مقالات

این، یک، برای، زندگی، باید

دانلود پایان نامه

می?کنند.
?. مارلبورو: انسان مارلبورویی

تبلیغ انسان مارلبوروییِ این شرکت که از سال ???? شروع شد، نشان داد یک برند با خلق و نمایش یک سبک زندگی حول محصولات خود می‌تواند تا چه اندازه قدرت پیدا کند. «آیا می?خواهید یک فرد آزاد باشید؟ می?خواهید قوی باشید؟ آیا دوست دارید محدودیت?ها را کنار بگذارید؟» این تعریفی بود که آنها از یک انسان مارلبورویی ارائه دادند.
این تبلیغات موفق بودند چون یک زندگی ایده?آل را به تصویر می?کشید که خیلی?ها آرزو داشتند آن را تجربه کنند. پس فکر کردن به نیازهای زندگی مردم یا آنچه برای داشتن یک زندگی ایده?آل به آن احتیاج دارند یکی از راه?های موفقیت است.
?. گروه فرآوری شیر کالیفرنیا: شیر داری؟

این گروه با استفاده از شعار «شیر داری؟» توانستند فروش شیر در کالیفرنیا را تنها طی یک سال ? درصد افزایش دهند. اما این پایان داستان نبود و این شعار از مرزها عبور کرد و تا امروز هم می‌توانید میلیون?ها شعار را با عنوان «فلان محصول را داری؟» ببینید. اما به این نکته توجه کنید که هدف این شعار اصلا کسانی که شیر مصرف نمی?کنند نبود و تنها روی مشتری?های قبلی سرمایه‌گذاری می?کرد. پس، لازم نیست همیشه به دنبال مشتری?های جدید برای خدمات یا محصولات خود باشید. گاهی باید مشتری?های فعلی خود را به استفاده?ی بیش?تر از محصولاتتان ترغیب کنید؛ در واقع باید کاری کنید که مشتری?های شما حامی‌تان باشند و از محصول و خدمات شما لذت ببرند.
?. داو: زیبایی واقعی

«دنیایی را تصور کنید که در آن زیبایی منبع اعتماد به نفس باشد، نه اضطراب.» این جمله در واقع شعار کمپین تبلیغاتی شرکت داو (Dove) بود که به زیبایی واقعی فکر می?کرد و البته با استقبال زیادی هم روبه‌رو شد. آنها از یک روش ساده اما موثر برای بازاریابی استفاده کردند: تبلیغات شرکت داو حول یک موضوع مهم و حساس می?گشت. آنها تبلیغی ساختند که در طی آن یک آزمایش اجتماعی به نمایش در می‌آمد؛ از یک چهره‌نگار اداره‌ی تحقیقات پلیس امریکا (FBI) درخواست شد دو طرح از هر یک از زنان داوطلب این تحقیق رسم نماید. یکی از این طرح‌ها بر اساس توصیفات خودِ آن زن ترسیم می‌شد و طرح دیگر بر اساس توصیفات یک غریبه. جالب است بدانید که این دو تصویر کاملا متفاوت بودند. داو این نتایج را همراه با این آمار قابل توجه ارائه داد که تنها ?? از زنان در سراسر دنیا خود را زیبا می‌دانند.
و اما نتایج: این ویدئوها بیش از ??? میلیون بار دیده و ?.?? میلیون بار به اشتراک گذاشته شدند چون به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کردند و مردم هم پیام شرکت داو را شنیدند. این تبلیغ با مخاطبان خود همراه و همدل بود، و آنها هم به دلیل این تبلیغ جذاب و هم به دلیل آمار و ارقامی که داو برای پشتیبانی از پیام خود استفاده کرده بود تحت تاثیر قرار گرفتند.
?. اپل: از مک استفاده کن

