید؟ آیا حاضرید مسئولیت شرکت‌تان را به خودتان بسپارید؟ پس حرفه‌ای شوید و درست رفتار کنید.
________________________________________
: ?? فرمان اخلاق حرفه‌ای در محل کار
________________________________________
?. ارائه‌ی شفاهی

این مورد، ارتباط بسیار نزدیکی با ارتباط‌های مکتوب دارد. آیا می‌توانید افکار خود را به یک سخنرانی منسجم ترجمه کنید که ساده، قابل فهم و معنادار باشد؟ این مسئله در مجموع، مرتبط با هنر برقراری ارتباط است و اگر نتوانید به خوبی ارتباط برقرار کنید، به سختی به موفقیت خواهید رسید. خبر خوب این است که مانند نوشتن، در این کار نیز به راحتی می‌توانید استاد شوید، فقط باید تمرین کنید. اگر به من ?? روز مهلت داده شود، می‌توانم هر کسی را به یک سخنران عالی تبدیل کنم.
________________________________________
: ? ترفند برای اینکه با یک ارائه خلاقانه، رئیس‌تان را حیرت زده کنید
________________________________________
?. توجه به جزئیات

جزئیات اهمیت بسیار زیادی دارند و در تجارت بسیار مهم هستند. یک صفر اضافه می‌تواند ? میلیون را به ?? میلیون تبدیل کند. توجه نکردن به جزئیات، می‌تواند موجب از دست دادن یک حرفه شود. مدت‌ها است که این اصل را برای خود تعیین کرده‌ام که اگر در رزومه‌ای که دریافت می‌کنم غلط املایی وجود دارد، آن را مستقیما داخل سطل زباله بیندازم. اگر فردی حتی در رزومه‌ی خود نیز (که معرف اوست) کمال‌گرا نیست، چگونه می‌توان انتظار داشت که در کسب‌و‌کار من، به جزئیات توجه کند؟ بارها شاهد شغل‌هایی بوده‌ام که به دلیل توجه نکردن به جزئیات، عدم بررسی اطلاعات و از دست دادن میلیون‌ها دلار از پول شرکت، بر باد رفته‌اند. مواردی مانند ترتیبِ اشتباه، یک مُهرِ اشتباه، عدم پیگیری، آمار و ارقام و محاسبات اشتباه در زمانِ ارائه، کم‌اهمیت به نظر می‌رسند ولی در واقع بسیار مهم هستند و بهترین‌ها این را به خوبی می‌دانند.
نکته‌ی مهم در مورد این مهارت‌ها این است که همه‌ی آنها به انتخاب ما بستگی دارند و ربطی به ژنتیک، تحصیلات، دودمان و نژاد ما ندارند. آنها فقط به انتخاب انسان وابسته‌اند. ما انتخاب می‌کنیم که حرفه‌ای باشیم، قابل اعتماد باشیم، به جزئیات توجه کنیم و مهارت‌های ارتباطیِ کتبی یا شفاهی خود را ارتقا دهیم. با این انتخاب‌ها هرگز در طول دوره‌ی کاری خود، نگران به دست آوردن شغلی عالی نخواهید بود و در مقابل، با انتخاب نکردن این موارد، همواره با کشمکشی پر از تلخی و ناامیدی روبه‌رو خواهید بود. حالا انتخاب با شماست.
برگرفته از: linkedin.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رازهای موفقیت
موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

7000تومان



نوآوری در کسب‌وکار یک ضرورت است و این موضوع نه تنها برای کارآفرین‌ها، بلکه برای مدیران نیز لازم است. با به کارگیری نوآوری می‌توانید در زمان و پول خود صرفه‌جویی کنید، سرعت رشد و توسعه‌ی خود را افزایش دهید و از رقبایتان پیشی بگیرید. در اینجا می‌خواهیم شش مهارت که به شما یاد می‌دهد چگونه در کارتان نوآوری ایجاد کنید را آموزش دهیم.

