مقالات

این، برای، کارآفرینان، یک، می‌کنند.

دانلود پایان نامه

اهداف واقعی داشته باشید، نقاط قوت خود را پیدا کنید و مرحله‌به‌مرحله به سمت هدف پیش بروید. این کار به شما کمک می‌کند که در مسیر درستی قرار بگیرید.
به‌یاد داشته باشید که انگیزه در کارهای کوتاه‌مدت، معمولا به پاداش وابسته است (برای مثال احساس خوشحالی زیادی که بعد از ثبت‌نام در کلاسی که به آن علاقه دارید در شما ایجاد می‌شود، نوعی انگیزه است). اما در مورد اهداف طولانی‌تر، انگیزه تأثیر کمتری دارد و بیشتر باید عادات جدید را در خود ایجاد کنید و مراقب باشید که این عادت‌های خوب جدید را رها نکنید. اجرایی‌کردن برنامه‌های بلند‌مدت نوعی سرمایه‌گذاری است و گاهی ممکن است اجرایی‌کردن آن بسیار سخت باشد. اما برنامه‌های کوتاه‌مدت به‌دلیل پاداش‌های فوری‌شان راحت‌تر هستند.
?. کنجکاو باشید و اتفاقات را بپذیرید
تغییرات همیشه اتفاق می‌افتند، پس بهتر است بدون هیچ ترسی با آن روبه‌رو شویم. با گذشت زمان می‌فهمیم که بسیاری از مکان‌ها و اتفاقات ثابت هستند و فقط به خودمان و دیگران نشان می‌دهند که واقعا چه کسی هستیم. بااین‌حال، مراقب تغییرات باشید. تا زمانی‌که چیزی را کاملا بررسی نکرده‌اید، تصمیم گیری نکنید. زیرا ممکن است احساس کنید مسیر درستی را انتخاب نکرده‌اید و ناامید شوید.
________________________________________
: چگونه حس کنجکاوی خود را تقویت کنیم؟
________________________________________
?. خود‌مراقبتی را در اولویت قرار دهید
خواب کافی و مناسب، استفاده از مواد غذایی سالم و مغذی، استراحت‌کردن، تفریح و عادات ذهنی از پایه‌های خود مراقبتی هستند. انجام این رفتارها می‌تواند در ایجاد یک رابطه‌ی خوب با خودتان نقش مؤثری داشته باشد. درصورتی‌که به نیازهای جسمی و روحی خود توجه کنید، روحیه و توانایی شما بیشتر می‌شود و کارها را بهتر انجام می‌دهید.
با گذشت زمان این خودمراقبتی باعث ایجاد حس اعتماد در شما می‌شود. عادات ذهنی هم مانند هر رفتار دیگری می‌تواند در طول زمان تغییر کند. ایجاد عادات مناسب بسیار مهم است. حفظ این عادات به‌ظاهر ساده است، اما در شرایط نامناسب مانند خستگی، گرسنگی یا ضعف سخت خواهد بود.
?. با خودتان مهربان باشید

این بدان معنی نیست که کاری انجام ندهید یا مسئولیت پذیری را کنار بگذارید، بلکه به این معنی است، زمانی‌که کاری را اشتباه انجام می‌دهید بی‌دلیل خودتان را سرزنش نکنید. بسیاری از افراد برای هر چیزی به‌شدت خودشان را سرزنش می‌کنند؛ درحالی‌که این کار فقط شرایط را بدتر می‌کند. اشتباهات خود را بپذیرید و در قبال آنها مسئولیت‌پذیر باشید، اما برای برطرف‌کردن این اشتباه مدام خود را سرزنش نکنید و با خودتان مهربان باشید. هر انسانی ممکن است اشتباه کند.
________________________________________
: ? دلیل علمی که نشان می‌دهد مهربان بودن برای سلامتی مفید است
________________________________________
?. دنبال افرادی باشید که به اهدافی مشابه اهداف شما رسیده‌اند
بودن در کنار افرادی که رابطه‌ی خوبی با خودشان دارند، می‌تواند به شما کمک کند که راحت‌تر به هدف‌تان برسید. چون این افراد علاوه‌بر اینکه الگوی خوبی برای شما هستند، می‌توانند برای رسیدن به هدف از شما حمایت کنند. دورشدن از افراد منفی گرا شاید کمی سخت باشد، چون آنها همه‌جا هستند، اما حداقل می‌توانید مراقب ارتباط‌تان با این افراد باشید و اجازه ندهید که این ارتباط به شما لطمه وارد کند.
?. رفتارهای خوش‌بینانه را در خود تقویت کنید
ایدئال‌گرایی و داشتن افکار همه یا هیچ، دشمن تغییرات مناسب است. بسیاری از مردم می‌خواهند همه‌چیز را در زمان کوتاهی به‌دست بیاورند. بیشتر مواقع شکست می‌خورند و در دور باطل سرزنش خودشان قرار می‌گیرند و بیشتر خودشان را سرزنش می‌کنند. این نوع رفتار اغلب سبب سوءاستفاده و تنبیه‌های بی‌مورد می‌شود که برای تغییرات سازنده و سالم مناسب نیست.
اهدافی که می‌توانید اجرایی کنید، درنظر بگیرید و به‌خوبی آنها را انجام دهید. برای مثال اگر قرار است که چهار روز در هفته به باشگاه بروید و یک ساعت تمرین کنید و هفته‌ی اول این‌کار را نکردید، ناامید نشوید. می‌توانید از روزی نیم‌ساعت شروع کنید و در هفته‌ی بعد این‌کار را ادامه دهید.
________________________________________
: چگونه خوش بینی را چاشنی زندگی خود کنیم؟
________________________________________
?. الگویی برای مدیریت بحران داشته باشید

