مقالات

این، مشتریان، یک، برند، مشتری

دانلود پایان نامه

این‌کار یادآور قدرتمندی است برای پیشرفتی که با خانواده، ورزش و تجارت داشته‌ام. پایان‌دادن شب با یک نوشته‌ی مثبت به این معنی است که ساعت ?:?? وقتی‌که ساعت به‌صدا درمی‌آید، از دنده‌ی راست بلند می‌شوم و آماده‌ی روز جدید هستم.
برگرفته از: forbes

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد
تغییر را در زندگی خود احساس کنید: در زمان کمتر، چندبرابر بیشتر کار کنید

15000تومان



هر کسب‌‌وکاری برای دوام آوردن باید بتواند از کسب‌وکارهای رقیب جلو بزند. حفظ مشتریان فعلی یکی از بارزترین لازمه‌های پیشرفت کسب‌و‌کارهای نوپا و حتی باسابقه است، اما متأسفانه بسیاری از برندها فقط به جذب مشتریان جدید توجه دارند و احتمالا یادشان رفته است که استمرار خرید مشتریان فعلی نقش بسزایی در بقای برند دارد. در پژوهشی که توسط یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات مخابراتی در آمریکا انجام گرفت، از شرکت‌کنندگان در مورد برند مورد علاقه‌شان سؤال شده بود و اینکه چرا نسبت به آن برند وفادار مانده‌اند. در این پژوهش، ??درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند، برندها باید راهکارهای هوشیارانه‌تری را در جلب وفاداری و حفظ مشتری در پیش بگیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از مشوق‌هایی را که در وفاداری به برند مؤثر هستند، با یکدیگر مرور کنیم.
________________________________________
: ?? فن برای افزایش وفاداری مشتری
________________________________________
?. تعهد سازمانی

بخشی از وفاداری من به برند مورد علاقه‌ام به خاطر اینه که با بعضی عقاید شخصیم هم مطابقت داره. این‌ قبیل برندها ارزشش رو دارن که همیشه حمایت‌شون کنم.
این روزها مشتریان خیلی آگاهانه‌تر رفتار می‌کنند و انتظارات متفاوت‌تری از برندها دارند. امروزه از برندها انتظار می‌رود، فارغ از منفعت‌های مالی به جلب رضایت گروه‌های مردمی خاص نیز توجه نشان دهند. علت وفاداری برخی مشتریان به یک برند از هم‌سو بودن آن برند با عقاید شخصی‌شان ناشی می‌شود.
هم‌سو شدن برندها با عقاید شخصی اقلیت‌ها به‌ویژه در موفقیت کسب‌وکارهای کوچکی که بتوانند بر پایه‌ی بازاریابی جاویژه (برآورده ساختن نیازهای یک بازار هدف حاشیه‌ای) جلو بروند، نقش بسزایی دارد. مثلا برندهای مواد غذایی‌ که در تولید محصولات‌شان از مواد اولیه‌ی محلی استفاده می‌کنند، مروج ارزش‌هایی هستند که به‌طور حتم مورد توجه حامیان جنبش مواد غذایی محلی قرار خواهد گرفت. حامیان این جنبش ترجیح می‌دهند صرفا از مواد غذایی کشت شده یا تولید شده در منطقه‌ی جغرافیایی خودشان تغذیه کنند.
هم‌سو شدن با عقاید شخصی اقلیت‌ها در موفقیت کسب‌وکارهای بزرگ نیز بی‌تأثیر نیست. مثلا هول فودز (Whole Foods) از جمله موفق‌ترین برندهایی است که توانست توجه گروه خاصی از مشتریان را به خود جلب کند که طرفدار محصولات ارگانیک هستند. این برند هم اکنون به یکی از مطرح‌ترین سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای با فروش بالا تبدیل شده است. در نتیجه اگر کسب‌وکار خود را بر اساس اصول اخلاقی پیش ببرید، علاوه بر اینکه در روابط کاری‌تان بهبود حاصل خواهد شد، صداقت و خلوص نیت‌تان نیز بر مشتریان آشکار می‌شود.

