مقالات

این، برای، یک، کنید، ??

دانلود پایان نامه

کنند.
تبلیغات

مثل موش ترسو نیستند
طرف دیگر بوم این است که ایده‌ی خودتان را با ترس و لرز به‌صورت سؤالی مطرح کنید یا طوری آن را بیان کنید که انگار مستلزم تأیید دیگران است. اگر آدم خجالتی‌ای هستید سعی کنید ایده‌هایتان را به شکل خبری و یا «دانستنی‌های جالب» بیان کنید تا مخاطب‌تان را به فکر فرو ببرد. شاخ و برگ‌های اضافی را هم از حرف‌هایتان هرس کنید. کجای «به نظر من» یا «امکانش هست که» باعث خواهد شد حرف‌های شما ترغیب‌کننده‌تر به نظر برسند؟
از زبان بدن مثبت استفاده می‌کنند

اگر می‌خواهید موقع صحبت کردن ذهن آدم‌ها را درگیر خودتان بکنید، بد نیست از حرکات و حالات بدن و لحن صدای خود آگاه باشید. استفاده کردن از لحن مشتاقانه، باز کردن دست‌ها از یکدیگر، حفظ ارتباط چشمی و متمایل کردن بدن به سمت فردی که دارد صحبت می‌کند، همگی از مثال‌های زبان بدن مثبت به شمار می‌روند. زبان بدن مثل زیرنویسی برای حرف‌های شما عمل می‌کنند. اگر این زیرنویس با صحبت‌هایتان هماهنگ باشد، شنونده مجذوب صحبت کردن شما خواهد شد و حرف‌هایتان راحت‌تر متقاعدش خواهند کرد. پس یکی از رازهای خوش سر و زبانی این است که «چگونه گفتن از چه چیزی گفتن مهم‌تر است».
________________________________________
: ?? ترفند زبان بدن که شما را دوست‌داشتنی می‌کند
________________________________________
واضح و دقیق حرف می‌زنند
آدم خوش سر و زبان قادر است محتویات داخل ذهنش را خیلی سریع و واضح برای دیگران بیان کند نه اینکه پت پت کند و حرف‌های اضافه بزند. اگر به چیزی که بر زبان می‌آورید به خوبی احاطه داشته باشید، آنگاه توضیح دادن آن به کسی که با‌ آن موضوع آشنا نیست، کار چندان سختی نخواهد بود. یعنی باید چنان به سوژه‌ی مورد بحث‌تان مسلط باشید که حتی بتوانید آن را به یک بچه‌ی دماغو هم توضیح بدهید.
________________________________________
: ?? راه ساده برای تقویت فن بیان
________________________________________
کاربن نیستند
خود اورجینال‌شان هستند. اصل بودن و راستگویی از ملزومات خوش سر و زبانی است. جنس قلابی مشتری ندارد. آدم‌ها مجذوب کسانی می‌شوند که جنس اصل هستند. به جنس اصل است که می‌توان اعتماد کرد چه می‌خواهد آدم باشد چه چرخ‌گوشت. نمی‌دانم چطور می‌توان به کسی اعتماد کرد که واقعا مشخص نباشد چه جور آدمی هست و چه احساساتی دارد.
آدم خوش سر و زبان خودش را می‌شناسد و به اندازه‌ی کافی هم به خودش اعتماد به نفس دارد که از بیان کردن درونیاتش خجالت نکشد. اگر سعی کنید تمرکزتان را بگذارید روی چیزهایی که شما را به عنوان یک فرد خوشحال می‌کنند، صد برابر جذاب‌تر و خوش سر و زبان‌تر از آن زمانی خواهید شد که زور بزنید کس دیگری باشید تا بلکه نگاه مردم را به خود جلب کنید.
________________________________________
: چطور اوریجینال باشیم؟
________________________________________
نظرات دیگران را تصدیق می‌کنند