از بین همه?ی کمپین?های عالی تبلیغاتی مک (mac)، شعار «از مک استفاده کن» عملکرد خیره‌کننده?تری داشت. نزاع بین سیستم عامل مک و کامپیوترهای ویندوزی تبدیل به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی اپل شد. در سال اول به کارگیری این کمپین اپل توانست سهم خود را در بازار ??? درصد افزایش دهد. این کمپین تبلیغاتی هر آنچه لازم بود مشتری?ها در مورد محصولات اپل بدانند، بدون اینکه مشخصات را در بوق و کرنا کند، به آنها ارائه می‌داد.
باید بدانیم که اگر محصول ما کارایی?های جدید و فوق‌العاده?ای دارد، نباید آنها را مثل چماق بر سر مشتری?هایمان بکوبیم. در عوض، باید این مزایا را به صورت قابل فهمی بیان کنیم و کاری کنیم که آنها بتوانند خودشان را در حال استفاده از محصول مجسم کنند و برای استفاده از آن ترغیب شوند.
?. کلایرول: استفاده کرده یا نه؟
وقتی شرکت بهداشتی آرایشی کلایرول (Clairol) در سال ???? برای اولین بار این سوال را مطرح کرد از هر ?? نفر تنها یک نفر به آن پاسخ مثبت داد، اما تنها ?? سال بعد نیمی از پاسخ?ها مثبت بود. موفقیت این کمپین تبلیغاتی به حدی بود که در بعضی ایالت?ها یکی از مواردی که باید در گواهینامه?ی زن?ها ذکر می?شد رنگ مو بود. کلایرول دقیقا بر خلاف مغازه?دارها عمل کرد: آنها نمی‌خواستند همه?ی زن?ها در کوچه و خیابان در مورد استفاده از محصولشان صحبت کنند، بلکه هدفشان این بود که محصولشان آنقدر باکیفیت باشد که اگر کسی از آن استفاده کرد دیگران متوجه نشوند. و اما درس این کمپین تبلیغاتی: گاهی اوقات فقط کافی است نشان دهیم که چرا و چگونه محصولمان عمل می?کند، یعنی «به عمل کار برآید به سخن?دانی نیست!»
?. De Beers: یک الماس برای همیشه
در سال ????، مجله‌ی تبلیغات AdAge شعار شرکت دِبریس با عنوان «یک الماس برای همیشه» را به عنوان بهترین شعار قرن بیستم معرفی کرد. دِبریس صرفا از آب گل?آلود ماهی نگرفت و در واقع پایه?گذار این سنت بود. آنها باعث شدند همه فکر کنند که حلقه?ی الماس یک کالای لوکس واجب برای ازدواج است. آنها می?خواستند این فکر در ذهن مردم رسوخ کند که هر کس قرار است ازدواج کند باید یک حلقه?ی الماس برای نامزدی تهیه کند. اما درسی که می?توانیم از این کمپین تبلیغاتی بگیریم این است که با بازاریابی صحیح می?توان کاری کرد که یک محصولِ تقریبا ارزان، لازم و تجملی به نظر برسد.
?. اُلد اِسپایس (Old Spice): مَردی که مَرد شما هم می?تواند بوی او را بدهد
می?توان گفت که شعار تبلیغاتی این کمپین ره صد ساله را یک شبه طی کرد. در اولین قسمت از ویدئوهای این کمپین که توسط ویدن (Wieden) و کندی (Kennedy) برای اولین بار در سال ???? ارائه شد، بازیگری به نام عیسی مصطفی بازی می?کرد. این ویدئو حدود ?? میلیون بار دیده شد. چند ماه بعد در ژوئن همان سال شرکت الد اسپایس دومین ویدئوی تبلیغاتی خود را منتشر کرد که در آن از چهره?ی همان بازیگر قبلی یعنی عیسی مصطفی استفاده شده بود. مصطفی به سرعت به مرد اُلد اِسپایس تبدیل شد. این نام مستعار را ویدن و کندی انتخاب کردند و کمپین ویدئوهایی که در آن مصطفی به هوادارانش در فیسبوک، توئیتر و دیگر شبکه?های اجتماعی به طور اختصاصی پاسخ می?داد را به راه انداختند.
طی دو روز این شرکت ??? ویدئوی شخصی و بامزه منتشر کرد که در آنها مصطفی با هوادارنش صحبت می?کرد. گفته می?شود که این ویدئوها ?? میلیون بار دیده شدند و شرکت ????? هوادار فیسبوکی و ????? فالوئر توئیتری جدید پیدا کرد.
جیسون باگلی (Jason Bagley) می?گوید:« ما ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه و زیبایی برای تک?تک مشتری?هایمان می?فرستادیم و ویژگی بارزمان شخصی بودن این ویدئوها و سرعت بسیار بالایمان در این کار بود.»
ویدن و کندی هم می گویند: «ما در واقع برای هر کس یک ویدئوی کوتاه و شخصی می?فرستادیم و سرعت‌مان هم بسیار بالا بود. چون کسی انتظار پاسخ در برابر جواب سوال یا نظرش را نداشت در این کار موفق شدیم.»
پس اگر کمپین?تان به سرعت با مشتری?ها و هواداران?تان ارتباط برقرار کرد، هر کاری از دستتان برمی?آید انجام بدهید تا این ارتباط را حفظ کنید. اما همزمان باید حواستان جمع باشد پیامی که منتقل می?کنید در راستای اهداف برندتان باشد.
??. وِندیز (Wendy’s): گوشتش کو؟