________________________________________
: مسئولیت اجتماعی شرکت ها چیست و پایبند بودن به آن چه مزایایی دارد
________________________________________
?. شبکه‌های اجتماعی

به نظرم همه‌ی برندها باید حساب توئیتر داشته باشن و افرادی رو هم بذارن که ?? ساعته حساب توئیترشون رو اداره کنن. این طوری هر مشتری خیلی زود جوابش رو می‌گیره و احساس می‌کنه که عضوی از خونواده‌ی بزرگ اون برنده. وقتی یه برندی خیلی زود به توئیت‌هام جواب می‌ده، بیشتر دلم می‌خواد محصولاتش رو دنبال کنم.
در دنیای کسب‌و‌کار امروز، شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در رسیدگی به امور مشتریان دارند. این روزها اگر مشتری اعتراضی داشته باشد، کمتر پیش می‌آید اعتراضش را از طریق ارسال نامه گوشزد کند، چرا که برقراری ارتباط از طریق رایانامه و شبکه‌های اجتماعی به مراتب کم‌زحمت‌تر است. اما شبکه‌های اجتماعی فقط مختص دریافت اعتراضات نیستند، بلکه برندها می‌توانند با حضور مستمر در این شبکه‌ها به مشتریان‌شان نشان دهند که همیشه برای خدمت‌رسانی حاضرند.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، بازار کسب‌و‌کارهای محلی نظیر بقالی‌هایی که عمده‌ی مشتریان‌شان اهالی محل هستند، از رونق افتاده است. صاحبان این‌گونه کسب‌و‌کارهای کوچک‌مقیاس تک به تک جوابگوی مشتریان هستند و اهالی محل را به چشم یک خانواده می‌بینند. درست است که صاحبان برندهای بزرگ نمی‌توانند با تک‌تک مشتریان‌ جداگانه ارتباط برقرار کنند، اما همین که در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشند، مشتری احساس اطمینان و دلگرمی پیدا خواهد کرد.
به برندها توصیه می‌شود پاسخگویی سریع و شفاف را از خیریه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی یاد بگیرند. مثلا صلیب سرخ آمریکا سؤالات بسیار زیادی پیرامون اهدای کمک‌های مردمی در صفحه‌ی فیسبوک خود دریافت می‌کند و همیشه به این سؤالات در سریع‌ترین زمان و البته کامل و مؤدبانه پاسخ می‌دهد.
________________________________________
: ?? نکته برای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی
________________________________________
?. خاطره‌انگیزی

من یکی از مشتری‌های پروپاقرص پیراشکی خسروی هستم. طعم پیراشکیهاش هنوز از دوران بچگی زیر دندونمه‌. با اینکه الان خیلی دیر به دیر به اونجا سر می‌زنم، اما با هریار خوردن این پیراشکی‌ها یه قسمت کوچیکی ازخاطرات خوب کودکیم برام زنده میشه.
معمولا محصولاتی که بتوانند بخشی از خاطرات کودکی مشتریان‌‌شان را زنده کنند، مورد توجه قرار می‌گیرند و به ویژه در فضای مجازی سروصدا می‌کنند. اگر صاحب برندی هستید که سابقه‌ای چندین و چند ساله دارد، از این فرصت غافل نشوید و به فکر راهکاری باشید که برندتان حس خاطره‌انگیزی مشتریان‌ را تحریک کند. برای این منظور می‌توانید از کمپین‌های برندینگ و بازاریابی کمک بگیرید و سعی کنید با زنده کردن خاطرات شیرین و دلپذیر در ذهن مشتریان، حس همبستگی ایجاد کنید.
در قسمت دوم فیلم علمی تخیلی بازگشت به آینده (????)، مارتی مک‌فلای (Marty McFly)، پسر نوجوانی که به تازگی از سفر به گذشته بازگشته است، این بار به آینده سفر می‌کند و در ?? اکتبر ???? ظاهر می‌شود. تقریبا همین دو سال پیش، شرکت پپسی به دوستداران سه‌گانه‌ی بازگشت به آینده نوید داد که در همین تاریخ تعداد محدودی نوشابه با بطری‌ ویژه پپسی پرفکت (Pepsi Perfect) عرضه خواهد کرد. این بطری‌ها دقیقا همان شکلی از برند پپسی بودند که مارتی و همراهانش در سفر به آینده نوش جان کردند. روز موعود فرا رسید و تمامی بطری‌ها در یک چشم بر هم زدن به فروش رفت.
________________________________________
: انتخاب نام برند؛ چطور با انتخاب یک نام جذاب به یادماندنی شویم؟
________________________________________
?. اعتماد