مت کوپلند (Matt Copeland) سرپرست برنامه‌ی MBA در مدرسه‌ی بازرگانی آشریج (Ashridge) است. او می‌گوید: «وجود نوآوری در تمام عمرِ کاری لازم است، چرا که همه چیز خیلی راحت کپی می‌شود و سرعت انتقال اطلاعات در جهان به قدری بالاست که اگر کار خود را نوآورانه دنبال نکنید، امتیاز خود را در رقابت خیلی سریع از دست می‌دهید.» به همین دلیل کوپلند احساس می‌کند که نوآوری در تجارت، یک اصل مهم و کلیدی است.
برای آنکه یک ایده از مرحله‌ی تصور به مرحله‌ی اجرا برسد، به چندین مهارت برای ایجاد نوآوری نیاز است؛ مهارت‌هایی که می‌توانید در طول یک برنامه‌ی MBA و از طریق اطلاعات، مطالعه و منابعی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، تقویت کنید و بهبود ببخشید. در اینجا با مهارت‌هایی آشنا می‌شوید که کوپلند برای رسیدن به نوآوریِ موفقیت‌آمیز مهم می‌شمارد.
?. مهارت‌های پیاده‌سازی

در حالی که بسیاری از دانشجویان کوپلند انتظار دارند بخش نوآوریِ برنامه را صرف پرورش «ایده‌های دیوانه‌وار، جدید و دیده نشده» کنند، ولی او اظهار می‌دارد که نوآوری تنها به حوزه‌ی کارهای خلاقانه محدود نمی‌شود، بلکه در کارهای اجرایی نیز کاربرد دارد. «داشتن یک ایده‌ی خوب به تنهایی هیچ ارزشی ندارد، مگر آنکه با آن کاری کنید.» فراسوی رسیدن به یک ایده‌ی جدید، تمام مجموعه مهارت‌های پیاده‌سازی وجود دارند که برای آنکه ایده‌ی خود را عملی کرده و آن را روانه‌ی بازار کنید به آنها نیاز خواهید داشت. اینکه بدانید چطور ایده‌ی مناسب را انتخاب کنید و اینکه چطور از آن ایده استفاده کنید تا ارزشمند تلقی شود، دو رکن اصلی مهارت‌های پیاده‌سازی را تشکیل می‌دهند.

?. مهارت‌های حل مسئله
در ارتباط با نوآوری، انواع مختلفی از مهارت‌های حل مسئله وجود دارد. اول، قابلیت شناخت مشکلی است که محصول یا خدمات شما آن را برطرف می‌کند. «ما اغلب بدون آنکه ماهیت واقعی مسئله را متوجه شویم، به سمت راه‌حل خیز برمی‌داریم. اگر بتوانیم بخش‌های مهم مسئله را جدا کنیم، خیلی ساده‌تر می‌توانیم راه‌حل را پیدا کنیم.» دوم، مهارت‌های حل خلاقانه‌ی مسئله است. کوپلند اغلب دانشجویانش را وادار می‌کند که الگوی فکری خود را به چالش بکشند و آن را تغییر دهند، تا بتوانند از زوایای متفاوت به مسائل بنگرند و پرسش‌های متفاوت مطرح کنند. نوآوران باید بتوانند از راه‌های مختلف به یک مسئله نزدیک شوند، نه اینکه از همان روش‌ قبلی استفاده کنند و یا از رقبای خود تقلید کنند. MBA می‌تواند به این موضوع کمک کند زیرا دانشجویان را به سمت استفاده از روش‌ها و نگرش‌های جایگزین ترغیب می‌کند.
?. طرز فکر کنجکاوانه