گاهی‌اوقات زندگی روی ناخوشایند خود را به ما نشان می‌دهد. دقیقا در همین مواقع است که به‌شدت آسیب‌پذیر می‌شویم و الگوهای رفتاری بدی که در گذشته‌ داشتیم دوباره برمی‌گردد و خودمان را سرزنش می‌کنیم. در این زمان بهتر است که یک الگوی مدیریت بحران شخصی داشته باشید. این برنامه‌ی مدیریتی، به شما یادآوری می‌کند که این شرایط احتمالا قبلا هم برای‌تان پیش آمده است و براساس آن می‌دانید که چطور باید احساس‌تان را کنترل کنید. این کار سبب می‌شود روی اهداف بلند‌مدت خود تمرکز کنید و کم‌کم موضوعی که در آن لحظه شما را درگیر کرده بود، حل‌وفصل خواهد شد. افکارتان را بنویسید. اینکه چه کاری شما را آرام می‌کند و می‌خواهید چگونه این مشکل حل شود. گاهی مواقع صحبت‌کردن با افراد بسیار نزدیک می‌تواند به شما دید بهتری بدهد و کمک‌تان کند. اگر دوست ندارید که از کسی کمک بگیرید، می‌توانید فقط از نوشتن استفاده کنید.
________________________________________
: چگونه مشکلات را حل کنیم
________________________________________
?. فعالیت‌های معنادار انجام دهید
به‌جای اینکه یک تعریف کلی از موفقیت داشته باشید، برای انجام فعالیت‌های منظمی که باعث ایجاد احساس رضایت در شما می‌شود، کار کنید. کارکردن مهم است، اما هر چیزی که دیگران دوست دارند، شاید برای شما مناسب نباشد. شاید انجام یک تغییر کوچک در کارتان یا تمرکز روی نحوه‌ی انجام آن بتواند به رضایت بیشتر شما از کارتان کمک کند. اگر کارها را با کیفیت خیلی بالا و به‌طور کامل انجام دهید، چهارچوب شخصیتی پیدا می‌کنید که در آن همه‌ی کارها را (حتی کاری که برای‌تان جذابیتی ندارد) به‌خوبی انجام خواهید داد. این چهارچوب می‌تواند روی فعالیت‌هایی که در خارج از محیط کاری انجام می‌دهید (مثل سرگرمی‌ها، تفریحات، فعالیت‌های داوطلبانه)، شخصیت و روابط دوستانه‌ی شما نیز تأثیر بگذارد. ذهن شما یک منبع بزرگ از شگفتی و سرگرمی است، بنابراین از آن استفاده کنید.
??. عادت‌های خوب را در خودتان به‌وجود بیاورید
روزتان را با عادت‌هایی شروع کنید که به شما حس خوبی می‌دهد و این کار سبب می‌شود که هم انرژی لازم برای کارهای روزانه‌ی خود را داشته باشید و هم رابطه‌ی خوبی با خودتان برقرار کنید. برخی افراد ممکن است اهداف خود را شب قبل بنویسند و صبح روز بعد، اول از همه آن را مرور کنند. بعضی از افراد این اهداف را در حافظه‌ی خود ثبت می‌کنند و به‌صورت ذهنی آن را مرور می‌کنند. بدون تردید وقتی بعد از بیدارشدن این تمرین را انجام می‌دهید، ذهن شما روی اهدا‌ف بلند‌مدت‌تان تمرکز می‌کند و در طول روز به‌دنبال راه‌ مناسب برای رسیدن به آنها خواهد بود.
________________________________________
: ?? عادت بد که باید از برنامه روزانه‌تان حذف کنید
________________________________________
??. با خودتان درست صحبت کنید