تنها برندی که می‌تونم بگم خیلی بهش وفادارم، برندیه که محصولات مراقبت از پوست تولید می‌کنه. راستش به صاحب این برند خیلی اعتماد دارم. به نظرم صاحبش سعی داره توی محصولات‌شون از مرغوب‌ترین ترکیبات استفاده کنه و خلاف گفته‌ش عمل نمی‌کنه. خیلی از کارمنداش خوشم می‌یاد و با ویدئوهای یوتیوب‌شون حال می‌کنم. گاهی پیش می‌یاد که از یه برند دیگه خرید می‌کنم، اما همیشه دوباره برمی‌گردم سر خونه‌ی اولم.
اگر در حوزه‌ی کاری خودتان متخصص باشید، مشتری به محصول تولیدی شما اعتماد خواهد کرد. می‌توانید تجربه و تخصص‌تان را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید تا جامعه‌ی هدف از خبرگی و شایستگی‌تان مطلع شود. به این ترتیب، میزان فروش و علاقه‌مندی مشتریان به محصولا‌ت‌تان بالا می‌رود و آگاهی مردم درباره‌ی برندتان نیز افزایش پیدا می‌کند. درباره‌ی روش‌های جلب اعتماد مشتری بیشتر بدانید.
________________________________________
: چگونه هویت برند خود را بسازیم
________________________________________
?. تخفیف و فروش ویژه

به نظرم هر برندی باید واسه مشتری‌هاش تخفیف و فروش ویژه بذاره. یه فروشگاه مواد غذایی توی محله‌مون هست که همیشه این کار رو می‌کنه و سالی یه روز، حسابی تخفیف می‌ذاره و یه عالمه هدایای تبلیغاتی می‌ده. همین کارهاشونه که باعث شده مشتری‌هاشون رو از دست ندن.
در یک نظرسنجی‌ با موضوع وفاداری به برند، تخفیف و فروش ویژه به‌عنوان یکی از پرتکرارترین دلایل وفاداری به برند در صدر جدول قرار گرفت. مشتریان به دلایل مختلفی نسبت به یک برند وفادار می‌مانند، اما اگر بتوانید به وفاداری مشتری پاداش بدهید، نه تنها خاطره‌ی یک تجربه‌ی دل‌انگیز را در ذهن‌ او رقم خواهید زد، بلکه باعث می‌شوید که یک رابطه‌ی متقابل پرمنفعت بین برندتان با مشتری شکل بگیرد. در مجموع، اگر مشتری احساس کند برایش ارزش قائل هستید و قدر وفاداری‌اش دانسته می‌شود، دلیلی ندارد از پایبندی به برندتان منصرف شود.
مثلا در برخی کشورها، روزنامه‌ها برای جذب خواننده اقدام به عرضه‌ی کوپن می‌کنند. برندها نیز می‌توانند با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه و عرضه‌ی کوپن، مشتریان‌شان را راضی نگه دارند. پوشاک گپ (Gap) یکی از شناخته شده‌ترین برندهایی است که به طور منظم با ارائه‌ی تخفیفات استثنایی، مشتریان زیادی را به پای صندوق‌های خرید می‌کشاند. حتی فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانند به مشتریان‌شان کارت هدیه بدهند و درصدی از خرید مشتری را به‌عنوان امتیاز به کارتش اضافه کنند. بعضی کتابفروشی‌ها با شرکت در طرح‌های فصلیِ خانه‌ی کتاب، تخفیفات ?? تا ?? درصدی برای مشتریانش‌شان در نظر می‌گیرند. برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر هایپرمارکت نیز حدود ?? الی ?? درصد مجموع مبلغ خریداری شده را به مشتری تخفیف می‌دهند.
________________________________________
: بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید
________________________________________
?. خدمات مشتری