شاید به نظر برسد که این کمپین تبلیغاتی با نشان دادن یک همبرگر بزرگ و تعدادی خانم مسن بامزه به موفقیت رسیده اما حقیقت چیز دیگری است.
شرکت وِندیز رقیب?هایش را هدف گرفت که این روشی جسورانه در بازاریابی است. عبارت ساده?ی «گوشتش کو؟» برای این استفاده شد که نشان دهد سایر رقبا در ساندویچ?هایشان از گوشت کمی استفاده می?کنند. این عبارت به سرعت فراگیر شد و برای هر چیزی که جای خالی آن در زندگی مردم حس می?شد قابل استفاده بود.
چون پیش?بینی کردن اینکه آیا یک شعارِ همه?گیر می?تواند به موفقیت خود ادامه بدهد یا نه سخت بود، شرکت وندیز به طور هوشمندانه‌ای از استفاده‌ی بیش از حد از آن خودداری کرد. آنها تنها به مدت یک سال از آن استفاده کردند و اجازه دادند تا همه چیز روال طبیعی خود را طی کند. اما درسی که می?توان از این کمپین تبلیغاتی گرفت: حواستان به عوامل موفقیت و شکست‌تان باشد. صرفا چون چیزی پیدا کرده?اید که موفقیت?آمیز بوده نباید آنقدر از آن استفاده کنید که کارایی خودش را از دست بدهد.
بگذارید شرکت‌تان تغییر و رشد کند، خواهید دید که ایجاد تغییرات و انجام کارهای جدید حتی موفقیتی بیشتر از قبل برای‌تان به ارمغان می‌آورد.
برگرفته از: hubspot

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



ناراحتی بی‌دلیل از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ حتما تا به حال افسرده و بی‌حوصله بوده‌اید و شاید روزهایی را با چنین احساسی از خواب بیدار شده‌اید. اما چرا حوصله‌مان سر می‌رود و چه توجیهی برای این ناراحتی‌های بی‌دلیل وجود دارد؟

:
چطور با کسی که ناراحت‌مان کرده برخورد کنیم
? راه افزایش انگیزه در بی‌حوصلگی
چرا آدم‌های موفق، باز هم ناراحتند؟
احتمالا بعضی روزها فقط می‌خواهید روی مبل دراز بکشید و تلویزیون تماشا کنید؛ بعضی روزها حتی همین کار هم شما را راضی نمی‌کند. نه‌تنها انرژی ندارید،‌ بله احساس بدبختی می‌کنید. شاید به‌خاطر اینکه خانه را تمیز نکرده‌اید یا برای به‌تعویق‌انداختن وظایف روزهای قبل از دست خودتان عصبانی هستید. شاید هم احساس می‌کنید دوستان یا اعضای خانواده، ‌به‌اندازه‌ای که باید به شما اهمیت نمی‌دهند. حتی ممکن است ? کیلو اضافه‌وزن، باعث این ناراحتی شده باشد. احساس سردرد و بدن‌درد دارید و احتمالا بداخلاق شده‌اید. ترجیح می‌دهید نسبت‌به تلاطم‌های زندگی بی‌تفاوت باشید و با هیچ‌کسی ارتباط برقرار نکنید. شاید خودتان را با دوستان، ‌فامیل، هم‌اتاقی یا هر کسی که به اهداف خود در زندگی رسیده مقایسه می‌کنید. همه‌ی ما چنین روزهایی را تجربه کرده‌ایم، اما چرا؟ راه جلوگیری از افسردگی و ناراحتی و درمان آنها چیست؟
________________________________________
: ?? جمله انگیزشی که خواندن آن یک روز پرانرژی را برایتان رقم می‌زند
________________________________________
?. مواد شیمیایی مغز

