مقالات

این، برای، یک، کاری، دیگران

دانلود پایان نامه

7، به شما امکان‌‌‌ می‌دهد تا آزمایش چندنسخه و آزمایش چندمتغیره را انجام دهید. قیمت این نرم‌افزار بر اساس هزینه‌ای مشخص برای هر بازدیدکننده تعیین‌‌‌ می‌شود و‌‌‌ می‌توانید پیش از خرید، خدمات آن را از طریق نسخه‌ی نمایشی رایگان، امتحان کنید.
نرم‌افزار ClickTracks به شما امکان‌‌‌ می‌دهد تا واکنش‌ به آزمون‌های خود را ردیابی کرده و متوجه شوید که بازدیدکنندگان از کجا‌‌‌ می‌آیند و چگونه در میان صفحات سایت شما جابه‌جا‌‌‌ می‌شوند. شما‌‌‌ می‌توانید به صورت رایگان از محصولات شرکت تولیدکننده‌ی این نرم افزار استفاده کنید و سپس بسته به نیازهای خود، هزینه‌‌ای اولیه یا هزینه‌‌ای ماهیانه را پرداخت نمایید.
برگرفته از: entrepreneur.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



هر کارمندی در آرزوی ترفیع شغلی است. اما ترفیع چیزی نیست که همه به آسانی به آن دست یابند. افراد بسیاری سال‌های طولانی برای رسیدن به جایگاه دلخواه‌شان انتظار می‌کشند. میل به ترفیع شغلی تنها به دلیل جایگاه بهتر و حقوق بالاتر نیست، بلکه ترفیع نشان می‌دهد که ارزش کارتان درک می‌شود و شرکت و مدیرانش کارتان را تحسین می‌کنند.
اما با نشستن پشت میزتان و منتظر ماندن، به شما ترفیع نمی‌دهند. باید فراتر از وظایف هر روزه‌ی شغل‌تان فکر و عمل کنید. اگر برای دیگران کار می‌کنید و مشتاقید هر چه زودتر ترفیع بگیرید، به توصیه‌های کارآفرینان برتر انجمن کارآفرینان جوان (YEC) توجه کنید. از نظر این کارآفرینان ?? ویژگی، ترفیع شغلی هر کارمندی را تضمین می‌کند. این ویژگی‌ها را در ادامه بخوانید.
?. به واحد اداری خود محدود نشوید

انسان به سادگی به کار، همکاران و وظایف شغلی‌اش عادت می‌کند و در آن غرق می‌شود. افرادی که فراتر از حلقه‌ی کاری خود، به بخش‌ها و گروه‌های دیگرِ سازمان سر می‌زنند تا وظایف و چالش‌های جدید را تجربه‌ کنند، قادرند برای خود مسئولیت‌ تعیین کنند و همزمان قدرت واگذاری آن را نیز دارند. چنین افرادی شِمای کلی و هدف اصلی شرکت را درک می‌کنند.
?. راهکارهای ساده‌تری ارائه کنید

فردی که برای فرآیندهای موجود روش‌های ساده‌تری پیشنهاد می‌دهد، به سرعت در ذهن مدیران نقش می‌بندد. اینگونه افراد که با تفکر خلاق فرآیندهای جاری شرکت را بهبود می‌بخشند، بی‌شک شایسته‌ی ترفیع هستند.
?. شرکت را مال خود بدانید

کسی که شغلش را در محدوده‌ی شرح شغلی‌اش نمی‌بیند و آن را وسیله‌ای برای کمک به شرکت می‌داند، قطعا در نظر دیگران می‌درخشد و جلب توجه می‌کند، به ویژه در استارتاپ‌ها که مدیران همیشه وقت کافی برای راهنمایی کارکنان ندارند. اگر مانند یک کارآفرین فکر کنید، همیشه جلوتر از دیگران خواهید بود و کار را برای همه‌آسان‌تر می‌کنید.
?. فراتر از وظایف خود عمل کنید

همیشه چیزی بیش از آنچه رئیس‌تان از شما انتظار دارد، ارائه کنید. فردی که همیشه برای تحقیق، یادگیری و ابراز ایده‌های نو پیش‌قدم است، به راحتی رئیسش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهترین آدم‌ها برای دریافت پیشنهاد و ایده به منظور تغییر در فرآیندها و جریان‌های کاری، کارکنانی هستند که مسئولیت آن فرآیند یا جریان کاری را به عهده دارند.
تبلیغات