من به برندهایی وفادار می‌مونم که در ارائه‌ی محصولات و خدمات باکیفیت مداومت داشته باشن. همچین برندهایی خدمات پس از فروش دارن و در کل، روراست هستن و می‌شه بهشون اعتماد کرد. همینه که باعث می‌شه تعاملم رو با این قبیل برندها حفظ کنم.
تمامی عواملی که تا به اینجا بررسی کردیم، در ارائه‌ی خدمات مداوم و باکیفیت خلاصه می‌شوند. مداومت در کیفیت و ارزشمند شمردن تک‌تک مشتریان از جمله کلیدی‌ترین رموزی هستند که برندتان را به موفقیت می‌رسانند. تعامل رو در رو در عصر ارتباطات اینترنتی رنگ باخته است، اما هنوز هم تبلیغات دهان به دهان در شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در بقای برندها دارند. اگر با مشتریان‌تان با احترام و صداقت رفتار کنید، مشتریان نیز رفتار محترمانه‌ای را نسبت به برندتان در پیش خواهند گرفت.
بعد از اینکه کالا یا خدمات‌تان را فروختید، نباید مشتری را از یاد ببرید، بلکه مشتریان‌تان را مطمئن کنید که از کالا یا خدمات فروخته شده پشتیبانی خواهید کرد. خلاصه اینکه یادتان باشد وقتی مشتری کالا یا خدماتی را از برندتان خریداری کرد، در قبال کالا یا خدمات فروخته شده مسئول هستید.
بدون شک حفظ مشتریان فعلی یک برند کار ساده‌ای نیست، اما مطمئن باشید اگر بتوانید مشتریان‌تان را با در پیش گرفتن استراتژی‌های رقابتی صحیح حفظ کنید، ضرر نخواهید کرد. قطعا مشتریانی که در حال حاضر نسبت به برندتان وفادار هستند و خریدشان استمرار دارد، یکی از ستون‌های اصلی بقای فعالیت‌های تجاری‌تان محسوب می‌شوند. پس به جای اینکه فقط به جذب مشتریان جدید فکر کنید، قسمتی از تلاش‌هایتان را به حفظ مشتریان فعلی برندتان اختصاص دهید.
برگرفته از: sailthru.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از محبوب‌ترین و مشهورترین عطرهای دنیا محصول خانه‌های مد فرانسوی هستند؟ از «کریستین‌ دیور» گرفته تا «شنل» و «ایو سن لورن» در طول سال‌ها کلکسیونی از خوشبوترین و معتبرترین عطر و ادکلن‌های زنانه و مردانه را طراحی و تولید کرده‌اند. با این‌همه شاید شنیدن این حقیقت برای‌تان عجیب باشد که بدانید از گذشته تا به امروز،‌ نظافت شخصی و حمام رفتن اهمیت چندانی برای فرانسوی‌ها نداشته است؛ اگر بخواهیم به گفته‌ی مورخان مشهور استناد کنیم لویی چهاردهم در تمام عمرش فقط یکبار حمام کرد و لویی پانزدهم هیچ وقت دوش نگرفت و با مواد معطر خودش را خوشبو نگه می‌داشت. شاید به‌خاطر همین پیشینه‌، اغراق نیست اگر بگوییم هنوز هم که هنوز است فرانسوی‌ها با عطر دوش می گیرند. همه‌ی اینها را گفتیم که بگوییم به عقیده‌ی کارشناسان عطر و زیبایی رایحه‌ی برخی عطرهای فرانسوی آن‌قدر خاص هست که شایسته است هر زنی حداقل یکی از آنها را روی میز لوازم آرایشش داشته باشد. در این نوشتار ? عطر فرانسوی زنانه را به شما معرفی می‌کنیم.

:
رنگ سال ???? و اصول به‌کارگیری آن در مُد و دکوراسیون
نکات خرید اینترنتی لباس؛ ?? نکته‌ای که شما را از پرو کردن بی‌نیاز می‌کند
سفید کردن دندان تنها با خوردن ? خوراکی طبیعی و سالم
?. Chanel No5؛ عطر خوش زن

به جرئت می‌توان گفت از هر ده خانم شیک‌پوش یک نفر با عطر شماره‌ یک این فهرست که اتفاقا یکی از قدیمی‌ترین عطرهای مورد پسند خانم‌های اهل مد و سلبریتی‌های سر‌تا‌سر دنیا از جمله «مرلین مونرو» است، خاطره دارد. عطر فرانسوی «Chanel No.5» با حدود صد سال قدمت نخستین و البته طبق جدول فروش عطرها پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین عطر خانه‌ی مد «شنل» تا به امروز است. عطری که «نماد جذابیت و زنانگی» نام گرفته و تا سال‌ها پرفروش‌ترین عطر زنانه در سر‌تا‌سر دنیا بود. «Ernest Beaux» خالق روسی این عطر شگفت‌انگیز و ملایم که به‌گفته‌ی خودش با الهام از رایحه‌ی شبانه‌ی دریاچه و رودخانه‌های یخ‌زده‌ی قطب شمال آن را طراحی کرده، در پنجمین روز از پنجمین ماه سال ???? از این عطر رونمایی کرد؛ اثری خوش‌بو که طبق توصیه‌ی مدیر کمپانی شنل خانم «Chanel Mademoiselle» تمام و کمال «عطر خوش زن» را برای همگان تداعی می‌‌کرد.
عطر «شنل نامبر فایو» با بویی ساده، شیرین و ماندگار ازجمله عطرهای گلی-میوه‌ای است که با رایحه‌ی دلپذیر لیمو، ترنج، یلانگ یلانگ و بهارنارنج آغاز می‌شود. شاید به‌خاطر رایحه‌ی بهار‌نارنج در عطر «شنل نامبر فایو» است که «مرلین مونرو» در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که شب‌ها قبل از خواب از آن استفاده می‌کند تا خوابی آرام داشته باشد. رایحه‌ی میانی این عطر بهاری و تابستانی عطر گل سوسن، گل یاس، گل رز و ریشه‌ی زنبق زرد است و پس از آن رایحه‌ی خوش عطر با بوی مسحورکننده عنبر، چوب صندل، مشک، چرم، وانیل، نعناع هندی، خس خس و گل سنگ ماندگار می‌شود. جالب است بدانید که تا به امروز افراد مشهوری چون «مرلین مونرو»، «کاترین دنور»، «نیکول کیدمن»، «ژیسل بوندچن»، «لی لی رز دپ» (دختر جانی دپ) و «کایرا نایتلی» چهره‌ی تبلیغاتی این عطر محبوب بوده‌اند که در فهرست شش عطر محبوب فرانسوی مقام نخست را دارد.