مغز برخی افراد نسبت‌به تأثیرات استرس حساس‌تر است. محققان در تلاش‌اند تا دلیل بیوشیمی این اختلاف را کشف کنند. شایع‌ترین نوع داروهای ضد افسردگی، انتقال‌دهنده‌های عصبی سروتونین (یکی از انواع هورمون های شادی) و نوراپی‌نفرین را هدف قرار می‌دهند، چراکه تحقیقات نشان داده‌اند کاهش سطح این محرک‌های عصبی در مغز باعث ایجاد احساس ناراحتی می‌شود. البته فقط تعداد محدودی از افراد نسبت‌به رایج‌ترین داروهای ضدافسردگی واکنش مناسب نشان می‌دهند؛ این درحالی‌ است که بیشتر افراد بدون اینکه تغییری در روحیه‌ی خود احساس کنند،‌ دائما این داروها را مصرف می‌کنند. نتیجه‌ی مطالعاتی که در مقالات آکادمی ملی علوم به‌چاپ رسیده، نشان می‌دهد تفاوت‌هایی که در نحوه‌ی پردازش ماده‌ی شیمیایی گالانین در مغز افراد وجود دارد، باعث می‌شود برخی افراد انعطاف‌‌پذیرتر باشند و سریع‌تر از دیگران موفق به فراموش کردن تجربیات تلخ زندگی شوند.
________________________________________
: کتاب با تغییر مغزتان زندگی‌ خود را متحول کنید؛ درمان افسردگی و اضطراب با کنترل مغز
________________________________________
?. آب‌و‌هوا
در فصل‌های سرد سال، کمتر از قبل درمعرض نور خورشید قرار می‌گیریم که باعث بروز احساس ناراحتی می‌شود. بدیهی است که برخی افراد نسبت‌به این مسئله واکنش بیشتری نشان می‌دهند. مطالعات متیو کلر و همکارانش نشان می‌دهد که روحیه‌ی افراد در فصل بهار افزایش چشمگیری می‌یابد و فعالیت در فضای باز آنها بیشتر می‌شود. اما نکته جالب اینجاست که توانایی‌های شناختی‌مان نیز در فصل بهار انعطاف‌پذیری بیشتری می‌یابد که باعث پیدا کردن راهکارهای خلاقانه تر برای حل مسائل و مشکلات می‌شود.
تبلیغات

گروه دیگری از افراد نیز از اختلالات مضر فصلی رنج می‌برند که باعث بروز افسردگی شدید و تغییرات اساسی در کیفیت خواب،‌ اشتها و انگیزه می‌شود. زن‌ها بیشتر از دیگر افراد جامعه با این مشکل مواجه هستند. قرارگرفتن درمعرض نور آفتاب، ویتامین D بدن را تأمین می‌کند که دارویی اصلی برای رفع احساس ناراحتی است.
?. ویتامین D