یکی از تاکتیک‌های قدرتمند خوش سر و زبانی این است که در جایی از بحث و گفتگو نظرات طرف مقابل را تصدیق کنید. به هر حال بی‌عیب و خطا که نیستید و در جاهایی از بحث ممکن است حق با دیگری باشد. تصدیق کردن نظر طرف مقابل، نشانه‌‌ی روشنفکری و اراده‌ی نیکو برای بهتر شدن است. اگر بر خلاف کوالا که به درخت می‌چسبد، با سماجت به حرفتان نچسبید، در واقع دارید به مخاطب‌تان می‌گویید که عمیقا برایش ارزش قائلید. آسمان به زمین نمی‌آید اگر وسط بحث به جای پارازیت-وِل-دادن‌هایی نظیر «اوکی، حتما درست می‌گی!» برگردید و صادقانه بگویید «حق با توئه. منطقی بود حرفت».
حرف زدن مثل پینگ‌پُنگ می‌ماند. خیلی‌ وقت‌ها هم سرویس حریفان در زمین شما می‌خوابد. هیچ پینگ‌پنگ‌بازی هر روز از خواب بلند نمی‌شود به امید اینکه تا آخر عمرش بقیه را ??-? شکست بدهد. آدم خوش سر و زبان بازنده‌ی بدی نیست که هر وقت حریفش از او امتیاز گرفت راکت را بکوبد روی میز.
سؤال‌های خوبی می‌پرسند
یکی از بزرگترین اشتباهات آدم‌ها در حین صحبت کردن این است که به جای خوب گوش کردن به حرف طرف مقابل،‌ حواسشان به این است که هنوز جمله‌ی یارو به انتها نرسیده، عینهو اژدر زیردریایی حرف خودشان را وِل بدهند. گوششان هیچ ایرادی ندارد؛ در واقع تک تک کلمات را خیلی خوب می‌شنوند، اما صبر نمی‌کنند تا معنی آنها را هم آنالیز کنند.
راه آسانی که برای مهار اژدر وجود دارد این است که میان حرف‌های طرف، راجع به چیزهایی که می‌گوید از او سؤال بپرسیم. آدم‌ها ناراحت می‌شوند که بفهمند به حرف‌هایشان گوش نمی‌دهیم. این سؤال پرسیدن ما فایده‌اش این است که طرف مقابل نه تنها متوجه می‌شود که گل لگد نمی‌کند،‌ بلکه ما آنقدر پیگیر هستیم که اگر جایی رد حرف‌هایش را گم کردیم سعی می‌کنیم با سؤال کردن دوباره خودمان را به او برسانیم. باورتان نمی‌شود که طرف مقابل چه احساس خوبی از حرف زدن خود به دست می‌آورد و این را مرهون شماست. او قطعا دفعه‌ی بعد هم برای صحبت کردن دنبال شما خواهد گشت.
تصویرسازی می‌کنند
تحقیقات علمی نشان می‌دهند که آدم‌ها با تصویرسازی زودتر قانع می‌شوند. آدم‌های خوش سر و زبان که روشهای متقاعد کردن دیگران را خوب می‌دانند، گنجینه‌ی قدرتمندی از تصاویر ذهنی دارند که موقع صحبت کردن به خوبی ازش استفاده می‌کنند. وقت‌هایی که موضوعات بیش از حد انتزاعی باشند و نتوان تصویری از آنها ارائه داد،‌ آدم خوش سر و زبان شروع می‌کند داستانی تعریف کند که به ایده‌اش زندگی ببخشد. اگر داستان خوبی تعریف کنید،‌ تصویری از حرف‌های شما در ذهن گیرنده ایجاد می‌شود که به سختی فراموش می‌‌شود و به راحتی به یاد آورده می‌شود.
همان اول کار جلوه‌ی قدرتمندی از خود به جا می‌گذارند