?. هدف تعیین کنید و آن را به انجام برسانید

بیشتر مواقع افراد اهدافی را تعیین می‌کنند اما به آنها نمی‌رسند. اگر حتی به طور غیررسمی اعلام کردید کاری را در زمان معینی انجام می‌دهید، حتما آن کار را در زمان اعلام شده تکمیل کنید و این موفقیت را به اطلاع دیگران برسانید ( البته بدون اغراق). به این ترتیب نشان می‌دهید فرد قابل اعتمادی هستید و می‌توان روی حرف‌تان حساب کرد و با دیگران فرق دارید.
?. کنجکاو باشید

نگرش مثبت و توانایی سوال پرسیدن، دو ویژگی اساسی کارمندان شایسته و باقابلیت است. کنجکاوی نشان‌دهنده‌ی علاقه و توجه شما به دلیل موفقیتِ روال کاری موجود است، و نگرش مثبت باعث می‌شود دیگران از حضور شما در جمع‌شان استقبال کنند.
?. به دنبال فرصتی برای افزایش درآمد شرکت باشید

کارکنانی که به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش هستند، سریع‌تر پیشرفت می‌کنند. این نکته حتی در مورد کارکنانی که در بخش فروش نیستند هم صدق می‌کند. این کار نشان می‌دهد شما به شرکت و آینده‌ی آن اهمیت می‌دهید. ترفیع کسی که موجب افزایش درآمد شرکت می‌شود و اینگونه خود را اثبات می‌کند، آسان‌تر رخ می‌دهد.
?. ارزش خلق کنید

با اقداماتی خلاقانه، فراتر از شغل‌تان و با ایجاد رابطه میان بخش‌ها و گروه‌ها و همکاری متقابل، برای شرکت ارزش خلق کنید. علاقه‌مندی به خلق یک محصول یا ویژگی جدید یا بهبود محصولات موجود، توجه مدیران را جلب می‌کند. با دعوت از بخش‌های دیگر و گفت‌وگو با کارکنان، ایده‌های‌تان را برای توسعه‌ی شرکت به نمایش بگذارید.
?. وقت‌شناس باشید

حضور سرِ وقت و کار کردن تا دیروقت، توجه دیگران را جلب می‌کند و نشان‌دهنده‌ی این است که به شرکت اهمیت می‌دهید و به خاطر آن تلاش می‌کنید. با این اخلاق کاری، ترفیع دور از انتظار نیست.
??. در چند نقش مختلف بدرخشید

کارمند خوب در کار خودش خبره می‌شود اما کارمندان برتر در چندین نقش و کار مختلف به خبرگی می‌رسند. کارمندی که قلعه‌ی آسایش‌اش را ترک می‌کند و در نقش و پروژه‌ای که در حیطه‌ی وظایف او نیست، عملکرد مثبتی از خود نشان می‌دهد، در هنگام ارزیابی‌ها، قطعا برای ترفیع در نظر گرفته می‌شود.
??. نشان دهید که به شرکت اهمیت می‌دهید

به ندرت پیش می‌آید کارکنان به اندازه‌ی صاحب شرکت به آن اهمیت بدهند، اما کارکنانی که در راستای بقای درازمدت شرکت تلاش می‌کنند به آسانی نظرها را به خود جلب می‌کنند. فردی که به شغلش تنها به عنوان وسیله‌ای برای کسب درآمد نگاه می‌کند هرگز کاری بیشتر از وظایف شغلی‌اش انجام نمی‌دهد. اما اگر جزء آن دسته از کارکنان باشید که به شرکت اهمیت می‌دهند، حفظ شما برای شرکت مهم خواهد بود، بنابراین مدیران ترفیع را به عنوان انگیزه‌ای برای حفظ این نیروی ارزشمند مد نظر قرار می‌دهند.
??. ایده‌های نو ارائه دهید

با پیشنهاد ایده‌هایی نو که به کاهش هزینه‌ها یا افزایش درآمدها کمک می‌کنند، اثبات می‌کنید شایسته‌ی مسئولیت‌های بیشتر و حقوق بالاتری هستید. توانایی و تمایل برای کشف راه‌هایی که به رشد و توسعه‌ی شرکت منجر می‌شوند، نشانه‌ی ارزشمند بودن شما است.
برگرفته از: themuse.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی شغلی که زندگیست
شغلی را انتخاب کن که عاشق آن هستی، آن‌وقت حتی یک روز هم در زندگیت مجبور نخواهی بود کار کنی