بسیاری از افراد با مشکل کمبود ویتامین D روبه‌رو هستند که دلیل آن هنوز مشخص نیست. البته می‌تواند با تغذیه و مدت زمانی که درمعرض نور آفتاب قرار می‌گیریم، در ارتباط باشد. افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر از دیگران با کمبود این ویتامین مواجه هستند، چراکه پوست آنها در جذب ویتامین D موجود در نور آفتاب،‌ توانایی بالایی ندارد. عوارض کمبود ویتامین D کم نیستند. آمارها به‌خوبی رابطه‌ی کمبود ویتامین D و ناراحتی را نشان می‌دهند. دانشمندان هلندی در سال ???? تحقیقاتی را روی ???? نفر بالای سن ?? سال انجام دادند. بررسی آنها نشان داد سطح ویتامین D در افرادی که علائم افسردگی داشتند، ?? درصد کمتر از سایر افراد بوده است.
________________________________________
: با این ویتامین‌‌ها و مواد معدنی استرس و اضطراب‌تان را کاهش دهید
________________________________________
?. هورمون‌ها
هورمون‌ها همان موادی هستند که از غدد درون‌ریز ترشح می‌شوند و روی بسیاری از عملکردهای بدن مثل رشد و نمو، روحیه، عملکردهای جنسی و متابولیسم تأثیر دارند. کم یا زیاد بودن برخی هورمون‌ها، مثل هورمون‌هایی که از غده‌ی تیروئید ترشح می‌شوند،‌ یکی از فاکتورهای احتمالی در بروز احساس ناراحتی و افسردگی به‌شمار می‌رود.
برخی نشانه های افسردگی کاملا با شرایط و عملکرد غده‌ی تیروئید در ارتباط است. هورمون‌ها در چرخه‌ی قاعدگی در نوسان هستند که می‌تواند به بروز احساس ناراحتی در دوران قبل از قاعدگی منجر شود. این تغییرات در دوران یائسگی و قبل از آن نیز ایجاد می‌شوند. البته تمامی افراد به یک اندازه در برابر این تغییرات هورمونی احساس ناراحتی نمی‌کنند. اگر احساس می‌کنید نسبت‌به این تغییرات هورمونی، آسیب پذیرتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم به پزشک متخصص مراجعه کنید. روش‌های دیگری مثل طب سوزنی هم وجود دارند که سطح هورمونی را که منجربه نامتعادلی روحیه می‌شود، کاهش می‌دهد.
?. انتظارات
روحیه فقط به اتفاقاتی که در بدن رخ می‌دهد وابسته نیست، بلکه به نگرش و طرز فکر نیز بستگی دارد (بله، واقعا طرز فکر ما بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم اهمیت دارد). در زندگی همه‌ی افراد مراحلی وجود دارند که در آن به‌سختی کار کرده‌اید، اما به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده‌اید. احساس می‌کنید به‌اندازه‌ای که تلاش می‌کنید، پاداش نمی‌گیرید و از پس هزینه‌های خانه‌ی خوب، ماشین و تعطیلات برنمی‌آیید. احتمالا برای پیداکردن شریک زندگی خود دچار مشکل شده‌اید، اما فکر می‌کنید دوستان و اعضای خانواده با چنین مشکلی روبه‌رو نیستند. شاید تصور می‌کنید برای داشتن تمام چیزهای خوب، باید بیشتر از دوستان و اطرافیان‌تان تلاش کنید. شکست عشقی خورده‌اید و زندگی هرگز با شما منصفانه رفتار نکرده است.
اگر انتظار داشته باشید که همه‌چیز باید منصفانه باشد، هیچ تغییری ایجاد نشود و بازخوردها همیشه مثبت باشند، اشتباه می‌کنید و باید خودتان را برای ناامیدی‌های بیشتر آماده کنید. پس اگر به‌خاطر اتفاقی که رخ داده، ‌احساس ناراحتی می‌کنید، به خودتان یادآوری کنید که روزهای سخت وجود دارند و این نیز بخشی از زندگی است. همچنین می‌توانید با دید بازتر بنگرید و روی نیمه‌ی پر لیوان متمرکز شوید، به روزهای خوش زندگی و تجربیات شیرین قبلی بیندیشید و برای ساختن آینده‌ای بهتر تلاش کنید.
________________________________________
: واقعیت های زندگی که هر فردی باید آنها را قبول کند
________________________________________
?. اتفاق‌های تلخ کودکی

اتفاق‌های پراسترس زندگی، منابع ذهنی و فیزیکی ما را از بین می‌برند و ما را در برابر ناراحتی و بیماری‌های جسمی آسیب‌پذیر می‌کنند. مواردی مثل فقر، آزار جنسی و مرگ والدین در دوران کودکی، ذهن در‌حال‌رشد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و انعطاف‌پذیری قابلیت‌های شناختی ما را کاهش می‌دهد. مثل این است که مغز در مواجهه با استرس یا تهدید، عکس‌العمل شدیدی نشان بدهد و سپس نسبت‌به آن بی‌تفاوت باشد. یکی از عوارض استرس طولانی در کودکی این است که انعطاف‌پذیری و توانایی ارتباطی مغز را کاهش می‌دهد. بنابراین، توانایی مغز در خروج از چرخه‌ی افکار منفی کمتر می‌شود و فرد دچار استرس بیشتری می‌شود.
________________________________________
: چطور یک خاطره‌ بد را برای همیشه از ذهن‌ خود پاک کنیم؟
________________________________________
?. استرس زیاد
رابرت ساپولسکی در کتاب Why Zebras Don’t Get UIcers به‌خوبی توضیح داده است که سیستم‌های مقابله با استرس در بدن انسان برای پاسخ‌گویی به عوامل استرس‌زای مقطعی یا حادی طراحی شده‌اند که در حالت عادی باید به‌صورت فیزیکی به آنها واکنش نشان داد. برای مثال، پس از آنکه اجداد ما از خطر حمله‌ی ببرهای درنده فرار می‌کردند،‌ می‌توانستند با آرامش بنشینند و غذا بخورند، اما عوامل استرس زا در جهان امروز، بحرانی‌تر هستند و کنترل آنها دشوارتر است.
در اغلب موارد، پس از رفع یک عامل استرس‌زا، فرصت تجدید قوا نداریم و باید با چالش دیگری دست‌وپنجه نرم کنیم. استرس های مالی، تنهایی،‌ درگیری دائمی با اطرافیان،‌ زورگویی، رفت‌و‌آمد طولانی، مهارت‌های شغلی و

92