نوآوران برای آنکه بتوانند به ایده‌های جدید دست یابند، از راه‌های نو به مسئله بنگرند و محصولات خود را ارتقا دهند، لازم است از روحیه‌ی پرسشگری برخوردار باشند. به همین دلیل طرز فکر کنجکاوانه به منزله‌ی قلب نوآوری است. یکی از راه‌‌هایی که نوآوران می‌توانند به پرسش‌های واضح و سنجیده برسند، این است که جهان اطراف خود را مشاهده کنند. توانایی مطرح کردن پرسش‌‌های غیرمتداول نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. «همه‌ی ما عادت داریم که مسائل را از طرق یکسان، چارچوب‌‌بندی شده، تحلیلی و مستقیم حل کنیم. به همین دلیل ما در بخش نوآوری آشریج، تلاش می‌کنیم راه‌ها و سازوکارهایی را پیدا کنیم تا به وسیله‌ی آنها دانشجویان پرسش‌‌های متفاوتی بپرسند و از دیدگاه متفاوتی به قضایا بنگرند.»
تبلیغات

?. مهارت‌های مشاهداتی

نوآوران با مشاهده‌ی دنیای پیرامون خود می‌توانند به روش‌های جدیدی برای حل مسائل برسند. از جمله مهارت‌های کلیدی مشاهداتی، می‌توان به توجه کردن به نوآوری‌ در صنایع دیگر اشاره نمود، به خصوص آن دسته از نوآوری‌هایی که شما نیز می‌توانید در کار خود مورد استفاده قرار دهید. همچنین می‌توانید مشاهده کنید که مشتری‌های‌تان چطور از محصولات شما استفاده می‌کنند و به این ترتیب می‌توانید را‌ه‌هایی را بیابید که باعث تسهیل زندگی آنها می‌شود و یا به فرصت‌هایی برای افزایش درآمد خود دست پیدا کنید.
?. مهارت‌های فناوری
اگرچه می‌توان فناوری را خود یک نوآوری در نظر گرفت، در وهله‌ی اول باید به یاد داشت که فناوری یک مجموعه‌ ابزار برای هموار نمودن مسیر به سوی نوآوری‌های بیشتر است. کوپلند معتقد است نوآوران علاوه بر داشتن اطلاعات در زمینه‌ی تکنولوژی و نحوه‌ی کار با کامپیوتر، باید سعی کنند از انواع مختلف فناوری استفاده کنند. «فناوری‌های جدیدِ بسیاری وجود دارد که به شرکت‌ها و افراد کمک می‌کند تا بتوانند به نوآوری دست پیدا کنند. این فناوری‌ها مدام در حال تغییر هستند و تنها راهی که به من کمک می‌کند که بتوانم از آنها استفاده کنم و در آنها مهارت پیدا کنم، این است که مانند یک وسیله‌ی سرگرمی با این فناوری‌ها بازی کنم. این همان کاری است که دانشجویانم را تشویق می‌کنم انجام دهند.»
?. مهارت‌های همکاری

مهارت‌های همکاری از جمله قابلیت تشکیل تیم‌های فعال در نقاط مختلف دنیا به نوآوران اجازه می‌دهد شبکه‌ی خود را به روی ورودی‌های متنوع‌تری باز کنند و به این ترتیب بتوانند فرصت‌ها و موقعیت‌ها را راحت‌تر پیدا کنند. همکاری با دیگران به شما اجازه می‌دهد به شبکه‌های مختلف صنایع گوناگون در نقاط مختلف دنیا متصل شوید. همچنین مهارت‌های همکاری به شما در مدیریت نوآوری کمک می‌کند. برای مثال می‌توانید طی همکاری با تیپ‌های شخصیتی مختلف، ورودی‌های متنوع‌تری از تیم خود دریافت کنید. گاهی اوقات این افراد ساکت و اندیشمند هستند که بهترین‌ ایده‌ها را دارند، نه اعضای شلوغ و پر سروصدای گروه. نوآوران باید بدانند که چطور و کجا از مهارت‌های اعضای تیم خود استفاده کنند و بهترین بازده و عملکرد را از آنها به دست آورند. نوآوری محدود به استراتژی نمی‌شود، بلکه گاهی به ارتباطات برمی‌گردد و مهارت‌های همکاری می‌تواند به شما کمک کند این ارتباطات را ایجاد کنید.
برگرفته از: topmba.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی برگزاری جلسات موثر به روش اساتید هاروارد
جلسات کاری را تبدیل به ابزار موفقیت خود کنید