20000تومان



اگر شما هم کارآفرین، مدیر یک کسب‌وکار، مدیر میانی یک سازمان یا اداره هستید یا تازه می‌خواهید کاری را شروع کنید، بهتر است عادت‌هایی را در خود ایجاد کنید تا بر رفتار شما، برندی که تولید می‌کنید و افرادی که قرار است با شما کار کنند، تأثیر مثبت بگذارد. پس بهتر است خیلی با دقت در مورد چیزی که قرار است به آن برسید و کاری که دوست دارید انجام دهید، فکر کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید و پیش بروید. همراه ما باشید، در این مقاله ?? عادت ساده را به شما معرفی کرده‌ایم که بسیار مفید و کاربردی‌اند و منجر به ایجاد تغییر در رفتار و نگاه شما می‌شوند و زندگی کاری و حرفه‌ای‌تان را بهبود می‌دهند.

:
?? فرمان اخلاق حرفه‌ای در محل کار
مهم‌ترین مهارت‌‌‌ های ارتباطی که برای موفقیت شغلی نیاز دارید
? استراتژی برای مقابله با همکاری که می‌خواهد وجهه شما را خراب کند
وقتی برای اولین‌بار به‌عنوان کارآفرین جوان معرفی شدم، از خودم پرسیدم چه عاملی در رسیدن من به این موفقیت مؤثر بوده است. اعتبار، پول و تحسین دیگران همه‌ی آن چیزی بود که توانستم در مسیر رشد به آنها دست‌ یابم. الان که به اتفاقات گذشته فکر می‌کنم، می‌بینم، آن‌قدر خوشبخت بودم که توانستم با آدم‌هایی ارزشمندی ارتباط داشته باشم. من به‌دنبال رابطه‌ای بودم که برای هر دو طرف سودمند باشد و کیفیت زندگی افراد دخیل در آن را نیز بهبود ببخشد. این نگرش مثبت و الهام‌بخش است، اما باید بدانید که برای رسیدن به این نوع نگاه آموزش‌هایی نیز دیدم که به من در رسیدن به موفقیت و این نگرش کمک زیادی کرد.
?. به صحبت‌های دیگران گوش بدهید و در صورت امکان به آنها کمک کنید
گوش دادن و توجه‌کردن به حرف‌های دیگران کار بسیار ارزشمندی است. شاید به‌نظر شما حرف مهمی زده نمی‌شود و طرف مقابل شما صرفا در حال معرفی خود و یا ارائه‌ی چند توصیه‌ی به‌ظاهر ساده باشد. هر مکالمه و گفت‌وگویی را با این عبارت به پایان برسانید: «چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟» و متوجه می‌شوید که به‌کار بردن همین عبارت ساده چقدر می‌تواند در بهبود رابطه‌ی شما با دیگران مؤثر باشد. گاهی‌اوقات پیداکردن و ارائه‌ی راه‌حل در یک رابطه‌ کار ساده‌ای است، اما اگر واقعا به صحبت‌های طرف مقابل گوش می‌دهید، حتما این کار را انجام دهید.
?. در هنگام گوش دادن به حرف‌های طرف مقابل، نکات مهم را یادداشت کنید

هنگامی که از نیازها و درخواست‌های طرف مقابل یادداشت برمی‌دارید، اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند‌ مدت منتقل می‌شود. وقتی یادداشت برداری به یک عادت تبدیل شود، راحت‌تر می‌توانید ایده‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد، عملی کنید زیرا آنچه که فکر می‌کنید مفید و کاربردی است، با یادداشت‌برداری بهتر در حافظه‌ی شما می‌ماند و در وقت نیاز نیز راحت‌تر می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.
?. مهربان باشید
مهربان و دلسوز باشیدو این خصیصه‌ی خوب را به یک عادت برای خود تبدیل کنید. سعی کنید عصبانی نشوید و به‌یاد داشته باشید که داشتن یک رفتار عاقلانه و دل‌سوزانه در اکثر اوقات نتیجه‌ی بهتری دارد. در واقع این شیوه‌ی رفتاری به شما کمک می‌کند، راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید.
?. به رابطه‌ی خود با افراد دور و برتان بیشتر اهمیت بدهید
اخیرا در یک نظرسنجی اینترنتی از ?? نفر خواستم تا نظرات‌شان را در مورد مهم‌ترین عامل در روابط کاری برایم بفرستند. جالب است بدانید ?? نفر آنها معتقد بودند که ارتباط‌داشتن مهم‌ترین چیزی است که در ایجاد یک رابطه‌ی پایدار و کارآمد اهمیت دارد. گاهی‌اوقات یک احوال‌پرسی ساده در زمان مناسب می‌تواند یک رابطه‌ی بلندمدت کاری را برای شما رقم بزند.
تبلیغات