تحقیقات نشان می‌دهند که بیشتر مردم در همان ? ثانیه اولی که چشم‌شان به شما می‌افتد، تصمیم‌شان را می‌گیرند که ازتان بدشان بیاید یا خوششان بیاید. از ثانیه‌ی ? به بعد تا آخر مکالمه، پیش خودشان سبک سنگین می‌کنند که آیا تصمیم اولیه‌شان درست بوده یا نه. خب اینکه خیلی بد است! البته اگر با این قضیه آگاهانه برخورد کنید چه بسا که حسابی به نفع‌تان تمام شود و اسم خودتان را در دفترچه‌تلفن‌ طرف به عنوان یک آدم باحال ذخیره کنید. چیزهایی که باید رعایت کنید عبارتند از: زبان بدن مثبت، حالت ایستادن یا نشستن قدرتمند، محکم دست دادن،‌ لبخند خوشگل و باز بودن شانه‌ها در حین صحبت کردن. این روش تضمینی است.
________________________________________
: تاثیر حرکات دست در گفتگو و ?? حرکتی که باید حتما یاد بگیرید
________________________________________
می‌دانند کِی باید عقب‌نشینی کنند
سخنان ضربتی با مقوله‌ی خوش سر و زبانی به هیچ رقم آبشان در یک جوی نمی‌رود؛ در نتیجه با ملایمت برخورد کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی بخواهید به شیوه‌های اورژانسی آدم‌ها را به موافقت با خود دربیاورید، آدم‌ها ترجیح می‌دهند روی مواضع خودشان بیشتر پافشاری کنند. آژیر زدن شما باعث می‌شود که بیفتند جلوی شما و راه را بهتان ببندند. اگر مو لای درز حرفتان نمی‌رود پس نگران چه هستید؟ آمبولانس را خاموش کنید و اجازه بدهید زمان کار خودش را بکند. معمولا ایده‌های خوب مثل ترشی‌بندری هستند. زمان می‌برد تا جا بیفتند.
آدم‌ها را به اسم صدا می‌زنند
اسم هر کسی بخش جدایی‌ناپذیر هویتش است و موقعی که دیگران آدم را به اسمش صدا می‌زنند احساس خاصی به آدم دست می‌دهد. آدم‌های خوش سر و زبان حواسشان هست هر دفعه که هر شخصی را در حین راه رفتن هم دیدند او را به اسمش صدا کنند، نه اینکه فقط وقت حال و احوالپرسی باهاش اسمش را به کار ببرند. تحقیقات نشان می‌دهند به کار بردن اسم برای خطاب کردن اشخاص باعث می‌شود اعتبارتان پیش آن شخص تأیید شود.
اگر از آن آدم‌هایی هستید که فقط قیافه‌ها یادشان می‌ماند و موقع به خاطر آوردن اسامی ریپ می‌زنند، بد نیست کمی تمرین حافظه کنید تا این نقیصه برطرف شود. اگر دفعه‌ی اولی است که با کسی ملاقات می‌کنید و پس از معرفی اسمش را درست نشنیدید یا همان لحظه فراموش‌تان شد، خجالت نکشید. ارزشش را دارد که برای بار دوم اسمش را بپرسید.
آدم‌های حال‌بِده‌ای هستند
خوش سر و زبان‌ها جایی نمی‌خوابند که زیرش آب بدهد. آنها می‌دانند چطور و کِی سر موضع‌شان سفت و سخت باقی بمانند و در عین حال چه موقعی و چطور آسان بگیرند. اگر همه چیز را دست خودتان بگیرید که باعث خوشحالی بقیه نمی‌شود. چیزهای خوب باید دست بچرخد تا همه احساس خوشحالی کنند. آدم خوش سر و زبان این کار را می‌کند چون می‌داند که در دراز مدت باعث می‌شود احترام آدم‌ها را به دست بیاورد؛ هر چه باشد موفق بودن بهتر از «درست بودن» است.
لبخند می‌زنند

آدم‌ها به طور طبیعی (و البته ناخواسته) زبان‌ بدن آدمی که باهاش صحبت می‌کنند را آینه می‌کنند. اگر می‌خواهید دیگران شما را باور کنند و دوست‌تان داشته باشند، موقعی که باهاشان صحبت می‌کنید لبخند بزنید تا آن‌ها هم بی‌اختیار لطف شما را جبران کرده و لبخندی به شما برگردانند. آدم‌های خوش سر و زبان را زیاد در حال لبخند زدن می‌بینید، چون شور و شوق خاصی برای محقق شدن ایده‌هایشان در سر دارند و این خوشحالی‌شان واگیردار است.
برگرفته از: linkedin.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی مذاکره کردن به روش اساتید هاروارد
در هر مذاکره‌ای جواب بله بگیرید، مذاکره بر سر حقوق بیشتر، معاملات بزرگ و حتی یک کار روزمره

12000تومان



اخیرا، من با بیش از ??? نفر از افرادی با بهره‌وری بالا مصاحبه کردم. این افراد شامل ? میلیونر، ?? برنده¬‌ی مدال المپیک، ?? دانشجوی ممتاز و بیش از ??? کارآفرین موفق بودند. من از همه‌ی آنها یک سوال ساده کردم: «اولین راز بهره‌وری بالای آنها چیست؟» بعد از تحلیل پاسخ‌های آنها، به این ?? ایده‌ی بی‌نظیر رسیدم که در اینجا با شما در میان خواهم گذاشت.
راز شماره‌ی ?: روی دقیقه‌ها تمرکز می‌کنند نه ساعت‌ها