زمانی‌که با خودتان حرف می‌زنید، به احساس خود توجه کنید. آیا ضربان قلب شما در این مواقع بیشتر می‌شود؟ آیا احساس می‌کنید هیجان‌زده هستید؟ آیا با خودتان تند و انتقادی صحبت می‌کنید؟ درباره‌ی اینکه باید با خودتان مهربان‌تر باشید فکر کنید، اجازه دهید که آرام شوید، وضعیت را بررسی کنید و این کار را دوباره انجام دهید. بعضی از افراد به این نتیجه می‌رسند که وقتی با صدای بلند با خودشان حرف می‌زنند به آنها کمک می‌کند. درصورتی‌که شرایط این کار را دارید می‌توانید این روش را امتحان کنید؛ ممکن است برای‌تان مفید باشد.
??. از خودخواهی دوری کنید
بسیاری از ما تصور می‌کنیم که مراقبت از خودمان خیلی بد و حتی خودخواهانه است. البته اگر در همه‌چیز فقط به خودمان توجه کنیم ممکن است روی روابط‌مان تأثیر بدی داشته باشد و در نهایت مخرب باشد. اما گاهی ممکن است فکر کنیم که اگر چیزی را برای خودمان بخواهیم زیاده‌خواهی است. به‌یاد داشته باشید که هیچ‌چیز برای همیشه باقی نمی‌ماند و اگر داشتن وسیله‌ای شما را خوشحال می‌کند، حتما آن را تهیه کنید. روزی می‌رسد که از این کار خود خوشحال خواهید شد.
بااین‌حال، بعضی از خانواده‌ها یا فرهنگ‌ها به ما یاد می‌دهند که خواستن چیزهایی برای خودمان خودخواهی است و این یک مشکل بزرگ است. گاهی‌اوقات ممکن است این یادآوری با تنبیهی روان‌شناسی همراه باشد (مثلا تو آدم بدی هستی، تو خودخواه هستی) یا حتی ممکن است تنبیه با چیزهای دیگری همراه شود (برای مثال به اتاقت برو و بخواب، از شام خبری نیست، تنبیهات بدنی یا چیزهای بدتر از این) و ما یاد می‌گیریم که همان قوانین را برای دیگری اجرا کنیم.
به‌یاد داشته باشید که ایجاد یک ارتباط درونی خوب با خودتان بسیار مهم است. این کار می‌تواند به رشد فردی شما کمک کند. این حرکت درونی می‌تواند در مسیرهای مثبت و منفی حرکت کند، بنابراین همیشه مراقب خودتان باشید.
________________________________________
در ادامه بخوانید: تمرین خودآگاهی با ?? نکته ساده اما موثر
________________________________________



آیا می‌توانید زمان و پول‌ خود را برای ساختن رو?یا‌هایتان قربانی کنید؟ یا تنها نگران قسط‌های ماهانه‌تان هستید؟ آیا با این هدف برای یک شرکت کار می‌کنید که در آینده، کار خودتان را شروع کنید؟ یا برای یک شرکت کار می‌کنید تا یک جایگاه ثابت به‌دست آورید؟ آیا با فهم عمق مکالمه، تمایلات خودتان را نیز به آن اضافه می‌کنید؟ یا سر خود را پایین می‌اندازید و کورکورانه از دستورالعمل‌ها پیروی می‌کنید؟

:
کارآفرینی و کارآفرینی سازمانی چه تفاوت‌هایی دارند
داستان زندگی کارلوس اسلیم؛ کارآفرینی که ??? شرکت دارد
آشنایی با انواع کارآفرینی
در هر سازمانی دو دسته از کارکنان وجود دارند:
کارکنانی که ذهنیت یک کارمند را دارند؛
کارکنانی که ذهینت یک کارآفرین را دارند.
برخی از افراد خودشان را اسیر ضرب‌العجل‌هایی کرده‌اند که از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند با توجه به اهداف آینده‌ی خودشان که طرح‌ریزی کرده‌اند، کار کنند. مهم نیست که برای یک شرکت کار کنید یا نه. چیزی که بیش از همه اهیت دارد، ذهنیت شما است.
با توجه به این دو دسته‌بندی، بیایید ?? تفاوت اصلی یک کارمند و یک کارآفرین را بررسی کنیم.