?. به تعهدات خود عمل کنید
به همایشی دعوت شده بودم که تقریبا تمام سخنران‌های آن به‌دلیل برف‌وبوران، سخنرانی خود را کنسل کرده‌بودند. با این‌ حال به برگزارکنندگان مراسم اطمینان‌خاطر دادم که حتما در مراسم شرکت‌ خواهم کرد و برای اینکه بتوانم خودم را سروقت به جلسه برسانم، مجبور شدم با هواپیما به نزدیک‌ترین شهر محل سخنرانی بروم و از آنجا با یک ماشین توانستم خودم را سروقت به همایش برسانم. اگر بتوانید همیشه بر سر تعهدات خود باقی بمانید، می‌توانید اعتماد دیگران را جلب کنید و یک رابطه‌ی کاری بهتر و قوی‌تر داشته باشید.
?. به افرادی که برای‌تان مهم هستند، بیشتر توجه کنید
اگر رابطه‌تان با کسی ضعیف شده‌ باشد، دیگر مهم نیست که شما نسبت به او چه طرز فکری دارید. دور و بر همه‌ی ما کسانی هستند که با ما کار می‌کنند و به آنها عشق می‌ورزیم. خودخواه نباشید و این افراد را نادیده نگیرید، زیرا این افراد نقش مهمی در زندگی کارکنان، شرکا و مدیران شما دارند و در واقع نادیده‌گرفتن آنها می‌تواند به رابطه‌ی شما با آن فرد صدمه بزند.
?. همیشه بهترین عملکرد را داشته باشید

اگر می‌خواهید کسب‌وکار و زندگی خود را بهبود ببخشید، لازم است تا اعتبار لازم را به‌دست بیاورید و سعی کنید همه‌چیز را در جای مناسب خود قرار دهید. با این‌ حال، کسب اعتبار نباید انگیزه همه‌ی کارهای خوب شما باشد. اشتیاق زیاد شما برای کسب اعتبار، باعث می‌شود نه‌تنها در رسیدن به اهداف خیرخواهانه شکست بخورید، بلکه حتی ممکن است شخصیت شما نزد دیگران را نیز خدشه‌دار کند.
?. دیگران را تأیید کنید
ساده‌ترین کاری که می‌توانید در هنگام مواجهه با یک کار خوب و پسندیده انجام دهید، این است که بگویید: «کار بسیار خوبی بود» یا «من مطمئن هستم که آنها از کار شما قدردانی می‌کنند». قدردانی‌کردن از کار دیگران و تأیید آنها عمل بسیار پسندیده‌ای است و باعث نهادینه شدن یک رفتار مثبت و تبدیل شدن آن به یک عادت خوب می‌شود.
?. هدیه مناسب انتخاب کنید
برای دادن هدیه فقط نفع خودتان را در نظر نگیرید، بلکه به احساس طرف مقابل در هنگام دریافت هدیه نیز فکر کنید و ببینید آیا او از دریافت این هدیه خوشحال خواهد شد یا خیر.
??. از کارهای خوب دفاع کنید
اغلب ما عادت کرده‌ایم که مدام غُر بزنیم و فراموش می‌کنیم که گاهی لازم است از کارها و خدمات خوب، تشکر کنیم. به خدمات و آدم‌های خوبی که تا کنون به شما کمک کرده‌اند، کمی فکر کنید و از آن خدمات و افراد تقدیر و تشکر کنید. دادن یک هدیه‌ی مناسب برای تقدیر از یک کار یا خدمات خوب نه‌تنها شایسته است، بلکه می‌تواند باعث شود افراد رابطه‌ و احساس بهتری در مواجه با شما داشته باشند.
??. رویدادهای مهم را به‌یاد داشته باشید
سالگرد تولد و ازدواج افرادی را که با شما کار می‌کنند، به‌خاطر داشته باشید. شاید قرار باشد فرزند یکی از همکاران‌تان تحت عمل جراحی قرار گیرد یا هر موقعیت مشابه دیگری. بهتر است در این‌جور رویدادها حداقل با ارسال یک یادداشت احساس خود را با فرد به‌اشتراک‌ بگذارید. یک کارت ساده، یادداشت، یک تماس تلفنی یا ایمیل در این شرایط می‌تواند باعث شود در فضای سنتی کار، یک رابطه‌ی دوستانه، فراتر از مناسبات تخصصی و حرفه‌ای شکل بگیرد.
??. کارهای مثبت را در هیئت‌مدیره نهادینه کنید
داشتن عادات خوب می‌تواند به شما در داشتن کسب و کار موفق کمک کند، اما به این معنی نیست که وقتی از محیط کاری خارج می‌شوید همه‌ی آن رفتارها و عادات خوب را فراموش کنید. دوستان، خانواده، همسر و بقیه‌ی افرادی که با شما در ارتباط هستند هم نیاز دارند دوست داشته شوند و از داشتن یک رابطه‌ی خوب با شما لذت ببرند. به‌کارگیری مدام این عادات رفتاری در محیط کاری و زندگی خصوصی باعث نهادینه‌شدن این صفات مثبت در شما می‌شود.
عمل به این ویژگی‌های رفتاری ساده تأثیر زیادی بر رابطه‌ی من با مشتریان، شرکا و کارمندان گذاشت و تأثیر فوق‌العاده‌ی آن را در زندگی کاری و خصوصی خود به‌وضوح مشاهده کردم. امیدوارم شما هم با عمل به همین عادت‌های به‌ظاهر ساده و پیش‌پاافتاده بتوانید تغییرات زیادی را در زندگی خود ایجاد کنید.
________________________________________
در ادامه بخوانید: افراد دارای هوش هیجانی بالا در محیط‌های کاری چگونه رفتار می‌کنند؟
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رازهای موفقیت
موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