?. Shalimar EDP؛ مسافری از هند

در میان برندهای محبوب عطرهای زنانه، کمپانی فرانسوی «گرلن» به‌خاطر طراحی عطرهای «نیش» خاص و منحصربه‌فردش یکی از محبوبترین‌هاست. «Shalimar EDP» که حالا بیش از یک قرن از سال تولیدش می‌گذرد عطری دارای تاریخ و امضاست. اگر بنای «تاج محل» را می‌شناسید و با نام «شاه جهان» و معشوقه‌ی محبوبش آشنا هستید پس بهتر است بدانید که «شالیمار» عطری است که اولین بار به‌طور اختصاصی برای همسر ایرانی‌تبار «شاه جهان» یعنی «ارجمند بانو» طراحی و تولید شد و نامش را از «شالیمار» باغ محبوب «ارجمند بانو» گرفته است. اگرچه بعدها حدود ?? نسخه از این عطر به بازار آمد اما نام «شالیمار» با «تاج ‌محل» و ملکه‌ی ایرانی‌تبار امپراطوری هند گره خورده است. «شالیمار» با رایحه‌ای شرقی، شیرین، گرم و ماندگاری طولانی‌اش، عطر مناسب روزهای سرد زمستان است. رایحه‌ی ابتدایی عطر، ترکیبی از مرکباتی مثل ترنج، نارنج، لیمو و نارنگی به همراه سدر است. پس از آن بوی خوش نعناع هندی، زنبق، رز، یاس و خس‌خس به مشام می‌رسد و در نهایت این رایحه‌ی پودری وانیل، چرم، دانه‌ی لوبیا تونکا، مشک، چوب‌صندل، دود و اوپوپوناکس است که عطری کلاسیک، پیچیده و در عین‌حال شیک و مدرن را در فضا می‌پراکند.
?. Chanel Coco Mademoisell؛ یک فرانسوی اصیل

تبلیغات

شاهکاری دیگر از کمپانی مشهور و محبوب «شنل»؛ عطری چوبی و گلی-میوه‌ای با رایحه‌ای شیک، خاص، مدرن، اسرارآمیز، شرقی، جوان‌پسند و فرانسوی به‌معنای واقعی کلمه که اغراق نیست اگر بگوییم عصاره‌ای است ماندگار و رؤیایی از تمام بوهای خوشی که در تمام عمر به مشام‌تان رسیده است. «کوکو‌ شنل» که بعد از مرگ بانو «شنل» نخستین عطری بود که طراحی شد و به بازار آمد با رایحه‌ی خوش شکوفه‌های پرتقال، ترنج و پرتقال ماندارین آغاز می‌شود و اندکی بعد بوی خوش گل‌های سواحل مدیترانه با رایحه‌ی مست‌کننده‌ی یلانگ یلانگ، گل رز، گل یاس ترکی و گیاه میموزا در هوا پراکنده می‌شود تا اینکه رایحه‌ی وانیل، نعناع هندی، مشک، خس‌خس، صمغ اوپوپوناکس و دانه‌ی لوبیا تونکا به‌نحو اسرارآمیزی هوش از سرتان بپراند. «کایرا نایتلی» یکی از

92