?. کارمندان کمال‌گرا اما کارآفرینان عمل‌گرا هستند

کارمندان با فکرکردن به تکمیل مهارت‌های مختلف‌شان، رشد خود را در آینده محدود می‌کنند. به‌جای‌اینکه با نگاهی مثبت کارهایی را شروع کنند، توانایی‌ها و نقاط قوت‌‌شان را زیر سؤال می‌برند. کارآفرینان درباره‌ی همه چیز اطلاعات اندکی دارند، درنتیجه کارشان را با یک ورودی اندک آغاز می‌کنند. آنها در تله‌ی کمال‌ گرایی نمی‌افتند و وقت خود را تلف نمی‌کنند. آنها به یاد‌گیری چیزهای جدید در طول سفر نوآورانه‌شان باور دارند.
?. کارمندان منتظر زمان مناسب می‌مانند، اما کارآفرینان وقت را تلف نمی‌کنند
کارمندان بهانه‌های زیادی برای کامل‌کردن وظایف‌شان می‌آورند. آنها اهداف‌شان را به تعویق می‌اندازند. کارآفرینان هر زمانی که بخواهند کارشان را آغاز کنند، سه تقویت‌کننده‌ی اصلی دارند: عشق، صبوری و فداکاری. آنها با درک اینکه فرصت‌ها دارای عمر کوتاهی هستند، آنها را دراختیار خود قرار می‌دهند و طرح‌های مختلفی برای آنها درنظر می‌گیرند.
تبلیغات

________________________________________
: زندگی نامه استیو جابز؛ زندگی پر فراز و نشیب بنیانگذار اپل چگونه گذشت؟
________________________________________
?. هدف کارمندان ارتقای شغلی است اما کارآفرینان به توسعه کسب‌و‌کار فکر می‌کنند

کارکنانی که «ذهنیت کارمندی» دارند، نگران این هستند که همکاران‌شان رشد کنند و آنها درجا بزنند. آنها سخت کار می‌کنند تا جایگاه‌ بهتری کسب کنند و حقوق بالاتری داشته باشند. کارآفرینان سخت کار می‌کنند تا ایده‌های جدید یاد بگیرند. آنها سرگرم یافتن راه‌های مختلف برای تحقق رؤیاهای کسب‌وکارشان هستند.
?. کارمندان فقط رؤیا‌پردازی می‌کنند اما کارآفرینان برای رؤیاهایشان برنامه‌ ریزی می‌کنند
تفاوتی نمی‌کند که رؤیاهای شما چقدر بزرگ باشد، رؤیاها بدون طرح هیچ عظمتی ندارند. کارمندان قصرهای پوشالی در هوا می‌سازند و در رؤیای فرار از کار روزمره هستند. آنها در آرزوی سبکی از زندگی هستند که در آن ولخرجی کنند. درسوی دیگر، کارآفرینان یک طرح استوار برای شکل‌دادن به رؤیاهایشان دارند. آنها با یک استراتژی مناسب به جلو حرکت می‌کنند.
________________________________________
: یک قانون ? ساعته که افراد معمولی را به افراد موفق تبدیل می‌کند
________________________________________
?. کارمندان فکر می‌کنند «پول همه چیز است» اما کارآفرینان می‌دانند که «زمان همه چیز است»