7000تومان



بعضی‌ها به من می‌گفتند که رفتار پرخاشگریِ منفعلانه‌ای دارم، اما خودم واقعا متوجه این موضوع نشده بودم. تا اینکه شروع به ارزیابیِ برخی از واژه‌های بسیار ساده و در عین حال مخربی کردم که به زبان می‌آوردم.
اگر با واکنش پرخاشگرانه‌ی منفعلانه‌ای برخورد کرده باشید، می‌دانید که هرگز راه خوبی برای حل و فصل کردن درگیری‌ها نیست. رفتار پرخاشگریِ منفعلانه، هر دو طرفِ درگیر را ناامید می‌کند، بی‌فایده است و باعث می‌شود شما و دیگران، در محل کارتان اعتمادِ کمتری نسبت به هم داشته باشید.
من بعد از اینکه رفتارم چندین رابطه را نابود کرد (در حالی که متوجهِ آن نبودم) تصمیم گرفتم اشتباهم را بفهمم و سریع‌تر تصحیحش کنم.
در اینجا ?? عبارت پرخاشگرانه‌ی منفعلانه و معنیِ حقیقی‌ای که در پس آنها هستند را می‌خوانید تا یاد بگیرید دفعه‌ی بعد که با آنها روبه‌رو می‌شوید، کمی بهتر و به شیوه‌ای سازنده‌تر برخورد کنید.
?. «خوبه.»
اخیرا یکی از دوستان خوبم این عبارت را به من گوشزد کرد. آن‌طور که دوستم اشاره کرد، هر بار کسی به شما می‌گوید همه چیز «خوبه»، در واقع معنیِ برعکس می‌دهد. یعنی هیچ چیز خوب نیست! به نظر می‌رسد این مسئله کاملا‍ درست است. سیگنی ویتسون (Signe Whitson)، مددکار اجتماعی، در Psychology Today می‌نویسد: «فرد پرخاشگرِ منفعل عبارت‌هایی مانند “خوبه” را به کار می‌برد تا به‌طور غیرمستقیم عصبانیت خود را بیان کرده و ارتباط عاطفی و صادقانه‌ی مستقیمی برقرار نکند».
?. «مشکلی نیست.»
اما حقیقت این است که مشکلی هست! کریستین شون‌والد (Christine Schoenwald) در Thought Catalog به تفصیل شرح می‌دهد که «این عبارت به این معنی است: من می‌گویم اصلا مشکلی نیست، اما واقعا منظورم این است که لعنت به تو! شاید نگویم واقعا چه احساسی دارم، اما آنقدر آن را در دلم نگه می‌دارم تا منفجر شوم.»
?. «اگه خودت واقعا می‌خوای.»
شاید در ابتدا این عبارتِ مثبتی به نظر برسد، اما اشتباه نکنید. هر زمان که این عبارت را به کسی می‌گویید یا کسی به شما می‌گوید، در حقیقت وضعیت نامشخص است. شاید به ظاهر موافق باشید، اما در اصل، نسبت به آن هیجانی ندارید. نمی‌دانید آن احساسات را چگونه منتقل کنید یا شاید فکر کنید اگر این کار را بکنید، طرف مقابل عصبانی خواهد شد.
?. «پیشاپیش ممنونم.»
اوضاعِ من در این مورد

92