افراد معمولی پیش‌فرض عملکرد خود را روی ساعت‌ها و نیم‌ساعت‌ها بنا می‌کنند. افراد موفق می‌دانند هر روز، ???? دقیقه است و هیچ‌چیز با ارزش‌تر از زمان نیست. پول می‌رود و می‌آید، اما زمانی که گذشت، هیچ وقت برنمی‌گردد. شانون میلر (Shannon Miller)، ژیمناست افسانه‌ای المپیک به من گفت: «من تا به امروز برای هر از دقیقه زندگی‌ام برنامه داشتم.» شما هم باید استاد مدیریت دقیقه‌ها باشید تا بتوانید ماهرانه زندگی خود را پیش ببرید.
راز شماره‌ی ‌?: آنها روی یک مسئله تمرکز می¬‌کنند
افراد فوق کارآمد می‌¬دانند مهم‌ترین کاری که باید انجام دهند چیست و هر روز صبح یک یا دو ساعت وقت خود را به آن اختصاص می‌دهند بدون آنکه اجازه دهند در این زمان، مسائل دیگر حواس آنها را پرت کند. همان¬طور که تام زیگلار (Tom Ziglar) مدیر عامل شرکت زیگلار می‌گوید: «بخش اول روز خود را صرف کارهایی کنید که اولویت بالاتری دارند و به رونق کسب‌و‌کار شما کمک می‌کنند.» کدام هدف است که مهم¬ترین نقش را در رسیدن به هدف‌تان ایفا می‌کند؟ انجام کدام کار به شما کمک می‌کند ترفیع بگیرید؟
________________________________________
: ماتریس آیزنهاور، ابزاری کارآمد برای اولویت‌بندی کارها
________________________________________
راز شماره‌ی ?: آنها کارهای روزمره¬‌ی خود را لیست نمی‌¬کنند

لیست کارهایی که باید انجام بدهید را دور بیندازید، به جای آن همه چیز را روی تقویم خود برنامه‌ریزی کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که در حقیقت تنها ?? درصد کارهایی که در لیست هست، انجام می‌شود و مواردی که انجام نمی‌شوند صرفا در نتیجه‌ی اثر زیگارنیک، باعث به وجود آمدن استرس و بی‌خوابی می‌شوند. افرادی با بهره‌وری بالا همه چیز را در تقویم خود می‌نویسند و بعد، از روی تقویم زندگی و کار می‌کنند. جردن هاربینجر، یکی از مؤسسان The Art of Charm می‌گوید: «با استفاده از یک تقویم، روز خود را به بلوک‌های ?? دقیقه‌ای تقسیم‌بندی کنید. به نظر کار سختی می‌آید اما همین کار می‌تواند راندمان شما را تا ?? درصد افزایش می‌دهد.»
________________________________________
: ? برنامه اندرویدی برای برنامه‌ریزی روزانه
________________________________________
راز شماره‌ی ?: آنها با سفر در زمان، بر عقب افتادن کارها غلبه می‌کنند
شما به خودِ آینده‌‌ی‌تان نمی‌¬توانید اعتماد کنید. دلیلش این است که ما از نظر زمانی متناقض هستیم. ما امروز مقادیر زیادی سبزیجات می‌خریم و فکر می‌کنیم که تمام هفته سالادهای سالم خواهیم خورد، و بعد در آینده کیسه‌ای پر از مواد سبز رنگ پلاسیده و لیز شده را دور می‌¬اندازیم. چه‌کار می‌توانیم بکنیم تا مطمئن شویم خودِ آیند‌ه‌ی ما کار درست را انجام می‌دهد؟ پیش¬‌بینی کنید که چگونه ممکن است در آینده برای خودتان کارشکنی کنید و راه‌حلی پیدا کنید که بتوانید خودِ آینده‌تان را مغلوب کنید.
تبلیغات

________________________________________
: چطور زمان مرده را زنده کنیم؟
________________________________________
راز شماره‌ی ?: آنها برای شام خود را به خانه می‌رسانند
من اولین بار این موضوع را از اندی گرُو (Andy Grove) که در اینتل کار می‌کند یاد گرفتم: «همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما کارهایی که باید انجام شوند، همیشه بیشتر از کارهایی است که می¬‌توان انجام داد.» افراد بسیار موفق می‌دانند برای چه چیزی در زندگی ارزش قائل هستند. بله، کار، اما چیزهای دیگری نیز هستند که آنها ارزشمند می‌دانند. نمی¬‌توان گفت پاسخ صحیح این پرسش دقیقا چیست ولی برای بسیاری، این ارزش‌ها شامل گذراندن وقت با خانواده، ورزش کردن و انجام کارهای خیریه می‌باشد. آنها به طور آگاهانه ???? دقیقه‌ی روز خود را به هر یک از حوزه‌هایی تخصیص می‌دهند که برای‌شان با ارزش و مهم است. (به عبارت دیگر این کارها در تقویم خود یادداشت می‌کنند) و طبق برنامه‌ای که ریخته‌اند جلو می‌روند.
________________________________________
: ? راه‌حل ساده برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی
________________________________________
راز شماره‌ی ?: آنها از یک دفتر یادداشت استفاده می‌کنند