8000تومان



اگر در حین جستجو در آخرین منابع علوم اعصاب، با نصیحتی که مادربزرگ‌تان همیشه به شما می‌کرده مواجه شوید، چه احساسی پیدا می‌کنید؟
بنا به گفته‌ی‌ اریک جی. مک‌نالتی، جایی که این دو حوزه به هم می‌رسند، در واقع کلید تبدیل شدن به یک رهبر موثر را در دلِ خود نهفته دارد! مک‌نالتی می‌گوید یکی از سوال‌هایی که معمولا از او به عنوان مسئولِ بخشِ تحقیقات در موسسه‌ی اِن‌پی‌اِل‌آی (National Preparedness Leadership Initiative) پرسیده می‌شود، این است که چه کتاب‌هایی در زمینه‌ی رهبری می‌شود خواند؟ آنچه او در این مدت متوجه شده، این است که معمولا کتاب‌های مرتبط با شناخت مغز که در حوزه‌ی علوم اعصاب نوشته می‌شوند، اطلاعات بسیار مفیدتری در زمینه‌ی رهبری دارند تا کتاب‌هایِ سنتی‌تری که معمولا توسط مدیران شرکت‌ها نوشته می‌شود و مردم دوست دارند بخوانند!

مشاهده‌ی بعدی او این است که شش تا از نصیحت‌هایی که مادربزرگش همیشه به او می‌کرده، به‌واقع توسط پژوهش‌های عصب‌شناسی به عنوان راهکارهای مهمی برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر مورد بررسی قرار گرفته است! در ادامه این شش نصیحت را مرور می‌کنیم.
?. زود قضاوت نکنید
مغز ما همیشه در حال پیاده‌سازی یک حقه‌ی کوچک بر روی ماست: ما معمولا دوست داریم در محیط‌هایی قرار بگیریم که هم‌نشین‌هایی با طرز فکری مشابه با خودمان داشته باشیم. تاییدیه‌ای که ما معمولا دوست داریم از دیگران بگیریم و به سوگیری در تایید (confirmation bias) معروف است، برخلاف تصور اولیه چندان مفید نیست و حتی می‌تواند بر بسیاری از وجوه زندگی ما تاثیر منفی هم داشته باشد: از پیدا نکردن دوست‌های جدید تا رد کردن یک کاندیدای توانمند در یک مصاحبه‌ی شغلی صرفا بر مبنای تیم فوتبالی محبوبش!
یک رهبر موثر، سعی می‌کند پیش از آنکه دیگران را بر مبنای ظاهر قضاوت کند، آنها را بیشتر بشناسد. راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، به عنوان مثال می‌توان به پرسیدن سوال‌های متفاوت در مصاحبه‌ها و گسترش خلاقیت تیمی اشاره کرد:

پرسیدن سوال‌های متفاوت و غیرمنتظره از کاندیداهای یک مصاحبه‌ی شغلی می‌تواند باعث شود که به جای جواب‌های از قبل فکرشده و بی‌فایده، اطلاعاتی مفید و واقعی درباره‌ی فکرها و توانایی‌های فرد به دست بیاوریم. مثلا یکی از سوال‌ها می‌تواند این باشد: «فکر می‌کنی یک راننده‌ی تاکسی در طول روز چقدر درآمد کسب می‌کند؟» یا مثلا «به نظرت بهترین اپلیکیشن برای خواندن اخبار چیست؟»
ایده‌های جدید باید توسط تمام افراد تیم صرف نظر از هر عنوان

92