کارمندان با تمرکز‌کردن بر روی پول برای رشدشان در آینده سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها فقط به دنبال بازگشت‌ سرمایه‌ی ایمن هستند. کارآفرینان می‌دانند که «زمان پول است». آنها با تخصیص زمان زیاد برای رشد شرکت، تمرکزشان را از پول به زمان منتقل می‌کنند. آنها حاضرند ماه‌ها کار کنند، بدون اینکه سودی نصیب‌شان شود. از آنجا که آنها به تولید ثروت باور دارند، به ماه‌های اولیه که نتایج مطلوبی به همراه ندارند، توجه نمی‌کنند.
?. ناامیدی برای کارمندان پایدار اما برای کارآفرینان موقتی است
رهایی از ناامیدی به شیوه‌ای بستگی دارد که افراد با آن مبارزه می‌کنند. کارمندان می‌دانند که هر روز باید فعالیت‌های روزمره و خسته‌کننده‌ای انجام دهند، درنتیجه علاقه‌شان را از دست می‌دهند و با همکاران و اعضای خانواده با بداخلاقی رفتار می‌کنند. کارآفرینان نیز با وجود انجام نقش‌های مختلف، گاهی‌وقت‌ها با لحظات خسته‌کننده‌ای مواجه می‌شوند. این مشکل برای آنها رودگذر است، چراکه آنها می‌خواهند با انجام‌دادن کاری که دوست دارند، به زندگی‌شان شکل بدهند.
?. کارکنان از آزادی می‌ترسند اما کارآفرینان خود را از همه‌ی ترس‌ها آزاد می‌کنند
چه کسی دوست ندارد آن‌گونه که دلش می‌خواهد زندگی کند؟ از یک طرف کارمندان می‌خواهند آزاد باشند و به‌دور از محدودیت‌ها زندگی کنند، ازسوی‌دیگر زندگی‌شان را با محدودیت‌های آینده معامله کرده‌اند. کارآفرینان آزادانه زندگی می‌کنند. معنای این حرف این نیست که آنها بر تعهدات‌شان پایبند نیستند. آنها در محاسبه‌ی میزان درست ریسک برای هر استراتژی مهارت دارند.
?. کارمندان سخت کار می‌کنند اما کارآفرینان هوشمندانه کار می‌کنند
کارمندان تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا نظر مثبت رئیس‌شان را جلب کنند. آنها کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و پرونده‌های بیشتری بر روی میز کارشان جمع می‌کنند. کارآفرینان با دسته‌بندی‌کردن کارهایشان به دو دسته‌ی ضروری و غیرضروری آنها را اولویت‌ بندی می‌کنند. آنها از «اصل پارتو» پیروی می‌کنند، یعنی?? درصدی از کار را انجام می‌دهند که ?? درصد نتایج را به همراه می‌آورد.
________________________________________
: برنامه روزانه انسانهای موفق چگونه است؟
________________________________________
?. کارمندان در سمت‌های شغلی تعیین‌‌شده کار می‌کنند. کارآفرینان شغل خودشان را خلق می‌کنند
کارمندان باید با توجه به ویژگی‌های شغلی که دریافت می‌کنند، وظایف‌شان را انجام دهند، بدون توجه به علایقی که دارند، مجبور می‌شوند در محیط بیگانه کار کنند. کارآفرینان متخصص نیستند، از آنجا که باید گروه‌ها را هدایت کنند، وظایفی کلی برعهده‌ی آنهاست. آنها از خودبنیادی و استقلالی که دارند، لذت می‌برند.
??. کارمندان دیگران را سرزنش می‌کنند اما کارآفرینان خودشان را اصلاح می‌کنند
برای اینکه به موفقیت بزرگی در زندگی‌تان دست پیدا کنید، لازم است شجاعت پذیرش خطاهایتان را داشته باشید. سرزنش دیگران هیچ سودی ندارد. کارکنانی که «ذهنیت کارمند» دارند، عادت کرده‌اند که سرزنش، توجیه و شکایت کنند. کارآفرینان می‌دانند که خودشان مسئول همه‌ی تصمیمات‌شان هستند. آنها به‌جای‌اینکه بر روی اشتباهات‌شان سرپوش بگذارند، آماده‌اند تا آنها را بپذیرند.
??. کارمندان تعطیلات را زمانی برای آسایش می‌دانند اما کارآفرینان در تعطیلات باورهایشان را بازنگری می‌کنند

کارمندان به‌شدت در انتظار تعطیلات هستند. آنها فقط به دنبال این هستند که خود را از استرس دفترکار نجات بدهند. برخی از آنها برنامه‌ریزی می‌کنند تا پیش از روبه‌روشدن با یک اول هفته‌ی خسته‌کننده‌ی دیگر به مسافرت بروند. کارآفرینان نیز چشم انتظار تعطیلات هستند، اما آنها برای طرح کسب وکارشان در اول هفته برنامه‌ریزی می‌کنند. محیطی که در آن مزاحمتی وجود ندارد، به آنها کمک می‌کند باورشان را افزایش دهند.
??. کارمندان بعد از شکست‌خوردن خودشان را می‌بازند اما کارآفرینان از شکست‌ها درس می‌گیرند
شکست اجتناب‌ناپذیر است. اگر آماده‌ی در آغوش‌گرفتن شکست نیستید، قادر نخواهید بود که به ایده‌های نو دست پیدا کنید. کارمندانی که «ذهنیت کارمندی» دارند، در زمان‌هایی که کشمکش بیشتری وجود دارد، اعتماد به‌ نفس‌ شان را از دست می‌دهند. آنها به شکست

92