ریچارد برانسون (Richard Branson) تا کنون بارها اشاره کرده است که اگر به خاطر یک دفتر یادداشت ساده نبود، نمی‌توانست شرکت هواپیمایی ویریجین (Virgin) را بنا کند. او این دفتر یادداشت را همیشه و هر جا که می¬‌رود به همراه دارد. آریستول اوناسیس (Aristotle Onassis)، غول قطب کشتی¬رانی یونانی، در مصاحبه‌ای یک بار گفت: «همیشه یک دفتر یادداشت همراه خود داشته باشید. همه چیز را یادداشت کنید. این یک درس یک میلیون دلاری است که در مدرسه‌های بازرگانی یاد نمی‌دهند.» انسان‌های فوق کارآمد با نوشتن همه چیز، ذهن خود را آزاد نگه می‌داند.
راز شماره‌ی ?: آنها تنها دفعات مشخصی از روز را به بررسی ایمیل‌های‌شان اختصاص می‌دهند

افراد فوق کارآمد تمام روز ایمیل خود را چک نمی‌کنند. آنها با هر ویبره یا هر صدای زنگی نگاه نمی‌کنند ببینند چه کسی به آنها ایمیل داده‌ است. در عوض درست مانند کارهای دیگر، آنها زمانی را برای بررسی ایمیل‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند. بعضی‌ فقط یک بار در روز ایمیل خود را چک می‌کنند اما من برای مثال یک‌بار صبح، یک‌بار عصر و یک‌بار شب چک می‌کنم.
________________________________________
: ?? افزونه‌ رایگان کروم که بهره‌وری شما را بالا می‌برند
________________________________________
راز شماره‌ی ?: آنها هر طور شده از رفتن به جلسات اجتناب می‌کنند

وقتی از مارک کوبان (Mark Cuban)، مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوِریکز (Dallas Mavericks)، پرسیدم بهترین توصیه‌ای که برای افزایش کارآمدی دارد چیست، بلافاصله گفت: «هرگز زیر بار قرارهای ملاقات نروید، مگر آنکه کسی بخواهد برایت چک بنویسد.» جلسات به وقت‌کشی شهره هستند. آنها معمولا دیر شروع می‌شوند. آدم‌های غیرمرتبط و نامناسب در آنها حضور دارند، موضوع‌های‌شان پر از پیچ‌ و تاب است و کش پیدا می‌کنند. شما هر زمان می‌توانید باید از جلسات خارج شوید، تا جایی که می‌توانید خودتان تعداد کمتری ملاقات ترتیب دهید و اگر زمانی جلسه¬‌ای را برگزار می‌کنید سعی کنید آن را کوتاه برگزار کنید.
________________________________________
: ? نکته برای اینکه جلسه‌های کاری‌تان را بهتر رهبری کنید
________________________________________
راز شماره‌ی ?: آنها تقریبا به همه چیز «نه» می‌گویند

میلیاردری به نام وارن بافت (Warren Buffett) زمانی گفت: «تفاوت افراد موفق با افراد خیلی موفق در این است که افراد خیلی موفق تقریبا به همه چیز «نه» می‌گویند.» جیمز آلتوچر (James Altucher) نیز این نصیحت را به من کرد که «اگر چیزی “آره، معلومه که آره!” نباشد پس “نه” است.»
یادتان باشد شما تنها ???? دقیقه در هر روز دارید، پس آنها را راحت از دست ندهید!
________________________________________
: چطور بدون عذاب وجدان نه بگوییم؟
________________________________________
راز شماره‌ی ??: آنها از قانون ??/?? پیروی می‌کنند
این قانون که به اصل پارتو (Pareto Principle) نیز معروف است و این چنین بیان می‌کند که در بیشتر موارد ?? درصد نتایج تنها از ?? درصد فعالیت‌ها حاصل می‌شود. افراد فوق کارآمد می‌دانند کدام فعالیت‌ها بهترین نتایج را به بار می‌آورند و تنها روی آنها تمرکز می‌کنند و بقیه

92